فرازونشیب زندگی طلبگی ما(همنفس طلبه)

هم قدم تا خدا آباد

همنفس طلبه

طبقه بندی موضوعی

باز هم گذرِ ما به درِ خانه ی ارباب افتاد...

چهارشنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۴، ۰۶:۴۵ ب.ظ

شب اول محرم .... سینه زنت آرزوشه ... با دستای یه پیر غلامت پیرهن سیاه بپوشه .........


باز محرم از راه رسید و صدای هروله ای تمام جانم را به آتش می کشد . باز محرم از راه رسید و من مانده ام و اندوه بی پایان عاشورا ....


باز محرم از راه رسید و فریادهای " هل من ناصر ینصرنی " مردی غریب از هزار توی تاریخ به گوش شنیده می شود. کجاست آن گوش شنوا که فریادهایش را لبیک گوید ...؟؟


باید برخیزم ... پرچم سرخ فام عاشورا مرا می خواند ... باید امشب برم ... باید امشب برم و چمدانی که به اندازه ی تنهایی من جا دارد بردارم و به سمتی بروم که درختان حماسی پیداست . رو به آن وسعت بی واژه که همواره مرا می خواند ..... یکنفر باز صدا زد .... کفش هایم کو ؟؟!


 

موافقین ۹ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۲۲
سیده طهورا آل طاها

نظرات  (۲۶)

۳۰ مهر ۹۴ ، ۰۶:۴۱ یار سیدعلی
سلام سادات جان
عزاداریا از همه قول ان شاالله
ببخشید سوال ضربرالعجل پیش اومد عذرمیخوام مرتبط نیست
سن چادر سرکردن دختر کی باشه خوبه؟
یکی زا دوستان دختر6ساله دارن پرسیدن چیکار کنن
پاسخ:
سلام عزیزم
سلامت باشی 
دختران رو نباید تا سن 9 سال به حجاب وادار کرد اما باید اونها رو به داشتن حجاب تشویق کرد. 
سلام طهورا جان من همیشه پستاتو میخونم لذت میبرم یه سوال دارم
آدم چطوری از غفلت نجات پیدا کنه؟؟ من شب با خودم قرار میذارم فردا حواسم جمع باشه ولی انگار نه انگار
پاسخ:
علیک سلام لیلای من . من هم مثل شما هستم شب قول می دهم صبح وا می دهم . یادم هست اما اراده ام ضعیف است .این یعنی قول دادن برای من کافی نیست . باید اراده کرد به نَفس تعهد داد و بر این تعهد پابرجا بود . مثلا می شود که برای بدقولی تنبیه مشخص کنیم .یکی از علمای بزرگ عصر ما که چون من الان مطمئن نیستم اسمشان را نمی گویم فرد عصبی بودند . یکبار وقتی که یکی از طلبه ها سوالی را چند بار پرسیده بود ایشان عصبی می شوند و با اینکه به خودشان قول داده بودندکه بر خودشان مسلط باشند اما چنین نمی شود و به شدت با طلبه برخورد می کنند . بعد هم پشیمان می شوند به در خانه طلبه رفته و عذرخواهی عمیقی می کنند و هر چه طلبه می گوید اشکال ندارد اما ایشان به شدت ناراحت بودند . لذا خودشان را تنبیه می کنند که یکسال روزه بگیرند . 
حالا چنین تنبیهی برای ما کمر شکن هست اما می شود در قبال غفلتهایمان تنبیه های کوچکتری برای خودمان وضع کنیم مثلا یک مبلغی صدقه بدهیم یا اگر روزه قضای واجب نداریم یک روز روزه بگیریم 
سلام سیده بزرگوار
منوبه خاطرتون هست؟ 
چندین بارکامنت گذاشتم وتقاضاکردم عاجزانه برای من وامثال من که خدا به حرمت این روزهاوشبها لیاقت مادروپدرشدن روازما وهمسرانمون نگیره..اماثبت نشد
محتاج دعاهاتم سیده عزیزززز.عاجزانه میخوام که  دعامون کنین
پاسخ:
علیک سلام بله به خاطر دارم . 
کامنت شما به من رسید من پاسخ هم دادم اما موقع ثبت پاسخ نمی دونم چه اتفاقی افتاد که کلا کامنت شما حذف شد و من شرمنده شدم .
ان شاالله که به حرمت کوچکترین سردار امام حسین خدا فرزندانی سالم و صالح به شما عطا کنه . همین طور تمام کسانیکه آرزو دارند تا فرزندانی داشته باشند که عباس باشند برای امام زمانشان . 
۲۸ مهر ۹۴ ، ۰۹:۴۰ یار شیخ عبدالزهرا(یار طلبگی و هزار و یک...)
سلام علیکم
عزاداریهاتون قبول باشه...
برای شرح صدرم میشه دعا کنید...
اینجا شیعه و حتی اهل سنت در اقلیت هستند...
مجبورم خیلی چیزها را بشنوم و ببینم و ساکت باشم یا لبخند بزنم..
حرفهایی که میشد از امام حسین بزنم باید خرج...

پاسخ:
سلام بر مارکوپولوی مونث . کیف احوال ؟ آجرک الله خواهر جان . 
اختیار دارید از زمین مگر به آسمان می بارد؟ شما باید برای صبر کم من دعا کنید شما که ماشاالله اهل صبرید . هر چه نباشد به عمه جانتان رفته اید .
مگه اجازه ندارید باهاشون مباحثه کنید ؟ یا شاید هم خطری چیزی دارند؟ معمولا آدمای بی آزاری هستند مگر اینکه شانس شما از همه طرف زده.
حرفم این است که حرف بزنید . اصلا رفته ای برای همین حرف زدن . مگه غیر از اینه؟ آخرش اینه که یه بادمجون می کارن پای چشمت . آخی یاد میثم تمار افتادم . خدایش بیامرزد . اونجا نخل نداره ؟ یه وقت آویزونت نکنن به قول بروبچ بخ بخت بشیم . 
بهت اس هم داده بودم . خیلی تعجب نکن این رسم تاریخه. یادت که نرفته ؟! باطل همیشه بیش از حق است و حق همیشه کیمیاست . با یارانی که تعدادشان هرگز از 72 تن بیشتر نشد.
سلام حالتون خوبه؟من که خیلی خوبم خداروشکر
یکی از اشنایان یه سوالی داشتن گفتم از شما راهنمایی بگیرم.با دختربچه سه ساله ای که علاقه خیلی زیادی به لوازم ارایش داره چیکار باید کرد؟
اطرافیانش مخصوصا مادرش اصلا اهل ارایش نیستن  فقط لاک و رژلب دیده و همین دوتا رو خیلی دوست داره و همش میگه برام بخرید
پاسخ:
علیک سلام عزیزم . استفاده از لوازم آرایش برای بچه ها اصلا درست نیست . هم به لحاظ بهداشتی و هم به لحاظ اجتماعی و هم به لحاظ تربیتی . از نظر بهداشتی استفاده از این لوازم آسیب کاملا جدی به پوست لطیف و ظریف بچه ها می زند . می دانید که این لوازم از مواد شیمیایی ساخته شده که حتی استفاده مکرر از آن برای بزرگسالان هم آسیب زاست چه برسد به پوست لطیف بچه ها و نوجوانها که در سن بلوغ هستند . همین طور استفاده از لاک بدلیل ایجاد یک پوشش شیمیایی که مانع رسیدن اکسیژن به سطح ناخن می شود آسیب جدی به ساختار در حال رشد ناخن می زند . از نظر اجتماعی استفاده از این لوازم سن بلوغ را کاهش داده و کودک را به سرعت به دنیای بزرگسالان سوق می دهد در حالیکه این سرعت عمل کاملا پوچ و بی اساس و سطحی است نه از روی رشد بلوغ فکری و جسمی . صادر کنندگان این لوازم به کشور ما خوب می دانند که سن استفاده از این لوازم و میزان سرسام آور استفاده از آن در کشور ما چقدر است پس با صادر کردن این لوازم به کشور ما جیب های اقتصادی شان را مملو از پول می کنند و اینکه از درآمد حاصل از آن چه بلای به سرجوامع اسلامی و شیعه می آورند الله اعلم . در حالیکه در کشورهای اروپایی و آمریکایی خط قرمز های جدی تربیتی در استفاده از این لوازم هست . از آنجاییکه افراد خانواده ام در رفت و آمد های مکرر به این کشورها هستند و یکی از اقوام نزدیکم یک ایتالیایی تازه مسلمان است با شناخت عرض می کنم که اصولا استفاده از این لوازم در این کشورها در بالای 85 درصد موارد مختص زن های با سن بالایی است که دیگر جاذبه ی زیبایی شان را از دست داده اند و یا مختص زنانی است که با کمال شرمندگی شغل شان به شکلی است که باید از این لوازم استفاده کنند تا چشمگیرتر باشند . تا جاییکه وقتی این بنده خدا به ایران آمده بود با تعجب به زنها و دختران ما نگاه می کرد و متعجب با فارسی شکسته و بسته می گفت : توی ایران اینقدر فاحشه هست ؟؟؟!!! و فقط خدا می داندکه آن لحظه دوست داشتم از شدت شرمندگی و خجالت زمین دهن باز کند و مرا ببلعد. حتی جز آداب و رسوم حین ازدواج این کشورهاست که عروس بدون آرایش باشد چراکه معتقدند این روز ، روزی است که عروس باید مثل فرشته ها و ملائک پاک باشد و با چهره ی حقیقی اش ظاهر شود و تمام زیبایی اش را در همین سادگی می بینند.با چشم های گرد شده شکل و قیافه ی زنان ما را در خیابانها نگاه می کرد و از شکل عجیب حجاب آنها به عنوان یک مسلمان انگار داشت شاخ در می آورد . از جنبه ی اعتقادی اش : استفاده از این لوازم ذهن پاک و ساده ی کودکان و دنیای ملکوتی آنها را دچار خدشه جدی می کند و جهان بینی الهی او را کاملا تغییر می دهد . دیگر تفکر مهدوی را نمی توانید به این بچه القا کنید . لذا توصیه می کنم به مادر و اطرافیان کودک بگویید به هیچ عنوان زیر بار این مسئله نروند نه اینکه با دعوا و داد و بیداد مانع ایجاد کنند بلکه به بچه به زبان خودش توضیح بدهند که بحاظ بهداشتی استفاده از این لوازم مناسب او نیست و از موضع خودتان هم اصلا کوتاه نیایید. استادما تاکید دارند اصلا مادر جلوی بچه آرایش نکند داخل اتاق برود در را ببندد کارش که تمام شد بیرون بیاید. بچه آرایش کردن او را نبیند تا یکسری خطوط حیا از بین نرود. 

عرض ادب. باآرزوی قبولی عزاداریاتون.  ببخشید میتونم بپرسم در چه مجالسی شرکت میکنید البته اگر براتون مقدوره. 
پاسخ:
سلام فرح جان . چرا نمی تونید مشکلی نیست . حقیقتش جاهای مختلفی میرم . بیشتر مجبورم به خاطر شرایط کاری همسرم که تا دیر وقت مجلس دارن جاهایی برم که مسیر مترو داشته باشه و با وجود بچه ها و اینکه فرداش میرن مدرسه راحت تر رفت و آمد کنم . یه مقدار سخت پسند هستم روی سخنران خیلی حساسم . البته اینکه مداح کی باشه و هر چی دم دستش رسید رو نخونه و برای گرفتن اشک هر چیزی نگه هم برام مهمه . مراسم دانشگاه امام صادق که میثم مطیعی هست رو خیلی دوست دارم برم ولی چون با بچه ها تنها هستم رفتنش برام مقدور نیست . چیذر میرم  (امامزاده علی اکبر) مداحش محمود کریمی هست . موج الحسین میرم .(میدان خراسان )مداحش حسین سازور هست. و سخنرانش هم آقای صدیقی که من بهشون بی نهایت ارادت دارم. هیات محمد طاهری هم میرم اما بیشتر بخاطر سخنرانش که دکتر قنبری هست و استاد تاریخ ماست . مسجد ارگ هم میرم . 
۲۶ مهر ۹۴ ، ۱۶:۲۵ خادم الشهدا
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

**** ******* ** ****** ******** ***** **** ***** ** *** **** * ** *** ** *** **** ** *** ** *** ** **** **** ******* **** *** *** ******** ****** ** ***** **** ****** **** *** ** **** **** ***** ****** ** ******* *** ***** ***** ** *** **** *** ***** *** ** ***** ***** ** *** *** ** ***** **** ***** * *** **** *** **** ****** ****** *** ****** *** ** ***** ** ****** **** ****** ***** **** *** ****** *** ****** **** ** **** ***** ***** *** *** *** ***** ** **** ***** **** **** *** **** **** ** *** ****** **** ***** ** **** **** ** **** **** ***** ** **** ** *** **** ************* ******** *** ***** ****** **** *** *** ***** **** **** *** ****** **** **** ** *** ****** ******* **** ******* ****** ***** ******* *****  

پاسخ:
علیک سلام کار خوبی کردید که کامنتتون خصوصی نیست چون وبلاگ شما توی بلاگفاست و بلاگفا هم مشکل داره من نمی تونم توش کامنت بگذارم و اونوقت عذاب وجدان می گرفتم که جواب شما رو ندادم .
ببین من نمی دونم شما از کی پرسیدید که به شما گفتن همین که نماز بخونه کافیه . چون اصلا این طور نیست . فاکتور های زیادی برای ازدواج مطرحه . نماز ریشه و اساس مسئله است که اگر نباشه اصولا بنیان یک بنیان سست هست اما در کنارش خیلی مسائل دیگه هم هست که باید مراعات بشه . در قرآن سوره نور اشاره شده که همسر باید صالح باشه. نگفته فقط نماز بخوونه کافیه . امام صادق سه نکته رو جز صفات همسر می دونه .1- راستگویی 2- امانتداری-3- وفای به عهد .ایمان به تعداد رکوع و سجود فرد بسته نیست . کسانی که در کربلا قربه الی الله به امام سنگ می زدند اهل نماز و روزه و تعبد بودند . این البته به معنی کمرنگ کردن بحث نماز نیست اصلا و ابدا بلکه می خواد بگه ساده انگار نباشید و فاکتور های دیگه رو بررسی کنید . معتقد به ولایت فقیه بودن خودش از مسائل مهمه . اعتقاد به خمس داشتن هم همین طور . نمی شه فقط به نماز تکیه کرد. اما در کامنت شما یه نکته بود که من لازم می دونم در جایگاه یه خواهر کوچکتر به شما بگم و اون اینکه در انتخاب همسر یک نکته خیلی مهمه اول باید ما خودمان پاک باشیم اهل تعبد باشیم اهل تقوا باشیم تا بعدهمسر پاک هم نصیب ما بشه . نمی تونیم معتقد باشیم که من یه آدم متوسط هستم هیچ تلاشی هم برای بالاتر رفتن نمی کنم بالاخره یکی بهتر از من پیدا می شه که دست منو می گیره و بالا می بره . این تفکر درست نیست .
اما نکته بعدی اینکه شما ملاکهای امام صادق و ملاکی که در سوره نور آمده رو مقایسه کنید اگر همسرتون این صفات رو داره خدا رو شکر . اما اگر هم نداره خدایی نکرده الان دیگه نمی شه به راحتی پشت پا به همه چیز بزنید . چاره کار رهایی نیست . این ساده ترین کار ممکنه . فرار همیشه ابتدایی ترین کاریه که یه نفر می تونه بکنه . بجای اینکه مایوس باشید یه یاعلی بگید و خودتون رو به لحاظ اعتقادی بالا بکشید و سعی کنید که روی طرف مقابلتون هم اثر مطلوب داشته باشید . قرار نیست همه چیز هلو برو توی گلو باشه . گاهی رسالت ما در چیز دیگه ای خلاصه می شه . حالا که شما وارد زندگی شدید دو دستی زندگی و همسرتان را حفظ کنید با توکل به خدا خودتان و زندگی تان و همسرتان را بسازید  کار سختی هست اما کاملا امکان پذیر است . ایشان وقتی از شما مهربانی و محبت و اطاعت و ایمان و تعهد رو ببینید وقتی شما رو مودب به آداب زناشویی و زندگی مشترک ببینید شیفته ی اعتقادات شما می شن . ان شاالله که عاقبت به خیر شوید
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام 

** *** *** **** ***** *********
*** ** ***** ***** **** ** **** *** ******** **** ***** ** ***** ******* *** ** **** ****** ** **** ******** **** *** **** ** ***** ******* *** * **** ** ****** *** ***** ** *** ** ***** ****** ***** *********** *** ****** **** ** ****** ** *** ***** ********** ** ** ***** ** ***** *** * *********** ***** ***** ***** *** **** ** ** **** *** ***** ***** ***** ****** *** **** ***** ****** ********** *** *** **** *********** *** ** *****
*** ***** ******* **** ********** * **** ********* **** ***** ***** ******* ** ***** *** *** ***** ** ***** **** ***** ***** ** **** *** **** ********** ****** ****** ******* ****** ***** ** ** ***** ******* **** **** *** ****** ***** ******* **** ***** ***** * ****** ****** ** *** *** *** *** ************ ***** ***** ** *** ** ** ***** ******
***** *** ** ***** *****

پاسخ:
علیک سلام . خب خدا رو شکر اصلا مهم نیست ناراحت نباشید . اما سعی کنید حتما یه مقدار از اعمال رو به جا بیارید لااقل سعی کنید در روز یه مقدار قرآن بخوانید . به انار شیرین سوره انعام بخونید و بخورید اگر نمی تونید تمام سوره رو بخونید تا جایی که می تونید بخونید.لااقل در روز 100 تا استغفار بگید . سعی کنید دائم الوضو باشید. روی نمازهایتان مراقب باشید
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام طهورا بانو
** **** ***** ********* ** ***** ******* ** **** ***** * **** **** *** *** *** *** ********** ** **** * *** ******** ** **** ***** ****** **** ******* ******* ** ***** ******** **** ******* ****** **** **** *** *****
متن پیام رو نمایش ندید.
پاسخ:
علیک سلام . این مسئله در خانمها کم اتفاق می افته . شاید اشتباه می کنید و حالتتون رو اشتباه برداشت کردید. اما در هر صورت اصلا هیچ جای نگرانی نیست . چرا استرس دارید ؟ مگر دست خودتون بوده ؟ این مسئله غیرارادی بوده و مشکلی نیست اما اگر احیانا فیلم های غیرمتعارف می بینید مثل سریالها یا فیلم های ماهواره ، آنرا ترک کنید چون در ضمیر شما اثر سو می گذارد . همین طور گوش دادن به موسیقی خصوصا موسیقی های مطرب احتمالا به این مسئله دامن می زند. فکر کردن به نامحرم همین طور . حضور در مجالس نامناسب و مختلط هم همین طور . اگر خدای نکرده اهل یکی از اینها بوده اید همین امروز توبه کنید و ترک کنید . چون اثر وضعی اش روی بچه می ماند اما اگر اهل هیچ کدام نیستید اصلا و ابدا نگران نباشید . فقط اگر مطمئن هستید که در خواب این حالت به طور کامل به شما دست داده حتما با دفتر مرجعتان تماس بگیرید تا اگر نیاز به انجام غسل هست ، اعمال عبادی تان با مشکل مواجه نشود 
باید بروم ...

خوش به حالتان که برای رفتنتان 
باید
تعیین کرده اید ... 

بیچاره من
که نمیدانم
رفتنی ام یا . . .

دعا کنید منو ....لطفن ....
پاسخ:
محرم اصلا" به کسی اجازه سکون و سکوت نمی دهد . شعور محرم چنان شوری به جانهای ناآرام و دلهای داغدار و چشم های منتظرمان می ریزد که باید رفت . ماندن مساوی می شود با پوسیدن . 
همه ترسم از عاشوراست . ترسم از آن است که اندوه این ماتم کاسه ی صبرم را لبریز کند . کاش سالی بیاید که طهورا گذرش به عاشورا نیفتد. عاشورا سخت است . خیلی سخت. هیچ کس نمی تواند عمق دردی را که به جانم پنجه می کشد ببیند. لا یوم کیومک یا اباعبدالله... 
< -- <

سلام

پاسخی که به مامان کوچولو دادید، سوالی رو به یادم آورد. نظر شما راجع به شرکت کودکان در مراسم شیرخوارگان حسینی چیه؟ من مادرهای زیادی رو دیدم که فرزندانش رو می برند یا حتی دیدم کسانی رو که نذر می کنند بچه دار شوند و نوزادشان را به این مجلس ببرند. برخی هم می گویند ما همیشه آرزو داشتیم یا داریم که فرزندی داشته باشیم و به این مجلس برویم. 
شخصا بار اولی که این مراسم رو دیدم شوکه شده بودم از بس که فضا احساسی و گاهی دلخراش بود. مخصوصا بسیار دل نگران نوزادی (و البته مادرش) بودم که مداح از او برای تکمیل اثر مداحی اش استفاده می کرد.خودم تا قبل از دیدن مراسم دلم می خواست فرزندانم را به این مراسم ببرم چون تعداد زیادی کودک هم هستند و فکر می کردم که لابد مناسب کودکان طراحی شده و به نکات تربیتی فکر شده ولی بعد با خواندن مطلبی از شما (یادم نمی آید در وبلاگ بود یا در قسمت نظرات) مردد شدم.
با سپاس
پاسخ:
مریم عزیزم سلام . اتفاقا شخصا چند بار در این مراسم شرکت کرده ام . این مراسم برای شیرخواره هاست . ما هیچ جا نداریم که شیرخوار از رفتن در این مراسم منع شود . منظور از شیرخوار نوزادانی هستند که هنوز قدرت تشخیص ندارند . متوجه ی روضه و هروله و شیون مادرهایشان نمی شوند و عموما حتی خواب هستند . اگر در این سن باشند حضورشان منعی ندارد . استاد ما تاکید داشتند بچه هایی که به مرحله ای از تشخیص رسیده اند که حضور در این مراسم ها آشفته شان می کند ، حضور نداشته باشند وگرنه در مورد نوزادها مشکلی به نظر نمی رسد . همین طور در مورد مادرهایشان . حضور مادران شیرده در مراسم هایی که روضه خوانی های سخت هست در صورتیکه به دلایلی از جمله مشکلات پزشکی مثل بیماری قلبی یا مشکلات روحی مثل افسردگی بعد از زایمان ، منعی ندارند ، شرکت شان هیچ مشکلی ندارد . در مستندات تاریخی داریم که اهل بیت در برهه هایی مادحین را امر می کردند که مصیبت خوانی کنند و زنان در پشت پرده ها بنشینند و شیون کنند . هیچ تفکیکی قائل نمی شدند که مثلا زنان شیرده یا باردار نباشند . لذا حضورشان در صورتیکه منعی ندارند بلامانع است . اما بر اساس برخی مستندات تاریخی اهل بیت در مواجهه باکودکانی که سن آنها به تشخیص نسبی رسیده بود با احتیاط بیشتری عمل می کردند.
هرچند که مداح به هر حال بهتر است مراعات حال افراد با شرایط خاص را بکند . ان شاالله که مداح صرفا برای بازار گرمی و اصطلاحا اشک گرفتن از مردم روضه سنگین نخواند و صدالبته آنچه می خواند براساس مستندات تاریخی باشد نه یافته ها و بافته های خودش .
سلام مجدد...
چه خووب که جوابو نوشتید...
ممنوون.

البته تفریح جای خودشو داره...اما در مورد ورزش باهاتون موافقم...خیلیم موافقم..
یعنی شما میگید که همین کارها خوب و کافیه؟

میدونید من یکبار دیگه برای شما نظر نوشته بودم...شب ازدواج حضرت زهرا و امام علی بود.
اون شب خیلی کلافه بودم،راجع به ازدواج پرسیده بودم...و شما گفته بودین برای خسته شدن خیلی زوده.
قبول دارم حرفتونو:)
اما خب اون شب خیلی حال مساعدی نداشتم آخه..باید ببخشید:)
خلاصه که خییلی التماس دعا،هم برای مادرم،هم برای پدرم،هم برای خودم.

خدا عاقبتتونو بخیر کنه ان شاء الله.
لایق باشم من هم دعاتون میکنم دوست خوبم.



۲۴ مهر ۹۴ ، ۱۹:۲۴ مامان کوچولو
سلام طهورا بانوی عزیزم نمیدونم منو یادتون هست یا نه چون سیستمم قدیمیه خاننده خاموشتم .از وقتی نقل مکان کردی اولین کامنتمه .بانو جان دخترم دو سال وهشت ماهه است تا یک ونیم سالگیش تو مجالس عزا میبردمش اما وقتی وبتو خوندم امسال نمیرم یا اگه برم نمیبرمش.خانواده مخالفن میگن مگه ماها بچه بودیم نمیرفتیم .من نمیتونم بهشون بگم منم بچگیام گریه مامانمو تو روضه دوست نداشنتم تا همون یک ونیم سالگیشم که بردم همش گریه میکرد وجیغ میکشید.الان میخام بدونم سن بردنش دقیقا کی میشه .لطفا زودتر جواب بدهید.التماس دعا
پاسخ:
سلام عزیزم ببخش که دیر شده . دهه اول محرم کلا" مساوی هست با کمبود وقت برای من . شرمنده ام بانو.
ببینید دخترتان را از مجالس روضه منع و محرو م نکنید مثلا وقت سخنرانی یا زمان سینه زنی که مردم کمتر گریه و شیون می کنند در مجلس نگه دارید خصوصا مجالسی که فضای باز دارد . و خیلی تاریک نیست . چون اغلب بچه ها از تاریکی ناراحت و بی قرار می شوند. سعی کنید جاهایی از مجلس باشید که نور بیشتری دارد. اما هرگز بچه را وقتی که روضه ی باز می خوانند یا وقتی که همه شیون می کنند و گریه می کنند در مجلس نگه ندارید آن لحظات بیرون ببریدش و بعد از تمام شدن باز برگردانید . هرگز برای بچه تان از نحوه شهادت اهل بیت خصوصا علی اصغر و رقیه و سایر بزرگوران نگویید تا سن 7 سالگی . از 7 سالگی می توانید بچه را در تمام مجالس ببرید . فعلا تا می توانید برایش از محبت اهل بیت مهربانی آنها با بچه ها قوی بودن و شجاع بودن آنها بگویید . مثلا من دیشب مسجد ارگ بودم . داخل مسجد نرفتم چون شلوغ بود . بیرون مسجد جایی بود مخصوص خانمها که چادر کشیده و محفوظ بود. فرش انداخته بودند و البته هوا هم عالی بود . من می دیدم که بچه های کوچکتر با هم بازی می کنند در فضای باز که چمن هم داشت می گشتند و چون شب حضرت رقیه هم بود کلی خوراکی و اسباب بازی هم بعنوان نذر از دیگران گرفته بودند و سرگرم بودند اگر بتوانید از این دست مجالس بروید خیلی خوب است .
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
*******
******* ***** *******
***** ****** ** *** ****** *******

**** **** ** ** ** *** ***** ** *******
**** ** **** ***** ** *** **** ******
*** ** *** ****** ** *** *** ***** ** *****
****** **** ***** ** *** **** **********
************ *** ***** ** ****** ** ********** ***
***** ** *** * **** *** ** ****** **** * ****** **** ****** * *****
***** *** ********* **** ***** ** *** ** ***********
** **** ** **** ***** * ****** ** ***** * ***** **** ********** *
** *** ** **** ** ** **** **** ****** *** *** ******
**** * ** **
*** ** ***** ***** **** ********
******* ** ****** *** ****** *** ***** ***** *** ********
**** *** **** ** *** *** ** **** ***** ** **** * **** * ** *** **** ** ***** ***** *** *******
***** ***** ****** ******* **** ********* ***** *** **** ****** **** **** *****
********** *** ** ***** *** ** **** * *** ***** *** ******* ********** **** ** *** ** **** ***** ******* ****** * ***** ** **** **** ***** **** *** * *** ******

***** ******* ******
* ****** ** **** ******* ******** ****
پاسخ:
علیک سلام عزیزم . عزاداری های شما هم قبول . چرا نمی توانید ؟ من البته در حد یک مشاور نیستم اما اگر به دوستی قبولم داشته باشید خواهر کوچتر و دوست تان هستم . من کارهای شما را بررسی کردم باید بگم نقاط قوت بسیار خوبی داشت مثل اینکه در خدمت مادرتان هستید . توصیه می کنم گاهی میان دو ابروی مادرتان را ببوسید . دستانش را ببوسید . خم شوید و پاهایش را ببوسید . از او بخواهید که برای عاقبت به خیر شدنتان دعا کند. اما یک نقطه ضعف داشت . چرا درس خواندن شما بخش کمی از وقت شما را پر کرده ؟ شما که دانشجو هستید و قرار است به حول و قوه الهی در لشکر امام زمان به عنوان یک عنصر فعال و ارزشی و باسواد خدمت کنید باید درس و تحصیل و مطالعه بخش وسیعی از روز شما را پر کند . نقطه منفی دیگر اینکه پس وقت تفریح و استراحت شما کجاست ؟ مگر غیر از این است که معصوم علیه السلام زمان را تقسیم کردند و بخشی از آن را به وقت استراحت و تفریح حلال اختصاص دادند؟ از آن غافل نشوید . ورزش کنید . عقل سالم در بدن سالم است . یادتان نرود. اینها که برای من نوشتید خییلی هم خوب و قابل قبول است . البته اگر بقیه مواردی را هم که عرض کردم رعایت کنید دیگر عالی می شود .
۲۴ مهر ۹۴ ، ۱۴:۲۸ شیـعــِـه مـولا عـلی
التماس دعا
۲۴ مهر ۹۴ ، ۰۷:۴۶ سیده ای که شفا گرفت
سلام بر طهورا بانوی عزیز خودم
همیشه پست ها رو که می خونم اینقدر جالبن که راستش همچنان رو دسک تاب باز می مونن و چندین باز خونده میشن

اما این پست عجیب بوی غربت می داد بانو می دونم این فریاد هنوز داره می پیچه و دل هر بیدار دلی رو به درد می یاره

در این ایم ما ر از دعای خیرتون وقتی به این ندا لبیک گفتید فراموش نکنید
پاسخ:
سلام عزیز دلم . استادگرامی 
شما بی نهایت به حقیر لطف دارین . محرم همیشه بوی غربت می ده اما محرم امسال حال و هوای خاصی داره .

و باز ترس جا ماندن از این قافله با من است
۲۴ مهر ۹۴ ، ۰۰:۲۹ یار سیدعلی
سلام طهوراسادات جان...
چقد جالب خواهر... اون قسمت از شعراون مداحی ک نوشتید عمش ذکر منم بودتا محرم...
میشه براتون پیام خصوصی بذارم؟اگه وبلاگم کار نکرد چیکار کنم؟

پاسخ:
علیک سلام عزیزم
متوجه منظورتون نمی شم . اگه وبلاگم کار نکرد ؟؟! منظورتون چیه . اگر سوالی دارید لطفا کامنتتون خصوصی نباشه تا بتون جواب بدم اگر دوست نداشتید می تونم متن شما رو ستاره دار کنم و نمایش ندم . حتی می تونید اسمتون رو هم تغییر بدید
< -- <
منتظر 
۲۴ مهر ۹۴ ، ۰۰:۱۸ یارسیدعلی
سلام طهوراسادات جان...
چقد جالب خواهر... اون قسمت از شعراون مداحی ک نوشتید عمش ذکر منم بودتا محرم...
میشه براتون پیام خصوصی بذارم؟اگه وبلاگم کار نکرد چیکار کنم؟


پاسخ:
علیک سلام گلم . من درست متوجه منظور شما نشدم . اگر وبلاگم کار نکرد یعنی چی ؟
اما کلا بهتون عرض می کنم اگر سوالی دارید لطفا خصوصی نکنید . من همین جا پاسخ شما رو می دم و اگر دوست داشتید متن سوالتون رو هم حذف می کنم و فقط جواب رو می گذارم اگر می خواهید مشخص نشه که کلا پاسخ هم مربوط به چه وبی هست می تونید با یه اسم دیگه خودتون رو معرفی کنید . من نمی تونم توی بلاگفا نظر بگذارم نظرم تایید نمی شه متاسفانه و من شرمنده شما می شم
۲۴ مهر ۹۴ ، ۰۰:۱۳ یک بانوی شیعه
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
**** ***** ************** ** **** **** ***** ********** ** *** *** ***** ** **** ***** ** **** ********* ******** ** ***** ***** ***
***** ** *** ***** *** **** *** ** ****** ****** **** ** *** **** ** * ***** *** *** ****** * **** * **** *** **** *** **** *** ***** ** ******* ****
****** **** **** **** **** **** *** **** ** **** *** ***
**** *** ** ******* ***** **** * ** **** * ***** * *** *** * ***** ****
**** ********* ** **** ***** ***** *** *************** ** *** *** **** ***** **** *** ** ** *** ** **** *** **** **** ** *** **** ** ****** ** ****** **** ***
***** **** *** ***** **** ** *** ***** ** *** ** ****** ***
**** **** **** ***** *** *** ** ****** *** **** ***** **** **** ** **** ** ****** *** ********** ******
*** ** **** ** **** ** ****** ******* ** *** * **** *** ** *** *** ********
* *** ******* **** ***** ***** ******* ***
**** ***** **** **** ******* *** ******* ** *** *** **** ** ** *** ******
******* *** **** ***** ***** ** **
 ******* **** ******
***** ************** ** **** *** ***** ******* ***** **** **** **** ** ** **** *******


پاسخ:
سلام عزیزم. گمان کنم این سوال رو یکبار شما و یا کس دیگه ای ازم پرسیده . به نظرم آشناست.
فکر به نامحرم اشکال داره و باید تلاش کنه تا این تصورات وافکار ازش دور بشه . خدا هم هرگز زمینه ای برای گناه فراهم نمی کنه . بهترین کار دور شدن از این تصورات هست . زیاد استغفار کنند. اگر باز هم ادامه پیدا کرد خودشون رو با روزه گرفتن تنبیه کنند. می تونند روزه های قضاشون رو بگیرند . نفس سرکشی می کند و گاهی باید مهارش کرد
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
**** ***** ***** *********** **** ** ***** ***** ******** *** **** ** ** **** *** *** *** ****** ****** **** *** **** ****** ** *** ***** **** ******
*** ** ***** *** *** ** **** ****** ***** **** *** ******** *** *** ***
****** ** *** ***** ** ***** ****** *** ** *** **** ***** ****** ****
**** **** ** ***** ******
** **** **** **** ** ** *** ** ***** **** **** *** ******* ** * *** ** ****** **** *****
***** ** ** **** **** ** ***** ****** *** *****
****** **** ** ****** * ****** ** *** ** *** * ****** *** *** **** **** ****** ** *** ******* ****
** **** ******* **** *** *** ***** * ***** ** * *** ***** ** *** ** ****** *** ** *** ******* ***** *** **** ***** * *** *** **** ****
** **** ****** *** ***** ******** *** ** ** ***** ****** **** ** ** ** *** ***** ** **** *** ** ****** ****
***** *** ** ** ***** ** **** ** * *** *** **** ****** ***** ****
****** *** **** ** ***** *** **** **** **** **** *****
**** ****** *** **** ***** ****** *** *** ** ** ** ** **** ****** ***** ***** ***** *** ** ***** *** ** ********** ****
*** **** ** ***** ***** **** * **** **** **** **** *** ** ***** *** ***** ***** ** ** ***** ***
** **** ********* *** **** ***********
*** **** *** ** ** *** ****
*************

پاسخ:
آرام عزیزم سلام . خواهر عزیزم دوست داشتم که این افتخار را می داشتم که کمکی کنم . اما در کمال شرمندگی با توجه به مشغله هایی که خصوصا در دهه اول محرم دارم انجام این کار برایم مقدور نیست . امید آنکه به بزرگواری خودتان از حقیر بگذرید و حلالم کنید
سلام
محرم امسال به نوعی از عید قربان شروع شد.....
التماس دعای بسیار.....
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم..
پی نوشت: داشتم روشهای تربیتی تون رو برای مادرم تعریف میکردم...کلی براشون جالب بود...کللللللی.
بازم التماس دعا....
برای بیماران هم دعا بفرمایید...
۲۳ مهر ۹۴ ، ۱۴:۴۰ فاطمه بانو
سلام بانو جان

این شبها خیلی خیلی التماس دعا دارم ...

خیلی سعی میکنم بتونم این شبها مراسم شرکت کنم. ولی تقریبا ماه آخرم و حسابی شرایطم سخت شده. برام دعا بفرمایید توفیق گریه بر اباعبدالله رو داشته باشم ...

دلم خیلی گرفتههههه ...

یاعلی
پاسخ:
علیک سلام فاطمه بانو جان
آخی ... خیلی مراقب خودت باش ما رو هم دعا کن . ان شاالله که به سلامتی و میمنت فرزندتون عباس باشه برای امام زمانش.
خدا نکنه ...چرا؟
۲۳ مهر ۹۴ ، ۱۲:۲۸ نقطه چین تا خدا
سلام خواهری. خوبی؟ دلم واستون  تنگ شده بود از وقتی بلاگفا اذیت کرد و وبلاگم و کلا پاک کرد دیگه طرفش نمیرم. اینستا دارم آگه دوست داشتی سر بزن اسمش همون نقطه چین تا خدا.
پاسخ:
به به علیک سلام اتفاقا وقتی توی محله راه می روم یاد شما می افتم . اگر درست یادم باشد با هم هم محله ای بودیم درسته ؟ نه من اینستا و غیره و ذلک ندارم 

۲۲ مهر ۹۴ ، ۲۳:۱۲ ♡بهشـــت زودهنـــگــام♡
التماس دعــــــــــا...

قسم به معنی لا یمکن الفرار از عشق؛
که پرشده است جهان از حسین سرتاسر

پاسخ:
این روزها مصیبت ها زیادند . در اندوه کدامشان زانوی غم باید بغل کرد؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">