فرازونشیب زندگی طلبگی ما(همنفس طلبه)

هم قدم تا خدا آباد

همنفس طلبه

طبقه بندی موضوعی

چرا خود ارضایی؟!

دوشنبه, ۲۰ شهریور ۱۳۹۶، ۱۲:۴۰ ب.ظ

در راستای کنجکاوی کودکان ، ممکن است شما با صحنه های غیرمعمول روبرو شوید . شاهد فرزندانتان باشید که به اندام خود یا کودکان همسن خود توجه دارند .

هر چند این مساله تامل و دقت والدین را می طلبداما جای وحشت نیست . این میان باز کردن ذهن کودک ، تحت عنوان اطلاع دادن در مسائل و اندام خصوصی او آفت های فراوان و خطرات غیرقابل کنترلی دارد.شمابه کودکتان می گویید .. این عضو خصوصی توست و نباید اجازه بدهی کسی به آن دست بزند و نگاه کند . او چنین برداشت می کند .. پس اگر من به محلی بروم که کسی نباشد خودم می توانم به عضو خصوصی خودم دست بزنم .

این دقیقا اتفاقی بود که در یک مورد مشاوره رخ داده بود. 

اگر دیدید کودکتان به عضو خاص خودش دست می زند وحشت زده نشوید، چند احتمال وجود دارد .. 

1- عفونت ادراری.این موضوع خصوصا در دختران شایع تر است . با رواج پوشک های کامل و عدم تعویض کودک تا چند ساعت درصد ابتلای کودکان به این بیماری رو به افزایش است . عفونت ادراری باعث سوزش و خارش می شود و کودک هر بار با خاراندن عضو خود احساس آرامش می کند. به این شکل درمی یابد که هر بار مضطرب یا ناراحت می شود می تواند اینگونه به آرامش برسد.

لذا هر بار که والدین دعوا می کنند یا کارتون هیجان انگیز می بیند و یا در فکرهای کودکانه غرق می شود یا هنگام خواب دست به این کار می زنند و رفته رفته این عمل به عادت آنها تبدیل می شود.

2- حضور در محیط های پرتنش و عدم رعایت مسائل اخلاقی در خانواده حین بارداری و پس از آن به این موضوع دامن می زند . 

* در برابر خود ارضایی کودکان چه کنیم ؟

1- تذکر لسانی ممنوع. چرا که باعث پنهان کاری می شود.

2- شناسایی منشا ، پیشگیری و اصلاح

3- مشغول کردن دست او و استفاده از جایگزین

4- عدم استفاده از عروسک های پولیشی خصوصا هنگام خواب

* نشانه های خود ارضایی 

1- برافروخته شدن چهره و عرق کردن

2- بی حسی و بی حالی 

3- تند شدن ضربان قلب 

موافقین ۳ مخالفین ۱ ۹۶/۰۶/۲۰
سیده طهورا آل طاها

خودارضایی

نظرات  (۲۸)

سلام. باور کنید دو روزه می خوام سوال بپرسم، از خجالت روم نمی شه. من به امید خدا و با دعای شما می خوام از فردا که اول صفره، صلوات ها رو شروع کنم. صیغه نذرش چجوریه؟ باید به عربی گفته بشه؟ خیلی برام مهمه که درست انجامش بدم که حاجت روا بشم.
پاسخ:
سلام عزیزم. این حرفا چیه. هر سوالی بود در خدمتم.
ان شاالله به سلامتی. بگید :خدایا بر ذمه من است که در دو ماه قمری صدهزار صلوات بر پیامبر واهل بیتش هدیه کنم.
سلام. راستی در روزهای عذر شرعی هم صلوات ها را طبق روال قبل با وضو و رو به قبله بفرستم؟
پاسخ:
سلام. بله. ان شاالله که قبول است. 
بزرگوارید بانو
خیلی خیلی ممنون
التماس دعا
پاسخ:
اختیار دارید
محبت فرمودید
چشم. محتاجیم
بازم ممنونم

من بد سوالم رو پرسیدم, شرمنده ام

مثلا مادر خوابه یا به حال خودشه و بچه کوچولو خودش رو میندازه روی مادر و یا توی بغلش مینشینه. حالا اگه این بچه بدونه نینی توی شکم مادره احتمال اینکه اینکار و بکنه کمه. اما جواب سوال بجه رو که نینی جطور توی شکمه نمیدونستم چطور باید داد.

خودم داشتم به این جواب فکر میکردم: بدن آدم پر از سلول کوچولو است که هرکدوم یک کاری انجام میدن. مثلا سلول پوست که وقتی پوستمون زخم میشه سلول پوست موادی میسازه که پوستمون دوباره خوب بشه. حالا اگه خدا بخواد به پدر و مادری بچه بده, یکی از سلولهای بدن مادر (که توی شکمشه) شروع میکنه به بزرگ شدن و میشه بچه

ولی با شناخت بسیاااار کم من از بچه ها, نمیدونم این جواب درستیه یا نه!!


راجعبه مال شبهه دار, خیلی از اطرافیان ما با ایمان و مذهبی هستن. ولی من مطمئن نیستم که درآمد اونها حلاله یا نه و حساب رو میذاشتم روی اینکه نباید تجسس کنم و چون مسلمان و مذهبی هستن و زحمتکشن و دزد و قاچاقچی و ... نیستن, پس مال اونها حلاله. حالا شما میفرمایید شک؛ خب اینطوری که من به مال اونها شک دارم پس شبهه داره. درسته؟ اگه نه, شک رو با مثال برای من توضیح میدید؟
پاسخ:
خواهش می کنم عزیزم. در خدمت شما عزیزان بودن برای حقیری مثل من باعث افتخاره.
تقصیر از منه که کارم از دوزاری گذشته رسیده به در بشکه..
بله الان دقیقا متوجه شدم. ببین عزیزم اولین کار شما این باشه که حتی در صورت گفتن این مساله به فرزندتون باز هم جانب احتیاط رو رعایت کنید و از بروز مشکل جلوگیری کنید. چون بچه ممکنه از سر حسادت یا بازیگوشی یا حتی جلب نظر حرکتی رو ناخواسته بکنه که به شما و نی نی تو راهتون صدمه بزنه. پس مراقبت خودتون شرط اوله. 
می تونید به فرزندتون بگید داره صاحب یه خواهر یا برادر میشه. بعد منتظر عکس العملش باشید معمولا بچه در این سن نمی پرسه چطوری. اما اگه احیانا پرسید بهش بگید خودت چی فکر می کنی. بگذارید دایره معلوماتش سنجیده بشه اما بهش اطلاعات ندید. در مورد سلول و اینا هیچی نگید . بچه ها در این سن قدرت درک این چیزا رو ندارن. گفتن شما همان و سیل سوالات هم همان اونوقت به دردسر می افتید . بهتره توضیح کوتاهی بدید و بعد حواسش رو پرت کنید وذهنش رو دور کنید. بهش بگید همین طور که شما چون کوچیک هستی نیاز به مراقبت من و بابا داری نی نی هم چون خیلی کوچولو هست احتیاج به مراقبت داره. شما اگه از بلندی پایین بیفتی مثلا پات می شکنه پس بلندی خطرناکه باید مراقب باشیم که برای نی نی اتفاق بدی نیفته و...
در مورد بعدی هم... اشکال نداره مال حلال هست
سلام خواهری عزیزم 
حالتون خوبه؟  
ببخشید یه سوال داشتم... آیا میشه چله ی زیارت عاشورا آیت الله حق شناس رو برای چند حاجت خوند یعنی یه چله بگیریم برای چند حاجت؟ 
ممنونم 
التماس دعا 
پاسخ:
سلام عزیزم.الحمدالله. 
گمان نکنم اشکال داشته باشه. خدا قادر و مهربانه
محتاجیم به دعا
کودکم...تورا برای خودم نمی خواهم:
کوتاه سخن این است
برای مادرانه ای بهتر,باید سوره ی همزه را نوش جان کرد😋
برای همان وقت هایی که به بچه ها نسبت هایی میدهیم و برچسب هایی میزنیم...
همان وقت هایی که می گوییم
نکن,نمی توانی...
بلد نیست...دروغ نگو...
حواس پرست است...خجالتی است....حسودی میکند و..
و هزاران برچسب دیگری که استعدادهایشان را می خشکاند و رشدشان را مانع میشود...
باید برای همه ی این ها در برابر خدای عزیز پاسخگو باشیم. .
خدایا کمکم کن زبانم را حفظ کنم و قدری با تأمل تر با کودکانم
و از کودکانم
سخن بگویم
سلام طهورا جان
بابت پاسختون خیلی خیلی ممنونم
از اون روز که جواب دادید تا حالا خیلی بهترم
دقیقا هم فهمیده نقطه ضعفمه هم یه جورایی مخفی کاری میکنه.البته الان خیلی تابلوئه مخفی کاریش.مثلا میره تو اتاق و درو محکم میبنده میفهمم
سعی کردم حساس نباشم و نشون ندم که اذیت یا ناراحت میشم.خیلی عادی برخورد میکنم و هربار دست بزنه میگم اگه دستشوی داری بریم دستشویی.یا بعدش حتما دستشو میشورم با یه مقدار اظهار تاسف که ببین کثیف شد.البته یه بار تو مطالب استاد سلطانی خونده بودم که نباید به بچه بگیم عضو خصوصیش کثیفه چون یه حس بدی نسبت بهش پیدا میکنه و ممکنه منشا مشکلاتی در زندگی آینده ش بشه. نقل به مضمون.اما من دیگه اینجور میگم ولی زیاد هم شورش نمیکنم.
یکی دو روز پیش اومد جلوم وایساد گقت مامان ناراحتی؟گفتم نه.بعد دست زد به خودش و گفت الان ناراحتی؟یعنی میخواست قشنگ تغییر حالت منو ببینه.
این دو سه روز با برخوردای من کمتر شده این ماجرا
حتی وقتی شلوارشو در میاره و بدو بدو میکنه هم سعی میکنم حساسیت نشون ندم.انگار برا من هیچ اهمیتی نداره و فقط مثلا بدن خودت کثیف میشه و اینا.مقاومتش خیلی کمتر شده هرچند صفر نشده.
درباره اینکه چه موقعهایی اینکار رو میکنه دقت کردم
موقع گرسنگی که هست.ولی در باقی موارد نظم خاصی نداره.یهو میگیردش.
خیلی نگرانشم که عادت نکنه یا لذتی نبره که دیگه نتونه مقاومت کنه در برابرش.
یه مطلبی هم خدا روزیم کرد این روزها که اونم خیلی اثر داشت. کپی ش میکنم با اجازه تون در پیام بعدی.
یه مشکل دیگه که باهاش دارم خوابشه.خواب ظهر مخصوصا که خیلی مقاومت میکنه.یعنی یه وقت داره از حال میره از خستگی اما پا میشه میگه برم بازی کنم.الکی چرخ میزنه تا خوابش بپره.بعد من خودم همیشه پرخواب بودم و هستم و از کمخوابی کلافه میشم.
دیگه برا خودم بساط چایی و اینا فراهم کردم که ظهرا خوابو از سرخودم بپرونم وبرا خواب اونم خیلی اصرارنکنم.
راستی از همون روز که پیام دادم از پوشک هم گرفتمش.
کلا اوضاع بهتره شکر خدا
ازتون ممنونم واقعا
دعامون کنید.
راستی طهورا خانم سر اینکه هروقت از یه امری اظهار رضایت میکنم و لااقل زبانی هم شکرخدا میکنم، امابلافاصله بعد ازاحساس یا اعلام رضایت، اون امرکن فیکون میشه چیه؟ چشمم شوره؟! الان مثلا نگرانم که حالا که گفتم شکر خدا اوضاع بهتره، دوباره از فردا بشه همون روال سابق!!! خیلی این ماجرا برام تکرار میشه...
سلام طهورا جان
بابت پاسختون خیلی خیلی ممنونم
از اون روز که جواب دادید تا حالا خیلی بهترم
دقیقا هم فهمیده نقطه ضعفمه هم یه جورایی مخفی کاری میکنه.البته الان خیلی تابلوئه مخفی کاریش.مثلا میره تو اتاق و درو محکم میبنده میفهمم
سعی کردم حساس نباشم و نشون ندم که اذیت یا ناراحت میشم.خیلی عادی برخورد میکنم و هربار دست بزنه میگم اگه دستشوی داری بریم دستشویی.یا بعدش حتما دستشو میشورم با یه مقدار اظهار تاسف که ببین کثیف شد.البته یه بار تو مطالب استاد سلطانی خونده بودم که نباید به بچه بگیم عضو خصوصیش کثیفه چون یه حس بدی نسبت بهش پیدا میکنه و ممکنه منشا مشکلاتی در زندگی آینده ش بشه. نقل به مضمون.اما من دیگه اینجور میگم ولی زیاد هم شورش نمیکنم.
یکی دو روز پیش اومد جلوم وایساد گقت مامان ناراحتی؟گفتم نه.بعد دست زد به خودش و گفت الان ناراحتی؟یعنی میخواست قشنگ تغییر حالت منو ببینه.
این دو سه روز با برخوردای من کمتر شده این ماجرا
حتی وقتی شلوارشو در میاره و بدو بدو میکنه هم سعی میکنم حساسیت نشون ندم.انگار برا من هیچ اهمیتی نداره و فقط مثلا بدن خودت کثیف میشه و اینا.مقاومتش خیلی کمتر شده هرچند صفر نشده.
درباره اینکه چه موقعهایی اینکار رو میکنه دقت کردم
موقع گرسنگی که هست.ولی در باقی موارد نظم خاصی نداره.یهو میگیردش.
خیلی نگرانشم که عادت نکنه یا لذتی نبره که دیگه نتونه مقاومت کنه در برابرش.
یه مطلبی هم خدا روزیم کرد این روزها که اونم خیلی اثر داشت. کپی ش میکنم با اجازه تون در پیام بعدی.
یه مشکل دیگه که باهاش دارم خوابشه.خواب ظهر مخصوصا که خیلی مقاومت میکنه.یعنی یه وقت داره از حال میره از خستگی اما پا میشه میگه برم بازی کنم.الکی چرخ میزنه تا خوابش بپره.بعد من خودم همیشه پرخواب بودم و هستم و از کمخوابی کلافه میشم.
دیگه برا خودم بساط چایی و اینا فراهم کردم که ظهرا خوابو از سرخودم بپرونم وبرا خواب اونم خیلی اصرارنکنم.
راستی از همون روز که پیام دادم از پوشک هم گرفتمش.
کلا اوضاع بهتره شکر خدا
ازتون ممنونم واقعا
دعامون کنید.
راستی طهورا خانم سر اینکه هروقت از یه امری اظهار رضایت میکنم و لااقل زبانی هم شکرخدا میکنم، امابلافاصله بعد ازاحساس یا اعلام رضایت، اون امرکن فیکون میشه چیه؟ چشمم شوره؟! الان مثلا نگرانم که حالا که گفتم شکر خدا اوضاع بهتره، دوباره از فردا بشه همون روال سابق!!! خیلی این ماجرا برام تکرار میشه...
پاسخ:
سلام عزیزم. بله ایشون درست گفتند نباید روی مساله کثیفی عضوش اصرار زیاد کرد. منظور اینه که بدونه دست زدن به عضوش باعث آلودگی دستش میشه . به این وسیله برای جلوگیری از این مساله از دست زدن خودداری کنه.
اصلا اجازه ندید فرزندتون تو اناق در بسته و تنها باشه. اینو به همه مادرا اعم از اونایی که فرزند نوجوان یا غیر نوجوان دارن می گم. ما در اسلام چنین چیزی نداریم که در اتاقشون بسته باشه . این بچه ها هستند که برای ورود به اتاق والدین باید در بزنن.
با توجه به فرمایش خودتون حدس ما درسته. فرزند شما دقیقا نقطه ضعف شما رو فهمیده و از این طریق راه ناراحت کردن شما رو کشف کرده . شما باید خودتون رو بی تفاوت نشون بدید .
اون الان متوجه لذت نمیشه فقط بعنوان سرگرمی و بعد به عنوان عادته اما اگه دیدید تا سن نزدیک ۷سال ادامه دار شد دیگه موضوع فرق میکنه شکلش هم متفاوت میشه که البته کم اتفاق می افته. از الان نگران چند سال دیگه نباشید.
نگذارید گرسنه بمونه . مواقع دیگه هم اگه این کار رو کرد سریع حواسش رو پرت کنید به بازی یا یه چیزی دستش بدید که سرگرم اون بشه.
عزیزم اصلت خواب ظهر خیلی هم خوب نیست روش اصرار نکنید . نهایتا ساعت ۲ظهر در حد نیم تا چهل دقیقه . هم برای شما هم فرزندتون کافیه . اگه هم نبود نبود. در عوض خواب شبش رو کنترل کنید که حتما تا قبل نه بخوابه.
ابراز رضایتتون رو در قااب شکر بخدا فقط بگید. حتما همزمان صدقه بدید. آیت الکرسی بخونید. سوره ناس و فلق بخونید. ماشاالله بگید. به کسی هم جز خدا نگید
یه توضیحی هم درباره مال شبهه ناک میدید. من فرق بین مال حرام و شبهه ناک رو نمیفهمم!

و اینکه اگه بدونیم مال کسی حلال نیست؛ مثلا اگه از اینترنت اون فرد استفاده کنیم یا سوار ماشینش بشیم, باز هم اون تاثیر مال حرام رو روی ما میذاره؟
پاسخ:
مال شبهه دار مالی هست که شما نسبت به حلال بودنش شک دارید. سوال شرعی تون رو از دفتر مرجعتون بپرسید عزیزم.ممنونم
سلام
ممنون از پاسختون

اما منظورم این بود که اگه به بچه بگیم بچه توی شکمه خب براش سوال پیش میاد که بچه چجوری توی شکمه؟ اگر هم نگیم که نمیتونه مواظب باشه مثلا من دیدم بعضیا میگن نی نی رو از بیمارستان میاریم و ازین جور حرفها
منظورم این بود که چی بگیم وقتی بچه پرسید نی نی چطوری رفته توی شکم؟!
یه مامانی گفته بود نی نی رو قورتش دادم. اینم جوابه؟؟!!!!
پاسخ:
سلام مهرگان بانو...
عزیزم مگه بچه باید از شما مراقبت کنه؟بچه چه مراقبتی ممکنه از مادر باردارش بکنه؟شما در واقع می خواهید به بچه کوچکتون خبر تولد فرزند بعدی تون رو بدید درسته؟بگذارید وقتی ماه بارداری تون ان شاالله و به سلامتی بالاتر رفت در حدی که جنین حرکت هاش ملموس شد بهش بگو خدای مهربون بهت یه خواهر یا برادر داده که تنها نباشی. می تونی دستش رو روی شکم بگذاری تا حرکت ها رو احساس کنه. تا زمانیکه ازتون نپرسیده بچه از کجا آمده هیچ لزومی نداره شما توضیح اضافه ای بدین اما اگه ازتون پرسید ازش بپرسید خودت چی فکر می کنی . میزان اطلاعات و برداشتش از موضوع رو بسنجید اما خیلی بهش نپردازید و حواسش رو پرت کنید احیانا اگه مطلب خاصی بود مجدد بفرمایید بنده در خدمتم
سلام. ببخشید ان شاء الله که آخرین سوال درباره این صلوات هاست. (منظورم اینه که سوالات چله زیارت عاشورا مونده) ان شاء الله که بعدا دوستان دیگه هم استفاده کنند و مفید باشه براشون.
سوال: من دو روز در هفته تا بعد از غروب سر کارم. یعنی 6:30 صبح از خونه می رم بیرون و حدودا 7:30 غروب بر می گردم که توی پاییز و زمستون دیگه شب محسوب می شه. می شه صلوات های اون دو روز رو توی شب بفرستم یا باید برنامه ریزی کنم و قبل از 6 صبح انجامش بدم؟
این روال کار کردن ها هم مانع چله نشینی ما شده ;)
پاسخ:
سلام به روی ماهت. نه عزیزم اشکال داره. طبق روش صحیح پیش برید
سلام بانو

به بچه ها (هفت سال اول) درمورد بارداری خانمها چی باید بگیم؟ طوری که بدونن باید مراقب شکم مادر حامله باشن
پاسخ:
سلام. اوخی به سلامتی عزیزم
به بچه بگید داره صاحب یه برادر یا خواهر کوچیک میشه. این خواهر یا برادر کوچکتر نیاز به مراقبت داره چون مثل اون قوی و بزرگ نیست.
همانطور که من و بابا مراقبیم که تو , توی سرما و گرما مریض نشی حالا ما هم باید مراقب باشیم که نی نی حالش خوب باشه و مریض نشه
سلام طهورا جان
پسر من دوسال و نیمه هست و دائم دلش میخواد به آلتش دست بزنه.مخصوصا اگر پوشک نباشه.چندبار از پوشک گرفتن رو تاخیر انداختم که این عادت ترک بشه ولی نمیشه!
دیگه هم چون پوشکش رو درمیاره شروع کردم از پوشک بگیرمش.تقریبا هربار میریم دستشویی بعدش برا شلوار پوشیدن مشکل داریم.یا نمیپوشه یا وقتی پوشید میبینم درآورده و داره به اون قسمتش دست میزنه.
این کنجکاویش از یکسال و نیمگی شروع شد که اون اوایل سعی میکردم عصبانی نشم و با پرت کردن حواسش پوشکش کنم.
اما واقعا گاهی کلافه شدم و دعواش کردم.اعصابم واقعا خرد میشه  وقتی میبینم داره دست میزنه.گاهی هم چون میدونه من حساسم یه جا قایم میشه و شلوارشو درمیاره.وقتی مطلب شما رو خوندم خیلی بیشتر ترسیدم.البته حالات خودارضایی درش نیست ولی خب اگر این بازی کردنش ادامه پیدا کنه به اون هم میرسه خدای نکرده..
صحنه های بد هم ندیده تا حالا و شبا هم خیلی وقته جدا میخوابه
درباره بد بودن دست زدن به ناحیه خصوصیش هم قصه براش میگم هم وعده جایزه دادیم هم به دکتر گفتیم بهش با مهربونی گفتن و وعده جایزه دادن و...
ولی اثر نداره
چقدر دعا کردم..گاهی از این وضعیت حالت افسردگی میگیرم و وقتی میبینمش حالم اونقدر بد میشه که توان هرکاری ازم گرفته میشه...
چیکار کنم؟
پاسخ:
سلام ساره جان من یه معذرت خواهی جدی به شما بدهکارم بابت دیر شدن پاسختون ان شاالله حلال بفرمایید.
ببین عزیز دلم این مساله در بین بچه ها در این سن کاملا طبیعی و عادیه چرا ناراحتی عزیزم ؟ غصه نخور خیلی از مادرها مشکل مشابه شما رو دارن . بچه ها ممکنه به دلیل کنجکاوی که نسبت به اعضای بدن دارن دست به این کار بزنن . دعوا کردن شما کار رو خراب کرد نباید این کارو می کردید اولا دست به مخفی کاری می زنه دوما ممکنه لجبازی کنه چون نقطه ضعف شما رو شناخته . حتما و حتما از پوشک بگیریدش . 
کافیه شما ریشه رو پیدا کنید ببین کی دست به این کار می زنه مثلا وقتی که خوابش میاد؟ وقتی که گرسته هست ؟ وقتی که سرگرم تماشای تلوزیونه ؟ وقتی که بیکاره؟ 
اگر مثلا وقتی تلوزیون می بینه این کارو می کنه بدون ایجاد حساسیت دستش رو بگیرید و یه اسباب بازی به دستش بدید. در ثانی بچه زیر دو سال اصلا لزومی نداره پای تلوزیون زیاد بشینه . اگر موقع گرسنگی هست مراقبت کنید قبل از اینکه خیلی گرسنه بشه بهش غذا بدبد اگه موقع خوابه اولا تا وقتی خیلی خسته نشده به رختخواب نفرستش بعد هم تا وقتی که می خوابه کنارش باش و براش قصه بگو بهش یاد بده دستش رو از پتو بیرون بذاره تا فرشته ها تو دستش جایزه بذارن بعد خودت یه چیز کوچولو توی دستش بذار . این طوری یاد می گیره دستش داخل پتو نباشه . الان که کوچولو هست و براش سخته بزرگتر که شد یادش بده قبل خواب سه بار سوره توحید بخونه الان که سختش هست یادش بده یه صلوات بفرسته بعد بکن دوتا بعد سه تا این طوری یاد می گیره رختخوابش می تونه محل عبادتش بشه . نه محل گناه.
اگه موقع بازی و سرگرم شدن به بازی فکری این کارو می کنه باهاش بازی حرکتی بکن . پارک ببرش . اگه موقع بیکاری این کار رو می کنه نباید بگذاری بیکار بمونه . ببین گلم من می دونم کار سختیه خودت هم کار داری و سختته که همش دنبالش باشی اما واقعیت اینه که بچه زیر 7 سال نیاز به مراقبت و توجه مادر داره برای همینه ما اصرار داریم مادری که بچه زیر هفت سال داره بهتره شاغل نباشه و خودش پیش بچه باشه چون ایام بسیار سخت و پر مشغله ای هست .
عزیزم بهش یاد بده که این قسمت از بدن کثیفه چون ازش ادرار می کنه و آلوده هست ممکنه مریض بشه هر بار هم که این کارو کرد ببر دستش رو بشور تا بدونه واقعا کثیفه و از جنبه بهداشتی به موضوع نگاه کنه .
خواهری ابدا حساسش نکن . دعواش نکن. بازم می گم ببین کی این کارو می کنه این خیلی مهمه.

سلام. شب بخیر. ببخشید واقعا از این همه سوال. تازه یه نیرویی داره بهم می گه چله آیت الله حق شناسم انجام بده، نمی دونم وقتی مصمم شدم با چه رویی سوالای مربوط به اون رو بپرسم.
می خواستم بپرسم صلوات ها و عجّل فرجهم هم داره؟
آخه من مطابق عادت، بخاطر توفیق، حالا دلیلش هرچی هست معمولا می گم ولی یه جا ختم صلوات بودم با تاکید گفتند و عجل فرجهم نداره ختم صلوات. برام سوال شد که این صلوات ها چطوره؟
پاسخ:
سلام. ان شاالله توفیق چله حق شناس رو دارید هرچقدر سوال دوست داشتی بپرس ان شاالله در خدمتم عزیزم.
نه الزاما لازم نیست بگید اما اگه هم گفتید اشکال نداره
و اینکه آیا تعداد هر روز باید مساوی باشه یا می شه یه روز هزار تا بفرستم یه روز 2000 تا؟
ببخشید شرمنده ام که اینهمه سوال پرسیدم.
پاسخ:
نه خواهش می کنم سوال داشتی بپرس عزیزم. نه اشکال نداره فقط نباید از روزی هزارتا کمتر باشه
ببخشید سوالاتم کم کم یادم میاد. اگر محاسبه کردم و مثلا شد روزی 1700 تا، 1700 تا رو باید پشت سر هم بفرستم یا می تونم مثلا 500 تا بفرستم بعد چند ساعت بعد دوباره وضو بگیرم و ... در روزهایی که نماز نمی خونم هم مطابق همیشه انجامش بدم؟ 
پاسخ:
راستش نمی دونم. احتیاطا یک جا بگید
ببخشید از روز اول ماه قمری هم باید شروع بشه؟ یعنی الان باید صبر کنم تا اول صفر؟
پاسخ:
فکر کنم اجازه بدید اول ماه بشه. اما من تاکیدی روی موضوع ندیدم.
سلام. ممنون. اگر ختم صلوات را یک روز مثلا بعد از نماز صبح انجام بدم، تا آخر دو ماه باید همون بعد نماز صبح باشه؟ یعنی زمان و مکان باید یکسان باشه؟
ممنون از راهنمایی تون. ان شاء الله اراده انجام چله آیت الله حق شناس رو اگر پیدا کردم، یکی دو تا سوال هم درباره کیفیت انجام اون دارم که می پرسم با اجازه تون. چون تو اینترنت می خونم ولی متوجه نمی شم.
پاسخ:
سلام عزیزم. نه تاکیدی نشده. 
کیفیت چله ها رو از اینترنت نگیرید . اگه قصد چله آیت الله حق شناس رو کردید بپرسیدید در خدمتم
اون ذکر صلوات ها رو بفرمایید لطفا. ممنون.
پاسخ:
ختم 100 هزار صلوات هست به این ترتیب که همراه با صیغه نذر ، نذر کند که خدایا بر ذمه من است که در دو ماه قمری صدهزار صلوات به پیامبر و خاندان مطهر ایشان تقدیم شود . حدودا روزی هزار و هفتصد صلوات می شود اما دقیق خودتون محاسبه کنید چون ماه ممکنه سی روز یا بیست و نه روز باشه. موقع ختم حتما باید وضو داشته باشید رو به قبله باشید موقع ذکر صلوات راه نرید با کسی صحبت نکنید کمتر از روزی 1000 تا نباشه . نباید اصلا یک روز هم ترک بشه . از صبح تا غروب وقت دارید ولی بعد نماز صبح باشه بهتره
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
***** ****** *** *** **** ** **** *** ***** **** ** **** *** *** ***** ** ***** ** **** * ***** ***** *** ** **** ***** ***** **** *** ***** ** **** * **** **** ***** ** **** *** ** ***** ** ****** *** ****** ** *** **** ** ** ** **** ** **** **** ** ** **** **** * *** **** **** *** **** ** **** **** ** **** *** ** ** **** *** ** *** ***** ****** ** ** ****** ** *** ****** * ***** **** *** **** *** ** **** * ** **** * *** **** ** *** **** * *** *** ** ** *** * ****** **** ** *** ******* * *** ******* **** *** ** ****** *** **** ** **** **** ** **** *** ** ** *** ****** * **** **** ** **** ** ** *** *** * *** * *** *** ***** ** ****** ***** ******* ** **** ** ** ** ** ******** *** *** ***** *** *** ** **** **** ***** ** ** ***** **** ** **** **** * *** *** **** **** ** *** *** * *** ****** ***** *** **** ******* **** **** **** **** ** **** ** **** **** ** ***** ** **** **** ** **** *** ****** **** ** *** *** **** ** **** **** *** ** **** **** ** *** ** **** *****
اصلا اینم ستاره دار بشه. فقط درد دل با شما بود.
پاسخ:
سلام خواهش می کنم .
ببین عزیزم اشتباه من و شما اینه که فکر می کنم اساسا خواسته ما باید به تحقق برسه . بنده خودم رو عرض می کنم که هم عجول هستم و هم روی خواسته ام پیله می کنم اغلب هم به دلیل حساسیت های خاصی هست که در مواردی از خودم نشون می دم ، فراموش می کنم که خدا فرموده چه بسا چیزی که گمان می کنید برای شماخیر هست اما خیر شما در آن نیست و چه بسا چیزی که گمان می کنید خیر شما در آن نیست اما خیرتان در آن است و شما نمی دانید و من می دانم .اصولا خدا چنین تعهدی به ما نداده که ما وقتی حاجتی داریم حتما برآورده میشه چون ذات اقدس الهی ماورای مسائلی رو می دونه که ما بهش اشراف نداریم . چه بسا چیزی واقعا از نظر ما پسندیده باشه اما واقعیت اینه که همون امر پسندیده اگه رخ بده بلای جان ما و اعتقادات ما میشه . 
گاهی هم وقتی ما عرض حاجتی  می بریم اون حاجت به اجابت می رسه اما ممکنه اجابتش به زمان نیاز داشته باشه مثلا حضرت موسی وقتی برای نابودی فرعون دعا کرد ندا آمد که دعای شما اجابت شد اما برآورده شدن اون ده ها سال به طول انجامید. پس نیاز به صبوری هست . در این صبر هم حکمتی هست .
گاهی هم دعا و عرض نیاز ما برای ما ذخیره میشه و در روز محشر به ازای هر حاجتی که برآورده نشده خداوند آنقدر به ما می دهد که راضی شویم . در روایات هست که آن موقع مردم آرزو می کنند که کاش هیچ حاجتی از آنها در دنیا به اجابت نمی رسید.
بعضی از حاجتها هم هستند که در روایت داریم اگر تمام انبیا و ملائک برای انجامش دعا کنند اجابت نمی شه مگر وقتی که خواست خود خدا باشه . 
عرض بنده ، ضمن اینکه از صمیم قلب براتون عاقبت بخیری رو مسالت دارم اینه که ناامید اصلا نباشید مکرر خواسته تون رو بیان کنید و البته راضی باشید به خواست الهی . ناامیدی کار شیطونه . به حرف دوستتون هم توجه کنید ان شاالله جواب می گیرید یا اگر نگرفتید صبرش رو می گیرید . دوست عزیزم در مورد چله آیت الله حق شناس هم الزاما لازم نیست در یک ساعت و یک زمان مشخص باشه .
۱۰ مهر ۹۶ ، ۱۱:۵۵ خانومِ سین
سلام سادات جان شما تو اینستاگرام صفحه دارید؟
پاسخ:
سلام عزیزم. نه من اینستا ندارم. 
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
**** *** **** ** ***** *** ***** ** **** **** *** *** *** **** ***** ***** *** **** ***** *** ***** *** **** ***** ** ** **** ***** ****
پاسخ:
ان شاالله خدا به فضلش گره از مشکل شما باز کنه. دو تا چله هست یکی همین چله آیت الله حق شناس که چند پست پایین تر ازش صحبت کردم. سخته البته . باید ببینید می تونید از پس اون بربیایید یانه.
یکی هم ختم 100هزارصلوات در دو ماه قمری هست . که روزی حدودهزاروششصد صلواته. البته شرایطی داره که اگه خواستین بگید بعد عرض کنم خدمتتون.
سلام. عزاداری هاتون قبول. التماس دعای مخصوص دارم.
پاسخ:
سلام عزیزم. محتاجیم به دعا. حاجت روا باشید
عزیزم، قربون محبتتون.شرمنده که به خاطر من بغض راه گلوتون رو بست،شرمندتون شدم.
چقدر خوش به حالم هست که دوست خوش قلب و مهربونی مثل شما دارم.خدا رو شکر واقعا.
ممنونم از این همه لطف و دعاهای قشنگتون.
الهی که خدا شما رو برای عزیزانتون و عزیزانتون رو برای شما حفظ کنه.
پاسخ:
عززززززیزمی........ سلامت باشید
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام طهورا نازنین.
** **** ** **** ****
****** *** ** **** ** ******
**** ** ** **** ** *** ********** ******** ** ***** ******** ********* **** ****** ** ****** ********* ******* **** ***** **** ** ********** ** **** ** *****
*** *** * **** ** ** *** ** ******* **** **** ****** ** ** **** **** * ** * **** ** ** ** ***** * ********* **** **** 
** ** ** **** **** ***** ****
**** ************ *** ** *** *** ***** ********** **** *** ** *** * *** **** ********* ** **** * **** *** **** ** **** ** **** ******* **** ***** ** ** ** *** *** ** ********* *** **** ***** *** **** ** ** **** **** * *** ** *** **** ** ****** **** ************ **** ** ****
** *** ** **** ** ****** *** ******* **** **** **** ***** *** *** *********** **** *** ** *** *** * **** **** **** ** *****
** **** *** ********* *** *** ****** **** ******* ***** ****** **** *** *** ** *** ***** ** ***** ***** ******* **** **** ****** *** *** **** * ****** *** ** *** ** ** ** ***** ****** ** ***** * *** **** ** *** **** **** * **** **** **** *** *** * *** ********** ** *** *** ***** ** ** **** ** ****** ** ** ** ******* **** ** **** *** ** ******* ** * ******** * *************** ****** ** *** **** ** *** *** **** *** *** *** ** * **** ***** * **** *** **** *** ** ******* ** ** ** ** ******** ***** ***** ** ** ** *** *** *** ****** ** *** *** ****** ** ***** ** **** *****
** **** **** *** ** **** ** ********* **** **** ****** **** *** *** * *** ******** **** ** *** ** ***** * ****** ***** ***** ****** *** ** *** ** ***** ***** ** *** ********** ** **** **** ********* *** ******** * ** **** ************ *** **** ** ******* ** *** ******* **** ****
*** **** *** **** ***** ** **** **** *** *** ** **** **** *****
**** **** *** ***
یا علی.

لطفا متن پیامم رو پاک کن.
پاسخ:
سلام به روی مثل ماهت. فقط خدا می دونه با چه عشقی تمام کامنتت رو خوندم. بغضی که از سر شادی الان توی گلوم خونه کرده و اشکی که به زور جلوی افتادنش رو گرفتم, شاهد صادق حرف منه.
از خدا میخوام که در آستانه ماه سردار, سر به داران , شما خواهر عزیزم رو از امتحانات سربلند بیرون بیاره و به حق و حرمت آقام علی ابن موسی الرضا عاقبت بخیر کنه. آمین..
سلام بر طهورای عزیزم
چه زیبا توصیف کردی درد قلبهایمان را. 
محرم امسال گویا داغش و سنگینی زودتر از همیشه فرا رسیده هر چند داغ محرم همیشه تازه هست
انشالله دهه اول میهمان امام مهربانیها امام رضا هستیم اگر لایق باشیم دعاگویتانیم
ما رو به حق جدتان در این شبها فراموش نکنید
پاسخ:
سلام عزیزم. 
خوش بحالتان. مهمان صاحب عزا هستید... التماس دعا
با سلام و عرض احترام
میشه لطفا برای بالی 7 سال هم مطلبش رو بیان کنید.مخصوص بارداری که بچها می پرسن
یه سوال دیگه ممنون میشم: اگه اقوام و نزدیکان رعایت نجاست و پاکی نکنن باید چکار کرد؟ احساس میکنم که اگر بگم این نجسه بهم وسواس بودن رو میگن 
پاسخ:
عزیزجان من درست متوجه سوال اولتون نشدم احتمالا منظورتون این هست که مطالب بالای هفت سال رو هم بفرمایید, در این صورت عرض می کنم به روی چشم. ان شاالله.
در مورد دوم مصداقی بفرمایید چون شاید استنباط شما اشکال داشته باشه

سلام ای بابا گیج شدم کاملا.یه روانشناس صحبت کردم گفت اسم سوال برانگیز برای اندام خصوصیش نذارید و یا اینکه با خجالت برخورد  کنید فقط بهش بگید این اندام خصوصیه توئه و هیچ کس حق نداره اونو ببینه یا بهش دست بزنه ما هم همینو بهش فتیم یعنی اشتباه کردیم ؟



پاسخ:
سلام عزیزم . بهترین کار پیشگیری و مراقبت هست . هر چیزی که ذهن بچه رو بیدار کنه و نسبت به چیزی که اصلا تا الان براش سوالی نبوده ایجاد سوال و کنجکاوی کنه درست نیست
اولا فراموش نکنید این مبحث مربوط به کودکان زیر 7 سال هست و مساله در مورد بالای 7 سال متفاوته . در ثانی توجه داشته باشید که مرتبا تاکید کردیم مراقبت خودتون رو بالا ببرید آموزش باید وجود داشته باشه اما شیوه اون متفاوته و با اون چیزی که در سند 2030 بهش اشاره شده مغایرت داره . بارها گفتیم اجازه ندید که بچه های غیرهمجنس با هم همبازی بشن . اجازه ندید خارج از دید و نظارت شما باشن. هرگز بچه ها رو جایی که خودتون نیستید نگذارید . هرجایی .. ولو خونه عمه و خاله و دایی و عمو... حتی وقتی بچه ها همجنس هستن هم نباید نظارت ازشون برداشته بشه کاملا نامحسوس حواستون به بچه ها باشه . برای همین روایت داریم که بچه ها وقتی به یه سنی حدود 4 سالگی رسیدن روی پای عمو و دایی و .. نشینن . حتی به پدرها هم در این مورد تاکیداتی شده. 
باز هم تاکید می کنم آموزش باید وجود داشته باشه اما شکل این آموزش با اون چیزی که اغلب گفته می شه متفاوته . در کنار تمام نظارت ها و دقت ها ، باید بحث حیا رو در بچه ها چه دختر و چه پسر جاانداخت . اینکه گفته شده مادر جلوی بچه ها روی پوشش خودش دقت کنه آموزش نرم هست که به بچه یاد میده روی پوشش خودش دقت کنه . وقتی به بچه زیر 7 سال یاد می دید که توی رختخوابش قبل از خواب سوره توحید بخونه یا صلوات بفرسته یعنی آموزش نرم دادین که رختخوابش هم می تونه محل عبادتش بشه . وقتی بهش یاد می دید که هر وقت داری لباس زیرت رو بیرون میاری بسم الله الرحمن الرحیم بگو تا چشم های بد به تعبیری که به اون می گید و در قالب روایی چشم شیطان به بدنت نیفته یعنی دارین بهش آموزش نرم می دین. وقتی خودتون محرم و نامحرم رو رعایت می کنید با هر کسی دست نمی دید و حتی در مواجه با برادریا دایی یا عمو هم حدود دست دادن و بوسیدن و پوشش رو رعایت می کنید یعنی آموزش نرم دادین . همه اینها در کنار نظارت دقیق به کودک شما چیزی رو که باید آموزش ببینه و می گه . وقتی سنش به بالای 7 سال رسید اونوقت شرایط متفاوت می شه .

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">