فرازونشیب زندگی طلبگی ما(همنفس طلبه)

هم قدم تا خدا آباد

همنفس طلبه

طبقه بندی موضوعی

خود کرده را تدبیر هست ؟؟!

دوشنبه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۵، ۰۷:۳۳ ب.ظ

زن سن و سال زیادی نداشت . در حالیکه دستان پسرک کوچکش را در دست داشت برای مشاوره قدم به داخل اتاق گذاشت . پسرک به نظر 4 ساله می آمد . محکم به مادرش چسبیده بود و خیره خیره نگاهش می کرد . زن با اشاره ی مشاور روی صندلی نشست . چند ثانیه ای به سکوت گذشت تا زن بتواند خودش را جمع و جور کند و لب به سخن بگشاید . 

لحظاتی بعد ، آرام آرام شروع به صحبت کرد . من و شوهرم در دانشگاه با هم آشنا شدیم . یکی دو ترم که از آشنایی مان گذاشت . همسرم برای خواستگاری رسمی اقدام کرد اما مادر و خصوصا پدرم با این وصلت مخالف بودند . از نظر پدرم من و او هیچ سنخیتی با هم نداشتیم . 

می دانستم که پدرومادر شوهرم هم با ازدواج ما کاملا" مخالفند . اولش به اصرار های معمولی ختم می شد . من به پدرومادرم اصرار می کردم که " هومن " پسر خوبی است . مرد زندگیست . من با او خوشبخت می شوم . ته تمام اصرارهایم هم همین یک جمله بود" یا هومن یا هیچ کس ".

هومن هم به خانواده اش اصرار می کرد من " مریم " را می شناسم او زن خوبی برای من است . یا مریم یا من اصلا" ازدواج نمی کنم .

کم کم شکل این اصرارها به کشمکش های خانوادگی تبدیل شد . به قهرهای طولانی مدت . به اعتصاب غذا . به تهدید های جورواجور.

هومن برای اینکه پدرش را تحت فشار بگذارد برای چند هفته به طور کامل از خانه فرار کرد . او تک فرزند خانواده بود و این کارش لطمه ی شدیدی به عواطف پدر و خصوصا" مادرش وارد کرد. همان وقت بود که پدر هومن در حالیکه هنوز با ازدواج ما موافق نبود ، به اجبار تن به موافقت داد . 

هومن تعریف می کرد که چطور در آخرین روزهای قبل از ازدواجمان پدر و مادرش گریه می کردند و از او می خواستند که نظرش را عوض کند . تعریف می کرد که چطور پدرش با ناراحتی او را به خودش واگذار کرد و هرگز برایش دعای خیر نکرد. 

بعد از موافقت اجباری خانواده هومن و اصرارها و تهدیدهای من ، پدرم برای جلوگیری از آبروریزی در میان فامیل به سختی موافقت کرد تا من و هومن به عقد هم دربیاییم اما درست روز قبل از عقدمان گفت : من با این وصلت موافق نبودم الان هم برایت همه کار می کنم . جشن عقدتان را می گیرم . جهیزیه ات را می دهم و هر کاری که لازم است یک پدر برای دخترش بکند اما بعد از ازدواجت در صورت بروز هر مشکل یا ناراحتی حق برگشت به سمت ما را نداری . یادت باشد اگر شوهرت همان طور که من حدس می زنم مرد زندگی نبود میان ما و در خانه ی ما جایگاهی برای بازگشت نداری.

زن دردمندانه ادامه داد : پدرم با این حرفش انگار جگرمرا آتش زد . ترس از بی پشت و پناه بودن اما، هرگز مانع نشد که من در ازدواجم با هومن دچار تردید شوم . هرچند می دانستم که تمام پل های پشت سرم را خراب کرده ام .

تا یکسال بعد از ازدواجمان همه چیز خوب و معمولی بود . من امیدوار بودم که بالاخره خانواده هایمان با دیدن نوه شان ما را ببخشند و ما بتوانیم به کانون گرم خانواده هامان برگردیم اما این طور نشد. پدر هومن به شدت از رفتارهای او ناراحت بود و اصلا خیال بخشیدن او را نداشت . پدر و مادر من با اینکه ظاهر امر را پیش شوهرم حفظ می کردند اما کاملا مشخص بود که تا چه اندازه از رفتارهای من دلشکسته اند .

کم کم شرایط عوض شد . رفتارهای هومن مشکوک بود . شب ها یا دیر می آمد یا اصلا نمی آمد . اخلاقش تغییر کرده بود . خیلی نگذشت که متوجه شدم با چند نفر رابطه دارد . اولش مثل تمام زن ها داد و بیداد راه انداختم . قهر کردم . تهدید کردم . اما هیچ کدام فایده نداشت . هومن کار خودش را می کرد . با اینکه می دانست من در جریان مسئله هستم اما اصلا" شرم نمی کرد و به کارش ادامه می داد . بعد از یکسال و نیم مقاومت تسلیم شدم . آنهم به بدترین شکل ممکن .

گفتم هر کاری می خواهی بکن . هر جور دوست داری رفتار کن فقط بیا توی خونه و جلوی چشم خودم باش. این طوری به خیال خودم می خواستم از ارتباطش با افراد متعدد جلوگیری کنم . 

زن ادامه داد : می دانم تصمیم اشتباهی گرفتم . می دانم که نباید چنین حماقتی را می کردم اما در نهایت سادگی ... حرفهایش که به اینجا رسید زد زیر گریه و بقیه کلماتش را خورد .

وقتی آرامتر شد در میان بغضی که انگار داشت خفه اش می کرد گفت : خیلی برایم سخت است که شوهرم مقابل چشمانم این طور تحقیرم کند . وقتی کوچکترین اعتراضی می کنم در کمال آرامش می گوید : من به خاطر تو ؛ پدر و مادرم را ترک کردم فکر کردی برایم سخت است که به خاطر اینها ، تو را ترک کنم ؟ زندگی من همین هست اگر خیلی ناراحتی برگردخانه ی پدرت ...

زن همچنان ادامه می داد . گوشهای مشاور درست مثل قلبش در حرارت می سوخت . 

گاهی با حماقت ها و اشتباهاتمان ، تمام آینده مان را به تباهی می کشانیم . اسم یک هوس زودگذر را " عشق " می گذاریم و خودمان را پیش پایش ذبح می کنیم .

کاش مریم می دانست شکستن دل پدر و مادرش چه عواقب شومی را برایش رقم می زند. کاش پدر مریم می دانست که گفتن همان یک جمله درست روز قبل از عقد دخترش چطور تمام راه های بازگشت را برایش خراب می کند و سرنوشتی تاریک و بی پناه را برای دخترش رقم می زند.

کاش هومن می دانست که پدرش تا آخر عمر بر او ولایت دارد و تخطی از خواست پدر و عاق مادر چه پتک سنگینی را بر ستون های زندگی اش می کوبد و آنرا چون پشم زده شده پود پود می کند.

خوب که نگاه کنیم می بینیم می شد که از تمام این اتفاقات جلوگیری کرد . می شد حیای چشم داشت و زود به هر کسی دل نبست . می شد که گاهی ، فقط گاهی از تجربه ی بزرگ ترها استفاده کرد و به آنها اطمینان داشت . می شد که بعضی وقتها بخاطر رضایت پدر و مادر پا بر هوس گذاشت و به تن هر رابطه ای لباس مقدس عشق نکرد . می شد به خدا اعتماد کرد . می شد هر روز را با این عهد آغاز کرد که : " عالم محضر خداست ، در محضر خدا گناه نخواهم کرد."


همین الان نوشت : دوستان بزرگوار ، یکی از خواهران تقاضا داشتند که در صورت امکان برای شفای پسرکوچکش دعا کنید . ان شاالله که به مدد حدیث شریف کسا خداوند به تن تمام کودکان لباس سلامتی بپوشاند و قلب مادرانشان را به برکت آن آرامش دهد.


موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۵/۰۳/۱۷
سیده طهورا آل طاها

عاق والد

نظرات  (۲۹)

سلام
ممنونم از جوابگویی تون :)
در مورد این بخش از صحبتت تون : "شما باید در درجه اول با خودت کنار بیای ایا تمایل شما به ایشون عجولانه واحساسیه وشما نگرانید نکنه کسی بعدا مثل ایشون همراه ه با عقایدتون پیدا نشه. یا نه منطقی فکر می کنید"

خب باید بگم که این نگرانی وجود داره. چون چند سال منتظر بودم تا بالاخره یک مورد با این وجه اشتراک پیدا شد! و این نگرانی هست که دیگه هیچوقت اینطور موردی پیش نیاد. 
پاسخ:
سلام. اگر نگرانی شما از این موضوع  باعث جواب مثبت شما شده باید بگم در اینصورت خانواده شما حق دارن که حساسیت شون میدن . من هم توصیه میکنم منطقی تر تصمیم بگیرید مراقب باشید که این نگرانی باعث یک انتخاب اشتباه نشه
ببخشید خیلی طولانی شد
ذهنم کمی آشقته است نتونستم دسته بندی کنم حرفامو
ببخشید
اگر ممکنه زودتر جوابم رو بدید
می ترسم مدیون این بنده خدا بشم
خدا خیرتون بده

پاسخ:
سلامت باشید . من توصیه می کنم در رد یا قبول با عجله نصمیم نگیرید
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
***** *** **** **** *** ***** *** ** ***** ****** ***** **

** **** ** **** ** ***** *** ** ***** **** ****** * ******* **** ******
*** ** ***** **** ***** * ***** ***** ** *** ** ** ********** *** ** *** ** **** ** ** **** ******* ** ** *** ****** **** ********* **** ** *** ** *** ** **** **** ***** *** ** *** ******* ******** ***** ****** ***** **** ** *** *** *** **** **** ** * **** **** *** ***** **** ***** ***** *** **  ** *** ****** ***** ** ***** *** **** ********** **** * **** ******* ***** *****
***** **** ** ******* ** ** **** ***** ****** ** *** **** ****** *****

**** **** **** **** *** ******* ** ***** ***** ***** * **** *** *** **** ** *** ** ****** ********* *** *** *** ****** *** ***** ***** ****** ***** ** ***** ** ***** ****** *** *******

 ****** ********* ** **** ** **** ***** *** **** ***** ** ** ** **** ******* **** ****** ** **** **** ***** *********** *** *** *** ***** ******* * **** ***** *** ** **** * ******* * ***** ***** *** **** ***** ** *** ** **** **** ***** ***** **** ** *** ** ***** ***** **** ** ** **** ****** ***** ** ** **** ****** ***** *** * *** **** ***** ** ** ***** *** ****** ***** * ***** *** *** *** **** ***** ****** ****** ** **** ** *** **** *** **** **** ** **** * *** *** *** **** * ***** ***** ** ***** **** ** ** ** **** ***** * **** **** *****

* **** *** *** **** ** *** ***** ***** ****  ******* ** **** *** *** **** ******* ***** ***** ** *** **** *** ***** ****** ** *** ***** *** *** * ***** *** ** ** ** ** ***** ***** *** ** *** ***** ** ***** ** ******* ** ***** *** ** ******* *** **** ****** ***** ***** ** *** ** *** *** **** ***** ** **** **** ** ** ***** *** ***** ** ***** * *** ***** *** ***** ** **** *** ** **** ** **** *** **** ** *** * ***** *** *** ***** *** ***** **** ***** **** * ****** ** ***** **** ***** ** ******* **** ** *** *** ****** **** ** *** ** ****** *** ** * ****** **** ** ***** *** ****** ***** **** *** ** * ** *** **** *** ** *******

** **** ** **** ****** ******* ** ***** **** **** ** *** **** ******
**** **** ***** ***** ** **** ***** ***** ** ***** ***** ** ***** ** ***** *** *** ** ******  

******* ** **** *** ** ****** *** ***** *** *** ********* ** ***** ***** **** ** *** ** **** *** ***** *** ** **** ***** *** ***** **** *** ** **** *** **** *** **** ****** **** **** ** **** * **** *** ***** ** **** *** *** **** ***** * ** **** **** ***** * **** ***** ****** *** ***** ******

 * ** **** ** ***** ***** **** ** **** ***** ******* **** ******* ** ** **** ** ***** ********** *** ******* ** **** ** *** **** ***** *** ******* **** **** * ** **** ** **** ** ***** ***** * *** **** *** ** **** **** ** ****

* *** ** **** ***** **** ******* *** ****** ***** ****** * ** **** ** **** ** ** *** **** **** *** * *** *** ** *** ***** *** *** ** *** *** ** *** ****** 
***** *** **** **** ***** *** ** ****** * **** ** *** * *** **** **** *** ****** ****** *** ** *** 
* ***** **** ***** ***** **** ** ******* ****** ***** **** **** * **** * ****** ***** *** ** ****** ** *** ** **** ** ** *** ***** * ***** *** ****** ** *** ** **** ***** ** **** ** ** *** ***** ** ****** *** ******** ******* ** ****

***** *** ** **** *** ***** *** **** ** ** *** ******* **** ** **** **** ***** **** ****** *** ** **** ****** *** **** ***** ** ***** **** ***

پاسخ:
سلام عزیزم.  فاصله تحصیلی ایشون و شما همین طور شغل ایشون مانعی برای ازدواج شما نیست. حداقلش اینه که نمی شه به همین راحتی چنین حکمی رو صادر کرد. باید شخصیت شما و ایشون به طور جداگانه بررسی بشه تا مشخص بشه شغل و تحصیلات  ایشون این کفویت بین شما و ایشون رو برهم میزنه یانه . لذا من به راحتی نمی تونم این کفویت رو رد یا تایید کنم. ممکنه ایشون ظاهرا از نظر تحصیلات پایین تر باشه اما منطقا از این نظر بر شما برتری داشته باشه یا در حد شما باشه.
اما این رو عرض کنم که مراقب باشید مبادا عجولانه تصمیم بگیرید . این مساله نیاز به دقت و تامل داره. 
مساله ظاهر ایشون به شخص خودتون مربوطه و کسی نمی تونه خودش رو دخیل بدونه مشروط به این که از روی احساس نباشه. ازدواج درست ازدواج بر پایه دقت و منطق هست و تداوم یک ازدواج اصولی در گذشت و صبر بعد از ازدواجه.
شما باید در درجه اول با خودت کنار بیای ایا تمایل شما به ایشون عجولانه واحساسیه وشما نگرانید نکنه کسی بعدا مثل ایشون همراه ه با عقایدتون پیدا نشه. یا نه منطقی فکر می کنید . اگر منطقی فکر می کنید با ارامش و توکل بخدا و توسل به اهل بیت قدم به قدم جلو برید در جلسات پرسش و پاسخ و تحقیقاتی که می کنید خیلی چیزها براتون اشکار میشه این که ایا نگرانی خانواده درسته یا تصمیم شما.  
حضرت اقا میگن اگه ترس از ضرر باشه و اون ترس عقلایی باشه و نگیره انگار فقط قضا واجب میشه و کفاره نیاز نیس!
ضرر باید حتما جسمی باشه؟
ترس ما هم جسمی هست هم روحی(کنکور)
من بازم میگم پرسیدیم گفتن اگه ضرر داره نگیرین
ولی ما نمیتونیم 100درصد بگیم ترس از ضرر داریم
پاسخ:
شما همون چیزی رو انجام بدید که مرجعتون می فرمایند من در این مورد قدرت تشخیص ندارم
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
کامنت رو ستاره دار کنید طهورررا خانم

** **** ****** ** **** **** ****** **** **** ***
******* ******** **** ****** ****
پاسخ:
آخی عزیزم ان شاالله که به خوبی کنکورت رو می دی ان شاالله که به حرمت و برکت این ماه مبارک خدا بهت توان بده و با رتبه عالی دانشگاه قبول می شی نگران نباش خدا پشت و پناهت هست به خدا توکل کن خودش کمکت می کنه
مراجعه شده...
گفتن ک اگر ضرر داره نگیرع
این میترسه نگیره ولی ضرری هم نداشته باشه..یه جور وسواس داره...میگه حتما بیماری باااید برگرده تا این روزه نگیره 
برا پیش گیریش نمیدونه بگیره یا نه
پاسخ:
عزیزم واقعا در حد تشخیص من نیست همان کاری را بکنیدکه مرجعتون دستور دادن
سلام
ببخشید یه سوال
کسی ک چند روز از ماه رمضان رو به خاطر کار مهمی و ترس از برگشتن بیماری(شقاق ک با یبوست میاد و هنگام خروج مدفوع خون خارج میشه و درد داره و ...)
چند ماه پیش این بیماری داشته ولی با تغذیه خوب شده ولی هنوزم ممکنه برگرده
هنوز دکتر نرفته...
اگر نگیره باید به شصت نفر کفاره بده یعنی به شصت نفر 750گرم بده؟
نمیشه 750ضرب در شصت رو به تعداد کمتری بده؟
و ابنکه مرجع تقلیدش گفته اگر ضرر داره نگیره
ولی اون میترسه بهونه باشع و 
پاسخ:
سلام عزیزم باید به مرجعتون مراجعه کنید
سلام .
وااااای چقدرررر بد بود این :(
چه قدررررر تلخ.......
۲۳ خرداد ۹۵ ، ۲۲:۱۹ پلڪــــ شیشـہ اے
سلام بانو جان. لبخند. آن زمانی که متن منتشر شد و خواندمش آن قدر قلبم از ناراحتی نچاله شد و فرصت تنگ شد که نتوانستم نظر بگذارم. واقعا سخته چنین شرایطی. وای هیچی بدتر از این نیست که پشت آدم بعد ازدواج از طرف خانواده اش خالی بشه. آدم همه مقاطع زندگیش، دعای پدر مادرش واسش حیاتیه.همین طور توجه شون. ان شاءالله پدر مادرها هم با صعه صدر بیشتری برای علایق بچه هاشون وقت می گذاشتند.جوون ها خام اند، تازه کسی هم حامی شون نباشه قاط می زنن.
سلام طهورا جان
طاعاتتون قبول 
من در مورد مریضی مادر شوهرم پیام گذاشته بودم خداروشکر ب برکت دعای خوبان،چون شما ...ختم ب خیر شد با اینکه دکتر گفته بود 90/ بدخیمه خداروشکر جواب پاتولوژی منفی شد...
ممنون از دعاهاتون ...دوستتون دارم...
یا علی
پاسخ:
علیک سلام الحمدلله خوش خبر باشید
ببخشید شما چه رشته ای خوندید؟
پاسخ:
دانشگاه زبان و ادبیات عرب خوندم . بعد یک ترم ارشد علوم قرآن و حدیث خوندم که نشد ادامه بدم . از سال 90 وارد حوزه شدم و در کنارش دوره های تربیت فرزند و همسر داری را زیر نظر استاد محمد زاده و استاد همیز و آقای  تراشیون گذراندم البته از همایش های دکتر عزیزی و مقدار کمی از مباحث آقای فرهنگ هم استفاده کرده ام . 
سلام
وااای چقدر ناراحت کننده ....
چقدر سخته که ادم نه شوهرش رو داشته باشه نه خونواده ش رو...
چقدر بده که جوونا اینقدر راحت دل می بندن و اینقدر راحت دل والدینشون رو میشکنن...
کاش پدر و مادرش یه جوری تربیتش می کردن که روی حرفشون نتونه حرف بزنه ...
کاش عاقلانه زندگیش رو پیش می برد...
وقتی این چیزا رو میشنوم خیلی ناراحت میشم با خودم فکر می کنم ما در قبال این جامعه و این وضعیت مسئولیم؟ چیکار باید بکنیم؟ چه کاری از دستمون بر میاد؟
پاسخ:
علیک سلام . بله ناراحت کننده هست . باید یک کار دوسویه انجام بشه . از یک طرف به قول یار طلبگی برای خانواده ها وو والدین روشنگری هایی بشه و از یک طرف برای فرزندان آنها
۲۰ خرداد ۹۵ ، ۱۳:۱۷ یار شیخ عبدالزهرا(یار طلبگی و هزار و یک...)
نصفه اومد فکر کنم.
همین دیگه...
پاسخ:
بله نصفه اومد . اشکال نداره فدای سرت. 
یه مطلب دیگه اینکه شما می دانید که در عالم هر عملی که از ما سر می زند تاثیر وضعی بر زندگی مان در آینده خواهد داشت و باید در قبال شکستن دل پدر و مادر آنهم پدر و مادری که خداوند آنقدر بر احترام به آنها تاکید دارد منتظر تاثیر وضعی آن در زندگی مان باشیم . یادمان نرود روایت داریم که حتی با عاق والد شریک تجاری هم نشوید(چون انها محکوم به شکست هستند و شما هم به تبع آنها خسارت مالی می بینید.)
۲۰ خرداد ۹۵ ، ۱۳:۱۶ یار شیخ عبدالزهرا(یار طلبگی و هزار و یک...)
سلام طهورا خانم عزیزم
طاعات و عباداتتون قبول باشه ان شاءالله.
ان شاءالله خدا هیچ بنده ای رو از نعمت هدایت بی بهره نذاره.
یه سوال ذهنمو درگیر کرده راجع به این داستان.
حالا کار به رفتار ناپسند این دوتا جوون ندارم اما ب نظرم اگر پدر و مادرها از میل و خواسته خودشون کوتاه می اومدن و به جای لعن و نفرین حامی بچه هاشون میبودن و اونارو به اصطلاح زیر پر وبال خودشون میگرفتن چی میشد؟
یه استادی داشتیم میگفتن بعضی پدرو مادرا خودخواهن،اشتباه فرزندانشونو هیچ وقت فراموش نمیکنن و بخاطر دل خودشونه که در مقابل خطای بچه هاشون می ایستن.
من میگم حالا که اتفاقی که نباید می افتاده افتاده چرا قضیه اینجوری تموم بشه.
من چندتا ازین موردا سراغ دارم،ولی پدرومادراشون درسته اولش مخالف بودن اما واقعا حما
پاسخ:
علیک سلام استاد بزرگوار. حکیم فرزانه . سخندان و سخنور شهیر. تاج سر ....
سوال شما کاملا متین و درست هست . حالا این پست که کلا در مورد اطاعت فرزند از والدینش بود که خدای نکرده به دلیل کوتاهی خدای نکرده عاق والد نشوند اما وقتی استاد ما آقای تراشیون این ماجرا را نقل می کردند اتفاقا موضوع بحث همین چیزی بود که شما می فرمایید . خصوصا پدر دختر خانم که با گفتن اون مطالب در روز عقد به دخترش اشتباه بزرگی را مرتکب شد . 
هر چند رفتارهای آقا پسر به دلیل زشت بودن اصلا جای دفاع نگذاشته این وسط شما بهتر از من می دانید به هر حال من در محضر شما درس پس می دهم . خیلی خوبتر از حقیر می دانید که پدر مرد بر او ولایت دارد . مثل دختر نیست که بعد از ازدواج ولایت پدرش از سرش برداشته شود . تکلیف اون آقا یا این بود که رضایت پدرش را کسب کند یا لااقل با زبان نرم و آرام رفتار کند . در هر صورت قبول دارم که باید پدر و مادرها سعه صدر از خودشان نشان بدهند درست به اندازه بچه ها که باید احترام به والدین رو فراموش نکنن
سلام خواهرجون فقط میتونم بگم خدایا شکرت خدا به فریاد این خانوم برسه
پاسخ:
علیک سلام بله دلم خیلی براش سوخت بیشتر برای اون بچه ی معصوم
حالا باید چیکار کنه این بخت برگشته؟!!!
پاسخ:
حقیقتش ما از استادمان نپرسیدیم که توصیه شون به اون خانم چی بود. ولی در هر صورت پاسخ به این سوال از نظر حقیر بسیار جامع هست . شاید اگر از من می پرسید می گفتم اول از همه هر طور شده رضایت پدرو مادرت رو کسب کن . بعد حتما ماجرا را با پدرشوهرت مطرح کن چون شوهرت مرتکب فعل حرام می شه . بعد رضایت پدر و مادر شوهرش رو هم کسب کنه تا ان شاالله در حقشون دعای خیر کنن و بعد پدر مرد اقدام کنه برای حل مسئله . و اینکه حتما خود زن هم باید مروری روی رفتارهای خودش با شوهرش داشته باشه و متوجه اشتباهات رفتاری خودش بشه . اصولا مردی که به سراغ زن های دیگر می رود یا محیط کارش آلوده است یا دوستانش آلوده اند یا ممکن است اولش از سر دلسوزی و کمک به یک زن مطلقه یا بیوه وارد این ماجرا شده باشد و بعد تا گردن فرو برود . هر چه هست حضور بی حساب و کتاب زنان و دخترانی که تلاش می کنند دستشان توی جیب خودشان باشد خصوصا در محیط های کاری و شرکت ها آسیب زاست . حضور هنجار شکنشان در خیابانها که خودش جای بحث دارد .
۱۹ خرداد ۹۵ ، ۱۸:۲۰ اردیبهشت ..
ممنون از محبتتون و وقتی که گذاشتید..بی نهایت ممنون
سلام

یکی از بزرگان از قول شهید مطهری نقل می کرد که ایشان می فرمود: دو ازدواج محکوم به طلاق و ناکامی خواهد شد:
1 - پسر جوانی که از روی ترحم و دلسوزی با دختری ازدواج کند.
2 - پسری که کور کورانه و بدون شناخت واقعی بگوید «یا این و یا هیچ کس»
پاسخ:
علیک سلام . استاد در این مباحث صاحب نظر بودند . خدایشان رحمت کند.
سلاااااااااااااااااااااااااااااام
سلااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام
سلاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام
یوهووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو
سلااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام
چه خوب شد برگشتییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییین!!!
سلااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام
پاسخ:
علیک سلام عزیزم . حالت خوبه ؟ مادرتون خوبه؟
سلام عزیزم 
خیلی تلنگر خوبی بود ممنون گلم 
ان شاء الله خدا همه ی مریض ها رو شفای عاجل و کامل بده 
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم 
پاسخ:
علیک سلام . سلامت باشید .
ان شاالله
۱۸ خرداد ۹۵ ، ۱۸:۰۱ فاطمه خانوم
سلام آبجی..میتونم این متنو تو گروهمون بذارم؟؟
پاسخ:
سلام . خواهش می کنم 
چقدر این کلام عمیق است 
روح امام عزیزمان شاد و قرین رحمت باد


خدا همه مریض ها را شفا عنایت کند
پاسخ:
فعل و قول امام علاوه بر نفوذ ، عمق جان هر انسان آزاده ای را تطهیر می کرد . چقدر حیف که ما بهره ی از دَم مسیحایی ایشان نداریم . بهره ای از لب لعلش نچشیدیم و برفت ...
ان شاالله...
۱۸ خرداد ۹۵ ، ۱۶:۴۰ رفاقت به سبک شهید
سلام طهورا جان پست خوب و در عین حال غمگین بود ولی خوب برای همه ما جون ها این این ها باید گفته بشه تا مبادا راه رو اشتباه بریم
از شما ممنونم شما برای من استاد خیلی مهربون و بزرگی هستید
از شما ممنونم که مینویسید و مادرانه و خواهرانه نصیحتمون میکنید ازتون ممنونم که هستید و دوباره مینویسید و نظرات رو با صبر فراوان جواب میدید
تو این ماه عزیز برای همه ما جون ها دعا کنید دعا کنید زندگی نصیبمون بشه که امام زمان راضی باشن
ما به دعای خوبانی چون شما محتاجیم
 
پاسخ:
علیک سلام . اختیار دارید من برای شما و سایر بزرگواران فقط شاگردی هستم که در پای مکتب تان کسب فیض می کنم .
انجام وظیفه می کنم . التماس دعا
۱۸ خرداد ۹۵ ، ۱۶:۲۰ اردیبهشت ..
سلام
بی نهایت ممنونم از پاسخ دلسوزانه و حضور ارزشمندتون سیده جان.شما صاحب نظر هستین و پاسختون برای من بسیار باارزشه.
باز هم تشکر میکنم.
پاسخ:
سلام . چشم خدمت می رسم
پست خیلی خوبی بود و متاثر کننده:(
کاش جوونها بدونن ازدواج فقط ازدواج دونفرنیست و بدون همراهی و پشتیبانی خانواده ها نمیشه زندگی کرد.
ولی یه می شد دیگه هم به نظرمن جا داره اضافه کنیم. وقتی زمانه ای نیست که بچه ها به خواست پدرمادرها همسر انتخاب کنن یا از خیر انتخابشون بگذرن(نه که بگم درسته یا غلط، ولی واقعیتیه که هست)، کاش پدرومادرها هم وقتی حتی به اجبار موافقت میکنند پشت بچه هاشونو خالی نکنند. به نظر میاد علیرغم مخالفت خانواده ها اینا به تفاهمی رسیدن که یک سالی خوب بودن ولی پدر هومن کاری کرده که هومن جری بشه که آب که از سر گذشت چه یک وجب چه صد وجب.
پاسخ:
سلامت باشید عزیزم . تقدیم به آستان حضرت رضا .
بله کاملا درسته نمی شه منکر اشتباه پدر دختر خانم شد.
سلام
هیچی بدتر از لجبازی با والدین نیست
باید باور کنیم بابا هیچ پدر مادری بد بچه اش رو نمیخواد
هرچند که عملش خیلی ناقص باشه اما در خلوص نیتش هیییچ شکی نیست...
اگه بود خدا ما رو به اطاعت از اونها امر نمیکرد
پاسخ:
علیک  سلام عزیزم . امان از عاق والد..
ولی الان همه من رو سرزنش می کنند که تو باید جلوی مامانت می ایستادی. باید می گفتی که مخالفت شما برای من مهم نیست چون این زندگی من است.
شنیده ام که خیلی ها به پسرها هم همین رو می گن که اینهمه گوش کردن به حرف پدر و مادرهای با آرزوهای دور و دراز باعث مجرد ماندنتان شده.
نمی دونم. البته قطعا شما بهتر می دونید.
پاسخ:
قطعا من بهتر نمی دونم . اما شما نسبت به حقیر لطف دارید.
همه ی بچه ها خصوصا کسانیکه در سن ازدواج هستند باید بدونن بهترین کار استفاده از نظرات پدر و مادرهاست اما از آنجاییکه اختلاف نظر و عقیده همیشه هست حتی در بین والدین با فرزندان می شود با زبان نرم وملایم و با مهربانی و آرامش والدین را راضی کرد نه اینکه با بی ادبی و تهدید و زور و انجام کارهای نامناسب مثل فرار از خانه یا اعتصاب غذا یا حتی تهدید به خودکشی آنها را وادار به تسلیم کرد .
وظیفه ی ما بعنوان فرزند احترام و اطاعت از والدین مان است که تخطی از آن عاق والد و عقوبت های سنگینی دارد همان طور که والدین هم باید به وظایف خود در برابر فرزندانشان عمل کنند یکی از آنها فراهم کردن بستر مناسب برای ازدواج انهاست که در صورت عدم انجام وظایف قطعا باید در محضر عدل الهی پاسخگو باشند . والدین باید مراقب باشندکه خدای نکرده با کوتاهی های خود عاق فرزندانشان نشوند .
خدا ان شاء الله همه مریضا رو شفا بده
مخصوصا این پسر کوچولوی ما رو
پاسخ:
ان شاالله . محبت فرمودید
۱۷ خرداد ۹۵ ، ۱۹:۴۷ اردیبهشت ..
سلام
آموزنده بود بانو..ممنونم
ان شاءالله همه بیماران شفا پیدا کنند..
پاسخ:
علیک سلام عزیزم سلامت باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">