فرازونشیب زندگی طلبگی ما(همنفس طلبه)

هم قدم تا خدا آباد

همنفس طلبه

طبقه بندی موضوعی

یک سوزن به خودت یک جوالدوز به همسرت...

شنبه, ۱۹ تیر ۱۳۹۵، ۰۵:۲۵ ب.ظ

هوا بی نهایت گرم بود اما با تمام این حرفها ، گرمایی که بر بحث داغ میان خانمها حاکم بود ؛ جای خودش را داشت . جمع ده نفره ی خانمها بساط خوبی برای سرگرمی شان فراهم کرده بود . این میان شکایت های زهره خانوم از همسرش از همه شنیدنی تر بود. همه را میخ حرفهایش کرده بود . خیالش راحت بود که کسی از آن جمع شوهرش را ندیده است . خیالش راحت بود که به احتمال قوی هرگز هم هیچ کدامشان شوهرش را نمی دیدند و با همان خیال راحت تمام زندگی اش را در طبق اخلاص پهن کرده بود. میان حرفهایش مرتب تاکید می کرد : به آقا محمد گفته ام که می خواهم همه چیز را برای شما تعریف کنم . آقامون هم گفته هر چی می خوای بگی بگو . من مشکلی ندارم . این جمله ی شوهرش برایش دست کمی از یک مجوز با ارزش نداشت . زهره خانوم همچنان ادامه می داد : اوایل که ازدواج کرده بودیم مادرشوهرم همه کاره ی زندگی ام شده بود. از همه چیز زندگی ام باخبر بود. اجازه ی تمام کارهای آقامون به دست مادرش بود انگار نه انگار که بزرگ شده ، برای همه چیز با مادرش مشورت می کرد جوری که یواش یواش فهمیدم گویا خیلی هم از خودش اراده ی اداره ی امور زندگی را ندارد . مادرش هرگز فکر نمی کرد که پسرش دیگر بزرگ شده و باید برای زندگی اش تصمیمات بزرگ بگیرد. او یک پسربچه ی سبیل کلفت را به من سپرده بود که به جای خودش ، بزرگش کنم .  زهره خانوم آب دهانش را قورت داد و نفسی تازه کرد و ادامه داد : همه اش همین نبود که هیچ به فکر پول درآوردن نبود. به همان حقوق ساده ی دانشجویی که می گرفت اکتفا می کرد . یه وقتایی اونقدر بی تفاوت می شد که لجم در می آمد . در امور جزیی خانه دخالت می کرد و این دخالت های ریز به ریزش در تمام کارها اعم از دم کردن برنج ، یا جا افتادن خورشت اعصابم را خرد می کرد. زهره خانوم بی وقفه ادامه می داد . شاید می ترسید که حرفهایش یادش برود.

روزها از پی هم می آمدند و می رفتند و هفته ها را شکل می دادند و هفته ها به ماه بدل شدند. دو ، سه ماه بعد بود که زهره خانوم شاهد رفتارهای عجیبی از شوهرش شد . شوهرش که مدتها بود همان مرد مورد نظر و قابل اتکای زهره خانوم شده بود ، حالا روز به روز سردتر می شد و به رفتارهای او خرده می گرفت .

 شماره ی مشاور را از اعماق خاک گرفته ی دفترچه ی تلفن بیرون آورد. شاید این راه حل خوبی بود. شماره را گرفت . گوشی چند بار زنگ خورد و درست موقعی که زن ناامید شده بود صدایی از آن سوی خط پاسخش گفت. زهره خانوم ذوق زده سلام کرد و شروع به توضیح دادن کرد : با شوهرم اوایل ازدواج مشکلات زیادی داشتم . جزئی نگر بود ، از پس مدیریت خونه برنمی آمد ... زهره خانم میگفت و می گفت و مشاور با حوصله گوش می داد .حرفهای زهره خانوم که به زمان حال رسید ، مشاور استیصال را در صدای او یافت.  بسم اللهی گفت و شروع کرد : اشتباه بزرگ را شما کردید خواهرم . چشمهای زهره خانوم گرد شد . وسط حرف مشاور پرید که : کدام اشتباه من خیلی صبر کردم . کلی این طرف و آن طرف کلاس رفتم . من خیلی هزینه ی مشاوره های مختلف کردم تا زندگی ام را درست کنم . کلی زحمت کشیدم . تا رفتار شوهرم بهتر شد .. انگار زهرخانم وارد فاز دوم حرفهایش شده بود که مشاور رشته ی کلام را به دست گرفت . بله خواهرم شما خیلی زحمت کشیدید انصافا هم کار کردید زندگی تان را روی غلطک انداختید ثمره اش را هم دیدید اما باز هم می گویم که اشتباه بزرگ را شما کردید. این بار مشاور، ابتکار عمل را به دست گرفت و به سرعت ادامه داد :

شما حرفهایتان را با من در حالی شروع کردید که عیوب همسرتان را یکی پس از دیگری مطرح می کردید. همسرم جزیی نگر است . همسرم مدیریت منزل نمی داند . همسرم تحت مدیریت خانواده اش است ... شما بی وقفه پشت سر شوهرتان حرف می زنید . درست است که من همسر شما را نمی شناسم و شاید هرگز هم او را نبینم و نشناسم اما شما که شوهرتان را می شناسید . رفتار شما به مرور زمان تنفر می آورد و بعد از مدتی هرچقدر هم که تلاش کنید باز از چشم شوهرتان می افتید . شوهرتان بدون آنکه دلیلش را بداند از شما متنفر می شود و این تنفر باعث سرد شدن زندگی تان می شود. زن به یاد دورهمی های زنانه افتاد . ماجرا را برای مشاور نقل کرد . او ادامه داد :همسر شما در دادن رضایت برای نقل خاطرات و اشتباهات رفتاری اش برای سایرین مرتکب اشتباه شده . نداشتن تجربه ی کافی و عدم آگاهی از حساسیت های مردانه اش سبب این اشتباه بوده است . در واقع این رفتار شما کم کم روحیه ی مردانه ی او را نشانه رفته و او در اعماق ذهن و وجودش از اینکه مسائل خصوصی اش در اختیار سایرین قرار گرفته تا مایه عبرت بقیه شود، غرورش شکسته می شود.منصفانه هم بخواهی نگاه کنی این کار ، کار قشنگی نیست . قطعا شما هم در زندگی مشترکتان اشتباهاتی داشتی که به مشکلات زندگی دامن زده است اما واقعیت این است که شما آنقدر که خطاهای مردت را در انظار بزرگ کردی خطاهای خودت را نکردی . یادت باشد از این به بعد اگر خواستی با یک مشاور در مورد مشکلات رفتاری همسرت مشورت بگیری بجای اینکه بگویی : همسرم مدیریت نمی داند همسرم یک مرد جزئی نگر است بگویی : اگر زنی همسرش خوب از پس مدیریت زندگی برنیاید باید چه کند؟ اگر زنی همسری داشت که جزئی نگر بود باید چه کند ؟ راستی ما چقدر مراقب نوع رفتارمان هستیم؟چقدر حاضریم که همسرمان مشکلات رفتاری و اخلاقی ما را با دوستانش به اشتراک بگذارد حتی اگر آن دوستان هرگز ما را نبینند؟! گاهی یک سوزن به خودمان بزنیم و یک جوالدوز به بقیه...

۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰

بعدا نوشت:خواهر عزیزی که بنام بی گناه کامنت گذاشته بودید, کامنت شما

خصوصی بود لذا پاسخگویی در بخش کامنت ها مقدور نبود.لطفا محبت فرموده کامنت هاتون رو خصوصی نکنید در صورتی که تمایل ندارید متن کامنت شما منتشرشود بنده انرا ستاره دارمی کنم.چون شرایط شما عادی نبود بنده مجبور به پاسخگویی در همین بخش شدم. اما بعد... همان طور هم که خودتون فرمودید وقتی متوجه شرایط غیرعادی ایشون شدیداصلا نباید ادامه می دادید حداقلش این بود که می توانستید از یک مشاور کمک بگیرید. هرچند از لابلای کلمات شما و از روی تجربه حدس زدم که احتمالا فضای خانوادگی شما باید به شکلی بوده باشد که شما به نظر خودتان بین بد و بدتر باید یکی را انتخاب کردید وبه خیال خودتان ترجیح دادید موقعیت بد را انتخاب کنید. اما عزیزم کار شما اشتباه محض بود شما باید در شرایطی بزندگی با ایشون وارد می شدید که ایشون مشکلاتشون رو حل کرده باشن. الان وضعیت شما با وجود سختی و پیچیدگی که دارد اما قابل حل است فقط نیاز به زمان طولانی و صبر و حوصله فراوان شما دارد . با توجه به احتمالی که من از فضای خانواده شما دارم جدایی مسلما برای شما ضربه های سختی رو به دنبال داره. حتی اگر فرض من در مورد خانواده تون اشتباه هم باشه باز هم بهتره حالا که با علم به مشکلات درشت همسرتون وارد این زندگی شدید لااقل تلاشتون رو برای بهبود اوضاع بکنید تا سالها بعد وقتی به این روزها نگاه کردید افسوس نخورید که شاید اگر کاری می کردم اوضاع بهتر می شد. اولین قدم شما توکل وتوسل شدید باید باشه . روزی هزارویک استغفار رو حتما حتما داشته باشید . همین طور هر روز یک حدیث کسا رو در خانه تان بخوانید. قدم بعدی اینکه حتما با همسرتون کاملا جدی صحبت کنید و بگویید که از مساله ایشان که مخفیانه انجام می دهند باخبرید از طرفی چون تمام اعمال ایشان خلاف شرع و حرام است شما اجازه دارید که مساله را با پدر ایشان مطرح کنید. اصلا در این موارد کوتاه نیایید . مشکلات ایشان نشان می دهد که به احتمال قوی از عدم اعتماد به نفس رنج می برند این یعنی ایشان به یک مشاوره جدی نیاز دارند. خود شماهم حتما باید با یک مشاور در ارتباط باشید.ادامه این زندگی به این شکل هم برای شما و هم فرزندی که بدنیا می اید بسیار خطرناک لذا تا زمانیکه ایشان اعمال خود را ترک نکردند اقدام به این کار نکنید . من جدا در مورد زندگی شمااحساس خطر می کنم.اصلا مساله را سرسری نگیرید. ایشان بیماری جدی دارند و حتما نیاز به درمان دارند. لذا اگر ساکن تهران یا قم یا کرج هستید بفرمایید تا ادرس یا تلفن یک مرکز مشاوره را در اختیار شما قرار دهم.

موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۵/۰۴/۱۹
سیده طهورا آل طاها

غیبت

نظرات  (۴۸)

بگذریم ازون جمله. خوبیم شکر. خیلی ممنون که یادمون بودید. خیلی خیلی ممنون. منم دعاتون میکنم
پاسخ:
سلامت باشید عزیزم
آخ گفتین!
سلام
یه جمله تو این صفعه بود که آخم بلند شد
خسته نباشید. التماس دعا
پاسخ:
سلاااااام. خوبی... مامان خوبن...
چند روز پیش یادت بودم.
کدوم جمله....
سلامت باشید. محتاجیم
۰۳ مرداد ۹۵ ، ۱۵:۳۶ زهرا سادات
سلام زهورا جان
اومدم تشکر کنم بابت جوابتون
ممنونم

یار شیخ عبدالزهرا تو اصفهان پزشک طب سنتی خوب میشناسین معرفی کنین

پاسخ:
سلام. خواهش میکنم
سلام علیکم
بسیار ممنونم از طهورا سادات و یار شیخ عبدالزهرا ی عزیز
ان شاءلله خدا همه بیماران را شفا دهد و شما بزرگواران نیز همیشه سالم و تندرست باشید.
التماس دعا
۳۱ تیر ۹۵ ، ۱۸:۱۵ یارشیخ عبدالزهرا
سلام
ان شاءالله تن همه سالم باشه.
برای بیماریهای پوستی چند نفراز آشناها به دکتر ناظریان مراجعه کردن و الحمدلله جواب گرفتن.
ایشون روحانی هم هستند قبلا مطبشون توی درمانگاه گوهرسلامت خیابون هدایت کنار پارک حجاب بود،الان ظاهرا رفتن ازونجا..
دکتر فکری که داماد آیت الله ضیایی هستند.
دکتر ثاقبی که مطبشون خیابون جهاده محدوده شو بلدم اگر بانو طبیب رو بشناسین این دو بزرگوار مطبهاشون داخل یک ساختمونه.
و جدیدا هم تعریف دکتر ملکان رو زیاد شنیدم که ایشون هم روحانی هستند،فکر میکنم مطبشون سمت پنجراه باشه دقیق نمیدونم.
سلام. با اجازه طهورا سادات عزیز، میشه خواهش کنم یار شیخ عبدالزهرا چند پزشک طب سنتی رو توی مشهد معرفی کنن؟(اگه آدرس یا تلفنی هم ازشون دارن ممنون میشم بدن )من فقط آیت الله ضیایی رو میشناسم که ایشونم فقط تلفنی مثل اینکه ویزیت میکنن.واسه بیماری پوستی میخواستم.بعد یه سوال دیگه میشه واسه ناراحتی پوستی مثلا بازوی دست رو نشون پزشک سنتی هم داد؟(مرجع امام خامنه ای)
پاسخ:
سلام. یار شیخ ببین برات مشتری جمع کردم. بعدا با حساب می کنیم 
۳۰ تیر ۹۵ ، ۱۷:۴۶ یارشیخ عبدالزهرا
من نخوردم تا حالا نمیدونم.
فکر کنم بی مزه ست😁
میدونستید که هر عضو هم مزاج خاص خودشوداره،مثلا مغز طبعش بلغمه،برای همین باید سرد باشه،قدیمیا میگفتن کله ش داغه یه چیزی میگه،یا زود جوش میاره،برای همینه..البته اگر سردی مغز زیاد بشه خوب نیست،کندی میاره توی فهمیدن.
کلا مزاج بلغم و سودا مزاج خوبی نیستن فکر کنم البته
یه دونه پفک خوردین؟ خب خوب نیست،باید مثل من یه دونه چیپس میخوردین،ببین حالم خوبه😍
من سرم با رادیو معارف گرمه فقط...میدونید که.
ولی خیلی عالیه توصیه میکنم به همه حتما داشته باشنش،حین کارکردن تو خونه بشنون،مباحثش عالی ان،استاد تراشیون و آقای عباسی برنامه دارن،آقای عالی هم همینطور..خلاصه خیلی مفیده
پاسخ:
نه نمی دونستم.
نخیرم خیلی هم مزاج خوبی دارم... خیلی دوستش میدارم...
اره یه بسته کامل! اتفاقا چیپس رو چند روز پیش خوردم اونم با ماست اونم یه بسته کامل. چیپسه مال دختر کوچیکه بود, بعدش هی دنبالش می گشت می گفت مامان چیپسم کو؟گفتم کدوم چیپس ؟!می گفت همون که اینجا توی کابینت بود. گفتم کجا؟ خلاصه اونقدر از این روش پیچاندن استفاده کردم تا کلا یادش رفت. خیلی هم وجدانم راحته... چیپس اصلا خوب نیست ضرر داره... جون خودم..
۳۰ تیر ۹۵ ، ۱۶:۴۴ یارشیخ عبدالزهرا
رادیو معارف چهارشنبه ها عصر همین ساعت راجع به طب سنتی اسلامی ایرانی حرف میزنه.
الان راجع به مزاج صفرا دارن میگن.
پاسخ:
ما رادیو نداریم اما تعریف رادیو معارف رو زیاد شنیدم. تو فکر خریدش هستم. 
اما گمان نکنم بقیه شبکه هاش به درد بخور باشه.
۳۰ تیر ۹۵ ، ۱۶:۴۲ یارشیخ عبدالزهرا
آقا  این برونگرا درونگرا من جفتشو به یه اندازه دارم ها..
هیچ راهی نداره؟ من برون گرام ها
پاسخ:
حالاااااا تا ببینم... بستگی داره چقدر هوامو داشته باشی... 
۳۰ تیر ۹۵ ، ۱۶:۳۴ یارشیخ عبدالزهرا
توی کتاب ریحانه بهشتی که دستورات دوران بارداری هست یک حدیث نقل کرده که به زنهای حامله کندر بخورانید که کندر غذای جنین در شکم مادرش هست و دلش رو محکم و تحملش رو زیاد میکنه.
کلی هم خاصیت داره خوردنش..
بلغمید شما؟ خدانگه دارتون باشه😁😂

پاسخ:
حالا این کندر چه مزه ای هست؟
مگه بلغمی چشه؟! به مامانم میگم ها!! من طفلکی ام اذیتم نکن. دو روزه سردرد اذیتم می کنه. فکر کنم من نباید زیاد چیزای نمکی مثل تخمه شور و پفک بخورم. دیروز نشستم یه بسته کامل چی توز طلایی خوردم. از بعد از اون سردردم شروع شده... دلت برام بسوزه...
۳۰ تیر ۹۵ ، ۱۳:۵۱ یارشیخ عبدالزهرا
بازم میگم من خیلی بلد نیستم اما حتما این مساله رو قبل از اینکه با همسرشون در میون بذارن،با یک پزشک طب سنتی مشورت کنن،اگر تشخیص دکتر این بود که این رفتارها ریشه در بدمزاجی داره و باید از طریق طب سنتی پیگیر باشن،بعد با همسرشون در میون بذارن.
البته بازهم هرچی طهورا سادات در این زمینه صلاح بدونن،من جسارت نمیکنم.
بازهم ببخشید فوضولی کردم
پاسخ:
اختیار دارین این حرفا چیه خیلی هم محبت کردی. دست شما درد نکنه. 
۳۰ تیر ۹۵ ، ۱۳:۴۷ یارشیخ عبدالزهرا
سلام مجدد
راستش من خیلی وارد نیستم آقامون دوره هاشو گذروندن ایشون بهتر میدونن ولی حالا اجمالا عرضم میکنم که:
چهار مدل مزاج داریم،این مزاجها یه سری عواملی سبب تحریکشون میشه و یه سری عوامل دیگه سبب تعدیلشون.
مزاج صفرا که گرم و خشکه
مزاج سودا که سرد و خشکه
مزاج دم گرم و تره
مزاج بلغم سرد و تره
اطباء طب سنتی از روی چهره،رنگ پوست،مردمک چشم،نبض و یه سری فاکتورهایدیگه میتونن مزاج غالب هر فرد رو معلوم کنن.
مثلا اونایی ه مزاجشون صفرا هست سردرد میشن زیاد،سفیدی چشمشون زرد رنگه،سرگیجه دارن،طعم دهانشون تلخه،علاقه زیادی به آب یخ و یخ دارن و...
مثلا برای اینجور افراد شیرینی خوب نیست،یا ماکارونی و..
مثلا الان اگر علائم این چهار مزاج رو بخونید ممکنه یکی بگه من هم علائم صفرا رو دارم هم سودا،مثلا میگم،خب اینا میرن تو دسته غلبه سودا یا غلبه صفرا..
خیلی از بیماریها با همین شناسایی مزاج قابل درمان میشه.
یه لیست غذاهای ممنوعه میدن بهشون که اونا رو مصرف نکنن،یه سری داروهای گیاهی هم باید بخورن تا مزاجشون تعدیل بشه..
خیلی جالبه یه چیزی تعریف کنم براتون
یه پسر بچه داریم تو فامیلمون از بدو تولدش دچار اگزمای شدید پوستیه..به حدی که هرلباسی نمیتونه بپوشه،جوراب نمیتونه بپوشه،استخر نمیتونه بره،هرشامپویی نمیتونه مصرف کنه و باهربار خاروندن زخماش کلی خونی میشه بدنش...
هر دکتری که فکر کنید بردنش،کورتونهایی با دز بالا مصرف میکرد،الان شش سالشه حتی نمونه خونش رو خارج هم فرستادن..
چند وقت پیش به پیشنهاد همسر بردنش پیش دکتر ناظریان.
ایشون تا مادر بچه رو دید گفت خانوم شما خیلی غرغرو و عصبی هستین،درحالیکه مادر بچه تو جمع های فامیلی خیلی آرومن..همسر این خانوم خنده ش گرفته بود به دکتر گفت شما از کجا میدونید چون خانوم دقیقا در منزل اخلاقشون این مدلی بوده..
بعد دکتر گفته بودن که شما در ایام بارداریتون از کندر زیاد استفاده کردین،درحالیکه کند مناسب هوای مشهد و خصوصا مناسب مزاج شما نبوده اون هم در حد زیاد..یکی از دلایل مشکل پوستی بچه همین بود.
یا مثلا بچه هایی که در بدو تولد زردی میگیرن و باید برن تو دستگاه،با حجامت پشت گوششون در حدی که چند قطره خون خارج بشه این زردی رفع میشه.
خلاصه اینکه موردهای زیادی سراغ داریم که باطب سنتی برطرف میشه..عوارض داروهای شیمیایی رو هم نداره فقط یه کم زمان بره و نیازمنده به صبره.
پاسخ:
ببین هر چقدر سعی کردم از ترس مسخره شدن نپرسم نشد میگم مگه کندر رو می خورن؟مگه دود نمی کنن؟!!ادم اخر عمری چه چیزا که نمیشنوه...
من بلغمی هستم... مزاج سرد و تر اگه اشتباه نکنم. 
۳۰ تیر ۹۵ ، ۰۰:۵۳ یارشیخ عبدالزهرا
سلام
حالتون خوبه ان شاءالله؟
راجع به پست بالا من هر دو مدلشم فکر کنم،میشه همچین چیزی؟
به نظرشما من کدومم؟
راجع به کامنت دوستمون( ناشناس) من میتونم یه چیزی بگم جسارتا؟
اگر همسرشون مایل به همکاری باشن،ایشون خیلی راحت و زیر نظر اطباء طب سنتی میتونن مزاجشونو اصلاح و یا تعدیل کنن.
با چند تا خوراکی جابجا کردن میشه مزاج رو تغییر داد.
طب سنتی خیلی موفق عمل کرده در درمان بسیاری از بدمزاجی ها حالا نمیخوام اسمشو بذارم بیماری.
من اطباء شهرای دیگه رو نمیشناسم اما مشهد طبیبای فوق العاده حازقی داره.
این رفتار ریشه در غلبه سرد مزاجی داره.
ان شاءالله که مشکل این دوستمون به احسن وجه برطرف بشه.
پاسخ:
سلاااام. اغا شماها چرا اینقدر عجیب می زنین! ولی گذشته از شوخی به این راحتی گاهی نمی شه تشخیص داد و باید بررسی بهتر بشه.حالا اگه قسمت شد همدیگر رو دیدیم میشه دقیق در موردش صحبت کنیم اما همین طوری از روی شناخت این چند ساله به گمانم شما و همسرتون, خصوصا شما, اگر چه شاید یه صفات برون گرایی داشته باشید اما خصوصیات غالبتون درون گراست. من خودم یه برون گرای به تمام معنام.بجز چندتا صفت درونگرایی همه ی صفات برون گرایی رو دارم.
خدا ان شاالله به شما جزای خیر بده, حقیقتش سوال از من در این مورد میشه اما چون من هیچ اطلاعی در این مورد ندارم همیشه شرمنده میشم اگه زحمتی نیست در این مورد اطلاعات میدی؟ممنون میشم.
سلام بانوجانم
تنگر خیلیییی به جایی بود.واقعا خیلی ها دقت نمیکنیم بهش.

یه پیشنهاد واسه همه دوستای اینجا دارم. جدیدا اپلیکیشنی به اسم عادت خوب پیدا کردم. برای مراقبت کردن روی خیلی چیزها اعم از مسایل اخلاقی و همسرداری خیلی خوبه و میشه دوره های یک ماهه یا چهل روزه و... براش مشخص کرد. خوبیش اینه که گوشی و تبلتامون به هردلیلی کلی تو روز دستمونه و این برنامه هم هرشب میگه پاشو بیا کارای خوبتو تیک بزن. برای فراموشکارایی مثل من واسه مراقبت کردن روی ترک عادات بد همسرداری و اخلاقی خوبه به لطف خدا.
پاسخ:
سلام. محبت دارین و متشکر م
۲۹ تیر ۹۵ ، ۰۰:۳۸ به طهورا برای ناشناس
طهورا جان به قسمتی از کامنت دوستمون ناشناس که دقت کنید میبینید قضیه به این سادگی ها هم نیست ها
ایشون به موردی اشاره کردن که بالاخره نیاز هر زن
مثل قضیه ی فیزیک و ...
پاسخ:
ممنون عزیزم هشدار خوبی دادین. دلیل سکوتم رو مجدد ذیل پاسخ توضیح دادم اما درسته کوتاهی کردم و کاش همون اول بهش اشاره مستقیم می کردم.در واقع دلیل سکوتم بی اطلاعی ام بود.
۲۸ تیر ۹۵ ، ۲۱:۰۰ فاطمه زهرا
سلام طهورا بانو جان،من مجردم میخواستم ببینم طبق جوابی که به ناشناس عزیز دادید به خاطر رفتار شوهرشون ،من چه طوری میتونم تو جلسات خواستگاری متوجه بشم که اقا احساساتی و رمانتیک هستند در اینده یا نه،یعنی چه نشانه هایی دارن این جور اقایون در جلسات خواستگاری.خیلی ممنون میشم اگر کمکم کنید.
پاسخ:
سلام گلم. داشتن مرد احساسی همیشه هم خوب نیست. خداوند به شکل ذاتی مرد را مقتدر و کلی نگر افریده است. درستش این است که زن خصوصیت ذاتی خود یعنی احساسی و جزیی نگر را داشته باشد و مرد هم صفات شخصیتی که عرض کردم. هرچند مردها هم باید بلد باشند تا در زندگی مشترک حوصله شان را برای گوش شدن و شنیدن بالا ببرند باید بلد باشند گاهی احساس خرج کنند و دوست داشتنشان را به زیبایی به همسرشان بیان کنند.بلد باشند که احساس زن را لوس بازی های کودکانه نبینند و برایش ارزش قایل شوند.شما هم از روی احساس دختر انه تان زیاد دنبال مرد احساسی نباش چون معمولا به فاصله کوتاهی خسته می شوی و این می شود سراغاز مشکل.
اما در هر صورت می شود از نوع برخوردها و مدل صحبت کردن مرد در جلسات خواستگاری این مساله را فهمید  همین طور از شکل تعامل اعضاء خانواده با هم. طرح بعضی سوالات هم می تونه به روشن شدن مساله کمک کنه.
۲۸ تیر ۹۵ ، ۱۹:۳۲ زهرا سادات
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
**** ***** ****
****** ****
***** *** ** ******** *** ***** ** ** ***** **** ****
** **** ** **** ******* ****** ** *** *** **** ** ******* ***** ***
*** *****
** * ****** * *** *** ****** ***** ***** ***** ** ***** ** ** ***** ****** *** **** ***** ** ****** **** 
*** ***** ***** ** *** *** ** **** **** **** *** **** **** **** ** **** *** *** *** *** ** ****
**** ** ***** ***** **** ***** ** ****** ** *** **** ** ***** ****** **** **** ** **** **** ***** **** **** **** ** *** ****** *** **** **** *** **** ** ** ** ** *** ******** **** **** ** ***** * ****** *** ***** **** **** **** ******* *** *** ** **** ****** ****** * ******* ****** **** * *** ***** **** **** ** **** ***** * *** ***** ** **** ** **** ****** *** *** ** ** *** *** ** ***
** *** **** ***** ***** ********* ** *** *** * *** ***** **** ** **** ***** **** ***
***** *** ** ** ******* ***** ***** ** ******** ***** * ***** **** ****** ***** ******* * ***** **** **** ***** ** *** **** **** ****** **** ***** *** **** ** ***** * *** *** ***** ** **** **** ***** ***** ******* ** ** **** ** ******* * **** *** **** ** ***** *** **** **** ****** ** ******* ** ****** ** *** ***** 
** **** **** **** **** *** **** **** ******
**** **** *** **** *** ** *** **** ******* **** ** *** ***** * *** **** ******
*** *** *** ** **** **** ** *** ** *** ******
***** ****** **** ****** *** **** **** ****** **** ***** ***** ******* ******* ****** ******
**** ** ********* **** ** *** *** * **** *** * ******* **** ***** ***** ** *** **** ***** ** *** *** **** **** **** **** ***
***** *** **** **** ******* ***** ****
***** ***** ** ** **** **** *** ****
** ** *** *** *** * *** **** ***** ***** **** ***** ** ** ********* ***** ***** ****** ***** ** ****
***** *** ** **** ***** **** **** ****** *** * ***** ** *** ** **** *** ******** ** **** ** *** ***** ***** ****** ****** *** ** **** ** ***** ****** *** ***** ********** ***** ****
****** *** ***** ********
*** ** **** **** **** **** ***
** **** **** **** **** **** **** ***
**** *****
***** *** **** **** *** *** ***
*** *** ******* ** *** *****
*** ****
****
**** **** ** **** **** ***** ** **** ****** ** **** ***** *****
*** **** ** *** ****** ****** ****** *** ** ** ***** ** *** **** **** ** ******* **
***** **** ** ****  ****** ** ***** **** *** **** **** ***** * ***** ****** ******* *** ******* ***** **** *** **** ***** ****** **** **** ******
***** *** **** ****
***** **** **** **** **** *****
*** ** **** ** **** ***** ****
****** ** ***** ***** **** **** ** ****** ***
**** ***** ********* ** ******* ***** ******* ** ***** ***** ***** **** ****** ******
**** ***** ***** * ***** *** ** ***
***** *** * ***** ***** *** *********
*** **** ***** ***** *** ***** *** ** *** *** ******* ***** ** *** **** ***** ****** ********
پاسخ:
زهرا جان سلام.ممکنه وضعیت جسمی ایشون ژنتیکی باشه نه یک نوع کمبود در اینصورت این مساله دست کسی نیست و ممکنه اصلا به راحتی برطرف نشه. اما گمان کنم اگر شما با یک همسر با این ویژگی معمولی طرف باشید خیلی بهتر از این باشه که خدای نکرده با همسر ی طرف باشید که مشکل مورد نظر شما رو نداره اما از نظر اخلاقی یا اعتقادی مشکل جدی داره. گاهی باید از خدا سپاس گزاز بود که ما را با مشکلات حادی که تحملش سخت و طاقت فرساست امتحان نمی کنه. وقتی شیطان این مورد خاص در همسر شما رو براتون بزرگ میکنه این موارد رو در ذهنتون مرور کنید و قدردان خدا باشید.
احتمال داره دلیل خستگی شون وقتی به منزل برمیگرده این باشه که ایشون نهایت انرژی شون رو در محل کار می گذارند و و دیگه به طور معمولی تهی می شن. ایشون به لحاظ کم خونی چک شدن یا کمبود ویتامین ها ؟لثه هاشون خونریزی نداره؟ضعف صبحگاهی ندارن؟مثلا در ناحیه هر دو پا؟بعد سایر اعضای خانواده شون هم همین طور هستن؟اینا همه باید بررسی بشه. شایدهم دلیل خواب طولانی شان در خونه فرار از  غر زدن های خانوم خونه باشه. جواب این سوال رو خودتون بهتر می دونین. اما یادتون باشه مساله ی ظاهری ایشون دست خودش نیست. همه ما در ظاهرمون ممکنه نقص هایی داشته باشیم که خوشایند طرف مقابل نباشه اما حالا این درسته که این مساله باعث بشه طرف مقابلمون این فضیه رو به رومون بیاره. عنوان این پست هشدار خوبی برای هممونه. یه بار دیگه با هم بخونیمش... یه سوزن به......
اما در مورد خرید, باید بگم این یه خصلت مردانه است که در اکثر اقایان هست چاره اش خیلی ساده هست وقتی ما خانمها توقع داریم تمام دنیا و خصوصا اطرافیان مان ما را به دلیل خصلت های ذاتی مان درک کنند باید اینقدر منصف باشیم که به قدر توقعمان بقیه را درک کنیم. راه بعدی ساده تر است لیست خرید را بنویس و محترمانه بده دستش تا تهیه کنه. مردها در حفظ کردن تاریخ تولد,ازدواج و... مثل زنها ابدا مهارت ندارند لذا قبل از رسیدن زمان های فوق  فرارسیدن تاریخشون رو به همسرت اطلاع بده.به همین راحتی.
همه ی ما گاهی از کارهای روزمره خسته می شویم کم می اوریم غر می زنیم خصوصا خانمها به دلیل شرایط خاص جسمی این طوری می شن. من هم اصلا از این قاعده مستثنی نیستم. هر چند قابل کنترله. شما هم شرایطتون خاص تره تازه زایمان کردید و عوارض بعد از زایمان هم هست که ممکنه شما داشته باشید.هیچ وقت برای شروع دوباره شما دیر نیست. ما روایات زیادی داریم که فرشتگان نویسنده اعمال ما, وقتی ما مرتکب خطا  میشویم انها هفت ساعت برای نوشتن خطای ما صبر می کنند به امید توبه ما. پس هر بار برگردید مطمئن باشید کسی هست که با اغوش باز منتظر شماست.کی گفته تمام کسانیکه توفیق بازگشت داشتند پدر ومادرهای خاص داشتند. اینطور نیست. با یه مرور ساده به تاریخ بسیاری از بزرگان به این نتیجه می رسی. بهتر ین کاری که می تونی بکنی شاکر بودنه و تینکه همسرت تنها مرد و بهترین مردی بوده که خدا سر راهت گذاسته پس سعی کن از فرصت زندگی مشترکت پله هایی بسازی که باهاش اوج بگیری. کمبودهای همسرت رو صبورانه تحمل کن همانطور که اونم می کنه.
بگذریم از اینکه مسلما اگر برای خدا راضی به بردن مادرشوهر ت بشی وبعد ثواب کارت رو به حضرت رضااهدیه کنی ایشون هم مدیون شما نمی مونه و جبران می کنه اساسی... اما باید از ته دل باشه وبعد با ناراحتی کردن همه چیز رو به باد ندی اما... گذشته از این باید بگم شما کاملا و حتما حق داری که دوست داشته باشی تنها سفر بری هیچ اشکالی هم نداره. بهترین کار
اینه که تقویم رو بیاری یه سفرهایی رو انتخاب کنی با مادرشوهرت برین یکی دوتاش رو هم تنهایی برین این حق شماست اصلا هم بد نیست حتی روابطتون رو تقویت میکنه. من هم مثل شما سفرهای تنهایی رو ترجیح میدم. خصوصا سفرهای زیارتی رو که اصلا دلم نمی خواد حتی با دوستامون بریم. حالا دیدی من هم یکی هستم عین خودت. تافته جدابافته نیستم.
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
**** ***** ***
******** ****** ** ******** **** ** **** ****** ******* **** *********
***** **** ***** ***** ** ****** ******** **** **** * *** ** **** *** ******** ******
** ** ***** ***** ** **** **** *** ***
*** ******* ********* **** ** ** ******** ** **** **** ***** **** **** **** ** ***** *****
******** ****** **** **** ***** **** ** ***** **** ****
**** *** ****** **** * ****** **** ****
*** *** **** * ***** ** ***** *** **** ******
پاسخ:
سلام به سلامتی ان شاالله. حواستون به تفاوت تحصیلاتشون که ممکنه باعث اختلاف سطح درامد بشود,باشد. جلسه اول مطالب کلی مطرح میشه. زمانش هم کوتاهه. سوالات همانطور که عرض کردم کلی هست.مثلا در مورد مسکن یا در مورد موارد اعتقادی مثل ولایت فقیه, هست.
نکته مهم اینه که هیچی  بهتر از صداقت نیست. همان چیزی رو نشون بدید که واقعا هستید. اختلاف  سطح تحصیلاتشون و مسایل دیگه رو با دقت بررسی کنید تا بعدها مشکل ساز نشه.
سلام طهورا جان  حالتون خوبه ؟ خواهر جون من آخرش نفهمیدم درون گرا هستم یا برون گرا از آقامون کمک گرفتم ایشون هم به نتیجه ای نرسیدند 😭 اما تیپ شخصیتی هر دومون متفاوته 
پاسخ:
  • علیک سلام عزیزم.به قول ارسطو توی سریال پایتخت ندومبه...!
اشکالی نداره اگه نظرمو بقیه هم ببینن
هر جور صلاحه
شاید کسی مشکل منو داشته باشه و ...
.
باید چه کنم طهورا جان؟!!!
پاسخ:
ممنون از محبت شما. اما اگر اجازه داشتم و فقط بعضی از کامنت های دوستان رو که مشکلات خودشون رو میگن براتون عمومی می کردم اونوقت قطعا بخاطر داشتن این زندگی واین همسر بدون وقفه شاکر خدای مهربان می بودین. همه مون مراقببباشیم تا داشته هامان را دست کم نگیریم و بابتش قدردان باشیم. مبادا کفر نعمت, از کفت بیرون کند.
اینها را خواهرانه گفتم. مثل توصیه های یه خواهر به خواهر دیگه. امید که دلخور نشوید.
سلام طهورا جان
بی مقدمه میرم سر اصل مطلب
این مطلبت داغی به دل من گذاشت برای یک هفته چون دقیقا وقتی خوندمش که قصد داشتم مطلبی رو با کسی درمیون بذارم.
با خوندن این مطلب رفتم تو کما اما الان احساس میکنم که باید یکی کمک کنه!
............................
6 سال ازدواج کردیم
همه چیز از نظر مالی خوبه از نظر خانواده هامونم همینطور
بگذریم از اینکه همسرم با داشتن توانایی مالی محکم جلو من ایستاد و با اینکه در خاستگاری شرط بر زندگی در خانه ای مستقل بود اما ساکن خانه ی پدر شوهر شدیم در صورتی که خودمون خونه خریدیم و دست مستاجر دادیم... بماند
از مشکلات ریز و درشت هم میگذرم اماااااااااااااا..............
.
.
.
بزرگترین و اصلی ترین مشکل اینه که :
من دختر پر جنب و جوش سر حال اهل شوخی  بزله گو " البته با محارم" و شاد و چه میدونم از این دخترایی که لفظ شیطونو براشون بکار میبرن هستم " البته قبل بیشتر بودم"
اما همسری مردی آروم معقول بزرررررررگ و .... هست.
دوران نامزدی و عقدمون متوجه این قضیه شدم اما نمیشد کاری کرد به خاطر شرایط خانوادگی مون
خلاصه همیشه ته دلم سنگین بود
الانه اما فک میکنم دارم خسته میشم از این وضعیت
همسرم مرد خیلی خوبیه شاید دخترای زیادی حسرت زندگی کردنه باهاشو بخورن اما من دارم افسرده میشم و عقده ای
من دلم شیطنت میخواد
باهاش شوخی میکنم میگه اه مسخره بازی درنیار
قلقلکش میدم میگه از این کارا خیلی بدم میاد
با صدای بچه گونه باهاش صحبت میکنم میگه اه این چه طرز حرف زدنه
عشوه میام میگه مثل دخترای ... نشو
خلاصه که تمام حس ها و احتیاجات زنانه ام داره سرکوب میشه
فقط بلده به لفظ گاهی که میبینه حالم بده و واقعا از بی عشقی دارم میمیرم بهم بگه من دوست دارم اونم با چه لحن افتضاحی" نچسسسسسسسسسب"
تو خونه ی ما از عشقولانه بازی هیییچ خبری نیست
همه چیز خیلی خشک و رسمیه
اصلا فکر میکنم از لحاظ روحی و جسمی احتیاجی به زن نداشته
باور کنید
اگه من ولش کنم تا هفته ها برای فیزیکش هم سراغ من نمیاد و این بی توجهی و محبوب نبودن داره داغونم میکنه
من دختر زشتی نیستم ان شاالله که تعریف از خود نباشه حتی خوش چهره جذاب و خوش هیکل هم هستم" به گفته ی فامیل هر دو طرف"
اما نمیدونم چرا همسرم انقدر سرده
باورتون نمیشه بارها گفتم من نیاز به توجهت دارم
نیاز به رابطه ی فیزیکی بیشتری دارم و...
با خواهش با لوس کردن با جدی صحبت کردن با محبت دو روزی خوب بوده اما باز ....
راستش میترسم
دختر بی ایمانی نیستم
یعنی اونقدری ایمان دارم که سراغ حروم نرم اما ...
دلم ضعف میره برای شوخی های همسرانه سربه سر گذاشتنای دوتایی دل و قلوه دادن عشقولانه صحبت کردن سر به سر هم گذاشتن متاسفانه وقتی تو اطرافیانم این رفتارو میبینم ....
بازم میگم همسرم مرد خوبیه اما من نمیتونم از این نیازهام چشم پوشی کنم 6 سال سعی کردم که بگم عیب نداره اگه اینو نداره عوضش فلانه بیساره اما نمیشه من نمیتونم.
پاسخ:
سلام. درسته که تمام زندگی ها مشکلات خودشون رو دارن. قطعا زندگی شما هم مثل همه زندگی ها خالی از مشکل نیست اما انچه شما از زندگی خودتون فرمودید اصلا مشکل نیست. عزیزم, خصوصیاتی که شما از همسر تون گفتید نه تنها فقط مربوط به همسر شما نیست بلکه در مورد اکثر یت مردها صادق هست  در واقع همسر شما خصلت های عادی یه مرد رو داراست. شما باید بدونید که زن و مرد خصوصیات متفاوتی دارن و تلاش یکی برای تغییر دیگری علاوه بر اینکه بی فایده است کار نادرستی‌ هم هست. فکر کن همسر شما از اینکه یه زن حساسی داره خسته و ناراحت بشه و تلاش کنه شما رو تغییر بده اونوقت واکنش شما چه خواهد بود. اتفاقا از روی تجربه میگم که همسر شما خیلی هم شما رو دوست داره فقط شیوه ابراز اون با شما متفاوته. گاهی خوبه که همدیگر رو انطور که هستیم بپذیریم.کافیه بپذیرید این رفتارهای همسرتون نشان دهند ه عدم توجه و علاقه اش به شما نیست بلکه خصلت ذاتی و خدادای اونه. خصوصا اینکه در خانواده های ایرانی به پسرها اینطور القا میشه که تو مرد شدی. مرد که گریه نمی کنه.مرد که... اونقدر که مردها یاد می گیرند تا همیشه احساسات خودشون رو کنترل یا مخفی کنن. شاید برات جالب باشه اگه بدونی خیلی از خانم ها ارزو می کنن کاش همسر شون مثل شوهر شما بود. مطمئن باش اگر همسر خودت هم غیر این بود کم کم خسته می شدی و بجای این کامنت,یه کامنت می ذاشتی که شوهرم عین زنهاست جزیی نگره اصلا اصالت مردانه نداره و.... دیدم که می گم....
بعدا نوشت.. در بحث رابطه فیزیکی بهتره ایشون به لحاظ پزشکی چک بشه مثل  اطمینان از کافی بودن ویتامین ها در بدن یا استفاده کمتر از غذاهای سرد یا داشتن استراحت کافی... اما لازم شرعی میدونم از طرف خودم بهتون عرض کنم اطلاعات بنده در این زمینه ابدا کافی وبه اندازه نیست و اگر می بینید همون اول بهش اشاره نکردم به این دلیل بود که البته کوتاهی کردم 
و کاش همون اول به این نکته اشاره مستقیم می کردم.. بابت این تاخیر باز هم معذرت می خوام.حلال بفرمایید .خوبه این مساله رو برای اطمینان از مسیر دیگه چک کنید
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
**** ***** *** *** *** ****** 
** ****** ** **** ******* ****** ***** ******* ****** **** **** *** ******* ** ***** ***** **** ****** ***** **** *** *** ***** **** **** * ***** **** * ***** ******* ***** ****** ****** ***** **** *****
**** *********** * ** ** ****** ****** **** *** ** ****** ***** ***** *** **** ****** 
** ***** *** ****** ******** *** ** **** *** * **** ***** **** **** ***** *
***
پاسخ:
سلام عزیزم متاسفانه انجام این کار از عهده ام خارجه
سلام و خداقوت
اگر خدابخواد مام در آستانه مزدوج شدنیم.خیلی دوست داشتم که عروس سادات بشم اما خوب حتما لیاقتشو نداشتم!به قول استاد فرهنگ باید خوبی ها رو زندگی کنی تا خوبی ها گیرت بیاد...حتما که نه مطمئنا توی رفتارام با سادات اطرافم ایرادهایی بوده که...
به هرحال خیلی خیلی التماس دعا دارم.
اگر امکانش هست یه استاداخلاق بانفس حق و یک مشاور مجرب متدین رو توی شهر قم بهم معرفی کنید.مشاور در زمینه های شخصیتی و فردی.ممنونتون میشم..
بازم خیلی خیلی التماس دعا
پاسخ:
سلام. به سلامتی ان شاالله. استاد اخلاق توی قم نمی شناسم می تونید از وبلاگ من او کمک بگیرید. اما مشاوره :مرکز مشاوره صدرا۴۵متری صدوق کوچه۱۸
۲۷ تیر ۹۵ ، ۱۴:۲۳ بانوی شیعه
سلام طهورا جان. خوبی؟ دخترا خانمهات خوبن؟

من شدیدا نیاز به یه مشاور دارم! اگه خانم باشه که چه بهتر :)
خودتون رو هم خیلی قبول دارم ولی میترسم وقتتونو بگیرم و مزاحمتون باشم. مشکل برام پیش اومده و چند تا سوال دارم. لطفا اگه خودتون فرصت دارید بهم بگید که سوالامو بپرسم و اگر نه یه شماره از مشاور مذهبی خانم که خودتون قبولش دارید بهم بدین
ممنون میشم :)
پاسخ:
سلام. مشکلی نیست من در خدمتتون هستم اگر سوادم بکشه کمکتون می کنم اگر هم نه, می تونم به یه مرکز در تهران یا قم یا کرج معرفی تون کنم. اما هیچ کدام از اساتید ما تلفنی مشاوره نمید ن شما باید حضور ی تشریف ببرید.یعنی اصلا فرصتش رو ندارن. حالا شما بفرمایید شاید مشکل همین جا حل شد ان شاالله.
۲۷ تیر ۹۵ ، ۰۱:۰۶ فاطمه سین
ببخشید چرا نمیشه بیشتر توضیح بدید؟
چه خطری میتونه داشته باشه؟
این حرفتون کنجکاوم کرد لطفا بگید.

پاسخ:
عزیزم شما خوب می دونی که اینجا یه فضای مجازی هست و هر کسی با هر میزان از اطلاعات یا قدرت درک در این موارد, وارد این فضا میشه. ممکنه هر کدام از ما در درک این مساله در شدت و ضعف های متفاوت باشیم. ممکنه ندانستن بعضی موارد به مراتب بهتر و مفیدتر از دانستنش باشه  و تبعات  منفی کمتری داشته باشه.اساتید ما از جمله اقای عالی ما رو از گفتن بعضی موارد نهی کردن. بااینکه بعضی از مباحث ضبط تلوزیونی میشه اما اغلب اساتید حتی اجازه ضبط تلوزیونی رو نمی دهند.لذا بنده رو از ذکر بعضی موارد معذور کنید.
۲۶ تیر ۹۵ ، ۰۰:۱۰ سیده ای که شفا گرفت
سلاممممممممممممممممم بانو طهورای گلم

نمی دنید چقدر کامنتتون رو دیدم ذوق کردم از قبل زایمان سر نزده بودم اینجا راستش نا ایمد شدم بازم بنویسید

الان خیلی خوشحالم که کلی پست هست بخونم

ان شاالله شما و دختر های گل سلامت و شاد باشید و قلمتون مستدام
پاسخ:
سلام عزیزم. سلامت باشید. قدم کوچولوتون مبارک. اسمش رو هم کاش بهم می گفتی. فضولیه دیگه... ان شاالله که عاقبت بخیر باشین. من خیلی به شما غبطه می خورم کاش منم انگشت کوچیکه شما می شدم.
۲۵ تیر ۹۵ ، ۲۱:۰۶ همسر سید علی
سلام سادات خانم 
در مورد پست بالا ...
من ویژگی های هر دو تیپ رو به طور یکسان دارم ... حالا برون گرام یا درون گرا ؟
اتفاقا من و آقاسید وقتی ازدواج کردیم مدلمون اینطوری بود که زن منطقی با مرد احساسی که خب الحمدالله کم کم مدلمون درست شد و به سمت زن احساسی و مرد منطقی داریم میل می کنیم :)
پاسخ:
سلام عزیزم. خب همیشه در همه چیز, استثناهایی هست. هر چند شاید یه کم عجیب به نظر بیاد ولی خب پیش میاد دیگه.. من توصیه می کنم شما یه سر به دکتر عزیزی بزن ضرر نمی کنی گلم.
دلبندم, دقیقا همین عدم تناسب بود که شما رو مجبور کرد برای بازگرداندن تناسب به زندگی تون تلاش کنید,سختی بکشید,تا مرزهای خطر برید و برگردید, با مخاطرات ریز و درشت مواجه بشید, ازمون و خطا های مکرر را پشت سر گذاشتید تا اینکه بعد مدتها از زندگی مشترک الحمدلله به ثبات رسیدید. تلاش یک مشاور این است که  قبل از بروز این مشکلات و صرف هزینه های روحی و عاطفی و در برخی موارد مالی, به پیشگیری بپردازد. حتما قبول دارید که پیشگیری بهتر و کم هزینه تر و منطقی تر از درمان است. 
وای کنکور خیلی بد بود......خدا روز اعلام نتایجو به خیر کنه...دعا کنید ک یه رشته خوبی بیارم!

اخه کنکور زبان رو خوب دادم

طهدرا خانم میشه اعمالی که ما رو بیشتر به خدا نزدیک میکنن بگید؟غیر از انجام واجبات و ترک محرمات و خدمت به پدر مادر
اینا رو براشون خیلی برنامه دارم
یه اعمالی ک مخصوص زیارت امام رضا هست و اینکه در مدت زیارت قلبمون پاک بش
ه اگه ذکری دعایی چیزی میدونین بگید
پاسخ:
نه اینطور نیست نگران نباش. اصلا مدل کنکور همینه.شما به این راحتی نمی تونی نتیجه رو پیش بینی کنی.پس به خودت زمان بده, عجله نکن,هول نشو. از همه مهمتر اینکه شما زحمتت رو کشیدی,توکل کردی, کوتاهی هم نکردی پس حالا وقتشه که صبور باشی و به خدا اعتمادکنی. یادت هم باشه همه راههای خوشبختی به دانشگاه ختم نمی شه. اونچه مهم هست اینه که شما هنوز اغاز یک راه بزرگی. من بهت اطمینان دارم که می تونی بهترین باشی.
شما فعلا به اونچه که میدانید اعم از انجام واجبات,ترک محرمات... عمل کنید کافیست.

ببخشید این یعنی چی؟:

اقای بهجت توصیه به گفتن لااله الاالله داشتن  اما بیشتر از صد تا در روز نگو و تا چهل روز هم مداوت کن نهایتا یه سال.ذکر رو اصلا از هرکسی نگیر هم خود ذکر رو هم عددش رو چون خطر داره .اما صلوات عدد نداره خیلی هم خواص داره تا می تونی صلوات بفرست تا اثار گناه از بین بره و گشایش حاصل بشه.

زیاد ذکر گفتن مگه بده؟ ذکرو عددشو از کسی نگیر یعنی چی؟


پاسخ:
بله اذکار رو نباید از هر کسی بگیرید همین طور تعداد اون اذکار و تعداد روزها رو نباید به میل خودتان یا افراد.غیر.معتبر زیاد کنین یا برای اینکه تاثیرش را بگذارد نباید کمتر از چهل روز باشه. در غیر این صورت ممکنه خطرات و مشکلاتی پیش بیاد. چرا که ظرف وجودی ادمها تا یک حدی فقط ظرفیت داره و بیشتر از اون مثل لیوانی می شه که اب زیادی ازش سرریز میشه. لذا شما هم اذکار رو از هر کسی نگیرید. درسته که اگر ظرف ما کوچک باشه اصلا اجازه ذاکر بودن به طور مداوم به ما داده نمی شه اما در هر صورت باید روی این مساله دقت داشمت.من بیشتر از این نمی تونم مساله رو اینجا براتون باز کنم شما در همین حد داشته باش. تنها ذکری که می گن هر چقدر گفته بشه و در هر تعداد مشکلی نیست صلواته.
ذکر رو باید از اهل بیت یا یکی از علما و اقراد موثق گرفت.
سلام
این که گفتید خانواده بعضی از رزمنده‌ها رو میبرن سوریه و براشون خونه تهیه میکنن تا چه حد موثقه؟ منبع این حرف کجاست؟ برام خیلی مهمه. اگه لطف کنید جواب بدید ممنون میشم
پاسخ:
سلام. ان شاالله خدا تمام رزمنده ها و خانواده هاشون رو از بلاها محفوظ نگه داره.
بعضی از رزمنده ها و خانواده هاشون رونمی برن سوریه و براشون خونه تهیه کنن بلکه بعضی رزمنده ها با اختیار خودشون می تونن خانواده هاشون رو همراه خودشون ببرن دمشق. گویا دمشق اوضاع ارامی داره و چون رزمنده ها عموما دو ماهه به ماموریت میرن و برمیگردن برای اینکه مرتب در تردد نباشن و از طرفی به خانواده هاشون هم نزدیک باشن و راحتتر وبیشتر همدیگر رو ببین یه خونه توی دمشق تهیه می کنن و اونجا ساکن میشن. من نمیدونم ایا این امکان برای همه هست یا فقط در رده های خاصه. اما هست.
سلام.....
پاسخ:
علیک سلام
سلام.....
۲۴ تیر ۹۵ ، ۱۶:۰۶ طلبه آینده
سلاااااااااام طهورا خانم جون
خب خداروشکر کنکور بخیر گذشت و تموم شد ممنونم از اینکه به یادم بودید
ان شاءالله همیشه شاد باشید و سرزنده و همینطور دختر های گلتون
پاسخ:
علیک سلام. به به مبارک باشه. خسته نباشی. نتایج گویا حوالی ۲۰مرداد میاد . ان شاالله که موفق باشید ما رو هم بی خبر نگذارید
سلام طهوراخانم
اون نماز استخاره ک برای خواستگاری همیشه میگین چ جوریه و کی باید خونده بشه؟
پاسخ:
سلام . این نماز رو وقتی بخوانید که شرایط اولیه فرد مورد نظر رو قبول کردید و قبل از اینکه برید تحقیق بنید این نماز پنهان هارو براتون اشکار می کنه اما مشروط بر اینکه اونهارو ببینید و ازش ساده نگذرید. دو رکعته مثل نماز صبح بعدش به سجده برید و صد بار بگویید استخیرالله برحمته خیرتا فی عافیه
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
**** ******* ***** ******
***** **** ** ***** ** **** *** *** *** **** ** *** *** *** *** ** ***** ** ***** ***** *** ******* **** ***** *** *** **** * ***** ******** ** *** **** ** **** *** *** ****  * *** *** ***** ** ** ****** **** * ****** *** ***** *** ***** * **** ** ****** * ******* *** **** *** * **** **** ****** *** ** ***** * **** ***** * **** ******* **** ******* ****** ** ****** **** ******* * ***** *** *** ** ***** ** *** *** **** ******* ** **** ******** **** ****** ******* **** *** **** *** *** ** ******* **** ***** ***** * ***** ***** **** * ******* ***** ** ** ***** ** *** * ***** **** *** **** *** ******** *** * **** ***** **** ** ** ** ******* * ***** *** **** ***** ********* **** * ** ** **** *** *** ********* **** ** **** ***** * *** **** ******* ***** * *** **** ** **** * ** **** ********* * **** * **** ******** ** ***** * ***** ** *** ****** **** * *** ***** **** ***** *** ** **** ****** ********* ** ** ** ** ***** **** *** *** ** *** **** ** **** ***** ***** *** **** *** * *** *** ****** ** *** ** * ***** **** * ****** * *** **** ** ** *** ***** **** ** **** * **** * *********** ****** ******** ** *** **** * *** ********* ** ** ***** * ***** ***** * ****** ******* ***** **** * ********* ******** **** ** ** ***** *** *** ******* **** *** ** ***** **** * ****** ******
*** *** ** ***** ***** ***** ** ** ***** **
**
****** ****** **** **** ***** ***** * ***** *** **** ***
***** ***

پاسخ:
سلام خواهرم. الحمدلله که والدین همسرتون از ایشون رضایت دارن. شکست مالی اگر به عاق والد بودن مرتبط باشد از ناحیه مرد خانه است و زن چون بعد از ازدواج تحت ولایت پدرش نیست پس این مطلب به عاق والد بودن یا نبودن او مربوط نیست.در مورد کمک مالی پدرشوهرتون هرچند منطقا علاج مشکل نیست و اصطلاحا بهتره بجای ماهی دادن ماهیگیری را یادش دهد اما بلحاظ عاطفی به هر حال ایشون پدری هستند که شاهد مشکل فرزندی هستند که برای کسب رضایت اونها مهاجرت کرده و کمک مالی به پسرش رو حق خودش بدونه.ممکن هم هست این مشکل یه امتحان باشه پس سعی کن ازش سرافراز بیرون بیایی
سلام، خیلی خیلی زحمت کشیدید و وقت گذاشتید و توصیه های عالی بود که به خانم مورد نظر ابلاغ شد. میشه زحمت بکشید کامنت رو پاک کنید، چون ممکنه پاسخ توسط افراد دیگری هم خوانده شود و متوجه قضیه شوند. ممنونم. انشاءالله بهترین  اجر رو از حضرت رضا بگیرید.
۲۲ تیر ۹۵ ، ۱۲:۱۷ طلبه ساداتو حاج آقا
سلام خانووووووووووم وبه جالبی دارین خوشحال میشم وبه منم بیاین
پاسخ:
علیک سلام. بله خدمت رسیدم اما متاسفانه نتونستم کامنت بگذارم
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
**** ***** **** ** ***** ** *** ** **** ***** ***
** **** ********* * *** ******** ** ** ** **** ****** ****** ***** ******* ********** ****** *** **** ****** ** **** ****** ** ***** ** ******** **** *** ** ***** ****** ***** ***** ****** **** * *** **** **** ****** *** ** **** * **** *** ****** ** *** *** **** *** ***** ** ***** *** *** ********* ****** **** ******* *** ** **** ** ******* * **** *** ** ***** ** ******* ***** ** **** **** **** ******* ** ****** ***** ** **** **** **** * ****** ******* ** ******* ****** *** ***** *** ***** ********* **** ** * ****** *** ** * ** **** **** **** ***** **** ***** ******** **** *** ** **** ***** ** **** ** ******* ****** **** **** * ** ** *** **** ***** * ***** *** * **** *** ** *** **** **** * ***** ** ** ** **** ****** ******* *** ** ***** **** ******
***** **** *** *** **** *** *** *** **** ** ****** ** **** ****** **** ** *********** ******* *** *** ** ** ** *** ***** *** *** ******** ** **** *** ********* ** **** ** *** * ***** ** **** ***** *** ******* ***** ** *** *** *** **** * *** ****** *** ** *** **** ** **** * *** ** ***** ***** *** ** **** * ****** ** **** ****** **** *** *** * ** ***** ********* ***** ******* ** **** ** ***** **** ** ***** ** *** *** ***** ***** ***** * ***** ** **** *** **** **** * ****** ****** **** ****** **** ****** ** ** ******* *** ** *** ***** ******** ** **** ** ***** **** ***** ** ****** *** ****** ***** **** ** ******* ***** ***** *** **** ** *** ****** **** *** ********* **** *** * *** **** * **** ******* **** ** ** ********* ** ******* ***** ****** ** ********* ** *** ** **** **** **** **** * ** ******* ****** **** **** ** ** ***** ***** * ********* *** ** *** **** ***** ***** ** *** *** * ** **** ****  *** ****** ***** ** ***** ** *** ** **** ****** ***** ****** *** *** **** *** ****** *** ******* ***** *** ***** ** *** *** *** *** *** ***** ***** ***** ***** ** ** ***** **** **** ***** ***** * *** ****** ** **** *** * **** ***** *** *** *** **** ***** * **** **** ** **** ****** ***** ** ****** * **** ***** *** **** *** *** ** ***** **** *** *** **** ** ** ** ** ***** **** * ****** ** ** ***** ***** ** ****** * ****** ** **** ***** ***** ***** ****** *** *** ** *** ***** ******* *** **** ***** ** ****** * ***** *** *** **** ** **** *** ******* **** ***** ***** * ****** **** ***** **** ***** **** *** **** ***** **** * ***** ****** ***** * ***** *** ***** *** ** **** ***** ****** **** **** * **** ***** ****** **** * **** *** **** * **** * **** ** ** ***** ** **** ***** ** ****
** ** **** **** **** ** *** * **** ****** * ****** * ***** *** * ***** ** *** ** ****** **** **** * **** ****** **** * ***** **** ** ***** *** ***** **** *** ***** ***
*** ***** ****** **** ******* *** ** ***** ***** * *** *** *****
**** ** **** ****** **** ******* ***** ***** **** **** ****** ***** ***** *** ** ** ** ** ****** ****** * **** ** *** *** ****** ** ***** *** ** ***** *** *********
**** ********** **** ****** *** *** ** ***** ***** **** *** **** ** ****** ** ******** ***** ***** ***** **** *** ***** *** ************ ** **** ** ***** ** ** ** *** *** *** ****** ** ****** ***** **** **** *** **** ** ***** ***** ****** * *** ***** ***** *** ** ** *********** ******* ********* ** ******* *** *** **** ** **** ** **** *** ** ** ******** **** **** ** *** **** *** *** ** **** ** *** ** ******* ** ***** ** **** ** ***** ** **** *** ** *** ** ** *** ***** ****** ***
**** **** * *******

پاسخ:
سلام عزیز دلم. قدم نورسیده مبارک. ان شاالله خدا به برکت این کوچولو درهای رحمتش رو به روی شما باز کنه. در مورد مشکل کاری همسرتون ممکنه دلایل متعددی وجود داشته باشه.به طور مثال  ایا پدر و مادر همسرتون از ایشون رضایت دارن. یکی از دلایل شکستهای مالی عاق والد بودن یا شریک شدن با یک عاق والد است.حتی شکستن دل والدین هم سبب بحران اقتصادی میشه.با تعریفی که از همسرتون کردید بعید می دونم که معتقد به ولایت فقیه نباشه اما استاد اخلاق ما می فرمودن عدم تقید به ولایت فقیه فقر می اورد. در زندگی تون زیاد استغفار کنید و صدقه بدید چون در این مساله نافع هست.مرتب دم از فقر نزنید چون حقیقتا فقیر می شوید.بین الطلوعین وقت تقسیم روزی هست اون موقع رو بیدار باشید.یه یتیم رو به اندازه ی وسعتون ولو ماهی چند هزار تومان اطعام بدید.احتمال هم داره این یه امتحان الهی باشه. در این مدت رابطه تون رو با خدا تقویت کنید چراکه خدا می فرماید شما را با ترس از گرسنگی ومشکلات مالی امتحان می کنیم.روی سوره های مزمل و ذاریات به همسرتون بگید هر روز بخونن چون برای روزی و پیدا کردن شغل خوب,خیلی نافعه. 
پیداست همسر شما انسان بسیار شریفی هستن قدرهمسرت رو بدون و به حرمت عمه سادات در کنارش سختی ها رو باصبوری تحمل کن و مزد این صبوری رو به نیت تعجیل در ظهور حضرت به ایشون هدیه کن یقین داشته باش که اهل بیت وقتی کسی چیزی بهشون هدیه میده مدیونش نمی مونن وجبران می کنن. جبران کردنی....
حساسیت شما هم به دلیل مصایب بعد زایمانه و کاملا طبیعیه اما سعی کن بخودت کمک کنی تا از این حالت زودتر بیرون بیایی.تو اونقدر قوی هستی که از این امتحان سربلند بیرون بیایی. یادت باشه دنیا محل خوش گذراندن و بدون دغدغه و مشکل زندگی کردن نیست خدا انسان رو در رنج افریده. اینجا محل ازموده شدنه خدا هرکس رو یه طور امتحان می کنه یکی رو باهجرت اجباری از کنار محبوبش یکی رو با مشکلات مالی یکی رو هم با مرگ عزیزانش یا نقص عضو خودش یا عزیزش یا...حالاانصافا تحمل کردن کدومش راحت تره.بخاطر سلامتی تون شاکر باشید . اگر از کنار خواهر دور شدی حالا نزدیک برادر امام معصوم هستی چرا سعی نمی کنی به دامن امن ایشون چنگ بزنی می تونی سلام خواهر رو به برادرش برسونی . اما هروقت دلت خواست یادی هم از من و خانواده ام کن. و سلام ما را هم برسان.
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
**** ***** ****  ****** ***** ***** *****
***** ** *** ** **** * ****  **** ** *** **** * ***** * ******* **** **** ****** ** ***** **** **** * **** ***** **** ****  *** *** **** ********** ****** **** *** ***** ***** *******   *** ***** *****  *** *** *** ****** ***** ***** *** *** ****  ****** *** **** ******* *** ****  ***** *** * *** *** **
پاسخ:
سلام عزیزم. من درک می کنم که موضوع تا چه حد برات درداوره اما فکر کردن مداوم به این دو مساله جز اینکه خودت رو از پا دربیاره ثمره دیگری نداره. واقعیت اینه که همون بهتر که اون اقا همین ابتدا به هم زد چون اگر عقد می کردی وبعد همچین بهانه ای را می اورد انوقت ضربه ای که می خوردی خیلی جدی تر می شد. حتما در این مساله برای شما خیری هست که بعدا براتون اشکار میشه. اما در مورد اون فرد دیگه قطعا سرنوشتی شوم و دردناک در اخرت در انتظار اوست البته اگر توبه نکند.اون رو بخدا واگذار کن که خدا بهترین قضاوت کننده است.تا چهل روز روزی صدبار حداقل,نباید از چهل روز کمتر باشد و از صد بار هم نباید کمتر شود. ذکر لاحول و لاقوه الا بالله رو بگو. این ذکر نشاط اور است و خوف از دیگران را برطرف می کند. همین طورزیاد صلوات بفرست.
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
***** ** **** ** ** *** ** **** ****** ******* ** ***** *** ***** ***** **** ******** **** * **** ** ** ***** *****
****
** ** ***** ***** ** ***** * *** *** * **** ** ** ***** ****** **** ***** * **** ** ** **** ** **** ******* **** ** *** ******* *** ***** * ****** *** ** *** * ***** ******** *** *** *** ***** ******* ***** ****** ****** **** ** *** ** ***** ******* ***** ** * ***** ***** *** ** ** ** ********* *** ****** ** ** ******* *** *** **** *** ***** * **** *** **** **** ** ******* **** **** ** ** *** *** ****** ** ***** ** **** ** *** **** **** * **** ****** ** ***** ****** *** ***
** *** ***** ** ** ***** **** **** * ** ****** ** ****
*** ***** ***** *** ** *** ***** ***** ***** ** ** *** ** ** *** ***** **** ** ****** ** **** ** ******* ***** * ** ** ***** ***** ** *** ****** ***** ***** ****** *** ***** *** **** ** **** ***** *** ** **** ***** ***** ******* ***** **** ** ** **** **** ******* ** ***** **** ****** **** ***** * ** ***** ***** ** ****** **** *** ***** *** * ***** *** ** **** **** ** *** *** **** ** ***** ***** ** ** ****** ****** ****** ** *** ***** *** **** * *** ****** ** ** ***** ** **** *** ***** **** **** ** ***** ***** ****** **** ** * ****** *** ****** ******** **** **** ***** * *** *** **** **** *** *****

**** **** ****** ** *** *** ** ***** *** **** ** **** ****** ****** **** *** **** * ** *** **** **** * **** *** ****** *** * *** ****  ***** ** *** ** **** *** ***** ** ****** * ** **** ***** ** ** ***** **** * **** *** ** ****** ***** ** ***** **** ****** * *** **** ****** ****** **** ****** **** **** ***** * ****** *** ****** ** *** ***** ***** *** *** **** *** ***** **** ***** ***** ****** ** **** **** ***** **** * *** ** *** *** * **** **** ******* ***** ******* *** ***** *** ****** *** *** ** *** ****** ****** *** ******* *** ****** ** *** ************ *** **** *** ***** ****
***** ** *** *** ******
پاسخ:
سلام عزیزم. در اینکه رفتار پدر خانواده اشتباه بوده شکی نیست. از دوستی چند ساله با کسی قبل از ازدواح که زمینه ایجادتنش در خانواده شده تا عدم تلاش برای درمان اختلافات با همسرش در طول زندگی تا ایجاد رابطه صمیمی که مثل اغلب این دست اشنایی ها از یک دلسوزی شروع شده تا واقعه اخیر که البته به اثبات نرسیده. تمام ابن مشکلات رفتاری پدر خانواده به وقتی برمیگرده که ایشون با وجود مشکل و تنش با همسرشون قدمی برای اصلاح امور برنداشتن لذا همواره یه جور نارضایتی از زندگی مشترک در ایشون بوده که باعث رفتارهای اینچنینی در ایشون شده البته این میان نباید از خطاهای مادر خانواده در ارتباط با رفتار احتمالی با همسرش هم چشم پوشی کرد. اما تمام انچه از نقص رفتاری پدر خانواده رفت و گفته شده چیزی از خطای بزرگ بچه ها در تجسس بی حاصل در روابط پدرشون که نتیجه ای جز خرد شدن اعتبار و غرور و اقتدار پدر در خانواده رو ,سبب می شه , کم نمی کنه. بچه ها اگر هم متوجه رفتار غیر متعارف پدر شدن نباید اون رو در محیط خانه افشا کنن تا هم جو خانه رو ناامن کنن هم مادر رو به تنش بندازن هم بچه های رو در معرض اسیب اخلاقی که به تبع رفتار پدر به شکل یه مجوزدرامده ,قرار بدن هم به شخصیت پدر بی احترامی کنن. یادمون باشه رعایت حرمت والدین در هر صورت واجبه.این مساله می تونست قشنکتر حل بشه با یک نامه مودبانه به پدر یا با یک صحبت خصوصی بدون اینکه سایرین متوجه بشن.الان هم این تجسس کار اشتباهی هست,و در هر مرحله ای که هست بهتره متوقف بشه. چک کردن گوشی پدر توسط بچه ها هیچ توجیهی نداره تماس گرفتن با اون خانم هم کار خوبی نیست. بهتره به جای این رفتارها قضیه با یک نهی ازمنکر به شکل کاملا مخفیانه و مودبانه توسط پسر بزرگتر انجام بشه. این میان اگر مادر خونه رابطه ی عاطفی اش را با همسرش تقویت کنه شاید بچه ها دیگه شاهد این تنش ها نباشن.
اما در مورد بعدی... طلاق هرگز و هیچ وقت بهترین گزینه نیست چون اسیب های جدی بعد از ان برای دو طرف مشکل ساز است.من هم اصلا در حد و اندازه دادن چنین مجوزی نیستم.اما اگر تحمل این مساله برای برادرتون سخته  در این مرحله اتفاق بیفته خیلی بهتره تا بعد از عروسی.اسیب هاش کمتره. من توصیه می کنم اگر جدا برادرشون نمی تونن با این موضوع کنار بیان به جای دلسوزی بی حاصل که هیچ فایده ای نداره حتما به اتفاق همسرشون به یک مشاوره معتبر و مذهبی رجوع کنن شاید با یک مشاوره حضوری مساله حل بشه. اما هر چی هست تصمیم برادرشون کار اشتباهی هست که هیچ سرانجامی نداره. بلکه  ممکنه برادر ایشون بعد از ازدواج غیرمنطقی با اون خانم به دلیل عدم ارضای عاطفی و جنسی به همون مسیری بیفته که پدر خانواده افتاده و حتی شدیدتر. اون وقت قطعا مشکلاتش پیچیده نر و اسیب هاش جدی تر و خطرناکتر خواهد بود.انوقت دلسوزی که برادرشون برای پدر و مادر زنش داشته هم بی معنا میشه چون هم اون زن هم والدینش و هم اینده اش رو به چالش جدی کشانده.
سلام طهورا بانو
همسر شما مدافع حرم اند؟
۲۰ تیر ۹۵ ، ۱۲:۵۱ همسر سید علی
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
*** ***** ***** ***** ***** ** ** **** **** ***** *** *******
*** ** ***** **** *** ***** **** **** *** ***** ** ***** *** ***
***** ***** ** ** ***** ****** *** ****** ***** ***** *** **** *** ** 
****** **
**
پاسخ:
خدااااایا... کار خیلی خاصی بود. تبریکات من رو بپذیرید موفق باشید ان شاالله.
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
**** ********
*** *** ****
***** **** **** ****** ***** *** ** ** *** ** ***** **** *** *** ******* ** ***** ** *** ****
**** ** **** ***** * *** *** **** ******** ** * **** **** ***** ***** ** *****

**** *** *** ***** ** *** ***** ******** *** ****** ****** ** ** **** ** ******** *** * **** ** **** **** ***** **** ***

** ***** **** ** ***** ** ***** *********** ****** *** **** ** ******** ** * **** **** *** ****** *** ****
** **** ****** ***** ******* ** *** ***** **** ** ***** ****** ** ********* **** ****** *** ********
****** ** ***** ****** **** *** ************ **** *** **** *** ***** ************ ** ***** ****** **** *********** ******* ***** ***** ** *** ** *** * ** *** ** ******* ** **** ******* ***** ***** *** *** **** **** **** **** ***** *** **** ***** ** ***** *** *** ***
**** **** ** **** ******* ****
*** **** **** **** ******** ****** ** **** ** ******* ***** ***** **** ***** ***** ***** ***** **** ********* ** *** **** * *** **** ****  ** ***** ***** ** ** **** ** *** ***** *** *** ******

****** ** **** **** ***** **** *** **** ** ***** **** **** ***** * *** *** ***** *** *****
**** **** **** ***** ** ** **** ** *** ** ****** ****** *** ** *** ***** *** *** **** **** ** *** ****** ** ** ****** ** ***** ** ***** ***** ****
**** ******** **** * ***** **** * *** ***** ******** ****** *** ** ****** *** *** ********* ****** * *** **** ** ******* ****** *** ****

***** *********** **** ** **** ***************** **** ** ***** ****** ***** * **** ***** ** *** **********

پاسخ:
مروه عزیزم سلام. خواهش می کنم. ببین گلم هم پدر و هم همسر هر دو بر زن ولایت دارن .حفظ احترام هر دو واجبه. امت در مورد والدین توصیه به احترام گذاشتن به اونا اصلا شوخی بردار نیست. جدای از اون پدرها معمولا باید به دلیل ساختاری که دارن مراقب رفتار باهاشون باشی. دلهاشون نازکتر و طبیعتا شکننده تره. دلشون هم که بشکنه اینده بچه به خطر می افته اینا رو گفتم تا بهت بگم مراقب باش حواست رو جمع کن دلش نشکنه. هیچی به شما مجوز بی توجهی رو نمی ده. مادرتون هم اشتباه کرده نباید وقتی دیده همسرش مشکل اقتدار داره وظایفش رو به دوش می کشیده. اینا وظیفه مرده. باید مساله حل بشه نه اینکه برای راحتی کار کلا صورت مساله پاک بشه. الان هم از دست شما کار چندانی بر نمیاد نه اینکه اصلا اما خب سخته.سنی از پدرتون گذشته ومن می ترسم اگه به شما راه کار بدم پدرتون متوجه بشه و ناراحت بشه و این همانطور که گفتم خب نیست اما لااقل کاری که می تونی بکنی اینه که مثل مادرت نباشی مسوولیت های مردانه رو خودت به عهده نگیری. خرید نکنی . اگه چند بار این مساله باعث بشه غذا مهیا نباشه کم کم و به مرور می فهمن وظیفه شما خرید بیرون نیست.بهترین کار هم تلقین مردانگیه. یعنی مرتب یادشون بندازی که ایشون مرد خونه است البته این کاری بوده که مادرت باید زودتر از اینا می کرده.اقای بهجت توصیه به گفتن لااله الاالله داشتن  اما بیشتر از صد تا در روز نگو و تا چهل روز هم مداوت کن نهایتا یه سال.ذکر رو اصلا از هرکسی نگیر هم خود ذکر رو هم عددش رو چون خطر داره .اما صلوات عدد نداره خیلی هم خواص داره تا می تونی صلوات بفرست تا اثار گناه از بین بره و گشایش حاصل بشه.
۲۰ تیر ۹۵ ، ۰۱:۲۲ یارشیخ عبدالزهرا
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
**** ****
** *** **** ***** *****
***** **** **** **** **** **** ** ***** ** ** ** ** ****** ** ** ** ** ***************
****** *****
***** *** ** **** **** ********
**** *** ** *** ***** **** ******** **** **** *** ****** *****
*
*** ***** ***** ** * *** ***** ***** *****
*** ****** *** **** ** **** ***
پاسخ:
علیک سلام.خواب نداری مگه...نه اصلا و ابدا اون چیزی نیست که شما تصور کردی. جدی می گم. وظیفه رو نباید از روی ترس کنار گذاشت.اگه این طور بود خیلی از علما در برابر اشتباهات سکوت می کردند. اونوقت تکلیف نیمه کاره می موند. من حقیر کمترین البته در این حد نیستم اما باید مبشرا و نذیرا هم بود. ما مسوول به نتیجه رسیدن کار نیستیم اما مامور به ادای تکلیفمون هستیم. کار رو وقتی فکر می کنی درسته باید انجام بدی خواه پندی در کار باشه خواه ملال. مهم اون هدفی هست که داری بخاطرش می جنگی. هدف اصلاحه. یه قدم نزدیکتر شدنه. حالا خدا رو چه دیدی یه وقت دیدی نتیجه داد. یه قدم همه مون نزدیکتر شدیم.اخریش هست ان شاالله. من خودم با خودم جنگیدم. بالا و پایین کردم. الان هم توی وجدانم انگار دارن رخت می.شورن. هی از خودم پرس و جو می کنم. ان شاالله که این دفعه هم هدف رضایت حضرت رضا بوده باشه. وگرنه من حقیر کجاو این همه ادا... روزی که تصمیم به این امر گرفتم قسم می خورم ذره ای انگیزه خاصی نبود یه کار بود مثل بقیه . نمی دونم چی بگم. میگن توی دمشق امنیت برقراره.هر چی هست تا حلب شلوغه و ناامن. حالا که اوضاع نصفه شبی توی خونه ما بهم ریخت. باز تب رفتن و اشک وصدای ناله... بیقراریه دیگه. از همه بیقرار تر عضو کوچیک خونه هست.برای شهادت باباش دست به دعاست. کاملا مهیای اینه که بی سر برگرده. اگه مشهد اومدم نامه هایی رو که نوشته برات میارم .
ممنون از روش خوب و جدید و مودبانه ای که برای طرح مشکلات زناشویی و زندگی با این پستت بهم یاد دادی...
پاسخ:
خواهش می کنم انجام وظیفه است. این در واقع توصیه ای بود که حدود سه ماه پیش اقای تراشیون برای ما نقل,کردن . همون موقع توی سررسیدم نوشتم و با خودم عهد کردم اینجا بازگو کنم. چون خودم از اهمیتش به این شدتی که ایشون فرمودن خبر نداشتم. هر چند یه بار استاد اخلاقی داشتیم که توصیه میکرد غیبت همسرتون رو نکنید, غیبت تنفر می اورد. این خاصیت غیبت است. اما من همیشه فکر می کردم منظورش برای مواقعی هست که خانمها پیش خواهر یا مادر یا نزدیکانشون درد دل میکنن اما با توصیه اقای تراشیون ماجرا را جدی تر دیدم.این بود انشای من....

سلام طهورا بانو جان ،شما که امام رضا (ع) اینقدری شما رو دوستون دارن که شدید واسطه ی ایشون برای حل مشکلات مردم ،یه دعای مخصوص برام بکنید .از خود اقا بخواید نجاتم بدن. 
پاسخ:
علیک سلام.امام رضا امام مهربان همه هستند . محتاجیم به دعا
۱۹ تیر ۹۵ ، ۲۱:۴۰ یارشیخ عبدالزهرا
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
****
***
** ** *** *** ***** ****** * ****** ** *** ** *** ****** ** ****** ***********
پاسخ:
سلام... اولا میام یه دل سیر می زنمت ها.... ثانیا من کلا یه جور مرض مردم ازاری به جونم افتاده که تا جنازه ام رو از تیر چراغ برق سرکوچه مون اویزون نکنن دست بردار نیستم.. . ثالثا به جون خودم با کلی ترس و لرز و الهی العفو و خدایا قول میدم دیگه از فردا ادم بشم دستم به خون خودم اغشته شد..رابعا ... هیچی دیگه الکی الکی خودم رو بخاک سیاه نشوندم و سری که درد نمی کرد و دستمال بستم.... دیگه ما رو ندیدی حلال کن... روحم شاد... راستی یه  زمزمه هایی شده برای رفتن خانواده های بعضی رزمنده هایی که توی سوریه هستن. براشون خونه تهیه میکنن توی دمشق... به قول اون بنده خدا.... منم باید برم,,,اره برم سرم بره,,, نذارم هیچ حرومی طرف حرم بره..
سلام طهورا خانم
میشه یک پست راجع به سوال های خواستگاری و معیارهای انتخاب همسر بگذارید؟ ممنون
پاسخ:
سلام مبحث گسترده ای هست. فقط هم به سوال و جواب های کلیشه ای خلاصه نمی شه. بعضی مسایل باید ریشه ای حل بشه. اما اگر زنده بودم به روی چشم. اما توصیه می کنم رجوع کنید به کامنت های پست مرد است و مردانگی اش...و پاسخی که به خانم مروه داده شده احتمالا جوابتون رو می گیرید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">