فرازونشیب زندگی طلبگی ما(همنفس طلبه)

هم قدم تا خدا آباد

همنفس طلبه

طبقه بندی موضوعی

او بازگشت با عشق(همسرداری)

سه شنبه, ۵ خرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۵۶ ق.ظ

مترو خیلی شلوغ نبود. صندلی کنار دستم خالی شده بود. زنی جوان کنارم نشست . خنکای هوای داخل مترو انگار حال و حوصله ی آدم را جا می آورد. زن جوان موبایلش را بیرون آورد و با کسی آن سوی خط صحبت کوتاهی کرد. نگاهی به من کرد و لبخند خشکی تحویلم داد . هنوز ۷ ایستگاه به پایان خط مانده بود و حوصله ام کاملا" سررفته بود. از خدا می خواستم که کسی پیدا شود تا بتوانم ایستگاه های باقیمانده را با هم صحبتی با او سرکنم. هنوز دعایم تمام نشده بود که زن جوان پرسید : چند تا ایستگاه تا آخرش مونده ؟ مشتاقانه جوابش را دادم. زن انگار صدای درونم را شنیده باشد سرصحبت را باز کرد. صحبت ها ادامه داشت تا رسید به مسئله شیرین کادوی روز زن . زن سعی می کرد ناراحتی اش را مخفی کند ٬ کاری که چندان در آن موفق نبود. می گفت : در خانه ای مستاجریم . همسرم کارمند دولت است . هفته ی پیش که روز زن بود برای مادرش کادو گرفت اونم چه کادویی ! یک نیم سکه . یعنی به اندازه ی یک ماه کرایه خانه مان . زن دستانش را به هم فشرد. دیگر خیلی به نظرم آرام نمی آمد . ادامه داد : خیلی اعصابم خرد شد . پرسیدم : مادرشوهرتان شاغل است ؟ گفت : نه ٬ خانه دار است . ۳ تا ایستگاه بیشتر باقی نمانده بود و من فرصت کمی داشتم تا آبی بر آتش زن بریزم. نگاهی عجولانه به سرتاپایش انداختم . به نظرم آدم مقیدی می آمد. گفتم: قرآن که می خوانی ؟ لبخندی به نشانه ی تایید زد . ادامه دادم : قرآن می فرماید که به والدین خود احسان کنید . اجازه بده تا مرد زندگی ات هر چه می تواند به پدر و مادرش خدمت کند . هر خدمتی که شوهرت به مادرش می کند خدمتی است که به زندگی خودت می کند. دعای مادرش زندگی شما را از خیلی از خطرات حفظ می کند. زن که آرامتر به نظر می آمد گفت : اما الان که ازدواج کردیم اون وظیفه داره که نیازهای زندگی مون رو تامین کنه . مگه مجبور بود بره برای مادرش سکه بگیره؟! اسم سکه که آمد چهره ی زن دوباره سرخ شد. رشته ی کلام را به دست گرفتم . عزیز دلم پرداخت نفقه ی پدر و مادر بر پسر واجب است . پدرشوهر شما حتی بعد از ازدواجتان هم بر شوهرشما ولایت دارد . درست است که یک مرد باید اول از همه نفقه ی همسرش را بپردازد و زندگی او را اداره کند اما پرداخت نفقه ی پدر و مادرش هم بر او واجب است البته به شرط تامین مالی. ادامه دادم : گفتی که مادرشوهرت خانه دار است درسته ؟ با تکان سر ٬ حرفم را تایید کرد. پس مادرشوهرت استقلال مالی ندارد چه اشکال دارد اگر همسرت برای دلخوش کردن و شاد کردن دل زنی که همسر تو را سالهای طولانی پرورش داده و تربیت کرده است یک نیم سکه بگیرد. زندگی شما با خرید این نیم سکه لنگ نشد ٬ فقط اندکی از پس انداز شما صرف شاد کردن دل مادری شد که الان میوه ی دلش را در کنار تو می بیند.

قطار به نقطه ی رهایی رسیده بود. مسافران با شتاب از واگن قطار بیرون می آمدند. زن موبایلش را بیرون آورد . شماره ی همسرش را گرفت . " خواستم بگم خیلی کار خوبی کردی که دل مادرت رو با اون سکه شاد کردی از اینکه همسرم مرد قدرشناسی هست خوشحالم . "

این آخرین کلام زن بود . حالا باید تمام راهی را که آمده بود به سمت خانه اش برمی گشت ٬باعشق ...



موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۰۵
سیده طهورا آل طاها

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">