فرازونشیب زندگی طلبگی ما(همنفس طلبه)

هم قدم تا خدا آباد

همنفس طلبه

طبقه بندی موضوعی

فطرت های پاک ...

پنجشنبه, ۱۳ آبان ۱۳۹۵، ۰۵:۳۳ ب.ظ

کافی بود بنشینی کنار ساحل و چشم بدوزی به آبی بیکران دریا . کافی بود چشمهایت را ببندی و با همه وجودت گوش شوی و خودت را بسپاری به امواج پی در پی این پهناور باشکوه .

اصلا" انگار همه چیز دریا زیباست . ساحل و شن های داغش . دوست داری مثل کودکی هایت عجولانه کفش ها را بکنی و روی آنها راه بروی . اجازه بدهی تا تمام وجودت از گرمای شن های ساحل گرم شود. دوست داری خودت را به خنکای دلپذیرش تسلیم کنی و تمام زیبایی و غرورش را تنگ در آغوش بفشاری.

از کودکی تا همین الان که انگشتانم بر روی صفحه های کیبورد ماهرانه بالا و پایین می روند ، شیفته ی دریا بودم . گویا دریا و من ، در عالمی جز این عالم با یکدیگر عهدی دوستانه بسته بودیم .

آنروز هم بر روی ساحل زیبایش نشسته بودم . چشمهایم را بسته بودم و فقط گوش می دادم . صدای رفت و برگشت منظم امواج را به خاطر می سپردم . دوست داشتم همه ی حواسم را جمع کنم تا برای روزهای خداحافظی از اینهمه زیبایی  ، ذخیره داشته باشم .

تنها هر از گاهی چشمهایم را باز می کردم تا بهره ای هم از وسعت بی کران آسمان ببرم . ریه هایم را پر کردم از نفس های عمیق . ریه هایم اینجا نفس می کشند . اینجا دور از چشم شهر غبار آلود تهران . 

بچه ها کنار ساحل دنبال هم می کردند . ناشیانه قلعه های شنی می ساختند . غافل از آنکه موج بی امان دریا ، تمام ابتکار و ذوقشان را در چشم برهم زدنی فرو می ریزد . این سرنوشت تمام کسانی است که کاخ آمال و آرزویشان را در کنار بستر متلاطم دریای خروشان می سازند.

وسط این همه زیبایی ، صدای گریه های ظریف دخترک ، تمام افکار رمانتیکم را مختل کرد . دخترک 6 ساله به نظر می آمد . با پوستی به سفیدی برف و موهایی که تا کمرش قد کشیده بود. گاهی گریه را تمام می کرد و نق نق کنان می گفت : دلم نمی خواهد . دوست ندارم . از این کار بدم می آید . ولم کنید . جملاتش همه همین بود . بی کم و کاست .

نگاهم را از دخترک گرفتم و گوشهایم را هم . تلاش کردم باز متمرکز شود و دلم را به آب دریا بسپارم اما .... 

گریه های دخترک در کنار نق زدن هایش از یک طرف و اصرار مادر و پدرش که گویا برای انجام کاری توسط دخترک اصرار داشتند هم از طرف دیگر اجازه ی تفکر را از ذهنم گرفته بود . این بار دقیق تر شدم. آنقدر دقیق که حتی دستم را سایبان چشمم کردم تا مبادا نور خورشید دقیقه ای از آن مجادله را از من سلب کند .

حالا دیگر کار دخترک به پا کوبیدن و کار والدینش به بالا بردن صدا کشیده بود . خوب که دقت کردم میان جملات پرسروصدای دخترک شنیدم : من خجالت می کشم اینجا پر از مرد است . دوست ندارم این را تنم کنم . من خجالت می کشم . 

مادرش را با دقت بیشتری برانداز کردم . از تماشای پوششی که داشت از زن بودنم خجالت کشیدم . گاهی این طوری می شوم . گاهی با دیدن بعضی پوشش ها از زن بودنم شرم می کنم . حیا می کنم . 

در دستان مادر ، چیزی شبیه یک لباس قرمز خود نمایی می کرد . دقت کردم . مایو بود . یک مایوی قرمز . مادر که حالا عصبانی شده بود مایو را در دستانش تکان می داد که : یعنی چی ؟ چه حرفها! عین مادربزرگها حرف می زنی . دهنت رو ببند. داری به من چیز یاد می دهی . اصلا" از این حرفهایت خوشم نمی آید . من مایویی به این قشنگی برات خریدم . کلی پولش رو دادم که اینجا بپوشی و من عکست را بگیرم و توی گروه بگذارم . حالا برای من آخوند بازی در میاری . 

وقت گفتن این جمله نگاهش روی من متمرکز ماند و من هم ...

دخترک گلوله گلوله اشک می ریخت که : من خجالت می کشم جلوی اینهمه آدم لباسم را در بیاورم و این را بپوشم . 

تا مادر آمد چیزی بگوید ، پدر دخالت کرد و دخترک را چند قدمی از آنجا دور کرد . نمی دانم چقدر گذشت که دخترک با سری افکنده جلو آمد و با ناراحتی و دلخوری مایو را از دست مادرش گرفت . راضی شده بود که لباس از تن بیرون آورد و آن چیزی شود که از او خواسته اند . نمی دانم چه شد شاید به وعده ای کودکانه دل سپرده بود .

وقتی می خواست بلوزش را دربیاورد نگاهش پراز غصه بود . چشمهای زیبا و رنگی اش در چشمهایم گره خورد . نگاهم را دزدیدم تا کمتر خجالت بکشد . وقتی دوباره نگاهش کردم مایوی قرمز جایش را به بلوز و شلوارش داده بود . 

دخترک معصوم دستانش را دور خودش پیچیده بود . شاید می خواست از خودش محافظت کند . 

مادر دوربینش را روی دخترک تنظیم می کرد . پدر موهایش را نوازش می کرد و مرتب تکرار می کرد : ببین چقدر قشنگ شدی . ببین دیگر شرجی هوا اذیتت نمی کند . ببین همه تو را نگاه می کنند و می گویند چه دختر قشنگی . اخم های دخترک کم کم باز شد . دستانش هم . حالا راحت تر بازی می کرد . عکس می گرفت . توی آب می رفت . فقط هر بار که چشمش به سیاهی چادرم می افتاد کمی حیا می کرد و سرش را پایین می انداخت . انگار بابت چیزی شرمنده بود .

آنقدر این حالت دردناک بود که عطای دریا و زیبایی اش را به لقایش بخشیدم و از جا بلند شدم تا بروم . دلم نمی آمد دخترک بیش از این رنج بکشد .

میان شن های ساحل به سختی راه را باز می کردم و جلو می رفتم . گویی شن های ساحل بر پاهایم چنگ می انداختند تا مرا از رفتن باز دارند . یادم آمد : بچه ها مثل یک سی دی خام هستند ، می توانی با هر چیزی که دوست داری این سی دی را پر کنی . می توانی این سی دی را پرکنی از مشتی اباطیل . می توانی پر کنی اش از نوای زندگی ، از نور ، از خدا ....

کودکانمان را دریابیم ....

موافقین ۱۱ مخالفین ۰ ۹۵/۰۸/۱۳
سیده طهورا آل طاها

فطرت

نظرات  (۳۸)

بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
****** ** ******** ** **** **** ** ****** **** **** ******* **** *****
*** ***** *** ** ***** ** *** ******** *** ** *** **** *** *** * **** ** * ***** ***** ****** **** ** ****** ** **** * ** **** ** **** ***** **** **** *** *** ***** *** ** ** **** * ****** *** ** **** *** ***** **** **** ** *** ** ****** *** **** * *** ***** ***** ****** **** **** *** ***** **** *** ** **** ****** ***** *** ** *** ******* *
** *** **** ** ***** ** ***** ***** *** **** * ** ***** *** * *** ** **** ***** ** ****** *** ***** ** ***** ***** * ******* **** ** ***** *** **** **** ** ** *** ** ********* *****

**** ****** ** *** ******* **

پاسخ:
بله ممکن هست.گاهی به دلیل رفتارهای بد بچه ها والدین دلشون می شکنه و ناراحت می شوند همین ناراحتی اثر وضعی خودش رو می گذاره. حتما ازشون حلالیت بگیرید.ولی اگر مطمئن هستید که ناراضی نیستند مشکلی نیست.
بله تماس تلفنی کافیه
سلام, من تازگیا متوجه شدم که برادر نوزده ساله ام  فیلم های مستهجن رو نگاه میکنه  , خودم بیست وچچهرسالمه دختر هستم  , چیکار باید کنم؟ درسته که به روش بیارم که میدونم؟
پاسخ:
سلام عزیزم. این مطلب رو حتما با پدرتون در میان بگذارید، قبل از آنکه خیلی دیر بشه
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
******* *** ************* **** *** ****** ***** ********* ***** *** **** **** ***** *** ****** ** *** **** * ** *** *** ***** *** * *** ***** **** **** * ** *** **** * ***** ***** ***
*** **** * * **** * ***** **** *********
** * ********** ** *** **** *** *** ** ****** *** **********
**** * **** ** **** *** ************** ** ***** ***** ***** ***** * *** ******* ***** ****** ** *** **** ** **** **** * **** ** **** * **** **** ****** **** * ***** ** ***** *****
*** ***** *** ***** * **** * **** **** **** ******* *** *** **** ********* **** ***** ****
** **** ***** ** **** **** ******** ***** ****** ***** ** **** ***** * **** **** **** * **** ****
***** *** ******* ***** ** ***** ***** ***** **** ***** **** ****
**** *** *** * *** **** ***** * *** * **** ****
**** *** **** ***** *****
**** ***** * **** * ******* ***** * **** ****** * ****** **** ***** **** * ****** **** * **** **** ****
*** ****** *** ****
پاسخ:
من احساس شما رو درک می کنم. شما تنها نیستید متاسفانه شنیدن این مطلب برای من دیگه عادی شده. دختران زیادی هستند که در شرایط مشابه شما هستند و احساسشون هم طبعا خیلی به شما شباهت داره..اینو گفتم تا یه وقت گمان نکنید آسمان باز شده و تنها این شما هستید که با این مساله مواجه هستید. 
همه اینها هست و من قبول دارم. اما تمام اینها اصلا به معنی این نیست که در شما مشکلی هست. یا شما مورد پسند واقع نمی شوید.تمام این موارد به یک سلسله مسائل دیگر پیوند خورده ، مسائلی که ذکرش خیلے اینجا لازم نیست. 
شما باید صبور باشید. زندگے تون رو بکنید. از همه مهمتر راضے باشید و اجازه و فرصت بدید تا اراده خدا براتون تصمیم بگیره. ایمانتان را از دست ندید.محکم بایستید تا سربلند باشید.
فقط زندگے کنید، با خوشحالے زندگے کنید. اجازه ندید افکار نامناسب شرایط رو به شما سخت کنه
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
**** *********
** * **** ****** ******* * ******* *** * ** ******* * **** *********** * ******** *** *** **** **** ****** **** ** **** ***** **** ****
*** **** ***** **** * **** ***** **** ****** ***** ***** * ***** *** ****** ******** ** **** ** *** **** **** *** ******* **** **** ** ***** ***** ** ****
***** ******* ******* ***** *** ** **** * ********* **** * **** ************* ******
* ***** ** ******** **** ** **** ***** **** **** *** ***** ****
*** ****** ***** *** ** *** * **** * *********** ********* *** ********
* *** *** **** ****** ********** ***** *** ******** **** *** **** ***** *** ** ***** *****
*** * **** ***** ******** ****** ********* * *** ** ***** *** ***** *******
****** * **** *** **** *** ***** **** ** *** * *** *** ********** ** *** ***** * ** *** *******
*** ********* **** ****** * ***** ***** ****
*** ***** *** ***** *** * **** ******** **** ***
*** *** **** ************ ***** ** ***** *** ****** ****** *** ** ***** ******** **** ******* ************ *** ** **** *** **************
****** *** ******* * ** **** * *** **** ************* ** ***** **** ** ***** ***
* **** **** **** ***
***** **** **** ****
پاسخ:
سلام عزیزم. اصلا و ابدا اینطور نیست اینکه شما فکر کنید مشکلی در شما هست که مورد پسند واقع نمی شوید، اشتباه محضه. شما قطعا و یقینا مورد پسند واقع می شوید ، فقط هنوز زمانش فرا نرسیده. هر زمان که در تقدیر باشد ازدواج برای شما مقدر می شود. باید به خداوند اعتماد کنید و یقین داشته باشید که او مصلحت شما را بهتر از خودتان می داند. شما دختر بسیار فرهیخته و قابل احترامی هستید. شما عزیز دل مادرتان هستید. پاره تن او هستید هرگز فکر نکنید که مادرتان از این بابت ناراحت است . چرا احساس عذاب می کنید؟ من می دانم که مادرتان چقدر بخاطر داشتن دختری به پاکی آفتاب ، مثل شما ، افتخار می کند. من می دانم که مادرتان از داشتن شما بسیار خرسند است. من برایتان یک پیشنهاد ساده دارم در مورد احساستان با مادرتان صحبت کنید . صحبت کردن تا حد بسیار زیادی شما را آرام می کند. خواهید دید که مادرتان به شما آرامش می دهد. شما هنوز خیلی فرصت دارید. هنوز دیر نشده. توصیه می کنم به والدینت زیاد محبت کنید. به خواندن دعای یستشیرمداومت کنید. آیات ۵۴تا۵۶ اعراف را ۷۰مرتبه بخوانید و روزانه به آن مداومت کنید. 
صبور باشید و تقوا پیشه کنید. مطمئن باشید خداوند بهترین رو براتون رقم میزنه. 
یادتون باشه افراد زیادی هستند که آرزو دارند با شما ازدواج کنند اما هرکسی این لیاقت رو نداره ، تعیین و انتخاب اون فرد رو بخدا بسپارید. اینکه کسی ازدواج نکرده به معنی مورد پسند واقع نشدنش نیست دلایلش بسیار متعدد هست . حضرت معصومه هرگز ازدواج نکردند و این به معنی مورد پسند واقع نشدن ایشان نبود.
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
**** *** ***** **** **** **** *** ******** *****
* **** ***** *** *** **** **** ** ***** ***** *** ******** **** *** **** **** **** *** *** ***** ** **** **** ****** ** ***** ** *** *** ***** ** **** **** **** ** *** * ******* *** *** **** ** *** *** *** ***** **** ***** *** **** ******
**** ****** **** *****

پاسخ:
اولا محتاج دعا هستم. دعا کردن در حق عزیزان وظیفه ماست. این کمترین کاری هست که از دستم برتون برمیاد. ان شاالله که به حرمت کریم اهل بیت،بحق مظلوم اهل بیت، بحق عزیزاهل بیت اما حسن مجتبی خداوند درهای رحمت و برکتش رو به رویشما باز کنه.
اما یادتون باشه خداوند با مشکلات مالی ما رو امتحان می کنه. در کنارش زیاد صله رحم داشته باشید به همسرتون بفرمایید بین الطلوعین بیدار باشن. بسیار به والدین تون محبت کنید هم شما هم همسرتون. عاق والد مشکل مالی میاره والدین حتی بعد از وفات هم می تونن بچه ها رو عاق کنن. 
برای شغل به خواندن سوره مزمل و ذاریات ، همسرتون مداومت داشته باشن
۲۶ آبان ۹۵ ، ۲۰:۰۳ ارکیده س ی
سلام

مطلب خوب شما در کانال انقلابیست منتشر شد

خدا قوت

https://telegram.me/enghelabist
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
**** **** ** *** ***** **** *** *** ** ***** ** **** **** *** ***** *** ** ** **** **** **** ******* **** **** *** *** *** **** *** **** **** ** ** ***** ***** ** *** *** ** ******* **** *** *** **** ** ***** ***** **** **** ** **** **** ** ****** ** **** **** **** *** ** *** **** *** *** **** **** ****** **** ***** **** *** ***** ** ** ********* **** *** ** **** **** **** ** ***** ****** ** ***** **** **** ****** ****** ** *** ***** **** ** ** ***** ***** ***** ****** **** **** ***** ** *** ** **** ** ******* ** *** **** **** ** **** *** ** **** ** **** *** *** **** ** ****** *** *** *** ***** **** ** *** *** ***** ** **** ***** **** **** ****** ** ******** ****** **** *** ****** ** ****** ** *** **** **** ** *** **** ** *** ** ***** ***** ****** ***** **** ** *****
** ******* ***** *** ** *****

پاسخ:
حرف و رفتار مادرتون درست نیست. مگه خدایی نکرده شما توی خونتون اضافی هستید  . مادرتون باید خیلی هم شاکر باشه که دختر نجیب و عفیفی داره. تا جاییکه من از رفتار شما می بینم ، مشکلی در برخورد شما وجود نداره. همین که در جمع های زنانه آراسته و مرتب و مودب و هنرمند ظاهر بشوید خوبه. 
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
***** ***** **** *** ****** ****** ***** *** **** ***** **** **** *** *** ** **** *** ***** **** ** *** **** ***** *** *** ***** ** ** **** ** *** **** ****** ****** ** *** *** * ***** **** ** ***** ****** ***** *** *** ***** **** **** *** **** * ***** **** * ** ****** ** *** ****** **** **** *** *** *** ***** *** ** ** **** ** ** ** **** **** ***** * ** ****** ** *** *** ** **** *** *** ** *** ****** * *** ****** *** ** *** ** *** **** *** **** ***** ***** ** ***** ***** ** ***** ***** ***** ***** **** ***** *** *** *** ** ** ***** ** ** ** **** *** ******** *** *** *** ****** *** ***** *** ***** ** ** ** *** ** ***** **** *** ** **** **** ***** **** ******* ** *** ** ******** ***** **** *** ** *** ***** ** *** **** ***** ** ** * *** ** **** **** ***** ** **** *** *** **** ** *** *** *** ** **** **** *** ********* ** ** ** ** *** ** *** ***** *** *** ***** ** ** **** ** ****** *** ***** ** ** *** ** **** ***** ** ** ** ***** ** ** *** ***** ***** **** ** ** ***** ** *** *** ***** ** ***** **** ** **** ***** *** **** ***** **** *** * **** * ** ****** ***** * *** **** *** *** ***** * ** ** ** ** **** *** ** *** **** *** ** *** ****** ****** ****** **** ***** ** ** ***** **** ** ****** ** **** **** ******
پاسخ:
سلام. تردید این آقا از ابتدا هم مشخص بود. اگر شما خودتون رو کوچک می کردید هم ایشون همینطور برخورد می کردند تنها تفاوتش این می شد که شما بعد از بهم خوردن مساله به لحاظ روحی بشدت آسیب می دیدید و ترمیم آن به زمان طولانی نیاز داشت. 
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
***** ***** ******* ***** **** *** ****** ****** *** * ***** **** *** ***** ***** ****** **** ***** * *********
**** *** *** ******** ** ******** ******* **** ****** ***** **** ***** ** *** ** ****** ****
*** ***** *** ** ** ****** ***** ***** ****** ********* **** *** *** *** ***** 
** *** **** ***** ****** ******* **** **** *** ** ****** ***** *** **** ****** * ******* ** *** **** **** **** **** ***** * ** ***** **** **** ***** **** *** *** ****** ***** * ***** **** *** ** ** ** **** ****** **** * ****** **** **** ** **** ** ** **** ******* **** **** ***** ***** ** ***** ***** *** **** **** ****** **** *** ** ***** ***** **** ** *** **** **** * ** ***** ***** ***** * ***** **** ** **** * ***** ***** * *** *** ** *** ******* **** ** ****** **** *** *** ** ****** **** ***** ** ********

پاسخ:
سلام عزیزم انجام وظیفه می کنم. شما محبت دارید. فعلا شما مواردی رو عرض کردم رعایت کنید ان شاالله به نتایج مثبتی می رسید. فکر هم نکنید خیلی زود به نتیجه می رسید با حوصله کنید تا آنچه در این سالها ازدست رفته یا کمرنگ شده دوباره شکل بگیره.
در مورد محیط کاری با شما موافقم. متاسفانه اغلب محیط های کاری الان وضعیت مطلوبی نداره. اما کاری که شما باید الان بکنید فعلا ساختن روابط خودتونه. الان در این مورد بهشون حساسیت نشون ندید. تا اوضاع به روال برگرده ان شاالله این مساله هم درست پیش میره
سلام شرمنده سادات عزیز چندبار سر زدم یعنی سوال من ثبت نشده بود چون جواب ندادین؟!؟!؟
پاسخ:
سلام خواهرم ببخشید حلال کن. چرا رسیده . چون فرصت زیادی نداشتم اول کامنت هایی رو پاسخ دادم که خیلی ازم زمان نمی گرفت. کامنت شما از آنهایی بود که نیاز به فرصت کافی داشت . ان شاالله امروز در خدمتتون هستم
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
**** ****** ********* *** **** ***** *** ****** *** ****** *** ***** ***
****** ** ** **** **** ***** *****
* ***** **** *** **** **** ****** *** ***** ** ****** **** 
*** ** ***** ** **** ***** *** **** * **** ***** **** ** **** *** **** ******  ***

***** ****** *** **** ** ****** ******* ****** ******* ** *** ***** *** ***** *** **** **** ** ** **** **** ***** ***** *** ***** ***** **** **** *** **

***** **** ** **** **** ** **** *** 
** **** *** **** ***** ****** 
**** *** ***** * *** *** **** ***** **** ** ***** **** **** * **** *** ***** ** **** **** 
** ***** **** **** **** ***** ****** ** ** **** ****** ***** 
**** ***** ** ** *** ***** *** ** ** **** ******
*** ****** ** *** **** **** ***** ******** **** *** *** *** **** ** **** 
******** ** **** **** ***** ** * ***** *** ****** **** ** ** *** *** * **** *** **** ****** **** **** ******
**** **** 
**** **** ** ***** * ** **** *** ***
**** ***** **** ***** ** ***** *** *** **** ** ***** ****** **** *** *** *
*** **** ** ** ** ***** *********** ** **** **** *** **** *** *** ***** **** ************* *** **** ***** **** ***** **** ***
** *** * **** **** ** **** *** *********** ***** ******* ** *** *** ** ***** * ** *** ***** *** ** ***** * ** *** *****
** ** ***** ** ** ***** ****** ***** **** ****** * *** ****** *****
**** ** ***** *** 
**** ******* ****
*** *** ***** *** **** ** ***** ***
**** *** ** **** *** ***
*** ******* *** ***** *** ***** *** ** 
****** *******
پاسخ:
سلام عزیزم.
چنین مطلبی صحت نداره . بیشتر از این وقتتون رو بر سر این مساله نگذارید . به دوستتون هم بگید هیچ مشکلی نیست و به زندگی عادی اش برسه .به خدا توکل کنه و با توسل به ائمه مسیر درست رو بره.
در مورد خودتون بسیار خوشحال شدم که سرزمین ما ایران هنوز مردان وزنان غیرتمندی داره که غیرت اسلامی و ایرانی شان هرگز بهشون اجازه نمی دهد که حتی یک وجب از خاک پاک این مرز و بوم را به بهایی ناچیز معامله کنند. از صمیم قلب برات آرزوی سلامتی ، عاقبت بخیری و موفقیت می کنم. ان شاالله به حرمت قطره قطره های خون شهید احمدی روشن نام ایران و ایرانی تا قیامت بر قله های رفیع علم و ایمان با افتخار بدرخشد و شما نیز از طلایه داران این لشکر باشید.
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
**** ****** **** ***** ** ****** *** ** *** ***** ** **** ** **** ***** * ** ** ******* ******* ***** ******** ***** *** ****** ***** **** ** **** ** ***** **** **** *** ******* * ***** ** ***** **** ***** * ********* * ***** ***** **** * **** ****** **** **** ****** * ****** ****** * *** **** *** * **** ****** ** ***** ***** **** *** *** *** ***** ***** ******** **** **** ********* ******* ***** **** ** ****** ** **** ****** ***** ** ***** ****** *** *** * **** ** ********* ***** ***** ***** ***** **** ** *** *** ***** **** **** ** **** **** ********** **** **** *** *** **** **** ** ******* ******* ***** ***** **** *** *** ****** **** *** ** ***** ****** ****** ******* ********** ***** ****** ** ******* ******* ****** ***** **** *** ***** **** *** * **** **** * ****** ***** *** **** **** *** ***** ****** ***** *** **** ***** **** ** ***** **** *** **** ** *** *** **** ******* ***** ***** ***** ***** *** ***** * *** ******* **** ** ***** **** ** *** ***** * ******** ******** ***** **** *** ******** ** ****** ***** * ***** ** **** ******* *****  ******** **** **** ** ****** **** ***** ****** ***** *** ** **** * *** *** ***** ** ***** ***** **** ** ****** ***** *** **** **** ** *** ** **** ***** ** ***** *** ***** *** ***** ****** ***** *** ** ** *** *** **** **** ***** **** *** *** ******* ***** ****** **** ** ******* ** *** **  ******** ** ** ***** ***** ******* ***** **** *** ****** ***** **** **** *** ****** ** **** ** ****** *** *** *** **** ** ** **** ***** ** ***** ** *** *** *** **** ***** ***** *** ** ** *** **** **** ** ****** ***** * ***** **** ***** **************** **** ***** ** **** **** ****** ******** ** *** ***** **** **** *** * *** ** ** ******* ****** * ******** ** ******* ** ***** ***** **** *** ***** ****** * ********* ******* *** **** *** ***** ** ** ******* ** **** *** ******** *** * **** ***** ****** *** ****** *** **** ** ****** ******* * ******* ****** **** ***** * **** **** *** ******** *** ******* ***** ** ***** *** **** ** *** ** ****** *** * **** ** ******
** ***** **** *** ****** **** **** **** **** * ***** *** ** **** ****** ******** ****** ** **** **** ***** **** *** ** ****** ****** **** *** ***** *** ***** ** ******* ***** ** **** **** **** ***** ****** ** ** *** ****** *** ** ** **** ** *** ***** ****** *** **** **** ***** *** ***** *** ******* ***** ****** *** **** **** * ****** ***** *** * *** **** **** *** ***** ******* ** **** **** **** ** * *** *** **** **** **** *** ****** * *** *** *** ***** ** ***** *** ** ****** ****** **** **** **** ***** ** **** * *** ***** **** **** *** ******** ** *** ** * ** ** **** ******* ******** **** ***** **** *** **** **** ******* **** *** ********** ****** *** ****** ** ******** ** ****** ***** * **** ***** *** ****** * ** ******** **** **** **** *** ** ** **** **** *** **** * ***** *** ****** ** ** *** **** ***** 
 ****** *** ***** **** ***** ***** *** ***** **** ***** *** *** ** ******* * ****** ******* *** *** **** ******
**** ****** **** **** ****** ****** ** **** ***** **** *** ** ** **** **** 
پاسخ:
حلمای عزیزم حقیر بی نهایت شرمنده ام که پاسخگویی به شما تا این حد به تاخیر افتاد . ان شاالله حلال بفرمایید.
عزیزم مطالبی را که به بنده فرمودید ، تا به حال هنگام ناراحتی و بحث و جدل یا بعنوان درد دل ، به همسرتان هم منتقل کرده اید.؟ اگر نکرده اید که خدا را شکر اما اگر کرده اید اشتباه بزرگی مرتکب شدید. همسر شما اعتماد به نفس کمی در مقابل شما دارد که گفتن های شما یا رفتار شما که دال بر برتری شما نسبت به ایشان باشد، اوضاع روحی ایشان را خرابتر خواهد کرد.شما بشدت شرایط خودتان را به رخ خودتان می کشید. شما احتمالا اغلب اوقات که بنا به دلایلی ناامید و ناراحت هستید در خلوتهای خود مکررا تمام شکاف های میان خودتان و همسرتان و هر آنچه نشان دهنده برتری شما باشد را ، برای خود تکرار می کنید
 این تکرارها بنیان خانواده و سلامتی روحی و روانی شما را نشانه رفته. این نشانه خوبی نیست و عاقبت خوبی را پیش بینی نمی کنم. شما باید پیش از ازدواج چشم هایتان را باز می کردید و مو را از ماست بیرون می کشیدید حالا وقت آن است که چشم هایتان را ببندید. وقت آن است که در بسیاری موارد مدارا کنید. وقت آن است برای حل مشکلات قیام کنید. نه اینکه یک گوشه بنشینید و آیه یاس بخوانید و مرتب تکرار کنید  حیف از من.... اگر هم کسی چنین گفت یقین کنید خیرخواه شما نیست . جلویش بایستید. یادتان باشد این همسر بهترین و تنهاترین مردی بوده وهست که خداوند برایتان برگزیزه با کمبودهایش بسازید و به آنچه برایتان فراهم و آماده می کندقدردان باشید. همانطور که او هم قطعا در برابرکمبودهای رفتاری و اخلاقی شما صبوری می کند . به شما برنخورد . همه ما مشکلاتی داریم. زندگی مشترک همین است . همبن سختی ها ، همین مشکلات ، همین چشم پوشی کردن ها. بنشینید سر زندگی تان و به انتخابتان احترام بگذارید. تلاش کنید تا خوشبخت شوید. در همه زندگی ها از این دست مسائل هست قرار نیست همیشه همه چیز مطلوب ما باشد. اگر اینطور می بود که زندگی کردن هنر نبود. هنر این است که شما با وجود تمام این مشکلات خانواده ات را راضی و خوشبخت کنی.به همسرت حس اعتماد بنفس بده ممکن است رسیدن به نتیجه مطلوب ماهها طول بکشد صبوری کن تا درست شود.به اوانگیزه بده. کاری کن که با عشق به خانه بیاید آتوقت خواهی دید برای تامین مخارجتان تلاش مضاعف می کند.هرگز تلاش نکن همسرت رو تغییر بدی یا به اصطلاح درستش کنی. او را همانطور که هست دوست بدار.
الان خیلی ها هستند که به دلیل بحران اشتغال با وجود داشتن کارشناسی ، شغل های پایینی دارند . همسر شما که تنها نیست. جوری رفتار نکن که اواحساس کند از شما پایین تر است این رفتارتمام انگیزه های مثبت را از او مب گیرد.گاهی برای لجبازی هم که شده وانمود می کند زنانی با شرایط پایین را ترجیح می دهد، لاکن در وافع اینطور نیست اتفافا او شما را دوست دارد فقط تلاش می کند از شما پایینتر نباشد.اگر بخواهی مرتبا با او در این موارد یا موارد شغلی حرف بزنی و خرده بگیری کار خراب می شود.به همسرت اعتماد کن عزیزم امور زندگی را بخودش بسپار.. رابطه زناشویی شما در این مقدار کاملا طبیعی است مشکلی نیست چرا فکر می کنی مشکلی هست یا کم توجهی وجود دارد.. خیلی خوبه که همسر شما نسبت به شما غیرت داره این نشون دهنده پاکی نفس و علاقه اش به شماست. در واقع کلید حل مشکل خود شمایی. به همسرت محبت کن و زندگی را دوباره بسازو ذهنت را از افکاری که شما را سرد و ناامید می کند خالی کن
با سلام
ممنون از اینکه در این وانفسای کمرنگ شدن دیانت شما همچنان در سنگر اسلام جهاد میکنید .
حضور شما و امثال شما قطعا سبب دلگرمی سرورمون امام عصر خواهد بود .
یه مسئله ای ذهنمو درگیر کرده
حکم خرید و فروش لباسهای ترک زنانه که اینروزا خیلی زیاد شدن و قیمت نسبتا مناسبی هم دارن ،چیه بانو ؟
بعضی کانال فروش اونا رو راه انداختن
حکم فروششون چیه ؟
این به روابط فعلی ترکیه با سوریه و یمن و ...برمیگرده (جدای از اقتصاد کشورمون)
و من میخانم بدونم الان جاییگاه ترکیه در منطقه چیه ؟
میدونم بی ربط به موضوع پستتون بود
اما برام لازمه
پاسخ:
سلام عزیزم. اختیار دارید. شما بزرگوارید. حقیقتش را بخواهید بنده اطلاعی ندارم از دفتر مرجعتان بپرسید. 
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
**** ***** ****
** ***** ***** **** * ***** ***** *** ****** *** ***** ** ** ** ****** ****** ***** **** **** *** **** ***** ** *** ** ***** *** ***** ***
******* ***** **** *** **** ***** ** ** ***** ***
**** ** ***** **** ** ***** **** ** ** ***** ******** 
** *** ** ** ***** ****** ** **** *** **** ***
*** ** *** **** **** **** ******* **** **** ** ** **** ******** ** ***** ******* *** *** *********** ** ******** ***
******** **** ** ******** ***** ***** ** *** **** ** ****** ** *** **** ***** ***** **** *** ***** *** **** *** *** ***** *****
******
***** ***** ** **** *** ****** ** *** **** * ** **** *** ***** ** ***** * ***** ** ****** **** ****** **** 
** *** *** ***** **** * **** ***** ** **** ***** *** *** **** ** ********* **** *** *** * ****
**** ** ********* **** **** ****** ** **** ** *** **** *** **** ***** ** *** ****** ***** ***** **** ***** ******* ** ***** ***** * ******* ***
**** *** ****** ***** * ****** ***** ***** **** ******* **** ** ***** *** ***
*** ***** ** *** ****** ***
**** **** *********** ** ***** **** ****** **** **** **** *** *** ** **** *** **** ****** *** *** *****

* ***** ************ ** *** ***** **** ** ** *** *** ******* * ** *** **** **** *** *****
** *** *** *** *** *** ***** ********** ** ***** **** ******** ** ***** *** *** * *** ***** * *** * ****** ** *** * **** * **** ** *** * ***** **** ** ******** **** **** ******
** ****** ***** ******* **** ** ***** *** **** * ** ** *** ********
 ***** ***** **

پاسخ:
سلام عزیزم شما محبت دارید. 
اولا عرض کنم بهتره شما خودتون هم خیلی وارد به این سوالات ایشون نشوید این مطالب ممکنه شما را هم به لحاظ روحی آسیب پذیر کنه.
دوما الحمدلله و هزاران بار شکر که ایشون اراده بر ترک داشتند. اما مطلبی که ایشون خوندند مبنی بر تاخیر در باروری را بنده اصلا جایی ندیده و نخوانده ام . من موردهایی از این دست داشتم که ترک کردن و الان صاحب فرزند هم شدن و مشکلی دراین مورد نیست. پس به ایشون بگید نگران نباشه.در ثانی هیچ دکتری با معاینه ظاهری هرگز نمی تونه تشخیص بده که کسی به این مساله دچار بوده یا نه پس بازم نگران نباشه.
بهش بگید سر قول و قرارش بمونه و نگران هیچی نباشه که خدا ارحم الراحمینه
سلام طهورا خانم گل
التماس دعای بسیار در این ایام
ی راهنمایی لطفا " ملکی دارم که برای فروش گذاشتم اما هنوز فروش نرفته میشه لطفا راهنماییم کنید برای فروش ملک چه توسلی انجام بدم؟
ی مدت حس میکنم درآمدمون برکت نداره خیلی افسرده شدم
پاسخ:
سلام عزیزم ان شاالله که به سلامتی. راستش یه سوره هست که استاد ما می فرمودند در این مورد موثره اما متاسفانه فراموش کردم. یه آیه هم بود که خیلی موثر بود و چند نفر رو از نزدیکان سراغ دارم به این وسیله ملکشون رو فروختند اما بازم فراموش کردم متاسفانه . باید بگردم اگر پیدا کردم براتون میذارم. ببخشید گلم
۲۳ آبان ۹۵ ، ۰۱:۵۴ سیّد محمّد جعاوله
سلام
لطفا دروغ نوشت رو دنبال بفرمایید
متشکرم.
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
**** **** ***
** **** **** **** ** ** **** **** ***** ** **** **** ** ***** **** **** *****
***** **** ***
**** ** ** **** *** *****  ***** *** **** **** * *** ***** ** ** ** *** ****
***** ****** ****** **** * ** ****** *** ***** * **** **** ***** **** ***** * **** *****
******* **** ** ***** ****** ** **** ***** ***** **** ******
**** ***** ** ** ***** *** *** *** ** ***** ** ***** **** *** **** * **** ***** ** *** *** ** ***** ***
***** ** ****** *** ****** *** ***** * ***** ** *** 
***** ** ***** *** * ***** ***
**** ** *** *** ** ******
* ** ***** **** *** ** *** ***
****** ***** ****

پاسخ:
سلام راه حل دیگری نیست. همسر شما اشتباه می کنند و زندگی تون رو دارن دچار چالش می کنند. این وسط دوست ایشون هم بی تقصیر نیست . خداوند به انسان قدرت تفکر و درک مسایل پیرامونش رو داده . اگر اندکی به خودش زحمت بده متوجه میشه که حضورش مشکل ساز شده و به هر شکل شده برای اسکانش فکری بکنه. احتمالا ایشون هم قرار نیست به خودش زحمت تفکر بده. شما هم در انتقاد از همسرتون صاف نروید سراغ مشکل . فضا رو آماده کنید. اول بابت زحماتش تشکر کنید محاسنش رو یادآور بشوید با آرامش رفتار کنید. 
با مجادله کار بدتر میشه. حرمتتون شکسته میشه . فعلا سعی کنید تمرکزتان را در حفظ آرامش خونه داشته باشید دو روز را برای اینکار بگذارید در این دو روز حتما و حتما روزی  ۱۰۰۱استغفار بفرستید تا نفوذ کلامتان بیشتر شود. در کنارش هر روز یک حدیث کسا توی خونتون بخونید. ان شاالله حل میشه
۲۱ آبان ۹۵ ، ۱۵:۰۹ لبخند خدا :)
سلام طهورای عزیز 
خدا قوت.
ببخشید در رابطه با پست جدیدی که نوشتین یه سوال داشتم
از یه مشاور شنیده بودم میگفتن سعی کنید اکثر اوقات درب اتاق پدر و مادر بسته باشه تا اوقات خاص بسته بودن درب موجب سوال و کنجکاوی بچه ها نشه
مطلب شما تقریبا بالعکس این مورد بود
خواستم ببینم از نظر شما کدوم درست تر هستش؟

ممنون و سپاس گذارم دوست خوبم. 
التماس دعای خیر
پاسخ:
سلام عزیزم. در قرآن داریم بچه ها نوبتهایی در روز را باید برای ورود به اتاق والدین اجازه بگیرند . پس باز بودن در اتاق والدین در باقی موارد و ورود سرزده به آن بدون مانع هست. ضمن اینکه مطالب عرض شده در پست مذکور در مورد کودکان ۱۵ ماهه است که ما تازه تصمیم به جدا کردن آنها داریم در روند این جداسازے بچه باید اطمینان داشته باشد که والدین در هر وقت و زمان در صورت بروز ترس و مشکل در دسترسشون هستند. اگر بچه در این سن به طور ناگهانی نیمه شب از خواب بیدار میشوددر حالبکه احساس ترس یا بیماری می کند و با در بسته اتاق والدین مواجه شود احساس ناخوشایندے پیدا می کند . احساس تنهایے و آسیب پذیر بودن. و این احساس روند جدا کردن او را با مشکل مواجه مےکند
سلام طهورای عزیزم
خوبید خواهر گلم دخترای عزیزتون خوبن؟
به موضوع خیلی خوبی اشاره کردید ، یکی از بهترین و مهمترین مساله خواب کودک هست ، نمیخواهم بگم من مادر خیلی خوبی هستم اما سعی کردم هر آنجه که در توانم بوده رد تربیت و رشد فرزندم انجام دهم ، پسرم رو از نوزادی راس ساعت 8 خواباندم و الان هم 9 ساله هست سر ساعت 8 میخوابه و صبح به موقع بیدار میشه ، بعد از 5 سالگی خواب نیمروزیش قطع شد ، اما هنوز خواب شب همونه 8 هست ، نمیدونم تا چه زمانی میتونم این قانون رو پیاده کنم اما امیدوارم ...
وقتی بچه ها زود بخوابن هم به نفع خودشون و هم والدین ، زمان خواب بچه ها تا خواب والدین بهترین زمان برای در کنار هم بودن و تنهایی والدین هست
دعایم کن تا از قافله عشق جا نمانم و برسم به قدمهای .....
پاسخ:
سلام احسنت برشما. مویدباشید

سلام سادات جان.

ممنونم از وقتی که برا پاسخ دادن گذاشتید..ممنون که بهم ارامش دادین.

سعی مو میکنم ان شالله .شماهم مارو دعا بفرمایید.خدا خیرتون بده.

پاسخ:
سلام عزیزم. انجام وظیفه بود
سلام خواهری خسته نباشی ممنون بابت تمام مطالب نابی که دراختیارمامیذارین اجرتون باامام زمان.یه سوال داشتم که البته سوال دوستمه وشایدیه جورایی مربوط به این مطلب شماباشه.دوستم میگه خانوادم انتظاری زیادی دارن ازم بااین که دوستم درس میخونه وطبیعتا خسته میشه،ولی مادرش انتظارداره به محض رسیدن به خونه غذادرست کنه ظرف بشوره وکارهای خونه روانجام بده.البته مادرایشون جوان هستن وخودشون توانایی انجام این کارهارودارن.باوجوداین که دوستم این کاراروانجام میده ولی بازمادرشون راضی نیستن ازش وخیلی سرکوفت میزنن وگاهی اوقات نفرین هم میکنن وباکلمات زشتی دخترشون روصدامیزنن وجلوی دیگران شکایت میکنن ازش.دوستم میگه پدرومادرم به هم محبت نمیکنن باادب باهم رفتارنمیکنن ولی انتظارتمام این کارهاروازمن دارن واگه براثرخستگی یابیحوصلگی مثلابه جای بعله بگم هان خیلی بدباهام حرف میزنن ومیگن مثلاتو درس خونده ای ازتوبعیده وبعددعواوسرزنش وحرف های زشت....خواهش میکنم راهنمایی بفرمایین.امکان دسترسی به مشاورروهم ندارن
پاسخ:
سلام. عزیزم. قطعا رفتار والدین ایشان درست نیست و اگر ظلمی به فرزندشان داشته باشند قطعا باید پاسخگو باشند. اما شما و دوستتان خوب می دانید که هیچ کدام از رفتارهای والدین باوجود اشتباه بودن دلیل بی احترامی و نافرمانی برای دوستتان نیست. دوست شما به توصیه قرآن باید به والدینش احترام بگذارد و تا جاییکه خواسته ی آنها برخلاف دستورات اسلام نیست عمل به خواسته های آنها بر او واجب است . جدای از همه آنها کمک کردن در امور منزل وظیفه ایشان است احتمالا مادر ایشان تلاش دارد تا او را برای زندگی آینده آماده کند اما راه آنرا خوب نمی دانند و مرتکب اشنباه می شوند. بهترین کار این است که دوست شما با والدینش صحبت کنه و تز امروز به خودش قول بده به آنها بیشتر محبت و احترام کنه.
وای خدای من باورم نمیشه...
چه خونواده های بی فکر و ...
 این بچه چی میشه دو روز دیگه؟!!!!
خدا آخر و عاقبت خودمون و بچه هامون رو بخیر کنه
سلام
راستش من چند وقت پیش یک خوابی دیدم که مدتی میشه که فکرم را مشعول کرده و هیچ کس هم در کنارم نیست که باهاش درمیون بزارم
در واقع گذاشتم ولی همه از کنارش رد شدن و گفتن ولش کن یک خوابه. 
گفتم بیام به شما هم بگم 
بپرسم ببینم جایی را سراع ندارین زنگ بزنم و خوابم را بهشون بگم. البته من تاحالا خواب معنا داری ندیدم. شاید این هم معمولی باشه. نمیدونم واقعا
خواب دیدم اربعین مردم. روحم یعنی خودم از یک طرف خوشحال بودم که تو چنین روزی مردم و ممکنه یک رحمت خاص شامل حالم بشه و موقع دفن یا عبورم کسی را ببینم. امید داشتم مثل کسی که عصر 5شنبه تا جمعه مرده باشه , باشم یا رحمت خاص تر .از طرفی هم دلهوره نماز قضا هام را داشتم و همش به پول هام فکر میکردم که چرا وقفشون نکردم( البته من سر کار نمیرم و پول خاصی ندارم ) و مدام به خودم میگفتم حتما پدر مادرم این کار را میکنن. خلاصه که دو دل بودم. دلهوره حساب کتاب داشتم و خوشحال اربعین مردن بودم. ناراحت این بودم که دستم برای هر کاری کوتاه شده و تمام امیدم فکر کنم اربعین بود

اما این مدت همش فکر میکنم شاید باید یک کاری تا اربعین بکنم. اگر پسر بودم حتما میرفتم کربلا. اما یک دختر تو خونه ام که پدر و مادرم راضی به رفتنم نمیشن
کسی نبود که بهش بگم و حس من را درک کنه به هر کی گفتم یا گفت عمرت زیاد میشه یا گفت ولش کن. ولی یک دلهوره ای توی من مونده. همش حس میکنم باید کاری کنم و نمیکنم 
همه گفتن ولش کن
درسته نه صدام را شنیدین و نه چشم هام را موقع گفتنش دیدین , ولی گفتم شاید شما بتونید حس من را در ورای کلمات درک کنید 
پاسخ:
سلام دوست عزیز. ان شاالله که خیره... این بهترین تعبیری هست که می تونم بکنم. من شخصا خیلی روی خوابها مانور نمی دهم . بجز کسانیکه صادقه بودن اغلب رویاهاشون برام مسجل شده . 
عمرتان تا ظهور حضرت حجت طولانی و پاهایتان در مسیر پیاده روی اربعین پر آبله باد
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

**** ***** ***** ***

*** **** *** ***** *** *** ** *** ****** **** ****** ** ******* **** *** * ** *** ********** ***** *** ****** ***** ************* ** ******* *****


***** *** ** *** ******* ** ** **** ***** ** **** **** ******** ***** ** ***** **** ********* ** **** ***** ****** ***** ** ******


**** ****** *** ** ******* ** ****** ****** **** ********* ** ** **** ******* ******** ** ****** ***** * **** ******** *** ****** ******** ********* ******* ***** *** **** ****** *** ** *** ****** * **** **** ** ** *** ********* ** **** **** **** ***** ******


** * ******* ******** *** ** **** *** ***** **** **** * ****** *** **** ****** ** *** ***** ****** **** ************* ****** **** **********


** ** ** **** ***** ***** ***** ******** *** ** ****** * ***** ** ** ********* **** *** ********* ** ***** **** ***** ** ******** ***** ***** **** ********** *** **** ****** *****


*** ** ***** *** ********* ** *** * ***** ********* ***** ***** ** ***** **** ***** **** ** *********** ***** ** *** **** ** *** *** ******** *** **** **** ******* ***** ***** * **** ****** ** *********** ****** **** *** *** * ** ***** ********


*** ***** * ** *** ** ******* *** ***** ******* **** *** ******** ****** ** *** **** * *** **** ** ***** ******** ****** *** **** * ** ***** ** ******* ******** ******** **** ***** ****


** *** ** *** ******* ** ******* **** *** ****** ********* *** ***


*** **** ***** ** ****** ** *** **** ** *** ***** ***** **********


** **** ** *** ********* **** **** ** ** ***** ****


** ***** ****** * ****** ** ******* ** *** * ****** ****** **** *** ***** **** ** ** ******** *** ***** ** ******


****** ***** ********** ************ **** **** *** ***** ********** ***** *** ******** ***** ** ****** ** ****

*** **** ***** **** *** *** ** ***** ************ **** *** *** ************

***** ** ** *** *** ** *** *******


پاسخ:
سلام عزیزم . اختیار دارید در خدمتم.
کاملا مشخص است که شما به دلیل داشتن یک زندگی آشفته دچار مشکل شدید.پدر شما به دلیل مشکلات شخصیتی از جمله عدم اعتماد به نفس گرفتار شدند و مادر شما احتمالا دچار نوعی سرخوردگی شدند و چون خودشون را از حل مشکلات زندگی ناتوان دیدند به نوعی یاس روی آورده و در خودشون فرو رفتند و ترجیح دادند که نسبت به مسائل پیرامونشان بی تفاوت باشنددرست مثل کسی که احساس کنه کاری از دستش بر نمیاد پس، کلا "به من مربوط نیست"می شود ملکه ذهنش. این وسط شما آنقدر ضمیر پاکی داشتید که برای جستجوی محبت به بیرون از خانه پناه نبرید بلکه کاملا خودتان را در درس غرق کردید و درس خواندن برای فراموش کردن آنچه پیرامون شما رخ می دهد شد همه زندگی تان . که الحمدالله موفق شدید و موقعیت اجتماعی خوبی را به دست آوردید. اما از آنجاییکه در زندگی گذشته به شدت به لحاظ روحی آسیب دیدید با وجودیکه بسیار انسان عاطفی و جویای محبت هستید اما متاسفانه قادر به ابراز آن نیستید و خودتان نیز گرفتار تضاد میان احساسات و عقایدتان شده اید. خوشبختانه شما آنقدر فرهیخته هستید که نیازی نیست خواهر کوچکتان راه نشانتان بدهد تنها بعنوان یاددآوری عرض می کنم که خداوند صفات زیادی دارد و یکی از آنها عدالت است . از آنجاییکه زندگی گذشته شما با رنج همراه بوده خدواند بعنوان مظهر عادل بودن زندگی فعلی شما را همراه با طمانینه قرار داده. شما را در درس موفق و صاحب موقعیت اجتماعی خوبی قرار داد. همسری مهربان و آرام به شما ارزانی کرد . این یک فرصت است برای شروع یک زندگی نو. برای آرامش. چرا از آن بهره نمی برید؟این درست است که در زندگی طفولیت شما ، مقصر عدم تعادل و آرامشتان شما نبودید و این وضعیتی بود که برایتان پیش آوردند اما الان این شما هستید که می توانید خوشبختی تان را در آغوش بکشید. خودتان را از خاطرات گذشته بیرون بکشید و حال و آینده را دریابید. مردها معمولا آدمهای صبوری هستند تا جایی صبر می کنند و بعد یکباره و ناگهانی زیر همه چیز می زنند و تمام. خدا به شما فرصت زندگی داده تنها کسی که الان می تواند به شما کمک کند خودتان هستید. باید از پیله و حصاری که از گذشته دور خودتان تنیده اید خلاص شوید. اولین قدم در راه شروع زندگی بیرون آمدن از این دوگانگی اعتقادیست. برای پاسخ شما، شما را ارجاع می دهم به آیات ۳۲-۳۶سوره زخرف. این آیات پاسخ کسانی است که می پرسند چرا کشورهای اروپایی و آمریکایی علیرغم ستم و کفری که دارند آباد هستند. 
آیا این خود آنها هستند که رحمت پروردگار تو را تقسیم میکنند؟این ما هستیم که وسایل حیات و زندگی را میان آنها قسمت کردیم. اگر ترس از آن نبود که همه مردم کافر و مشرک شوند ما برای کسانیکه به خدا کفر می ورزند خانه هایی باسقف های نقره می ساختیم و نردبان هایی از نقره که با آن بالا روند. و در خانه هاشان را و تخت هایشان را از نقره می ساختیم تا برآنها تکیه زنند. و نیز در خانه هایشان زیور و زینت زرین قرار می دادیم . اما... همه اینها جز برخورداری زندگی دنیا نیست و آخرت در نزد پروردگار توست . آخرت از آن پرهیزگاران است.
جدای از این آیات همانطور که عرض کردم خدا عادل است خوشی هایی را که باید داشته باشند در همین دنیا خواهند داشت و درآخرت به حساب زندگی اخروی شان رسیدگی می کنند. مثلا کفار یا مشرکینی که در زندگی دنیا انسانهای نیکوکاری بودند ، خداوند در همین دنیا به دلیل عدلش با آنها تسویه حساب می کند مثلا این افراد در زندگی دنیایی خود صاحب ثروت می شوند یا نزد مردم محترم هستند یا مرگشان و سکرات موتشان در آرامش است اما مرزش تا همین حد است و حساب آخرتشان متفاوت خواهد بود. 
ڱذشته از تمام اینها اغلب این کشورها خانه های مجلل خود را بر انبوه اجساد مظلومان و محرومان و چپاول ثروت ملت های دیگر بنا کرده اند. روی دیگر این سکه زیبا فریادهای دلخراش کودکان وزنانی است که از ابتدایی ترین حقوقشان محروم شدند. اگر پیشرفت و تمدن این است لعنت به هر چه تمدن است .البته نمی توان منکر کم کاری خودمان هم شد نمی توان منکر عدم اعتمادمان به قدرت و توانایی مان هم شد .
شما دومین کارت این باشد.... خود سازی. شما الان مثل یک پازل در هم ریخته ای . بنشین و قطعات پراکنده خودت را از نو سر هم کن. دوباره خودت را بساز اما اینبار برای آنکه قطعات پازلت دوباره به هم نریزد موقع درست کردن آنها یه کم چسب پشت هر قطعه ات بزن تا توفان هیچ مشکلی نتواند دوباره آنها را از هم بپاشد . می دونی اون چسب چیه؟توکل بخدا ، توسل به اهل بیت.خودت رو بساز خواهری.. تو می تونی من مطمئنم
سلام. یه کامنت براتون نوشتم، خطای ارسال اعلام شد موقع فرستادنش. نمی دونم رسید یا نه.
جوابتون خیلی آرومم کرد. بهم می گن تو باید جذبش کنی ولی نمی کنی. من از طولانی شدن روند این آشنایی خیلی خسته و کسل شدم، این اقا در عین اینکه می گه خیلی منو پسندیده اما ماجرا رو کند پیش می بره، البته خب مادرشون هم در این بین مرحوم شدند اما من خسته ام از این کشدار شدن ماجرا. بلد هم نیستم که چطور در عین حفظ غرورم بهشون بگم که کلافه ام کردین با این بی خیالی. ولی اطرافیان می گن باید برای جذب تلاش کنی. برای چهلم مادرشون گفتند باید باهاش تماس بگیری، گرفتم و تسلیت گفتم بعد می گن خب باز هم حالشو بپرس. نمی تونم. حس بدی بهم دست می ده...
پاسخ:
سلام عزیزم. توجه به این حرفها نکنید همین کسانیکه برای شما از این نسخه ها می پیچند حاضرند دخترشان تن به این کار بدهد. همینکه برای عرض تسلیت تماس گرفتید کافیه و ادب شما رو می رسونه . اگر مادرشون فوت کرده پس اصلا نباید توقع داشته باشید که به این زودی ها اون آقا اقدام جدی بکنه . بهرحال ایشون تازه مادرشون رو از دست دادن و از نظر روحی آمادگی کافی ندارن و احتمالا به این فکر می کنن که از نظر وجه اجتماعی هم خوب نباشه که بلافاصله بعد از این مساله اقدام کنن . ممکنه توی خانواده هم ایشون به مشکل بربخورن. پس بهتره صبور باشید و به زندگی تون برسید
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
**** **** ****
** ***** ** ***** *** **** ** **** ***** ** *** ****** *******
**** ** ***** * *** *** *** ** ******* ** ** ** ******* *** **** **** ***** * ***** ** *** **** ***** ***** ** **** ******
** **** *** **** ***** ** ** **** * ** ** ******
***** **** *** *** ***** ** *** **** *** ******** ** ***** *** **** **** * ***** ***** ** ***** *** *** ** *** ** ****
** *** *** *** ** **** ***** **** ***** *** ***** ** ***** ***** **** *** *** ** *** ***** ** *** ** ** ** **** *****
****** ** **** ** **** **** ***** * ***** ***** **** * *** ** **** *** ***** ** **** ***** ** ***** *******
**** ***** *** ***** *** *** * ***** * ******* *** *** ***** **** *** *** ****** ** **** *** **** ** ** *** ***** ********* ***** **** ***** *** ***** ** *** ** ******** ** ***  * *** ** **** ** *** ****
***** ** ** **** ***** ***** ** *** **** ***** *** ** ** **** ******* *** ****
******** ***** **** ***** **** *** ** **** * ** **** ****** ******** * *** ****** ***** ** ***** ** ** **** ** *****
** ** ****
پاسخ:
علیک سلام زینب جان. این کار همسر شما قطعا کاملا اشتباهه. متاسفانه مردها از روی محبت و دلسوزی اغلب مرتکب اشتباه می شوند. شاید دلیلش این باشه که مردها پیچیدگی و زیرکی و همه جانبه نگری زن ها را ندارند. دلیل هر چه که باشد ، رفتار همسر شما و دلسوزی ایشان از تمام جهات خطاست و ممکن است آسیب های بعدی اش جدی تر باشد لذا در یک فرصت مناسب و با آرامش دغدغه تون را با ایشان مطرح کنید و بخواهید که برای اقامت دوستشون جای دیگری رو در نظر بگیرند. اگر خیلی نگران ایشان هستند می توانند مثلا منزل مادرشان را برای ایشان قرار دهند. شما هم غذای روزانه شون رو تهیه کنید و همسرتون براشون بفرسته اگر همسرتون نمی خواهد مادرشون رو معذب و اذیت کنه پس باید اینو بدونه که همسر جوانش قاعدتا خیلی بیشتر اذیت میشه. سعی کنید خودتون هم فکر کنید و راه حلش رو پیدا کنید.
سلام. ببخشید که با سوالات مکررم اذیتتون می کنم. درباره همون موضوع خواستگاری. میزان تلاش من باید چقدر باشه؟ همه اطرافیان حتی واسطه به من می گن باید تلاش کنی، باید با آقا تماس بگیری، جویای احوالش بشی،... نمی دونم یعنی چقدر باید تلاش کنم؟ چطور تلاش کنم؟ چقدرش معقول و چقدرش زیادیه؟ یه کم کمکم می کنید؟ من خیلی ناشی ام.
پاسخ:
سلام عزیزم. یعنی چی؟ یعنی برای اینکه اون آقا تشریف بیارن خواستگاری شما باید مرتب حالش رو بپرسی؟جویای احوااش بشی؟ خب چه کاریه یکدفعه شما برو خواستگاری! این چه حرفیه که اطرافیان به شما می گن؟خودشون حاضرن در مقابل یه خواستگار اینطور خودشون رو کوچک کنن؟ اگر از من می پرسید هرگز چنین کاری رو نکنید اگر این وصلت برای شما مقدر شده باشه بدون این رفتارها هم رخ میده و اگر نه شما 
فقط خودت رو کوچک کردی و بعد هم پشیمان میشی. 
۱۵ آبان ۹۵ ، ۱۸:۱۱ زهرا سادات
سلام
واقعا ناراحت کننده س
من مشابه این قضیه رو دیدم متاسفانه
تو مساله خوندن نماز تو بچه های فامیل
متاسفانه اصلا حساسیتی از جانب پدر و مادرها نمیبینم
یه سوالی برام پیش میااااد خیلی زیاد
این دخترکی که تو این پست عنوان شد چه تقصیری خواهد داشت تو ایندش؟!!!
منظورم و نمیدونم رسوندم یا نه طهورا جان ؟
پاسخ:
سلام بله ناراحت کننده است. 
تا زمانیکه مکلف نشده و به بلوغ و استقلال فکری نرسیده هیچ تکلیفی نداره و چیزی متوجه اش نیست بعد از آن معمولا دو اتفاق می افته یا همرنگ جماعت میشه و رفتار و تربیت خانواده روش تاثیر نامطلوب میگذاره که در اون صورت قطعا باید پاسخگوی اعمالش باشه هرچند که والدینش هم باید پاسخگو باشن یا اینکه مسیر درست رو پیدا می کنه و احتمالا در یک جدال دائمے با والدینش به سر میبره
یه چیزی رو بگم..... این اتفاق مربوط به سالها قبل هست راستش من این دختر رو می شناسم. الان بزرگ شده . با اینکه دختر بسیار مهربان و مودبی هست اما با کمال تاسف به راه مادرش رفته . پدر و مادرش چند سال بعد از اون سفر از هم جدا شدند و اون شد فرزند طلاق. هنوزرهم شاید گرفتار دوگانگی هایی هست که ریشه در فطرت پاکش داره اما متاسفانه تربیت غلط یک عنصر فعال رو تبدیل به فردی متزلزل کرد . هنوز هم در عمق نگاهش همون معصومیت رو می بینم ..
اون نتونست یا شاید نخواست که مسیر درست رو بره.
۱۵ آبان ۹۵ ، ۱۱:۰۶ زهرا شیرازی

وا اسفا!!!

بانو با اجازه با ذکر ادرس وبلاگ و لینک منبع برای دیده شدن بیشتر میذارمش توی سایت کلوب


http://www.cloob.com/u/zj1386/124931426

پاسخ:
صاحب اختیارید. متشکرم
۱۵ آبان ۹۵ ، ۱۰:۵۵ زهرا شیرازی

وا اسفا!!!

بانو با اجازه با ذکر ادرس وبلاگ و لینک منبع برای دیده شدن بیشتر میذارمش توی سایت کلوب

باسلام
ذهن پاک بچه ها چونان لوحی سفید است
هرآنچه روی آن بنویسیم یر آن نقش خواهد بست
بنگریم که چه مینویسیم؟
فقط بیاد داشته باشیم
که روزی باید پاسخگوی نوشتارمان باشیم
مبادا خجل از نوشتارمان -انگشت حسرت به دندان گزیم
در مدرسه به ما حساب آموحتند
آن "حساب" فقط برای اعداد نیست
بلکه برای اعمال نیز هست
آیا حساب سود و زیان اعمالمان را داریم؟
اگر نمره قبولی میخواهیم
باید ارزشها را در زندگی خود به" توان"برسانیم
پلیدی و پلشتی را از زندگی منها کنیم
در آنصورت رستگار خواهیم بود و.........................
خوش به حالتون
چقدر من بعکس این ماجرا را دیدم و ...
از خوندنشم حالم بد شد!
گاهی ناآگاهانه چه بر سر بچه هامون میاریم
۱۴ آبان ۹۵ ، ۱۴:۲۵ سیده ای که شفا گرفت
سلام بانوی عزیز خودمون

این یه دردی هست که داره تو جامعه زیاد اتفاق می افته خدا کمکمون کنه واقعا

زیاد می یام و می خونم اما ببخشید پسرک زیاد فرصت دست به کیبورد شدن نمی دهد.


التماس دعا
پاسخ:
علیک سلام عزیزم حالت خوبه . بچه ها خوبن 
گل پسرت چطوره ؟ ان شاالله عاقبت به خیر بشین همتون
۱۴ آبان ۹۵ ، ۱۰:۵۲ ریحانه مامان دوقلو ها
سلام بانو جان
امان از این ساحل امان از این پدر مادر ها
امسال وقتی برای اولین بار می خواستیم بچه ها رو ببریم ساحل دریای شمال قبل از حرکت نگرانیمان این بود که اونجا با چه صحنه هایی رو برو می شیم . تمام چیز هایی که ما تا اونجایی که تونسته بودیم رعایت کردیم بچه های معصوم نبینند.
پاسخ:
علیک سلام . متاسفانه اوضاع کنار دریا به قدری اسفناک هست که قابل توصیف نیست 
۱۴ آبان ۹۵ ، ۰۶:۴۳ ... یک بسیجی ...
خدای من...
پاسخ:
در پناه خدا

سلام خدا خیرتون بده.

پستتون عالی بود.والبته صحنه بسیار دردناکی بوده.

اتفاقا داشتیم با همسرم سر شب درمورد اینکه با پسرمون که با این سن کم تمام الگوش بن تن هست صحبت می کردیم و به جایی نرسیدیم که الان پست شما رو خوندم.

واقعا از پسرم که 3.5 سالشه در عجبم.خیلی عجیب از همون اولی که شاید به حرف اومد نمی دونم کی این شخصیت رو بهش معرفی کرد . بعد خیلی اتفاقی یه شلوار داشت که روش عکس بن تن در حال مشت زدن بود بعد یه عکس ریز روی توپش بود که ما اصلا ندیده بودیمش.الا ن پسرم تبدیل شده به یه شخصی که مدام در حال مشت زدن و ضربه زدن به خواهرشه و میگه من بن تن بزرگم.البته باید بگم ما کلا تلویزیون رو از خونمون حذف کردیم چون مدام شبکه پویا بود.ولی گاه گاهی خونه پدر شوهرم که دیوار به یوار خونمون هست بچه ها تلویزیون می بینن.نمی دونم کجا اینقدر تأثیر گذاشته روی پسرم که اگه بهش بگی بن تن بادشمن میجنگه ولی با خواهرش مهربونه اصلا قبول دار نیست.امروز هم موقع خرید جورا ب فقط دنبال عکس بن تن روی جوراب بود که بالاخره هم پیدا کرد والان هم داره با جوراب جدیدش بازی میکنه و میگه من بن تن بزرگم.خلاصه احساس میکنم هیچی دست ما نیست.دورو برمون پره از این عکسه.هیچ جایگزینی هم ندیدم.برای دخترم که 6 سالشه تنها کاری که تونستیم بکنیم از عکس های باربی و سیندرلا و غیره دورش کردیم و وسایلی براش خریدیم که روش یا کیتی بود یا دختر توت فرنگی که دیدیم وضعیت پوششش باز قابل تحمل تره.خلاصه سرتونو درد نیارم.نمیدونم با پسرم واین روحیه ی جنگجویانش و این سن کمش چی کار کنم.پسرم کلا توی یه دنیای دیگه سیر میکنه بعضی وقتا به همسرم میگم این برخلاف دخترمون که خیلی منطقی بود این اصلا قابل تربیت نیست.و کم کم نمی تونم با وجودش پامو خونه ی کسی بذارم یا اینکه توی مراسمی چیزی شرکت کنم بس که این بچه شیطونه و دنبال جنگ.میشه کمکم کنید؟ممنونم. 

پاسخ:
علیک سلام . سلامت باشید
پسر شما الان در سنی هست که به شکل کاملا ماهرانه همه چیز رو تقلید می کنه برای همینه که ما اصرار داریم در این سن مراقب رفتار گفتار و اعمال باشید مراقب باشید چه الگویی بهش می دید. در مورد پسر شما این مساله از طرف شما خیلی نبوده و تا حدی عوامل دست به دست هم دادن . اما جلوش رو بگیرید نه با زور و با فشار چون اصلا متوجه دلیل رفتار شما نمی شه بهترین کار این هست که مثلا وقتی می خواهید براش لباس تهیه کنید چند دست لباس رو که شما از هر لحاظ می پسندید رو قبلا انتخاب کنید بعد ببریدش مغازه و بهش بگید از بین اینا یکی رو انتخاب کن . در مورد بقیه موارد هم که باید چیزی رو براش بخرید همین طور رفتار کنید تا کم کم تصویر این شخصیت خیالی از ذهنش محو بشه . خوشبختانه الان مثل چند سال قبل نیست و الگوهای جایگزین مناسبی هست . شما می تونید از تصویرهای جایگزین خوبی استفاده کنید . دفترهایی که روی اونها تصویر شهدا هستند یا تصاویر قشنگ دیگه که اتفاقا هم جنسشون خیلی خوبه و هم قیمت مناسبی دارن . به سرعت تصاویر مناسب رو جایگزین کنید ممکنه اولش خیلی براش جاذبه نداشته باشه باید صبور باشید . چیزی که در مدت این سالها وارد ذهنش شده طول می کشه تا از بین بره . ممکنه وقتی می خواهید چیزی براش تهیه کنید دنبال بن تن بگرده قبلش با فروشنده هماهنگ کنید تا اگر چیزی با این تصویر داره از دم دست برداره تا اون مجبور بشه از چیزی غیر از اون انتخاب کنه باید زمان و وقت و حوصله کافی به خرج بدید. 
اتفاقا چند وقت پیش یه تصویر کارتونی دیدم که باید بگم کاملا منطبق بر واقعیت بود سه تا پسر بچه که هر کدوم یه کوله روی پشتشون بود روی یکی تصویر خلبان شهیدی بود روی دیگری تصویر احمدی روشن روی کوله یکی هم تصویر مرد عنکبوتی . اونا داشتن میرفتن مدرسه اولی می گفت من می خوام بزرگ شدم خلبان شم اون یکی می گفت می خوام مهندس بشم سومی می گفت من می خوام مردعنکبوتی بشم این دقیقا عین واقعیته بچه ها به اونی جهتی می رن که ما بهشون عرضه می کنیم . یکی از شیوه های تبلیغی همین است یعنی چیزی رو بیش از اندازه معمول در چشم یک نفر آوردن کم کم اون چیز ملکه ذهنش می شه.
برای دخترتون هم جایگزین های زیادی هست فرقی نمی کنه . فعلا که سنش کم هست همین کیتی و توت فرنگی کوچولو بد نیست اشکال نداره .
سن زیر 6 سال اصلا منطق وجود نداره شما بیش از حد ازشون متوقع هستید . یک مورد دیگه هم اینکه پسر شما باید بتونه انرژی اش را جایی تخلیه کنه باید جایی رو داشته باشه که توش آزادانه بدود بازی کند سروصدا کند شلوغ کند باید خودتون این محیط رو براش فراهم کنید اگر همه اش توی آپارتمان زندانی باشد طبیعی است که هم شما کم می آورید هم بچه اذیت می شود در روز وقت بگذارید باهاش بازی کنید ببریدش پارک و اجازه بدید که اونجا بازی کنه . با گروه همسالانش باشه تا تعامل اجتماعی رو فرابگیره. 
شما تمام این تلاش ها رو بکنید و البته فکر نکنید ظرف مدت کوتاهی درست می شه باید تحمل کنید اما اگر دیدید واقعا بیش از حد بالا و پایین می پره تمرکزش کمه بی قراری اش زیاده آرامش کمی داره کاری رو نمی تونه به انتها برسونه مثلا می خواد نقاشی بکشه اما وقتی دفتر و مدادش رو میاره به سرعت کنارشون می ذاره و می ره دنبال کار دیگه یا وقتی سنش مثلا به 5 یا 6 سالگی رسید و هنوز رنگهای اصلی رو نمی شناخت بهتره با یک متخصص مشورت کنید . هر چند من احتمال این مساله رو بسیار بسیار ضعیف می دونم .
خدایا باورم نمیشه...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">