فرازونشیب زندگی طلبگی ما(همنفس طلبه)

هم قدم تا خدا آباد

همنفس طلبه

طبقه بندی موضوعی

پاداش ..!

شنبه, ۲۰ تیر ۱۳۹۴، ۰۲:۵۳ ب.ظ

هر دو هفته یکبار حتما" منزل مادرشوهرم هستیم . برای شام یا ناهار . یک روز یا نصف روزمان را کاملا" خالی می کنیم برای اینکه کنارشان باشیم . واقعیت این است که از بودن در کنارشان لذت می برم . مادرشوهرم عاشق صبوراست و من تلاش می کنم که صبورا را هم عاشق او کنم . باید بگویم که موفق هم بوده ام . معمولا" رابطه ی نوجوانان با افرادمسن یا میانسال خیلی رو به راه نیست . شرایط روحی و سن بلوغ آن ها و کم حوصلگی افرادمسن از دلایل کمرنگ شدن این رابطه است .

اما مادرشوهرم ، نسبت به نوه هایش پرحوصله و مهربان است . قبل تر ها که پاهایش کمتر درد می کرد؛ گاهی بازار می رفت و برای نوه های دختری اش کاسه و بشقاب اسباب بازی می خرید و برای نوه های پسری اش ماشین ، تا وقتی که به خانه ی آنها می آیند سرشان گرم باشد . خودش هم کنارشان می نشیند با دخترها خاله بازی می کند و با پسرها بازی های دیگر .

چهره ی سفید و چشمان رنگی مادرشوهرم با آن اندام تپل و دستان اندکی لرزانش ، هیبت واقعی یک مادربزرگ دوست داشتنی را دارد . درست است که گاهی با حرفهایشان می رنجم اما حقیقت امر این است که او مادر عزیزترین و دوست داشتنی ترین فرد زندگی ام یعنی مادر همسرم است . همان کسی که شوهرم را نه ماه در بطن خویش پرورش داده است . همان کسی که دو سال از شیره ی جانش همسرم را تغذیه کرده است . همان کسی که او را تربیت کرده است . حتی الان هم بعد از گذشت این سالها ، جوری عاشقانه نگاهش می کند و نگران سرما و گرمایش است که باید در برابر اینهمه حس مادری اش سر تعظیم فرود آورم . 

آن هفته هم منزلشان بودیم . عقربه های ساعت روی عدد یازده جا خوش کرده بودند . موقع رفتن بود و وقت خداحافظی . همسرم مشغول خداحافظی از پدرش بود و من در حالیکه صورت مادرشوهرم را می بوسیدم  ، از سروصدای بچه ها عذرخواهی کردم. در یک لحظه خم شدم و دستانش را بوسیدم. همسرم زودتر از من بیرون رفته بود از منزلشان بیرون آمدم و به سمت خانه رهسپار شدیم.

هفته بعد مهمان مادرم بودیم . طبق عادت همیشگی پدرومادرم که معمولا باید همه دور هم جمع باشند . پدر و مادرم از شلوغی و سروصدای بچه ها و نوه ها انگار بیشتر لذت می برند. موقع رفتن بود. ما زودتر از بقیه خداحافظی کردیم . مادر نشسته بود . پاهایش درد می کرد و نمی توانست روی آنها بایستد. آقا سید مقابل مادرم نشست .خداحافظی کرد . ما بین دو ابرویش را بوسید و بعد در برابر چشم همه خم شد و کف پای مادرم را بوسید . 

شاید پاداش بوسه بر دستان مادرشوهرم ، بوسیدن کف پای مادرم بود ...

موافقین ۵ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۲۰
سیده طهورا آل طاها

مادرشوهر

نظرات  (۴۱)

سلام طهورا جان . بنظر شما اینکه من در پاسخ به دخالت های خواهرشوهرم در امور خصوصی زندگی مشترک این جملاتو بگم یا نه:همونطور که من حد خودمو میدونم و تو مسائل شخصی دیگران وارد نمیشم انتظار دارم اونا هم همینطور بام برخورد کنند .

پاسخ:
سلام. عزیزم. ظاهرا جمله خوبیه
سلام طهورا خانوم خوش به سعادتتون به خاطر شوهری که دارید خدا برای هم حفظتون کنه ان شاءالله من حاضرم دو برابر سختی هایی که شما کشیدین بکشم اما اخلاق شوهرم و منش و رفتارش مثل شوهر شما بشه من دست های مادرشوهرم رو بوسیدم چون همسر شهیده ولی همسرم خیلی مادر من رو ناراحت میکنه و...😔😔😭
پاسخ:
علیک سلام. محبت دارید.
دلیل رفتار همسرتون رو پیدا کنید.
سلام
خواهرجان نماز استخاره چیه و چطوریه؟
ببخشید که هی میپرسم ازتون...
این هفته قراره با خانوادشون تشریف بیارن...بعدش تحقیقاتو شروع کنیم
پاسخ:
سلام. خواهش میکنم راحت باش. دو رکعته مثل نماز صبح. بعد نماز به سجده برو و ۱۰۰ ,بار بگو استخیرالله  برحمته خیرتا فی عافیه
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

هو العلیم

سلام

ممنونم که انقدر وقت گذاشتید در حالی که وظیفه ای نداشتید.

***** ** ***** ** ** *** ****** **** **** ******

*** **** ** ** ****** ***** ****

*** ***** ** *** *** ***** **** ****** *** ** ****** *** *** ** ** ******* ** ***** ** *** ***** *** **** * **** ** ** **** * ******* **** *** ****** **** *** *** ** ***** *** ***** **** ***** **** ** **** ***** **** *** ** ***** ** *** *** *** ** ***** * *** *** ********* *** **** * ** ******

** ******* **** ** ** **** **** * ***** *** ***** ***** **** ** ***** *** *** ** **** ** **** *** ******* ***** ***** **** **** ** *** *** ***** * *** ******* ** ******** ** ** ****** *** ******* ** ** ** ** *** ***** ***** ** **** *** **** * *** ***** *** ********** ** ** *** * *** ** ******* *** ***** ******* ***** *** **** ***** ** **** **** ***** ** **** ** *** *** ** **** *** ** *** * *** **** **** **** ** * ******

*** ** **** **** ** *** ***** **** * *** ****** **** ** ****** *** *** ***** ** *** *******

***** ***** **** *** ******* **** ****** ** ** ** **** ** ** **** *

****** ***** ****** *** **** ** ** ** *** ** ******* *** ***** **** ***** ** ***** ***** ***** ** **** *** ***** ***** ** ********* * ** ** ***** **** ** ***** ****** ** ***** ** **** ****** ******* ** *** ** ****** ******* *** ** *** ** ** **** ***** ***** * ** **** *** *** **** * *** *** ** ***** ** *** ** ** **** *** ****

**** *** ***** ** ** ** ***** * *** **** ****** *** *** **** ** ***** *** ***** **** ******

** ***** ** ******** ****** *******

******* *****

پاسخ:
علیک سلام عزیزم . خواهش می کنم اما وقت گذاشتن برای عزیزانی که منت به سر حقیر می گذارند و اینجا می آیند وظیفه ی من هست و من مکلف می دانم خودم را که در خدمت شون باشم.
برداشت من از کلام شما آن بخش که فرموده بودید پیش خواهر همسرتون رفتید این بود که گله کرده اید الان کاملا واضح توضیح داده اید اما توضیح قبلی شما این مطلب الان رو القا نمی کرد لذا درست تر دیدم که خدمت شما عرض کنم اگر مثلا از مادر همسرتون بخاطر موضوعی ناراحت هستید بهتر هست که به خودش بگید تا کس دیگه ای . خصوصا الان هم تاکید می کنم مشکلات اینچنینی را به همسرتان نگویید گلایه از مادر و پدر همسرتون پیش ایشون کار درستی نیست وایجاد مشکل می کنه . 
کاملا متوجه شدم که شما به خانواده مطلبی نفرمودید در مطلب قبلی این طور تصور کردم که احتمالا باید چیزی گفته شده باشد که واکنش اینچنینی را به دنبال داشته . اما مدل رفتاری خانواده شما جدا ناراحت کننده است . کاش به آنها می گفتید که شکل عملکرد آنها چقدر روح لطیف و مهربان شما را آزار می دهد . کاش می گفتید که شما در شکل گیری این مسئله مقصر نبودید . این بی انصافی است که ما کسانی را که کاملا بی گناهند و در یک حصر قرار گرفته اند محصورتر کنیم .
شما درست فرمودید خوش قولی از نشانه های مومن است . اما حالا اگر خانواده همسرتان فاقد این فاکتور بودند چاره کار چیست ؟ وقتی بارها به آنها گفته اید و شرایط شما را دیده اند و باز کوتاهی می کنند باید چه کرد؟ چاره کار در فکر و خیال مداوم است ؟ چاره کار در این است که خودت را ناراحت کنی و آزار دهی ؟ اگر فکر و خیال کردی و خودت را ناراحت کردی و در نهایت دچار افسردگی شدی فکر می کنی چه کسی به دادت می رسد؟ یک مشکل به مشکلات اضافه نمی شود؟ واقعیت این است که حق کاملا باشماست اما در این مقطع و فعلا کاری بجز صبر و استعانت از حضرت حق و توسل به اهل بیت و دیدن داشتن ها و شاکر بودن به خاطر آنها وندیده گرفتن مشکلات و دوری از القائات مسموم شیطان کار دیگری نمی شود کرد . پس به رحمت واسعه خدا امیدوار باشید و به کرامت خاندان رسول الله چشم بدوزید به پدرومادر همسرتان محبت کنید با احترام رفتار کنید . 
و اما نکته بعدی که در واقع خیلی هم برای من صاحب اهمیت است . مطابق روایت معصوم باید به دستان شما بوسه بزنم . شما امروز مطلبی را به خواهر کوچکتان آموختید که مرا تا ابد خدمتگزار خودتان کردید . بابت این آموزش بی مزد و منت سپاسگزارم و از خداوند کریم می خواهم که به حرمت این آموزش کریمانه شما ، شما را از رحمت خودش بی نصیب نگذارد . من مطلب مورد نظر را نمی دانستم و شما به من آموختید اجرکم عندالله. پدرشوهرشما در صورت تمکن مالی موظف به کمک کردن به شماست چرا که همسر شما با وجود توانایی کار کردن و اشتغال ، به جهت مشغول بودن به تحصیل از عهده مخارج برنمی آید لذا ایشان نباید در انجام این مهم کوتاهی کنند . تصور من این بود که این مورد تنها شامل دخترها می شود اما الان فهمیدم که پسرها را هم شامل می شود . هر چند عکس آنهم صادق است یعنی اگر پدرشوهر توانایی اداره امور زندگی اش را نداشت و پسر در کنار توانایی اداره زندگی زن و فرزند باید زندگی پدر و مادرش را هم اداره کند .

بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

هو العلیم

**** ****** ** ******* **** ** ****

***** *** *** *** ** ******** **** * ** ** *** * *** ***** ***** ** *** ****** *******

* **** ***** *** ** ******* ***** *** ***** ***** ***** * **** ********* ** ******* ***** ** ** *** ** *** *** ** *** ** ***** ******* ** ******* ***** **** **** ***** ** ***** ***** *** ** ** ** **** * *** *** *** *** ***** ***** *** ****** ** ** **** ** *** **** ***** ****** *** **** ***** ***** ** ******* *** **** * ***** **** ***** * ** ***** ***** ** ***** *** ** **** **** ** **** ****** **** ** ********** **** ** *** ***** *********** ** *** * ****** ** **** *** ******* **** ****** ***** ********* * ****** *** *** ** **** ** **** **** **** * ***** ** ******** *** **** ****** *** ** * ******* ** **** ******** ****** ***** *** ***** ******* * ***** ** *** ****

**** ** **** *** ********* *** ***** ** ** **** *** ***** *** *** *** ** ** **** * ** *** ** ******* **** *****

** ** *** ***** ****** **** * ***** ** ****** ** ********* *****

**** **** ******* ** *** ****** ****

پاسخ:
در زندگی با یک برنامه ریزی مهدوی به نظر شما درست است که ما به قلبمان که خانه خداست رخصت بدهیم تا شیطان فرصت کند در آن نفوذ کرده و تخم گذاری کند؟ قلبی که مرتب تحت تاثیر کینه ورزی شیطان است خانه خدا نمی شود. می شود؟؟ پس به خودتان مسلط شوید و اجازه این نفوذ را ندهید . برای اینکه میان اطرافیان و همین طور پیش همسرتان صاحب نفوذ کلام شوید به گفتن 1001 استغفار در روز حتما مداومت کنید . مداوت بر حدیث کسا را هم فراموش نکنید . 
بدقولی و بدعهدی دیگران کار خطایی است اما یاد بگیرید روی پای خودتان بایستید. آنوقت ارزش تمام لحظات زندگی تان را خواهید دانست و به سادگی از دستش نمی دهید. حالا که به هر دلیل این بد عهدی رخ داده چاره اش فشار آوردن به خودتان و فرزندتان است ؟ آیا فکر و خیال کردن و حرص خوردن مشکل گشاست ؟ تا حالا توانسته گره ای از شما باز کند .؟ پس یاد بگیرید که به جز خدا و اهل بیت در خانه دیگران نروید مومن با ابراز نیاز نزد دیگران فقط خودش را خوار می کند . پس سعی کنید با تمام سختی هایش زندگی را خودتان اداره کنید و روی دیگران حساب باز نکنید.اعتمادتان هم فقط به خدا باشد و بس  . یادتان باشد شما الان در شرایط بارداری هستید نیاز به آرامش و بدون استرس بودن را دارید اگر بخواهید به این وضعیت ادامه بدهید خدای نکرده دچار افسردگی بعد اززایمان می شوید  
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

هو العلیم

سلام

**** ***** ** ********** ** *** **** * ** **** ** ***** * **** **** *** * **** ********

***** ******** * *** **** ** *** ***** ******* ******** **** ******* **** *** * **** ******* ***** ******* *****

***** * ***** * **** **** ** ***** * **** **** ************ ****** * ***** * ** **** * **** * **** ****** * **** **** **** **** ****** * **** **** * ***** *** * **** ***** * **** *** ***** * *** **** * ***** ******* ****** **** ***** *

* ** ****

***** **** ***** ** *** **** * **** ** ** ****

**** ***** **** **** *** **** **** ** *** ** **** ***** ****** *** *****

***** ***** **** ** ******** ** *** *** ***** ** ********* ** ***** **** ****** ** ****

 ** ******* ****** ***** ** **** * ** ****** **** ** ** **** **** * **** ** ** ******** ** ********* *** **** *** ** ***** ***** **** ******* * ******* ** **** ***** ***** * ** ***** ** ******* ****** ** ** ******** ***** ********** **** * ** ******* ** ***** ** **** *** * ****** **** ****** * ****** ** ****** ** **** ******* ** **** ** *** ** **** ***** * ***** ***** **** **** **** * **** ** ********

** **** ***** **** **** ** **** ** ******* ***** *****

** **** * ** ****** * **** * **** ***** **** ***** ** **** * ****** **** ** ***** **** ****** **** * *******

**** ** ***** **** ******** ******* ***** ********* *** **** * ******* **** ** ** ***** **** *** **** ****** ***** ** *** ** ** *** **** * **** *** *** **** * ** *** ** ***** **** ****** * *** ** ** **** ***** **** ***** ** ********* **** **** ****** **** * **** ** ****** *** *** ********* ** **** **** ****** ***** * ** ** *** **** ***** *** ** ** ******** *** ***** ********** **** ** ** ** *** ******* ***** ** ***** ***** ****

** **** **** *** *** *** ** ** ***** **** ***** * ***** **** ** ** ******* **** ** ******* *** ******* * ** *** ***** ***** * ** ***** **** * ** ***** * ** **** *** **** **** ** **** ***** **** *** ** **** *** * ****** ******* ** ** ********** **** ** *** ******** ** **** ** **** ** ***** **** ** ******* *** * **** ** ****** ****** **** **** ******* **** ***** **** * ****** **** ******* *********** ** ** ****** ****** ***** *** ** *** **** *** *** ***** **** ***** *** **** ******* ** ** *** ******* **** *** ****** *** ** ******* ** ** **** **** ****** ** ****

***** ** *** ******* ** **** **** * ****** ** ***** ****** *** ****** ** **** ***** ** ** *** ***** *********** **** ** ******* ** *** **** ** ******* * **** ** *** ****** *** ** ** ** ********** **** ** ** **** **** * *** *** * ******* **** ** ** ***** ******* **** **** * ***** ** ***** **** *** ***** *** ********* ***** **** ** ***** ******* *** *** ** ***** ** ** *** *** ******* ******* *** ** *** ** *** ***** * *** ** *** ***** **** **** *** **** **** ******* **** ** *** **** ** **** ******* * **** ****** ** *** ******* *** **** ***** * **** ***** ** ***** * ***** ** ** *** ***** ******

***** **** **** ** ********** ***** ** ******* *** **** ** **** ********* * *** *********** *******

***** ** ** *** ******** ** ******* **** * ** *** ** **** **** ** *****

***** ** **** ******* ** *** ***** ***** ******

** *** ***** ******* * ****** ****** * ******* ********* *** **** *** ***** * **** ** *** ********* **** *****

** ****

** *** ** *** ** *** ** ** **** ** ******* ***** ** ***** *** ******

** *** ** *** * ** **** ***** ****** *** *** ** ** ****** ****** * ** ***** ** **** ******* * *** ***** *** ***** ****** ** *** ** ***** *** **** ** ****** ***** ** ** ***** * ** ***** ********

***** **** **** ***** * ** ***** **** *******

**** ** *** ***** ** ***** ** *** **** ****** *** ******* ****** *** ** * ******* * ****** **** *** **** **** **** * **** ** ****** *** ******* * *** ****** * ***** **** **** ** *** *** ******* **** ** ******* * ***** ****** **** **** **** **** ** **** *** ***** ** ** ** *** ***** * ** ** ****** *** ** *** **** * ** *** ****** ******* ***** ** ****** ** ** *** **** ** *** *** **** **** * ***** ** ** ******

** *** *** ** *** ****

**** *** ** ***** *** **** *** ** ** *** **** ***** * ***** *** **** ** **** ****** ***** **** * *** **** * *** ** ********* ******* ** ** **** ******* * **** ** **** **** ******* ****

**** **** **** ** ****** *** ** * ** *** ****** **** ** ** **** **** *** ** *** ******

**** ** ****** *** * *** ******* ** ***** ******* ***** *** * * ***** ********** **** ** ** *** **** ** ** *** ******* **** **** ** **** **** ***** *** ***** *** **** ** ******* ***** **** *** **** ** **** ** *** ***** ***** ***** * ** **** * ** ** ***** ** ** ******* ******* ***** ***** ****** *** ***** *** **** * *** **** * *** ** ** **** ** **** ***** **** ****** ***** **** ********

********* *** * ****** ** ** ******* *** * ***** *** ***** ******* ** ***** *** **** *****

******* *** *** ***** ** ** *** ****

******* ** *** **** ** *** ***** ** **** ****** **** ****** ******

******

پاسخ:
سادات بانوی عزیزم سلام. خدا صبرتان بدهد در مصیبت جد بزرگوارتان . 
اینکه شما خوبی های همسرتان و نقاط قوت و نکات قدرت او را می بینید خیلی خوب است . اینکه اینقدر اهل جهاد بودید که از شرایط خوب مالی که داشتید به خاطر آرمانهایتان چشم پوشیدید قابل تحسین است و قطعا نزد خدا محفوظ است . همانطور که فرمودید شرایط اقتصادی گذراست و به حول و قوه الهی به زودی به بهترین شرایط تبدیل می شود . به هر حال این رسم دنیاست . قرار نیست که همه ما با آسودگی و در نهایت آرامش و بدون ابتلا و آزمون چند صباحی را اینجا خوش بگذرانیم و بعد برویم . قرار است اینجا بسوزیم و از نو ساخته شویم . قرار است روزی هزار بار زمین بخوریم و هزار و یک بار دست به زانو بگیریم و یا علی بگوییم و بلند شویم . اینکه بشتر کارهای مهم تان را با یک مشاور روحانی همراه بودید خیلی خوب است کاش اگر بتوانید این مسئله ادامه بدهید . وجود یک استاد و یک راهنمای صدیق در مسیر زندگی خیلی از گره های بسته را باز می کند . خیلی خوب است که می نویسید این نوشتن بار غصه را کم می کند . اینجا نه من شما را می شناسم و نه دیگران شما را . پس با نوشتن چه اینجا و چه روی کاغذ می توانید از بار اندوه تان کم کنید . همین که بفهمید در این مشکلات تنها نیستید و افراد زیادی در شرایط شما هستند برایتان خوب است . همین که ببینید مشکلات دیگران چقدر وسیع است وآنوقت به خاطر داشتن هایتان شاکر می شوید و به نداشته هایتان نیز . من توصیه می کنم حتما شما و همسرتان بعد از نماز صبح تا طلو فجر (بین الطلوعین) را بیدار باشید . ملائک آن هنگام دعا را بالا می برند . برای وسعت روزی تان دعا کنید . آیه 2و3 سوره طلاق را 14 بار بعد از نماز هایتان بخوانید تا وسعت روزی داشته باشید . زیاد صدقه بدهید . سال خمسی تان را فراموش نکنید و به دادن آن کوشا باشید تا روزی تان بیشتر شود . به همسرتان بفرمایید برای پیدا کردن شغل خوب به خواندن سوره مزمل و ذاریات هر شب مداومت کنند . به توصیه آیت الله بهاالدینی عمل کنید و هر روز حدیث کسا بخوانید . تمام اینها وسعت رزق می آورد به آنها عمل کنید .
اما در رابطه با مشکلات شما با خانواده همسرتان . مشکلات خودتان را با خانواده همسر، به جای آنکه به شوهرتان بگویید به خودشان بگویید. به آنها بگویید که بعضی رفتارهایشان شما را ناراحت و دلخور می کند . اگر مادرشوهرتان در موضوعی باعث ناراحتی شما شد به توصیه قرآن عمل کنید و به بهترین و نیکوترین و مودبانه ترین شکل مشکل را به خودش بگویید ." این حرف شما من رو ناراحت کرد" منظورتون من بودم" و... این دلخوری را به خواهر شوهرتان نگویید یعنی گله مادر به دختر نبرید چراکه نه تنها گره از شما باز نمی کند بلکه شما را آلوده به غیبت می کند و ناخودآگاه مادرشوهرتان از شما بیزار می شود . این خاصیت غیبت است . این بهترین و ساده ترین شیوه حل مشکل است . اما اگر توان گفتن مسئله به مادرشوهر یا پدرشوهرتان را ندارید هرگز به همسرتان گلایه نکنید . خودتان را جای او بگذارید اگر این مشکل را به جای شما او داشت و او مرتب به شما گله می کرد در نهایت چه می کردید؟ توقع داشتید که او کوتاه بیاید و به خاطر شما صبوری کنید . در نهایت می گفتید : من چه کنم اینها خانواده من هستند و من نمی تونم بهشون گله کنم . گلایه مکرر به مرد در آخر آستانه تحمل او را پایین می آورد و ممکن است دچار مشکل شوید . از اینکه می شنوم شما از رفتار محبت آمیز همسرتان با مادرش راضی هستید خوشحالم می دانید با این رفتارش چه گره هایی از شما و زندگی تان باز می شود؟ می دانید دعای مادرشوهرتان در حق همسرتان چقدر برای شما و فرزندان شما کارگشاست . عزیزم : بهتر است این سختی ها را با بخاطر خدا تحمل کنی . خصوصا که شما از مادرشوهرتان دور هستید و چشم در چشم نیستید . پس تحمل برایتان راحت تر است . به اینکه آنها چه کارهایی را باید برایتان انجام می دادند که نداده اند فکر نکنید اینقدر به این مسائل فکر کردید چه گره ای کار دنیا و آخرتتان باز کرد؟ چقدر حال شما را بدتر کرد؟ اینها همه القائات مسموم شیطان است . ما هم الهامات روحانی داریم و هم الهامات شیطانی . الهامات شیطانی همین است که مکرر به شما حمله میکند و شما هم کاملا بی دفاع هستید و به او رخصت می دهید هر چقدر دلش می خواهد ذهن شما را مسموم کند . شما باید راه نفوذ او را ببندید. واقعیت این است که پدرومادر همسر شما هیچ وظیفه ی شرعی  در قبال آنچه شما تصور می کردید باید برایتان انجام شود ، نداشته اند . اسلام هیچ تکلیفی به این شکل را به دوش آنها نگذاشته است . پس یاد بگیرید سطح توقعتان را مطابق با خواسته های اسلامی قرار دهید نه خواسته های عرفی که همه معلول دست بشر است . از اینکه می شنوم خانواده تان از خانواده همسرتان دلخورند و رفتارشان با شما تغییر کرده تعجب کردم! مگر شما از این مشکلات به خانواده خودتان حرفی گفته اید ؟ اگر این کار را کرده اید اشتباه کردید. هرگز نباید مشکلاتتان با همسر یا خانواده اش را به خانواده تان بگویید اسلام چنین اجازه ای به ما نداده این کار فقط تخم کینه را می پاشد اگر تا الان گفته اید آیا گره ای از شما باز شده ؟ جز اینکه باعث شده با دیده ی تحقیر به شما و همسرتان و خانواده اش نگاه کنند؟ جز اینکه ناخواسته تن به غیبت داده اید ؟ اسلام فقط به ما اجازه داده که اگر شوهر تن به خدای نکرده فعل حرامی داد ما با خانواده همسر آنهم در وهله اول به پدرش بگوییم نه اینکه سرهر کوچه فریاد کنیم . از همین امروز تصمیم بگیرید که دیگر این کار را نکنید این مسئله کاملا شخصی است و نیاز نیست خانواده شما از آن باخبر باشند خصوصا وقتی کمکی هم نمی توانند به شما بکنند. مطرح کردن این مسائل برای مشاور کار خوبی است چون او به شما کمک می کند تا از بحران بگذرید اما وقتی به غیر می گویید جز تحقیر همسرتان چه کمکی به شما می شود؟ 
شما از کجا مطمئن هستید که محبت آنها به همسرشما فقط یک "ادعا" ست . یادتان باشد این پدرومادر همان پدرومادری هستند که پسری به این شایستگی را برای شما تربیت کرده اند . آنها خانواده همسرتان هستند او سالهای سال قبل از آشنایی با شما با آنها زندگی کرده و همه همدیگر را دوست دارند درست مثل شما و خانواده تان . این افکار را از خودتان دور کنید .شما این نوع و سبک زندگی تان را برای خدا انتخاب کردید و کسی شما را مجبور نکرد پس برای خدا هم ادامه بدهید . و افکار پوشالی را از خودتان دور کنید . اولین قدم برای رسیدن به خدا گذشت و صبر است . 
در ثانی حتما برای رفتن پیش پزشک برای ایام بارداری تان فکری بکنید شوخی نگیرید می توانید به درمانگاه های خوب که پزشکان خوبی هم دارد و هزینه های درمانی شان هم بسیار بسیار قابل قبول است مراجعه کنید . 
۰۲ مرداد ۹۴ ، ۰۱:۰۲ عــ ـاکـ ـف ...
سلام!
کلللا با مادر شوهر ها خیلی میونه ای ندارم!!!
:/
یعنی خودم مادر شوهر ندارماااااااا!
(درواقع من هنوز شوهر ندارم که بخوام مادرشو داشته باشم!!!خخخخخخ)
اما خب!!!!
اصلا مادر شوهر واسم یه چیز گنگیه!!!!
:/
پاسخ:
علیک سلام
ان شاالله که به زودی زود خدا یه مادرشوهرررررررررررررر خوب و مهربون قسمتت کنه تا از گنگی دربیای.
۰۱ مرداد ۹۴ ، ۲۲:۵۶ شوق پـــــــــــــــــرواز
وای عالی بود....
ان شاالله همیشه اینگونه باشید.
التماس د عا
پاسخ:
اختیار دارید ان شاالله که خدا بهترین ها رو قسمت شما کنه
محتاجیم به دعا
سلام طهورا بانو خوبین؟ یه سوال؟
ایا دختران شما از لاک و وسایل ارایشی توی خونه یا مهمونی استفاده میکنند؟ اصلا تا حالا شده خودشون بخوان استفاده کنند؟ چون دخترا حداقل لاک زدن رو خیلی دوس دارن.اگه بخوان استفاده کنن باید اجازه بدیم بهشون؟ بعد اینکه تو خونه جلوی پدر یا برادر تا چه حد پوشش خوبه که دختر داشته باشه؟ ممنون
پاسخ:
سلام مریم جان .سلامت باشید در خدمتم
نه دخترهای من از لوازم آرایشی استفاده نمی کنند . اساسا هیچ تمایلی به استفاده ندارند. خصوصا این عدم تمایل توی دختر بزرگم بیشتره. دخترکوچکترم چند سال پیش سالهای قبل از مدرسه اش گاهی می پرسید که منم می تونم از اینا استفاده کنم ؟ من خیلی وقت صرف کردم و درحد سن و سالش توضیح دادم که این وسایل شیمیایی هست و به پوست قشنگ آسیب می زنه . 
اما برای دختر بزرگترم گسترده تر صحبت کردم . از وارد کنندگان این محصولات ، از فرهنگ استفاده از آن و چیزهای دیگر.
اصولا در بحث تربیت دینی بچه ها هیچ لزومی به استفاده از لوازم آرایش نیست . کاملا باید برای بچه ها توضیح داد که این وسایل مناسب آنها نیست حالا بسته به شرایط سنی بچه توضیحات مادرها متفاوته. حتی استاد ما تاکید دارن جلوی بچه ها مادرها آرایش نکنن. داخل اتاق بشن در رو ببندد و بعد از آرایش بیرون بیان. دخترهای من الان در سنین ابتدایی و اوایل راهنمایی هستن اما اونقدر نسبت به این مسئله بی میل هستن که حتی اسم لوازم آرایشی رون نمی دونن. همیشه بهشون گفتم چیزهای زیاد و مهمی توی این دنیا هست که بهتره اونا در موردش اطلاعات داشته باشن چیزهای با اهمیت تر از لوازم آرایشی . اما رسیدن من به این جا و عدم تمایل اونا به این مسئله مستلزم وقت زیاد و صحبت کردن های متعدد بوده به همین راحتی معمولا به دست نمیاد اونم با این هجمه های گسترده فرهنگی .
اما پوشش بچه ها باید جلوی پدر وبرادر کاملا مناسب باشه در حد مثلا بلوزی که آستینش خیلی کوتاه نباشه یقه اش خیلی باز نباشه دامنش خیلی کوتاه نباشه . یه پوشش معقول و مناسب باشه. مادرها هم باید همین رعایت رو جلوی پسرهاشون داشته باشن
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
***** ** *** *** ******* ** *** *** **** **** ******* ***** *** *** ***** ** ***** *** ** *** ***** * *** ** **** **** **** **** ****** ***** ***** ** ******* **
پاسخ:
بزرگوار با تشکر از نظر شما.
فرض شما اشتباه است . این طور که حدس زدید نبود.
سلام
امشب بدجوری دلم گرفته و به هم ریخته ام اومدم اینجا برای التماس دعا، دیدم ناشناس هم مشابه درد من را داره.
پیرو صحبت های ناشناس و پاسخ شما، میخاستم بگم آیا این درسته که چون درس خوندیم، چون کمی دینداریم، چون مثلا مثل بچه مثبت هایم و ... هر کس، هر چی گفت، هر طور با ما رفتار کرد و .... باید ساکت باشیم هیچی نگیم؟ واکنشی نشون ندیم چون اگر حرفی یا حرکتی انجام بدیم چهره دین مون ، صنف مون، قشرمون، حزب مون و ... خدشه دار میشه.
از دست زورگویی ها دارم خفه میشم.
التماس دعا دارم که خدا صبرم را زیاد کنه، اما نه آنقدر زیاد که در برابر ناحقی ساکت و بی تفاوت باشم بعد ادعای صبوری کنم

پاسخ:
علیک سلام . خدا نکنه چرا؟ اینطور نیست لازم نیست شما در برابر زورگویی ها و بی انصافی های دیگران در مورد خودتون یا اعتقاداتتون سکوت کنید مگر اینکه مامور به این سکوت باشید .
تا زمانیکه صحبت کردن شما به اصل اعتقادی تان خدشه ای وارد نمی کند باید محکم بایستید و از حقانیت آن دفاع کنید اجازه تعرض و تعدی به احدی ندهید . گاهی باید تا پای جان بر سر حرف حق ایستاد . مشروط بر آنکه به حقانیت آن ایمان داشته باشید. 
اما گاهی دفاع از اعتقادات شما منوط به صبروسکوت است . که در این صورت باید قدرت تشخیص داشته باشید . صبر کنید و سکوت کنید . گاهی حتی باید این سکوت و صبر با سکون هم همراه باشد . گاهی نه باید صبر همراه با حرکت باشد همه اینها بستگی به شرایطی دارد که در آن هستید . گواه های تاریخی در این خصوص زیادند.
با نگاهی به دوران کودتای بعد از رحلت نبی اسلام به این مهم می رسیم. وقتی که مولایمان حضرت علی مامور به صبر شدند اما این صبر مراحل و شرایطی داشت .
با مروری به تاریخ امام حسین هم درمی یابیم که ایشان مامور به فریاد زدن شدند به هر قیمتی پای اعتقادشان ایستادند.
به الان نگاه کنید تا همین یکی دو روز پیش با اجازه رهبری تمام ریز به ریز فعالیتهای مسئولین هسته ای مان را رصد می کردیم . بعضی جاها فریاد زدیم . بعضی جاها هشدار دادیم . بعضی جاها به دعا متوسل شدیم اما الان منتظریم . مامور به صبریم . باید هشیار باشیم و صبور . چشممان به دهان رهبری است . اگر ایشان اذن به فعالیت و توجه و انتقاد منصفانه بدهند عکس العمل ما یک جور است اما اگر ایشان دستور به صبر بدهند مامور به سکوتیم . 
مهم این است که شما بتوانید در برهه های مختلف قدرت تصمیم گیری تان را از دست ندهید . کار در مسائل سیاسی خیلی ساده تر است کافیست نگاهتان را از نگاه رهبری دور نکنید. کلام ایشان برای ما فصل الخطاب است . موید باشید 
۲۴ تیر ۹۴ ، ۱۶:۳۵ گمنام آشنا
سلام

چقدر خونه پیدا کردن و خریدن توی بلاگ سخته

سه رو زه ثبت نام کردم هنوز رمز به ایمیلم نداده بیام تشکیل وبلاگ بدم

حالا نمیشد توی همون بلاگفا بمونید ما رو هم در به در نکمید

از بس دوستون داریم دوست داریم هر جا رفتید دنبالتون بیایم حتی بهشت.........
پاسخ:
سلام عزیزم
نه اتفاقا  ساختن وبلاگ توش خیلی راحت تره تا بلاگفا. چطور براتون نیومده ؟ برای من همون لحظه اومد ظرف چند ثانیه . می گم شاید یه جا اشتباه کردین؟ چون نهایتا دو روزه میاد.
راستش موندن توی بلاگفا برام راحت تر بود اما دیگه نمی تونم بهش اعتماد کنم الان هم که درست و حسابی روبه راه نیست . بخش نظرات باز نمی شه . یا یه خط درمیون باز می شه. بعضی پست ها کاملا حذف شده. بعضی وبلاگا حذف شده. برای همین ترجیح دادم نقل مکان کنم . شما محبت دارید حالا دعا کن من برم بهشت یه وقت نرم جنهم بعد شرمنده بقیه شم.

سلام خواهری
من قبلا هم از شما سولاتی پرسیدم و به بهترین وجه منو راهنمایی کردید، راستش خیلی خسته و سردر گم بودم ولی با صحبت شما تصمیم خودمو گرفتم البته یه کم دیر شده و سنم رفته بالا ولی چاره ای نیست، من مهندسی نرم افزار خوندم ، میخواستم ببینم میشه واسه ارشد وارد حوزه یا جامعة الزهرا بشم(غیر حضوری)
اصلا این دو تا چه فرقی با هم دارند ، به نظر شما کدومش بهتره، البته جامعه الزهرا که فقط در قم هست و من اگه بخوام برم باید غیر حضوری شرکت کنم
کدومش بهتره، 
راستش خیلی علاقه به مطالعات دینی دارم، چون درسم خیلی خوب بود همه مجبورم کردند برم رشته ریاضی و بعدش هم لیسانس و... الان هم خیلی بهم میگن با این هوش و معدل بالا خب ارشد رشته خودتو بخون ولی اصلا اصلا علاقه ای به ادامه این رشته ندارم و دیگه نمیخوام بانظر دیگران زندگی کنم
الان هم بین حوزه و جامعه الزهرا موندم، اصلا میشه رفت یا نه
پاسخ:
سلام عزیزم . شما محبت داری گلم
ببین حوزه های رسمی و جامعه الزهرا با هم تفاوتی ندارن . شاید در یه سری قوانین متفاوت باشن اما در کل ساختارشون یکی هست . البته فضا و موقعیت و امکانات تحصیلی جامعه الزهرا خیلی بهتره و این کاملا هم طبیعی هست . در ضمن حوزه های رسمی و جامعه الزهرا به شما مدرک تحصیلی معتبر مثل دانشگاه می دن و این طوری از نظر آینده هم براتون بهتره . از نظر درسی بسیار جدی تر از دانشگاه هست و روی امتحانات دقیق و حساسن قابل مقایسه با محیط تقریبا آبکی دانشگاه نیست از طرفی روی مقرراتشون هم سخت می گیرن اما فضای آموزشی و فرهنگی و اجتماعی و اعتقادی اش خیلی خوبه هر چند مشکلات هم هست به هر حال نباید فکر کنی اونجا مدینه فاضله هست
حوزه های غیررسمی قوانین خاصی نداره ورود بهش راحته روی امتحانات خیلی سخت نمی گیرن مدرک نمی دن اما از نظر کیفیت اصلا دست کمی از رسمی ها نداره . 
من گمانم شما اگر برات مقدوره همون جامعه الزهرا رو برو. ان شاالله موید باشی
۲۴ تیر ۹۴ ، ۱۴:۵۷ عاشق ولایت
سلام
من به این توافق نامه خوش بین نیستم
ولی منتظر عکس العمل رهبری هستم فعلا تا اون موقع چیزی نمیگم هرچه ایشان بگن سمعاوطاعتابردیده منت میگذاریم
پاسخ:
سلام خانومی طاعاتت قبول
نمی دونم هیچ اظهار نظری نمی تونم بکنم نه می تونم تبریک بگم و نه متاسف هستم . منتظر گذر زمان هستیم تا راستی آزمایی غرب جواب بده . تا معلوم شه بالاخره کی داره راست می گه . طرف غربی که معتقده تحریمها به طور کامل برداشته نشده و قراره بعد از بازدید وسیع از ایران کم کم و به تدریج برداشته بشه یا طرف ایرانی که کاملا 180 درجه عکس اینو می گه . 
مهمترین مساله نظر رهبری هست اگه آقا راضی باشه ما اصلا کی هستیم که ناراضی باشیم . مشروط به اینکه ایشون رو هم مثل امام مجبور به خوردن جام زهر و پذیرش قطعنامه 598 نکرده باشن . که حالا تازه داره صداش درمیاد کیا بودن و چکارا کردن که امام بعد از پذیرش قطعنامه مدت زیادی زنده نموندن و به تعبیر یه عزیزی ایشون دق کردن .
باید منتظر ماند تا تاریخ همه چیز رو نشون بده شب دراز است و قلندر بیدار
ای وای
خوش به حالتون
من مادرشوهرم بنده خدا خیلی خانم خوبیه اما خیلی سرد و رسمی و خشک با من رفتار میکنه
یه بار از پشت بغلشون کردم انقدر تعجب کرد بنده خدا
یه جور باهام برخورد کرد که از کارم خجالت کشیدم.
اصلا راه نداره این کارو بکنم...... ببینم .... نه اصلا حرفشو نزن!
پاسخ:
آخی ... خب احتمالا شرایطی که ایشون توش بزرگ شدن یا دوران نوجوانی رو توش گذراندن محیط رسمی و خشکی بوده که رابطه احساسی چندانی بینشون رد و بدل نشده برای همین نمی تونن احساساتشون رو بیان کنن اتفاقا این افراد خیلی هم احساسی هستن اما بیان اون براشون سخته
چقدر دیدتون زیباست!
امشب درد بزرگی رو حمل میکنم برام دعا کنید
بی مقدمه از شوهرم پرسیدم :آقا چند درصد از من راضی هستید؟
جواب دادن 50 درصد!
فکر کردم حالا که سر بلند کنم با لبخندی روبرو میشم و دلم آروم میشه اما چهره به چهره که شدیم...
یخ کردم... احساس خطر کردم!.... نمیدونم برای زن بودن باید از کجا شروع کنم!

پاسخ:
آخی چقدر سخت من مشابه تجربه شما رو داشتم . وقتی همسرم ازم دلخور شده بود با ناراحتی و عصبانیت گفت اصلا این کلاسا رو برای چی می ری ؟ منو می گی یه لحظه شوکه شدم یه لحظه سکوت بعد یهو نشستم روی مبل و شروع کردم به زار زدن . همش فکر می کردم واقعا رفتنم به چه درد می خوره وقتی ازم راضی نیست جوری ننه من غریبم بازی دراوردم که بنده خدا وحشت زده می گفت بابا به پیر به پیغمبر فقط می خواستم لجت رو د بیارم ..
اما من توصیه می کنم شما حتما با همسرت صحبت کن و معیار های ایشون رو بپرس اصلا شوخ نگیر
۲۳ تیر ۹۴ ، ۲۳:۴۰ همسر سید علی
سلام سادات خانم 
این توافق همانطور که باید به کنگره آ مریکا برود برای تایید باید به مجلس ما هم بیایید برای تایید 
هنوز مفاد توافق نامه منتشر نشده است 
که برایش شادی کنیم و یا اظهار تاسف 
کمی صبر تا ببینیم چه چیز نوشته شده.  که ایندفعه مثل دفعه ى قبلی مورد خطاب حضرت آ قا قرار نگیریم که گفتند نمی دانند چرا بعضی ها اظهار تاسف کردند و یا تبریک بهم گفته اند چون هنوز چیزی اتفاق نیفتاده است 
این توافق باید به تصویب مجلس ما برسد اگر نرسد چیزی اتفاق نیفتاده
راستی وبلاگم عوض شده از بلاگ نقل مکان کردم 
خوشحال می شم تشریف بیارید
پاسخ:
بله فهمیدم که عوض شده وبلاگت . آدرس جدیدت رو هم گذاشتم اما یه مشکلی که هست من نمی دونم چرا اینقدر سخت برای شما و شمیلی (مائده) می تونم کامنت بگذارم اصلا بیچاره می شم تا بتونم یه کامنت رو توی وبلاگ های شما تایید کنم . گمانم اشکال از مرورگرم باشه. اما اومدم و مطلب و خاطره قشنگت رو خوندم.
بله انجام شده و توافق حاصل شده اما هنوز ما منتظر عکس العمل رهبری و روشن شدن یه سری زوایا هستیم . نیاز به یه کم زمان داریم . خصوصا دیدگاه رهبری در این زمینه مهمه . ایشون اگر امر کنن از فردا رابطه با آمریکا باید از سرگرفته بشه همه ما سمعا و طاعتا گوش به فرمان بی هیچ چون و چرایی می پذیریم این که دیگر جای خود داره . فقط خدا کند این هم مثل قطعنامه 598 نشود که امام را مجبور کردند به تعبیر خودشان " جام زهر" را بنوشند .
اما در مورد تایید کنگره آمریکا که به نظر ما ذلت بار و تحقیر آمیزه همان طور که سوال کردم رد یا قبول توافقی که همه اعضای شورای امنیت بعد از 12 سال تلاش و 22 ماه پیگیری واقعا شبانه روزی ان را پذیرفته اند و در ان شرکت داشته اند چه ارتباطی به مردم آمریکا و کنگره آمریکا داره ؟؟! یعنی بعد از سی و چند سال از پیروزی انقلاب و هشت سال جنگ و تقدیم اینهمه شهید تازه ما باید دستمان را زیر چانه بزنیم و منتظر تایید کنگره امریکا باشیم ؟؟! اونوقت آیا ما هم جرات این را داریم که بنشینیم و در مورد هزاران کلاهک هسته ای آمریکا و اسرائیل که تهدید جدی برای همه دنیاست ، نظر بدهیم و تصمیم بگیریم ؟؟! این مسئله اصلا چه ارتباطی به کنگره آمریکا دارد. ؟؟! چرا بعضی ساده لوحانه هنوز که هنوز است آمریکا را سرور و آقا و کدخدای دنیا می دانند؟! کودکانه می گویند " خب همان طور که مجلس ایران باید این موضوع رو تایید کنه کنگره آمریکا هم باید تایید کنه " ای خدااا.. این یعنی سازمان امنیت و تمام مردم و دولت های دنیا یه طرف و آمریکا هم یک طرف . تا تایید آمریکا نباشه آب از آب تکان نباید بخوره ؟؟ این البته حرف شما عزیز دلم نیست صرفا یه درد دل بود که اینجا برای گوش شنوای شما خواهر گلم گفتم . خدای نکرده جسارت به ساحت شما استادم نکردم . 
این کاملا طبیعی است که مردم ما و مجلس ما توافق دولت را به شور بگذارند و تایید کنند یا نکنند اما این موضوع چه ارتباطی با کنگره آمریکا که اغلب آنها از طرفداران و حامیان اسرائیل هستند دارد؟
من فقط منتظر دیدن لبخند رضایت رهبری هستم. و صد البته جلسه ای که امشب همسرم با برخی از دوستانشون دارن تکلیف بعضی چیزا رو مشخص می کنه برام.
سلام
خدا خیرتان بدهد...
خدایا سایه بزرگان رو از سرما کم نکند...
پاسخ:
علیک سلام 
سلامت باشید انجام وظیفه است
واقعا بزرگتر ها میخ های زندگی هستند
۲۳ تیر ۹۴ ، ۱۲:۱۳ سیده ای که شفا گرفت
سلام بانو اشک به چشمان ما آوردید خدا اجرتان بدهد و داماد خوبی مثل آقا سید نصیبتان کند

طاعاتو عباداتتان قبول مارا در دعا ها فراموش نکنید
۲۳ تیر ۹۴ ، ۱۲:۱۲ سیده ای که شفا گرفت
سلام بانو اشک به چشمان ما آوردید خدا اجرتان بدهد و داماد خوبی مثل آقا سید نصیبتان کند

طاعاتو عباداتتان قبول مارا در دعا ها فراموش نکنید
پاسخ:
سلام استاد بزرگوار خوبی ؟ نماز و روزه هات قبول باشه عزیزم.
اختیار دارید شما استادید شرمنده نکنید من کلی چیز از شما آموخته ام . 
طاعات شما هم قبول باشه عزیزم
آخ آخ داماد خوب رو خوب اومدی تو رو خدا دعا کن دو تا داماد خوب نصیبم بشه 
۲۲ تیر ۹۴ ، ۱۷:۵۰ هدی هدایت
سلام بر کوشا در مسیر طهر برای خدا...
طهورای عزیز راستش انقدر با کامنتتون خندیدم که نگو... اول فکر کردم راجب استادتون دارید توضیح میدی. آخه من کجا و حرفای شما کجا؟ اصلا از کجا برداشت کردید اون صفا  نیک رو خواهر:)
راجب سوالاتتون باید بگم نمیتونم جواب بدم بخاطر محدودیت هایی که هست ولی همه جای ایران سرای من است:) بله سیده خانوم رو هم میشناسم و میخونم مطالبشون رو. اینجا خیلیارو میشناسم ولی چون معمولا اهل نظر گذاشتن نیستم دیگران کمتر میشناسن بنده رو.
بابت اذکارت صمیمانه متشکرم:) اما یه سوالم بی ج.اب موند. این استاد کجاست؟ شما تحت چه  عنوانی شاگردی میکنید؟ راستی کلاسای استراتژی کودکان رو پیگیری میکنید؟ اون موضوع سرزمین پریا منو یاد اون کلاسها انداخت:)
پاسخ:
علیک سلام خواهر جان 
اختیار دارید شما بزرگوارید
ان شاالله که موید باشید و در پناه خدا
اما در مورد سوالتون کدوم استاد رو می فرمایید ؟ من اساتید زیادی دارم . تربیت فرزند؟ همسرداری ؟ دروس حوزوی ؟ اخلاق ؟ تفسیر.... الان کدوم استاد منظورتون هست ؟
تحت چه عنوانی می شود شاگردی کرد؟ تحت عنوان شاگرد . به همین سادگی .
چند بار دنبالش بودم که پیگیری کنم اما فرصتم کم بود و نشد اما حتما و حتما جز کارهای اساسی هست که باید انجامش بدم
۲۲ تیر ۹۴ ، ۱۲:۲۷ گمنام آشنا
سلام
سیده طهورا جان

من اهوازی اهوازی ام

تا حالا رنگ و بوی شمال را هم حس نکرده ام

ولی خیلی......

امشب شب احیاست......دعامو کنید دیگه.....

سه روز دیگه سفره جمع میشه.....ما می مونیم و یه دنیا شرمندگی
پاسخ:
سلام عزیزم . پس ساکن اهوازید . چه می کنید با این گرمای هوا . حقیقتا که روزه داری شما اجرش از روزه های ما بیشتر است . خداقوت .
محتاجیم به دعا عزیزم.
بله انصافا خیلی زود گذشت تا بفهمیم چی به چی شد تموم شد .
سلام طهورا بانو .چرا برا من جواب لطف نکردین؟واقعا دوست دارم نظرتونو بدونم
پاسخ:
ماری عزیزم من پاسخ شما را داده بودم اتفاقا خیلی هم بلند بالا بود وقتی این کامنت شما را دیدم خیلی تعجب کردم . برگشتم و دیدم متاسفانه بلاگ پاسخم را تایید نکرده و فقط کامنت شما تایید شده. من هنوز با فضای اینجا غریبه ام . بیان راحتی و سادگی بلاگفا رو نداره و من مرتب باید چک کنم که مطمئن شوم پاسخها تایید شده یا نه . اتفاقا دقت هم کردم اما انگار باز تایید نشده در هر حال شرمنده عزیزم.
ببینید شما حتما خودتون دلیل دلخوری مادرشوهرتون رو می دانید اینکه همسر شما چه کاری رو مرتکب شده که ایشون در جایگاه یک مادر تا این اندازه دلخور شدن . معمولا مادرها دل نرمی دارند و زود می بخشند برخلاف پدرها که سخت تر می بخشند . اگر دلیل این ناراحتی را می دانید سعی کنید برطرفش کنید تا کدورت از بین بره اگر کاری بوده که دیگه قابل جبران نیست برای ایشون توضیح بدید در هر حال وظیفه اخلاقی و شرعی شما به دست آوردن دل مادرشوهرتون هست خصوصا در مورد شخص همسرتون .ایشون باید خیلی تلاش کنن تا این کدورت از بین بره .من جدا توصیه می کنم به همین روش همسر شما ادامه بدن. زیاد بهشون زنگ بزنید تماس بگیرید و احوالشون رو بپرسید تا جاییکه می تونید بهشون سر بزنید هدیه بگیرید و هر کاری که فکر می کنید شرایط رو بهتر می کنه انجام بدید . نکنه خدای نکرده همسر شما عاق والد بشه که اگر این طور بشه دنیا و آخرت شما درگیر می شه. حتی فرزندان شما از عواقب این عاق والد مصون نمی مونن. پس اصلا کوتاه نیایید تمام تلاشتون رو بکنید و اگر هم سودی نداشت شما به وظیفه شرعی و اخلاقی تون که همون رسیدگی و محبت و احترام هست ادامه بدید. سعی کنید یه نفر سومی رو انتخاب کنید که مادرشوهرتون قبولش داره و حرفش رو می خونه ایشون رو واسطه کنید تا میانجیگری کنند.
۲۲ تیر ۹۴ ، ۰۱:۴۹ ♡بهشـــت زودهنـــگــام♡
یعنی انگار گوشی بدهکار حرفهای رهبر مظلومم نیست:((
بخدا عزت ملتو زیر سوال بردن؛ دارن خواسته ی خودشونو به ملت تحمیل میکنن
خدا نگذره ازشون
سلام بانو.حالتون چطوره؟منو یادتون میاد؟
خوشحالم که اینجا مینویسین و دوباره میتونم از مطالبتون استفاده کنم.
آدرس جدید خودمو براتون گذاشتم.
پاسخ:
سلام عزیزم سلامت باشید .
بله وقتی آدرس وبلاگ رو دیدم شناختم  خوشحالم که پیداتون کردم
ممنون گلم ان شاالله خدمت می رسم
سلام
من چه قدر بهت زده میشم وقتی این وبلاگ و خاطراتتون رو می خونم.
بوسیدن دست مادر شوهر
و بوسیدن پای مادر زن!

بهشت جاودان الهی نصیب هر دو تایتان . . .
:)
پاسخ:
علیک سلام عزیزم
 ان شاالله عاقبت به خیر شوید گلم بهشت الهی نصیب شما ...
سلامت باشید 
ستاره بچینی ... بهت زده بشی ... تو مذاکرات وین شرکت کنی ... بوس بوس
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام طاعات قبول درگاه حق
** ****** ***** ***** ** **** ** ******* ****** ****** ***** ** *** **** *** **** *****
******** ** *** ** ******

***** *** ** ****** ** ****** *** ******* **** **** * **** ** ** *** **** **** ** ****** ***** *** *** ** ***** ****** ******** **** **** ** *** **** ** ***** ***** ******* ** *** * **** ** *** ** ****** **** ** *** * * *** **** *** ** **** *** *** ** ** ** **** ********* *** * ******** ***** **** *** **** ** **** **** ** ** * ** ***** ******* ***** ** *** *** ** **** ** **** ** **** ** ** **** ************************************ ** *** * **** ****** ***** **** ** **** ** **** **** ** *** *** ** *** ****** ** **** ***** ** *** **** ** ****** *** *
*** ** *** ** **** **** ** ****** **** ** *** ** * ***** *** ** **** **** ** ** ** **** ** ** **** ** ***** *** ** ***** ***** ****** ** *** *** ****** ***** ** ** * ***** *** *** *** *** ******** ***** *** ****** ******* *** ** ** ***** *** ** ** **** *** *** **** ** **** ** *** ** ** **** **** *** **** * **** **** **** *** ** **** ****** *** *
**** ** ** **** ***** *** *** *** *** ** *** **** ** ***** **** * ** **** *** ** ****** ***** ****** ***** ** *** **** ***** * ****** ***** ****** *** *** ***** **** *** *** * *** ***** ****** ***** *** *** ******** *** **** *** ** ****** * **** **** *** ****** ***** ****** * **** ** *****

** **** ***** *** ** **** ** *** **** *** ** **** ***** * ***** ** ** *

****** **** ******

پاسخ:
حنانه عزیز و مهربانم سلام . خوشحالم که کامنتت رو دریافت کردم.
اول از همه یه چیزی بگم : با توجه به اینکه کم خوابی روی شما اثر می گذاره و مسئله ای که بهش اشاره کردید حتما توصیه می کنم یه آزمایش خون برای اینکه بدونید کم خونی پیدا کردید یا نه بدید . یکی از علائم کم خونی زود عصبانی شدن هست . در صورتیکه کم بود آهن با مصرف قرص به راحتی قابل درمانه . 
توصیه بعدی اینکه در صورت امکان با همسایه تون صحبت کنید یا یه نامه براش بنویسید و توضیح بدید که رفتارش چه مشکلاتی رو پیش میاره.
در مورد آخر هم باید بگم خیلی خوشحال شدم از این تصمیم اما شاید یکی از دلایل تاخیر در آن اضطراب و استرس باشه خصوصا از اینکه چرا این بار هم نشد ؟! این باعث می شه واقعا این اتفاق به تاخیر بیفته که کاملا هم ریشه علمی داره
۲۱ تیر ۹۴ ، ۱۵:۵۹ همسر سید علی ...
فقط رابطه نوجوانان نیست که با افراد مسن رو به راه نیست ...
بعضا جوانان با افراد مسن افسرده هم رابطه چندان جالبی ندارند ...
من با مادرشوهرم 46 ، 47 سال تفاوت سنی داریم در صورتیکه با مادر خودم فقط 25 سال تفاوت سن دارم ... 
دو نسل تفاوت سن هم حتی باعث می شه جوان ها هم رابطه جالبی نداشته باشند ...
البته به طرف مسنش هم ربط داره ... مثلا من رابطه ام با مادربزرگم که هم سن و سال مادرشوهرم هستند خوبه چون مادربزرگم از این پیرزن شادهاست که فقط جوانها رو می خونده و باهاشون جووونی می کنه ...
کلا هیچوقت در خودم نمی بینم که بخواهم دست مادرشوهرم رو ببوسم ...چون می دونم عواقبش خیلی بیشتر از فوایدشه 
:|
آفرین بر شما ...

پاسخ:
وا !!! خب چرا عواقبش زیاده ؟ خوبه که . امتحان کنید . دعای مادرها خیلی گره ها رو باز می کنه . من جدا معتقدم باید دست مادرها را بوسید تا به مقام رسید . خصوصا آدم می تواند نفس خودش را کنترل کند.
بله البته نوع رابطه افراد مسن هم درباره جوانان خیلی مهمه . اما متاسفانه گاهی این افراد مسن اونقدر توی زندگی شون سختی و رنج کشیدن یا درگیر بیماری های مختلف هستن که اغلب افسرده ان و نیاز به مراقبت های جدی دارند. نیاز به توجه از طرف ما رو دارن
۲۱ تیر ۹۴ ، ۱۵:۵۷ نشانه گمنام
سلام و عرض ادب بانووو
خیلی عالی و زیبا بود
انشاءالله در کنار همسرتون خوشبخت باشین
خب آدم از هر دستی بده از همون دست هم میگیره شما هم نتیجشو گرفتین
یا علی التماس دعای فرج
پاسخ:
علیک سلام و عرض احترام متقابل
اختیار داری عزیز دلم .
سلامت باشید . بعله اینه..................
محتاجیم ....
۲۱ تیر ۹۴ ، ۱۱:۱۷ زهرا بانو
بسیار کار زیبایی است
من هم گاهی انجام میدهم این کارو
پاسخ:
به به . چه کار خوبی می کنید زهرا بانو
موفق باشید
سلام طهورا بانو الحمدلله که روابط خوب و همه شما قدردانید.من یه سوال دارم اگه مادر شوهر شما از اول ازدواجتان تا الان (من 17 سال)خونه شما پا نذاشته و هر جا دعوتش میکردن میرفت اما خونه پسرش نه حتی اگه پسرش عذر خواهی کرده باشه پای مامانشم بوسیده باشه و شما تو شهر اون غریب بودین و کارمند چه میکردین؟امیدوارم اونچه که شما از روی علم به دستورات  اسلام میگین بهش عامل  باشم ممنون.
سلام خوش به حالتون انشاالله همیشه دعاشون پشت سرتون باشه. من تا حالا حتی دست پدر و مادرمو نبوسیدم اخه اصلا روم نمیشه به خصوص بابام .دلمو به این خوش میکنم که وقتی متاهل شدم شاید بتونم انجام بدم.
پاسخ:
علیک سلام فاطمه بانو
چرا این کارو نکردی گلم . همین امشب این کارو بکن . احساس خجالتتون می ریزه و یک حس خاص بهتون دست می ده . حس اینکه یک زره پشت سرتون هست .زرهی از دعای خیر آنها . یقین کنید شک نکنید که روزی بچه هاتون براتون جبران می کنن. 
وقتی متاهل شدید؟؟؟ چرا الان نه ؟ به فرمایش قرآن توجه کنید :
و لا تقولن لشای ء انی فاعل لذلک غدا". هرگز در هیچ کاری مگو من فردا آنرا انجام می دهم (سوره کهف)
سلام بانو
خوش به سعادت شما و آقا سید که اینطور خودتون را رشد دادید.
به نظر شما چطور میشه با پدری که از نظر عقیدتی با هم اختلاف داریم ، کنار آومد؟
در این مورد خیلی گیر دارم.
پاسخ:
علیک سلام رهگذر بانو جان
توصیه قرآن به شما امر به معروف و نهی از منکر با زبانی بسیار لطیف مهربان و زیباست . مراقب باشید که از فرمایش قرآن که جدا و اکیدا ما را بعد از توحید به احسان و نیکی و مهربانی به پدرومادر سفارش می کند ،دور نشوید . حواستان باشد که پدرها بسیار دل نازکند و یک بی ادبی یا یک ناراحتی کوچک دل های انها را می شکند و فرزند عاق والد می شود حتی اگر پدری کافر هم باشد فرزند اجازه بی ادبی یا بی احترامی را ندارد برعکس باید بی نهایت به پدرتان محبت کنید با ادب رفتار کنید دستانش را زیاد ببوسید از او بخواهید که برایتان دعا کنید مطمئن باشید گاهی همین رفتارها تاثیری بسیار عمیق تر از حرف زدن و دعوت های کلامی دارد . 
۲۱ تیر ۹۴ ، ۰۰:۲۴ ♡بهشـــت زودهنـــگــام♡
من که هرجا نشستم گفتم توافق فقط یک سناریوی الکی و یک سر برد به نفع اونوره!
آخه اونا جایی میشینن آب زیرشون بره؟
شیطونه میگه بریم براشون!
۲۱ تیر ۹۴ ، ۰۰:۲۳ ♡بهشـــت زودهنـــگــام♡
انگار این متن برای محکم شدن تصمیم من نوشته شده بود
تصمیم دارم که محبتم را به مادرشوهرم بخاطر خدا که احترام به مادر را می پسنده زیاد کنم
هنوز زیادش نکردم چون سر برای خدا بودن یا برای خودم بودن با نفسم به توافق نرسیده ام!!! شاید دوشنبه برسم!!!
لازمه ی اینکار هم اینه خجالت بره کنار
من عاشقانه دست و پای مادرم را میبوسم ولی هنوز برای مادرشوهرم امتحان نکردم:(
به شما و همسرتان که نفستون را زیبا قربانی کردین تبریک میگم عزیزجان...
پاسخ:
تصمیم شما تصمیم کبراست . حتما عملی اش کنید . بی خیال خجالت ... 
خجالت وسیله شیطانه
خدارو شکر بله خدا نمیذاره ذره‌ای بدهکار بنده‌هاش بمونه نقدا پرداخت میکنه هر چی که با خودش معامله کنی....
خدا حفظتون کنه .... 
پاسخ:
ممنون مامانی عزیز
بله این جوریاست ..
سلاااام. تصادفی گیرتون اوردم! دستا بالا شما همتون دستگیر شدید!! :)))
خیلی لطیف بود! راستش من خیلی شجاعت این کارارو ندارم. خدا اجرتون بده همچیک کارایی یادمون میندازه حرمت مادر چس هست و ما کجاییم!
پاسخ:
ای وااااااااااای ! سلاااام عزیزم . خوبی خانوم .
خیلی خوشحال شدم . سلامت باشید عزیزم.
نه بابا این حرفا نیست شما بی نهایت دختر شجاعی هستی 
وای خدا ا ا ا ا ا ا ا ا ا
من که اصن نمیتونم اینکارو کنم
ولی کاش عادت داشتم!!!
بجاش سعی میکنم به بچه هام یاد بدم دست مامانبزرگ و بابابززگ هاشونو ببوسن
شاید جبران شد!!!!!!!!!!!
پاسخ:
به به شمیلی بانو طاعاتتون قبول عزیزم
ان شاالله خدا فرزندانی سالم و صالح بهتون بده
چه رفتار مؤمنانه ای. مهرتان مستدام باد. 
پاسخ:
سلامت باشید طاعاتتان قبول
سلام برسانید
۲۰ تیر ۹۴ ، ۱۵:۵۱ بانوی گمنام
طیب الله
خدا شما و آقا سید بزرگوارتون رو حفظ کنه
پاسخ:
شرمنده می کنید عزیزم
سلامت باشید خدا ان شاالله شما و عزیزانتون رو هم حفظ کنه
سلام ابجی جان
عاقبت بخیر دو عالم بشین ان شاءلله

پاسخ:
علیک سلام عزیزم
خانوم خانوما حالت خوبه؟
سلامت باشید عزیزدلم . همین طور شما

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">