فرازونشیب زندگی طلبگی ما(همنفس طلبه)

هم قدم تا خدا آباد

همنفس طلبه

طبقه بندی موضوعی

برای کودکان زیر 7 سال خود ، لزومی ندارد از خدا زیاد صحبت کنید . فقط کافیست از نعمت های خدا بگویید . در مورد بهشت و جهنم برایشان صحبت نکنید . هرگز نگویید امام زمان را می شود دید چرا؟ چون کودکان در این برهه ی زمانی ، حسی هستند . تنها چیزی را می فهمند که با حواس خود درک کنند . از آنجا که خدا، فرشته ، بهشت و... را نمی بینند لذا در مواجه ی کلامی با آنها تلاش می کنند تا آنها را تصور کنند . 

اگر کودک زیر 7 سال شما ، از خدا یا موارد فوق سوال کرد بهترین کار این است که : 

1- حواس او را از پرسشی که کرده پرت کنیم . یادمان باشد حواس پرت کردن بهترین و حیاتی ترین سلاح در دست یک مادر است .

2- یک جواب کوتاه قانع کننده بدهید . بعد سریع حواس او را پرت کنید. کودکی را بخاطر دارم که بعد از صحبت های مفصل مادرش در مورد خدا با زیرکی و کنجکاوی کودکانه اش پرسید : مامان خدا کجاست؟ مادر گفت : خدا همه جا هست . کودک باز پرسید : حتی توی اتاق من ؟ پاسخ مادر مثبت بود . باز پرسید : حتی توی حمام ؟ پاسخ مادر مثبت بود. باز پرسید : حتی داخل دستشویی ؟ مادر از پاسخ وا ماند . چرا که می ترسید در صورت پاسخ مثبت ، کودک از این به بعد برای رفتن به دستشویی حیا کند . 

همچنین پسر بچه ی باهوشی بود که در برابر صحبت های مادرش درباره خدا ، وقتی مشغول صرف ناهار بود از مادرش پرسید : مامان خدا اینجا هم هست . وقتی پاسخ مثبت شنید گفت : حتی توی ماکارونی من هم هست ؟ مادر مستاصل شد و پاسخ مثبت داد . پسربچه تمام غذایش را خورد و بعد به مادر گفت : مامان من خدا را خوردم . 

در همین راستا ، کودکان را زودتر از موعد در معرض آموزش قرار ندهید . شوق بچه ها را نسوزانید . اجازه بدهید کودکتان به مرحله ای از درک و رشد برسد که بتواند مسائل را با عطش و عشق هضم کند. شاید تاثیری که بردن یک کودک زیر 7 سال به پیاده روی اربعین داشته باشد ، تاثیری بسیار سطحی و ناچیز و چیزی در حد یک سفر سخت باشد . در حالیکه اگر همان کودک را در سن بالای ده سال به این سفر ببرید تاثیری به مراتب شگفت تر به دنبال خواهد داشت .

مثلا عموما اگر از یک کودک زیر 7 سال بپرسید چه چیزی در سفر اربعین توجه تو را جلب کرد ، خواهد گفت : پذیرایی هایش و البته سختی مسیر از نظرش دور نخواهد ماند.

بردن بچه های زیر 7 سال به مجالس روضه وقتی فضا ، تاریک و همراه با شیون و هروله و ناله می شود مناسب نیست . خصوصا اگر با ترس و گریه کودک مواجه شوید .

اجبار به سرکردن چادر در این سن برای دختران اشتباه است . کافیست فرهنگ سازی و تشویق کنید . کودکانی که در این سن حجاب دارند یا نماز می خوانند معمولا" نه از سر شناخت که از سر تقلید دست به این کار می زنند .

همان طور که بارها عرض کردم برای این برهه ی سنی از شهادت اهل بیت و سختی ها و مرارت هایشان نگویید . اولین واکنش بچه ها بعد از شنیدن داستان های اندوه بار شهادت آل الله ، ترس از جنگ و شهادت خواهد بود که با معیارهای پرورش فرزند مهدوی مغایرت خواهد داشت . در ثانی وقتی شما از امامانی سخن می گویید که بسیار مهربان و معتقد به اجرای فرامین الهی هستند و بعد در آخر آنها را در بند و اسیر و شهید معرفی می کنید ، کودکتان به این باور می رسد که یا امام آنها فردی ضعیف و ناتوان بوده که قدرت مقابله با دشمنان را نداشته یا خدا آنقدر ضعیف است که قدرت حمایت از این انسان های خوب و مهربان را نداشته . در هر دو صورت در ذهن کوچکش این طور جامی افتد که وقتی بهای خوب بودن کشته شدن و اسارت و بی محبتی دیدن است چه لزومی به خوب بود و با خدا بودن ؟ چه اصراری به مسلمان بودن؟ 

لزومی ندارد مدام برای این گروه سنی از داعش و شهادت اصحاب حضرت زینب بگویید . مرتب تصاویر جنگ را به آنها نشان ندهید . اولین اتفاق بعد از این عمل شما ، کابوس های شبانه او و ترس از آغاز جنگ و احساس عدم امنیت و وحشت از به جنگ رفتن پدر و شهادت او ، خواهد بود. 

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۶/۰۵/۲۰
سیده طهورا آل طاها

کودک زیر7 سال و خدا

نظرات  (۳۹)

با سلام و احترام
بزرگوار لطف میفرمایید نظرتان را راجع به این موضوع بفرمایید که بردن کودک دو ساله به پیاده روی اربعین آثارش بیشتر است یا نبردنش به همان دلایلی که ذکر فرمودید؟
سپاسگذارم
پاسخ:
علیک سلام..بزرگواری از شماست.
معمولا بچه های دو سال و زیر دوسال هیچ درک خاصی از این مساله نخواهند داشت . به هر حال ممکنه سختشون باشه اما چیزی تو خاطرشون باقی نمی مونه که بخواد تاثیر منفی یا حتی خنثی بگذاره مگر اینکه والدین خصوصا مادر , شخصا اذیت بشه. اون مطلب و توصیه حقیر به نبردن بچه ها بیشتر مربوط به چهارسال به بالاست که ممکنه به درجه ای از درک رسیده باشن که مثلا سختی مسیر آزارشون  بده و زده بشن یا اون اثری که مد نظر ما هست نگیرن یا ذوقشون کور بشه. لذا توصیه اینه که در مسایل اعتقادی و غیر اون مثلا فرهنگی , اجازه بدید به سن مشخصی برسه .
با تشکر از مطلب خوبتون
۰۵ مهر ۹۶ ، ۲۳:۴۱ دانلود کتاب آیین نامه رانندگی
ممنون از آموزش هایی که قرار می دهید
پاسخ:
سلامت باشید
سلام مهربان. فرمودین درباره شهادت امامان به بچه توضیح ندیم من الان نمیدونم به پسر چهار ساله م چی بگم وقتی میپرسه مامان اینا دارن برا امام حسین گریه میکنن؟ دشمنا کشتنش؟  آخه صدای مداح رو میشنوه و دقت میکنه . بعدشم پا میشه مشتای کوچولوشو بلند میکنه و میگه میرم دشمنا رو میزنم داغونشون میکنم.
پاسخ:
سلام عزیزم. پوزش بابت تاخیر...
بردن بچه ها به مجالس عزاداری خیلی هم خوبه. اما همانطور که قبلا هم عرض کردم وقتی دیدید روضه باز خونده میشه و شیون ها زیاد میشه از محل خارج بشید. چون اون موقع با سوالاتی مواجه میشید که پاسخش برای این سن کار درستی نیست.
تنها کاری که می تونید بکنید که بغلش کنید بوسش کنید و حواسش رو پرت کنید. تنها کاری که برای آشنایی با اهل بیت باید بکنید گفتن داستانهایی درباره مهربانیها و شجاعت هاشونه. 
خیلی ممنونم 
البته بنده هیچوقت از مواضع خودم برای خوشامد دیگران کوتاه نیومدم . بلکه تو همون کاری که از نظرم درسته خیلی حواسم به توجه دیگران هست و این ارزش کارمو پایین میاره. مشکلم هم اینه که واقعا ناخواسته ست و نمیتونم کنترلش کنم متاسفانه . همیشه تصمیم میگیرم و مدام توی ذهنم به خودم میگم که فلانی تو این کارو فقط داری برای خدا می کنی پس دل بکن از نگاه بقیه . اما تو شرایطش که قرار میگیرم ... گاهی فکر می کنم این دنبال توجه بودن من هم برای اطرافیان کاملا عیانه ... شما دعا کنید شاید به دعای شما رفتار و گفتارم خالص بشه . ممنون  از جوابی که دادید‌.
پاسخ:
ان شاالله که خدا کمک می کنه . مقاوم باشید
سلام خدمت استاد عزیز و بزرگوار
من یه سوال از شما داشتم 
من و دوستام خیلی دغدغه کار فرهنگی داریم ولی نمیدونیم از کجا شروع کنیم وچه کاری انجام بدیم.اگه شما ایده ای دارین مارو راهنمایی کنین.یااگه وبلاگی در این مورد میشناسین به ما معرفی کنید تا راه وچاه کار دستمون بیاد.میدونم وقتتون رو میگیره ولی شرمنده باید از محضر استاد استفاده کرد.اینم بگم که هرکار فرهنگی که مناسب طلبه باشه اونم از نوع تازه کارش خخخخخخ
پاسخ:
سلام عزیزم موفق باشید
از کجا شروع کنید ؟ از خودتان . همیشه باید برای هر شروعی از خودمان شروع کنیم . خودمان را بسازیم تا ساختن دیگران کار شدنی باشد .
استاد که نیستم اما یادتان باشد برای هر کار خوب فرهنگی باید اخلاص داشته باشید. کار باید برای خدا باشد وگرنه اثر نمی کند .
فکر نکنید باید شق القمر باشد . دنبال سنگ بزرگ نباشید . سنگ بزرگ علامت نزدن است . از کارهای ساده تر شروع کنید . همین کارهای ساده اگر با خلوص نیت باشد تاثیرش کم نیست .
نوجوانها را جذب کنید . از خودشان هم برای کار فرهنگی استفاده کنید . از پای موبایل ها بکشانیدشان به مسجد. به کار فرهنگی . 
سلام عزیزم 
ان شاء الله حالتون خوب باشه..
خواستم یه التماس دعا بگم... امشب و فردا ما رو هم با دل پاکتون دعا کنید... همه ی جوونها، بیمارها، گرفتاها،  همه... 
خیلی دوستتون دارم خواهری مهربونم 

پاسخ:
سلام عزیزم محتاجیم به دعا به  روی چشم .
شما عزیزدلید محبت دارید
۰۸ شهریور ۹۶ ، ۲۱:۵۶ ریحانه مامان دوقلو ها
نظر لطفتونه کاری نکردم خواهر جان
در پاسخ به سوال ناشناس در مورد اعتماد به نفس ایشون رو ارجاع دادید به مطلب سنگ روی یخ
تو روز عرفه تو لحظه های نابتون دعام کنید که بسیاررررررررررررررر محتاجم
می دونم که می گن ناامیدی یکی  از بزرگترین گناهان هست ولی دارم ناامید می شم
نمی دونم حکمت خدا چیه که دعامو برابرده نمی کنه ولی.....
پاسخ:
اهان بله افتاد... ممنون تازه یادم اومد.
اعتقاد به حکمت خدا یعنی مطمان هستید خدا از شما به خودتون مهربون تره گاهی داشتن بعضی چیزها صلاح نیست و گاهی نداشتن آن . گاهی باید برای داشتنش زحمت کشید و صبر کرد.
معمولا حاجات در براورده شدن طبقه بندی می شن . بعضی بلافاصله برآورده می شن . بعضی برآورده می شن اما در دراز مدت مثل دعای موسی در مورد نابودی فرعون که سالها طول کشید . بعضی حاجات به مصالحی برآورده نمی شود اما در روز قیامت به ازای همین حاجات که در دنیا برآورده نشده چیزهایی به ما داده می شه که روایت داریم اونوقت دعا می کنیم کاش در دنیا هیچ کدام از دعاهامون برآورده نمی شد.
۰۸ شهریور ۹۶ ، ۲۱:۴۹ ریحانه مامان دوقلو ها
هههههههههههههههههههه خودمونم اون موقع قاطی کردیم از دست این بچه ها الان که بیخیال شدیم دیگه. بیشتر می خواستم بدونم باید از اول چکار کنیم که به این کوچه بن بست ها نرسیم .
پاسخ:
خوب بود از همون اول قبلش با دخترتون صحبت می کردید که کدوم رو می خواد . یا هر دو رو کادو می کردید و کادو شده بهشون می دادید تا انتخاب کنند . یا هر دو رو یک شکل و یک رنگ می گرفتید . 
سلام
کسی بهم نگفته از رفتاراشون(خواستگارها)اینجوری برداشت میکنم.مشکلی با جمله(جهاد زن شوهرداریه)ندارم مشکلم اینه که ازین جمله وقتی استفاده میکنن که میخوان یه چیزیو ازت بگیرن یا یه چیزیو بهت تحمیل کنن یه جورایی زور میگن.
:(

پاسخ:
سلام . بهترین کار اینه که شما برای خودتون معیارهای مشخصی داشته باشید و قبلا هم روی این معیارها تفکر کنید و سبک و سنگین کنید که بعدها اگر بخاطر این معیارها شرایط مناسبی از دست رفت افسوس نخورید . هیچ کس نمی تونه شما رو مجبور کنه با شرایطی که دوست ندارید کنار بیایید . شما آزاد هستید همون طوری ازدواج کنید که دوست دارید
۰۸ شهریور ۹۶ ، ۱۳:۴۸ ریحانه مامان دوقلو ها
سلام خواهر جان
چند وقت قبل من چند تا ساق رنگی داشتم که چون استفاده نمی کردم خواستم بدم به یه بنده خدایی که دخترش از دختر من 11 ماه کوچکتر هست و دختر منم که 6 سالش هست .
قبلش اصلا دخترم ساق ها رو ندیده بود وقتی دادم به اون بنده خدا داشت نگاه می کرد که کدوم رو می خواد و رنگش خوبه که دخترم با حسرت به اون قرمزه نگاه می کرد . اون بنده خدا هم ساق زرد رو داد گفت استفاده ندارم که دخترم گرفت و مثل آستین دستش کرد منم برای اینکه ناراحت نشه و هی بگه قرمزه رو می خوام بهش گفتم وایی چقدر هم به لباست میاد . البته واقعا به لباسش می اومد . گذشت و حدود یک ساعت بعد بچه ها ساق زرد و قرمز رو دستشون کرده بودن و بازی می کردن ولی همچنان دختر من با حسرت به قرمزه نگاه می کرد منم دلم سوخت و با خودم گفتم چه اشتباهی کردم کاش اول به دختر خودم نشون می دادم. که به اون بنده خدا موضوع رو گفتم و قرار شد اگه قرمزه رو استفاده نداره بده به دخترم .بجاش زرده رو بگیره .وقتی که بچه ها دیگه ساق ها رو گذاشتن کنار ، تو اتاق به دخترم گفته بود هر کدوم رو دوست داری بردار که دخترم هم قرمزه رو برداشت . بعد از حدود یک ربع بعد بچه ها دوباره ساق به دست از اتاق اومدن بیرون. من اصلا نفهمیدم اینا از کجا دوباره برداشته بودن . بازی می کردن که دیدم دختر ایشون داره با بغض و گریه به مامانش می گه من اون قرمزه رو می خوام تعجب کردم . بعد رفتم تو اتاق به دخترم تو محیط خیلی صمیمی گفتم واقعا قرمزه رو دوست داری که گفت نه من بخاطر فلانی اینو برداشتم من همون زرده رو می خوام منم شاخام رفت هوا گفتم خب خدا رو شکر بیا اینو بدیم که زهرا دیگه گریه نکنه، باشه ؟ گفت باشه . خیلی هم خوشحال شد . بعد که ساق رو بردم عوضش کنم تا زهرا هم خوشحال بشه و دیگه گریه نکنه با کمال تعجب دیدیم که هر دو گریه که ما زرده رو می خواییم و دیگه تمومی نداشت . گفتم زهرا مگه تو الان گریه نمی کردی که قرمزه رو میخوایی؟ خوب اینم قرمزه که دیگه کلا همه چیز شد گریه ، و مهمان ها منتظر شام و سفره نصفه پهن شده و دو تا بچه گریهو، که هر کی سعی می کرد آرومشون کنه فایده ای نداشت . هر دو پاشون رو کرده بودن تو یه کفش که ما زرده رو می خواییم . و منم گفتم اصلا همه ساق ها رو بدید به من هر کس مامانش بره براش یه دونه همون رنگی که دوست داره بگیره که مثلا دیگه تمومش کنن که بد تر شد. گریه دختر من نصفه نیمه تموم شد و حالا زهرا بدتر گریه که خالههههههه از کجا خریدی آدرسش رو ببنس ( دقیقا تلفظ خودشه بجای بنویس) بریم از همون جا بگیریم. منم گفتم باشه . حالا هر نیم ساعت یادش می افتاد و با گریه و بغض که خاله آدرس چی شد ؟! مامان آدرسش رو یادگرفتی؟ هم زرد می خوام هم قرمز !!!!
حتی صبح هم که از خواب بیدار شده اول بازم با بغض و گریه که آدرس و ....
می دونم اشتباه کردم ولی واقعا نمی دونم از کجا اشتباه شروع شد که نمی شد جمعش کنیم .
حالا به نظر شما برم یه دونه زرد بگیرم براش
اینم بگم تا اون شب هیچکدوم از بچه ها از ساق تو بازیشون استفاده نمی کردن.
اینم بگم که رنگ ها دقیقا قرمز و زرد نبود ها بچه ها اینجوری می گفتن . اینو گفتم نگید ساق قرمز و زرد برای چی اصلا خریده بودی هههه
پاسخ:
سلااااااام... واای خدا.  اونقدر زرد و قرمز شد کلا قاطی کردم. الان دقیقا چی به چی شد؟!!
فکر کنم کلا یا بی خیال شید یا یه دونه زرد براش بخرید

۰۸ شهریور ۹۶ ، ۱۳:۲۷ ریحانه مامان دوقلو ها
http://hamnafasetalabe.blog.ir/post/%D9%85%D9%86-%D8%8C-%D8%A7%D9%88-%D8%8C-%D8%B3%D9%86%DA%AF-%D8%B1%D9%88%DB%8C-%DB%8C%D8%AE


اینم آدرس مطلب من او سنگ روی یخ برای الدوز خانوم
پاسخ:
عشقی... عشق..,اما من هنوز  یادم نیومده کلا ماجرا چی بود!
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام . خسته نباشید . من یه مشکلی دارم خانم طهورا .
* **** **** ** **** ***** **** * **** ******* * **** **** **** ** **** ** **** ***** *  *** ****** * ***** **** *  ** **** **** **** **** *** **** ******* **** * **** ** **** **** *** **** **** *** *** ** ******* *** *** * ***** ***** ** ***** * *** **** ** ***** *** **** ******** ****** ******* **** **** ***** **** * ***** ************ ***** *** ******* **** * **** ** **** ******** *** ** ***** *** **** **** ***** ** ***** * *** **** **** **** *** *** ** *** *** ** *** ** **** **** ***** ***** ***** ** *** ** **** **** ****** *** ***** *** * *** * * *** ******* ***** ****** ******* * ** ***** *** *** *** * *** **** ** ***** *** ** *** **** ** *** ** *** **** ** ** **** ********* *** * *** ***** **** **** ****** ** *** ** ** ******* ** *** *** ****** * **** * **** **** *** ** ** *** **** * *** ****** ****** * **** **** *** 

+نظرمو لطفا ستاره دار کنید 
ممنون
پاسخ:
سلام عزیزم.
باید اخلاصتون رو بالا ببرید . این مشکل شما ، ممکنه در خیلی از کسانی که در سن شما هستند اتفاق بیفته اما اگر بعنوان عادت روی شما بمونه قطعا بعدها هم برای شما مشکلاتی درست می کنه چون در زندگی مشترک اون چیزی براتون مهم می شه که برای دیگران مهمه نه اون چیزی که خودتون و همسرتون ازش لذت می برید . بعدها می بینید که ممکنه کاری که دیگران دوست دارند با معیارها و اعتقادات شما مغایرت داشته باشه اونوقت سردوراهی می مونید نفسی که عادت کرده برای جلب نظر دیگران کار کنه اونجا سخت با شما کنار میاد . از طرفی آهسته آهسته می بینید که راضی کردن همه آدمها غیرممکنه اونوقت زندگی براتون سخت می شه .
از همین الان اون چیزی براتون مهم باشه که مورد رضایت خداست محکم سرحرفتون بمونید وقتی یه مدت این طوری رفتار کنید نفس شما عادت می کنه و کوتاه می آید.
سلام
وقتتون بخیر

برای اینکه بین والدین و فرزندان که اختلاف سنشون باهم زیاد هست, شکاف و فاصله نیفته باید چکار کرد؟

و اختلاف سنی بین هر فرزند چقدر باشه خوبه؟
پاسخ:
سلام عزیزم.
ازدواج و بارداری باید به موقع باشه. اما مطالعه والدین و اینکه بدونن در هر مقطع چه جور باید رفتار کنن و بالابردن صبر بهترین شیوه هست.
فاصله مناسب چهار ساله
من هم دنبال مطلب من او سنگ روی یخ در طبقه بندی موضوعی گشتم اما پیداش نکردم! آدرس دقیق تری یادتون هست؟
پاسخ:
موضوع اصلا چی بود یادم نیست ببخشید
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
**** **** ***** ******
***** ** ******** ******* ****
***** ***** ** ****** **** ******
*** ****** *** * ********** ** ****** *** *****

**** ***** ** ***** *****
** ***** ** *** ****** ***** **** ** *** ** ****** ***** **** ** **** ****** *** **** **** * ********* * ***** ***** **** *****
***** *** ** ****** ** **** **** *** ******* ** ****** 
*** ***** **** **** **** ********* 
*** *** ** **** ***** * *** ** *** ***** *** ****
*** **** ** ***** ****** ***** * ****** ** ** ** **** **** *** ** ** ** *** ** ***** ****** ***** ** *** ** *** *** **** *** *** *** *****
***** *** ** **** ****** ** **** ** ** ***** ** ******** * ********* **** ******* *** ******** ***** ***** * ** **** ***** ****** ****** **** ***** *** **** *** ***** ****** ****
**
***** **** *****


پاسخ:
سلام عزیزم. ببینید کفویت اعتقادی در ابعاد مختلفش مهمه. چیزی که شما در ابتدای ازدواج به حداقل اون اکتفا کردید و این اشتباه بوده. متاسفانه در فتنه ۸۸خیلی ها سقوط کردند. 
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
**** ***** *********** *** ****** *** ** *** 
** ****** **** ****** ** ****** ***** *** ****** ******* **** ******* ****** **** ***** ****** *** ******* ******** ***** *** ****** ******** **** **** ** *** ***** *** **** *** ** * *** **** ****** ***** ******** ** **** **** ***** ** ** *** ***** ************* *** *** ** **** *** ** ***** ***** *** **** **** **** *** ***** ** **** ** ******* **** **** ** *** ***** ** * ***** **** *** **** ***** * *** *** ***** **** ****** *** ***** ** *** **** **** ***** ******** *** ****** ******* ***** ** ******** ******* ** ** *********** **** ** **** ***** ***** **** *** ****** ** **** ****** ** ***** *** **** ** ***** ** ** *** **** **** * *** **** *** ** **** *** ********** ************* **** ** *** ** ***** ********** **** * **** *** ***** ** ******** **** *** ***** ** ******* ****** ***** ********* **** ********** *** *** ** ***** ***** * ** **** ** ******* ********* 
** ** ** ********** ** ** *** ****** * ********* ************ ******* *** * ** ** *** ************ ***** ** ** ***** *** * ****** ** ** **** * ** ***** *** ***** ******** **** ***** ******* ** **** ******* **** ***** ***** ** **** ** **** **** ***** ********** ******** **** ********** ** *****
**** ***** *** ***
پاسخ:
سلام گلم. در اینکه حق با شماست شکی نیست اما بهتر از کوره در نمی رفتید و با آرامش رفتار می کردید.
الان هم صبور باشید تا بین همسرتون و خانواده اش شکاف نیفته چون دودش تو چشم خودتون میره
سلام
من هرازچندگاهی به وبلاگتون سر میزدم ولی این اولین باره که دارم کامنت میزارم.راستش من یه مشکلی دارم اونم اینکه خییییییییییلی به ازدواج بدبینم خییییییییییییلی احساس میکنم ازدواج منو از خوشبختی دورم میکنه ازادی هامو ازم میگیره منو تبدیل میکنه به یک ادم مفلوکِ بدبختِ مطیع که هیچ اراده ا از خودش نداره و مجبوره زندگیشو طبق خواست یه نفر دیگه(شوهر)پیش ببره  .این فکرا واقعا عذابم میده.از اونجایی که من مذهبی و چادریم خواستگارام هم از همین قشرن .اینا یه حرفایی میزنن که بیشتر از قبل نگرانم میکنه مثل:
شما نباید کار کنید
جهاد زن شوهرداریه
وظیفه اصلی شما بچه داری و شوهر داری و خونه داری
من دوست دارم زنم مطیع باشه هر چی گفتم بگه چشم
دوست ندارم تنها از خونه بری بیرون
حجابتون خوبه ولی رنگای روشن زیاد میپوشین فقط مشکی اینا مفسده دارن
من برای شما شانی جز شان مادری و همسری در زندگی قائل نخواهم شد!!!
شما با تعدد زوجات موافقین؟
بی نهایت صیغه چطور؟
اگه میخواین ادامه تحصیل بدین باید تو دانشگاه تک جنسیتی درس بخونید
چرا اقایون فامیل شما را به اسم کوچیک صدا میزنن؟
من رابطه جنسی خیلی برام مهمه دوست ندارم زنم کم بزاره اگه کم بزاره ممکنه کلامون بره تو هم
فقط ۱۴ تا سکه،مهریه بالا نشونه شومیه دختره
حق طلاق و اشتغال و تحصیلم که میخوای در میرن کلا.اینا فقط چندتا از نمونه هاش بود من واقعا 
هم خسته شدم
هم ناامید
هم میترسم
به هیچ پسری نمیتونم اعتماد کنم
وقتی بهم میگن که یکی میخواد بیاد خواستگاری حالم بد میشه
من چه کار کنم ؟؟؟من واقعا دلم میخواد خوب و شاد زندگی کنم نه اینطوری:( من ۲۱ سالمه و واقعا میترسم این روند ادامه پیدا کنه 
چه کنم من؟


پاسخ:
سلام عزیزم. ترس شما موضوعیت نداره. چه کسی به شما گفته با ازدواج آزادی شما سلب میشه و کاملا در اختیار تفکر دیگه ای باشین. با انتخاب درست هرگز این اتفاق نمیفته. شما می تونید ملاکهای خودتون رو داشته باشین. اگه واقعا می خواهید شاغل باشبد به تمام جوانبش فکر کنید و خواستگارتون رو مجاب کنید.. این جمله که جهاد زن خوب شوهر داریه , یه روایته مشکلش کجاست؟
در مورد باقی مطالب شما هم می نید نظرات خودتون رو داشته باشید و مستقل عمل کنید. 
سلام
صیغه محرمیتی که برای دوره نامزدی قبل از عقد خونده میشه همون ازدواج موقت هست؟ نمن اصلا حس خوبی ندارم بهش از طرفی قراره بعد از محرم و صفر عقد کنیم.
قبلا همچین چیزی وجود داشته ؟ اصلا تو اسلام اصل ازدواج موقت برای یه چیز دیگه اس  چه جوری میشه صرفا واسه محرم شدن دو نفر خونده بشه؟
پاسخ:
سلام عزیزم بله همون عقد موقت هست و با رعایت شروطش خواندن این عقد برای آشنایی بیشتر بلامانع هست
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام ***** ***
** **** ** **** *****
** ***** * ***** ** ** *** ** ***** ** **** *** **** *** ** **** ** *** * ** ******* ** *** ***** ** ***** *******
**** ** **** ***** *** *************** ********* ** ** ****** ******
****** ** ******* ****** *** **** ** **** **** ** **** **** ********* ** **** *****  ****** ****
****** ** **** ** **** **** ***** *** **** ******* ** **** ** ** *** *****
** ********* **** ** *** ********* ** ** ********* **** ****** ****** ********* **** ** *** ** ****** ** **** **** **** ****** *** ** *** *** ***** **** *** ****** ** *** *** ***** * *** ******* **** ********* ***** **** **** ** **** *** ** ** ***** *** **** ** *** ********
**** **** ***** ***** ** *** ***** **** * ** *** ***** ******* **** * **** * *** * ******* *** ***** * *** **** * ********** ** *** **** **** ** ***** **** ***** *** ** *** * **** *** *****

پاسخ:
سلام گلم  .متاسفم بابت این مساله. واقعا نه تنها عادی نیست بلکه بی نهایت زشت و قبیح هست. با ادب و در خلوت این مساله رو با مادرتون در میان بگذارید شاید شرایط تغییر کنه
سلام.من بعضی از پست های تربیت فرزند شما رو که می خونم متوجه میشم چه ظلم هایی که والدینم بر ما اعمال نکردن.نتایج خیلی از رفتارهای غلطی که شما توی پستاتون ذکر کردین که از جانب والدین اعمال میشه رو من در خودم و ابجیام می بینم.
وچقدر وحشتناک هست که بعد بیست سال زندگی خودت مجبوری با دستای خودت این حصار جبری که پدرومادرت برات ایجاد کردن رو از بین ببری...این جبر ناگزیر،یه عمر دیگران زندگیت رو با دستای خودشون خراب میکنن،و از یه جایی به بعد خودت تنها باید خرابی های دیگران رو در وجود خودت درست کنی.که گاهی هم درست نمیشه فقط مجبوری بپذیریشون و باهاش زندگی کنی.
مثلا بچه ای که به خاطر شرایط خانواده اش دچار افسردگی طولانی مدت میشه و این افسردگی یه جور سبک زندگی رو براش به ارمغان میاره.
به امید روزی که تو این مملکت پدرو مادرها یاد بگیرن چجوری باید بچه هاشون ذو تربیت کنن،وتا زمانی که بلد نیستن،بچه نیارن و یه عمر بدبختش نکنن.
پدر و مادرها فکر میکنن همه چی پول هست،نمیدونن اگه بچه ارامش نداشته باشه ،کوهی از مادیات هم حالش رو خوب نمیکنه.
پاسخ:
عزیز مهربانم سلام. 
ان شاالله..
سلام طهورا جان
ببخشید وقتتون رو میگیرم

اگر تا 7 سالگی به اندازه ای که بچه برای بازی به ما مراجعه میکنه براش وقت نذاریم بعد از هفت سالگی اطاعتش کم میشه؟
برای جبران باید چکار کنیم؟؟؟
اصلا میشه کاری کرد؟؟؟

پاسخ:
سلام عزیزم. بله مشکل پیش میاد اما برای جبران هیچ وقت دیر نیست اگه هنوز زیر هفت ساله از نو شروع کنید و اگه بتلای هفت ساله مسایل مربوط به این دوره هست رو رعایت کنید
سلام بانوجان
چرا اینجا دیگه تیک ناشناس نداره؟:) من گاهی خجالت میکشیدم ناشناس سوال میپرسیدم:)
طهوراخانوم، برای ترس و خجالت و کمبود اعتماد به نفس باید چی کار کرد؟
من همه ش تو مسائل درسی و انجام پروژه ها و اهداف علمی و ... به خاطر این موضوع دچار مشکل میشم.
یکی دوبارم رفتم مشاوره ولی نشده که مستمر برم.
چی کار کنم که وارد هرکار و مقوله ای میشم نظر دیگران اینقدر برام مهم میشه و مدام نگرانم فکر نکنن بی عرضه یا.... هستم که از اصل اهدافم میمونم.
با تنبلی و بی نطمیم که جمع بشه دیگه هیچی
کلافه م، دست به هرکار میزنم وسط راه درمیمونم.
عمرم و جوونیم داره تلف میشه فقط.
پاسخ:
سلام بزرگوار.
تیک ناشناس رو نمی دونم چی شده...
در مورد بحث اعتماد به نفس لطف کنید و به بخش نظرات پست من او , سنگ روی یخ مراجعه بفرمایید در پاسخ به بزرگواری با اسم ..من.. پاسخ شما هم داده شده. متشکرم
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
**** ****** **** **** ***** ****** **** ***
** ***** ****** **** * ***** **** **** ***** **** **** * ***** ****** ****** **** * ***** * *** * ******* ** *** ****** * ***** **** **** *** ***** * ****** *** ** *** *** ****** ******* ***** 
** *** *** ***** ***** **** **** * ** * ****** ***** **** **** ***** ** ***** ***** * ***** ****** ** ** **** *** **** * ******** **** *** ***** ** ** ***** ** **** * **** ** ** ***** ***** ******* * ***** ****** * **** ** **** ** *** *** * *** *** ** *** ***** *** **** ** ** ***** **** **** **** *** * **** ** **** *** *** * ** ***** *** *** ******** ***** **** * ********* * ***** ***** **** *** **** ***** **** ** ***** *** **** ****** ***** *** ** *** **** **** **** ******* *** ***** **** * ** **** * *** ****** ** ****** *** *** * ******** * ***** ** *** **** **** *** **** *** *** ******** **** ** ******* ** **** * ** ***** *** **** ** ***** ** **** * ******** ** ***** * **** *** ***** **** ****** ******** ******* **** ***** ***** **** ***** *** **** * *** * *** ******** **** ***** **** *********
** **** ***** ***** * ** *** ** **** **** *** ******** **** ** * ***** **** *** **** * ***** ***** **** ****** *** * **** **** ******** * *** **** * **** **** ***** *** *** * ***** **** **** *** * **** ***** ** *** **** **** * ***** * ****** **** *** *** * * *** **** * **** **** ***** * ** ** **** ****** **** ** ** **** **** **** * **** ***** *** **** **** *** ** *** **** *** **** *** *** **** ****** * ***** **** ****** ***** ****** *** **** *** **** * **** * ***** *** **** ****** **** ***** **** **** ** ***** * ***** ******* * **** **** ** **** ** ** ***** **** **** *** *** *** *** ** **** **** ***** *** **** ** ** *** ***** *** * **** ***** ****** **** ***** * ** **** ****** *** *** ***** *** ***** *** * ** **** ****** **** *** ******* **** *** * ***** ***** *** ***** *** ** ** *** ** ** *** **** *** **** * ** **** *** **** ***** * ***** **** * **** **** **** ** *** *** *** *** **** ****** **** ** ***** * *** **** ******* ***** ***** * ******* ***** **** ** ****  **** ***** ** ** ***** * ***** **** ****** *** ** ***** **** ****** * **** ********* **** ***** **** * ****** *** **** ** ******** **** ****** * **** **** *** **** * **** ** **** *** **** *** **** ** **** **** *** ****** * **** **** **** ** *** *** ****** **** * *** *** ** ***** * *** ***** **** **** **** ***** *** *** * **** ***** *** ***** ** ***** ***** **** **** ******* ** ***** *** **** ** *** *** ***
دلم روشنه که درست میشه ولی چکار کنم که زودتر جواب بده . ممنون از لطفتون
پاسخ:
خواهر خوب و عزیز و خداجوی من سلام.
همسر شما با تعریفی که فرمودید احتمالا یه فرد کمال طلب هستند. این مساله ممکنه کار رو برای خودش و شما سخت کنه. غالبا سنگ بزرگ علامت نزدنه. وقتی یه مسیر رو تخت گاز میرید وسطش ممکنه کم بیارید در حالیکه اگر همون مسیر رو با آرامش بیشتر اما با ثبات برید به مقصد میرسید. همسر شما از اون دسته افرادیه که باید روی امتخاب دوست و همراه و همنشین و همکار دقت کنه اگه با افراد مناسبی همقدم باشه با سهولت بیشتری میرسه. خصوصا الان که اوضاعش متفاوت شده نیاز به افراد موجه در اطرافش بیشتر حس میشه. هر فردی برای مصون ماندن از عواقب و فتنه های فعلی نیاز داره زیرسازهاش قوی باشه همسر شماهم از این مهم دور نیست باید ساختار و چهارچوب فکری اش خوب باشه تا در برخورد با افراد غیر موجه در هر لباسی که هستند مسیر رو گم نکنه یا مایوس نشه. مسلما در ژول راه آدمها با کسانی روبرو میشن که درست نیستند اگر به اصول پایبند باشند و یکسری خط قرمز ها داشته باشن هرگز سقوط نمی کنن. با یه نگاه به داستان کربلا جای پای پررنگ حر و امثال ایشان رو میبینیم.
همسر شما الان قطعا در ضمیر خودش به اون چیزی که الان هست راضی نیست عذاب وجدان داره نفس سرزنش گرش بیداره و مرتب بهش هشدار میده و این باعث رنج بیشترش هست. اما اگر توجه به هشدارهای نفسش نکنه کار ممکنه خطرناک بشه. الان سرزنش کردن شما کار غلطیه . آرامش خودتون رو حفظ کنید و براش دعا کنید . خصوصا هرروز یه حدیث کسا براشون بخونید. نگذارید نمازها خصا نماز صبحشون قضا بشه. اگه مصر به موسیقی هست تلاش کنید لااقل غیر مطرب باشه. توسل کنید. سعی کنید باایشون در مجالس اهل بیت شرکت زیاد کنید. عالم شهرتون رو شناسایی کنید و در مجالس وعظش شرکت کنید یا اگه نمی تونید سخنرانی های خوب رو دانلود کنید و با هم گوش کنید.
به فضل خدا امیدوار باشید
۰۱ شهریور ۹۶ ، ۱۳:۳۷ دخترِ روستا
سلام سادات جان
امروز رو تبریک میگم خدمتتون
یه سوال:معصومه من یک سال و پنج ماهشه و شیر خشک میخورد و من حدود یک ماهه که به جای شیر خشک شیرپاستوریزه میدم و تعداد دفعات شیرش رو هم کم کردم و مثلا کنار غذای خودش روزی حدود دولیوان شیر و گاهی بیشتر میخوره و بقیه انواع لبنیات مثل پنیر و ماست و و...هم هست.
حالا پدرشوهرم که روحانی هستن میگن قران گفته باید دوسال شیر بخوره و ...
البته حدیث امام صادق که میفرمایندکمتراز21ماه شیرخوردن ظلم به بچه است رو خوندم و نگرانم کرده.الان منی که دیگه مثل قبل روزی چندین بار شیر بهش نمیدم دارم ظلم میکنم؟
یامهم صرف حضور شیر در برنامه غذایی دخترمه که الانم هست؟یا باید شیر قوت غالب باشه توی این دوران؟
پاسخ:
سلام عزیز جان. ان شالله خدا معصومه خانوم رو در پناه امام رضا حفظ کنه.
عزیزم یک بزرگواری در حق بنده بفرمایید و پست مربوط به شیردادن در سال دوم تولد رو مطالعه بفرمایید. اگه پاسخ نگرفتید حقی در خدمتم. لطفا به قسمت تربیت فرزند در حاشیه چپ وبلاگ مراجعه کنید و پست رو پیدا کنید. محبت می کنید ..
۳۰ مرداد ۹۶ ، ۱۸:۱۸ حلقه صالحین
با سلام و تشکر از مطالب ارزنده شما. همیشه خواننده نوشته های شما هستم. لطف کنید برای کودکان بالای هفت سال و نوجوانان هم درباره موضوع خداشناسی بنویسید. از ذات خداوند و صفات او سوالات بسیاری وجود دارد. با سپاس فراوان 
پاسخ:
علیک سلام و ارادت. به روی چشم ان شاالله بعد از پایان ۷سال اول در خدمتم
۲۷ مرداد ۹۶ ، ۲۲:۱۰ ریحانه مامان دوقلو ها
سلام خوبید؟
روز زیارتی امام رضا(ع) در مشهد مقدس ب یاد شما و رضوان عزیز بودم و براتون دعا کردم .
جاتون خالی بود .
پاسخ:
سلااااااام.
وااای خداااا, واااای خدا.... ممنون عزیز دل. زیارت قبول . فقط خدا می دونه چقدر حسرت نبودنم رو خوردم
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
**** ******** ****
**** *** ***** ** ***** *** * **** **** *** ** *** ******* ********* *****
******** 
******* ***** **** *** * **** ****** ******
**** ** ***** ******* *** ***** ***** * *** ***** ***** ***** ***** ** *** ** ****** ****** ** *** ** ** ***** ** **** **** ****** ***** *** ** *** **** **** ***** 
***** **** ** ** *** **** ****** ** ******* ***** ** *******
**** ** ******* *** ** ******* *** ** ****** ***** 
** **** ** ** *** ****** **** ** ** *** ** **** **** ***** *** * ***** **** *** *** ******** 
**** ** ******* *** **** ** **** *** ** **** * ***** * ****** **** ***
***** ** *** ****** ** ** *** ******* * ***** ** ****** * **** ****
*** ***** ***** ***** ** *** **** ** ********* *** *** **** ********
** ** *** ** ******* **** ******
**** ****** ***** ********
**** **** ***** ** *** **** *** ***
** ****** **** *** ****
** ****** *** ***** * *********** ***
*** *** ***** **** ** ***** ***** **** *** ***** ******* ***** ****** ** ** **** *** **** ****** * ***** ** **** ***
**** ***** ***** *** ** *** ** *** ***** ** **** *****
**** *** *** ** ** ** *****
*** *** ** ******** ** *** ******* ** ***
*** ***** ***** **** *** ******* ** ******* ****
******* ***** ***** ****
**** ** *** *** ****** *** **** **** *** ***** ******
*****
** *** ******** ***** ***
*** ** *** ****
** **** ** *** 
******** **** *******
***** ***** *** **** **** * **** **** ***** ** *** **** ***** **** ***** ***
** ** **** *** ***** ***** ***** ***
*** ** ***** **** ***** ** ***** *** ****** * **** ******* ** **** ***
**** *** **** *** *** ***** ***** ***
**** ** ******** ***** ***** **** ***** *** ***** ***
***** *** **** ** **** ** ***** ** ** ****
**** ***** **** ******
**** **** ** ***
***** ****** *** *****
**** ** ***** *** *** ******* *** *** ***** **** ******
****** ******** * ****** ****
*** ** ******* **** **** **** **** ***** **** ****
*** ***** **** **** 

*** ****** ** *** *** *** **** 
****** **** *** ****** ***** ** *** **** 

****** **** ******* *****
***** ** ****
** ** ** ***** ** ****
** ** ****** ***** ****** ***** ** ********** ** **** ***** *** **** ******* **** * *** ****** ***** *******
** **** ** *** ** ****** **** ***** **** *** *** **** **** ** *** **** **** ******* *** **** ** *** **** ** * *** ***** ****** ****** ** *** *** ***** **** ****** *** ***** ** **** 
*** ***** ****** **** *** *** *****
**** **** ** ****** ******* ***
**** ***** **** ** ** *** ****** **** ***** *** ****** *** *** ****** ** ***** ** *****
**** **** *** **** *** ** **** ****** ******** **** ***** *** *** ***** *** **** **** **** ** ******* **** **** ***** **** **** ***** ***** ** **** ** *** ******* ****
*** **** ** *** ** *** ***** ** *** *** * ***** *** ****** 
**** ****** *** ** ****** ***** ** ** **** ****** * *** ****
**** *** ***** ** ***** **** **** ***** *** ***** ****** ***** * **** ****** **** ***** *** ***** ** ***** *** ******* ** *** *** *****

****** ****** **** ****** *** **** ** **** ****** **** ** ** *** ** **** ***** ** *** ******** ****** ** **** *** *** ***** *** ** *** *** ****

***** *** **** ******* ******* ** ****** **** *****
***** ***** ******* ** ** ***** ** ****** **** ** *** ** ** ** ***** ****** *** **** **** ***** **** ** *** *** ** *** ***** *** ****** 
*** *** ***** *** ***** ******
******
***** ***
پاسخ:
سلام عزیزم. همسر شما از اول هم همین اعتقادات رو داشت؟ اگر داشت باید بگم متاسفانه انتخابتون غلط بوده و عدم تناسب در تربیت فرزندتون نتیجه این انتخاب اشتباه بوده.
متاسفانه مهاجرت به کشورهای دیگه مثل همین کشوری که شما توش هستید خانواده های متدین رو با مشکل اعتقادی جدی روبرو می کنه لذا توصیه بر این هست که قبل از عزیمت به این کشورها به فکر مسایل بعدی و مشکلات بعدی اش باشند. هرچقدر ممکنه به لحاظ درآمد ,شغل و تحصیلات موقعیت برجسته تری وجود داشته باشه اما باید بدونید در قبال چیزهایی که به دست می آورید باید چیزهایی را از دست بدهید. قبل از سفر و مهاجرت باید ارزش از دست رفته ها رابا آنچه از دست میرود در کفه ترازو می گذاشتید.
گمانم کار شما در اصلاح رفتار همسرتان و در نتیجه تربیت فرزندتان , سخت باشه. توصیه حقیر به شما خواهر بزرگوار و عزیزم تلاش بر داشتن رفتار صحیح است . یعنی چه؟یعنی شما روی خودتان کار کنید . از نظر اعتقادی خودتان را تقویت کنید.از حرام دوری کنید و به انجام واجبات دقت کنید. سعی کنید همسری خوب و مهربان باشید. توصیه اسلام را در بندگی و همسرداری مراعات کنید. سعی کنید با انجام این امور , فرزندتان را با نمونه کامل یک مسلمان موحد آشنا کنید فعلا فررند شما در سن تقلید است تمام رفتار و اعمال شما زیر ذره بین اوست لذا داشتن رفتار درست بهترین تربیتی است که می توانید درباذه همسرتان داشته باشید. همچنین همسر شما وقتی شما را زن مهربانی ببیند و در کنارش به اعمال شما دقیق شود امید است که در تفکرش هم اصلاحاتی کند. زیاد دعا کنید. توسل کنید. هر روز در خانه حدیث کسا بخوانید. در خانه قرآن بخوانید. 
در مورد فرزندتون اگه می تونید و شاغل نیستید به مهد نفرستینش. بگذارید ساعت بیشتری را تحت تربیت شما باشه. جدایی از شوهرتون راه خوبی نیست اولا تکیف بچه چی میشه ثانیا احتمال داره با رفتن شما همسرتون کاملا سقوط کنه. از خود اهل بیت خصوصا از امام زمان کمک بگیرید. 
نمی دونم تا چه حد مطالب این وبلاگ رو خوندین اگه نخوندین مطالب تربیت فرزند رو با دقت بیشتری بخونین.
شما بنده خوبی هستید بسیار بسیار بهتر از من...
سلام.
 اینکه در مهدکودک ها یا کلاس ها و موسسه ها دختر و پسر باهم هستند، حداکثر سن اختلاط که مشکلی ایجاد نمی کند تا چه سنی ست؟

متشکرم
پاسخ:
سلام. اختلاط خوب و درست نیست. 
۲۶ مرداد ۹۶ ، ۱۱:۲۶ موافق حجاب
با سلام و احترام
یک سئوال دارم لطفا بدون تعصب و پیشداوری پاسخ دهید
بنظر شما چه عواملی باعث میشوند تا سوپر استار حجاب کشور در صداوسیما (خانم آزاده نامداری) در سوئیس دست به رفتارهای خارج از عرف بزند؟؟؟
بنده موافق حجاب هستم
کوچکترین مخالفتی هم با این مقوله ندارم
اما چرا اینچنین است؟
شاید بسیاری از خانمها بخاطر حجاب در کنکور و استخدام و.....ردصلاحیت شدند
و فردی با این مشخصات به رسانه ملی راه یافت تا اینگونه هنجار شکنی کرده و آبروی مردم را در نزد جهانیان ببرد
اشکال کار کجاست؟؟؟؟
پاسخ:
علیک سلام.گمانم اشکال اصلی در نگرش شما به این خانم است. چه چیزی باعث شده که شما تصور کنید ایشان سوپراستار حجاب کشور در صدا و سیما هستند؟ ایشان نه تنها در شغل خود بعنوان یک مجری سوپراستار و درخشنده نیست بلکه در زمینه حجاب هم ابدا به قول شما سوپراستار تلقی نمی شود. 
بعنوان کسی که در امر اجرای برنامه در جایگاه یک مجری صدا وسیما , اندک تبحری دارد خدمت شما عرض می کنم ایشان فقط یک مجری بسیار ساده با اجرایی کاملا معمولی هستند و از حد طبیعی استانداردهای سیما اگر پایین تر نباشند , بالاتر نیستند. ما مجری های بسیار کارآزموده تر از ایشان در سیما داریم. در مورد حجاب , ایشان ابدا چهارچوب اسلامی نداشت. چهارچوب حجاب یک زن مسلمان فاقد هرگونه جلوه گری و آرایش صورت و خودنمایی در صفحه های مجازی و حقیقی است .فیگورهای متعدد آرایش کرده ایشان در صفحات شخصی اش  , موید این مطلب است. حجاب فقط به این نیست که یک تکه پارچه سیاه روی سرت بیندازی و تمام. حجاب یعنی جلوه گری ممنوع. تعریف شما از حجاب احتمالا یا اشکال دارد یا کامل نیست.اگر ابعاد حجاب را از دیدگاه اسلام با حجاب این خانم مورد مقایسه قرار بدید خودتون متوجه نقایص جدی حجاب ایشون خواهید بود.
شکل پوشش ایشان در فرودگاه میلان (اگر درست گفته باشم) نشان دهنده صحت ادعای حقیر تست.
مطلب بعدی اینکه , هر چند بنده نه با شکل فعالیت مجازی و حقیقی این خانم و اعتقادات سیاسی خنده آور شان هیچ موافقتی نداشته و ندارم و کوچکترین اهمیتی به دیدگاه های سیاسی سبک ایشان ندارم اما, وقتی خودش می گوید فضایی که در آن قرار داشته خصوصی بوده و نه عمومی , بعنوان یک مسلمان ترجیح می دهم حرفشان را بپذیرم و هیچ کنجکاوی در این زمینه از خودم نشان ندهم و تن به هیچ قضاوت دیگری ندهم. 
نکته بعدی اینکه اساسا پرداختن به این موضوع واقعا چه اهمیتی دارد؟گمان نکنم اینقدر ارزشش را داشته باشد که وقت ارزشمند را صرف پرداختن به چنین موضوعات پیش پا افتاده کرد. مگه این خانم کیه که اینقدر بزرگش می کنید؟واقعا چه اهمیتی داره؟ الان کشور درگیر مسایل بزرگتر و مهمتریه.
از تمام اینا گذشته اصل این افشاگری جای بحث داره. این خانم نماینده تفکر سیاسی بود که شاید البته فقط شاید دیگه تاریخ مصرفش تموم شده بود و نیاز به خروج از گردونه رو داشت. کاری که احتمالا به نحو احسن انجام شد.
کلام آخر اینکه اگر به دنبال الگو و یا به قول خودتون سوپراستار حجاب می گردید همسر شهید مظلوم و مدافع حرم محسن حججی نمونه خوبیه از ایشان الگو بگیریم.
من هیچ وقت ادعا نکرده و نمی کنم که گزینش ما در حوزه ها و ارگان های مختلف خالی از اشکاله . هر چند ملاک حال فعلی افراده و ممکنه فرد به مرور زمان دچار رکود اعتقادی بشه .
آبروی یک زن ایرانی بسیار بالاتر و عزیزتر و عظیم تر از اینه که توسط امثال این خانم از بین بره لذا نگران این موضوع نباشید آبروی زن ایرانی را همسران و مادران شهدا رقم می زنند نه این خانم. جهانیان هم بهتره بجای پرداختن به جوجه مجری های تلوزیون ما نگاهی به فجایع و نسل کشی خودشون در سوریه و یمن و... بندازن. والسلام

سلام خدمت خواهر بزرگوار 
من یه خواهرزاده دارم که ده سالشه، بعدازاین که به سن تکلیف رسید به شوق چادر نماز وجانمازش چند هفته ای نماز خوند بعد، دیگه نخوند الان هم پدر مادرش خیلی بهش تذکرمیدن ولی دیگه نمیخونه.براش جایزه خریدن که تشویق بشه ولی بعد چند روز همون آشه وهمون کاسه.اینم بگم که پدر مادر واطرافیانش همه نماز خونن ولی از بچگی هیچ آموزشی روشون انجام نشده.درواقع تو هیچ زمینه ای برنامه تربیتی نداشتن براش و خب طبیعیه که بچه برای اولین بار نماز خوندن ورعایت کردن حجاب براش سخت میشه.سوال من اینه که باین توضیحات چطوری میتونیم به نماز وحجاب علاقه مندش کنیم.هرچند یکم سخته
پاسخ:
باید علتها و عواملش را جستجو کرد. مثلا اگر چند تا فرزند بزرگتر در خانه است باید ببینیم آیا عدم تمایل به اقامه نماز در کودک نتیجه رفتار غلط والدین با بچه های بزرگتره؟
استغفار زیاد مادر باعث نفوذ کلامش میشه همچنین لقمه حلال در بارداری و غیر آن در تربیت دینی بچه ها موثره. اصلاح رابطه والدین با خدا و توجه آنها به اعمال عبادی خیلی حایز اهمیته. 
والدین از اهرم زور استفاده نکنند در مقابل استفاده از تشویق اینچنینی برای ترغیب به نماز هم غلطه. بهتر بود والدین از مدتها قبل در این زمینه فرهنک سازی می کردند. 
در یک برگه نکات خوب رفتاری و اخلاقی کودک نوشته بشه و بهش یادآوری کنید بهش بگید دوستش دارید و براش دعا کنید. 
پدر رابطه خودش رو با دخترش نزدیکتر و بهتر کنه ترتیبی بدهد که گردش های چند ساعته با هم داشته باشند. و در خلال این رفت و آمدها تلاش کنند تا گره های عقیدتی اش را پیدا کنند . وقتی توجه وا عتماد دخترتون جلب شد در مورد نماز باهاش صحبت کنید . احتمالا اون اصلا فلسفه نماز رو نمی دونه. نمی دونه چرا بجای استراحت و بازی و تماشای فیلم باید نماز بخونه. پس این فلسفه رو براش باز کنید. موقع اذان هر دو باهم برید وضو بگیرید و باهم برید میجد یا توی خونه باهم نماز بخونید تا کم کم ملکه اش بشود.
الگوی مناسبی بهش بدید با محبت و عاطفه اما قاطع رفتار کنید. 
بهش بگید ما به نماز نیاز داریم نه خدا به نماز ما.مثل وقتی که پدرت بهت کادو میده و تو تشکر می کنی. در واقع پدرت به تشکر تو نیاز نداره بلکه تو نیاز داری که با تشکر کردن ادب و احترامت رو نشون بدی.
موقع کارتون دیدن بهش نگو برو نماز بخون بگذار اول کارنونش تموم بشه بعد.
بجای جایزه دادن و اینکه بگید اگه نماز بخونی بهت جایزه میدم بهش بگید چون تو با نماز خوندنت من رو خوشحال کردی منم می خوام خوشحالت کنم بعد یه چیز کوچیک بهش بدید. این رو هم دایمی ادامه ندید. این قرار رو قبل از اینکه نماز بخونه باهاش نگذارید وقتی بگذارید که نمازش رو خوند. 
گاهی از نماز خوندنش فیلم و عکس بگیرید به بقیه نشون بدید یا قاب کنید و توی خونه نصب کنید.
مراقب دوستانش باشیم که اهل نماز باشند. اگر بچه ها از والدین گناه ببینند نسبت به اعمال عبادی سرد میشن پس مراقب رفتارتون باشید. 
وقت بگذارید و اونو پیش علما ببرید و درباره نماز باهاش حرف بزنید
از نماز براش خاطره خوبی بسازید. مثلا اگه رفتین مسجد یا نماز جمعه گاهی ببریدش رستوران یا پارک یا بستنی بخرید یا...
سلام خواهر شرمنده این سوال رومیپرسم شما مشاوره جنسی هم میدین؟
پاسخ:
سلام بزرگوار. خیر
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
** *** ***
**** **** *****
** **** * **** **** ** ** ***** ************ ***** * ***** ************* ** ***** *** ***** ******** *** * **** * ***** ***
**** ******** ** **** ** ***** *** ***** *** * ****** ** *** ** *** ** ***** ******** ** ******
********* ***** **** * ****
***** ***** ***** *** * **** * **********
******* ** **** *** *** **** **** ***** ***** *** *** *********** ***** **** *** ***** ***** ********* ***** **** *** ****** **** ***** ** **** ****** ** **** **** *** ******** **** **** ** *** *** ***** 
****** **** *** ***** ** ***** ****** **** * *** ** ******* ****** ** **** ***** ** ****** **** **** *** ** ** *** * ***** *** **** ** ***** * **** ****** 
**** **** ***** ** *** *** * *** ***** **** **** 
***** ** ****** ****** ***** **** ***** ** ***** *** **** * **** ***** *** **** ** ** *** **** *** *** **** ** ***** **** ********** *** **** ******* ***********

* ** ** ** ** ** **** ******* ***** *** ****
پاسخ:
برادر بزرگوار با سلام و احترام.
از اینکه خواننده اینجا هستید خوشحال و سپاسگزارم. 
اتفاقا اطراف ما از این دست طلبه ها که شرایط شما را دارند کم نیستند. کمی بیشتر و یا کمتر. تحمل این شرایط اگر چه کار سختیه اما غیر ممکن نیست و البته اجر این جهاد شما , نزد کریم بی همتا محفوظ خواهد بود. یادتان باشد دنیا محل همین آزمون هاست. به ما هیچ تعهدی نداده اند که اینجا بی دغدغه و بی مشکل به سر کنیم. اینجا هر کسی را به نوعی می آزمایند یکی را با فقر یکی را با پول. یکی را با سلامتی یکی را با بیماری. یکی را با تن بی سر فرزند صالح اش یکی را با الواتی های فرزند بی خردش. یکی را با نداشتن فرزند یکی را با داشتنش. شما را هم به این شکل.... تمام تلاشتان را بکنید تا از این آزمون سربلند و سرافراز بیرون بیایید. رنج این صبر به شیرینی لبخند امامتان می ارزد. 
احترام به پدرومادر شرط اول عاقبت بخیری شماست. این مطلب را شما بهتر از من می دانید. پدر شما تا زمانیکه در قید حیات هستند بر شما ولایت دارند . ازدواج شما یا عدم ازدواجتان هم حکم این ولایت را تغییر نمی دهد. تا می توانید به هر دو خدمت کنید . احترام بگذارید. پای آنها را ببوسید. میان دو ابرویشان را ببوسید. این احترام رمز و کلید موفقیت شماست.
آشنایی با شما شاگرد فرهیخته حضرت صادق،باعث خوشحالی ماست. زین پس برای هر کاری یا کمکی می توانید به اذن امام رضا , روی ما حساب کنید. در خدمت شما هستیم و از درگاه حضرت حق عاقبت بخیری و سلامتی تان را مسالت داریم.
متاسفانه امکان ایجاد ارتباط در حال حاضر با همسر بنده امکان پذیر نیست. ایشان فعلا نیستند و امکان گفتگو با ایشان فراهم نیست. ضمن پوزش بابت این مطلب, هر وقت کمک و همفکری نیاز بود بنده در خدمتم.
۲۲ مرداد ۹۶ ، ۱۲:۳۵ زهرا شیرازی

سلللللام بانو

بسی تذکر به جا و خوبی بود

خدا خیرت بده

پاسخ:
سلام...
بسی سپاسگزار بانو جان...
سلام عزیزم.... خیلی وقته خواننده ی وبلاگتونم و خیلی وقتا از متناتون با قید ادرس وبلاگتون برای دوستام گذاشتم... خیلی قلم و فکرزیبایی دارید خدا بهشون برکت بده...خوشبختیهاتون مستدام ...
من هم طلبه ام و مادر دوتا از قشنگترین فرشته های دنیا ... 
راستش این که نصفه شب اومدم و دارم براتون پیام میدم بخاطر اینه که میخوام بدونم شما مشاوره میدید? یک مشکلی دارم ک دوست دارم با امثال شما مطرح کنم و بهم راه کار بدید ... میتونید کمکم کنید? خیلی اشفتته ام ...
پاسخ:
سلام عزیزم.اینکه عزیزی مثل شما خواننده اینجاست برای حقیر باعث افتخار است . 
بله هر مساله ای هست بفرمایید در خدمتم. لطفا کامنتتون رو خصوصی نگذارید تا بتونم پاسخ بدم و شرمنده تون نشم در صورت تمایل به عدم انتشار متن تون کافیه بفرمایید تا متن شما ستاره دار بشه.
عالی بوووود 
 
پاسخ:
سلامت باشید.
سلام طهورا جان.
خیلی عالی بود. خیلی بهش احتیاج داشتم .

شما کارهایی کع نباید بکنیم رو فرمودید.. میشه لطفا کارهایی که باید بکنیم هم بفرمایید. 
من مدام میگم خدا این رو آفریده.. خدا اون رو آفریده
مثلا بدنمون و اعضای بدن و گلها و باران و .. 
و میگم چ خدای مهربون و توانایی

به نظرتون نباید اینطور بگم.

پاسخ:
سلام عزیزم محبت داری .
مطالبی که در فرمودید خوبه. مراقبت کنید وارد بحث ماهیت خدا نشوید چون گیر می کنید و کار سخت میشه.
در مورد اهل بیت فقط به گفتن خوبیها و نقل داستانهایی پیرامون عشق آنها به بچه ها اکتفا کنید. 
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
***** **** *****
** **** ** ********** ** ** ***** ** ***** ** *** **** ****** ***
******* *** *** **** *** ** *** ****** **** ** **** *** **** ***** ***** *** ** *** **** **** ** ***** ** ** **** * ** ***** ******** ** *** ** **** *** ** ******** *** ** ** ****** **** *** **** ** ****** ** ** *** ** *** ** ****** ** **** ****** *** *** ** ****** ****** ***** ***** **** ** **** ** ** *** *** ***** ****** **** ***** ******** *** **** ***** **** *********** ****** *** ****

*** ***** *** **** *** ** ***** ******** **** ***
******* *** *** ** *** ******* ***** ** **** *** ****** ** **** ****** ** ** **** ********* **** *** ***** *** ***** *** ***** *** ***** *** ***** *** ******* ******* **** ******* ** ******* **** ******* *** ***** ******* *** ******** ******* ***** ***** ** ****** ** **** *** *** ******
****** *** **** ******* ** ******* *** **** ***** ** **** *** ** ******* ***** ** ** **** ***** ** **** ********** *************** ****** *** *** *** **** ** *** **** ** *** ** *** ** ******

**** ** *********** ** ***** ** ** *** *** ****** ********* **** ******** ***

***** ** **** **** *** **** *** ********  * ** * *** *** ** ****** ***** *** ** ***** *** *** ***** *** **** ** ***** ** *** ** ****** *** ** ** **** **** *** **** ****
*** *** **** ***
من دوستت دارم.
شما حتما مهربون و پر از آرامشی، من همیشه اینجوری تصورتون می کنم.
راستی لطفا متن رو پاک کنید.
پاسخ:
سلام عزیزجان. قدم بزرگی برداشتی. پذیرش اینکه مشکلی هست که باید درمان بشه و اینکه داری می پذیری که حل شدنی هست علاوه بر اینکه قدم بزرگیه برای موفقیت هست نشان میده به آینده امیدواری. این خیلی خوبه...
همیشه همین طوره که میگی ته همه چیزای امیدوار کننده امام رضاست. دلت بهش قرص و محکم باشه. مطمان باش دستهای مهربونش مثل یه حصار محکم دورت زنجیر شده تمام سنگینی مسیر  یک تنه به دوش می کشه تا تو دوباره زنده بشی. دوباره زنده شو عزیزم. من یقین دارم دست عنایت ارباب غریب ما ،حضرت رضا از سر تو کوتاه نشدنی هست.
من برات دعا می کنم.. دعاهای قشنگ.. اما خدا دوست داره تو با زبان خودت ازش بخواهی... با زبان خودت باهاش حرف بزن. بگذار آرامش پناه بردن به آستان کبریایی حضرتش به همه وجودت نفوذ کنه و تو رو پر کنه از حس خوب خدایی شدن.
من حقیر کمترین برات آرزوی بهترین ها رو دارم.
منم گاهی از کوره در میرم. خسته میشم. صبرم تموم میشه. نصیحت مشفقانه و قشنگت رو آویزه ی گوشم می کنم عزیزم. 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">