فرازونشیب زندگی طلبگی ما(همنفس طلبه)

هم قدم تا خدا آباد

همنفس طلبه

طبقه بندی موضوعی

توصیه مادرانه مخصوص دوران امیری

چهارشنبه, ۶ خرداد ۱۳۹۴، ۰۶:۱۷ ب.ظ

این یک توصیه و سفارش کوچک است برای تمام مادرانی که گاهی با بدقلقی های نوزادشان مواجه می شوند. این شرایط بیشتر مخصوص نوزادانی است که تازه ایام جنینی را سپری کرده اند.  

اگر فرزند نوزاد دارید برای آرامش و خواباندن او خصوصا وقتی بی قراری می کند یا به اصطلاح ما نق می زند و هیچ رقم قرار ندارد همان کاری را بکنید که فخر عالم امکان ، الگوی بانوان جهان ، زهرای اطهر می کردند.  

توی اتاق دراز بکشید و فرزندتان را روی شکم خود بخوابانید جوری که گوش او به سمت قلب شما باشد ، او با شنیدن صدای قلب شما و تماس با گرمای بدن شما آرام می گیرد . نوزاد شما 9 ماه به شنیدن صدای قلب شما عادت کرده و با آن خو گرفته است . این کار شما همان کاری است که جده ی ما حضرت زهرا (س) در مواجه با فرزند برومندشان امام حسین (ع) انجام می دادند. شما هم امتحان کنید. 

  

** من نمی دانم در میان هیاهو و هروله ی عاشورا تو بی قراری شش ماهه ات را چگونه آرام می کردی ؟ با توام ای حضرت رباب...



موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۰۶
سیده طهورا آل طاها

تربیت فرزند

نظرات  (۱)

چرا این روش در مورد هیچ کدوم از پسرای من جواب نداده؟!!
پاسخ:
ای بابا! برای چی جواب نداد.
ببینید برای حصول نتیجه باید صبرتون زیاد باشه مخصوصا وقتی که از اول کار شروع نکردید مثلا فرزندتون دو ساله هست و تصمیم به تغییر روش تربیتی گرفته اید . همین طور باید همتتون بالا باشه مثلا من یه مورد مشاوره ای دارم که هر بار در مورد پسرش صحبت می کنم کاملا به شیوه غلط تربیتی اش اعتراف می کنه اما هر بار مادر می گه شما درست می گید من اشتباه می کنم از فردا شروع می کنم اما من خوب می دونم اون فردا هیچ وقت نمی رسه . چرا ؟ چون این مادر حوصله ای که باید داشته باشه نداره از پسر دو ساله اش توقع داره به اندازه یه بچه شش ساله متوجه باشه کاری به کارش نداشته باشه و این مقدو رنیست . یکی از مشکلاتی که ما تازگی پیدا کردیم اینه که متاسفانه و در کمال افسوس باز شدن پای وایبر و واتس آپ به خونه ها بخش عظیمی از وقت مادرهای خونه رو به خودش اختصاص داده گوشی موبایل لحظه ای از دستشون نمی افته . من موردی داشتم که مادر اصلا فراموش می کرد به بچه کوچکش حتی غذا بده . موزی که باید به عنوان عصرانه به بچه می داد اونقدر می موند تا سیاه می شد و اون مادر غرق وایبر بود. متاسفانه اغلب به وایبر معتاد شدن و ضربه مهلک رو این وسط بچه می خوره . البته منظورم خدای نکرده جسارت به شما نیست صرفا این مطالب رو لازم می دیدم یه جا بگم و شما فقط واسطه این گفتن شدید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">