فرازونشیب زندگی طلبگی ما(همنفس طلبه)

هم قدم تا خدا آباد

همنفس طلبه

طبقه بندی موضوعی

نحوه برخورد زن با همسر

يكشنبه, ۳ خرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۳۶ ب.ظ

از ازدواج مان چند روزی می گذشت  . یکی از کارهای آقا سید جاری کردن خطبه عقد بود. آن روز هم رفته بودند برای همین کار . من در خانه تنها بودم از تنهایی نمی ترسیدم اما نمی دانم چرا رفته رفته با تاریک تر شدن هوا از یک طرف و دیر کردن آقا سید از طرف دیگه دچار ترس عجیبی شدم.خواهرشوهرم هم منزل نبود و از آنجاییکه تلفن هم در دسترس ایشان بود امکان تماس من با آقا سید مقدور نبود .آن سال هم من تلفن همراه نداشتم تا بتوانم تماس بگیرم. عقربه های ساعت ٬ عدد ۱۰ را نشان می داد. دیگر طاقتم طاق شده بود عجیب ترس توی دلم افتاده بود. دستم به جایی بند نبود . فکری به سرم زد. چادرم را سر کردم و راهی منزل عمه آقا سید شدم . عمه ایشان دقیقا دیوار به دیوار ما بود. عمه که در را باز کرد یهو زدم زیر گریه. "آقا سید هنوز نیامده خیلی دیر کرده٬ می ترسم اتفاقی افتاده باشد." عمه مهربون منو به داخل دعوت کرد دلداری ام داد . از منزلشون با آقا سید تماس گرفتم اما موفق نشدم باهاشون صحبت کنم. دست از پا درازتر به خونه برگشتم. نیم ساعت بعد آقا سید خسته ودرخود فرو رفته اومد خونه هنوز نیامده تو ٬گفت "ببخشید دیر شد من باید ۴٬۵ ساعت پیش می آمدم اما سوالاتی داشتند و من باید پاسخ می دادم نشد که زودتر بیایم."نگاهش کردم سعی کردم تمام نگرانی ام را مخفی کنم . گفتم"  دلم برایت تنگ شده بود..."

زن باید بداند که بامردی که بعد از ساعتها بیرون ماندن از منزل به خانه برگشته چگونه رفتار کند. وقتی مردی درگیر مشغولیات ذهنی است گاها" کم حرف می شود زن مرتب سوال می کند ٬ چی شده؟ چرا ناراحتی و مرد می گوید خوبم ٬ چیزی نیست. در این مواقع تنها چاره اینست که همسرش را تنها بگذارد تا برای مشکلاتش چاره ای پیدا کند.در این موقع بیشتر از هر زمانی مرد نیاز دارد که همسرش سرحال و شاد باشد٬ زیرا آسانتر می تواند از درگیری های فکری خود رها شود.

برخلاف مردها یک زن نیازمند صحبت در مورد مشکلاتش است ما با آگاهی از تفاوت هایمان و احترام به این تفاوت ها می توانیم آرامش خود را حفظ کنیم.



موافقین ۴ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۰۳
سیده طهورا آل طاها

برخورد

نظرات  (۲)

عه مگه تا حالا دو بار خونه عوض نکرده بودید، پس چرا هنوز با خواهرشوهرید؟

خوشبخت شوی با این آقا سیدت

حسودیمان شد به خدا

نمی دانید در خانه های دیگر چه مشکلاتی هست

از اعتیاد گرفته تا خیانت و مشروب و سیگار

شما را به خدا بعد از هر نماز یک سجده شکر فقط به خاطر داشتن این آقا سید داشته باشید

نذر کنید به خاطر این زندگی سالم و پاک ده آقا سید دیگر به جامعه تقدیم کنید

شوخی نمی کنم

چرا باید نسل این انسانهای پاک تکثیر نشود

به ظاهر زندگی دیگران غبطه نخورید که پر از آلودگی و نان حرام است

برای بهار من هم دعا کنید تا سر به راه شود

داستانش را نوشته ام http://barayebahar.persianblog.ir

هر چند خانه وبلاگ من به پاکی وبلاگ شما نیست

اما عمدا  دعوت می کنم شاید به سید بگویید برای بهار من دعا کند

پاسخ:
باسلام . از خدا می خواهم که بهترین ها را برایتان رقم بزند و شما را و نسل شما را از رهروان دولت یار و از ذخیره های حکومتش قرار بدهد. 
در واقع این وبلاگ دوم حقیر است که بعد از خرابی بلاگفا به اجبار به اینجا نقل مکان کردم . در صورت تمایل می توانید مطالب را در وبلاگ hamnafasetalabe.blogfa.com مرور بفرمایید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">