فرازونشیب زندگی طلبگی ما(همنفس طلبه)

هم قدم تا خدا آباد

همنفس طلبه

طبقه بندی موضوعی

روزه دار کوچولو....

يكشنبه, ۷ تیر ۱۳۹۴، ۰۳:۰۰ ب.ظ

خورشید با تمام قدرتش می تابد. تابستان گرم ، حریف می طلبد . هوا به غایت داغ است . در میان این واویلای گرما ، روزه داری سخت است . زن ، گاهی توی خیابان ، می دید کسانی را که بی اعتنا به روزه داری بقیه ، آب یخ سر می کشند . آدامس می جوند . سیگار می کشند . بستنی می خورند . انگار نه انگار . با بعضی هایشان که همکلام می شد می گفتند : سخته خانوم . آدم هلاک می شه توی این گرما. نمی شه تحمل کرد.

امسال اولین سالی هست که دخترش باید روزه بگیرد . با آن قد و قامت ظریف و شکننده . با آن بازوهای لاغرش . دلش می سوخت . مگر می شود یک دختر نه ساله دوام بیاورد اینهمه ساعت تشنگی و گرسنگی را . یادش می آمد روزهایی که غذا دیر آماده می شد چقدر دخترش توی لاک خودش فرو می رفت از بی تابی گرسنگی . احساسات مادرانه اش بی قراری می کرد . دخترش را تصور می کرد وقتی که به غایت گرسنه و تشنه است . وقتی که بی حال و بی رمق می افتد و نای بازی کردن ندارد. 

مادر شیطان را لعنت می کرد . با خودش زمزمه می کرد خدایا ... حکم آنچه تو فرمایی ..

حالا دخترش اولین روز، روزه داری را تجربه می کند. ساعت 5 عصر است . بااینکه کولر روشن است اما انگار چیزی از گرمای هوا کاسته نمی شود . مادر تمام وجودش چشم شده است تا دخترش را در مقام بندگی به نظاره بنشیند اما امان از احساس مادری ...

دخترک بی رمق و تشنه روی مبل افتاده است . موهای مشکی و بلندش یک طرف و دستان کوچک و لاغرش به سمت دیگر. مادر احساس می کرد چهره ی دخترش زرد شده است . اصلا انگار تمام تن مادر در حال سوختن بود . سر دخترک را روی پاهایش گذاشت و سوالی که بارها با خودش عهد کرده بود نپرسد را پرسید . 

تشنه ای ؟ دخترک همان طور که سرش روی پای مادر بود تکانی خورد و آرام گفت : اوهوم. مادر گویی چنگ به قلبش می کشند پرسید ؟ گرسنه ات هست ؟ ....

همزمان با پرسش آخر ، خودش را آماده کرده بود تا بعد از پاسخ دخترش سخنرانی مفصلی در باب فواید روزه داری برای دخترش بگوید .

مادر منتظر بود دختر باز هم بگوید : آره گرسنه ام . تا برایش یادآوری کند قصه ی علی اصغر و تشنگی اش را . قصه رقیه و گرسنگی اش را . قصه ی کربلا و داغی که تا قیامت به دلمان گذاشته شده را .

اما دختر سکوت کرده بود. مادر خم شد تا چهره ی دختر را ببیند شاید دخترش خوابیده. 

دخترک سر از پای مادر برداشت .با همان چشمان درشت مشکی اش صاف و خیره به چهره ی مادر نگاه کرد . روبرروی مادر ایستاد . محکم و بی درنگ گفت : من تشنه ام ، گرسنه ام . اما... تشنگی و گرسنگی روز قیامت سخت تره . هوا گرمه ، اما گرمای آتش جهنم سنگین تره . من روزه هام رو می گیرم هر چقدر هم که هوا گرم بشه . هر چقدر هم که تشنه و گرسنه باشم.

مادر مات و مبهوت به دخترش نگاه کرد . نگاه یک شاگرد به استاد . مادر سراپا گوش شده بود تا سخنرانی دخترش را بشنوند انگار تمام وجودش گوش شده است .


موافقین ۵ مخالفین ۱ ۹۴/۰۴/۰۷
سیده طهورا آل طاها

نظرات  (۴۳)

سلام زیبا بود
پاسخ:
سلام سپاس
خیلی لطف کردید!
چقدر اسم خانم محمدزاده برام آشناست.
ایشون حدودا 27-8 ساله نیستند. مهدویت تدریس نمیکنند در حال حاضر؟
من شهدا برام خیلی عالیه!
پاسخ:
ایشون مولف کتابهایی در مورد تربیت فرزند و همسرداری هستن . ایشون همین طور استاد دانشگاه و مشاور هم هستن . هر چندمدتی هست که به دلیل مشغله فراوان کمتر مشاوره می دن
نه !!! سن ایشون کم نیست . مهدویت تدریس نمی کنن
اگه شهدا براتون راحت تره : میدان شهدا خ قادری موسسه راه روشن . متاسفانه الان دقیق تر از این یادم نیست اما اگر وارد محدوده بشین می تونین ان شاالله پیدا کنید
۲۴ تیر ۹۴ ، ۱۴:۱۱ ... یک بسیجی ...
امام صادق (ع) فرمود : آنگاه که روزه می گیری باید چشم و گوش و مو و پوست تو هم روزه دار باشند. (( یعنی از گناهان پرهیز کند )) الکافی جلد 4 صفحه 87 حدیث 1
۲۴ تیر ۹۴ ، ۱۴:۱۱ ... یک بسیجی ...
اامام صادق (ع) فرمود : آنگاه که روزه می گیری باید چشم و گوش و مو و پوست تو هم روزه دار باشند. (( یعنی از گناهان پرهیز کند )) الکافی جلد 4 صفحه 87 حدیث
سلام
بنده ساکن تهران هستم و خیلی دوس دارم بدونم شما کجا کلاس همسرداری و تربیت فرزند میرید!
میشه بگید لطفا؟
پاسخ:
سلام عزیزم
به سلامتی
بله چرا نمی شه . کلاسهای همسرداری رو ابتدا توی حوزه خودمو زیر نظر خانم محمدزاده گذراندم اما بعد به طور جدی همسرداری و تربیت رو زیر نظر خانم همیز گذراندم . در حال حاضر ایشون جاهای مختلفی کلاس دارن از جمله شهرک غرب و میدان شهدا . کدومش برای شما راحت تره ؟
۱۹ تیر ۹۴ ، ۱۷:۰۵ بانوی سید
سلام طهوراخانوم
خدامیدونه که چقدر از تربیت بچه م می ترسم.دوست دارم اول برم ادامه تحصیل بدم تا بتونم بچه های مهدوی تربیت کنم و دربرابر سوالات و شبهاتشون یه مادر بی سواد نباشم.اما همسرم میگن هرچه زودتر صاحب قرزند بشیم.
خیلی نگران این موضوعم....چقدر دوست دارم عین شما تربیت صحیح رو یاد می گرفتم از رشد معنویش لذت می بردم.....
نمی دونم چه کاری بکنم..با وجود بچه که نمیشه ادامه تحصیل داد.....
حرف شوهرهم که واجبه.
برام دعا کنید...خیلی نگرانم نتونم مادر خوبی باشم.
پاسخ:
سلام عزیزم همسرتون کاملا درست می گن سریع تر اقدام کنید .
لازم نیست حتما دانشگاه برید می تونید دایره اطلاعاتتون رو در این مورد وسعت بدید . من پیشنهاد می کنم در کلاسهای تربیت فرزند شرکت کنید . من الان یادم نیست شما ساکن کدوم شهرید اگه ساکن تهرانید بفرمایید تا کمکتون کنم 
سلام طهورا سادات عزیزم
طاعات و عباداتتون مورد قبول درگاه حق
بنده یکی از خوانندگان نیمه خاموش مطالب فوق العادتون هستم
خداروشکر که دوباره پیداتون کردم
وااای که چقد دلم برای نوشته هاتون تنگ شده بود
مطالبتون مثل همیشه عالی بود
ان شاالله خدا دخترای گلتون رو براتون حفظ کنه
تو این شبهای عزیز التماس دعا


پاسخ:
علیک سلام فاطمه جان
سلامت باشید طاعات شما هم قبول باشه گلم
من هم از دیدن شما خوشحال شدم عزیزم دلم واقعا برای همه تون تنگ شده بود
ممنون همچنین عزیزان شما رو خدا حفظ کنه
اختیار دارید محتاجیم به دعا
سلام،نمازو روزه تون قبول باشه.طهورا خانم شما از فرشته مدیر وبلاگ همسر بهشتی اطلاعی ندارین؟

پاسخ:
سلام عزیزم متاسفانه بعد از خرابی بلاگفا من ازشون بی خبر موندم ایشون حق استادی به گردن من داشتند
۱۳ تیر ۹۴ ، ۰۷:۱۴ گمنام آشنا
سلان سیده طهورا جان


دختر منم امسال روزه اولی هست

به پیشنهاد خوودش ایان البیض رو معتکف شدیم و دیدم تواناییشو داره روزه بگیره

اول ماه مبارک اذیت بود ولی الان خیلی راحته.......

شب تا صبح بیداره

بعد از نماز ص بح هم می خوابه تا بهش فشار نیاد

فقط مشکلم روی نمازشه که تند تند می خونه



دعا بفرمایید سیده جان


خیلی مشتاق دیدارتونم اساسی.............
پاسخ:
سلام عزیزم . آفرین و احسنت به شما و تبریک می گویم بابت دخترتان .
اشکال نداره در مورد نمازش هم کم کم یاد می گیره . من وقتی دخترم نمازش رو تند می خوند براش مثال می زدم که : فکر کن پیش معلمت هستی و داری بهش درس جواب می دی اگه تند تند جواب می دی معلمت چه عکس العملی نشون می ده ؟ البته الان دارم در حد یه جمله سوالی برای شما می نویسم وگرنه زیاد در موردش براش صحبت کردم الان نتیجه خیلی بهتری گرفتم 
۱۳ تیر ۹۴ ، ۰۴:۱۱ طلبه بانو
سلام علیکم و رحمة الله 
به به
باورم نمیشه پیداتون کردم سیده جانم
چقدر تشنه مطالبتون بودم
الان دوباره مث همیشه با ناامیدی باز کردم وبلاگتون رو و دیدم آدرس جدید دادین. الحمدلله. چقدر خوشحالم.
عباداتتون قبول ان شاءالله. چقدر ماجرای زیبایی بود. اشک ما رو دراورد! چقدر ما در غفلت و بیخبری بودیم و هستیم و چقدر این فرشته ی معصوم بهشتی متقی و محکم در ایمان پیش رفته. 
خانم، شما میگین بچه های امثال من چی میشن واقعا؟ مادری با اینهمه لغزش و تردید و سستی میتونه فرزندی با ایمان و اهل تکلیف داشته باشه؟؟؟!!!!!
التماس دعا 


پاسخ:
علیک سلام عزیزم منم از دیدن کامنت شما خوشحال شدم گلم . باعث افتخار منه .
این حرفها رو نزنید شکسته نفسی می کنید اختیار دارید شرمنده ام می کنید . هم من راه زیادی تا مادر خوب شدن دارم و هم فرزندانم راه زیادی در سیر مسیرشان دارند . چه بسا مدتی بعد شما و فرزندانتان به مرحله ای برسید که من و فرزندانم حتی به گرد پایتان هم نرسیم . عجله نکنید شب دراز است و قلندر بیدار
سلام طهورا بانو.ببخشید کامنت من به دستتون رسیده؟ آخه جوابتون برام خیلی مهمه!اگه نرسیده دوباره تایپ کنم.میشه زحمت بکشید و چک کنید.ممنون
پاسخ:
سلام عزیزم. پاسخ تون رو دادم گلم 
سلام طهورا خانم.
بله درسته.ممنون ازتون.لطف کردین.
ببخشید منم تو ذهنم فکر کردم شما عامدا پاسخ منو ندادید.حلال کنید.
التماس دعا.
پاسخ:
علیک سلام عزیزم اشکال نداره پیش میاد گلم
سلام کامنتم تو همین پست هست.تایید کردین ولی جواب ندادین.!!!
پاسخ:
مریم جان سلام . بله کامنتتون رو پیدا کردم اما نکته عجیب و جالبش اینه که من همون روز پاسخ شما رو زیر کامنتتون گذاشته بودم اما از اون جایی که هنوز با فضای سایت بلاگ خو نگرفته ام بدون اینکه متوجه بشم تیک تایید پاسخم رو نزدم و برای همین فقط اصل کامنت شما ارسال شده و پاسخ من نرسیده من تازه همین الان متوجه شدم در هر صورت ببخشید نا خواسته بوده.
عزیزم براتون نوشته بودم که آغاز به کار حوزه و ثبت نام از اواخر شهریور هست باید هفته آخر شهریور تماس بگیرید تا بهتون بگن چه مدارکی لازم دارید و بعد برای ثبت نام اقدام کنید الان فصل تعطیلی حوزه هست . ان شاالله که موفق باشید 
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام
***** ** *** **** ** ***** ** **** **** * ****** **** *** **** ** ** ** ******* ****** ** **** ***
** *** **** ** ******* **** **** * ** ***** *** ** ***** *** ** ***** ** * **** *** ** * ***** *** *** **** * *** **** ** ** ****** **** ** **** **** ** ** *** * ****** ****** **** **** **** ***** * ****** **** ** * **** ** ** ** **** * ****** **** ** **** **** * **** ***** ****
**** ** ** ****** **** ** ** *** **** ***** ** **** ** * *** **** * **** **** ***** ***** ***** **** **** **** ******* *** ******* **** **** * *** ***** **** ** * ***** **** ****** * **** ** ** *** ****** * ** ****** ****** ***** ** ***** **** ** **** * **** * **** **** * ** ***** *** * ****** * *** ****** ** *** ** ******
**** **** ** *** ** **** * ***** *** ** ** **** ** *** **** * ***** ***** * *** * *** ** *** *** *****
* ***** ***** **** ** ***** **** *** ** **** ****** ***** ** **** *** **** * **** *** ******* ** **** **** ** ** ***** **** ** ** ***** *** ** ** **** ******** ** ** *** ** **** **** *** ***** * *** ** ****** ** ** ****** ******
** *** ***** *** **** ***** **** *** **** * ***** ******* **** * ****** ***** **** **** ** ******* **** ** ****** ***** ***
** ***** ** ***** *** ** ** ***** ** ***** ***** **** *** *** **** ***** ****** **** ***** *** ***** ** **** ** ****** **** *** ***** *** *** ******
*** ** ** *** **** ***** ** **** ** *** ** ** *** **** **** **** ** *** ** **** ** ****** * *** ** *** *** ** ***** *** ** **** * **** **** *** *** ** ** *** **** **** * **** *** **** * ***** ** ** **** ***** ** ** ***** **** ******* *** * **** ** ******* **** *** ***** ** **** ***** ** **** * *** ****** **** **** ****** ***** * ** ***** *** **** ** ** **** *** *** ***** *** *** * *** ****** **** ** **** ******* ** ** *** ****
****** ** *** **** ***** ** ** **** **** ** ***** ** ***** **** **** ** *** ***** *** ***** ****** ****** **** *** ** **** ** *** ****** **** **** **** ***** * ***** ** **** ** **** *** ******* * ** ** ***** ***** *** ** ***** ***** ** ***** ****** * **** ***** ** ********* **** *** ***** ** *** ***** * **** ** ** *** ******* ** **** * ** *** **** * **** *** ** * **** ** * ***** ****** *** ** * ** ***** **** *** *** * ***** ** ** *** ** ***** ** ***** ** ***** ***** *** ***** ** ****
** **** ** ****** ** **** **** *** **** **** **** ***** **** ********* **** * *** ***** ***** **** ** *** ***** ** **** ** ***** *****

پاسخ:
سلام عزیزم. توصیه به صبر و عفاف توصیه من نیست توصیه قرآن است به شما .
این نوع عقد اساسا مشکل شرعی داره . عقد شروطی داره که باعث صحتش می شه عقدی که به شکل چت یا نوشتاری باشه تلفنی باشه اصلا شرعا باطله . عقد باید رو در رو انجام بشه . شما باید از مرجعتون کسب تکلیف کنید که اساسا آیا در شرع چیزی به نام عقد مجازی وجود داره یا ساخته و پرداخته شماست . ضمن اینکه کار شما به لحاظ اجتماعی کار غلطیه . من جدا به شما خواهرانه هشدار می دم که دارید مرتکب خطای بزرگی می شید به عاقبت کاری که می کنید فکر کنید . گمان نکنید که شما آدم زرنگی هستید و هرگز در دام انسانهای سودجو نمی افتید . من بهتون توصیه می کنم قبل از آنکه در این عمق بی انتها فرو برید فکر کنید این کار به هر شکل به هر عنوان اشتباه محضه . من تکلیفم به شما این بود که شما رو از خطرات آگاه کنم دیگه تصمیم با شماست
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
**** ***** ********* * **** ***** **** **** ****** ** **** ********* ** *** *** *** *** ***** **** ********* ***** **** ** *** **** ******* ** ** *** ** ****** **** ** ***** ***** ***** **** ** ****** ***** *** ** ** ***** ******** ***** **** ** ***** ***** ** ***** ******** ***** *** *** ** * ** **** **** ** ** ***** *** **** ** ***** *** ***** ** ** *** ** ***** ** **** ****** *** ************* **** ** ** ** *** **** ** ****** *** ** *** *** ** **** ** **** **** * ******* **** ** ** *** ****** ****** ***** **** **** ** **** * ****** ******** *** ** ***** ** ******* * ****** **** ** *** ** *** **** ***** ********* ** ** ** ******* **** ***** ***** * ***** *** ** ***** ** ****** **** **** **** **** **** ******* ** **** ** ****** **** ****** ****** ***** ***** **** ** ** **** ****** *** *** ** ***** ***** * ***** ** ***** ******** ****** *** ***** *** *** **** ** *** ***** ** ** *** ***** ** **** *** ** ***** * ** **** ** * *** ****** ********* **** ** **** ** **** **** ** ** *** **** ** ** *** *** *** ****** ** **** ******* ***** *** *** ** **** *** ** ** *** **** **** **** **** **** ** *** * *** *** ***** *** ** **** ** *** ** ****** ** **** **** **** ***** ****** * ****** ***** ** **** ******* **** ** *** *** ** **** ***** ****** * ***** **** * **** ** **** ** ***** *** ****** ** ***** ***** ** ***** **** *** ******** *** ** ** ** ***** ** **** ***** ** **** ***** ** *** ** *** *** ***** **** *** ** **** ** ***** **** *** ***** ** **** **** ** ***** **** ***** * ***** ** ***** * *** *** ** ******* *** * ** ** **** **** *** ** **** * ***** **** ***** * *** ********* * *** ** ***** ***** **** *** ** ***** ******* ***** ** ** **** ** *** ** ***** **** **** *** ** **** *** ***** ** ** *** **** ** **** ****** *** **** **** ** ** **** ****** **** ** ** *** *** **** *** ** ** ** ** ****** ** *** **** ** ***** ****** ****** *** * ** *** ** ***** **** ***** ** *** ** *** **** ***** *** *** ** ****** ** ** ** ***** **** **** *** **** ****** **** *** **** ** ****** ***** **** ** ****** **** *** ** **** **** **** ** *** ******* ****** ** **** ********** ** **** ***** ** ** * *** *** ****** ****** *** *** *** ** ** *** *** ** ****** *** *** **** ***** ******* ** *** *** *****  * **** * ***** **** ** ****** ******* **** ****  * ***** **** ** **** *** **** ** ***** **** ****** ** **** * **** * ** **** ***** ****** **** ****** **** *** ** ** ***** **** *** *** **** **** * **** ** *** *** **  **** ********* ****** ** ** ** ** *** *** ****** *** ***** *** **** ** ***** **** **** * **** *** ****** ** ***** *********** **** ** ** *** ** **** *** *** ** ***** **** **** ** **** *** *** ****** ** *** *** ** **** *** *** **** ** *** * ********* ****** ** **** ******* ***** **** ***** ** *** **** *** **** ** ****** *** ** ** ******* **** ***** *** ***** **** ** ** **** ************ ** *** **** **** ****** ******** **** **** ***** ***** *** ** ** *** ** ***** *** ** *** *** ** ** **** ****** **** **** ** **** ** *** ****** ***** **** *** ******** ****  * ******* ***** ****** **** **** **** ****** ** ** *** ***** *** ** ** *** ** *********** ** **** *** **** ** ** *** ****** ****** ***** ******** *** **** * *** ***** ** ***** *** **** ***** ** ***
پاسخ:
سلام عزیزم ضمن آرزوی سلامتی و عاقبت به خیری و موفقیت برای شما عرض می کنم :
همسر شما به لحاظ قانونی و شرعی حق و اجازه اینکه شما را به هر شکل و به هر نوع به کار از بیرون از منزل وادار کند را ندارد . تنها وظیفه و مسئولیت شما شرعا و قانونی وظیفه همسری و مادری است . اما اگر  خود شما تمایل و علاقه به کار از بیرون از منزل دارید همان طور می دانید که می توانید از پس این مسئولیتها توام با هم بربیایید بسم الله . اما اگر تردید دارید یا نگران وارد شدن لطمه به سلامت روح و روان فرزندان یا خودتان یا زندگی تان را دارید عزم تان را جزم کنید و خودتان برای خودتان تصمیم بگیرید .
کلام اخر اینکه روز قیامت از شما بابت کار بیرون از خانه سوال نمی پرسند اما قطعا و یقینا از شما در مورد نحوه مادری و همسری تان سوال می کنند .
نظام اسلامی و امام زمان قبل از آنکه به مادران شاغل نیازمند باشد به مادرانی نیازمند است که از دامن خود بتوانند سرباز تربیت کنند .
سلام
خوشحالم که پیدات کردم ولی می خوام یه مسئله ای رو بگم.
وب شمارو که می خونم انگار یه خدایی جلومه که فقط کارش عذاب دادن به انسان هست، شما این تفکر رو به دخترت یاد دادی و این به نظر من اشتباهه.

شما به دخترت عشق شرطی رو یاد دادی و این عشق شرطی رو به همه چیز تعمیم دادی حتی به خدا
شما از  خدایی مهربان و بخشنده صحبت می کنی ولی از طرفی میگی اگه از فرامین خدا سرپیچی کنیم، اون مارو به بدترین شکل مجازات میکنه.

و شما و دخترت به مرور عشق بدون قید و شرط رو فراموش می کنی و تجربه ی عشق خداروند رو به یاد نمی اری.
شما سعی می کنی عشقی که دنیا مشاهده می کنی رو به خدا نسبت بدی.

شما نقش پدر یا مادر یا هر انسانی رو به خدا دادی، خدایی که بر حسب خوب بودن یا بد بودن تو، تورو تشویق یا تنبیه می کنه.
در حالی که خداوند اینجوری نیست.
شما یه عشقی بر اساس ترس بوجود اوردی نه به خاطر خود خدا، نه عشق بی قید و شرط
شما تصویری بوجود اوردی که خداوند ترسناک و انتقام جو هست، کافیه کمترین اشتباهی بکنی تا خدا بدترین بلا رو سرت بیاره.

و شما نمی تونی این عقیده رو بپذیری چون عقیده ی خدایی که نباید ازش ترسید،خدایی که قضاوت نمی کنه، خدایی که دلیلی نداره که تنبیه کنه خیلی بزرگتر و غیر قابل قبول تر از اون چیزی هست که شما فکر می کنی.


حتی اگه ما بدترین انسان هم باشیم و استحقاق بهشت رو هم نداشته باشیم، خداوند چه نیازی داره که از ما انتقام بگیره، یا برای شکست و یا اشتباهی که کردیم مارو تنبیه کنه؟
ایا بهتر نبود که از همون اول همون شر رو از ما دور می کرد؟
خدا چه نیازی داره که مارو به یه رنج ابدی توی جهنم که اصلا قابل توصیف نیست، محکوم کنه؟
 
اگه شما می گی به خاطر رعایت شدن عدالت خدا مارو می فرسته جهنم، به نظر شما ایا اگه خدا مارو از هر گونه ارتباط با خودش و بهشت محروم کنه، عدالت و حق رعایت نمیشه؟
حتما باید رفت جهنم و سوخت و تشنگی و عذاب کشید تا عدالت رعایت شه؟
پاسخ:
علیک سلام پریا جان . افکار شما مرا عجیب به یاد کسی انداخت که بماند ....
اینها را که شما فرمودی من بودم ؟ اشتباه می کنی من از خدا همان چیزی را برای خودم و فرزندانم به تصویر می کشم که هست . نه با این شدت و حدت که شما می گویی و نه به این شل و وارفتگی که باز شما می فرمایید. تصویر من از خدا همان چیزی است که در روایات اهل بیت و در آیات قرآن می بینیم . خدایی بی نهایت مهربان غیرقابل وصف رحمان و رحیم . خدایی که بخشی از نعمتهایش را به حکم بسم الله رحمان رحیم به همه ارزانی می کند بی هیچ قید و شرطی خدایی که بخشی دیگر از نعمتهایش را تنها و تنها به افرادی خاص عرضه می کند به حکم بسم الله رحمان رحیم . خدایی که از رگ گردن به ما نزدیک تر است و از مادر مهربانتر. خدایی که الله اکبر است غیرقابل وصف غیرقابل وصف ... خدایی که زیبایی اش در توصیف نمی گنجد خدایی که من عشقنی عشقته است . خدایی که ... انقدر خوب و عزیز و مهربان است که انگشتان حقیری مثل من از توصیف آن عاجز است در نگارش . خدایی که ستار العیوب است غفارالذنوب است . خدایی که خطاهای ما را می بینید و اگر از او طلب بخشش کنیم می بخشد حتی از حافظه ملائک هم پاک می کند . اما همین خدای بی دریغ بخشنده همین خدای ستارالعیوب همین خدای غیر قابل توصیف در مهربانی و زیبایی و بزرگی و بخشندگی روز قیامت را به حکم آیات صریح قرآن روز جزا قرار داده است روزی که گنهکاران به حکم الهی مجازات می شوند و صلحا به بهشت جاویدان او راهنمایی می شوند و چقدر ناچیز و حقیرند کسانی که حکم شفاعت اهل بیت و شهدا و صلحا را دراین روز باطل می دانند . شما یا آیات صریح قرآن را در باب قیامت و آنچه در آن رخ می دهد قبول دارید یا ندارید . اگر ندارید که ما حرفی برای گفتن نداریم اگر دارید که پیشنهاد می دهم دایره معلومات دینی تان را گسترش بیشتری دهید. جهنم ساخته و پرداخته ی اعمال ماست . جهنم ما از ما جدا نیست . همان طور که بهشت حاصل اعمال ماست . در آنکه خدا بخشاینده و مهربان است شکی نیست درست به همان اندازه که همان خدای بخشاینده مهربان منتقم هم هست . آیا روز قیامت روز پاداش و جزای اعمال ما نیست ؟ تا سن شش سالگی باید از خدا برای بچه ها تصویری تنها بخشنده و مهربان معرفی کرد اما رفته رفته باید به کودک اموخت که در برابر لغزشها و خطاهایمان در صورت عدم بازگشت و توبه حتما مورد سرزنش و عقوبت واقع می شویم . دنیا حساب و کتاب دارد و خدایی که همین نزدیکی است و عالم الغیوب است . خدایی که خطاکاران را به اندازه صلحا تحویل می کرد به نظر شما چه طور خدایی است ؟
ان شاالله سلامت باشه و به لطف خدا توفیق گرفتن همه روزه هاشو داشته باشه.
خیلی التماس دعا خواهرجانم
این لینک هارو هم خبرنامه سایت طبایع برای من فرستاده بود گفتم خدمت شما هم تقدیم کنم. شاید هم نکاتش رو بدونید خودتون البته.
پیشنهاد چند غذا برای سحری
پاسخ:
ان شاالله . محتاجیم عزیزم.
دست شما درد نکنه . من عاشق آشپزی ام . کلی وقت می ذارم تا غذاهای تازه رو یاد بگیرم . خیلی وبلاگها رو زیر رو می کنم . ممنونم بابت همه شون 

سلام طهورای عزیز

خوشحالم دوباره مطالبتون را میخونم

خدا قوت

پاسخ:
واااای علیک سلام شهدادم . خیلی خوشحال شدم وقتی کامنت شما رو دیدم . چندین بار بعد از خرابی بلاگفا بهتون سر زدم با اینکه میدونستم امکان پست گذاشتن ندارید . بعد از خرابی بلاگفا بخاطر بعضی از وبلاگهای خوب واقعا دلم می سوخت یکی هم وبلاگ شما بود که همه اش بوی طراوت و زندگی می داد .
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
**** ******* ** ******** ************ ********* **** ******** ********** ***** ***** ***** ********* ** ****** *** ********* *** ** ****** *** *** ***** ******* ************* ***** **** ** **** ****** **** ** ** ***** ** ** **** ** ** ********* ********** ************* *** ****** *** ****** *** ** **** *** **** ***************** ********* ***** ** ***** ***** *** ******* ** ******** **** *** ***** *** ***** **** ***** **** ** ****** *** *** *** ***** **** ** **** ************* *** **** *** ****** ** ****** *** **** **** **** *** ***** ******* *** *** ****** **** *** *** ***** *** ***** ** ***** ***** **** ***** **** ***** *** ****** *** *** ************* *** *** **** *** ************ ** ***** **** **** **** ********** ******* *** ******* ** *** *** ********** ** **** *********** ****** **** **** ***** ** **** **** ****** ** ** *********
پاسخ:
سلام عزیزم خواهش می کنم فرح جان زحمتی نیست خوشحال می شم بتونم کاری براتون انجام بدم . چشم من اگر توی همایش های ایشون شرکت کردم از ایشون می پرسم 
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام
***** ** **** ** ** ******** ***** ****** ***** ***** ***** ***** **** ** *** **** **** ** ** **** ** **** ********* ** **** **** ***** ***** **** *** *** ***** ***** *** ***** *** *** **** ***** **** ** ***** *** *** ******** **** **** *** ****
*** ** **** **** ** ** **** ** ****** **** *** * ** *** *** ********* **** ** ***** *** **** ** **** ***
*** ** *** ***** * ******* * *** * ** *** *** ** **** **** ** ****** **** **** ** ** ** **** ******
** ******** ** ***** **** ** ***** *** ******
**** ****** *** **** ***** ** ** ***** *** **** ** ****** **** ****** *** ****** **** *** ** *** ******
** **** *** ****** **** ** ******* ** **** ***** ***** ****** ***
*** **** ***** ** ****** ***** ** *** ***** ****** **** **** *** *** ** ****
*** **** ***** ****
*** ** ***** **** ** ** *** **** *****
** *** *** ** ** **** ** **** **** *** ****** ** ***** **** * ** ** *** ******* ***** ** ***** ** ** **** *** ** ******* * ** ** *** ******
*** ** **** *** ***** ***** **** *****
** *** *** *** ** ***** ** ***
*** ***** **** ****


پاسخ:
خواهرعزیزم سلام. ازدواج موقت آن هم در فضای مجازی یعنی چی ؟ چه طور می خواهید در فضای مجازی به عقد موقت کسی در بیایید که اصلا حضورا او را ندیده اید و نمی دانید در میزان انسانیتش چقدر صادق است . پس لازمه این کار عقد در فضای حقیقی است نه به فرموده شما در فضای مجازی .
تا جایی که بنده می دانم حضرت آقا کسب رضایت پدر را برای ازدواج موقت دختر فتوا داده اند نه احتیاط واجب . آقای مکارم هم فرموده اند در صورتی که دختر بالای سی سال و مستقل به لحاظ درآمد و همین طور نسبت به تشخیص مصلحت خود کاملا عاقله و بالغه باشد نه به همین راحتی .
اما در مورد سوالتون : احساس شما کاملا به شما درست گفته . به منطق و احساستان اعتماد کنید کاری که در شرف انجام آن هستید صددرصد اشتباه محض است شک نکنید . اینده خودتان را نابود نکنید. خودتان را آلت دست افرادی که نمی شناسید و به صحت و سقم حرفها و ادعاهایشان یقین ندارید در هر لباسی که باشند قرار ندهید . کاری نکنید که ظرف مدت کوتاهی به زنی افسرده بی اعتماد به نفس و آلوده به انواع بیماری ها و سرخورده باشید . حتی اگر حضرت آقا احتیاط واجب داده باشند و شما شامل شرایط آقای مکارم بشوید این کارو این راه عاقبت به خیری در پی ندارد .شاید کار شما در این صورت شرعی باشد اما اصلا انتظار آینده ای خوب و فرزندی مثل شهید بهشتی و سایر انسانهای فرهیخته و معتقد نداشته باشید .
من به شدت برای شما احساس خطر و نگرانی می کنم . توصیه قرآن به شما این است که صبر داشته باشید و عفت داشته باشید . مراقب باش که این مسیر مسیر تاریک و خطرناکی است خصوصا برای شما بعنوان یک دختر کم تجربه با مردهایی که اهل سواستفاده و اغلب گرگ صفت هستند. اغلب این مردها که به این کار رو می آورند صاحب زن و فرزند هستند . ورود شما به چارچوب یک زندگی دیگر و ویران کردن کار درستی نیست . مردی هم که به زن و فرزند خودش خیانت کند شایسته اعتماد نیست حالا هرکس که می خواهد باشد و در هر لباسی که می خواهد باشد . مراقب باش عزیزم 
۱۱ تیر ۹۴ ، ۰۰:۲۵ نایب بیان
به نماز و روزه این خانم کوچولوی فهیم و بزرگ غبطه می خورم.
ان شاءالله به توفیق الهی موفق و به تأیید حضرتش مؤید باشد. 
پاسخ:
طاعات شما مورد قبول درگاه احدیت التماس دعا
سلام مجدد.هرچند که جواب نداره.بدون جواب گذاشتید سوالمو.ببخشید شرمنده مزاحمتون شدم.ولی ای کاش حداقل یه جواب میدادین که نمیخواید راهنمایی کنید.بازم ببخشید وقتتون رو گرفتم سیده خانم.
التماس دعا در این شبهای عزیز.
پاسخ:
علیک سلام مریم جان خواهر گلم این طور که از کامنت شما متوجه شدم گویا قبلا کامنت داده بودید و بنده بی پاسخ گذاشته ام . عزیزم من اصلا یادم نمیاد که کامنتی اینجا از شما داشته باشم . دوستان می دونن که من تقریبا تمام کامنت ها رو تایید می کنم و همین طور سعی می کنم سوالی بدون پاسخ نمونه . درسته که دانش من بسیار کمتر از سایر دوستانه اگه نتونم جواب بدم به عزیزان می گم که می پرسم و جوابش رو بعد بهشون می دم .
متاسفانه هر چی گشتم کامنتی از شما نداشتم . اگر محبت بفرمایید یه بار دیگه سوالتون رو بپرسید بنده به روی چشم در خدمتم .
حلال بفرمایید عزیزم.
۱۰ تیر ۹۴ ، ۱۹:۵۷ مامان3فرشته
سلام خواهرجان
طاعات قبول باشه 
برام دعا کن تو بد برزخی هستم نمیتونم تصمیم بگیرم 
پاسخ:
علیک سلام مامان بانو
سلامت باشید همین طور برای شما
شما حتما می تونید بهترین تصمیم رو بگیرید من مطمئنم
سلام طهورااا بانووووووو..وای که نمیدونین چقد دلم واسه حرفاتون..خودتون تنگ شده بود..دیروز داشتم فک میکردم چند وقتیه مطالبتون رو نخوندم دوباره دارم از خودم غافل میشم!!!
پاسخ:
به به سلام سوگل خانوم . طاعاتتون قبول باشه عزیزم. اختیار داری گلم من در محضر شما کلی چیز یاد می گیرم
۱۰ تیر ۹۴ ، ۰۲:۲۴ شمیلی همسرم
ان شاءلله خدا یواشکی تو دلش غذا بذاره:d


چقدر بزرگن دخترتون!
ان شاءلله عاقبت بخیر بشه
بگین واسه دوستای وبی تون موقع افطار دعا کنه. پلیییییز
پاسخ:
سلام عزیزم . اختیار داری گلم این شرح خیلی از روزه دارهای کوچولوهست نه فقط دخترمن.

واقعا همین طوره اولین روزی که روزه گرفت می ترسیدم همش فکر می کردم نمی تونه تحمل کنه اما در واقع نگرانی ام کاملا بی مورد بود درسته که تشنگی اذیتش می کرد و از ساعت 7 شب به بعد کاملا مشخص بود که سختش هست اما خیلی خوب تحمل کرد و روزهای بعد خیلی شرایطش بهتر شد بدنش کاملا تطبیق کرد با شرایط جدید با اینکه تمام اونایی که شکورا رو دیدن می دونن که چقدر ظریف و شکننده هست . 
اما موقع افطار منظره بسیار بامزه ای داریم من اول اونو سیر می کنم بعد خودم افطار می کنم به محض پخش شدن اذان شکورا دیگه هیچ کس رو بجز لقمه های نون و پنیر و چای شیرینش و بقیه خوراکی ها نمی شناسه خصوصا آب که می بینه کلا" قیافه اش دیدنیه هر چی بهش می گم مامان بگو بسم الله می گه باشه می گم . مگر اینکه بعد افطار بگم دعا کنه . خلاصه خنده بازاری می شه که بیا و ببین
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
**** ***** **** ***** **** *** ************ **** ******** ***** ***** ***** ******* *********** ***** ***** ***** **** *** **** *** **** ** *** **** ***** ************** **** ***** ** **** ******** ** ***** ****** *** **** ******* ******** ***** **** **** ******* ****** ** ** **** *** ** *** *** ********* **** **** ******* ******** **** ***** **** *********** **** *** **** ****** **** ******** ** ******* ** ** ** ***** *** ** ****** ****** ***** *** **** **** ** ** ******* ******* **** *** * *** ***** * ********* ****** ** ****** ***** ***** **** ***** **** ** ******** ***** ** **** ****** *** **** ******** *** *********** ** ***** ** *** **** **** ****** ******* *** ******* ***** ** ***** *** **** ******* **** ** **** ** ***** ****** **** ******** ** **** **** ****** *** ****** ***** ** **** ** ***** *** ** ******** ********* **** **** * ** ******* *** **** ***** *** ********** **** ******** ****** ** **** *** ********** ******* **** *********** ***** ** **** **** ** **** ********** ***** **** ******** ** **** ****** ****** ** ***** **** *** ***** *** ********* ** ** ***** **** ** ********** ** ***** **** *** ****** ***** ****** ******** ****** ********* ********** ** ****** ***** **** **** **** *** ************ ****** ***** ****** ******
پاسخ:
سلام عزیزم. خوشحالم که تونستی استاد رو پیدا کنید . حقیقتش من شماره ایشون رو دارم اما اجازه دادنش رو ندارم ایمیل فکر نکنم داشته باشن یعنی ایشون اینقدر سرشون شلوغه که گمان نکنم اصلا فرصت پاسخ به ایمیل رو داشته باشن.
من می دونم براتون مشکله اما اگر می تونید بعد ماه رمضان یه سر بزنید اونجا و از خودشون سوال بپرسید بهتره یا اینکه صبر کنید بعد از ماه رمضان همایش های ایشون شروع می شه و من تلاش می کنم ازشون بپرسم .
فقط یه مطلبی که من توی کلاسهای ایشون و کلاسهای اخلاق ایشون از خودشون شنیدم این بود که اگر گره ای با حدیث کسا باز نشد خصوصا در این مورد بگردید ببینید عاق والد هستید یا نه یا جستجو کنید ببینید پدرومادرتون عاق والد هستن یا نه ایشون می گفتن این نکته بسیار حیاتی و مهمه. 
چیز دیگه ای که از طرف خودم بهتون می گم اینه که به قول آقای پناهیان ازدواج کردن تقدیر هست باید در موردش صبور باشید تا زمانش برسه و به خواست و رضایت خدا راضی باشید تا به مقام رضا نرسید گشایشی حاصل نمی شه خصوصا اینکه اصرار نکنید و بگذارید شرایط اون طوری باشه که رضایت الهی هست شاید الان این مسئله به صلاحتون نباشه.وگرنه توصیه های دیگه ای از بزرگان برای این مسئله هست اما ترجیح می دم فعلا شما صبوری کنید .
در ضمن آیا شما فقط منتظر همون یه قشر خاص هستین؟ اگه این طوره اشتباه می کنید در بین این قشر هم خوب و بد هست . ضمن اینکه معیارهای این قشر برای انتخاب خیلی خاص هست و خیلی بالا و پایین می کنن . 
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام طهورا خانم خوبین؟ نماز و روزه هاتون قبول باشه.
نمیدونم من یادتون هست یا نه.**** *** *** **** ***** رو بهم معرفی کرده بودید.من همش منتظر بودم.میخواستم ببینم ثبت نام ترم مهرماه کی شروع میشه؟حتما میخوام ثبت نام کنم.راهنماییم میکنید؟
عزیزم حتما. ماشاالله پسری تپل مپل جات خالی هی میچلونمش :))))
پاسخ:
الحمدلله . به سلامتی . لاحول ولاقوه الابالله...
واااای خوش به حالت که می تونی بچلونیش 
۰۹ تیر ۹۴ ، ۱۱:۲۵ زهرا بانو
سلام طهورای عزیزم نماز و روز هاتون قبول
ای جونم به این دختر نازنینم خدا حفظش کنه
چقدر دلتنگتون شده بودم
وای که من از اول ماه شعبان منتظر بودم تا ی خبر خوش بهتون بدم
اگه منو خاطرتون باشه که در مورد ازدواجم خیلی باهاتون مشورت میکردم
به لطف خدا و اقا امام زمان و به کمک ایشون در شب میلاد امام حسین (ع) در حرم کریمه اهل بیت عقد کردیم
پاسخ:
علیک سلاااااام عروس خانوم . خدایااااا چقدر خوشحال شدم . به سلامتی . این روزها من خیلی خبر ازدواج شنیدم . انگار امسال سال ازدواجه. خوشبخت باشین ان شاالله . در پناه امام حسین و زیر سایه کریمه اهل بیت عاقبت به خیر باشید بانو جان
سلام بانوووووووووووو
بالاخره اومدید
چقدر دلم برایتان تنگ شده بود، این مدت که در فضای مجازی حس تون نمیکردم انگار یک مادر را گم کرده باشم
این مدت چه نیازهای مبرمی به شما داشتم اما حیف که پیداتون نمیکردم
بعید می دانستم که با مخاطبانتون ارتباط نداشته باشید و تا حالا ساکت نشسته باشید اما نمیدانستم چطور باید پیداتون کنم
خیلی دلم گرفته بانو دعایم کنید

خوش به سعادت تون که چنین سربازان محکم و مقتدری را تربیت کردید
من که در تربیت خودم هم مانده ام
پاسخ:
علیک سلام عزیزدل
دل منم برای همه تنگ شده بود متاسفانه بلاگفا مشکل پیدا کرده بود و امکان گذاشتن پست نبود تازه دیروز موفق شدم.
بد نبینی عزیزم چی شده ؟ ان شاالله که خیرباشه گلم .
در خدمتم عزیزم شکسته نفسی نکن شما استادید
۰۹ تیر ۹۴ ، ۰۰:۲۴ بنده ی خدا
سلام
خدا حفطشون کنه
دعا کنید بچه های ما هم عافبت بخیر بشن
سلاااااام
وای عزیزم چقدر دوستون دارم. چقدر دوست دارم دخترهای قشنگت رو
من هنوز مادر نشدم اما می ترسم از این روزهای مادری.....

سلام طهوراجان
کجایی مادر من خیلی وقته دنبالت میگردم
امروز با ناامیدی باز رفتم سراغ سایت قبلیت دیدم ادرس گذاشتی
به شکوراجان بگو خیلی التماس دعا من امسال از فیض روزه بی بهره‌ام نؤزاد ۲ماهه دارم ولی خدا بهتر میدونه دلم با روزه داراس سعی میکنم کمی آب و کمی غذا بخورم که در حق پسر شیرخواره‌ام هم اچحاف نکنم
پاسخ:
علیک سلام و صد درود خدمت مامان بانوی عزیز
شرمنده دیگه بلاگفاست و هزار دردسر . تازه امروز موفق شدم پست بگذارم . دل منم براتون تنگ شده.
 ای وای عزیز دلم به سلامتی و مبارکی ان شاالله که قدمش مبارک باشه. خیلی مراقب خودت و کوچولو باش . از طرف من یه گاز گنده ازش بگیر.......!!!!! ( مگه داریم ... مگه می شه )
۰۸ تیر ۹۴ ، ۱۳:۴۳ آویزووووووووووون
خسته شدیم از بس اون قالب گل بهی رو دیدیم...هه
۰۸ تیر ۹۴ ، ۱۳:۴۲ آویزووووووووووون
سلام علیکم و رحمه الله
قبول باشه نماز روزه هاتون
مبارک باشه خونه تکونیتون...کی اومدی اینجا ما نفهمیدیم
اه... بلاگو دوست ندارم چون شکلک نداره ...مخصوصا اون عصبانیه رو
خلاصه منزل جدید مبارک..ببخشید بدون چش روشنی اومدیم
ولی قشنگه...مبارکا باشه

پاسخ:
علیک سلام و رحمه الله و برکاته و من الله توفیق ...
سلامت باشید عروس خانوم 
مجبور شدم بعد از خرابی بلاگفا یه مدت بعد اومدم اینجا از اونجایی که بعضی از وبلاگای بلاگفا حذف شد و یا بعضی از پست ها ناپدید شد پست هایی که رمز نداشت رو منتقل کردم اینجا تا از ضربات احتمالی بلاگفا مصون باشم. 
آره شکلک نداره اینجا محدودیت قالب هم داره متاسفانه . اما امکاناتش نسبت به بلاگفا بهتره از همه مهتر ایرانیه و کار بروبچ خودمونه.
آآآآآآآآآآآخی چقدر دلم برات تنگ شده بود . خوشحالم یکی پیدا شد سربه سرش بذارم .
۰۸ تیر ۹۴ ، ۱۰:۴۵ فاطمه بانو
سلام بانو جان
واقعا درک میکنم! خواهرزاده ام امسال سال اوله که روزه میگیرن و خیلی جثه نحیفی دارن. وقتی میبینمش مخصوصا دم افطار، من که خاله اش هستم قلبم یه جوری میشه!!! و خداروشکر تا امروز همه روزه هاشو بجز یک روز گرفته ... خدا به همه مخصوصا سال اولیها توان مضاعف بده ...
التماس دعا
پاسخ:
علیک سلام عزیزم
آخی خدا ان شآالله بهش قدرت می ده منم واقعا فکر نمی کردم که شکورا بتونه طاقت بیاره اما الحمدلله تونست . مسئله اینجاست که من گاهی از خدا به بچه هایم دلسوزتر می شوم یادم می رود که او از مادر هم مهربانتر است یادم می رود تسلیم شدن را . کلا" آدم فراموشکاری هستم 
سلام طهوراى عزیز ، من بالاخره پیدات کردم بعد از اینکه بلاگفا ناپدید شد حدس زدم ممکنه با همون نام یه جاى دیگه وبلاگ درست کرده باشید ولى هر چى سرچ مى کردم هیچ نشونى پیدا نمى کردم تااااااا امشب که خیلى اتفاقى از وبلاگ یکى آدرس جدیدتون رو دیدم و بسى شاد شدم ! طاعات و عبادات شما و دختراى گلت مقبول درگاه احدیت و التماس دعاى ویژه بخصوص از شکوراى عزیز در این شبهاى ماه مبارک
پاسخ:
سلام ترانه جان خیلی خوشحال شدم وقتی کامنتت رو دیدم . اینجا هنوز برایم غریبه هست اما چاره ای هم نیست .بلاگفا همه چیز رو ناگهانی نابود کرد
۰۸ تیر ۹۴ ، ۰۲:۴۸ ♡بهشـــت زودهنـــگــام♡
یعنی شکم های آدمای دوروبر هم از حرام پر شده که انقدر راحت روزه خوری میکنن و بصیرت این دختر کوچولو هم ندارن؟:(
پاسخ:
بعضی ها واقعا مشکل دارن و نمی تونن روزه بگیرن بماندکه برخی هم تعمدا روزه نمی گیرند اما مسئله مهم اینه که نباید در ملاعام روزه خواری کنن . که متاسفانه خیلی ها رعایت نمی کنن
۰۸ تیر ۹۴ ، ۰۱:۱۴ ملکه بانو
خدا حفظشون کنه و به همشون طاقت بیشتری بده
پاسخ:
واقعا همین طوره روزها بلنده و تحمل کردن سخته .
۰۷ تیر ۹۴ ، ۲۲:۲۳ طلبه آینده
شرمنده ام سلامم رو قورت دادم
سلام طهورا خانم خوبم
ان شاءالله اینطور که شما می فرمایید باشیم
ممنونم از محبتتون
پاسخ:
دشمنت شرمنده عزیزم. هست ان شاالله .
۰۷ تیر ۹۴ ، ۱۸:۰۰ همسر سید علی
سلام بانو سادات 
خداحفظشون کنه ... ان شالله جزو اون 50 زن فرمانده لشکر اقا امام زمان (ع) بشوند
پاسخ:
علیک سلام عزیزم.
ان شاالله که خدا همه روزه داران کوچولو رو حفظ کنه . ان شااااااااااااااااااالله با دعای شما .
۰۷ تیر ۹۴ ، ۱۶:۰۴ بانوی گمنام
احسنت
سلام طهورا جان
قبول باشه
پاسخ:
علیک سلام گلم
احسنت بر شما . قبول حق ...
۰۷ تیر ۹۴ ، ۱۵:۵۱ طلبه آینده
این داستان درباره شکورا خانم هست؟
پاسخ:
به به عزیز دل.
این داستان ، داستان همه ی دخترهای کوچولویی هست که با جود جثه های کوچک ، همت های بلندی دارن. این داستان ، داستان شماست . نیست ؟!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">