فرازونشیب زندگی طلبگی ما(همنفس طلبه)

هم قدم تا خدا آباد

همنفس طلبه

طبقه بندی موضوعی

تربیت های مدرن ...!!

شنبه, ۷ مرداد ۱۳۹۶، ۰۹:۲۱ ق.ظ

هنوز ساعت کار مرکز مشاوره آغاز نشده بود . چند نفر از مشاوران دور هم جمع شده بودند و در مورد مطالب مختلف صحبت می کردند . از جمله خبری که به تازگی منتشر شده بود. در یکی از کشورهای اروپایی تصاویری منتشر شده بود که طی آن والدین کودکان زیر شش سال با بستن نوعی ریسمان به گردن بچه ها و گرفتن سر ریسمان در دست خودشان در معابر عمومی مثل خیابان ، پارکها و مترو ، آنها را کنترل می کردند . صدای تعجب و گاهی خنده های ریز مشاورین بلند شد .

با مراجعه اولین زوج ، کار رسما" آغاز شد و جمع مشاورین از هم پاشید تا هر کدام به سراغ کار روزانه خود بروند .

مشاور با دیدن پسر بچه ی حدود پنج ساله ای که خودش را پشت والدینش پنهان کرده بود ، تازه متوجه حضور او شد . تلاش بی وقفه والدین در راضی کردن بچه تقریبا بی حاصل بود . پدر و مادر پسر بچه ، از پرخاشگری حاد فرزندشان شکایت داشتند. لجبازی های مکرر کودک آنها را کلافه و سردرگم کرده بود .

مشاور فهمیده بود شش سال از ازدواج آنها می گذرد و هر دو شاغل هستند . تغذیه کودک مناسب بود و از این بابت مشکلی نبود . رفت و آمدهای آنها اگر چه محدود بود اما مناسب و به قاعده می نمود. خانواده از وضعیت رفاهی خوبی برخوردار بودند و این مساله باعث شده بود که برای ساکت کردن کودکشان از لجبازی و پرخاشگری مرتب به او باج بدهند . تحصیلات پدر و مادر هر دو بالا بود لذا به لحاظ فرهنگی مشکل خاصی به چشم نمی خورد .

آن چیزی که مشاور می دانست این بود که لجبازی در بچه ها ذاتی نیست . این محیط است که آنها را لجباز می کند . کار سختی بود باید از میان رفت و آمد های مکرر والدین و سوال های زیرکانه محیط زندگی آنها را بررسی می کرد .

کم کم فهمید که امر و نهی های گاه و بیگاه والدین در بروز لجبازی های فرزندشان بی تاثیر نیست اما لجبازی و پرخاشگری این کودک از نوع حاد بود و اگر چه امر و نهی های مکرر ساختار تربیتی کودک را به مخاطره می اندازد اما در این مورد بخصوص امر و نهی ها تا این اندازه کنترل نشده نبود. 

زن و شوهر به نظر خیلی ناهمگون نبودند لذا مشاور با سوال های مختلف فهمید که اختلافات این زوج چیزی است در حد تمام زندگی های زناشویی اطرافمان . درست است که اختلاف میان زوجین و لجبازی های مکررشان با یکدیگر فرزندان را به لجبازی می کشاند اما در این مورد این اختلافات تا این حد نبود . 

احتمال بعدی سرزنش کردن های والدین بود . آیا والدین کودک با سرزنش های مکرر خود ، زمینه لجبازی را در فرزندشان به وجود آورده بودند ؟ همین طور از آنجاییکه اشتغال مادر ، زمینه حضور کودک در خانه و استفاده از محیط خانه را به حداقل می رساند این فرض نیز وجود داشت که احتمالا دوستان مهدکودکی او ، لجبازی و پرخاشگری را به او آموخته اند . هر چند افراط در محبت های بی حد و برآورده کردن تمام نیازهای ریز و درشت کودک در بروز لجبازی و پرخاشگری بی تاثیر نیست 

با تمام این اوصاف به دلیل تحصیلات بالای هر دو والد، احتمال عدم هماهنگی در تربیت کودک جدی به نظر نمی رسید ... شاید هم جدی به نظر برسد ... مشاور به خاطر آورد که موارد زیادی سراغ داشته که والدین در عین داشتن تحصیلات مناسب در تربیت فرزندشان به شدت دچار اشکال بودند در حالیکه والدینی را هم می شناخت که با حداقل تحصیلات و امکانات ، در تربیت فرزندشان نظیر نداشتند.

موضوع داشت بیش از حد کش می آمد و مشاور هنوز دلیل رفتار کودک را نفهمیده بود . 

خیلی اتفاقی و از سر استیصال پرسید : وقتی از مهد می آید کجا را برای بازی کردن انتخاب می کند؟ بعد بلافاصله ادامه داد : مثلا" توی اتاقش می رود و در سکوت سرگرم بازی می شود یا ترجیح می دهد بعد از ساعتها دوری از شما ، همه جا به دنبال شما بیاید ؟ توی آشپزخانه ... داخل پذیرایی ... اتاقها ... بعد منتظر پاسخ ماند . این سوال در واقع شاید آخرین تیر ترکش مشاور بعد از جلسات متعدد بود . مرد نگاهی به همسرش کرد . نگاه زن و مرد در هم تلاقی کرد و بعد خیلی نرم روی بچه متمرکز شد.

آخر سر مرد لب گشود که " راستش ما تازه ازدواج کرده بودیم که همسرم متوجه بارداری اش شد . می دانید که خانه ی یک تازه عروس و داماد چه شکلی است . پر از چیزهای قیمتی و ظریف . مجسمه های کریستال چک ، ظروف نقره ظریف ، مبل های رنگ روشن . 

مرد همین طور لیست لوازم لوکس خانه را می شمرد و مشاور مبهوت از پاسخ با آرامش به مرد نگاه می کرد . هر چه مرد جلوترمی رفت ضربان قلب مشاور بالاتر می رفت . از روی تجربه می دانست که این پاسخها کلید حل معمای پرخاشگری و لجبازی کودک معصوم است .

مرد همچنان می گفت : با تولد بچه من و همسرم کاملا" دستپاچه بودیم . آنهم یک پسربچه که حتما خیلی هم شیطان بود . برای محافظت از لوازم لوکس و قیمتی خانه و البته مراقبت از بچه که نکند سرش به پایه های مبل چوبی بخورد یا از بالای مبل زمین بیفتند و آسیب ببیند باید کاری می کردیم . اوایل که پسرمان کوچکتر بود یکی از قالیچه ها را زیر پایش می انداختیم و هر چه وسایل بازی داشت هم کنارش می گذاشتیم و مراقب بودیم که از محدوده آن قالیچه بیرون نیاید تا خرابکاری نشود . 

اما وقتی بزرگتر شد کنترلش سخت تر شد . می خواست به همه جا سرک بکشد و کنجکاوی کند . مرتب جیغ می کشید و گریه می کرد . تا اینکه مجبور شدیم شیوه مان را عوض کنیم.

فضا سنگین شده بود . مرد به همسرش نگاه کرد و ادامه داد : هیچی دیگه با پارچه های پنبه ای یک ریسمان درست کردیم و یک سرش را به پای بچه بستیم و سر دیگرش را هم به یکی از ستون های مرمری خانه . این طوری هم کنترلش می کردیم و دایره رفت و آمدش را محدود می کردیم و هم لازم نبود مرتب یکی از ما کنارش بنشینیم و از کار و زندگی بیفتیم. البته پارچه پنبه ای بود و به پوستش آسیبی نمی رساند .

خلاصه که بچه این طوری فقط در یک محدوده دایره وار حرکت می کرد و از همه نظر کنترل می شد . 

نگاه از حدقه درآمده مشاور روی پدرو مادر قفل شده بود. سکوت آنقدر به درازا کشید که والدین از مشاور پرسیدند : چطور ؟ مشکلی پیش اومده ؟!!


موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۶/۰۵/۰۷
سیده طهورا آل طاها

پرخاشگری و لجبازی

نظرات  (۲۸)

۲۱ مرداد ۹۶ ، ۰۴:۵۶ طلبه آینده
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
***** ***** ****
***** ****** **** ** *** ******** **** **** ***** ****** ** **** ****** ** ***** ****** ****
**** ** *** *** ****** ** *** **** ****** **** ** **** ****
***** **** ** ***** **** ** ********* *** 
****** **** **** ***** *** ** ****** ***** * *** ****** **** ** *** **** *** **** *** ***** 

**** ****** ** **** **** ** **** **** **** ** ******** **** ** ***** *** **** *** ******* **** *** **** **** ***** ** ***** ** ***** ***** ***** ******
** **
*** ****** **** ** *** ******** **** ***** **** ***** ***** ***** ** ** *** **** ** ***** **** 
**** *** ******** 
 
پاسخ:
عزیزم من نمی تونم بجای شما تصمیم بگیرم خودت باید سبک و سنگین کنی ببینی می تونی شرایط دوری از خانواده و غربت و سبک زندگی و حتی عادات غذایی یک فرهنگ دیگه رو تحمل کنی یانه.
در مورد بحث استقلال متاسفانه این مشکلی هست که تقریبا در بیشتر پسرهای نسل جدید دیده میشه میزان وابستگی ایشون مطلبیه که باید در جلسات مشاوره بهش رسید . اگه عدم استقلال خیلی بالا نباشه امیدوار هستیم که در روند زندگی بهتره بشه اما اگر وابستگی طرفین از هر لحاظ بالا باشه مورد فرق می کنه. در هر صورت به سادگی نمیشه اینجا بهش پرداخت.
در مورد سوال بعدی تون باید عرض کنم خیر این کار ابدا اخلاقی و درست نیست . اول تکلیف خودتون و ایشون رو روشن کنید بعد.. تصور کنید موضوع عکسش اتفاق بیفته یعنی باخبر بشید خواستگار شما همزمان با شما جای دیگه هم رفته تا هر دو رو در یک کفه ترازو وزن کنه،اونوقت شما و خانواده تون حتما ناراحت میشید درسته؟ 
۲۰ مرداد ۹۶ ، ۱۷:۲۱ طلبه آینده
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
**** **** **** ** ***** ** ****** **** *** **** *********
** ** *** ***** **** ***** **** ** ***** *** ***** **** **** 
*** **** **** *** ** ** *** ********* ***** *** ***** ** ******* ****** **** * *** ******* ** ** ** ** ****** ** *** ***** ******** **** **** ** ** ***** **** ****** ** **** ** ******** ***** **** ** **
**** ** ** ** **** **** ** **** *** **** ****** ***** ******* ***** ** **
* *** ** *** ** *** **** ** *** **** ***** ***
پاسخ:
ازشون بپرسید الان در مواردی که نیاز هست از چه کسی مشورت می گیرن. بپرسید مغز متفکر شما کیه. اگر مشکلی یا بحرانی در زندگی آینده پیش بیاد آیا مشورت می گیرید یا ترجیح می دهید شخصا عمل کنید.اگر در زندگی همسر آینده تون با مادرتون دچار اختلاف بشن و هر کدام هم حق رو به خودشون بدن واکنش شما چیه.

۲۰ مرداد ۹۶ ، ۱۷:۱۶ طلبه آینده
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
**** ***** **** *** 
***** **** **** ** ******** **** ** ** **** ** **** **** * ***** ***** ****** 
** *** ***** * ******** ******** *** **** **** ***** 
***** ** ***** *** ** ** ***** **** **** ***** **** ***  ******** **** * **** ** **** *** * ** **** **** ***** **** 
**** **** **** ** **** ***** **** ***** **** *** ** ***** ** **** ***
** ***** ***** ***** **** *** ** ** ***** * *** *** *** * ***** **** *** * **** ***** ** ** ** * **** ***** **** ***** * ******* **** *** ***** ** **** ***
* ***** ** **** ****** **** *** **** ** **** ******* **** ******
***** ***** **** ** ** ** *** * *** ** ***** ***** ***** ** ** *** * *** * ***** ** ** *** ** *** *** *** ** ** ***** * ***** *** *** * *** ** **** *** * ** ***  ***** **** *** ***** ** *** ****** ******** ** ********* ***** ** *** * *** ***** *** ** ******* ******* * ** ***** * ******* **** ** ****** *** ** ** ******* ***** *** *** ******* ******* ****** ***** ** ***** * ** ** **** 
** **** **** ** **** ** ** ***** ******* **** ****
**** **** ** *** ******** 
پاسخ:
سلام عزیزم به سلامتی ان شاالله..
ببینید هر دو سوالتون به خودتون و میزان تحمل و صبرتون برمی گرده. کاری نیست که من به شما دیکته کنم. باید بررسی دقیق بکنید ببینید دوری از خانواده و موقعیت متفاوت فرهنگی میان خانواده ها رو می تونید تحمل کنید یا نه. بحث آب و هوا خیلی شاید مهم نباشه و به مرور عادت کنید البته اگه مشکل تنفسی مثل آسم نداشته باشید اما مساله تفاوت فرهنگی بحث دیگه ای هست. ببینید اقوامشون تا چه حد مقید هستن چون شما از این آقا مطمان هستید اما ممکنه رفت و آمد با اقوامی که خیلی تقید ندارن اذیتتون کنه. اینکه همش بخواهید مهمانی برید و مهمانی بدید را می تونید تحمل کنید.
سلام دوستی که به خانوم... پیشنهاد ایت الله تبریزیان رو دادن بگم که تا اونجایی که بنده میدونم مشکل بچه ایشون ژنتیکی هست و نمیدونم اقای تبریزیان چگونه میخان درمان کنن. کمااینکه به روش ایت الله تبریزیان نقد زیادی وارد هست و بسیار از اطبا حاذق طب سنتی هم اونو نمیپذیرن. بهترین راه مراجعه به یک متخصص طب سنتی هست کسی که دوره پزشکی عمومی خودش رو تموم کرده و سپس در رشته طب سنتی به تحصیل و وتحقیق میپردازه‌...
سلام. ببخشید می خواستم بپرسم آیا کسی رو می شناسین که نماز و روزه برای متوفی قبول کنه؟ آیا نرخ مشخصی داره یا می شه کسی رو که مبلغ کمتری می گیره پیدا کرد؟ (چون برای کسی می خوام که تمکن مالی نداره) و آیا می تونه نماز رو یه ماه یه ماه درخواست کنه مثلا یک ماه نماز بخواد فعلا یا حتما باید یکسال بخواد؟ اصلا بلد نیست و بلد نیستم که باید از کجا بپرسیم و فرد مطمئنی پیدا کنیم.
پاسخ:
سلام عزیزم. با دفتر مرجعشون تماس بگیرند و شرایط رو بگن
۱۷ مرداد ۹۶ ، ۲۰:۴۸ طلبه آینده
طهورا خانم ببخشید یه سوال دیگه داشتم 
در جلسه اول خواستگاری پدر ها و مادر ها برای شناخت بیشتر و برای اینکه فصل با سکوت نگذرد باید درباره چه مسایلی صحبت کنند؟
مثلا برای یک ساعت 
پاسخ:
مسأله این قدر ها هم پیچیده نیست. حرفهای معمولی . مثلاً میپرسند چطور شد و که دختر ما را انتخاب کردید. یا در خانواده ما چه دیدید. و..
۱۶ مرداد ۹۶ ، ۱۸:۴۷ طلبه آینده
سلام طهورا خانم 
ببخشید نماز استخاره قبل از تحقیق رو میشه بهم بگید چجوری بود 
و اینکه قبل از هر نوع تحقیقی باید بخونیم؟
پاسخ:
سلام. بله قبل از هر تحقیق باید باشه.
دو رکعته مثل نماز صبح. بعد از نماز به سجده برید و بگید استخیرالله برحمته خیرة فی عالیه. 
سلام طهورا جان
از همدردی شما و راهنمایی سایر دوستان بی نهایت سپاسگذارم
در مورد طب سنتی این موردی رو که یکی از دوستان فرمودن من قبلا مطالعه کردم و فرزند این خانواده مشکوک به بیماری بودند و نود درصد علایم با طب سنتی برطرف شده بود حال اینکه تشخیص بیماری در دو فرزند من قطعی است
در مورد آیت الله تبریزیان هم با ایشان آشنایی دارم 
همچنین در مورد فرزند دوم با یکی از شاگردانشون صحبت کردم و گفتند سقط نکنید اما امکان مراجعه حضوری هنوز برایم فراهم نشده
تردید من به دلیل فشار مضاعف پزشکان و خانواده ها بر سر داشتن دو فرزند مبتلاست که عقیده دارند زندگیتان نابود میشود. حقیقتا تا به الان موردی که درمان شده وجود ندارد یا اینکه گزارش نشده
به همین دلیل از طهورا جان کمک خواستم که از نظر شرعی چه باید کرد؟
صمیمانه از همه شما سپاسگذارم
پاسخ:
خواهر عزیز دلم سلام. در مورد مسأله شرعی حتما باید با دفتر مرجعتون تماس بگیرید
سلام 
به شماره ای که داده بودی زنگ زدم فقط عصرا هستند من فقط صبح میتونم برم که دخترم مهد کودکه! جای دیگه سراغ نداری؟
پاسخ:
سلام گلم. من فقط با همین مراکز آشنایی دارم می تونی کوچولوتون رو برای چند ساعت بگذارید پیش پدرش . شرمنده مراکز دیگه هم هست اما من اینا رو میشناسم
سلام 
واااای باورم نمیشه...
وقتی به اینجا رسیدم که یه سر ریسمان رو به پای بچه میبندن و ...، چند لحظه شوک شدم نتونستم ادامه متن رو بخونم. پناه بر خدا، خدا کنه ما گرفتار مسائلی شبیه این نشیم...
پاسخ:
سلام . ان شاالله
سلام طهورا بانو جان
خداقوت
یک سوال داشتم
من تا حدود یک ماه پیش مخالف صد در صد مهد رفتن دخترم بودم.اما حدود دو هفته است متوجه شدم علاقه زیادی به محیط مدرسه و کلاس و مراوده با بچه های همسن و سال خودش دارد.آبان امسال سه سالش تمام می شود؛اگر هفته ای دو ساعت کلاس مهد قرآن ببرم نه در حد آموزش جدی فقط برای آشنایی با محیط و بازی با بچه ها؛
به نظر شما مشکلی ندارد؟(مشاورهای اسلامی تا جایی که مطالعه کردم مخالف مهد هستند)
پاسخ:
سلام عزیزم . پایان سه سالگی زمان مناسبی برای مهد هست . مهدی که در حد چند ساعت در روز باشه و بازی کنن و آموزش اجباری هم نداشته باشه اشکالی نداره
۱۵ مرداد ۹۶ ، ۰۹:۵۹ زهرا شیرازی

به ....

دوست عزیزی که فرزندتون بیمارن. یکی از دوستان طب سنتی را پیشنهاد داد

من هم به نوبه خودم طب اسلامی را پیشنهاد میدم. خواهر من نمیدونم چقدر با طب اسلامی و پدر طب اسلامی آیت الله تبریزیان آشنا هستی . ایشون خیلی لاعلاجها را دارن با دستورها و داروهای اسلامی درمان میکنن. محل ویزیتشون هم قم هست. خیابان توحید. توحید 52- حسینیه موسی ابن جعفر. ویزیت هم رایگانه

فقط یه سر برو اونجا ببین چقققدر بیمار لاعلاج وسرطانی و ... از کدوم کشورها میان اونجا برا درمان.

خواهر من ناامید نشو

تصمیم گیری درمورد طفل توی شکمت خیلی سخته

امیدوارم بهترین تصمیم را بگیری

اما این فرزند اولت را هم نا امید نشو. به امید خدا پیش برو ان شالله نتیجه بگیری.

نمیدونم ساکن کدوم شهری. اما اگه نتونستی قم هم بری پی شاگردهای اقای تبریزیان توی شهرای دیگه هم میتونی بری ولی داروها رو از قم تهیه کنی.

نا امید نشو

http://forum.tebeslami.net/

اینجا انجمن طب اسلامیه که توسط شاگردهای اقای تبریزیان اداره میشه. درمورد بیماری فرزندت و درمانش باهاشون مشورت کن

http://markaztebeslami.ir/

اینجا هم مرکز فروش داروشون هست توی قم

سوالی داشتی با کمال میل پاسخگو هستم.

ماها خودمونم بیمار داریم و میدونیم چقدر ادم از طب جدید نا امید میشه.

سلام طهورا خانم 
فردا نتایج کنکور رو میزنن 
برام دعا کنید برای آینده و زندگیم 
و اینکه خانواده کنار بیان اگر بد بود نتیجه

پاسخ:
سلام. منتظر شنیدن خبرهای خوب هستم
سلام. خیلی ممنون از مطالب مفیدتون. البته جسارتا اون وسیله ای گفتید به گردن بچه بسته نمیشه و مثل کوله پشتیه بندهاش، ولی من هم با دیدنش یاد افسار افتادم.
پاسخ:
سلام عزیزم. سلامت باشید
خود خانوم که بچه نمیخواد. دلیلش رو هم خودش میگه سنش و وزنش زیاد شده و میترسه از حاملگی. ولی با شناختی که ازش دارم 99درصد مطمئنم بخاطر شوهرشه. بچه اول و دوم هم ناخواسته بودن. خانوم میگه گاهی شوهرش میگه یه بچه دیگه بیاریم. چندنفر از اقوام خانوم هم که گفتم مذهبی هم هستن میگن بچه بیار دیر میشه.
اگه شوهرش بچه بخواد و این خانوم امتناع کنه گناهی مرتکب شده؟
پاسخ:
در مورد بحث شرعی باید از مرجعشون بپرسن. اما در فرض سوال اول و عدم داشتن شرایط مطلوب روحی و جسمی برای خانم بارداری به نفعش نیست
سلام بانو

زن و شوهری با هم اختلاف دارن و مرد حاضر نیست به مشاور مراجعه کنند و قبول نمیکنه که مشکل رفتاری داره. زن به خاطر دو تا بچه شون حاضر به ادامه زندگی شده با تمام مشکلات. توی تربیت بچه هم با هم اختلاف دارند. حالا یک عده که مذهبی هم هستند به این زن میگن بچه سوم رو بیار دیگه! با اینکه از اختلافاتشون مطلعن. به نظر شما بچه دار شدن این زوج درسته؟ هرچند دو تا بچه نسبت به شرایط بد خانواده خیلی خوش برخورد و مودب بار اومدن, ولی مادرشون برای تربیتشون خیلیییی اذیت شد
پاسخ:
سلام عزیزم. ابدا نمی شه به همین راحتی نتیجه گیری کرد و نسخه پیچید برای پاسخ به این سوال مهم باید با خود اون خانم صحبت کنم .
عزیزی که گفتن کودکشون بیماره، راستش حتما خودتون همه تلاشتون رو برای نازدانه تون کردین، ولی اگر طب سنتی رو پیگیری نکردین سراغ اون هم برین.
http://maadteb.com/سیستیک-فیبروزیس/

ان شاالله خدا یاری تون کنه.
پاسخ:
خیلی زیاد لطف کردید امیدوارم کامنت شما رو ببینن
سلام طهورا جان
به امر آقا بچه آوردیم، مبتلا به سیستیک فیبروزیس است
دوباره باردار شدم به امید عمل به حرف آقا و اینکه ان شاء الله سالم خواهد بود
جواب آمنیوسنتز آمد، مبتلاست
دستور سقط دادند، نه به سقط راضی میشوم نه طاقت دیدن رنج و بیماری دو فرزند را دارم
چه کنم؟
پاسخ:
سلام عزیزجان
سخت است خیلی سخت. گاهی عاجز می شوم. عاجز میشوم از نوشتن. از حرف زدن. حتی از نفس کشیدن.از نظر دادن.
شاید هیچ کس مثل من الان عمق رنجی که می کشی را درک نکند.تصمیم سخت و بزرگی است . شاید به بزرگی رنجی که می کشی.
۰۹ مرداد ۹۶ ، ۰۹:۲۷ زهرا سادات

سلاااام طهورا جان

 

 

ببخشید منظورم جملات پایانی پدر مادر عزیز بود

 

با تعجب تکرار شون کردم ....

یه مطلبی از استاد پناهیان در مورد تربیت فرزند گوش دادم که وافعا عالی بود

انشاا... بتونم بیارم روی کاغذ برای مخاطبین شما بنویسم که اونها هم بهره ببرند

واقعا نکات ظریفی داشت ...

پاسخ:
دست شما درد نکنه. منتظر هستیم

سلاام راستی.. ببخشید یادم رفت
۰۸ مرداد ۹۶ ، ۲۱:۵۰ پژمرده نمی شود
خوش به حال خودمون که از اول ازدواجمون که میشه چهار ماه پیش  هیچ وسیله تزیینی نداریم یه دست مبل و یه میز و یه کتابخونه و تخت و فرش  و به اضافه وسایل ضروری آشپزخونه کل وسایل زندگیه ماست .کلا به نظرم هرچی تجمل کمتر بهتر ؛ اصلا هرچی وسیله کمتر؛ بهتر. البته خب اگه تو یه فامیلی بزرگ بشی که  تجملات خیلی واسشون اهمیت داشته باشه ؛ سخته این مدلی زندگی کردن؛ چون به هر حال بعد اینکه خونه زندگیتو دیدن اتوماتیک وار رابطشونو باهات قطع میکنن چون مثلا واسه خاله زشته که عروسش خونتو ببینه ؛ چون جهیزیه عروس خاله دیگه کم کمش دو دست مبل بالای بیست میلیونی داره... هعی روزگار...  درسته که من ادم مذهبی نیستم ولی از مطالب تربیت فرزند شما استفاده می کنم برای آینده ؛ ممنون که راجع به این موضوع مهم می نویسید. 
پاسخ:
سلام عزیزم. واقعا همینه که فرمودید. ساده زیستی از هر چیزی بهتره. ما وقتی زندگی مون رو شروع کردیم تمام وسایلمون خلاصه شد توی یه اتاق ۹متری و یه اتاق۶متری در یکی از جنوبی ترین محله های تهران. دو تا تخته فرش داشتیم یکی جز جهیزیه ام بوده و یکی هم هدیه قشنگ حضرت آقا به ما. بجای مبل دو تا پشتی داشتیم که برامون کادو آورده بودند و بجای تخت هم دو دست رختخواب معمولی. الان که ۱۶سال از زندگی مون می گذره باز هم تقریبا همان طور زندگی کردیم آنقدر که ظرف چند ساعت می توانم تنهایی تمام وسایل خانه را برای اسباب کشی ببندم و در کمتر از نصف روز هم در خانه دیگر پهن کنم. حتی یک ظرف کریستال هم نداریم. هیچ وسیله تزئینی قیمتی در خانه نداریم. همه چیز در خانه ما بی نهایت ساده و ارزان است. 
شما با خدایید و خدا با شماست. این یعنی شما یک آدم معتقد و مذهبی هستید.
۰۸ مرداد ۹۶ ، ۰۹:۴۵ زهرا شیرازی

یا للعجب !!!!!!!!!!

ما که با دو عدد وروجک دیگه تزئینی و گل و سنبل نداریم. نابود شدن رفتتت!!

خدایا توبه! اینا تحصیل دارن؟!!!!

۰۸ مرداد ۹۶ ، ۰۸:۱۵ زهرا سادات

سلااااام طهورا جان

 

 

 

چطور مگه ؟! چیزی شده ؟!

؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

 

واقعا که ....

این دیگه چه مدلشه ؟؟؟؟؟؟؟؟

پاسخ:
سلام زهرا جان
متوجه منظورتون نشدم . چی چطور مگه ؟!

سلام.
وای منم خیلی متعجب و ناراحت شدم.. باورش سخته.. یعنی روح و روان یک طفل معصوم و تربیت یک انسان ارزشش انقدر ناشناخته است برای این زوج ...
حداقل به این جمله ی امیرالمومنین معتقد باشند که هرچه برای خود نمیپسندی،برای دیگران هم نپسند.
پناه بر خدایا
پاسخ:
سلام عزیزجان
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
**** ******
** **** **** ********
*** **** ***** **** ****** ** ** ******** ** **** ***** ***** * **** ** ***** ********* ** ***** *********** ** *** ***
** **** ** **** **** ***** ** **** ** *** ** ****** ***** ** ***** **** ******* ****** **** ******** **** ** *** ** *********** ***** ** **** **** **** *****
*** ** ***** ******* ***** ******* ***** ***** ** **** ** ***** ** *** **** **** ****** **** **** * **** ***** ** **** ***** **** ** ** **** ***** ***** ** **** ***** ** **** ** ***** *** *** * ** *** *** ***** ****** ** ** ******* ** **** ****** ********* ******* *** ***** ******
******** ***** ***** ** ** ** **** ** ***** ****** ********  *** ****** ** ** ****** *** ******* ******* ** ****** **** ***** * *** *** ****** ****
******** ****** ***** ** **** ****** ** **** ************* ***** * *****  ** ** **** ******* * *** ***** ** ** ***** ** ***** ** **** **** ***** ***** ****** * *** ***** **** ** *****
* **** *** **** ** ** ****** ** **** ******* ** ** ** ******* * *** ****** * ****** *** ***** ** *** *** *** *** ** ** ** ***** *** ** *** ***** ******* ** **** * ******** ***** ** ****
** **** **** *** **** ** *** **** ******
****** ** ** **** **** ** ***** *** ** **** ***** *** ***** ** ***** ** ** ************ ********* * **** *** ** **** ** ************ ***** ** **** ** ****** ***
**** *** * ** ****** *** **** ***** **** ********** *** **************** ** ****** * **** ***** ***** ************** **** * ***** ********** ***** ** ***** ** ***** **** ***** ** ******* **** **** *** ** ******* ** ****** **** *** ***** ****** * ** *** ***** * ****** ******* ***** *** *****

***** **** *** **** ** *** *****
پاسخ:
سلام بزرگوار. بله درسته. ان شاالله عمری باقی باشه...
۰۷ مرداد ۹۶ ، ۱۵:۵۰ ریحانه مامان دوقلوها
سلام 
وایییییی خدا ب داد برسه 
وقتی دوقلوها کوچیک بودن خونه ما دیدنی بود .همه جا باند پیچی بود تا جایی تیز نباشه بچه ها آسیب ببینن . یبار خونمون مولودی داشتیم محافظ روی شیشه ویترین رو بر نداشتم هر کس می اومد تعجب میکرد .همه وسایل خطر ناک جمع شد که حتی هنوز هم خونمون اون مدلی که من دوست دارم چیده نشده
از همه وسایل خونه برای سرگرمی بچه ها استفاده شد مثلا ی پشتی که روی ی بالش بود شد الاکلنگ بچه ها نتیجه این شد که تا الان این سری سوم پشتی هست برای خونه گرفتیم 
با وجود همه اینها بخاطر اینکه تو سن پایین نمیتونستم زیاد ببرمشون بیرون مثلا پارک یا حتی مغازه برای خرید چون دوتا بودن و منم دست تنها و خیلیییییییییی ترسو که نکنه یهو گم بشن و .... بچه ها خجالتی شدن و این منو اذیت میکنه 
البته هم من و هم همسرم در کودکی و اوایل بزرگسالی خجالتی بودیم فقط از کم بودن اعتماد ب نفس بچه ها نگرانم 
پاسخ:
سلام عزیزم
خجالتی بودن یعنی اینکه فرد بیشتر به خودش توجه دارد عواملی مثل خانواده ژنتیک و عوامل اجتماعی و خصوصیات خود فرد و ویژگی های شخصی اش باعث خجالتی بودنش می شود . نوع رفتار والدین نیز موثر است . مثلا وقتی مادری به فرزندش می گوید حالا که داریم مهمانی می رویم مراقب حرف زدنت باش اولین گام در خجالتی شدن کودکش را برداشته است بنا به توصیه پیامبر بزرگترین راه پیشگیری از خجالتی شدن کودک محبت کردن به اوست . اینکه کودک بداند والدین و اطرافیان حامی او هستند . اگر بفهمد که حمایت اطرافیان را از دست می دهد دستپاچه می شود . کودک کم رو معمولا احساس حقارت می کند لذا عموما به سراغ دوستی با کسانی می رود که از خودش پایین تر باشد تا حس حقارتش را ارضا کند .
کم رویی والدین از عوامل مهم در کم رو شدن کودک است . همچنین اگر بیش از حد توان از کودک توقع داشته باشیم به کم رو شدن او کمک کرده ایم .از طرفی ترسیدن هم می تواند باعث کم رویی بشود. ترس از ضایع شدن ترس از خرابکاری ترس از برخورد و قضاوت دیگران و ...
رفتار بد خانوادگی مقایسه کردن ها به رخ کشیدن ها و سرزنش کردن باعث می شود او خودش را کم رو و کوچکتر از آنی که هست جلوه دهد تا به این وسیله محبت مورد نیازش را به دست بیاورد.
عدم معاشرت با کودک به بهانه زیادی مشغله ها او را به انزوا و تنهایی می کشاند 
بچه ای که کم رو و خجالتی است معمولا در بازی های دسته جمعی شرکت نمی کند از مسابقه دادن می ترسد گاهی تمایل دارد که تنها باشد این تمایل تا حدی طبیعی است اما اگر ادامه دار باشد غیر عادی است . 
بازی دوست داشتنی آنها تاب بازی است چون انها را از حقایق دور می کند ورزش های تکی مثل شنا و دوچرخه سواری را بیشتر می پسندد. کودک را در میان بازی با سایر بچه ها قرار دهید تا رفتار اجتماعی و احقاق حقش را بیاموزد. سعی نکنید مرتب در بازی بچه با دوستانش دخالت کنید مرتب به او نگویید اسباب بازی اش را با بقیه تقسیم کند بلکه با اشاره و کنایه یادش بدهید که باید برود و اسباب بازی اش را پس بگیرد.
به کودکتان اعتماد و جرات بدهید از عیب هایش صحبت نکنید و او را به رابطه و بازی با دیگران تشویق کنید. رابطه ی معاشرتی آنها را گسترش دهید . تعداد فرزندانتان را بیشتر کنید . به آنها محبت کنید و میان آنها تبعیض قائل نشوید. وقتی بین جمع وارد می شوید او را به همه معرفی کنید نقاط ضعفش را در جمع نگویید ترسش را به رخش نکشید شرمنده اش نکنید حرفش را تکذیب نکنیدمرتب جلوی جمع از او انتقاد نکنید. 
یادتان باشد ریشه اصلی کم رویی در اضطراب است . جدا نخوابیدن کودک از والدین تغذیه نامناسب در اختیار قرار دادن بیش از حد امکانات تنبیه کردن های مکرر همه از عوامل تضعیف اعتماد به نفس و نهایتان کم رویی در کودک است 
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
**** ***** ****
****** * **** *****
** ***** ** ***** ** * *** ****** ** ** ** ** ****** **** *** ******* *** * *** *** *** ***** ***** ***** ***** *** ** ***** *** **** **** *** ***** * ******** ** * ***** *** * **** **** ** **** ** **** **** ** *** ********** ****** ***** 
**** ***** ** **** ****
پاسخ:
سلام عزیزم. درسته در جمع های زنانه همه خانم هستند اما باید پوشش مناسب رعایت بشه. لباسی که فرمودید خیلی به نظر موجه نیست. 
سلام
واقعیه این ؟؟؟!!!!!!
عجب پدر و مادر تحصیلکرده ای !!!!!!
پاسخ:
سلام. بله کاملا واقعیه
۰۷ مرداد ۹۶ ، ۱۳:۱۳ مـــحـــدثـــه ...
وای خدایا،به حق چیزای نشنیده.خب بگو طوریتون میشد اون وسایل لوکس و گرونقیمتتون رو از سر راه بچه برمی داشتین و یه جا قایمشون میکردین؟یا اصلا میفروختینشون.
کاش اینجور آدما هیچ وقت بچه نمی آوردن.بیچاره بچه،بیچاره بچه.
پاسخ:
نسل جدید والدین شاهکارهای زیادی از این دست داره.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">