فرازونشیب زندگی طلبگی ما(همنفس طلبه)

هم قدم تا خدا آباد

همنفس طلبه

طبقه بندی موضوعی

تا اتمام سال اجاره منزل فقط یکماه فرصت دارند .. اغلب صاحبخانه ها در این محله ، شروط واحدی برای اجاره دادن منزلشان دارند. 1- مستاجر چادری باشد.2- استفاده از ماهواره در خانه ممنوع. 

عصرچند روز پیش عازم شدند برای بازدید از یک منزل . مشاور املاک ، نگاهی به سرتاپایشان انداخت . با دیدن ظاهر مذهبی زن و مرد از گفتن دو شرط صاحبخانه فاکتور گرفت. آدرس را داد و زن و مرد خود را به درب منزل رساندند. زن صاحبخانه که خانمی پابه سن گذاشته بود ، در را شخصا به رویشان باز کرد . زن ، محکم رو گرفته بود. چادر سیاهش را به دور خودش پیچیده بود و از تمام صورتش فقط دو چشمش پیدا بود . خانه ، خالی بود . تمام خانه را نشانشان داد .پیدا بود که خانه مدتهاست که خالیست.مرد پرسید : مبلغ اجاره بها چقدر است ؟ زن پاسخ داد : یک میلیون و پانصد هزار تومان . چشمهای خانم گرد شد . مرد سرفه کوتاهی کرد و گفت : حاج خانم برای این متراژ فکر نمی کنید میزان اجاره بها زیاد است ؟! بعد پرسید : 3 واحد بقیه هم مال شماست ؟ زن با اشاره سر جواب مثبت داد . خانم زیر لب به شوهرش گفت : این مبلغ خیلی بالاست از عهده ما خارجه . زن رو به آنها کرد و پرسید : چند نفر هستید؟ خانم جواب داد : چهار نفر. ما دو تا دختر داریم . زن در حالیکه رویش را محکمتر می کرد گفت : ما خانه را به چهار نفر اجاره نمی دهیم . فقط زن و شوهر ، نهایتا یک بچه کوچک هم داشته باشند . همین. برق از چشمان خانم پرید. احساس کرد خون در رگهایش خشک شد . نگاهی به زن کردو پرسید : اینکه شما شرط گذاشته اید مستاجرتان چادری باشد نشان می دهد که شما آدمهای مذهبی هستید درسته؟ زن با قیافه ای حق به جانب گفت : بله من و حاج آقا و بچه ها و نوه هامون همه مذهبی هستیم. خانم پرسید: اونوقت کجای مذهب نوشته شده به خانواده ی مسلمانی که دو تا بچه دارند نباید خانه اجاره داد؟ حالا نوبت زن بود که مبهوت شود  . خانم ادامه داد : شما که امروز حاضر نمی شوی از مال خودت برای رضای خدا بگذری فردا که امام زمان بیاید هرگز به خاطر امامت حاضر نمی شوی که از جانت بگذری . بفرموده ی امام صادق : مسلمانی که از دادن خانه اش به دلایل واهی به مسلمان دیگر دریغ کند ، در بهشت جایی نخواهد داشت .خانم در حالیکه از خانه خارج می شد رو به زن گفت : محبت کنید و قید مذهبی و چادری بودن را برای اجاره منزل تان بردارید . اسلام به اندازه کافی مظلوم هست شما تیشه به ریشه اش نزنید . زن صاحبخانه بی حرکت ایستاده بود. 

در نهایت تاسف و شرمندگی باید بگویم : " این یک داستان واقعیست ...."



موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۰۹
سیده طهورا آل طاها

آزمایش

نظرات  (۱۰)

سلام...بانو جان شماشهیدمحلاتی هستین؟اگردوست دارین جواب بدین منم اونجام
پاسخ:
علیک سلام عزیزم نه من اون منطقه نیستم .چطور؟
سلام طهورا جان
من خیلی از اجاره بهاهای جاهای دیگه تهران اطلاع دقیق ندارم.
اما تا قبل از عید اجاره بهای منطقه ی بین نواب تا کارگر جنوبی، حدود 40 میلیون رهن کامل خونه ی 50 متری تمییز با پارکینگ و انباری بود.بسته به مکان خونه ی 25 تا 30 میلیون رهن کامل هم پیدا می شد... الان رو نمیدونم اما اگه این ارقام نسبت به قبل از عید جاهای دیگه برات خوب بود بگو تا برات شماره تلفن های املاک های اطرافمون رو بنویسم البته اگه تا الان خونه اجاره نکردید...
پاسخ:
سلام فاطمه ی نازنینم ممنون از اینهمه محبت شما لطف داری گلم.
مبلغ اجاره بها قبل از عید ارزان تر از بعد از عید بود . اون محدوده به مدرسه بچه ها و محل کار همسرم خیلی دوره عزیزدلم .
روز چهارشنبه ان شاالله اسباب کشی داریم . خونه پیدا کردیم الحمدلله
سلام عزیز جان
کجای تهرانید شما که انقدر اجاره بهاش بالاست؟ خونه چند متر بوده که یک و پانصد اجاره ش بوده؟
پاسخ:
سلام فاطمه خانوم . بله ساکن تهران هستیم . عزیزم الان همه جای تهران تقریبا اجاره بها یکسان شده. اگر در شرف اجاره کردن باشید این مطلب رو خوب متوجه می شید. مثلا یکی از عزیزان من فلکه اول تهرانپارس هست ایشون همون اجاره ای رو می پردازند که در مورد مشابه کس دیگری از اقوام ما داره سمت نارمک می پردازه . اختلاف قیمت اجاره بها یک آپارتمان 60 متری در بلوار دریای شهرک غرب که یکی از اقوام ما اونجاست با ما که سمت پیروزی هستیم تقریبا برابره. مسئله اینه که طبق اعتراف رسانه ملی اجاره بها امسال 80درصد افزایش داشته بعد از ایام نوروز. البته طبق معمول دولت تدبیرو امید تکذیب می کنه این موضوع رو.
حقیقتش یادم نیست دقیقا چند متر بود موضوع مال یک ماه و نیم پیش هست. 
۱۳ خرداد ۹۴ ، ۱۳:۴۵ سیده ای که شفا گرفت
سلام طهورا بانوی عزیز
خانه جدید مبارک البته من خانه قبلی را بسی دوست داشتم.
ان شالله پست های خوبتان را همین جا دنبال می کنیم

میلاد امام زمانمان روحی فداه مبارک و فرخنده
التماس دعای زیاد
پاسخ:
علیک سلام . 
آره خودم هم همین طور . هرچند اینجا امکاناتش بیشتر از بلاگفاست اما اونجا راحت تر بود ضمن اینکه اینجا از همه دور افتاده ام و یه کم برام زمان می بره تا همدیگر رو دوباره بیابیم
ان شاالله در خدمتم بانو 
سلامت باشید عید شما هم مبارک
محتاجیم به دعا
۱۳ خرداد ۹۴ ، ۱۲:۴۵ شمیلی همسرم
خدایا مسیر ما را به تهران مینداز!
آمین...
آخه این چه وضعشه!!!!
خدا بهتون صبر بده....

پاسخ:
اتفاقا یکی از دوستان خوب من ساری زندگی می کنه از دوستان دوران دانشگاه هم هستیم . وقتی تلفنی در مورد شرایط تهران صحبت می کنیم آه از نهادش بلند می شه . قدر شهرتون رو بدونید . آب و هواش زیباییش و خیلی چیزای دیگه
۱۰ خرداد ۹۴ ، ۲۲:۲۲ شمیلی همسرم
یوهووووووووووووووووووووووووووو
سلاااااااااااااااااااااااااام
منم اومدمممممممممممممممممممممممممممممم
خوشحالم که اینجارو ساختین

میگم اجاره بها 1500 یعنی ماهانه 1500؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
یا خدا

پاسخ:
سلاااااااااااااااااااااااااااااام عزیز دلم خوبی ؟ وااای چقدر دلم برات یه ذره شده بود. آغا من اینجا احساس غربت می کنم بهم سربزنید لدفا. می دونی اینجا واقعا امکاناتش از بلاگفا بیشتره اما یه کم طول می کشه تا بتونم خودم رو با اینجا تطبیق بدم . 
بله یک میلیون و پانصد اجاره اش بود . تازه اینکه چیزی نیست چند وقت پیش یه خونه 70 متری طبقه چهارم پیدا کردیم 30میلیون پیش یک میلیون و صد هزار تومان اجاره.
سلام.خوبید ان شاالله؟خونه جدید مبارکا باشه.
خداروشکر بازهم میتونیم شاگردتنبله کلاستون باشیم سیده طهوراآل طاها ی عزیز

پاسخ:
سلام عزیزم خوبی ؟ چه خبرا؟ اوضاع چطوره؟
این حرفا چیه ؟ آشنایی با شما باعث افتخاره عزیزم

والا ما که از اولش همینجا بودیم خیلی هم راضی هستیم

ولی همه تعریف میکنند از اینجاها!

پاسخ:
بله انصافا امکاناتش از بلاگفا خیلی بیشتره . اما خب بحث عادت کردن مطرحه. چون به اونجا عادت کرده بودیم الان برامون شاید یه کم سخت باشه . با اینکه تمام پستهای اصلی رو به اینجا منتقل کردم اما امیدوارم که وبلاگم توی بلاگفا حذف نشه . گویا بعضی از وبلاگا حذف شده متاسفانه.

سلام علیکم بانو جان

مبارکا باشه

به میهن خوش اومدین :)))


اینجا بدیش اینه که شکلک نداره

فامیلیتونو عشقه :)

:*

پاسخ:
علیک سلام
راستش یه کم اینجا سختمه. هنوز باهاش خو نگرفتم. 
فامیلی رو دیدی؟ هاااااا ما اینم دیگه....
۰۹ خرداد ۹۴ ، ۲۱:۱۸ عاشق ولایت
سلام وبلاگ جدید تان مبارک
پاسخ:
سلام عزیزم. اتفاقا اومدم وبت . آغا اینجا به راحتی بلاگفا نیست .... 
اما خب چاره ای هم نیست . یه کم طول می کشه تا همدیگر رو پیدا کنیم. 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">