فرازونشیب زندگی طلبگی ما(همنفس طلبه)

هم قدم تا خدا آباد

همنفس طلبه

طبقه بندی موضوعی

من هنوز هم می ترسم(2)

دوشنبه, ۲ شهریور ۱۳۹۴، ۰۷:۳۳ ب.ظ

صبورا برای یک کار پزشکی نیاز به انداختن عکس رادیولوژی داشت . 

آن روز بعد از کمی تاخیر همراه پدرش برای انداختن عکس راهی شد . مسئول رادیولوژی تذکر داده بود که موقع انداختن عکس گوشواره ها و گردن بند و هر چیز فلزی دیگر باید برداشته شود .

پدر صبورا بیرون اتاق منتظرش بود و از آنچه داخل می گذشت بی اطلاع بود. صبورا تعریف می کرد :

مسئول رادیولوژی گفت : روسری ات را باز کن همین که دور گردنت باشد کافیست . عکس باید دقیق باشد. سپس ادامه داده بود : کمی هم روسری ات را عقب تر بکش . صبورا دنباله ی حرفش را گرفت که : روسری ام را دور گردنم بستم . کمی آن را عقب تر دادم . مسئول رادیولوژی عکس اول را انداخت . آماده شد تا عکس بعدی را بیندازد که متوجه شدم موهای جلوی سرم بیرون ریخته . سعی می کردم موهایم را داخل روسری فرو کنم که به نظرم آمد ؛ عکس رادیولوژی از صورت است نه از گردن . پس چرا باید گردنم پیدا باشد . روسری را باز کردم گردنم را کاملا پوشاندم ،روسری را جلوتر کشیدم ولی دقت داشتم که گردی صورتم برای عکس کاملا مشخص باشد. حالا نه گردنم پیدا بود و نه موهای جلوی سرم . مسئول رادیولوژی برگشت . نگاهم کرد . گفت : روسری ات را درست کردی ؟ محکم و جدی گفتم : بله برای عکس رادیولوژی صورت نیازی نیست گردنم مشخص باشد . موهای جلوی سرم افشان شود . همین گردی صورت کافیست . شما کارتان را انجام بدهید . 

مسئول رادیولوژی دو تا عکس بعدی را گرفت و بیرون رفت .

* یادمان باشد اگر فلسفه ی حجاب را ریشه ای برای بچه ها بازگو کنیم و با آن مثل یک دیکته ی رونویسی شده ی اجباری برخورد نکنیم ، بچه ها که ذاتا" شیفته ی پاکی و نجابت هستند به آن گرایشی فطری پیدا می کنند . از حریم خود دفاع می کنند و عرصه را برای کوچکترین سوءاستفاده باز نمی گذارند.

نکته بعدی اینکه : سعی کنیم تا جاییکه برایمان مقدور است دخترهایمان را همراه پدرانشان به دکتر بفرستیم تا بیشتر مورد احترام واقع شوند . همراهی پدرها در کنار دخترانشان حس خوب پشتوانه داشتن را در دخترها ارضا می کند . بیشتر دخترانی که به جنس مخالف گرایش دارند ، دخترانی هستند که رابطه ی عاطفی خوبی با پدرانشان ندارند و حس پشتوانه داشتن یا تکیه گاه داشتن در کنار یک فرد قوی تر را تجربه نکرده و ارضا نشده اند . لذا توصیه می شود که پدرها گاهی برای گرامی داشتن دخترانشان و برآورده کردن این نیاز ذاتی آنها  ، تفریحات دو نفره را در برنامه کارشان قرار دهند.

همین طور مادرها برای آموزش غیرتمند بودن و ایجاد حس اعتماد به نفس به پسرانشان ؛ گاهی تفریحات دو نفره با آنها را در لیست کارهای هفتگی شان قرار دهند تا پسرها این فرصت را داشته باشند تکیه گاه بودن و مراقبت از جنس لطیف تر از خود را تجربه کنند. 

** همین الان نوشت :

سریال " در چشم باد " که شاهد بازپخش آن از شبکه افق هستیم ، انصافا" کار تاریخی کم نظیری است که تماشای آن خالی از لطف نیست . صرفنظر از برخی ایرادات که می شود به آن گرفت ، نقاط قوت این سریال آن قدر زیاداست که ببیننده را با بخش های مهمی از تاریخ معاصر ایران زمین آشنا می کند . من اصرار دارم که بازپخش این سریال را در کنار بچه ها تماشا کنم . ممکن است تماشای یک سریال تاریخی که به واگویه کردن بخش وسیعی از وقایع تاریخ معاصر ایران پرداخته از منظر بچه ها جالب به نظر نرسد ، لذا برای تشویق کردن بچه ها به تماشای سریال در کنار هم به شیوه های مختلف متوسل می شوم . مثل همین امروزسفره ی نان و پنیر و گوجه و خیار عصرانه را روبروی تلوزیون چیدم تا به بهانه خوردن عصرانه کنار هم ، این سریال تاریخی را مشاهده کنیم . بچه ها از دیدن بعضی آداب و رسوم و وقایع مربوط به حماسه بزرگ مرد ایران "میرزا کوچک خان جنگلی " شگفت زده می شوند . 

** بعدا" نوشت :

مهرگان بانوی عزیز و بانوی طلبه بزرگوار که هر دو لطف کرده و بنده رامحرم دانستید ،محبت فرموده و کامنت خصوصی نگذارید . وقتی کامنت شما خصوصی باشد امکان پاسخگویی و انتشار آن برای بنده مقدور نیست و شرمنده شما می شوم .درصورتیکه تمایل به انتشار متن کامنت تان را ندارید ، بفرمایید تا متن را ستاره دار کنم . لطفا مجددا" یک کامنت بگذارید.

موافقین ۱۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۰۲
سیده طهورا آل طاها

حجاب

نظرات  (۳۷)

سلام عزیزم طهورا جان زیارت قبول خوشا به سعادتتون
یه نکته ای در مورد طب هست اینه که طب سنتی  مقوله ای جدا از طب اسلامی هست طب سنتی آمیزه ای از طب یونانی یا چینی و... هست مثل طب ابوعلی سینا که بیشتر از حکیمان یونانی بهره گرفته اند والبته خیلی موارد هست که از طب پیامبر ص هم استفاده شده است. لکن طب اسلامی مثلا خیلی از داروهایی که درطب یونانی هست که با شراب مخلوط شده است را اصلا قبول ندارد حرام میدانند!!
بنابراین این طب امام صادق ع و یا  طب الرضا ع همان طب نبی است وطب اسلامی است که از وحی الهی نشت گرفته است  وبطور کامل منطبق بر روایات پیامبروامامان معصوم ع میباشد. لیکن اگر ما اعتقاد به پیامبر  ص وامامان معصوم ع داریم از این طب بسیار منتفع خواهیم شد وانتفاع ما از این روایات به اندازه اعتقاد ماست !!اما کار انقلاب صنعتی  اروپا ودشمنان قسم خورده این بود که اعتقاد مسلمانان را از این روایات بر طب شیمیایی تغییر دهند که در بسیاری از جاها موفق شده اند ومتاسفانه بسیاری از مومنین معتقد درگیر این مساله ودودلی شده اند ووقتی از طب شیمیایی واین پزشکان امروزی ناامید می شوند بعد رو به روایات  طبی می آورند ویا صدقه ودعا را مد نظر قرار می دهند . در حالی که سخنان اءمه ما برا ی تمام قرون و وزمانها بوده وهرگز تازگی خود را از دست نمی دهد .و اینکه گاه مردم حس می کنند که بدست پزشکان امروزی درمان شده اند بخاطر اعتقادی است که به آنها دارند اما نمی دانند برای این درمان کذایی بخشی از سلامتی چه بهایی پرداخته اند وآن بهاعوارض این درمانهای امروزی مثل جراحی های سنگین زیر دست نامحرمان یا ازدست دادن اعضای بدن یا عوارض داروها ی سنگین  که اکثرا با الکل  به اصطلاح صنعتی ترکیب شده اندبا هزینه های گزاف برای پرداختن بهای داروها وآزمایشات واسکنها که هم وقت هم اعصاب وهم جان انسانها را درگیر کرده!! میباشد
وگاها دیده شده که فرد فقط باعمل به یک روایت از بسیاری از این گرفتاریها نجات یافته است!!!؟؟؟
خدا عاقبت همه رو بخیر کند
اینجاست که فقط به ظهور می اندیشم وبس!!ما چه می کنیم دراین زمینه!
زنده کردن احکام وسنت پیامبر!!!!!! یا کمک به استعمار ومافیای دارو
البته اگر کسی اینا میخونه رو خواند بدونه علم باید در خدمت بشریت باشد نه جیب سودجویان حالا شما ببینید اکنون آنچه در طب شیمیایی هست واقعا چند درصد درخدمت بشریت هست!!


پاسخ:
سلام رضوانم ممنون از اطلاعاتتون
سلام بانو جان
زیارتتون قبول حق باشه
خونه ی یار شیخ عبدالزهرا هم رفتید
ببخشید کنجکاو شدم بدونم
پاسخ:
علیک سلام عزیزم
ممنون قسمت شما بشه ان شاالله
نه ایشون بعد از چند ماه از تبلیغ برگشته بودند و چون خسته بودند دیگه ما مزاحمشون اینبار نشدیم تلفنی در ارتباط بودیم .
سلام ابجی جان
زیارتتون قبول باشه ان شاءلله
خواهش میکنم ابجی این حرفا چیه
التماس دعا عزیز دل

با سلام

ببخشید نکته ای را در امر تربیت فرزند همواره مهم می دانند و شما هم ذکر کرده اید و آن ماال حلال است

سوال من راجع به سپرده های بانکی است میدانم از نظر مرجع من بانک حکومت اسلامی مشکلی ندارد ولی از لحاظ وجدانی کمی نگران این مسئله هستم

ببخشید شما در این مورد چه نظری دارید؟

می توانید از اساتیدتان بپرسید ؟

خیلی مهم هست برایم،سودی که بانک به سپرده های ما می دهد و یا گرفتن وام از بانک آیا بهتر نیست ترک شود و یا ؟

چون ترک این مسئله بسیار زندگی را تحت تاثیر قرار می دهد از لحاظ مادی،من میخواستم بدانم اگر شبه واقعا جدی است ترک کنم

با تشکر

پاسخ:
سلام دریا جان
وقتی مراجع می فرمایند اشکال ندارد شما خیالتان راحت باشد در جایگاهی که مراجع نظر می دهند حقیری مثل من اصلا جایی برای عرض اندام ندارم . شما آسوده خاطر باشید
۱۰ شهریور ۹۴ ، ۱۳:۰۸ سیده ای که شفا گرفت
واقعا ممنون 

خدا خیرتون بده بانو
سلام ابجی
حالتون خوبه ؟ خونواده خوبن؟
چند روزه میام سر میزنم نیستین
ان شاءلله سلامت باشین
پاسخ:
سلام عزیزم ممنون محبت دارید. زائر حرم رضوی بودیم . 

سلام

حال شما

خسته نباشین

خیلی خیلی وبلاگ خوبی دارین تمام مطالب رو خوندم ...

گفتم یه سواستفاده ای بکنم یه موضوعی رو باهاتون درمیون بذارم و از تجربیاتتون استفاده کنم

من با خانواده شوهرم اختلاف فرهنگی داریم نمیگم زمین تا اسمون ولی خوب اختلاف هست

راستش من نمیدونم چطوری بگم من خیلی رعایت میکنم خیلی سعی میکنم به روی شوهرم نیارم ولی گاهی تحمل جمعشون رو ندارم یعنی یهوانگار حالم دگرگون میشه

مثلا اونا با اینکه مثلا مذهبی هم هستن جلو نامحرمایی مثل شوهر خواهر و ... خیلی حجاب نمیگیرن مثلا با تیشرت هستن موهاشون پیداس و تو گردنشون هم پیداس!!!!

البته همسرم خیلی مقیده و من با حجاب کامل حتی چادر هم میپوشم جلوی شوهر خواهر شوهرام

دیگه اینکه نماز نمیخونن غیر از پدر شوهر و مادر شوهرم بقیه فقط گاهی نماز میخونن !!!!!

البته من اوایل نفهمیده بودم یعنی خودشون بیشتر رعایت میکردن منم تازه حالا فهمیدم ...

دیگه مثلا خیلی راحت غیبت میکنن... و تو عروسی ها هم جلوی نامحرمای نزدیک مثل داماد و پسر عمو و ... خیلی رعایت نمیکنن

من واقعا تحمل نمیکنم

سختمه

ناخوداگاه ازشون بدم اومده

خیلی سعی کنم یه کمی میتونم باهاشون بگم و بخندم خیلی نمیتونم گرم بگیرم... دست خودم نیست

راستی به نظرم خرافاتی هم هستن با همه این شرایط نذر زیاد میکنن

تمام مراسمای عاشورا و تمام هییتها رو میرن و من که اونجام اگه کم برم و دنبالشون نرم ( اخه گاهی سخنرانی تلوزیون رو به هیئت ها ترجیح میدم ) بهشون برمیخوره و به شوهرم گفتن که من اونا رو دوست ندارم وباهاشون نمیجوشم !!!!

مثلا از اینکه من نمی رقصم و لباس باز نمیپوشم ناراحت میشن ...

البته بگم که شوهرم خیلی خیلی ازم راضیه و اصلا به حرفاشون توجهی نداره

 

ولی در کل طهورا جان سوالم اینه که اخه من چکارکنم

نمیتونم باهاشون خوب باشم و بجوشم

اونا ازم راضی نیستن

و یه چیز دیگه اینکه وقتی بقیه دوستام و میبینم با فامیل شوهراشون که چقدر بافرهنگ و خوبن حسودیم میشه

میگم چرا نباید یه فرهیخته بین اینا باشه ؟؟؟

چرا اینقدر تفاوت فرهنگی ؟؟؟؟ البته من خودمم هیچی نیستم ...

ببخش سرتو درد اوردم

 

پاسخ:
زهرای عزیزم سلام . قرار نیست همه آدمهامطابق میل ما باشند قرار نیست خدا همه را همانطوری که ما دوست داریم سر راهمان قرار دهد .قرار نیست که خدا به ما تعهد بدهد که همه چیز همان طوری باشد که مطابق میل ما باشد . یعنی هم بدن سالم داشته باشیم هم پدرومادر خوب داشته باشیم هم همسر خوب داشته باشیم هم .... بالاخره باید جایی برای امتحان پس دادن جایی برای سبک و سنگین کردن میزان و معیار خلوص ما باشد . امام خمینی جمله زیبایی دارند که می فرمایند: شما خودتان را درست کنید جامعه خودش درست می شود.
شما تمام هم و توان تان را بگذارید تا زندگی تان خدایی باشد و همسری شایسته برای شوهرتان باشید . برای کمبودهای آنها هم دعا کنید تا ان شاالله مشکلات و کمبودهایشان رفع شود . برای شما مهمترین مسئله که نباید از آن غافل شوید میزان درک و روشنفکری همسرتان است که باید قدردان آن باشید . در ضمن یادتان باشد شما از زندگی دوستان تان تنها آن بخشی را می بینید که خودشان برای شما به تصویر می کشند قطعا آنها هم در زندگی های خود مشکلاتی دارندکه شما از آن بی خبر هستید چیزهایی که شما هرگز در زندگی با آن مواجه نیستید .
شاکر باشید و زندگی تان را با شادی ادامه بدهید
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
********* ************ **** ***** ****** ******* *** ***********  ***** **** *****
**** ** **** ***** **** ***** **** *** **** ******* ** *** ********** **** *** **** ****** ************
******* **** **** *** *** **** ***** ** **** *** ** *****
***** ** **** ***** *** *** ** **** ******** * ***** * *** * ****** ** ****** **** **** ****** *******
*** ** **** **** *** * **** ****** ** **** **** ******* ***** ** **** ***** ***** **** **** ***** **** *** **** ** ** **  *** ********** **** **** ** ** ******** ****
* * *** ****** ***** ** ** **** * **** **** **** **** ****
** **** ***** ****** *** **** **** ** ** *** ***** * *** **** ***** **** ******* *** ******* **** **** **** * **** **** *********** **** **** *** ***** **********
** **** ** ***** **** *** ***** ** **** **** ***** **** ******** **** ***** ****** **** * *** *** *** *** *** **** *****
***** ***** ***** ***** ** **** ***** **** *** ***** ****** **** *** *** ****** *********

*** ***** ***** *********** ** ** **** **** *** ********* *** ** *** *** ****** **** ******* ******* ***** 

پاسخ:
نرگس جان سلام . عزیزم من سعی می کنم به سوالاتی که اینجا مطرح کردی جدا جدا پاسخ بدم. سعی می کنم پاسخ هام کوتاه و مفید باشه تا زیاد اذیت نشی . 
زندگی ما با ظهور حضرتش شکلی بسیار تکامل یافته به خودش می گیرد . نعمتهای نهفته زمین و آسمان آشکار می شود بشر توانایی پیدا می کند تا از بیشترین میزان هوش خود بهره ببرد. ظلم و فقر و هر آنچه تاریکی و سیاهی باشد با ظهور منجی پایان می پذیرد امنیت بر تمام دنیا حاکم می شود . عدالت بر همه جا سایه می گستراند . تعالیم فراموش شده قرآن و سنت زنده می شود همه حقایق آشکار می شود . آفتها از شیعیان دور می شود و انها مانند پاره های آن گرد هم جمع می شود و هر مرد آنها قدرت چهل مرد را دارا می شوند هیچ دردمندی در زمین باقی نمی ماند روح درندگی و ستیزه جویی از بین می رود . رجعت اتفاق می افتد و تمام انبیا و امامان باز می گردند . تمام کفار محض و تمام مومنین محض باز می گردند . صحنه جنگ روز عاشورا دوباره به همان شکل پدید می آید با این تفاوت که لشکر کفر سرنگون می شود . شیطان به دست حضرت علی یا حضرت مهدی کشته می شود . صلح و زیبایی و نجات برهمه جا حاکم می شود. 
امام از مادر به ما مهربان تر است قرار نیست جوی خون از مردم عادی راه بیفتد . خونی اگر از کسی ریخته شود تنها و تنها خون کسانی است که بیگناهان را به خاک و خون کشیده باشند و حاضر به اطاعت از فرمان حق نباشند . مگر الان همین الان که من و شما نشسته ایم خون مظلومان سراسر دنیا به واسطه ظلم ظالمان به زمین ریخته نمی شود؟ 
هیچ کس شما را مجبور به کنار گذاشتن کار وزندگی تان نمی کند اما مردم در آن عصر جهاد در راه خدا برای سرنگونی ظلمی که قرنها خون محرومان را مکیده است ، مایه افتخار خود می دانند. 
بله باید به فرمایشان معصومین عمل کرد . اما از حضرت علی روایت داریم که فرزند زمان خود باشید . یعنی ما اجازه داریم در بعضی مسائل که پای گناه به زندگی ما باز نشود و حلالی حرام نشود و حلالی حرام نشود از علوم روز استفاده کنیم یا مطابق روز رفتار کنیم .
طبی که الان به عنوان طب سنتی به ما عرضه می شود بسیار خوب است اما قرار نیست که اشکال و مشکلی نداشته باشد چه بسا در برخی موارد اشتباهاتی هم داشته باشد شما می توانید میان طب سنتی و طب مدرن یکی را انتخاب کنید . در انتخاب هر کدامشان شما مختارید.طبی که بعنوان طب امام صادق بما رسیده اگر سندیت داشته باشد به لحاظ روایی می توانید باخیال راحت استفاده کنید اما اگر هم تمایل ندارید استفاده نکنید عدم استفاده از آن برای شما گناهی محسوب نمی شود.
مثلا خود من گاهی از نمک دریا استفاده می کنم اما گاهی هم نمک ید دار استفاده می کنم .
کدامیک از سخنان اهل بیت منظورتان هست ؟ واضح بنویسید. بعضی جملاتتان خیلی مقطع هست . لطفا کامل بنویسید.
منظور از ناخن بلند ناخنی هست که آلودگی زیر آن باشد . اگر ناخن های خانمها بلند باشه اما زیرش پاکیزه باشه و از چشم نامحرم دور باشه و برای آب وضو و غسل یقین کنه که آب زیرش می رسه هیچ اشکال نداره بلند باشه .
من به سوالات شما پاسخ می دم اما لطف کنید جملاتتان را کامل بنویسید تا درست متوجه منظور شما بشوم .
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام خانومی 
من خیلی نمیتونم نظر بذارم چون این پسری بلاچه فرصت نمیده ولی خاموش میخونمت و لاحول ولا قوة الا به الله میگم دعا میکنم هم مادرشون رو هم پدرشون رو هم خود گل دخترارو خدا حفظتون کنه ان‌شاالله لایق باشم
*** ********* مارو هم دعا کنید برای دخترم و پسرم نگرانم دائم تلاش میکنم و دعا خدا خودش به فریادمون برسه
پاسخ:
علیک سلام عزیزم
خدا ان شاالله براتون نگه داره
محتاجیم به دعا
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام ابجی جان
****** *****
** *** *** *** *** *****
*** *** *** ****** ***** **
****** **** ** ****** **** *** **** ** ****** **** ** ** **** **** ******* **** **** **** ******
**** ***** ******* *** ****
******* **** ******* **** **** ** **** **** * ****** * ******* ** *** ** **** ******* ******* **** **** * *** **** **** ******* ******* ** ***** ** **** ******
****** ********* *** * ***** ***** ***** *** ** *** *** ***** **** **** ** ***** ** *** *** * **** ******* *** ****
***** *** ** ****** ****
***** ** *** ***** **** *** ******* * **** *** ** ***** ** **** * *** ******** * *** ** **** ** **** ***** *** *** **** ****** *** **** *** **** ** ** *** ** ** ** ***** *** ***** **** * *** **** ****
***** **** **** ** ***** *** **** **** ******* ** ***** *** **** **** ******* ***** ****** **** ** ** *** ** *** ***** *** **** *** ** **** **** **** **** ***** *** ***** **** **** **** ***** * ***** **** ** **** ***** ***** ****** ***** **** * ** **** **** ** ** **** ** ** ***** *** **** *** **** ****** *** *** ** ***** **** **** * *** *** ** ***** ** **** **** ****** * **** *** **** * ***** ***** **** *** ***** ** ******* *** ***** ***** **** *** **** ***** ****** **** ***** *** **** ****
***** ***** *** **** ***** ** ** ***** *** **** **** **** ** **** ** ****** **** *** **** ** ***** ***** **** ***** *** *** ** ** **** *** *** *** *** ***** ** ******* ****
*** ***** *** *** *** ** ********* ***** ***** ****** ** ******* * ****** ** ****** *** *** **** * ****** **** ***** ***** * ***** *** **** ***** ** **** *** **** ** *** *** *** *** ** ** **** * **** *** *** **** ******* ***** *** * ***** *** * *** ** ** ****** *** **** ***** *** *****  * ** *** *** **** **** **** ** ****** *** *** *** ***** **** ****** * ****** *** **** **** ***** ****** *** ***** ***** * ***** ****** ****** *******
***** ********* ** ****** *** *** *** *** **** ** *** *** *** **** **** ** **** **** *** *** ***** **** ****** *** *** * ** ***** ** ****** *** * ***** **** ** **

****** ** **** *** *** * ****** ** ******** ***** ***** ** *****
**** *** ******* ***** **** *** ****** *** **** ******** **** ****
*****

پاسخ:
هیام عزیز سلام متاسفم که مجبور شدم همین جا پاسخ بدم تعداد کامنت ها زیاد هست من همین امروز صبح رسیدم و تمام تلاشم را می کنم که به کامنت ها پاسخ بدم امکان و فرصت امدن به وبلاکتون برام مقدور نیست با توجه به اینکه سرعت سیستم من پایینه گاهی بعلت حجم کامنت ها فرصت رفتن به وبلاگ های دیگه رو ندارم .
از شنیدن مسئله واقعا متاسف شدم . همان طور که خودتون فرمودید حدس می زدم که چنین مشکلاتی پیش بیاد . در نهایت تاسف کاری هم نمی شه کرد . ایشون باید سعی کنه تا خودش رو درست کنه که باید بگم الان با توجه به روحیات و سن وسال ایشون و اینکه به این رویه عادت کردن و هم اینکه حرف شنوی از دیگران ندارن این کار می شه گفت غیر ممکنه . من چیزی نمی تونم بگم جز اینکه از اتفاق پیش اومده ناراحت شدم و به شما توصیه می کنم این مسائل مجوز به احترامی نمی شه پس مراقبت کنید هرچند با شناختی که از روحیه فرهیخته شما دارم می دونم هرگز این کارو نمی کنید . صبور باشید و همه چیز رو به خدا بسپارید . 
سلام 
نمیدانم چرا این پرسش را با شما مطرح میکنم... یک سرچ ساده من را به این وبلاگ کشاند و حالا متوجه شدم شما مشاوره میدهید ... پرسش من شاید شما را ناراحت کند چون شما انسانی مذهبی هستید اما اگر برایتان مقدور است پاسخ من را بدهید 
من در زندگی ام مشکلات زیادی داشتم، پدر و مادرم وقتی خیلی کوچک بودم از هم جدا شدند، پدرم معتاد بود و فوق العاده عصبی و بعد از اون هم فوت کرد تقریبا با مشکلات مادی بزرگ شدم مادرم ازدواج کرد و همسرش هم متاسفانه مرد زیاد جالبی از آب در نیامد خیلی پیش اومده که به نان شب هم محتاج باشیم  الان 26 سالمه دوستانم یکی پس از دیگری ازدواج می کنند، سر کار میرن و یا اگر هیچکدوم اینها نباشه حداقل یک حامی مالی دارند ولی من هیچکدوم اینها رو ندارم  هیچ ارزشی ندارم ح... جز مادرم که خیلی دوستش دارم  تا قبل ها امیدم به خدا زیاد بود با این جملات دعای جوشن کبیر که میگفت یا رفیق من لا رفیق له احساس خوبی پیدا میکردم و میگفتم خدا حتما دور من را اینطور خلوت کرده تا خودش رفیق من باشد پس حتما آدم خوشبختی هستم به این خوش بودم که با هر سختی آسانی است ولی اتفاقا روز به روز بیشتر روزگارم به هم گره میخوره بارها به خودم میگم این امتحان الهیه اما پس کی قراره تموم بشه بلافاصله بعد یاد این میافتم که گل زندگی من کودکی، نوجوانی و جوانی بود که به مزخرفترین شکل ممکن رفت بعدش قطعا از این بدتره من نمیگم که اشتباهاتی توی زندگی نداشتم اتفاقا داشتم و مثل هر انسانی گناه کردم اما مشکل بزرگ من الان این نیست من دچار شک شدم یک شک بزرگ و بد شکی که از تمام معضلات زندگی ام بزرگتره... من به وجود خدا شک کردم حرف خوبی نیست ولی حالم شده شبیه کسی که شبانه روز یک بت بی جان و ناتوان رو با  ناله صدا میزنه اما صدایی از این بت در نمیاد... خدا در کنار این مصیبت ها حتی آرامش هم به من نمیده یه وقت هایی میگم شاید اصلا خدایی نیست من الان فقط دنبال ادله ای میگردم که بگه خدا نیست تا من راحت دست به خودکشی بزنم و از زندگی خلاص بشم
شما بگین اگر خدایی هست چرا جواب دعاهای این همه سال زندگی من رو نمیده؟ یا حداقل چرا من رو آروم نمیکنه؟ اصلا چه راهی برای اثبات خدا هست خدایی که انقدر سکوت کرده؟!
پاسخ:
خواهر گلم سلام از سوالت اصلا ناراحت نشدم . چرا باید ناراحت بشم . شک زمینه یقین هست . چه بسیار ایمان هایی که بعد از شک به یقین بدل شده .
کاش می تونستم برات از دردها و رنج هایی بگم که دوستانت با اون دست به گریبان هستند . اما می تونم بهت بگم هیچ کس توی این دنیا بدون رنج زندگی نمی کنه . هرکس در حد و اندازه خودش گرفتاری داره گرفتاری هایی که اگر شما بشنوید میخکوب می شوید . این خاصیت انسان هست که همیشه فکر می کنه مشکل اون سنگینه و کسی در جایگاه اون نیست غافل از اینکه همیشه کسانی هستند که در شرایطی بدتر از اون زندگی می کنندحتی بندگان مقرب خدا هم از این امتحانات و ازمونها ایمن نیستند با نگاهی به سرگذشت انبیا و معصومین به این نکته پی می بریم . زندگی پر از رنج اما عزتمند آنها که هر صفحه ی آن شرح درد غربت و مظلومیت آنهاست گواه زنده و شاهد آشکاری بر این ادعاست. آیا کوه مصائب آنها را از تفکر در ذات احدیت باز داشت ؟آیا رنج های عمیق آنها را از بندگی دور کرد؟ نه هرگز.
این اصلا به این معنا نیست که خدا صدای اونها رو نمی شنوه . این به اون معنا نیست که خدایی نیست که صدای اون رو بشنوه. قبول کنیم که گاهی بروز بعضی از مشکلات و معظلات نتیجه بی توجهی ما به دستورات الهی است . وقتی ما دچار نافرمانی می شویم نمی توانیم ادعا کنیم که این وظیفه خداست که در تمام مراحل مراقب باشد که آب در دلمان تکان نخورد. این نکته مهمی است که نباید از آن غافل شد . لازم است که گاهی همه ما زندگی ها و عملکردهایمان را مرور کنیم خواهیم دید که اشتباهات ما سرمنشا بسیاری از مشکلاتمان هست .
از سوی دیگر کافیست که روزمره هایمان را هم نگاهی تازه بیندازیم . نکات ساده ای که اگر دست یاری گر و امداد های خدا نبود سقوط ما به قعر نیستی و ذلت حتمی بود . مسئله اینجاست که ما هیچوقت این نکات را نمی بینیم از نظر ما اینقدر این مسائل ساده و پیش پا افتاده است که حتی مهم نیست که ما به آن توجه کنیم . 
چشمهایمان را اگر باز کنیم به سادگی در می یابیم که عالمی با اینهمه شگفتی و نظم افریننده ای برتر دارد . خالقی توانا که همه اینها به دستان پرتوان او گرد آمده است . چه کسی جز خدا می تواند کوههایی با این عظمت را بر فراز زمین بسگتراند؟ اگر خوب گوش کنی صدای فریادش را می شنوی. فقط کافی است که دستهایت را از گوش بیرون بیاوری . کافی است جلوی شنیدن صدایش را نگیری . فکر کن اگر قرار باشد تمام انسانها به خاطر مشکلاتی که با آن دست به گریبانند منکر ذات خدا شوند چه می شود؟ اصلا موحدی بر روی زمین باقی می ماند ؟
کسی که از نعمت بینایی و شنوایی و از نعمت سخن گفتن محروم است آیا مجوز انکار دارد؟ کسی که سالم است اما خانواده بدی دارد چطور؟ کسی که سالم هست خانواده خوب هم دارد اما همسر شایسته و صالحی ندارد چطور؟ کسی که سالم هست خانواده خوب دارد همسر خوب هم دارد اما هرگز نمی تواند طعم فرزند داشتن را بچشد چطور؟ کسی که همه اینها را به اضافه فرزند خوب دارد اما فرزندش را بر اثر یک بیماری صعب العلاج به طرز دردناکی از دست می دهد چطور؟ می بینی تمام ما در زندگی مشکلاتی داریم این اصلا حرف خود خداست که " ما انسان را در رنج آفریدیم" یادمان باشد اینجا ، فقط یک ایستگاه است برای یک توقف کوتاه. قرار نیست ما در این دنیا تا ابد باقی بمانیم . دنیایی دیگر در راه است دنیای بسیار شگفت انگیز تر از اینجا. قراراست ما اینجا بکاریم تا آنجا درو کنیم . 
من انسانها و دوستان زیادی را می شناسم که بسیار غرق در رنج و محنت زندگی می کنند اما هستند شاکرند و هرگز از یاد خدا غافل نمی شوند. 
عزت و ذلت به دست خداست کمر راست کن . در برابر مشکلات محکم بایست . مشکلات هر چقدر زیاد هم که باشد قدرت شما از آن بیشتر است . کافیست توکل کنید یا علی بگویید و صبور باشید.
سلام طهورا بانو جان . من خواستگاری دارم که تقریبا بسیاری از معیارامو داره .و از نظر ظاهر به نظر خونوادم خوبه .از نظر من خوبه ولی نه به عنوان شوهر یعنی به دلم درست نمیشینه.همش به خودم میگه شاید این شیطونه که نمیزاره به دلم بشینه .البته هنوز خونمون راهشون ندادیم و عکسشو دیدم.به نظرتون چیکار کنم همش میترسم انتخابم درست نباشه و خدا منو به خودم واگذار کنه . اگر لطف کنید منت بزارید سریعتر جوابم بدید ممنون میشم.
پاسخ:
سلام عزیزم
شما دارید زود تصمیم بگیرید همین طوری از روی شنیده ها و از روی عکس که نمی شه تصمیم گرفت اجازه بدید بیان با هم صحبت کنید اونوقت تصمیم بگیرید
۰۵ شهریور ۹۴ ، ۱۱:۵۱ ♡بهشـــت زودهنـــگــام♡
سلام سیده طهورا بانوی دوست داشتنی
خوبید؟ عیدتون مبارک
انشالله عاقبت بخیری خودتون و خانواده را از دست حضرت رضا(ع) عیدی بگیرین...
سوال داشتم که از کامنت سیده ای که شفا گرفت جوابم را گرفتم؛ ممنون ازتون
انشالله مام بتونیم با کمک خدا و اهل بیت فرزندان صالح و دینداری تحویل خدا و امام زمانشون بدیم...
دعامون کنین
سریال در چشم باد خیلی زیبا ساخته شده منم بار دومه دارم نگاه میکنم
ولی بدآموزیم داره؛ مثل رابطه ی بیژن با این دختره؛ مخصوصا حرکات و سکنات این دختره!!
پاسخ:
سلام ممنون
محتاجیم عزیزم
بله عرض کردم که بعضی مشکلات هم هست اما کلیت فیلم قابل ملاحظه هست . کارگردان سعی داره با این صحنه ها و سکانس ها اوضاع فرهنگی و اجتماعی مردم اون زمان را به نمایش بگذاره هرچند قبول دارم که هدف وسیله رو توجیه نمی کنه
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

سلام طهوراسادات جان.

** ** ***** ***** ** ***** ***** *** ****** ************ *****

** * ***** *** ****** ****** ** *** ***** ****** *** ** **** ** ***** **** **** ***** *** ***** ** **** *** **** ** ***** *** **** ** ****** **** ***** **** ***** ***** **** ** *** ** ***** *** **** ** ******** ** ** ** **** ** ******* ***** *** **** **** ** ***** ***** ***** **** * *** *** ***** **** **** **** **** **** ********* **** ** ***** *** ***** *** ** ***** ******* * ***** *** ****** ***** ** *** **** ** **** ************** ** ** ***** ****** **** **** *** *** *** **** **** ** ** *** **** **** ********** ****

پاسخ:
نفس جان سلام
به دلتان بد راه ندهید . ایشون مثل همیشه شما رو دوست داره و به خونه و زندگی و فرزندش علاقمند هست .بهترین کار به جای ایجاد تردید و شک توی دلتون این هست که با خودش در کمال آرامش صحبت کنید بهش بگید که این مسئله اصلا دست خودتون نیست و چیزی از علاقه شما بهش کم نشده . از خودش توضیح بخواهید اما بهش نگید این یکی دوساعت کجا هستی بلکه به جاش بهش بگید از اینکه می بینم مجبوری روزی دو ساعت دیرتر به خونه برگردی و برای من و بچه مون تلاش کنی دلم می سوزه دوست دارم مثل سابق زودتر بیایی تا اینقدر دل تنگت نباشم ازت ممنونم که اینقدر به فکر ما هستی.
از طرفی با دکتر مشورت کن خانمهایی که در ایام بارداری ویار دارند یعنی کمبود ویتامین ب 6 در بدن این کمبود رو می شه با روشهایی جبران کرد تا شرایط بهبود پیدا کنه می تونید در این مورد با دکترتون مشورت کنید تا لااقل از شدت این مشکل کاسته بشه
سلام طهورا خانم .من یه نعمتی از خدا میخوام ولی یه چیزی ته دل میگم اگر بهت دادیمش ممکنه خودتو گم کنی و دنیا و اخرتت باهاش نابود بشه شما میگید من چطوری در خودم ظرفیت نعمت جدید ایجاد کنم؟با تشکر
پاسخ:
سلام
من از شرایط روحی و اعتقادی شما بی خبرم از اینکه چه چیزی را هم خواستید بی خبرم . خودتان بهتر از هر کسی می تونید تشخیص بدید که آیا ظرف وجودی شما توانایی هضم ان را دارد یا نه 
بهترین کار اینه که قبل از خواست اون نعمت از خدا ظرفیتش رو بخواهید بعد هم اون نعمت رو به زور از خدا نخواهید بلکه بگید اگر به صلاح دنیا و آخرت شماست این نعمت به شما داده بشه و اگر داده نشد زمین و زمان را به هم ندوزید که چرا نشد بلکه به رضای خدا و خواست او راضی باشید شاید به مصلحت شما نبوده
سلام

امروز در چشم باد یک عروسی رو نشون می داد و پندهای پدر برای آغاز زندگی دخترش

دلم می خواد بدونم چطور ریشه ای بیان کردید حجاب رو؟؟
پاسخ:
سلام
این موضوعی نیست که یک شبه یا چند ماهه یا یکی دوساله حاصل شده باشه مسئله ای هست که از زمانیکه قدرت تشخیص در بچه ها به وجود اومد همراه اونها بوده . با خرید روسری های سه گوش رنگی شروع شده تا به کتابهای شعر در مورد حجاب رسیده تا به نشان دادن احترام و علاقه من به حجاب کشیده شده و در نهایت به صحبت کردن و توضیح دادن منتهی شده. از دلایل ساده تا دلایل پیچیده تر . ایجاد فضای عفاف و حیا در خانه نقش مهمی این وسط ایفا می کنه ازش نباید غافل شد. در بحث تربیت فرزند به این موضوع اشاره شده . 
Man begam 7sal pish ye adame bihejab bodam ama namazam hamishe aval vaght bod hata vaghti sare kelase darse danesh gah bodam miyamadam birun miraftam namaz ,jaryane hejabbm mofasale ,ama vaghti erse madarm hazrate zahraru be sar kardam , ba marefat bodam to negahdarish ,ma arosi nagerftim chon midonstam gonh mishe shartam karbala bod valime ,sharayetesh faraham nashod jash khone kharidim ama baz ham so ham jaht nashodim harf ziyad daram ama nemidunm az koja shoro konam ,faght be khodam migam in zendegi zendegiye zahraei nist ,khanoom razi nist ,tahora jan mostaselm ke chetor aval khodamu taghir bad hamsaremo taghir bedam??az nazare eteghadi ham so beshim manu bebakhshid fongilish neveshtamu asbabe zahmat shodam .emshab tanha bodam dust dashram ba u harf bezam .be hem eftekhare khahari bedid ke moshtagham .motamese doaye khire u hastam .ya ali ya zahra
پاسخ:
خواهر گلم سلام از اینکه توفیق آشنایی با شما رو داشتم به خودم می بالم . ممنونم که بهم این افتخار رو دادید. خوشحال می شم که در کنار شما و همراهتون باشم .
خواهر عزیزم بهترین کاری که می تونید در وهله اول انجام بدید این هست که زندگی تان را بسازید .زندگی تان وقتی ساخته می شود که احساس شادابی و نشاط کنید . احساس مفید بودن احساس موثر بودن . سعی کنید این احساس را در خودتان به وجود بیاورید به خودتان رسیدگی کنید . ورزش کنید تا سلامت باشید . مطالعه کنید تا اطلاعاتتان را بالا ببرید . سعی کنید ساده زیست اما شیک و مرتب و به روز باشید . زیاد با همسرتان مهربان باشید جوری که ایشان این تفاوت در رفتار و منش را واضح و آشکار ببیند سعی کنید با منش خودتان ایشان را با اعتقاداتتان آشنا کنید . زیاد محبت کنید و تابع باشید. سعی کنید یک همسر همراه و یک دوست عزیز و یک خواهر دلسوز و یک مادر مهربان برایش باشید . به خانواده اش احترام بگذارید . بر سر اعتقاداتتان بایستید اما سعی کنید خانواده اش را با مهربانی در کنار خودتان نگه دارید اما در عین حال احترام و عزتتان را حفظ کنید . من مطمئن هستم که شما با محبت و احترام و مطیع بودن نسبت به همسرتان می توانید قدم های مهمی را بردارید . گاهی ترتیب یک گردش دست جمعی با خانواده اش را بدهید یک غذای خوب درست کنید و با هم به پارک نزدیک منزلتان بروید . به آنها نشان دهید که چقدر دوستشان دارید . ایده های پر محبت و عاشقانه بسازید و با آن ها همسرتان را شگفت زده کنید . مثلا با رژلب روی آینه میز لوازم آرایشان تصویر یک قلب بکشید و نام همسرتان را بنویسید یا هزاران طرح قشنگ و ساده دیگر که همسرتان را خوشحال می کند. به او نشان دهید که دوستش دارید و به او افتخار می کنید و این مسئله را به زبان بیاورید. مردها عادت ندارد که احساساتشان را بروز بدهند این تنها خصلت همسرتان نیست مردها ذاتا این طورند . ناراحت نشوید و این را به حساب سرد بودنش نگذارید . مردها برخلاف زنها کمتر حرف می زنند و احساس درونی شان را کمتر بروز می دهند اما این دلیل بی توجهی آنها نیست .
Slm tahoraye bozgvaram modate ziyadi hast weblog u ro mikhonam ama nazar gozashtanm khili kam tahora jan man masalei daram ke dost daram ba u dar miyanesh bezaram 1.farvardine saale 92be aghde mardi dar amadam ke hich alaghi. Besh nadashtam chon sobati ezdevaj kardim va be eshghe bade ezdevaj omid dashtam toye aghd moshkelatemon ziyad bod man ye adame por mohabate ehsasi ama hamsaram ye adame sard va har baram niyazmo migoftam ,asaln tavajohi nadasht do roz anjamesh midad dobare mishod adame ghabli ,man asln adami bodam arosiye mokhtalet nemiraftam ,ama hamsaram va khanevadash bar khalafam miran va alanm be onvane ye adame khoshko maz habam
پاسخ:
سلام عزیزم 
اگر ممکنه از این به بعد فارسی تایپ کنید
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام
**** ***** ***** ** **** ***** ** **** *** ***** *** ****** *** ** *** ** ** *** ** **** ** ***** ****** ** **** ******
***** **** **** **** ** ***** * ******* ** *** **** *** * ******* ***** *** ** ****** **** **** *** * ******* **** ***** ******  ***** *** * **** ** ****** **** *** * ** *** ******** **** *** ****** ****** **** ******** ** ***** **** *** ***** ** ******* **** **** *****
*** ***** **** **** ** ***** ***** *** *** ** ****** **** ****
******* ** ** *** ***** ****** ** ****** ***** **** * ***** * **** ** * ****** **  **** ***** **** **** ** ** ** ***** **** ****  ** *** ***** * **** ** ***** ****
**** ***** * **** ***** ** ***
*** ******** **** **** ***** ***** **** ********* ****
** ****** ****** ** ******* ** *** *** **** **** ** *** **** * ** **** **** ***** **** ** ****** *** *****
** ***** **** ** **** *** **** ****** **** **** **** **** ** ** ****** ******** *********** *** *** **** ****** **** ****** ***** * ********* ****
 

پاسخ:
سلام عزیزم
من این نویسنده ای که گفتید را نمی شناسم شاید با کتابهایش بشناسم ولی این طوری از روی اسم چیزی از ایشون یادم نیست . کاری که کردید و زمان و دلایلی رو که باعث انجام اون کار شده رو بررسی می کنید تا در صورت لزوم روش مقابله رو بدونید بسیار بسیار زیرکانه آگاهانه و صحیح است به این روش ادامه بدهید به شرط آنکه به محض به صدا درآمدن زنگ خطر ، خودتان را از مهلکه بیرون بکشید به سرعت خودتان را به جمع برسانید و یک لحظه هم از کنار بقیه افراد خانواده تکان نخورید .
فکر کنم از ورزش شروع کنید می توانید از استخر شروع کنید یا والیبال یا اگر دوست دارید از پینگ پنگ . من قصد دارم اگر عمری بود از مهر ماه پیلاتس رو با یکی از دوستانم شروع کنم اینم بد نیست . 
شاید مطالعه حوصله ات را سر ببرد من احساس می کنم به چیزی بیشتر از مطالعه نیاز داری چیزی که تحرک بیشتری داشته باشه . اگه دوست داشته باشی می تونی کلاسهای آشپزی یا خیاطی هم شرکت کنی من عاشق و شیفته آشپزی هستم .
سلام خانم طهورا
32 سالمه و 5 ساله ازدواج کردم
اوایل دوست داشتم زود بچه دار شم و بچه های زیادی هم داشته باشم که با مخالفت شدید هسرم مواجه شدم اما همیشه حتی الان در سن 32 سالگی هم دوس دارم حداقل 4 فرزند داشته باشم.
چند ماهی هست که همسرم نظرش در باره ی این موضوع مثبت شده اما من حس میکنم دیگه نه شور و حرارت بچه داری و مادری و نه توان بدنیشو دارم.
طوری که بچه های بامزه ی اقوام که دیگران براشون ضعف میکنن به نظر من اعصاب خورد کنن
بعد هم دوس ندارم یه دونه بچه داشته باشیم
یعنی فکر میکنم اگه نداشته باشیم بهتر از یه دونه داشتنه.
دوس دارم نظر شما رو بدونم.
پاسخ:
سلام عزیزم
احتمالا با بالارفتن سن تون دچار نوعی ترس از قبول مسئولیت فرزند داری یا بی حوصلگی در این زمینه شده اید بهترین روش مقابله با آن قرار گرفتن در موقعیت هایی است که این حس را در شما از بین می برد اصلا و ابدا توجهی به این حس بدبینانه نداشته باشید . با توکل به خدا وتوسل به اهل بیت اقدام کنید قرار هم نیست یه دونه بچه داشته باشید می تونید فرزندان بیشتری داشته باشید . هر چند باز هم یه دونه بچه داشتن بهتر از نداشتنش هست . درسته تک فرزندی نه برای بچه و نه والدین خوب نیست اما باز هم یک بچه داشتن بهتر از اصلانداشتن هست . خصوصا که الان همسرتون راضی هستند ممکنه بعدها که از وقتش شما برای این موضوع گذشت این مسئله براتون ایجاد مشکل کنه .من مطمئنم داشتن فرزند اونقدر شیرینه که شما به سرعت این حس تون از بین می ره .
سلام طهوراى عزیزم
ان شاالله خدا توفیق بده و کمک کنه به تربیت صحیح و دینى فرزندان
ماشاالله به دختراى گلت
ولادت هشتمین اختر تابناک ولایت و امامت رو تبریک مى گم بانو جان
خیلى التماس دعا
۰۳ شهریور ۹۴ ، ۱۶:۵۴ نازنین-زهرا ...
خیلییییی ممنون
چقدر قشنگ گفتید من تا به حال به این قضیه فکر نکرده بودم 
اره درسته خیلی ممنون
خیلی حرفتون منطقی بود :) 
پس میسپارم به خدا همه چیز رو....
۰۳ شهریور ۹۴ ، ۱۶:۱۳ نازنین-زهرا ...
ببخشید من همونم که نظر خصوصی دادم جوابش رو توی این نظر برام بذارید ممنون:)
پاسخ:
سلام اتفاقا داشتم فکر می کردم حالا چطور بهتون جواب بدم
عزیزم حدس شما کاملا درسته . اصلا و ابدا نباید منتظر این قشر خاص باشید می تونید دعا کنید واز خدا بخواهید که در صورتیکه وصلت با این قشر به نفع دنیا و آخرت شماست اتفاق بیفتد در غیر این صورت به خواست خدا راضی باشید .. اصلا فکر نکنید این قشر تماما انسانهای درستی هستند ابدا. در بین این افراد هم کسانی بوده و هستندکه تیشه به ریشه اسلام و انقلاب می زنند و ضربه های مهلکی به پیکره ی کشورشان زده اند . هیچ وقت هم از ظاهر هیچ وبلاگی قضاوت نکنید یادتان باشد که آنچه در وبلاگها می خوانید صرفا ان بخش از زندگی نویسنده است که دوست داشته به تصور بکشید و بخش های وسیعی از زندگی اش را ننوشته است . زندگی بالا و پایین دارد فکر نکنید همیشه زندگی این افراد توام با خوبی و خوشی و خدایی است . نه بین اینها هم خوب و بد هست مثل تمام اقشار دیگر چه بسا افراد عادی که افتخار آفرینی ها برای انقلاب و اسلام کرده اند که نمونه های آن بسیارند . 
طهورای عزیزم سلام
افتخار میکنم به دختر نازنینمون که اینگونه تربیت شده و به شما دوست عزیزم تبریک میگم دست مریزاد خدا توفیقتان دهد

پاسخ:
سلام عزیزم
سپاس بی کران
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
**** **** ****** ****** ***** **** ******** ** ****** ** ****** ***** ** *** ****** ***** ** **** ****** **** *** ******* **** ***** ****** *** ****** ** ******* **** ******* **** **** * **** ***** ****** ******* **** ***** *** **** **** ********** **** ** **** * **** ***** ***** ** **** ***** * ***** * ******* ********* **** **** ** *** *** ******* **** ** ** ******** ****** ** ** *** ** ****** **** ******* *** ******* ****** **** ***** **** ***** ****** * ****** ** ***** ** **** *** * ***** ** ******** ***** ***** ****** **** *** ** **** ******** **** ***** ****** ***** ***** ***** **** ******* **** **** ***** ********* **** ***** ****** *** ***** ***** ****** **** ***** ***** **** **** ******* ** ** ***** ** ***** ****** ** **** **** ********* **** *** **** ******* **** **** ***** ******* ** ***** * ***** ** ** ****** *** ***** ** ** **** **** ***** ******** ** **** *** ** **** ******* **** ** **** **** * *** ***** ** **** **** ***** **** ***** *** ******* ***** ****** **** ** ***  **** * *** **** **** *** ** **** *** *** ** ** ** **** ********* ***** *** ** ** *** ****** * *** * ***** ****** ** **** ***** ***** ** *** **** ***** *** ** ****** ** ****** ********** ** ******* ******* **** ***** ***** ** *** *** *** **** ***** ** ***** **** ***** ** *** ** * *** * ** *** ****** **** ******** ****** **** **** ****** **** *** * ******* ******* *** ** **** ** **** ** ** ******* ***** **** * ****** **** *** ******* *** *** ***** **** **** ** **** **** * ******* ***** ***** ***** **** **** *** ***** ******* ****** **** * *** **** *** ***** ***** **** *** **** ** ** * **** **** * ***** ** ****** ******* ** **** ****** **** ** *** **** ** **** **** ** ** ** ***** *** ***** *** ***** ** ***** ** *** ****** ******* ** *** ***** ***** ** *** ***** ***** **** ** ***** ***** *** **** ** ***** ***** ** ****** *** ******* **** ******** ** *** ** ****** **** ******** ** **** **** * ***** ******* **** **** **** ** ** ********* ***** ***** ***** ****** ** ** *** ** **** ***** **** **** **** **** **** * ** *** ******* **** * ***** **** * ** **** ***** ***** ***** ***** ****** ***** ***** *** * ***** ** **** **** ****
******* **** **** **** ** ****** **** ** **** *** *** ****** ******* **** ***** ***** ***** *** *** ****** ** ** ** ********** ***** ** ** ** **** *** **** **** **** ** ***** ***** **** *** ***** ******** ***** ***** **** ****** *** *** ** ******* ***** *** *** ** ***** **** ** ** ***** ** ***** *** **** ** ***** ****** ****** ***** *************
**** ***** ***** *** ****** **** *** *** *** ***** ** *** *** ****** *****
**** ** ****** ***

سلام بازم نظر من نرسیده بهتون؟
پاسخ:
سلام
یکی یکی دارم جواب می دم صبر کنید ان شاالله در خدمتم
سلام عزیزم. خوبید؟ ببخشید من او که همسر طلبه بودن دیگه نمی نویسن؟
پاسخ:
سلام هبه جان یه مقدار سرشون شلوغه کمتر فرصت نوشتن دارند
سلام 
خوش به حالتون که تونستید بچه هایی خدایی تربیت کنید من همیشه یه ترس خیلی بد تو دلم هست از بچه دار شدن و البته بچه ی زیاد داشتن که خیلی سخت تره!
همش میگم نکنه چندتا بچه بیارم و آخرش فقط مایه ی سرشکستگی باشن!
پاسخ:
سلام
ترس فی نفسه چیز بدی نیست . اما ترسی که به همراه خودش پویایی و حرکت و تلاش به ارمغان بیاورد . اینکه ما بترسیم که نکند در فلان مورد مرتکب خطا شویم و این ترس باعث شد میزان مطالعه و تلاش خود را در آن مورد خاص بالا ببریم تا بتوانیم موفقیت را کسب کنیم خیلی هم خوب است اما ترسی که همراه خودش سکون و سکوت و درجا زدن بیاورد ارمغان شیطان است . اینکه به جای حل مسئله مرتب صورت مسئله را پاک کنیم هنر نیست . هنر وقتی است که با درایت و تلاش و پشتکار و البته توکل و توسل به دل موضوع رفته و سعی کنیم مسئله را حل کنیم و از بروز بحران جلوگیری کنیم . 
شما تا کی می خواهید این ترس را در خودتان پرورش بدهید ؟ این ترس شما را تا جایی می کشاند که فرصت مادری را هم ممکن است از شما بگیرد به جای این ترس بیهوده امید داشته باشید که بتوانید با مطالعه و شرکت در کلاسهای مربوط به این حوزه و کسب مهارت و توکل و توسل نسلی پاک و صالح تربیت کنید شما تمام تلاشتان را در این زمینه بکنید و مابقی را به خدا واگذار کنید
سلام طهورا بانو توی یه گروه عضو هستم که ادعا میکنن دین اسلام طرفدار مرد هست...و چرا به زن ها کم توجهی میشه و...سوالاولم که دین اسلام به نفع مرد کار کرده میخاستم کمکم کنیپ که دفاع کنم..ممنونم اگر زودتر بهم جواب بدین..با اینکه اینهمه مشغلهوکاری و اینا دارین..
پاسخ:
سلام عزیزم این مطلب خیلی کلی هست . مثلا به نظر آنها کجا اسلام به نفع مرد رای داده ؟ باید مصداق بگید ان شاالله فرصت کنم در خدمتم .
سلام. خیلی خوبه! ارمان داشتن برای بچه های ما یه نیازه! به وبلاگ حقیر تشریف بیارید. خوشحال میشیم!
پاسخ:
سلام عزیزم 
محبت دارید شما
چشم ان شاالله به شرط حیات
۰۲ شهریور ۹۴ ، ۲۳:۲۲ سیده ای که شفا گرفت
سلام بر بانو طهورای عزیز که نوشته های ایشان مارا سیراب شراب طهور می کند مثل اسمشان

چه طئری فلسفه حجاب را درسا آموزش دهیم مرا راهنمایی کنید اگر کتابی یا صوتی هست ممنون می شم بشنوم یا بخوانم
راست می گویید طبع پاک بچه ها از حجاب دفاع می کنه دخترم 5 سالشه و ما برای روز دختر براش چادر مشکی خریدیم چون خیلی دوست داشت و الان واقعا با لذت همه جا سرش می کنه می خوام از الان درست براش مسئله حجاب رو جا بندازم

خدا خیرتان دهد بانو
پاسخ:
سلام عزیزم احوال شما؟
من بیشتر از کلاسهایی که شرکت می کنم خط می گیرم . البته کتاب ها و سخنرانی ها هم هست اما پراکنده است و بیشترین جهت از طرف اساتید و کلاسهاست.
مسئله حجاب هم مثل سایر مسائل اعتقادی مسائلی نیست که حاصل یک فرایند یک شبه و یک ساله باشد . سالها برای رسیدن به نقطه اوج باید زحمت کشید برنامه ریخت کار کرد من در این مورد در بخشهای دیگر صحبت زیاد کرده ام خصوصا اون پست هایی که اختصاص به تربیت فرزند داشت یا مربوط به سن تکلیف دخترم بود. اگر به خاطر داشته باشید.
برای شروع می شود از کتابهای مصور بسیار زیبا که توی بازار هست استفاده کرد کتابهایی که فلسفه حجاب را بسیار ظریف زیبا و کودکان به بچه ها اموزش می دهد . کتاب حجاب چیه تالیف سید حسین حسینی از این دست از کتابهاست. وقتی که دخترتان با میل و رضایت خودش حجاب می گذاره حتی در حد یک روسری کوچک مرتب تشویقش کنید . درسته که هوا گرمه اما وقتی با چادر از بیرون به داخل خونه می آیید چادر رو با اکراه در نیاورید و یک گوشه پرت نکنید برعکس جلوی چشم بچه با احترام از سر برش دارید تا کنید ببوسید و کنار بگذارید . گاهی که با حجاب بیرون میاد لای چادرش یه جایزه کوچیک بگذارید و بگید این هدیه حضرت زهراست به شما به خاطر حجابت اما یادتون باشه هرگز مجبورش نکنید که با حجاب بیرون بیاد . تا زیر سن 9 سالگی هر گونه اجبار به حجاب تاثیر منفی داره شما باید اونقدر کار فرهنگی براش بکنیدکه با رغبت از حجاب استفاده کنه این دیگه مهارت مادرانه شما رو می طلبه فکر کنید . گاهی که کاری ندارید مثلا توی ماشین هستید در فرصتی که تا رسیدن به مقصد دارید فکر کنید ایده کشف کنید تشویق های زیبا ابداع کنید و این رغبت رو در اون ایجاد کنید . 
اتفاقا یکی از نزدیکان ما که اصلا اهل حجاب نیست تعریف می کرد : تابستون رفته بودند لب دریا و اونها دور از چشم نیروی انتظامی برای عکس انداختن از پوشش مناسب بیرون آمده و لباس های نامناسب پوشیده بودند دختر کوچک 4 ساله ی آنها با اینکه در یک خانواده این چنینی بزرگ شده بود از آنجاییکه فطرت بچه ها پاکه شروع کرده بود به گریه کردن که من خجالت می کشم چرا این طوری لباس می پوشید من عکس نمی اندازم من دوست ندارم این طوری لباس بپوشم هر چند بعد از گذشت سالها از اونجایی که این فطرت جهت نگرفت دخترک کاملا مثل خانواده اش شد اما این خاطره همیشه یاد من موند
۰۲ شهریور ۹۴ ، ۲۲:۵۹ نازنین-زهرا ...
:)
عالی بود
چه تجربه های زیبایی...
خوش به حالتون
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام. خدا حفظ کنه دخترتون رو. چقدر شیره:)
خب من نمیدونم حجاب رو چطور منطقی جا بدم برای بچه. اینو میدونم که از بچگی باید حجاب رو آروم آروم بهش داد که یهو هول برش نداره و سخت باشه براش ولی مباحث کلامی رو بلد نیستم!
***** ***** ** ** *** ***** *** **** **** ***** **** ******* ******* * ******* ** ***** * ******* **** ****** ****** ***** **** ** ****** ** **** ** ***** ** **** ***** **** **** *** *** ***** **** **** ****** *** *** **** ****** ** **** ****** **** *****
*** **** ***** ** ***** ****** ** *** ***** *****
*** *** *** **** ** *** **** ****** ***** *******

پاسخ:
سلام عزیزم سلامت باشید
من توی کامنت دوست گلم " سیده ای که شفا گرفت " پاسخ این مسئله رو کلی دادم اگر زحمتی نیست می تونید اونجا مطالعه بفرمایید اما نکته ای که در تربیت دخترها و تشویق آنها به حجاب هست اینکه اصلا نباید به زور بهشون حجاب رو داد بلکه باید تشویق کرد اینو مد نظر داشته باشید
اما مورد بعدی : تعجب می کنم ! مطمئن هستید ؟ من تقریبا تمام نوشته های ایشون رو خوندم اصلا چنین حسی بهم القا نشده بود . خصوصا با تغییر محل از بلاگفا به بلاگ که دیگه شکلک واینا هم نداره اصلا از شکلک استفاده نشده در این پست های اخیرشون . من از نزدیک باهاشون در ارتباطم رفت و آمد داریم روی این مسائل به شدت حساس هستن و دقیق. خب سن و سال هم بی تاثیر نیست شاید تاثیر سن و سالش باشه. من تا حالا ندیدم ایشون عکس دونفره بگذارن هنوز هم به جز من و چند نفر دیگه حتی هیچ کس اسم ایشون رو هم نمی دونه.هیچ وقت ندیدم عکسی از خونه و کادوهاشون رو همین طوری بدون رمز بگذاره به نمایش عمومی برسه . کاش شما پاسخ ایشون رو در برابر سوال خودتون می نوشتید شاید من می تونستم بیشتر در رفع این سوتفاهم کمک کنم. اینم بگم ایشون یه وبلاگ دیگه قبل تر ها داشتن که از دست رفت توی اون وب در این مورد تذکراتی داده بودن . 
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام
فقط میگویم خدا برایتان حفظشان کند ... *** *** **** ** ** ** *** **** **** **** ****** **** ***** ** ***** **** ****

منم این سریال رو دنبال میکنم و وقایعش برام خیلی جالبه. ولی متاسفانه بعضا خانمهای بازیگر خیلی بدحجاب هستن و همسرم خیلی تمایلی به دیدن دونفره ندارد :(
پاسخ:
سلام عزیزم
سلامت باشید 
بله اتفاقا یکی از ایراداتی که توی پست هم گفتم همین نکته هست . کارگردان برای نشان دادن عمق فساد آن زمان این کار رو انجام داده که البته به نظر من توجیه منطقی نداره . آرایشها زیادی تنده و این درست نیست 
۰۲ شهریور ۹۴ ، ۲۱:۰۷ یار عبد فاطمه
سلام علیکم
این حرفو خیلی ها میگن که پدرایی که رابطشون بادختراشون بده؛دخترایی دارن که به سمت ارضا کردن نیازشون با نامحرم کشیده میشن ولی من اصلا قبول ندارم
یکی از اشنایان ما دختری هس که کسی تو شهر نیس که این دختر باهاش دوس نشده باشه.یعنی همه ی پسرای شهر یه مدتی با ایشون دوست بوده.همین دختر پدری داره بسیار خوش اخلاق و خودش هم میگه به خاطر این پسرارو در دوستی ترجیح میده که دیده باباش خوش اخلاقه و فکر میکنه همه ی مردا ذاتا خوش اخلاق هستن...
ان شا الله جوونامون هدایت میشن
التماس دعای فرج
پاسخ:
سلام عزیزم
ببینید در هر موردی استثناهایی هم هست . هیچ وقت نمی شود یک مورد را برای همه تعمیم داد. نمی شود یک نسخه پیچید و به دست همه داد. عوامل موثری ممکن است در این مسائل دخیل باشد . با بررسی هایی که روی این دست از دخترها انجام می شود می توان گفت بیشتر از 80 یا 90درصد آنها دخترانی هستند که رابطه خوبی با پدرانشان نداشتند ماعکس موضوع رو هم داریم دخترانی که رابطه خوبی نداشتند اما هرگز تن به گناه ندادند. همین طور که مورد شما هم هست . هر چند باید این دختر را هم از نزدیک بررسی کرد با پدرش از نزدیک صحبت کرد بعد نظر داد . یادتون باشه هرگز روی دیگران از ظاهر زندگی شان قضاوت نکنید . گاهی یک مشاور می تواند در روند حل بحران کشف کند که مسائلی در زندگی آنها هست که نزدیکانشان اصلا متوجه آن نشده اند .
سلام
واقعا جالبه که اینقدر به نکات تربیتی احاطه دارید.
جای تبریک داره.
کاش منم از حیرانی در بیام ..
کل مطالب وبلاگ رو خوندم و چند وقتی میشه که مرتب به اینجا  سر میزنم.
ممنون از نکات خوبی که مینویسید.
میخواستم بدونم شما مشاور خانواده هستید؟که اگر زحمتی نیست مزاحمتون بشم..
همه انسانها نیاز به دعای همدیگه دارن،منم مثل همه..
التماس دعا
پاسخ:
سلام عزیزم
محبت دارید
مشاور که نیستم تا این مرحله راه زیادی دارم دوستان لطف دارند و من را طرف مشورت قرار می دهند اگر امری هست بفرمایید در صورتیکه بتوانم در خدمتم و اگر نه از استادم می پرسم و خدمت می رسم
۰۲ شهریور ۹۴ ، ۱۹:۴۴ مهران زرگرزاده
خدا به دادمون برسه که خوشحالیم از نخوردن شراب چون حرومه ولی سودپولمون که توی  بانکه تمام خوراکی های حلال زندگیمون رو حرام کرده و خودمون هم خبر نداریم راستش خبر داریم خودمونو به بی خبری زده ایم
ومن الله التوفیق


ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">