فرازونشیب زندگی طلبگی ما(همنفس طلبه)

هم قدم تا خدا آباد

همنفس طلبه

طبقه بندی موضوعی

من ، او ، سنگ روی یخ!!

شنبه, ۱۷ تیر ۱۳۹۶، ۰۹:۰۰ ب.ظ

سروکله زدن با بچه ها شیرینی خاص خودش را دارد . برخلاف تصور ما ، بچه ها عموما" تجزیه و تحلیل درستی از پیرامون خود دارند . مطالب را خیلی خوب درک می کنند و اغلب می توانند راه حل مناسبی برای سرکار گذاشتن بزرگترها پیدا کنند .

استاد ما آقای تراشیون بارها توصیه کرده اند که "پرت کردن حواس کودک " می تواند حربه ی خوبی در دست مادرها باشد . اما من خوب می دانم که حتی ایشان هم به این موضوع معترفند که بعضی از بچه ها هرگز "حواس شان" از" چیزی که دوست دارند " پرت نمی شود .

بعضی وقتها ، ما بزرگترها که اندکی هم دستی بر مطالعات مربوط به تربیت فرزند داریم ، تصور می کنیم که می توانیم بر افکار بچه ها مسلط شویم . راستش را بخواهید خیلی وقتها این طور نمی شود . به خودمان که می آییم می بینیم بچه ها ما را سوژه ی خنده ی خود کرده اند و ما ساده لوحانه قافیه را به آنها باخته ایم .

گاهی اوقات هم فکر می کنیم پشت هر حرکتی یا ورای هر نقاشی و صورتکی که از بچه ها می بینیم ، تفسیر خاص یا حتی عجیبی نهفته است اما واقعیت این است که بچه ها بعضی مواقع ساده تر و بی آلایش تر از آنی هستند که ما تصور می کنیم . 

می گویید نه ..؟ خب این هم یک نمونه اش :

یکی از اساتید تعریف می کرد : بنا به سفارش یکی از اقوام نزدیک ، برای تشخیص شرایط روحی دختر کوچولوی خانواده به منزلشون رفته بودم . این خانواده چهارنفره ، صاحب دو تا فرزند بودند یک دختر شیرین و البته حاضر جواب که چهارسالش بود و یک پسر هشت ساله که تازه وارد کلاس دوم شده بود . لازم به ذکر نیست که مثل تمام خواهر و برادرها چقدر با هم مشاجره داشتند .

القصه ... از دختر کوچک خانواده با هزار ترفند خواستم که برایم یک نقاشی از هر چیزی که دوست دارد بکشد . دخترک گمانم دلش به حالم سوخت و بعد از کلی آسمان و ریسمان بافتن مداد رنگی هایش را کف خانه پهن کرد و شروع به نقاشی کشیدن کرد.

نقاشی که تمام شد شوکه شدم . تا به حال همچین تصویری ندیده بودم . چند بار نقاشی را بالا و پایین کردم . زیر و رو کردم . اما چیزی دستگیرم نشد. راستش دلم شور افتاد . هزار و یک تفسیر به ذهنم رسید . نقاشی کاملا سیاه و سفید بود . تمام صفحه نقاشی پر از خطوط ساده یا کج و معوج بود.

دوباره نقاشی را با دقت بررسی کردم : یک دایره بزرگ کج و معوج وسط صفحه جاخوش کرده بود. اطراف دایره بزرگ ، دایره  های کوچک کشیده شده بود . کنار دایره های کوچک هم چند تا نقطه پررنگ سیاه بود . طاقت نیاوردم و نقاشی را پیش یکی از اساتید دانشگاه بردم تا با هم آنرا بررسی کنیم . او هم مثل من نقاشی را پایین و بالا کرد و دست آخر نظرش همان نظر من بود .

این کودک دچار آشفتگی روحی و بی نظمی روانی است و باید حتما" بررسی دقیق شود . دلم ریخت. هزار فکر و خیال به ذهنم هجوم آورد . بدتر از همه این بود که چطور این موضوع را به مادرش منتقل کنم. چطور او را که بین همه فامیل به داشتن روحیه حساس نسبت به فرزندانش معروف بود ، متقاعد کنم که ان شاالله چیز خاصی نیست و می شود موضوع را با آرامش و به زودی رفع و رجوع کرد؟

توی همین افکار بودم که خودم را جلوی خانه شان دیدم . مادر خانواده سینی چای را روی میز گذاشت و به دنبال آوردن وسایل پذیرایی به آشپزخانه رفت . فرصت را مناسب دیدم و دختر خانواده را صدا زدم.

دخترک از اینکه مجبور باشد از بازی دست بکشد دلخور بود اما هر چه بود راضی شد تا برای چند دقیقه ای کنارم بنشیند و به سوالاتم پاسخ بدهد .

صفحه نقاشی را جلویش پهن کردم : عزیزم یادت هست چند روز پیش این نقاشی قشنگ رو برام کشیدی؟ دخترک نگاهی به صفحه نقاشی اش انداخت و با جدیت گفت : این ؟ ! این کجاش قشنگه؟ آب دهانم را قورت دادم و بی خیال حرف دندان شکنش شدم .پرسیدم : بهم می گی اینایی که کشیدی چی هستن ؟ 

بعد انگشت اشاره ام را به سمت دایره بزرگ کج و معوج وسط صفحه گرفتم . بلافاصله انگشتم را به سمت دایره های کوچکتر اطراف دایره ی بزرگ و بعد نقطه های پررنگ سیاه بردم و منتظر ماندم.

دخترک نگاه عاقل اندر سفیهی انداخت و با بی حوصلگی برگه را از دستم گرفت و گفت :

این دایره بزرگه کالباس داداشمه ، این دایره های کوچیک کالباسهایی هست که داداشم برام ریز کرده این نقطه های پررنگ هم تُفه ؟ با چشمای از حدقه بیرون زده گفتم : تُفه ؟!! 

گفت : ای بابا .. خاله جون تُِِف . تُف نمی دونی چیه ؟

بعد هم رفت سراغ بازی ...

هاج و واج مانده بودم چکار کنم . یه ذره بچه منو سر کار گذاشته بود . مادرش با سینی پذیرایی برگشت . پرسید : وضعش چطوره ؟ خودم رو جمع و جور کردم و گفتم : چشمم کف پاش ، خیلی خوبه. خدا براتون نگهش داره ...

چی می گفتم خب ؟ ....

موافقین ۴ مخالفین ۰ ۹۶/۰۴/۱۷
سیده طهورا آل طاها

نقاشی کودک 2

نظرات  (۵۰)

سلام خواهرم ممنون از راهنمایی تون 
کاربردی وقابل استفاده

پاسخ:
سلام. انجام وظیفه است
سلام بانوی عزیز خسته نباشید
من 22سالمه ومتاهل هستم وبه شدت خجالتی وکم حرف.وقتی واردیه جمع تازه میشم اصلا دوست ندارم باکسی حرف بزنم فقط میخوام تنها باشم. تو جمع های جدیدشروع کننده بحث نیستم واصلا حرفی برای گفتن ندارم.تومراسمات و مهمونی ها اکثرا گوشه گیرم.توجمع دوستان قدیمی تاحدودی حرف میزنم ولی بیشتردوستاواطرافیانم بهم میگن که خیلی آروم وکم حرفی.چندروزپیش بایکی ازدوستای قدیمیم رفته بودم استخر اونم دوستای خودشه آورده بود من اصلانتونستم باهاشون ارتباط برقرارکنم وفقط یه جاوایساده بودم وبه شوخی های اونانگاه میکردم واصلا نمیدونم کی وکجاچه حرفی روبزنم.اگه میشه راهنماییم کنید
پاسخ:
سلام عزیزم. یکی از مهمترین دلایل این مشکل اعتماد به نفس پایین شماست . کمرویی در واقع احساس بد یا احساس ترس از برخورد با آدم های دیگر است . درونگراها از تنهایی خود انرژی می گیرند اما خجالتی ها از ته دل دوست دارند رابطه داشته باشند اما نمی دانند چطور این کار را بکنند معمولا دچار اضطراب می شوند احتمالا برای فرار از این مشکل باعث می شود که به دنیای مجازی کشیده شوید. شاید شما مرتب به شکل منفی خود را قضاوت می کنید یا اینکه خیلی برایتان مهم است دیگران در مورد شما چه فکری می کنند شکل تربیت مزاج و ارث در این مساله تاثیر دارد . شما باد بدانید که چه چیزی در موقعیت های مختلف باعث خجالتی شدن شما می شود مثلا وقتی با آدم های تازه آشنا می شوید یا در جمع های معمولی خانواده هستید آن وقت خجالات خود را چه طور بروز می دهید ؟
 مثلا مراقب حرکاتتان هستید یا در رفتارتان نشان می دهید ؟ کلمه ها را فراموش می کنید یا کلا از جمع کناره می گیرید ؟ اگر دارای نشانه های اضطراب هستید می توانید از طریق تنفس درمانی خود را کنترل کنید .
مهارت های ارتباطی را تمرین کنید یادتان باشد مردم آنقدر هم که شما فکر می کنید اصلا حواسشان به شما نیست می توانید از موقعیت های کوچک و بی خطر شروع کنید مثلا وقتی توی فروشگاه یا آرایشگاه هستید به کسانیکه نزدیک شما هستند لبخند بزنید و سلام کنید یا مثلا ساعت بپرسید این طوری راهی برای یک صحبت کوتاه با دیگران پیدا کنید تا ترس شما از مواجه با دیگران بریزد . از قبل هم چند جمله را آماده گفتن کنید .یادتان باشد قرار نیست همه از ما خوششان بیاید بالاخره ممکن است رد یک جمع یکی دو نفر از ما خوششان نیاید این اصلا مهم نیست مگر ما از همه خوشمان می آید پس اجازه ندهید این مساله باعث پایین امدن سطح اعتماد به نفس شما شود . سعی کنید همیشه دید و نگرش مثبت به خودتان داشته باشید هیچ وقت از فعل منفی برای خودتان استفاده نکنید نگویید من نمی توانم . 
با تمام اینها توصیه می کنم اگر موضوع با این توصیه ها حل نشد به یک روانشناس مراجعه کنید 
داستان پیامبران چطور؟ مثل داستان حضرت یونس یا عذاب شدن قوم پیامبران. اینها رو هم نباید به بچه گفت؟
هدف از نگفتن چیه؟ به روحیه بچه لطمه وارد میشه؟

یک موسسه دینی هست توی قم, مهد کودک هم داره. یکبار من اونجا بودم ایام محرم بود. مراسمی گرفته بودن برای حضرت رقیه. دختربچه های 3-4 ساله نمایش اجرا کردن و صحنه هایی که حضرت رقیه توی خرابه های شام به شهادت میرسن رو نشون دادن
 برم بهشون بگم که این کارشون اشتباه بوده :(

لطفا  درمورد راهکارهای منظم بار اومدن بچه ها هم مطلب بگذارید و اینکه بی نظمی تا چه حد و تا چه سنی عادیه؟

بسیار ممنون
پاسخ:
هر جایی که مربوط به نحوه شهادت یا عذاب قوم باشد نباید گفته شود. علاوه  بر آنکه در روحیه بچه ها اثر نامطلوب می گذارد از آنجاییکه بچه ها تفکر انتزاعی ندارند وقتی ببینند کسی با وجود محاسن و خوبیهای رفتاری و اخلاقی و اعتقاد قوی بخدا باز هم با مشکلات بسیار روبرو شده و در نهایت با شرایطی سخت و دردناک به شهادت رسیده یا مورد بی مهری قرار گرفته هم الگوی قهرمان زندگی اش به چالش کشیده میشود و نمی تواند او را بعنوان قهرمان و الگو بپذیرد و هم پیوسته از جنگ و شهادت می ترسد . از اینکه روزی پدرش به جنگ برود وحشت دارد. از شهادت می هراسد و تمام اینها در ذهن کوچک و ساده اوتاثیر نامطلوب دارد.
هیچ لزومی به تذکر شما نیست .
نظم را تا سن قبل از مدرسه به کودکتان بیاموزید چون تداوم عادت به بی نظمی در سن مدرسه مشکل ساز میشود.
بچه بی نظم معمولا دیرتر با محیط پیرامونش سازگار میشود. عصبانی و زودرنج است. در انجام کارها سست و بی اراده است. کارها را نیمه کاره رها می کتد و معمولا عجول است.
یادتان باشد مقررات شما باید با اصول تربیتی همراه باشد نه بر پایه میل و هوس شما. مقررات باید ساده و منطقی و قابل اجرا باشد. مقررات را آرام دوستانه ولی قاطع به او یادآور شوید.
با دادو بیداد همراه نباشد.به آنها بیاموزید چه رفتاری پسندیده یا ناپسنداست.تا قبل از مدرسه همه چیز را مانند ساعت غذاخوردن یا خوابیدن یا بازی را تنظیم کنید.
از آنجاییکه امروزه ما امکانات زیادی به بچه ها می دهیم مثلا تا می توانیم یرایشان اسباب بازی میخریم و جلوی دستشان می گذاریم.حتی در نظام تربیتی اروپا هم خرید مکرر اسباب بازی را اشتباه می دانند. چرا که مهارت زندگی را از کودک سلب می کند و در کنارش بی نظمی را به او می آموزد.
برای برقرای نظم به او دستور ندهید تقاضایتان را با پیشنهاد مطرح کنید 
خیلی ممنون از راهنماییتون

یک سوال دیگه... از شهادت اهل بیت برای زیر هفت سال نگیم؛ یعنی از نحوه شهادت نگیم؟
پاسخ:
اصلا هیچ دلیلی برای نقل داستان شهادت و نحوه شهادت نیست. شما فقط داستانهایی از محبت ها و اینکه بچه ها رو دوست داشتن بگین
سلام

یه کامنت قبلش فرستاده بودم نیومده؟ راجع به بیدارشدن بچه ها توی نیمه شب.

دخترم کلا سخت میخوابه گاهی مجبورم هم شیرش بدم هم تکونش بدم و هم لالایی بخونم تا بخوابه!
حتی اگه شام خوبی هم بخوره و هفت ساعت بیدار مونده باشه حسابی هم بازی کرده باشه, به سختی میخوابه و زود به زود هم بیدار میشه. وقتی هم که بیدار میشه تا میرم بگیرمش دهانش رو باز میکنه که یعنی من شیر میخوام !

ممنونم از توجهتون
پاسخ:
چرا عزیزم اومده . همینجاست جواب دادم یه سری سوال پرسبدن که الان جوابش رو گرفتم. اگه تمام موارد رو رعایت کردین بهتره در این باره با دکترش صحبت کنید . شاید درست سیر نمیشه. یا عادت کرده یا کلا کم خوابه. در هر حال با دکترش مشورت کنید بهتره
خدا خیرتون بده. 
خیلی التماس دعا دارم.
یاعلی
الان دختر من که ده ماهه است شبها هر چهل دقیقه الی یک ساعت بیدار میشه و این منو خیلی خسته کرده :(

در مورد رفت و آمد با افرادی که خمس نمیدن یا تنبلی میکنن باید چکار کنیم؟
مخارج خونه مامانم به عهده مامانمه ولی برادرم هم از پول خودش برای مامانم خرید میکنه (پدرم فوت شدن). برادرم باید خمس مالش رو بده که تنبلی میکنه بره برای حساب و کتاب و الان نزدیک سه ساله خمس نداده. مامانم میگه برادرم جیزایی که برای خونه میخره به حساب مامانم میگیره. یعنی معلوم نیست این خریدها از پول مامانمه یا یرادرم! من موندم و سفر به دیار مادری که در پیش دارم!
پاسخ:
سلام عزیزم. در مورد سوال دوم بهتره از دفتر مرجع تون بپرسید
قاعدتا نباید این طور باشه. عصرها می خوابه؟در طول روز چقدر رو صرف بازی می کنه؟وعده شامش رو چه ساعتی می خوره؟خوب غذا می خوره؟وقتی بیدار میشه چی از شما می خواد؟
۰۶ مرداد ۹۶ ، ۲۳:۵۸ همسایه خورشید
سلام بانوجان
یه سوال اساسی دارم خیلی وقته
درموردتربیت فرزندماداریم که بچه بایدتاسه سالگی درآغوش ودرکنارمادرباشه،ومهدرفتن ودورازمادربودن روبرای بچه خیلی مضرمیدونیم
سوالی که میخوام بپرسم معنیش این نیست که این مطلبوقبول ندارم اما خیلی برام سواله
درموردپیامبرگرامی خودمون،میدونیدکه قبل ازولادت ازنعمت پدرمحروم شدندوبعدازولادت هم چون مادربزرگوارشون شیرنداشتندبه دایه سپرده شدند
سوالم اینه:چرامادربزرگوارشون باایشون به صحرانرفتندبرای اینکه ایشون درآغوش مادربزرگ بشن؟بااینکه حضرت مادربزرگوارشون همسرنداشتندوپیامبراکرم تنهافرزندایشون بودند؟منظورم اینه که ظاهرامانعی برای رفتن نبوده
درسته که حلیمه سعدیه زن بسیاربزرگواری بودندکه مادری کردنددرحق پیامبراکرم ولی میدونیدکه هیچکس وهیچ چیز جای مادروآغوش ومحبت مادری رونمیگیره
البته قصدمقایسه مربیان امروزروبابزرگواری مثل حلیمه ندارم امابعضی ازپرستاران ومربیان کودک واقعادلسوزنددرحق بچه
درحالیکه درگذشته بچه هابه دایه سپرده میشدند وامروز به مهداگرممکنه تعارضی که برام به وجوداومده روتبیین بفرماییدکه چراامروزاینقدرمانورداده میشه روی مهدنگذاشتن بچه ها
پاسخ:
سلام شاید من نتونم دلیل کاملا قطعی بدم اما استنباط شخصی ام بر این است که در آن زمان سپردن بچه ها به دایه مرسوم بوده و از آنجاییکه گویا بانو شیر کافی برای تغذیه نوزادشون رو نداشتند پدربزرگ پیامبر تصمیم به این کار می گیرند. رفتن خود بانو به همراه دایه منطقی به نظر نمیرسد علاوه بر اینکه با عرف آن زمان هماهنگی نداشته امنیت جانی حضرت پیامبر را به جهت وجود یهودیانی که در صدد یافتن پیامبری غیر از قوم یهود ٬به مخاطره جدی می انداخت . پنهان کردن نوزاد کار راحتی بود اما غیبت آمنه شاخک های یهودیان کینه توز را تیز می کرد که به تبعش جان پیامبر به خطر می افتاد.
در تربیت مهد کودک ٬چندین بچه را به دست یک مربی می سپارند که عملا امر تربیت را با موانع زیادی همراه می کند .صلاحیت مربیان مهد در ترازوی الهی با صلاحیت حلیمه قابل قیاس نبوده و نیست‌ در تربیت پیامبر یک کودک به یک مربی سپره شده که امر تربیت را راحت تر می کرد
سلام
وقتتون بخیر

در جواب مامان جون فرمودید حفظ قرآن برای زیر هفت سال نتیجه عکس میده. این صد در صده؟  حتی اگه خود بچه مایل باشه؟
اگه من برای بچم که ده ماهه است قرآن بخونم یا صوت قرآن بذارم و اون سر و صدای خودش رو بکنه یا گربه کنه اشکالی داره؟

در مورد اینکه بچه های زیر دوسال نیمه شب بیدار میشن  و تقاضای شیر میکنن شما جایی نوشته بودید بخاطر اینه که روزها میخوابن و خسته نیستن.

 من از یک پزشک طب سنتی پرسیدم گفتن که اگه هر روز دفع مدفوع نداره ممکنه بخاطر این باشه! یعنی اگه بچه هرروز دفع داشته باشه خوابش سنگینتر میشه

توی کتاب و اینترنت خوندم این عادتیه که خود ما ایجاد میکنیم. یعنی نوزاد به طور طبیعی نیمه شب بیدار میشه و گریه میکنه و نمیتونه دوباره بخوابه, مادر بخاطر اینکه گریه نکنه بچه رو شیر میده. ممکنه گریه بخاطر گرسنگی یا کثیف بودن پوشک باشه یا گرمش باشه و یا دل درد یا بیماری. ولی همیشه بخاطر اینا نیست و ممکنه نوزاد تا ده دقیقه هم گریه کنه و دوباره بخوابه ولی به مرور یاد میگیره که خودش به خواب بره و نه اینکه با شیرخوردن یا تکون دادن بخوابه. ولی وقتی عادت کنه که با شیر خوردن به خواب بره مدام نیمه شب بیدار میشه و شیر میخواد. و توی کتاب (من و کودک من نوشته دکتر جواد فیض) نوشته بود که یک نوزاد سه ماهه باید بتونه دوازده ساعت در شب بخوابه!!
آیا درسته که بذاریم بچه ده دقیقه گریه کنه؟البته وقتی مطمئنیم بچه چیزیش نیست.

ممنون از توجه شما
پاسخ:
سلام. برای بچه ده ماهه اشکال نداره قرآن بخونید یا پخش کنید اما اندازه نگه دارید بچه رو اذیت نکنید.
صد در صد نیست استثنا هم هست. اما فقط استثنا. عموما هم در مورد بچه ها استثنا هست هم در مورد والدینشون.
در مورد مطلب پزشکی که فرمودید من اطلاعی ندارم عزیزم. شاید حرف پزشک درست باشه.
در مورد مطلب بعدی تون بله درسته. همه گریه ها ناشی از گرسنگی نیست عادت هایی که ما در بچه ها ایجاد می کنیم هم در بروز این مشکل بی تاثیر نیست
۰۶ مرداد ۹۶ ، ۱۳:۴۲ ریحانه مامان دوقلو ها
سلام خوب هستید؟ دختر های گلتون خوبن؟
خیلی وقته مطلب جدید نذاشتید . منتظریم
پاسخ:
سلام عزیزم . سلامت باشید. چشم حتما. به شدت مشغله دارم. ولی به روی چشم
سلام خوبید.
ممنون از جوابتون.

ازتون ممنونم لابت این وبلاگ عالی،شما خیلی با صبر و حوصله جواب مخاطبان رو میدید، آدم احساس آرامش میکنه و چیزای خوب یاد میگیره.

دوست دارم نظرتون رو بدونم.. راجع به اینکه چجوری میتونم این حدیث رو درمورد پسر سه ساله ام اجرا کنم.


پیامبر اسلام (ص):
15- أَدِّبوا أولادَکُم عَلى ثَلاثِ خِصال ٍ: حُبِّ نَبیِّکُم و َحُبِّ أَهلِ بَیتِهِ و َقِراءَةِ القُرآنِ؛

فرزندان خود را به کسب سه خصلت تربیت کنید: دوستى پیامبرتان و دوستى خاندانش و قرائت قرآن.

قاموس قرآن ، المقدمه ، 


درمورد قرائت قرآن.. گاهی براش صوت قرآن رو میذارم.. مثلا سوره یس و سوره های جزئ سی.. بنظرتون لازمه آیه ها رو جدا جدا بگم که حفظ کنه.. درمورد سوره های کوچیک چندتاشون رو فقط با شنیدن حفظ شد.گ بدون تلاش من. اما سوره ای مثل یس رو دو تا آیه اش رو یاد گرفته.. میخوام بدونم خوبه که وقت بذارم بخش بخش یادش بدم یا همینکه کل سوره را یه دور با صدای بلند میخونم خوبه..


کلن در مورد تربیت دینی چند تا سوال دارم ، انشالله سر فرصت میپرسم.

یا علی. 


پاسخ:
سلام عزیزم.
در سن فرزند شما همین که براش داستان های کوتاه از علاقه اهل بیت به بچه ها بگید کافیه. اصلا و ابدا از شهادت اهل بیت چیزی بهش نگید .یا اینکه وقتی حرم یکی از امامان و امامزاده ها میرین سعی کنید بهش خوش بگذره. گاهی هم براش هدیه بگیرید و بدید خدام حرم به بچه تون بدن. تصویر قشنگی از اهل بیت براش به نمایش بگذارید‌.
لازم نیست در روزهای شهادت اهل بیت وقتی فضا تاریک میشه یا شیون و زاری زیاد میشه بچه رو توی مجلس نگه دارید.
در مورد قرآن اصلا بهش حفظ رو یاد ندید. زیر هفت سال این کار درست نیست.و نتیجه عکس میده. بجاش جلوش قرآن بخوانید. در مجالس قرآنی شرکتش بدید. سی دی قرآن توی خونه بگذارید اما رعایت تعادل رو فراموش نکنید
۰۴ مرداد ۹۶ ، ۱۰:۱۲ عبد المهدی
سلام.
ببخشید یک یولاگ بود که همه میان توش در مورد یک بحث تبادل نظر میکنند.
اسمش چی بود؟
پاسخ:
سلام.
جمع آسمانی ما... فکر کنم همین بود!
۰۴ مرداد ۹۶ ، ۱۰:۰۸ عبد المهدی
سلام.
ببخشید یک یولاگ بود که همه میان توش در مورد یک بحث تبادل نظر میکنند.
اسمش چی بود؟
سلام. من یه سوال جدی دارم. امیدوارم جدی بخونینش. تجرد عذاب دنیوی و تاوان چه گناهانی ممکنه باشه؟ چه طور توبه ای رو خدا براش قبول می کنه؟ چطور دعایی رو؟ من هرجا دعا کردم از جلوی کعبه تا زیر قبه امام حسین و... بی اثر بوده. هرچقدر از خدا خواستم که گناهم رو ببخشه و عفو کنه بی اثر بوده. هرچقدر به واسطه سپردم بی اثر بوده...
پاسخ:
سلام گل دختر.
شرمنده من متوجه متظور شما نشدم. منظورتون از تجرد همان مجرد بودن و ازدواج نکردن هست؟شما در چه زمینه ای دعا کردین و برآورده نشده؟
سلام عزیزم 
عیدتون مبارک ان شاء الله همیشه زیر سایه ی الطاف کریمه ی اهل بیت و امام رئوف علیهم السلام باشید 
التماس دعا 
پاسخ:
سلام خانم جان. عید شما هم مبارک
ان شاالله همنشین حضرتش باشید
۰۲ مرداد ۹۶ ، ۱۲:۱۸ همسایه خورشید
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
ب***** *******

** **** **** ***** **************

** *******  ******** **** ***** ****

**** **** ******************* ******** **** *********** ************** ****
*** **************
******************* ******* ********** ***** ****** **** ** ************ ************************ ******** *** ***** ***** ********************* ****** ******** ** *** **** ******* ******** ******** ******* **** ******* ****** ***** ****** **************** *** ** ******** **** *** ***** **** ******* **** *** *** ********************* ** ** *** ****** *********** ** ***** *** ***** ********** *** ***** *** ****** *** ***** *****
****** **** ** *********** ** ******* ******* ************************ *********** ***** **** **********
**** **** ****** ******* ** **** **************** ** ********** ***** **************** ** ** ***** ******* *** ********** ******** ******* *** *********** ***** ******* **** ***** ******* *****
*** ** **** ** ******* **** **** **** ****** ** *** **** ** ****
**** ******** ***** ****** ****** ****** ************ **** ** ***** *** ************** ***** *********** ********* **** ******
***** **** ** ******* ****** **************
******* ****************** ******** ****** ******** ***** *** **** ****** ***** ******** **** ************** **** **** ******
**** ********** **** ******* ******* ** ******* ** ** *********** *** ******* ******* ********* ***
****** ***** *** **** ***** **** ********* *** ****** *** **** ** ***** ****** ********** ***** ****
*** ********** *** ** ** *********** ****** ***** ****** *** *** ***** **************** **********
************ ** **** ** ***** ***** **** ****** ******** **** *******

**** **** *********** ** **** **** ***** ***** ************* ** ** ***** ***** *************** **** *********
********* ** ********************** ****** ****
****** **** ** *** ****** ******* ****** ** ***** ******
***** **** ** ****** ************* ** ********* ****** *** *** ** ***** **** ********* ***** **** **************** **** *** **** ******************* ************************* *** ** ** **** ***** ******** ******* ***** ********* ** ************************ ********* ****

** **** **** ** *** *** ************ *****
***** ****** *** *** ** ***** ** ***** ***** ********************* ***** ***************************** ********** ********** ** **** ***** ***** *********** **** **** ******** *** ***** ************ ****** ****
******* ********** ******* **** *** ********** ** ** **************** ****** ***** **** *** ** ***** ***** **** ******** ***** **** ******** *********
********* **** ****

**** **** ** **** ** **** *************** ********** ******* *** ******* **** ** ******* ***** **** ******************* ****** ** ******* *** ******* ******* ***************** *** ******* **** **** ****** ** ** **** ************* ********* ******* **** ****
**** ********* *********
********* ******** **** *********** **** *** ************ *******
****** ****** ****** *********
پاسخ:
سلام. خواهش می کنم در خدمتم.
عزیزم همون طور که از ابتدا عرض کردم و خودتون هم بهش معترفید و همسرتون هم بهتون گفتن در رفتارهای شما در زندگی زناشویی تون ایراداتی بوده که همسرتون اذعان می کنه دلیل رفتارش اشکالات شما بوده. در اولین قدم شما باید اون ایرادات را رفع کنید.به همسرتون احساس اقتدار بدید. بهش بی نهایت محبت کنید . بدون منت هم محبت کنید. در کنارش اخلاق و اعتقادات خودتون رو ترمیم کنید . اون چیزی که همسرتون بیرون از خونه شما به دنبالش هست را در خونه خودتون بهش بدید. من قبول دارم ترمیم اشکالات کار سختیه اما در کنارش معتقدم غیر ممکن هم نیست. این وسط مشکلات و دل شکستگی هایی رخ داده اما زندگی شما و بچه هاتون ارزش تلاش برای بهتر شدن اوضاع و شروع دوباره رو داره.
اسلام هر جا که از زن توقع داشته در کنارش حتما از مرد هم داشته . اما این وسط شما مشکلات رفتاری داشتی خواهرم . اینا باید اصلاح بشه. نمی تونید کم کاری های خودتون رو به گردن اسلام بگذارید. وقتی کار خراب میشه همه برای توجیه خودشون به دنبال مقصر می گردن . این درست نیست. تا زمانیکه شما برای رفع مشکل برای اصلاح خودتون قدم برندارید مشکل حل نمیشه.
من این حدیث رو که فرمدید نشنیدم.
همین الان هم هستند علما و مراجعی که تاکیدشون بر دوام خانواده است و با توجه به شرایط روز با این مساله موافق نیستند مگر به شرایطی خاص و محدود مثل مقام معظم رهبری که روی این مساله حساس هستند. 
شما اگر محیط خونه رو اصلاح کنید شرایط تغییر می کنه نا زمانیکه فقط یه گوشه نشستید و فقط حرص می خورید کاری درست نمیشه.لزومی نداره اصلا کسی رو از چشم کسی بندازید فقط کافیه خودتون رو با تمام محاسنتون نشون بدید همین.
در مورد شروط این مساله با مراجعه به فتوا و نظر مراجع و همچنین احکام اسلام می تونید به سادگی به شروط آن پی ببرید.
عزیزم راحت باشید مشکلی نیست ان شاالله در خدمتم

۰۲ مرداد ۹۶ ، ۰۰:۳۵ همسایه خورشید
خداروشکرکه هستید💮
پاسخ:
الحمدلله که خدا را دارید
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
**** ***** ****
****** ****** ** ** **** ** ******** ******** *** **** ***** **** *** ***** ** ******
**** *** ** **** ** ********* ***** ***** * **** **** ***** *** *********** **** **** ** ** ******* ****** **** **** ***** *** ***** ** ***** ** ****** ******* * ** *** ***** **** **** *** * ***** ** ****** ****** ****** *** ***** ** ** ********* ***  ***** ***** ****** ******* ****** *** *** ** **** **** ****** *** **** * ****** **** *** *** *** ** *** ***** **** **** ***** **** *****
******* ** **** *** ***   ******* ** *** *** ** *** ***** ** ***** **** **** **** **** ** *** ***** *** *** ***** ***** **** **** ****** *****

** *** **** *** **** *** ** ** ****** **** *** *****  * ** ** *** *** ***** ***** *** ***** ***** ***
پاسخ:
سلام عزیزم.
خواهر گلم چرا حقیقت به این مهمی رو از پدرتون کتمان کردید. کار بسیار بدی کردید‌ . الان واقعا در موقعیت خاصی گیر می افتید. ممکنه اگه بهش حقیقت رو بگید و در کنارش بخواهید که به پدرتون نگه احساس کنه شما آدم دروغگو کتمان کننده مسایل هستید لذا قابل اعتماد نیستید . از طرفی باید واقعیت رو بگید که مدرک شما چیه. من گمانم اینه که اگه ازتون در مورد مدرک تحصیلی تون پرسید خیلی عادی بدون گفتن حرف اضافه ای بهش بگید کارشناسی دارم اگه دیگه پیگیری نکرد که الحمدلله اما اگه به هر دلیل پدرتون فهمید یا احساس کردید داره لو میره توی خلوت بهش بگید و البته باید تاوان خطای بزرگ خودتون رو بدید
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
**** **** *** ****** **** *** ** ** *** **** **** ** ****** ** ** **** ***** *** * *** *** ** ** ***** **** ****** *** ************ **** **** ** **** * **** ** ***** **** **** * ****** **** ** ****** ***** **** **** *** *** ** *** ***** * **** *** * *** *** ****** ***** *** ***** ** ***** ***** ************ ***** ****** *** ** *** *** ****** ***** ***** * *** ** ***** **** ***** **** ***** ******* ***** ***** ***** * *** ************* ***** ***** ***** ***** * *** ****** ***** **** ***** * *** ***** *** **** ***** * ***** ** ****** **** ** *** ****** **** ************ ***** ****** * ***** ****** ***** **** *** *** ** **** ** ** ****** *** ***** *** **** ********* ***** * **** **** * ** *** ** ***** ***** ****** *** *** ****** ****** **** ***** ***** *** ** ***** **** *** ***** * **** ***** **** **** ** *** ** **** **** ***** ** **** **** *********** ** *** *** *** *** **** ** ****** ****** ***** ********* **** *** *** ** **** **** ****** ***** ***** **** **** *** *** ***** ** ***** *** **** ***** ***** *** **** ***** * ******** *** **** *** ********** ***** * *** ***** *** ********* *** *** ****** ******* ** * ************ ** * ****** **** ******* *** *** ********** *** ***** ***** *****
پاسخ:
سلام گلم.
همه ما در طول زندگی به دلایل مختلف دچار اشتباه میشویم اما مهم اینه که از اشتباهمون هر چقدر هم که بزرگ باشه درس بگیرین. جبرانش کنیم. 
شما هم قدر داشته های الانتون رو بدونید و بابت گذشته استغفار کنید
۳۰ تیر ۹۶ ، ۲۳:۳۵ همسایه خورشید
باسلام مجدد
اصلایه نکته واونم اینکه اونقدراختلافات وبگومگوهامون زیادشده گاهی فکرمیکنم شایدطلسم شدیم!
ولی انگاریه گیری یه جاهست،چکارکنم؟
باکوچکترین حرفی دعوامیشه،اصلاانگارحرف همونمیفهمیم😔
پاسخ:
سلام. عزیز جان شما باید سبک زندگی ات رو تغییر بدی.طلسمی در کار نیست. رویه شما اشکالاتی داره این رویه باید تغییر کنه.ان شاالله در همسرتون هم تغییرات رو می بینید. 
مثلا پیله کردن ها یا گیر دادن های مکرر رو تمام کنید . شما خودتون رو اصلاح کنید تا ان شاالله تغییرات رو شاهد باشیم
۳۰ تیر ۹۶ ، ۲۱:۳۶ همسایه خورشید
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
****** ******
****** ******** **** **** ******* ******* **** ****
******** ** ***** **** **** ***** ********** ***** *****
**** ********* **** ******* ***** ****** ***** *********** **** ************** ********* ** **** ***** **** ** ****** ************** ** *************** *** *** **** **** ** ****** ************* **** ****** **** ** ******** **** ** ******** **** ************* **** ************************* *** ******
********* **** ************* ****************** ***** *********************
** ***** *** *** ******** ****** ******** **** ***** **** ****** *********** *** ********** ************ *********** ****** ********* ** ***************** ********
****** ** ********* ************* ***** **** ****** ** **** ****** *** ***** **** ** *************** ** *** **** ** *** ******* ***
****** ** **** ****** ***** ***** **** **************** ***** ****** ** ****** ***** ************ ****** ** *** **** ** *** ********* ** ***** ************ ******** ******* ** **** ***** ********************** ***** **** *************************** **** ********** ** *** **** ****** ***** ************* ****** **** *** **** ***** **** ***** ** **** **** ****** ** ******* ***** ** ** ********* *********
** ****** ******************** *** **** ********** ** ********* ****** ******* ****** ** ******* **** ****** ***** ****** *** ** ** *****
********* *** ***** ****** *** **** ** *********** ****** ******* *************** ****** *** *****
*********** ****** ********* ***************** ******
********* **** ** ** ***** ******* ****
******* ** **** **** ********* *******
پاسخ:
سلام خواهش می کنم عزیزم.
این مساله شرایط و قوانین و الزامات خاص و سنگینی داره . دلیل اینکه بزرگان و علما و مراجع اغلب قدم به این وادی نگذاشتن هم همین بوده. اگرچه این مساله در اسلام حلال هست اما واجب که نیست و قرار هم نیست هر حلالی حتما و الزاما انجام بشه. در ثانی اینکه شما موافق این کار همسرتون نباشید هم نه اشکالی داره و نه گناه محسوب میشه. شما می تونید عدم رضایتتون رو به همسرتون بگید هیچ کس هم حق نداره شما رو مجبور به پذیرش این مساله کنه. 

۳۰ تیر ۹۶ ، ۱۹:۲۹ همسایه خورشید
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
ب***** *********** ******
*********
****** ******* *** **** ******* **** ****** **** ***** ********* ****** ***** ********************* ********* ***** ** ***** *** ****** **** ***** ** ** **** *** ** ***** *******
***** *** ** ******* ***** **** *** ******** ********** ***** *********** **** ***** ** ******** ************** ******** ** **** **** ************* ******** ********** **** ******* **** **** ********** **** **** ** ********* **** **** *********** ** ******* ************** ********* ********* ****** ************** ** **** ***** **** ***** *****
****** ** ********* *** *********************** **** ***** **** ***** ***** *************** **** ****** ****************** ***** ******* ************* *********** *********
***** *********** *** ************ ** ********* ** ******
*** ************** ***** ******* ** *** ********* ***** **** ***** ************* **** **** *********** ** *********** ****************** ****** ** ************* **************** *** ******** ***** **** *** *********** ***** **** *** **** ************** ********* *********** ***** *** ********************** ******* ** **** ** ************* ******** ****** ***** **** ** **** **** ****** ******** *************** ******* ***** ********* ** **** **** ****** ***** ***** *** ***** ******************* ** ****** ********** ** ***** ***** ***************** ********* ***** ************ ****** ********************** ****** ********* ******* **** *** ***** **** **** ***** **** **** **** *** ***** ************** **** ** ********* ** *** *** **** ********* **** **** ***** ***** ******* *** ************* ****** **** ********* ***** *** ******** *********** ******** **** ******* ******** **** ****** *** ***** ********* ****** **** ** ******** ****** ******** *** ****** ******************* *** **** ******* **** *** ******** **** ************ ***** ******** **** *** *************************** ********** **** *********** **** *** ** ******************* ********* **** ***** *********** ***** ************** ************ ******* **** *** **** ************ ********** *** *** ****** **** ** ******* ****** *** *** *********************** *** ********** *** **** ************ **** ****** **** ********** ** ***** ***** ************ ***** ************* ** **** *** ** ********* ********** ****** ******* ** ******** **** ********* ************* *** *************** ** ******* *****
** **** *****
***** ******* ***** ********** ******* **** ** ** *** *** ***** ************** *** *** **** **** ***** ******* ****** ** ****** **** *********** **** ** *********** *********** ****** ***** ** ********* **** **** ****** ********* **** **** ************ *** **** **** **** ** **** ******** ***** ****** *****
***** ****** ************ ** *** *** ** *** *** ***** ** ***** ******** *********** *********** ** **** *** *** ********** ***** ******** ******* **** ** ******** ******** **** ***** ***** *** **** ** **** ***** ******
***** ********** *** *** ***** **** *********** ******* **** *** **** ******** ** ***** ******** **** ********** ***** ************************ ** ***** ** ********** *** *********** ** ***** **** ***** ** **** *********** **** ** ********* **
******** ****** **** ** *** **** ***** ***** ***** ****** **** **********
****** ********* **** ********* ******* ********* ****
** ******* ******** **** ******
پاسخ:
سلام عزیزم . یکی از اولین و گاهی مهمترین انگیزه ای که مردها وارد این جریانات میشن حس نوعدوستی و کمک کردن هست. لذا باید مراقب این قسمت از ماجرا هم خودشون باشن و هم همسرانشون. در مورد خواهرشوهرتون خیلی وقتها ندیده و نشنیده بگیرید. خیلی وقتها هم با سیاست مساله رو رفع و رجوع کنید . در مورد همین مثالی که زدید اگر از همون اول وقتی خواهرشوهرتون پرسید شوهرت بهت نمیگه کجا بودی ٬بهش جواب میدادی من خودم دلیلی نمی بینم ازش بپرسم. چون مطمئن هستم جایی حتما کار داشته که دیر کرده. معمولا هم بهم خبر میده مگه اینکه جایی باشه که نتونه بهم اطلاع بده اونم بعد میگه. 
اگه شما چنین پاسخی میدادی موضوع رفع میشد و ادامه پیدا نمی کرد . لزومی نداره شما تمام حرفهای دیگران رو به دل بگیری . می تونی بعضیا رو اصلا نشنوی و نبینی.
در مورد اعتماد کردن هم شما مسیری که باید بری رو برو. ام به لحاظ اخلاقی و هم به لحاظ همسرداری رفتار و منش خودت رو ارتقا بده آنوقت تاثیرش رو میبینی و دلت هم آرومتر میشه
۲۹ تیر ۹۶ ، ۱۳:۰۸ ریحانه مامان دوقلوها
سلام علیکم
شما استاد هستید .ما داریم از نوشته هاتون استفاده میکنیم 
پاسخ:
علیک سلام. اختیار دارید. شما بزرگوارید. ما در محضر شما کسب فیض می کنیم
سلام عزیزم.با دختر بچه هفت ماهه ای که اجازه نمی‌دهد مامان از کنارش جم بخوره، و اونقدر گریه میکنه که به سرفه میفته چیکار باید کرد؟هر چی هم با عروسک و ... سرگرمش میکنن و تو  راهرووک میذارنش جواب نمیده، حتما میخواد مامان کنارش بشینه و تو بغلش باشه.
پاسخ:
علیک سلام جانم. وابستگی بچه ها در این مقطع سنی طبیعی هست. یادمه خانم همیز در این مورد تذکر می دادند که مادر آغوشش را از بچه دریغ نکنه و تا جاییکه مقدور هست در کنار بچه باشه.
۲۷ تیر ۹۶ ، ۱۳:۵۶ ریحانه مامان دوقلو ها
سلام خوب هستید 
دیدم چند نفر در مورد رنگ سیاه می پرسن خواستم تجربه شصی خودم رو بگم 
گل پسر منم وقتی خیلی کوچیک بود فقط مداد سیاه استفاده میکرد و من هم مثل همه مادرای نگران تو فکر رفته بودم که چرا اینطوریه کلی گشتم و خوندم . اینم بگم که دوقلو های من دیر صحبت کردن رو شروع کردن اونم نه بخاطر مشکل بلکه با همدیگه ارتباط داشتن و ظاهرا لزومی نمیدیدن از صحبت استفاده کنن تا اینکه یکیشون شروع کرد به تلفظ صحیح چند کلمه وسد شکسته شد و الان یکی بایدجلوشونوبگیره خدارو شکر. 
بگذریم بعد از اینکه شروع کردن ب حرف زدن یبار خیلی اتفاقی تونقاشی و صحبت با پسرم متوجه شدم میگه فقط مداد سیاه پررنگ هست و دستم درد نمیگیره برای کشیدن نقاشی بعد از اون منم مداد رنگی با کیفیت بهتر براشون خریدم و بعد از اون از همه رنگ ها استفاده کرد 
اینو گفتم تا اول مامانا مطمئن بشن بچه واقعا بخاطرخود رنگ مشکی ازش استفاده میکنه نه بخاطر کمرنگ بودن رنگ های دیگه بعد مثل من نگران بشن
ببخشید در حضور استاد پرحرفی کردم
پاسخ:
سلام عزیزم.
استاد کیه؟ 
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
****
*** *** ****
** ***** ***** ** **** ** ******* *****
** ** **** ***** **** ** **** ***** ** *** ****** *** ******** * ***** ****** *** **** **** ** **** ***** ****** **** ** ** ***** *** ******* ** ***** ** ** ** ***** **** **** ** **** **** **** *** **** **** **** ** ******* **** ** ** **** **** ****** **** **** **** **** **** **** ** * ** ** ****** ** ** **** ****** ***** ***** *** ***** **** **** ** ** ****** **** **** ** **** **** **** ***** ****
** **** ** ***** *** *** ******* *** **** ** ***** ** ***** ****
**** ********* *****
***** ****** **** **** ***** **** *** ** ***** ** *** **** ******** ***** ****** **** *** **** ** ** **** ***** ***** *** ***** ***** *** *** *** * ****** ****** ***** ***** ** **** ** *** *** ** ** ******** **** *** *** ****** * ****** ** *** ****** *** *** **** ***** ***** ** ***** ***** ****** *****
** ****** ****** ***** * *** ** ****** *****
**** ********* *****

**** *** *** *** ** ***** ******

*** ***
پاسخ:
سلام عزیزم. اینکه همسر شما در هر شرایطی از مادرش حمایت می کنه حتی اگه ایشون به زعم شما اشتباهی بکنه . این کاملا طبیعی هست. این کاریه که تقریبا تمام مردهای ایرانی انجام میدن . کار شما این باشه که تلاش نکنید ار این خط قرمز عبور کنید کمااینکه اگر مادر شما کاری بکنه که از نظر همسرتون درست نباشه شما توقع دارید همسرتون صبور باشه و رفتار متعارفی داشته باشه.
به شما حق میدم که از شب ماندن های مکرر مادرشوهرتون خسته بشید اما ضمن اینکه حواستون باشه ایشون بعد از عمری تلاش در تربیت همسر شما که دوستش دارید٬الان تنها هستن و نیاز به همراهی شما دارند٬یادتون باشه هرگز این موضوع رو به همسرتون بعنوان گلایه مطرح نکنید. اجازه بدید همسرتون به واسطه سعه صدر شما در تحمل شب ماندن های مادرش٬پیوسته با قدردانی به شما نگاه کنه . در اینصورت شما هم پیش همسرتون برگه برنده دستتون هست هم در آخرت. یه مقدار تحمل و صبرتون رو بالا ببرید و پذیرای ایشون باشید. اجر صبرتون رو از خدا می گیرید و ذخیره خوشبختی زندگی تون میشه. اما اگه به همسرتون بگید فکر می کتید چکار می تونه بکنه؟می تونه به نظرتون بره به مادرش بگه مامان از این به بعد شب نمون زنم خوشش نمیاد؟اگه مادر شما می آمد و خونتون می موند توقع شما از همسرتون چی بود؟ممکنه اگه به همسرتون بگید یا واکنش جدی بهتون نشون بده که برای شان و منزلتتون خوب نیست یا ممکنه دلخور بشه اگه چیزی هم بروز نده بالاخره یه روز نشون میده . در هر دو صورت جلوی شما می ایسته حالا یا با جنگ نرم یا با جدیت و تهاجم. در هر حال برنده شما نیستید. 
اگر نهایتا نمی تونید تحمل کنید شخصا با مادرشوهرتون در عین رعایت ادب و احترام جوری برخورد کنید که ایشون شب نمونه. مثلا اگه در هفته دو شب میاد یک شب رو قبول کنید اما شب بعد رو بگید خونه نیستیم و برای اینکه دروغ نشه جایی برید. آروم آروم کم کنید. کم کم خودش می فهمه . البته ممکنه دلخور بشه و به روتون بیاره
سلام.میشه درباره بچه بازی صحبت کنید و این که بگین چه آموزش هایی لازمه به کودکمون در رابطه با این موضوع بدیم؟
چون گاهی وقتا این بلا در بین اقوام واسه بچه پیش میاد و بچه هم گاهی نمیدونه چقدر خطرناک اون شخص.لطفا یکسری راهکارها علاوه بر نظارت پدر و مادر برکودک، بدین
پاسخ:
سلام . بله متاسفانه این بلای وحشتناکی هست که گریبانگیر خیلیا میشه. در قدم اول باید مراقب محیط زندگی مون باشیم . اینکه در چه محیطی و با چه کسانی همسایه  هستیم مهمه. در گان بعدی باید مراقب رفت و آمدهامون باشیم. به چه کسانی اعتماد می کنیم و با چه کسانی رفت و آمد می کنیم. قدم بعدی باید مراقب همبازی های بچه هامون باشیم اولا ابدا اجازه اختلاط بچه ها رو ندیم دخترها باهم و پسرها باهم بازی کنن. حتی در این صورت هم نظارت باید جدی باشه.  هرگز بچه ها در یک محیط مجزا و بدون نظارت و تنها رها نشن. به بهانه های مختلف تظارت وجود داشته باشه. 
گام مهم بعدی مراقبت بر لقمه پاک و تربیت مناسب هست. همین طور دعا کردن برای سلامت ماندن بچه ها وسیله موثری برای حفظ بچه هاست.
اینا فقط بخشی از رسالت والدین هست بخش دیگه به آگاهی دادن به بچه ها مربوط میشه. این آگاهی دادن باید قدم به قدم و در نهایت هوشمندی باشه.
برای آگاهی دادن به بچه ها باید از زمانی کار را شروع کنیم که بچه ها با توجه به میزان هوشمندی و هوشیاری شون باید باشه این هوشیاری ممکنه از سن یک سال تا دوسال متغیر باشه. در این مقطع مراقب باشید جلوی بچه برهنه نشوید وقتی با بچه حمام میروید رعایت کنید نه او از همان ابتدای حمام کردن برهنه کنید و نه والدین کاملا برهنه شوند. بزرگتر که شد جلوی بچه آرایش نکنید. حیا را در او تقویت کنید. کم کم وقتی بزرگتر شد به او آموزش دهید که هنگام حمام کردن از ابتدا برهنه نشود و هر وقت هم خواست این کار را بکند قبلش بسم الله الرحمن الرحیم بگوید آنقدر این موضوع را تذکر دهید تا عادتش شود بعد به او بگویید با گفتن بسم الله شیطان به بدن او نگاه نمی کند.  همزمان به طوری که خودش متوجه دقت شما شود جوری او را نظافت کنید که نگاه شما به عضو خاص او نیفتد  به خودش هم آموزش دهید موقع برهنه بودن زیر دوش حمام با دستش عضو خاصش را پنهان کند. چهارسالگی معمولا زمان کنجکاوی بچه ها نسبت به بدن خودشان است آنها از سر کنجکاوی بدنشان را جستجو می کنند و ممکن است به خودارضایی دچار شوند هرچند سن خودارضایی متاسفانه به پایین تر از چهارسال رسیده. با توجه به این نکته به هر وقت او را را مشغول این کار دیدید با آرامش و مهربانی به او بگویید دست زدن به عضو خاصش به دلیل اینکه محل ادرار کردن است کثیف و آلوده است و دست زدن باعث میشود میکروبها زیر ناخنش می چسبد و وارد بدنش میشود و او را بیمار می کند . به این شیوه او را از دست زدن به عضو خاصش دور کنید تا مدتها برای جا افتادن این موضوع برای بچه هر وقت او را مشغول این کار دیدید با آرامش دوباره تمام تذکرات را بدهید و از او بخواهید دستش را با آب و صابون بشوید . در کنارش سعی کتید دستش را به چیز دیگری مثل خوراکی اسباب بازی یا بازی کردن یا ... بند کنید .همچنین مراقب باشید تنها نماند. در پنج سالگی به او بیاموزید که در رختخواب اگر دستانش بیرون پتو باشد ضمنا قبل از خواب صلوات بفرستد و سوره توحید بخواند اینطوری می آموزد رختخوابش می تواند محل عبادتش باشد. از پایان هفت سالگی به او بیاموزید دست زدن به عضو خاصش علتوه بر بیماری ٬گناه دارد و خدا این کار را دوست ندارد. هرگز او را تنها نگذارید هرگز با جنس مخالف بازی نکند حتی اگر با همجنس بازی می کند نظارتتان را دقیق کنید.همین طور بیاموزید جلوی کسی حتی اعضای خانواده نباید برهنه شود چون بدن او خصوصی است و کسی نباید ببیند .در سن نوجوانی نیاز نیست که موهای زائدشان را با ژیلت بزنند . تمیز شدن و سفید شدن خاص خاص ممکن است میل به خود ارضایی ایجاد کند . کافیست برای رعایت بهداشت به آنها قیچی کوچک نوک گرد بدهیم تا موهتی عضو خاص را کوتاه کنتد در برابر پرسش از علت این کار توجیه کنید که تیغ خطرناکه شما هنوز مسلط نیستی ممکنه اتفاقی بیفته.مراقب طول کشیدن دستشویی وحمامش باشید . اجازه ندهید توی اتاقی که درش بسته یا قفل شده بماند. او را تنها نگذارید . تنهایی به خانه هیچ کس نفرستید . حتی پدربزرگ. از فضای مجازی تا می توانید دورش کنید. مراقب تنها برگشتن به خانه تنها خرید رفتن با دوستان گردش رفتنش باشید . محیط دوستانش را کنترل و مراقبت کنید.مراقب غرق شدنش در فضای موسیقی باشید. معنویت را در او تقویت کنید. با او صمیمی و دوست باشید.
مجموع تمام این رفتارها و گفتارها از سن یکسالگی به بعد بچه ها را در برابر این مشکلات آرام آرام و قدم به قدم آماده و آگاه می کند. 
۲۵ تیر ۹۶ ، ۱۹:۰۰ مامان جون
سلام خوبید
اگه پسربچه سه ساله
علاقمند به استفاده از رنگ سیاه باشه تو نقاشی
و از مادرش بخواد براش دایناسور و اژدها بکشه
و خودش هم تو نقاشی فقط خط های پراکنده بکشه و البته یکبار هم خورشید زرد بزرگی کشید..
این توصیفات چه تفسیری میتونه داشته باشه.
درواقع سوال اصلیم علاقه ایشون به رنگ سیاه هست که برام عجیبه.. البته رنگ های دیگه هم استفاده میکنه 
اما یکبار تو مهد در یک کار جمعی که بچه ها همگی روی یک کاغذ بزرگ نقاشی کردن.. او فقط رنگ سیاه استفاده کرده بود و گفته بود این هیولاست.
پاسخ:
سلام عزیزم. براش کارتون های دایناسورها یا تخیلی می گذارید؟اگر این کار رو می کنید مراقب باشید اندازه نگه دارید. اینکه بچه ها تخیل داشته باشند بد نیست اما مراقب باشید که در این تخیل غرق نشوند.راهکار مفید اینه که کودکتون رو با بازی کردن و ایجاد فعالیت مناسب سنش و دوری از بی برنامگی و بیکاری ٬از فرو رفتنش در تخیلات بیش از حد جلوگیری می کنه. 
مطلب بعدی اینکه از روی یک یا دو تا نقاشی نمیشود قضاوت کرد اما اگر مداوم یا بیشتر وقتها از رنگ سیاه استفاده می کنه بهتره بررسی بشه. اما جای نگرانی نیست عزیزم.
۲۴ تیر ۹۶ ، ۱۹:۰۷ مرکز تخصصی علوم قرآنی
سلام
مطلب رو خیلی شیرین و دلنشین بیان نمودید
من هم یک طلبه هستم,خوشحال میشم از طریق وبلاگ با هم تعاملات بیشتری داشته باشیم
در صورت تمایل به تبادل لینک اطلاع دهید
ممنونم
پاسخ:
سلام . شما محبت دارید موفق و پیروز باشید.
در پناه خدا.
۲۳ تیر ۹۶ ، ۲۲:۵۱ همسایه خورشید
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
ب***** *******
****** ***** ********** ******** ******** *****
******** ************ *** ** *******
********* **** **** ****** ************* ****** ******* ****** ** ************** *****
******* ** **** **** **** *** **** **** ** ****** ******* ** ***** * ***** *****
***** ************** *** ***** ***** ****** ********* **** ******* **** ********* ***** *** ****
*** *** **** ****** ******** ******** *** ********* *****
*** **** ******** ** ******** **** *** **** **************** ***** ** **** **** ******* ******** **** ********** **** ****** ****** ******* **************
******* ***** *** ** ********** ** ************* ********* **** *** ***** **** ** **
*** ** ****** *********** ******** ** ******* **** ********** ** ****** ***** ******* *** *** ****** ****** **** ************* ******* **** ****** **** **** ************ ****** ******* **** ***** **** ************ *** ******** ***** ************** *** **** **** *** **** ** ************ **** **** ********************** **** ******** ********** *** ****** *************
*** **** *** ** ******* **** *** ******** **** ********
*** ******** ****** ******** ***** ********** ********** **** ** *** **** ****** ****** **** ************ ** ******* ******
******* **** ******* ************** ****** **** ****
***** *** ******* **** ***** ******* ************* ***** ************* ****** ************* ****** ****** **** *** ****** *** ****** **** **********
** ******* **** **** *************** **** ********* **** ******** **** ******** ***** **** **** **** **** ****
***** ****** *** ***** *** **** **** ***** *** ************* ***** ***** **
*** ** ********* *** **** ********** **** ******** ******* ** ****** ****** ****** ******** *********** **** ** ********* ******** **** **** ** *** **** **** ********** ******* **** ****** ******************************** ************** ****** **** ****
**** ******** ****** ****** ** ********** ** ***** ****** ***** **** ***** ****** ** ******** **** ****** ****** ******** ***** ************* **** **** ***** **** ****** *****

***** **** ***** **** ****** ********* ** *** ******* **** ** *** **** ********** *********** ** ******** **** ***** ************ *** *** **** *** *** **** ************* **** **** *****
******* ** **** ******** ****** *** *** **** ******* **** ******* ** ** ** ***** ** ***** *** ***** ******** ******** ***
*********** **** **** *** **** ***** ***** ************* ******** ********* ****** ***** ***************** **** ************** ********** ********* ****** ****** **** *** **** ******** ** *** ****** **** ***** ****** *******
** ********

******** ***** **** **** *** *** ***** ** *** ****** ********************
**** ** *** ***** *** ***** **** *** *** ******** ***** ***** ***** *** *** ******* *********
******** ****
***** ***** *********** ***** *** ** *** **
******* ***** ****
******

پاسخ:
سلام خواهر جان.
عزیزم اول از همه خیلی خوبه که شما متوجه هستید یه اشکالاتی در خودتون هست که باید همت کنید و رفعش کنید . حتما این کار بکنید. همه ما معایبی داریم که باید همت کنیم و اونها رو از بین ببریم. اعتراف با داشتن این معایب شجاعت می خواد که شما ان شاالله دارید. سعی کنید توی شهر خودتون کلاس همسرداری پیدا کنید اگه نبود از صوتهای آقای پناهیان یا تراشیون استفاده کنید با یه سرچ ساده می تونید اونا رو پیدا کنید می تونید از کتابهای خانم محمد زاده استفاده کنید در کنارش از مطالب بخش همسرداری این وبلاگ یا وبلاگ همسربهشتی هم می تونید استفاده کنید. روی اخلاق و معنویت خودتون هم کار کنید.
در گام بعدی باید شاکر باشید که همسر مقیدی دارید که با وجود خطایی که کرده امام زمانش را ناظر بر اعمالش دونسته و به یاری خدا توبه کرده اگر چه لغزشی داشته اما از حرام دوری کرده و هرچی که. بوده باز از مسیر حلالش بوده. همه اینها نشون میده که ایشون شما و زندگی تون رو دوست داره و برای نگه داشتنش داره با نفس خودش و با وسوسه های شیطان مبارزه می کنه.از طرفی صادقانه نقص شما رو بهتون یاد آور شده و کار شما رو راحت تر کرده.
من گمانم شما نتونستید این باور رو که ایشون مرد خانه هستند را در ایشون تقویت کنید و اقتدار ایشون رو خیلی به رسمیت نمی شناسید اگر حدس من درست باشه برگ برند ه بزرگی به دست اون خانم دادید کافیه همان طور که خودتون گفتید برای کارهای شخصی اش با همسر شما تماس بگیره و مثلا برای بیرون رفتنش از همسر شما اجازه بگیره کارهای ساده ای که مرد احساس قدرت و اقتدار کنه اونوقت قاعدتا شما بازنده نیشوید. سعی کنید به آنچه اسلام بعنوان وظایف یک زن از تمام ابعادش از شما خواسته احترام بگذارید.
ابدا با اون خانم صحبت نکنید اولین ضررش اینه که ایشون متوجه ترس و ضعف شما میشه. بهترین کار ساختن خودته. زندگی ات را محکم توی دست بگیر. این محکم گرفتن با محبت و احترام گذاشتن و اقتدار بخشیدن به مرد به دست میاد نه با تحکم و...
شما همسر و زندگی خوبی داری از دستش نده
ممنون که وقت گذاشتی
پاسخ:
خواهش می کنم عزیزم. شما اگر یک بار دیگه متن پاسخ های بنده رو مطالعه کنید راهکارهای ابتدایی رو پیدا می کنید ولی برای درمان قطعی باید مراجعات پیوسته داشته باشید
سلام خواهری مهربونم 
دلم براتون تنگ شده بود گفتم هم احوالتون رو بپرسم هم بگم خدا قوت ان شاء الله همیشه سلامت باشید 
ممنونم که به تک تک سوالات با صبر و حوصله و دقیق پاسخ میدید... اجرتون با سید الشهدا... 
من حقیر رو هم دعا کنید 
یا علی 
پاسخ:
سلام خواهری ممنون. انجام وظیفه هست
شما نمیتونی کمک کنی؟ واقعا از اینکه بشینم جلوی کسی و چشم توی چشم بخوام همچین چیزایی رو تعریف کنم خجالت میکشم
پاسخ:
عزیزم عرض کردم مشکلات شما جدی و سنگین هست و نیاز مستمر و سریع دارید تا رودررو به سوالات پاسخ بدید . مکانی مانند اینجا به حل معضلاتی می پردازه که با دو تا کامنت رد و بدل کردن بشه به نتیجه مناسب رسید اما حل مشکلات شما که من فکر می کنم بهتره همسرتون هم همراهتون باشه نیاز به نراجعه حضوری داره
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
***** ** **** ***** *** **** *** ** *** *** ***** ***** **** ***** ******* ** ***** **** ***** **** ****** **** * **** ** *** **** ** **** ***** **** ********* ***** * ** ***** *** **** **** ****** *** **** **** **** **** *** * ***** **** *** **** *** **** ** ** *** ***** ***** ** ***** **** *** *** *** *** *** *** *** * **** **** **** **** *** *** **** **** *** ** **** *** **** ** ** **** ****** ** ***** *** ** **** *** ** * ** * ***** ****** ** **** **** **** ******* ** ****** ** **** **** * *** ***** *** *** **** ** **** ***** **** ** **** ****** *** *** **** *** ****** ***** *** ****** ** **** **** ** ***** **** *** ***** ** **** ****** **** ** ******* **** ******* **** * *** **** **** ****** ***** ***** ******** ***** **** *** **** **** **** ** **** **** ***** *** ****** ****** ***** ** **** *** ***** * ******** ** **** ** ** **** **** *** **** ** ***** *** *** *** ** ** *** *** *** *** ** *** **** ****** ** *** ***** ****** ****** **** **** * **** **** *** ****** *** *** * **** **** *** *** ****** ** ** *** ** *** ***** ****** **** **** ** ***** * ** ** ***** *** *** *** **** ********* * ********* ** **** **** **** *** *** ***** ****** ******* ** **** **** *** ***** ******* **** ********* *** ******* **** *** * **** ***** *****
***** ** ***** **** **** *** *** *** *** ********* **** **** ** *** *** ******* *** ***** ****** * ******* ***** *** **** ** ***** **** ** ** **** ***** * ***** **** **** ** ** *** **** ***** *** ** ***** *** ***** ** *** ***** *** **** ****** *** **** ** *** **** **** *** ***** *** ** **** **** ***** **** ** **** *** ***** *** *** ****** *** *** ****** * **** ****** **** ***** **** ** ***** ***** *** *** *** ** ****** *** **** ***** *** **** **** ** *** **** ***** ***** **** *** ***** ** **** *** * ********** ** ** ****** *** *** ***** **** ***** * *** ***** ** ** ** ******** ** **** *** *** ** *** **** ***** * ***** ** **** **** **** **** ******** ****** ** ** ****** ****** ***** * **** ******* **** ** *** *** ** ****** ** ***** ******* **** **** ****** ** ********* ****** 
** *** *** *** *** **** **** ******* *** **** **** ** *** ***** **** * **** **** **** **** ** **** ****** * **** *** *** ***** * ** ***** **** **** *** * ** *** ***** **** ** **** *** *******
پاسخ:
عزیزم همان طور که حدس میزدم در زندگی زناشویی شما مشکل بزرگی هست. شما دنبال یک تکیه گاه بودید و همسر شما نمی تواند آن تکیه گاه باشد. این برای شما به لحاظ روحی یک خلا محسوب میشود. از طرفی اطلاع همسر شما از خودارضایی تان تا زمانی به نفع شما تمام میشد که در جهت بهبود شما قدمی برمی داشتند الان صرف دانستن ایشان و عدم تلاش در بهبودی شما هیچ نفعی را به شما نمیرساند و البته سکوت ایشان جای تعجب دارد. در هر صورت همانطور که عرض کردم شرایط شما وخیم است و نیاز به رسیدگی و درمان جدی دارید . شرایط شما به مرور بدتر خواهد شد و آسیب های جسمی نیز از راه خواهد رسید. نگرانی من بابت دختر شما همچنان به قوت خودش باقیست. در اولین فرصت نسبت به درمان و معالجه خودتان اقدام کنید . 
از تمام اینها گذشته شما مرتکب خطاهایی شدید که باید از آنها توبه کنید.
کامنت منو دیدین و جواب ندادین یا ندیدین؟ 
پاسخ:
چرا عزیزم دیدم. اجازه بدید حتما در خدمتم
باسلام وخسته نباشید وتبریک هفته حجاب وعفاف 
بنده به همراه چندتاازدوستام میخواییم یک متن جالب وجذاب درموردحجاب چاپ کنیم ودرسطح شهرپخش کنیم.ولی متن خاصی پیدانکردیم متنی که هم ریشه حجاب روازقران بگه وهم فوایدحجابو.درخواست من ازشمااینه که اگه متنی ٬ایده ای ٬نظری دارین دریغ نکنین.اجرکم الله
پاسخ:
سلام مریم جان. خسته نباشید و ان شاالله موفق باشید .
متاسفانه خواهرم ٬مشغله ام خیلی زیاده و فرصت نوشتن هیچ متنی رو ندارم . حلال کنید
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
***** ***** *** *** ** **** ***** ** ***** *** ****** *** *** **** **** **** *** **** ** *** *** ****** ***** **** * ***** ***** ** *** **** **** **** ****** ***** ** ****** **** *** ******** ***** *** *** *** **** **** **** * *** *** * **** ***** ***** **** ******* **** *** ** ** *** ** *** **** *****  ** ********* **** *** ** *** ******* * ***** *** ****** ***** **** ***
*** **** ** ** ** ***** **** ********* *** *** *** ** *** * ***** ***** ** ** **** ****** * ** **** ** ** ***** ********* ** ** *** *** *** ***** **** **** *** **** ** ***** ** **** ** * ****** *** ******* *** **** **** ***** **** ****** *** * *** ***** **** *** **** **** ***** *** ** ** ***** **** * *** * ***** ***** ** ** ** *** **** **** ****** *** *** * *** ** ******** *** **** ** **** ****** *** ** **** **** *** ** **** *** **** ****** * **** ** **** *** **** **** ***** *****
***** **** ** *** *** ** ** *** ** ***** **** **** **** **** ***** ** ** **** ***** **** * *** **** **** ** **** *** *** **** ** ** ******** ** **** ****** ***** ** ** ** ****** ***** * *** **** * **** ***** **** ***** ** *** ****** ***** * **** ** ********* * *** **** ** ** **** **** **** ********* ***** *
***** ** **** ******* ***** ***** **** ** ** ** *** *** ** ** ***** **** *** ** ** *** ** ** ****** *** * *** ****** ****** * ***** *** ***** ***** ***** ***** * ** ** **** ***** * ** ** ** ** ****** ***** ***** ** ***** **** **** **** ***** ** ***** ****** ** **** **** ** *** **** **** ** ********** * ****** ********* ** *** ** ***** ******* ** **** ** * ***** ** *** *** ** ********* **** ***** *** ***** ** ** ** ****** * ******* **** **** ***** * ** ***** ** **** ***** **** *** **** **** * ******* ******** ** ** **** ** ***** **** **** **** **** ****** ***** *** *** *** ***** ** ****** **** ****** ** ** ******** **** ** **** ***** *** ** ***** *** **** ****** ** ** ******* ***** ** ** ** ** ***** **** *** * ** ** ****** ****** ****** **** ** * *** ** *** ***** *** ****** *** **** **** **** ** ** *** ** ***** *** ****** * ** ******* **** ** **** ** *** **** *** **** ** **** *** ******* ** ***** ****
****** ****** ****** **
پاسخ:
سلام.بی ثبات بودن کانون زندگی شما به لحاظ عاطفی و در پی آن کمبود محبت به اضافه عدم اعتماد به نفس باعث بروز مشکل در شما بوده. شما دقیق توضیح ندادید که چرا و چگونه آزار جنسی در این سن کم برای شما رخ داده . شاید بی ثبات بودن شرایط زندگی و همین طور عدم نظارت درست والدین یکی از دلایل بروز این ناهنجاری بوده . یادتان باشد برای موشکافی و کشف چرایی بوجود آمدن یک ناهنجاری باید مسائل را واضح مطرح کنید . در غیر اینصورت اطلاعات ناقص باعث دریافت نسخه ناقص خواهد شد. 
همانطور که عرض کردم بی ثباتی و عدم اعتماد به نفس و نداشتن تکیه گاه عاطفی باعث ارتباط نادرست مجازی در شما شد. شما در واقع با ارتباط با یک فرد مجازی که هویتش در دنیای واقعی برای شما ناشناخته است و چه بسا آنچه ادعا می کرده و حتی جنسیتی که خودش را با آن به شما معرفی کرده ٬عملا واقعیت حقیقی نداشته٬می خواستید کمبود عاطفه و اعتماد به نفس و تکیه گاه روانی تان را جبران کنید . که صد البته در بروز این خطای بزرگ والدین شما شایسته بیشترین و اولین سرزنش ها هستند. کوتاهی والدین البته چیزی از گناه شما کم نمی کند. قاغدتا این ناهنجاری می بایست با ازدواج شما کمرنگ و منتفی میشد اما وابستگی اعتیادگونه شما به این ارتباط نادرست مجازی از یک طرف و کمبود عاطفه ای که با وجود ازدواج جبران نشده بود از طرف دیگر باعث تداوم این ارتباط شد. ضمن اینکه یادمان باشد مردها غول چراغ جادو نیستند که بعد از ازدواج تمام نیازهای عاطفی و جنسی و روانی و .... را یک به یک برایمان فراهم کنند همانطور که آنها هم نباید چنین توقعی را از دختری که تازه وارد زندگی شان شده داشته باشند. شاید عدم توجه شما به این نکته و عدم مهارت شما در ارتباط کلامی خوب با همسرتان در بیان نیازهایتان از یک سو و تامین نشدن انواع نیازها از طرف ایشان شما را به ادامه رابطه نامناسب مجازی ترغیب می کرد . ضمن اینکه شما توضیح ندادید که نوع ارتباط کلامی شما با این فرد فقط و فقط در حوزه محاورات معمولی بوده یا گریزی هم به مطالب و مسائل جنسی داشتید. در صورتیکه فقط در چهارچوب مطالب معمولی بوده اختمالا شما به دنبال یک هم صحبت می گردیذ. همصحبتی که شما در قبالش هیچ مسوولیتی ندارید و ایشان نیز متقابلا از شما خواسته ای ندارد . شما به دنبال یک جفت گوش شنوا برای خواسته ها و افکار و ناراحتی ها و تشویش ها و غصه هایتان می گردید در حالیکه طرف مقابل به شما به چشم هیچ چیز می نگرد‌ ارتباط شما برای او نفع چندانی ندارد و شاید حوصله سر بر باشد لذا بنا به گفته شما از قطع ارتبلط با شما ناراحت نیست و اساسا برایش مهم نیست. هر چند عدم تمایل ایشان برای حقیقی شدن هویت واقعی ایشان را در هاله ای از ابهام فرو میبرد.شما خودتان هم در ضمیر خود به این نکته که از جایگاه خوبی برای این آدم برخوردار نیستید واقفید لذا دربرابر ترس قطع رابطه از طرف ایشان دست به دروغگویی زده اید و حاضر شدید در قبال ادانه رابطه شخصیت دیگری از خودتان بسازید تا با جلب ترحم ایشان را نگه دارید. این مساله زنجیروار به رشته ای که از ابتدا عرض کردم متصل است. اگر در محاورات شما گریزی به مسائل جنسی داشته باشید نشان از مشکل جدی تری است که عرض خواهم کرد.
مساله جدی و خطرناک بعدی آزارهایی است که دیدید این آزارها بعدا به شکل عادت برایتان در آمده و در نهایت به خود ارضایی رسیده در واقع این روشی هست که شما را در برابر عذاب وجدان و همچنین استرس ها به شکل کاملا مقطعی و لحظه ای آرام می کنم. شما کاملا ناخودآگاه آموخته اید که با این کار آرام میشوید. شما مدتهاست که به ارتباط جنسی به شکل های مختلفش اعتیاد پیدا کرده اید. 
شما الان گرفتار چند مشکل حدی و اساسی هستید که در صورت عدم توجه قطعا شرایط روانی و جسمی شما را به مخاطره و چالش حدی می کشاند. همین جا به شما تاکید می کنم در اولین فرصت به یک روانشناس مطمئن مراجعه کنید حدس من این است که شما مشکل خودآزاری و احتمالا چند شخصیتی دارید. البته این فقط یک حدس است نه بیشتر قطعا واقف هستید که از اینجا و بدون ارتباط کلامی و داشتن اطلاعات شخصیتی کافی نظر قطعی نمی توانم در این خصوص بدهم لذا حتما باید به متخصصی که با شما رخ به رخ در رابطه باشد مراجعه کنید.
شما قطعا مشکل کمبود اعتماد به نفس دارید و شدید احساس کمبود محبت می کنید. هر چند شما هیچ توضیحی درباره نحوه رابطه خود با همسرتان ندادید.
شما باید در درجه بعد همت و اراده کنید و از فضای مجازی فاصله بگیرید و بدون هیچ توضیحی ارتباط خودتان را با فرد مجازی مورد ادعا٬قطع کنید. این قطع رابطه باید آنی و در اولین فرصت باشد تا رشته اعتیاد شما و عادت شما قطع شود.
در گام بعدی باید به طور حدی به ترمیم معضلات روحی خودتان بپردازید شما به خودارضایی معتاد شده اید پس به این فکر کنید که در صورت تداوم این مساله٬بروز این مشکل در دخترتان اصلا دور از ذهن نیست. به من بگویید در مقام یک مادر آیا راضی هستید که دخترتان هم همین مسیری را که شما انتخاب کرده اید را انتخاب کند؟اگر روزی شاهد ارتباط نامناسب مجازی و همین طور خود ارضایی در دخترتان شدید به گونه ای که تمام زوایای زندگی جسمی و جنسی اش را در مخاطره دیدید چه می کتید؟چه کسی را مقصر می دانید؟آیا قصد دارید مسیری را بروید که والدین تان رفتند.؟
ترمیم روابط همه جانبه شما با همسر و فرزندتان نیز مقوله ای هست که نباید نسبت به آن بی تفاوت باشید.
۲۱ تیر ۹۶ ، ۱۹:۱۲ حضرت خورشید
سلام وقت بخیر
بنده میخوام در مورد چگونگی زن بودن
مهارت های زنانگی
یاد بگیرم؟!
چیکار کنم
منبع معرفی میکنین
و همچنین اینکه میخوام از مطالب آقای تراشیون استفاده کنم چطور پیدا کنم؟!
پاسخ:
سلام . سلامت باشید
بهترین کار براتون شرکت در کلاسهای همسرداری هست شرکت در این کلاسها اگر ساکن تهران باشید براتون فراهم هست. توی تهران و قم کلاسای ایشون برگزار میشه
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
ممنون که جواب دادی! اتفاقا غیر حضوری برام بهتره چند دفعه **** ****** **** *** *** *** **** ***** *** ***** ******** ** ** * ** ***** * *** **** ** ****** **** ** **** ** **** ** **** *** *** ****** **** **** ** ** **** ***** *** ****** *** ***** * ******* *** ******** ******* *** **** **** ** ***** ***** ****** *** * ** *** ****** ** ** **** *** *** ***** ** ***** **** ****** **** **** ** ***** *** * **** **** ** ***** ****** ***** * **** ** * ****** ** ***** * ***** ** **** ** ***** *** **** **** *** ****** **** *** ******** ** ***** ****** ******** ****** ** **** ****** ** *** *** *** ***** **** * **** *** **** ** ** *** ****** ** * *** **** ** *** ****** ***** **** **** *** *** ***** **** ***** ***** ***** * **** ******* ***** **** **** *** 
پاسخ:
سلام . عزیزم مشکل اصلی شما همین بود یا مطلب دیگه ای هم هست ؟ اگر مطلب ادامه داره بفرمایید . ضمن اینکه بفرمایید این مساله دقیقا چه مشکلی را برای زندگی مشترکتون بوجود آورده ؟ می دونم که این مساله باعث بوجود آمدن حس عذاب وجدان در شما شده اما می خوام بدونم چه مشکلاتی در زندگی شخصی و خانوادگی تون بوجود آمده.
ضمن اینکه بفرمایید دوران کودکی تون و زمان نوجوانی تون رو در چه شرایط عاطفی گذراندید؟
آدم توی وبلاگ شما گیج میشه ! چند جا این نظر رو گذاشتم نمیدونم بالاخره کدومش به دستتون میرسه ! 
من تهران هستم و یک مشکل جدی دارم که میترسم زندگیم رو از هم بپاشه ! مشاور مذهبی و امین میخوام ترجیحا خانم باشند . شما خودتون مشاوره انجام میدین؟
پاسخ:
عزیزم چرا گیج می شوید؟احتمالا چون همزمان در پستهای مختلف کامنت می گذارید بعد کلا فراموش می کنید کجا کامنت گذاشتید. الان تمام کامنت هاتون رسیده من به همش پاسخ میدهم هر کدام رو پیدا کردید پاسخ تون رو بخونید.
عزیزم اگر دوست دارید مشکلتون رو بفرمایید ان شاالله در خدمتتون همین جا هستم اما اگر ترجیح میدهید به مرکز مشاوره مراجعه بفرمایید من اینجا رو توی تهران به شما پیشنهاد می کنم قبل از رفتن تماس بگیرید.
مشاوره خانواده. آدرس.. میدان قدس خ شریعتی ک دون سما راست ک شهید سلیمان زاده انتهای کوچه بن بست سوسن مرکز مشاوره خانواده. تلفن ۲۲۷۳۹۱۰۱
۲۰ تیر ۹۶ ، ۰۹:۰۲ زهرا شیرازی

خدا خیرتون بده

سر صبحی خندوندینمون :))

پاسخ:
عزیزمی.. آبجی جون
سلام طهورا خانم
ممنون از پاسختون
میشه مجموعه سوالات خاستگاری را بگید
حالا یا لینک تو اینترنت یا کتاب
که بدونم کدوم سوال را جلسه اول بپرسم کدوم را جلسات بعدی
با توجه به اینکه تمایلات من ی فرد مذهبی هست
پاسخ:
سلام عزیزم . من کلی به این سوال شما پاسخ میدم .ان شاالله به درد شما بخوره.
یادتون باشه در انتخاب همسر هیچ وقت با فرد غیرصالح ازدواج نکنید این تصور که من بعدا درستش می کنم کاملا اشتباهه. توصیه امام صادق در انتخاب همسر ایمان . راستگویی و امانتداری و وفای به عهد هست.
جلسه اول سوالها را با باید و نباید نپرسید. مثلا نگو شما دروغ می گید؟بلکه بپرس اگر کسی دروغ بگه واکنش شما چیه. سوالات جلسه اول را کلی بپرسید‌ مثلا نظر شما درباره مسکن چیه. 
جلسه دوم سوالها را ریزتر کنید مثلا بپرس مغز متفکر شمل تو زندگی کیه. با این سوال می فهمید از کی مشاوره میگیره.این سوال مهمیه. یا بپرسید تفریح شما چیه.مثلا نپرس شما نماز می خونید ؟بپرسید رابطه شما با نماز چه طوره؟
جلسه سوم پدر و مادر دختر به اتفاق یکی از بزرگترهای فامیل میرن منزل پسر تا به بهانه پس دادن بازدید از وضعیت زندگی آنها و نوع مناسبات بین اعضای خانواده باخبر بشن. بعد هم آدرس می گیرن برای تحقیق . قبل از تحقیقات یه نماز استخاره هست که اون رو بخونید بهتره.
اما اگر جزیی تر می خواهید بدونید از مطالب دکتر فرهنگ هم استفاده کنید اگه من می خواستم همه رو اینجا براتون بگذارم خیلی طولانی میشد
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
**** ***** **** ******** ****** *** ****
*** ******* **** ***** **** ** ****** ** ***** ***** **** ***** *** ** * *****  **** ** ******** **** ***** * ** **** **** ***** * *** **** ****** *** ****** *** ****** ****** **** ** ***** *** ******  *** *** ** ***  * *** ***** **** *** ** *** ****** * ****** ***** ***** ***** ****
*** ** *** **** ****** **** ** ** **** * ***** *******  **** **** **** ***** ***** ** *** *** ** *** ***** **** **** ****
فعلا هیچ موقعیتی مثل عروسی هم نیست که خواهرشون منو بدون روسری ببینن
پاسخ:
سلام عزیزم خیره ان شاالله.
الان اگه شما و ایشون همدیگه رو پسندید قرار جلسه بعد رو بگذارید. توی جلسه بعد هم صحبت هاتون رو بکنید و اگه باز هم به نتیجه مطلوب رسیدید قبل از آنکه قرار جلسه بعد رو بگذارید مادرتون خیلی عادی و معمولی بدون اینکه جلب توجه بشه به مادر و خواهر ایشون بگه حالا که الحمدالله دختر و پسر همدیگه رو دیدند و تا حالا پسندیدند شما و دخترتون فلان روز و فلان ساعت تشریف بیارید دختر ما رو بدون حجاب ببینید . مادرتون می تونه بهشون بگه ما رسم داریم که قبل از صحبت های نهایی دختر رو خانواده پسر ببینن و اگه پسند کردند ادامه بدیم. اون روز هم که آمدند شما یه لباس پوشیده اما شیک تن کن . موهات رو کاملا مرتب کن و اصلا هم با هیچی نبند. بگذار موهات کاملا باز باشه. حتی در اسلام هیچ اشکالی نداره اگه در این مرحله خود پسر هم مو رو در یک نظر ببینه. این پیشنهاد فرصت خوبیه که جلوی اتفاقات بد گرفته بشه و به اصطلاح حجت بهشون تمام بشه. ولی لازم نیست الان بخوای چیزی بگی بگذار یه کم جلو برید شاید اصلا شما از ایشون خوشت نیومد. 
استاد شما با تمام استادیش اشتباه کرده که خواسته اول بچه نقاشی بکشه و بعد نظرشو بگه. اصولا وقتی می خوان روانشناسی کودک انجام بدن، بچه رو مجبور به نقاشی کشیدن نمی کنن (حالا به لطایف الحیل و به صورت نامحسوس هم که باشه، باز اجباره). میرن نقاشی هایی که بچه در طی یه مدت کشیده رو نگاه می کنن و صرفا اصلا از روی یه نقاشی نظر نمیدن.
اگر رعایت کرده بودن، قطعا این برداشت اشتباه پیش نمیومد.
پاسخ:
بنده جایی از این پست گفته ام این بنده خدا استاد من بوده اند؟
بله هیچ روانشناس کودکی صرفا از روی یک نقاشی اظهار نظر قطعی نمی کند‌ . قصد هم در این پست تایید رفتار ایشون نبود صرفا یک خاطره طنز اما حقیقی بود جهت تلطیف و البته اینکه گاهی بچه ها خیلی هم پیچیده نیستند و لازم نیست آنها را بین هزارتو های منطقی جستجو کرد . همین...
جالب بود
بع نظر منم نمیشه همه بچه ها رو از روی نقاشی قضاوت کرد
پاسخ:
علیک سلام.
پیرو کامنت خصوصی حضرتعالی.. آقاپسر چند ساله هستند؟منظور از نقاشی غیرواضح چیه؟اگر مقدور هست دقیق تر توضیح بدید چه چیزی را می کشد.
۱۸ تیر ۹۶ ، ۱۱:۴۸ مـــحـــدثـــه ...
وااااااااای خدای من:)))))
واسه همینه میگن بعد از هر آزمونی حتما باید مصاحبه بالینی گرفته بشه بعد در مورد اون شخص قطعی نظر داد.
جا داشت لپ این کوچولو رو محکم بکشه :))
پاسخ:
بعله.. درسته
۱۸ تیر ۹۶ ، ۱۱:۲۰ زهرا سادات

سلام  طهورا جون

وای خدا مردم از خنده ......

پاسخ:
سلام ... ما نیز همچنین
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
**** ***** **** * ****** ****
***** * ***** ******
** ******** ***** * **** ** **** **** ***** **** **** *** ***
******** ***** ***** ***** **** ***** * **** * **** * **** **** **** * **** * **** ** **** *** **** ** *** ** ******* ** ***** **** ** ***** ***** **** * *** *** *** **** ***** **** * **** ***** ****** **** *** *** **** * ***** ******* ** *** ***
***** ** ****** **** **** **** **** * **** *** ** **** *** * **** ****** ***** **** ****** ******* ** ** ****** * ** ***** * ** *** **** ****** * ** **** ***** ** ** **** ****** * **** ******* **** *** ******* ** ** ***** ***** ***** ***** *** ***** **** ** **** *** ******* *** * **** * **** ****
**** ** ******* * *** * ******** *** *** *** **** ***** * **** ** * *** ** ****** ****** * * ***** ** ******** **** * ******* **** **** * ********** ***** *** *** ***** **** **** * 
* *** *** ***** *** * **** ****** 
* *** ***** ***** *** * ******* ***** * ***** **** ******* * ***** **** **** ** *** ******
** **** * ***** ** ** ***** * *** ******** **** ****** ****** ** *** * *** ** **** ** ****** ** ***** * ***** ** **** ** **** **** * **** ** ***** ***** * ***** * **** **** ** **** ****** **** * **** * ** ****** ****** ****** *
****** *** ***** ** **** **** *
پاسخ:
سلام عزیزم ان شاالله به سلامتی.
در مورد اختلاف رسومات خانواده ها بعد از توافقات اولیه می تونن در موردش صحبت کنن و رسوماتشون رو بگن تا بعد به مشکل نخورن.
در مورد مسائل اعتقادی شرکت در مراسم عروسی یا هر جشنی که رقص زن بر زن یا مرد بر مرد داشته باشه شرعا حرامه حتی اگه زن و مرد جدا باشن شما جلسه دوم رو قرار بذار و حتما این موضوع رو مطرح کن و بگو در این مراسم ها شرکت نمی کنی حتی اگه عروسی باشه و حتی اگه به بهانه ایجاد اختلاف باشه. بعد بپرسید که شخص آقای خواستگار آیا با نظر شما هماهنگه یا نه. کاری به خانواده اش نداشته باش نظر خودش مهمه. ممکنه وقتی حکم شرعی اش رو بهش بگی نظر خودش هم عوض شه و بگه منم دیگه شرکت نمی کنم اونوقت مشکل حل میشه. شما تا جلسه بعد رو قرار نذاری نمی تونی مطمئن بشی لازم هم نیست سریع جواب رد بدی. 
۱۸ تیر ۹۶ ، ۰۸:۴۳ پلڪــــ شیشـہ اے
:)))))
۱۷ تیر ۹۶ ، ۲۱:۵۷ ملکه بانو
با بچه هایی که هیچ جوره حواسشون پرت نمیشه چه باید کرد؟!
پاسخ:
بستگی داره شما چطور تلاش کرده باشید 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">