فرازونشیب زندگی طلبگی ما(همنفس طلبه)

هم قدم تا خدا آباد

همنفس طلبه

طبقه بندی موضوعی

سرزمین پری ها ..!

يكشنبه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۴، ۰۴:۲۸ ب.ظ

شکورا مدتی بود که گلایه ی معمول همه بچه ها را تکرار می کرد ." حوصله ام سر رفته ." این البته اصلا" و ابدا" حرف تازه ای نبود. تقریبا" هر بار که ما از سفر بر می گردیم ، درست وقتی که بعد از چند روز گشت و گذار ، با کوله باری از لباس هایی که نیاز مبرم به ماشین لباس شویی دارند و ایضا" خستگی راه ، در نخستین ساعات رسیدن به خانه از شکورا می شنویم که  : " حوصله ام سر رفته ." آنوقت است که در نهایت استیصلال ، ملتمسانه فقط نگاهش می کنم . 

آن روز ، خودش رفت به سمت سی دی که تازه از فروشگاه گرفته بودیم. نقاشی زیبای روی جلد سی دی برایش جاذبه داشت . اسمش هم همین طور.   " سرزمین پری ها ".

 به نظرم نباید بد می آمد اما با تردید قبول کردم که برایش تهیه کنم . طبق روال همیشه که سی دی تازه ای می خریم ، پا به پایشان از ابتدا تا انتهایش را دیدم. به نظر جالب بود. رنگ بندی های جذاب و داستان زیبا. شخصیت هایی که همه پری بودند به لطف شرکت های ایرانی اندامی پوشیده داشتند و از این نظر هم بی مشکل بود. اما هر چه سی دی پیش می رفت به نظرم یک نقص جدی و عمیق خودش را کاملا" پررنگ نشان می داد . 

بچه ها غرق تماشا بودند . من هم موشکافانه همین طور. بالاخره نکته کاملا" کلیدی مسئله را کشف کردم. توی این سی دی نه خبری از رقص و آوازهای غیرمعمول بود و نه به لحاظ پوشش مشکل داشت . بعد از تمام شدن کارتون ، اول خواستم خودم کشفم را برای بچه ها بازگو کنم و نظرشان را بپرسم و همین طور واکنش آنها را . به نظرم می آمد اصلا متوجه شکاف عمیق داستان این سی دی نشده بودند. اما بعد نظرم را 180 درجه چرخاندم.

گفتم : بچه ها یه مسابقه . گوشهایشان تیز شد و چشمانشان برق زد . ادامه دادم " هرکس برنده بشه 5000 هزار تومن جایزه می گیره ." بچه ها مثل کسانی که منتظر مسابقه دو هستند ، گارد گرفتند. به هر کدامشان یک برگه و یک خودکار دادم . و ادامه دادم:

"این سی دی ، قشنگ بود . اما یه مشکل توی داستان این فیلم بود . یه مشکل مهم و اساسی . می خوام خوب فکر کنید و برام بنویسید که مشکل کجا بود."

منتظر بودم که صبورا ، زودتر موضوع را کشف کند اما برخلاف انتظارم شکورا بعد از چند لحظه از جا جست و برگه اش را به دستم داد .

" توی سی دی برای هر چیزی که در طبیعت هست یک پری وجود داشت . پری آب ، پری برف و.... این پری ها با خنده ی یک نوزاد انسان بوجود می آمدند و تمام کارهای اساسی را در طبیعت آنها انجام می دادند . این یعنی خدا هیچ نقشی در خلقت موجودات یا هرچیز دیگر ندارد . حتی خود پری ها را هم خدا خلق نکرده . قدرت پرواز کردن پرندگان و بوجود آمدن همه چیز به دست پری هاست نه خدا. "

باید اعتراف کنم شگفت زده شده بودم. اصلا فکرش را هم نمی کردم که شکورا به نتیجه ی مورد نظر من برسد ، اما رسید. این یعنی قرار نیست همیشه لقمه را حاضر و آماده به بچه ها بدهیم . گاهی باید به بچه ها اجازه بدهیم که فکر کنند ، نظر بدهند و بعد تشویق شوند.


موافقین ۴ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۱۷
سیده طهورا آل طاها

نظرات  (۳۵)

۰۳ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۴:۴۹ مـــحـــدثـــه ...
راستش منم با بیست سال سن وقتی از مسافرت بر میگردیم و تو خونه مستقر میشیم ، حوصله ام سر میره :/ از شکورا کوچولو که دیگه انتظاری نمیره:-)
خدا فرشته هاتون رو براتون نگه داره و سایه تون همیشه بالا سرشون باشه.
پاسخ:
خب بین خودمون باشه منم همین طورم...
سلامت باشید عزیزم
چقدر جالب بود
۱۵ تیر ۹۴ ، ۱۴:۴۳ هدی هدایت
سلام. من الان دیدم شما هم منتقل شدید. خرابی بلاگفا سبب خیر شدا:)
 عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد...
خوش یمن باشه براتون خونه جدید.
الان که فکر میکنم میگم نکنه خود منه که داره پیام میده!!!!!:ooooo
پاسخ:
نکنه ؟؟؟؟! واقعا نکنه ؟؟؟؟؟
اوا آره
واقعا جالبه
ایشالا هردو عاقبت بخیر شیم:دی
طهورا جان بگو ایشالا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا
پاسخ:
آغا ...... هر سه مون دیگه .. پس من چی ؟ گناه دارم خوب 
ان شاالله ...
سلام
دو تا دیگه نظر براتون گذاشتم. نیومده؟
پاسخ:
سلام .
نه عزیزم چیزی بجز اینا که تایید کردم از شما نیومده .
فکر می کردم فقط بلاگفا این جوریه نگو از دست بلاگفا راحت شدیم افتادیم گیر بلاگ که نظرات نمی رسه .
یه بار دیگه زحمت بکش عزیزم .
۲۵ خرداد ۹۴ ، ۱۰:۵۴ ♡بهشـــت زودهنـــگــام♡
:)))))))))

به شمیلی عزیز
من همون مائده هستم که هم اسم و هم رشته بودیم و هر دو امسال اولین عیدی بود که خونه خودمون بودیم. اینجا فهمیدم شمالی هستی. یعنی هر دو شمالی هستیم و هر دو به خاطر کار شوهرامون مجبوریم تهران باشیم.(که البته این آخری رو امیدوارم مجبور نباشی)
جالب بود نه؟
البته من مازندرانی نیستم ولی سه سال توی شهر شما (ساری) زندگی کردم.
پاسخ:
چی می گی ؟! واقعا؟ آغا واقعا جالب بود
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام
(خصوصی)
***** ** ***** ***** **** ******* **** * ***** *** **** * ** ********* **** ** **** **** * **** ******
*** ** **** ***** ** **** ** ******* **** ****** *** *** ****** ** ******** ***** *****
** ***** ** *** ***** ****** ***** ** ** ** *** ** **** **** **** ** ** ** **** ** **** *** ** ** ** **** *** **** *** **** *** ***** **** ** *** ** * *** **** * *** ****** *** **** ** ** *** *** ** *** ***** **** ** **** ** ** ** *** **** **** ** *** ***** **** ****** *** **** ***** **** ** *** ** ******** *** ***** **** **** ***** **** ***** ** ***** *** **** *** *** ****** ** *** **** **** ****** ***** **** * **** *** **** ******* * ** ** ***** **** ** **** ******* ** ***** * ** ***** **** ******** *** ***** ** ******
ممنون که وقت میذارین.



پاسخ:
خیلی خوبه که همسرت تلاش در رفع این شکاف می کنه و متوجه مشکلی که باعث ناراحتی شماست شده این یعنی نیازی نیست شما این مسئله رو بهش یادآوری کنی . حالاکه کهولت سن ندارن و سالم و سرپا هستن شما می تونی راه حل سریع تر و منطقی تر رو انتخاب کنی . باهاشون حرف  بزن و صریح و مودبانه و دلسوزانه دلیل این کار رو بپرس . من خوب می دونم شاید رو در رو صحبت کردن در این مورد برات سخت باشه . اما ازت می خوام کمی فکر کنی . خواهی دید که این راه کوتاه ترین و بهترین راهه. می تونی وقتی دیدی شون بگی من خیلی دلم می خواد شما رو بیشتر ببینم خیلی دلم می خواد بیاین و چند روز اینجا بمونید دلم براتون تنگ می شه اما شما کم میایین . چرا اینقدر کم می آیید دلم ما تنگ می شه براتون دوستون داریم. می بینی که این بیان ساده و دوستانه و مودبانه که با ناز زنانه همراهه هیچ درشتی توش نیست اونا حتما پاسخت رو می دن و از همین الان می دونم که سوتفاهمت رفع می شه چون می بینی که هیچ دلیل خاصی در بین نیست . اما فعلا مستقیم در مورد تلفن حرفی نزن چون ممکنه ایجاد سوتفاهم کنه بجاش طبق روال گذشته بیشتر بهشون زنگ بزن وقتی اون حرفی رو که گفتم بهشون بگی ناخوداگاه یه بخش مهمی از مسئله خود به خود برات حل می شه کم کم در مورد تلفن هم می تونی صحبت کنی . ببین اینکه همیشه می گی بیان خونتون یه بحثی هست اما اینکه بپرسی چرا کم میان مهمه . این چرا رو باید بپرسی تا جواب بگیری و آسوده بشی . شاید اصلا یه مسائلی باشه که حل بشه و دیگه کش پیدا نکنه.
خواهش می کنم خوشحال می شم کمکت کنم
۲۳ خرداد ۹۴ ، ۲۳:۵۸ ♡بهشـــت زودهنـــگــام♡
وااااااای این بشین سرجات.... میام برات ها........ خیلیییییییی باحال بود
پاسخ:
بله ما اینم دیگه . دست کم گرفتی ؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!! میام برات ها ....
ممنون از مائده جان مهربون که فدای اسم قشنگش بشم من:دى
حرفاتونو قبول دارم
باید همه جوانبو در نظر بگیریم
دعا کنین هرچی خیره پیش بیاد
پاسخ:
به به خانوم .
۲۳ خرداد ۹۴ ، ۰۰:۴۸ ♡بهشـــت زودهنـــگــام♡
بخدا این روحانی و تیمش و کلیداشون روان واسمون نذاشتن
کلید نداره که لامصب فقط داسه!!!
دایی بزرگ همسرم تو نهاد ریاست جمهوریه هر وقت می بینیمشون همسرم میگن دایی چرا شیب ملایمتون تمام نمیشه؟
پاسخ:
خدااایا دختر از دست تو ! دمت گرم وسط این جمع و جور کردن برای اسباب کشی حال و هوام عوض شد . باید به روحانی گفت : بشین سر جات ... میام برات ها ....!!

ستاره بچینی ... قربانت ... بوس بوس...
۲۲ خرداد ۹۴ ، ۱۷:۰۹ بانوی گمنام
سلام قسمت نظرات بسته بود با اجازه اومدم دو کلمه من هم چیزی بگویم :
"بعضی‌ها لطف کنند و گرای بیخود به دشمن ندهند! آب بسته‌اند به تدبیرشان، خیال می‌کنند برای آب خوردن هم باید اجازه از اجنبی بگیریم!
در ضمن آقای روحانی ایـن ملـت پای روضـه های عطش رشـد کردن !
پاسخ:
آقای روحانی : این ملت پای روضه های عطش رشد کردن .
.
.
.
 .......... بدون شرح ... 
۲۲ خرداد ۹۴ ، ۱۲:۱۸ زینب پورمندی
سلام
چه خوب که شما رو پیدا کردم و ممنون بابت به اشتراک گذاری این مطالب
پاسخ:
وااای سلام عزیزم . شما رو هم پیدا کردم . خیلی سخته برام که همه همدیگر رو گم کردیم . امیدوارم یواش یواش باز دور هم جمع بشیم.
پسرت خوبه ؟

۲۱ خرداد ۹۴ ، ۲۲:۳۹ طلبه آینده
سلام طهورا خلنم چطورید
خوبید 
دلم براتون خیلی تنگ شده بود
وبلاگ جدیدتون مبارکا باشه
خیلی خوش حال شدم    برای ما دعا کنید طهورا خانم گلم
پاسخ:
سلام خانوم خانوما 
عزیز دلم حالت خوبه ؟ مامان خوبه ؟ خوشحال شدم که اومدی . 
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام
(اگه ممکنه خصوصی باشه)
*** ******** ****** ******
****** ***** ** *** ***** **** ***** ** ** ******* ****** ***** ****** **** ***** *** **** **** **** *** **** ** ***** *** ** **** **** ****** **** ** ** **** *** *** ** *** * ***** ******** ****** ** ** **** *** *** **** ****** **** **** ***** **** *** ** ** ***** **** ** **** ***** ** **** ** *** **** ***** ****** * **** *** *** **** *** **** * *** ***** ******* **** *** ***** **** ***** ** ****** **** *** * ***** *** **** **** ***** *** *** **** ** **** ***** *** ***** ****** * **** ******
***** ******** ** **** ******* **** ******* ******** ******* ***** **** * ** **** **** ******* ***** ** ** ** ***** **** *** *** * *** ****** ** *** ****** ** ** ***** ****** *** ***** ***** ****** ** ***** **** ******** **** * **** ****** ***** ******* * ***** ** ** **** **** **** ** ** *** * *** ****
* *** ** ** *** ** *********** **** ***** *** ***** * *** ***** *** **** ** **** ***** **** ****** **** **** *** ***** ****** *** **** **** **** **** **** ** ** *** ******* **** **** ***** ** ****** ****** *** ***** ** ** **** ***** ***** ***** ***** *** ****** *** *** *** ** **** **** ****** *** ***** ***** **** ** ******* **** ** ** ** ***** **** **** ******* ** ***** **** ***** ** ******** **** ***** * *** **** ***** ******* ** ****** *** ****** ***** ***** ** *** ***** *** * **** ***** ** **** ** ******* **** ***** **** **** ** **** ** ***** ** **** **** * ******* **** ** ***** **** ***** **** ****
******* *** *** **** *** ****** **** **** **** ** ****** * *** **** ** ** *** **** ** ***** ****** ***** **** ** *** **** ** **** **** ***** ****** ***** ** **** ** ******* ***** ** *** ****** ****** *** *** ******* **** *** ******* ***** **** ** ***** ****** **** **** ***** ****** ***** ***** **** ***** ***** ** **** ** *** ***** * ** *** ***** ** ******* *** ** ** *** ******** ****** ** ** **** ****** *** ** ********* *** ***** ****** ***** ** ****** ******* *** ***** ***** *** ***** ****** ***** ******** ***** **** **** **** ****** ***** *** ** **** *** ** **** ***** *** ***** ***** ****** ******* ***** ** **** ****** ******
****** ***** *** * **** *** ** **** ** ***** ****** **** ** ****** ***** ***** ** ****** ***** *** **** **** * **** ** ****** ******* **** **** *** ***** ****** *** * ***** ***** ****
شرمنده، خیلی طولانی شد.
پاسخ:
مائده جان سلام. در مورد سوال اول باید بگم : حضرت امام  خمینی در حدیث اول در کتاب (اخلاقی )چهل حدیث می فرمایند: اولین شرط برای غلبه بر شیطان حفظ خیال است . خیالات یا همان وهم اگر به تعادل برسد منشا حکمت پیدا می کند و در صورت تفریط به خیال پردازی های بیهوده می انجامد.که در نهایت به تکبر ،عجب،خدعه،مکر،دروغ منتهی می شود. فرد باید از اینکه بتواند از این افکار رها شود فقط به خدا پناه ببرد ممکن است اولش کمی سخت باشد اما امکان پذیر است .من شخصا طبق فرمایش امام عمل کرده ام و نتیجه گرفته ام.
در مورد سوال بعدی : عزیزم از اونجایی که سن اون بندگان خدا بالاست احتمالا تصور می کنند حضورشون ممکنه برای شما ایجاد زحمت بکنه . مطمئن باش شما رو عمیقا دوست دارن. البته قبول دارم که شما هم حق داری و طبیعی هم هست این حس در شما. اسم این رفتار اونا بی تفاوتی نیست . کهولت سن باعث کم حوصلگی اونا شده و یا احتمالا تصور می کنن با رفت و آمد مکرر ممکنه اسباب زحمت شما بشن . وقتی انسانها به سن پیری می رسن به شدت زود رنج و حساس می شن درست مثل بچه ها که نیاز به توجه و رسیدگی دارن . بهتر نیست شما بیشتر به اونا سربزنید؟ شما بیشتر بهشون تلفن کنید؟ اگر از اونا دور هستید و رفت و آمد زیاد براتون مقدور نیست سعی کنید هر دو روز یه بار شخصا بهشون زنگ بزنید. حالشون رو بپرسید و بگید که دوست دارید بیان منزلتون. مطمئنا شرایط بهتر می شه. اصلا شرایط خانواده خودت رو با اونا مقایسه نکن اصولا مقایسه در بیشتر موارد خطای بزرگیه و حاصلی جز سرخوردگی نداره . اینکه به روی همسرت نمیاری خیلی خوبه چون در واقع شرایط رو به نفع شما تغییر خاصی نمی ده و بدتر همسرت رو بین یه دورراهی انتخاب می گذاره که اغلب مردها بیشتر خانواده رو انتخاب می کنن در نتیجه حاصل مناسبی برای زن نداره. در ثانی فکر کن جای شما و همسرت جابجا می شد یعنی شما به جای ایشون بودی و در خانواده شما به این شکل رفتار می کردند از همسرت چه توقعی داشتی ؟ قطعا توقع داشتی اون درکت کنه غر نزنه اصلا به روت نیاره چون پیش خودت می گفتی چکاری از دستم برمیاد؟ من که نمی تونم با خانواده ام مشاجره کنم سراین موضوع. توقع داشتی همسرت شرایط رو بپذیره . گاهی اگه ما خودمون رو جای طرف مقابل بگذاریم راحت تر تصمیم می گیریم.
در مورد سوال آخر: مسجد علی ابن موسی الرضا هست در میدان شهدا خ قادری . مسجد فائق هست در میدان شهدا که کلاس ورزش هم داره. مسجد جابری هست توی خ شکوفه که اونم کلاس ورزشی داره . الان اینا یادمه عزیزم. امیدوارم به کارت بیاد
سلام
به شمیلی
تا جایی که میتونین تهران نیاین. من خودم شمالی ام و به خاطر کار شوهرم مجبوریم تهران زندگی کنیم. جدای از دوری از خانواده ها و تنهایی و غربت، هیچ جا آب و هوای شمال رو نداره. اینجا هیچ وقت بارون نمیاد.اگه هم بیاد (به ندرت) در حد چند قطره تا جایی که من تو زمستون دلم برای یه هوای بارونی تنگ شده بود. اینجا من از آخرای اسفند دیگه کم کم مانتوهای تابستونیمو درآوردم، در حالیکه خانواده ام تو شمال تا تقریبا آخرای اردیبهشت بخاری روشن میکردن. بعضی وقتا که با شوهرم میریم بیرون که یه دوری بزنیم و حال و هوامون عوض شه، بیشتر چشم هامون میسوزه(به خاطر آلودگی)!
البته نمیگم همه چیز اینجا بده، ولی خب آب و هواش اینطوریه. در ضمن کنار خانواده بودن هم یه نعمته. هرچند گاهی اوقات شرایط دست آدم نیست مثل خود ما که یه ساله اومدیم تهران. انشاءالله هرچی خیره براتون پیش بیاد.
۲۰ خرداد ۹۴ ، ۱۶:۰۶ شمیلی همسرم
حقیقتا ما هم دوست نداریم تهرانو. اما الان قضیه شغل و استخدامی از هرچیز دیگه مهم تره!

من عاشق شمال و طبیعت و آب و هواشم. اما وقتی به شغل همسر و امکانات تهران برای بچه ها فکر میکنم راضی میشم
نمیدونم چی درسته. واسه همین میگم دعا کنید هرچی خیره پیش بیاد!!!!!
فدای مهربونیتون


پاسخ:
حق داری الان شرایط اقتصادی جوری هست که آدم سردرگم می مونه. امیدوارم شرایط به بهترین شکل برات رقم بخوره.
یکی از دوستان من الان 5 سالی هست که به ساری منتقل شدن . اوایل غربت اذیتش می کرد. اونقدر بهش روحیه و انگیزه می دم که حساب نداره . دو تا بچه داره یه پسر کلاس پنجم یه دختر 5 ساله . از اوضاع درسی مدارس کاملا راضیه . پسرش اونجا کلاس زبان می ره و می گه مدارس اونجا از نظر علمی در سطح بالایی هستن .تا جایی که من می دونم شمالی ها انسانهای بسیار فرهیخته ای هستند که به علم و تحصیل بسیار اهمیت می دن . نگران امکانات نباش . اتفاقا اگه در لیست نفرات برتر کنکور دقت کنی می بینی که خیلی از اونا از شهرستان ها یا عشایر هستن . امکانات تهران اصلا به دردسرهاش نمی ارزه. این دوست من الان اصلا خیلی تهران نمیاد مگر مجبور باشه . می گه هر وقت می آییم تهران افت فشار سردرد و حالت تهوع داریم . و مریض می شویم . جالبه بدونی شوهرش وقتی میاد تهران اگه عطسه کنه تمام کف دستش پر از دوده می شه . 
به هر حال ان شاالله هر چی به خیره پیش بیاد براتون
۲۰ خرداد ۹۴ ، ۱۳:۴۶ ♡بهشـــت زودهنـــگــام♡
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
آخ قریون دستتون برم من؛ انقد لطف کردین و برام تایپ کردین
خدا خیرتون بده؛ انشالله رضایت خدا و امام زمان همیشه تو زندگیتون سایه بندازه
طهورا خانوم جون یه سوال:
اون کامنت ********* **** را تایید کنم؟
یعنی چقدر خندم گرفت
به قول این خانوم حسودا؛ خدا شانس بده ما کل دوران مجردی در حسرت یه خواستگار طلبه بودیم؛ اونوقت *** *** *** *** **** **** ***** ********
عزیزم؛ چقد دوستتون دارم؛ تراخدا خیلی برام دعا کنین.... خیلی زیاد

پاسخ:
نه عزیزم  این حرفا چیه در خدمتم ان شاالله به سلامتی باشه.

نه تایید نکن . فقط برای خودت گذاشته بودم. امروز سرکلاس چند بار حواسم رفت به اینکه نکنه تایید کنی 
۲۰ خرداد ۹۴ ، ۱۳:۲۱ شمیلی همسرم
سلااااااااااااااااااااااااااااااام
بچه ها نیستن حوصلم سر رفته!!!!
انگار سونامی اومده باشه!!!


میشه لطفا دعا کنید اگه خیره کار جدید همسرم درست بشه و بیایم تهران خراب شده!!!!!!!!!!!

آی لاو یو
پاسخ:
علیک سلام 
آی گفتی . واقعا انگار سونامی اومده از هیچ کس خبری نیست . اما چاره ای هم نیست باید صبر کرد. ما هم هفته آینده اسباب کشی داریم وای فکر کن توی ماه رمضان . بچه ها هم روزه می گیرن . با این اوضاع سردرد های من واقعا سخته .
چی ؟؟! بیای تهران ؟؟! شوخی می کنی ؟! من عمیقا دعا می کنم که ان شاالله به مدد دعای امام زمان یک کار خوب با شرایط عالی و درآمد خوب برای همسرت درست شه اما توی شهر خودتون. تهران واقعا شهر مناسبی برای زندگی نیست . همه ما می خوایم فرار کنیم بریم شما تازه تو فکر مهاجرت به اینجایی؟! تهران خصوصا به خاطر آلودگی وحشتناک آب و هوای محل مناسبی برای زندگی نیست . الان ما اینجا شاهد آمار بالای نوزادایی هستیم که به علت سرب موجود در هوا ناقص متولد می شن یا متاسفانه سقط می شن . طی یکماه گذشته من شخصا با این موضوع در مورد یکی از عزیزانم مواجه بودم. دکترهای اینجا به زنان باردار توصیه می کنن تا حد امکان از خونه بیرون نیان تا بچه هاشون سالم متولد بشن. در مورد مهاجرت به اینجا دقت کنید . شهرهای دیگر رو انتخاب کنید. 
۲۰ خرداد ۹۴ ، ۰۹:۰۲ بانوی گمنام
طهورای عزیز نظرات خصوصی به دستتون رسید ؟ آیا به دردتون خوردند ؟
پاسخ:
بللللله بله عزیزدلم . بله خانوم یه دنیا ممنون زحمت کشیدی . جبران کنیم عزیزم...
سلام
بعد از قاطی کردن بلاگفا فکر کردم دیگه نمینویسین. امروز از سایت شمیلی شما رو پیدا کردم. خیلی خوشحال شدم.
الان این وبلاگ بیانه؟ ساخت ایرانه؟ اگه اینطوریه که همون مصداق عدو شود سبب خیر هست.مردم مجبور شدن بیان سمت اینا. موفق باشین
دو تا سوال هم دارم ازتون ولی الان وقت ندارم.بعدا میام میپرسم انشاءالله.
پاسخ:
سلام عزیزم
اتفاقا خودم هم به همین نتیجه شما رسیدم . انگار مصلحتی در این کار نهفته است . درسته که سخت بود اولش و همه ما همدیگر رو گم کردیم اما به واقع خیری در این کار نهفته هست .
بله وبلاگ بیانه . ساخت خود خود ایران.
خواهش می کنم خوشحال می شم . در خدمتم
۱۹ خرداد ۹۴ ، ۰۰:۰۵ سیده ای که شفا گرفت
از مادری مثل شما دختری کثل شکورای عزیز اصلا بعید نیست

لذت بردم ممنون
پاسخ:
سلام عزیزم . 
واااای خدایا وقتی شما بهم اینطوری می گی شرمنده می شم . درست مثل وقتی که یه استاد از شاگردش تعریف می کنه . حس و حال اون شاگرد حقیقتا تماشایی می شه
:| نمیدونم چی باید بگم چون تو فضای تربیتی شما نبودم یه چیزی خیلی عجیبیه واقعا اینی که میگین. +واقعیت بود بابا. مادر شکورا سادات هی الکی همش میگه من فلانم من بیسارم شکسته نفسی های الکی.مادر باهوشه دخترم که به مادرش میره...
پاسخ:
تربیت اتفاقا کار سختی نیست اونهم تربیت درست . دلیل براین مدعای من هم اینه که خداوند ذاتا انسانها رو پاک و مطهر آفریده انسانها ذات به یکتا پرستی گرایش دارند همین مسائل کار تربتی رو ساده می کنه فقط کافیه والدین ذات پاک اونها رو تقویت کنند و اجازه ورود بیماری به روح و جان فرزند رو ندن . من چند وقت پیش یه دختر خانم 13 ساله رو برای ازدواج به یکی از دوستان حوزوی ام پیشنهاد کردم . ایکاش این موقعیت بود که شما این دختر را از نزدیک می دیدید . حقیقتا شخصیت خاص و عجیبی داره پدرومادر هر دو متولد کربلا و عرب هستن و سالیان زیادی هست که در ایران زندگی می کنن به جرات می تونم بگم ان شاالله ان شاالله به مدد دعای امام زمان این دختر از سربازان و ذخیره های انقلاب حضرت حجت هست .شخصیت کاملا درخشانی داره با یه مادر ساده مقید اما بسیار قابل توجه . از یه طبقه اقتصادی کاملا متوسط . من در برابر این دختر و مادرش اصلا جرات و قدرت و توانایی عرض اندام ندارم. یادمون باشه مادرانی بسیار برجسته تر از من حقیر کمترین هستند که قابل احترام اند.
۱۸ خرداد ۹۴ ، ۲۰:۲۵ شمیلی همسرم
فداااااااااااااااااااااات مهربون
درستش کردم
نظرات رو برای تایید گذاشتم. دیگه مشکلی پیش نمیاد!:)
بابت توصیه ها هم ممنونم.
ان شاءلله که دوران به خیر بگذره:)

پاسخ:
خواهش می کنم گلم.
اغا من دیروز به مرز گریه کردن رسیدم از بس که بیچاره شدم .
سلام
واقعا عالی بود
جایزه نوش جون شکورا خانم:)
چند سالشونه؟
خدا حفظشون کنه
یاعلی
پاسخ:
علیک سلام سیب سرخ عزیزم
سلامت باشید
خدا ان شاالله عزیزان شما رو هم حفظ کنه.
شکورا خانوم نه سالشه 
علی یارتان 
۱۸ خرداد ۹۴ ، ۱۷:۱۶ ♡بهشـــت زودهنـــگــام♡
سلام به عزیزدل ما
البته از چنین بصیرتی از یه کودک باید شگفت زده شد ولی وقتی آدم مادر بی نظیرش را بشناسه دیگه تعجب نمی کنه و فقط میگه این بصیرت ازین کودک طبیعیه
خداییش اینو بی تعارف گفتم؛ اصلا از تعریف الکی ودروغ  از آدما بدم میاد

وای واقعا این بچه ها بی نظیرن؛ من که اطرافم تو بزرگترا هم این چنین درک و فهمی را نمی بینم چه برسه به بچه ها!!
خدا هم شما و همسرتون را نگه داره براشون؛ هم اونا را برای شما و انشالله خیرشونا ببینین:)
پاسخ:
علیک سلام عزیزدلم.
سلامت باشید خانومی شما محبت دارید .
می گویند انسانها در عصر ظهور دارای توانایی و قدرت درک بالایی هستند. 
نه این حرفها هم نیست شرمنده می کنید شما .
پاسخ خصوصی رو هم دادم خدمتتون
پستت که فوق العاده بود. مادر خوبی بودن به خلاقیت زیادی هم نیاز داره.
از جوابت به سائل هم از ته دل تحسینت کردم
کاش من هم بتونم به لطف خدا بچه هایی تربیت کنم که اونقدر باوراشون قوی باشه که سی دی کارتون جذاب ولی مشکل دارشونو بندازن تو سطل آشغال!
خدا حفظشون کنه برات نازنین
ممنون که هستی و می نویسی
پاسخ:
برای اینکه مادری خوبی باشیم قبلش باید بتوانیم همسر خوبی باشیم و برای اینکه همسر خوبی باشیم نیاز داریم که قبلش فرزند خوبی برای پدر باشیم و اطاعت از پدر را به عنوان ولی بپذیریم و لازمه ی تمام اینها این است که بتوانیم بنده باشیم . نه آزاد . این خیلی مهم و خیلی هم سخته . در پیشگاه خدا شرمنده ام که هنوز بنده اش نشده ام و به تبع آن نتوانستم دختر خوب ، همسر خوب و مادر خوبی باشم . این است که بیشتر وقتها خجالت می کشم سرم را پیش خدا بلند کنم و بگویم " این منم ، بنده ات ، طهورا..!!"
سلام. سادات جان با بچه ها میبینید اونوقت یه اشکال واضح اون وسط بود چه میکنید؟ چجور جمش میکنید؟خب مشکل داشت دفعه بعد نمی ذارید بچه ها ببیند؟ اگه خوششون اومده بود چی؟
پاسخ:
علیک سلام عزیزم . اتفاقا چند مورد پیش اومده که علی رغم وسواس ، اشتباه کردم و سی دی مناسب نبوده . مثلا چند وقت پیش دو تا سی دی باب اسفنجی گرفتیم که هر دو هم در پخش و هم در دوبله خیلی مسئله داشت . این طور مواقع اولین کسی که اقدام می کنه برای جمع کردن سی دی خود بچه ها هستند. یعنی من خودم اول سکو ت می کنم ببینم باور بچه ها چقدر تقویت شده تا چه حد می توانند از دلخواه خودشون بخاطر باورهاشون بگذرند و دیدم که الحمدلله به راحتی از سی دی می گذرند و خودشون اعلام می کنن که سی دی مناسب نیست . این طور مواقع جای سی دی توی سطل آشغال هست .
قربونش برم ، هوشش به مادر شکسته نفسش رفته دیگه ;)
پاسخ:
فقط یه درصد فکر کن این بچه های بی گناه به من رفته باشن!!! دیروز دیدی چه آبرو ریزی کردم ؟! هنوز بهش فکر می کنم از خجالت آب می شم نگاه کن الان خونه مون رو آب برداشته ...
حالا از همه اینا گذشته اینی که گفتی واقعی بود یا ...
۱۷ خرداد ۹۴ ، ۱۸:۴۱ بانوی گمنام
سلام طهورا جان
چقدر مووضع جالب بود اصن وقتی گفتید مسابقه و جایزه (5000تومان )گفتم کاش منم اونجا بودم :)) البته شوخی کردم
متاسفانه تو جامعه امروزی ما کارتون ها رو فقط از این باب میگیم مورد اطمینان هستند , که موسیقی نداشته باشند , لباس باز نپوشند , اخلاق و رفتارها بین جنس مخالف تو کارتون ها رعایت شده باشه .... ولی گاهی موضوع هایی در کارتون ها وجود داره که باید فهمید و درک کرد , که این موضوع بر ناخود آگاه کودک اثر میگذاره
این تلویزیون این جعبه جادویی رازهایی درونش نهفته است , و شب و روز برای وجود چنین برنامه هایی نقشه های فراوان کشیده میشه !
خوشا به سعادت دختران شما که مادری نمونه مثل شما دارن ....
ممنونم از این پست زیبا

پاسخ:
علیک سلام .
من کلا" دست به مسابقه گذاشتنم خوبه . وضعیت سی دی ها و دوبله ها اصلا مناسب نیست گاهی از یه مجموعه یکی خوبه اما نمی شه اطمینان کرد که خب پس همه اش بی مشکله. مثلا من مدتی باب اسفنجی می خریدم و خودم می دیدم که مشکل نداره اما متاسفانه اخیرا دو تا سی دی از این مجموعه گرفتم که سراسر مشکل داشت هم در پخش و هم در دوبله .
اختیار داری عزیزم ان شاالله که خدا شما رو عاقبت به خیر کنه.
۱۷ خرداد ۹۴ ، ۱۷:۵۵ فاطمه بانو
سلام
خیلی جالب بود!
خدا حفظشون کنه براتون 
پاسخ:
علیک سلام عزیزم
سلامت باشید . همین طور عزیزان شما رو .
۱۷ خرداد ۹۴ ، ۱۷:۱۹ شمیلی همسرم
واقعا که انرژی بچه ها تمام نشدنیه!
ولی بیچاره ها حق دارن! حوصلشون سر میره دیگه!! :)
من که کاملا درکش میکنم:)



(از تحلیلش هم خیلی خوشم اومد....)
پاسخ:
راست می گی واقعا گناه دارن . خودم دلم براشون می سوزه . بیشتر وقتی که می بینم برای فرار از بی حوصلگی به تلوزیون پناه می برن جیگرم کباب می شه . توی یه آپارتمان کوچیک واقعا چکار می شه کرد؟ تهران هم هواش همیشه آلوده هست و اکثرا ریزگرد داره و مناسب بیرون بردن بچه ها نیست . طفلی ها زندانی می شن توی خونه . شما قدر آب و هوایی که توش هستی رو بدون واقعا یه نعمت هست .
سلام سایت بسیار زیبایی دارید
پاسخ:
علیک سلام نیلوفر جان . خوش آمدید . محبت دارید 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">