فرازونشیب زندگی طلبگی ما(همنفس طلبه)

هم قدم تا خدا آباد

همنفس طلبه

طبقه بندی موضوعی

کودکانه...

دوشنبه, ۱۳ دی ۱۳۹۵، ۰۸:۰۳ ق.ظ

ویژگی کودکان 2تا7سال :


از خصوصیات این دوران تحرک زیاد کودک است . لذا وجود نازنین پیامبر اسلام اگر می دیدند کودکی در این سن مدتی است گوشه ای نشسته و تحرکی ندارد نگرانش می شدند . اکنون متاسفانه سن افسردگی در کودکان به 4سال کاهش یافته است .

عدم تحرک و بازی در این سن از نشانه های افسردگی است . اما به این نکته هم باید توجه کرد که حتی سن امیری هم حد و مرزهای خودش را دارد . کودک باید از انجام هر کاری که به خودش یا دیگران صدمه می رساند منع شود .


انواع هوش :

1- هوش مهارتی و حرکتی : اغلب بچه هایی که پرجنب و جوش هستند ،توانایی بالایی در هوش مهارتی و حرکتی دارند . این بچه ها اغلب قابلیت مخترع شدن و مهندس شدن را دارند . اهل ورزش هستند و در این زمینه موفق اند . در بازیگری و فعالیت های گروهی و خیاطی و آشپزی و فیزیوتراپی موفق خواهند بود.

2- هوش کلامی : کودکانی که اغلب مشکلات خود را با قدرت بیان خود حل یا مطرح می کنند در این زمینه توانمند هستند . کودکان تک فرزند اغلب در این زمینه دچار کمبود هستند یا فاقد این هوش میباشند. کودکان دارای این هوش در یادگیری زبان خارجی و داستان نویسی و شعرنویسی و گویندگی و معلمی و مشاوره و تایپ و وکالت موفق اند . آنها مهارت شنیداری بالا دارند . کلمات را درست ادا می کنند . به خواندن شعر و داستان علاقه دارند . دامنه ی استفاده از لغاتشان قوی است. سخنران خوبی هستند و در پاسخگویی به تلفن از سایر اعضای خانواده پیشقدم تر هستند.

3-هوش اجتماعی : خجالتی بودن و عدم مهارت در ایجاد ارتباط کلامی با دیگران از نشانه های عدم توانایی در این هوش است . افرادی که در این زمینه توانمند هستند در مدیریت بحران و سیاست موفق اند.

4- هوش درون فردی : افراد جزنگر به دلیل توجه به جزئیات و داشتن حس ششم وی دارای این هوش هستند . اکثر زنان دارای این هوش می باشند. این افراد عموما درون گرا بوده و به هنر و انجام کارهای تحقیقی علاقه دارند .

5- هوش تخیلی 

6- هوش منطقی و محاسباتی : این کودکان در ریاضی و فلسفه قوی خواهند بود.

7- هوش طبیعت گرا: این کودکان علاقه و سلیقه در حفظ طبیعت دارند و در بزرگسالی به نگهداری از حیوانات و رسیدگی به گلها و درختان و هر آنچه به طبیعت مربوط شود توانمند خواهند بود.

8- هوش موسیقیایی : این کودکان اصوات را خوب می شناسند . با بالارفتن سن به راحتی صداهای متفاوت افراد را تشخیص می دهند . مداحان به دلیل داشتن این هوش در این زمینه موفق ترند.


در جلسه بعد درباره راه های کسب هوش در کودکان صحبت خواهیم کرد ان شاالله .

موافقین ۷ مخالفین ۰ ۹۵/۱۰/۱۳
سیده طهورا آل طاها

هوش