فرازونشیب زندگی طلبگی ما(همنفس طلبه)

هم قدم تا خدا آباد

همنفس طلبه

طبقه بندی موضوعی

آهای مردان بی غیرت شهر من بیدار شوید ...!!

شنبه, ۲۰ شهریور ۱۳۹۵، ۱۱:۳۲ ق.ظ

مشغول تماشای ویترین کتابفروشی بودم . 

زن جوان از مقابلم رد شد . وضعیت پوشش زن آنقدر ناهنجار بود که برای چند لحظه نظرم را به خودش جلب کرد .علاوه بر پوشش نامناسب ، آرایش چهره اش به شکل عجیبی توی ذوق می زد . 

نگاهم را از زن جوان گرفتم .

زن جوان جلوی من در حرکت بود و من پشت سرش . به وضوح می دیدم که شکل ظاهری زن چطور نگاه هر عابری را به خودش مشغول کرده است . از دختر خانمی که خودش ظاهر چندان موجهی نداشت اما تا زن جوان را دید روی ترش کرد و زیر لب غرولند کرد که : دیگه شورهمه چیز را در می آورند ؛ گرفته تا ، موتور سواری که بی توجه به خیابان و عابرین محو تماشای زن جوان بود و من در همان چند لحظه واهمه داشتم نکند با عابر یا جدول کنار خیابان تصادف کند .

از میان هیاهو ها متوجه مردی شدم که با قدم هایی تند خودش را به زن جوان می رساند . فکر کردم باید کاری داشته باشد یا شاید رهگذر با غیرتی است که برای امر به معروف این طور عجله دارد .

چه خیال باطلی ...!

مرد خودش را به پشت سر زن جوان رساند . بی توجه به نگاه مردم ....

با صدای بلند کلمات نامناسبی به زن جوان گفت . 

همانطور که نزدیکتر می شد از زن خواست تا شماره اش را بدهد یا دست کم با او همراه شود.

زن جوان یکدفعه ایستاد . شاید چیزی نظرش را جلب کرده بود .

با احتیاط برگشت ....

زن و مرد برای چندثانیه در هم دقیق شدند . 

من ایستادم .

زمان ایستاد .

نمی دانم به گمانم ساعتها یا شاید سالها ....!!

زن جیغ می کشید . 

مرد هر چه ناسزا بلد بود همراه با مشت و لگد نثار زن جوان می کرد .

از میان کلمات زن جوان می شنیدم ... خجالت نمی کشی ؟! 

از میان کلمات مرد می شنیدم ... حیا نمی کنی ؟!

عابرین جمع شدند .

کنجکاو شدم .

تلاشها برای تمام شدن ماجرا بی فایده بود .

یکدفعه همه جا ساکت شد . 

وقتی که مرد گفت : دخالت نکنید موضوع خانوادگی است . این خانم همسر من است .

زن جوان از شنیدن این جمله خجالت کشید ..!

مرد از گفتن این جمله خجالت کشید ...! شاید بیشتر از زن ...

موافقین ۶ مخالفین ۰ ۹۵/۰۶/۲۰
سیده طهورا آل طاها

مردان بی غیرت

نظرات  (۴۱)

راستش اصلا فکر نمی کردم مرد همسرش رو نشناخته باشه.منظوری نداشتم و نمی خواستم شمارو ناراحت کنم.
پاسخ:
ناراحتی در کار نیست . مشکلی نیست . راحت باشید بانو جان
خب آخه طهورا خانوم، واقعا بهم لطمه می زنه. من واقعا دارم ایمان میارم که بختم بسته شده. هر کی تماس می گیره یا واسطه ای معرفی می کنه بدون اینکه به مرحله ای برسه، کنسل می شه. من به اینکه این امتحانمه راضی شدم. امسال از گوشه ضریح مبارک امام رضا ع رو نگاه کردم و انگار یه چیزی تو قلبم گفت ته تهش اینه که تا ابد مجرد می مونی. ته تهش اینه که بعد همه این منت های همه برای انجام کارهایی که اگر شوهر یا پدر داشتی اونا برات انجام می دادن پیر می شی و می ری مشهد مجاور می شی و می می ری و تموم... من هی سعی می کنم خودمو در شرایط ثبات روانی نگه دارم، مردم میان برای تفریح و تفنن منو از این شرایط خارج می کنن، امیدوار می کنن، فکر می کنم خدای مهربونی که همه آرزوهای منو برآورده به خیر می کنه دیگه می خواد همسر هم بهم بده بعد که بهم ریختم بی دلیل می ذارن می رن. من خسته شدم. دلم می خواست الان بیست سالم بود. ترس از بی شوهری دامنمو نگرفته بود. پدرم زنده بود، تکیه گاهم بود و اگرم این آقا زنگ می زد بهش می گفتم من اگه بمیرم هم با تو ازدواج نمی کنم.
پاسخ:
بخت شما بسته نشده. این چــــــــــــــه حرف خنده آوریه عزیزم. هنوز برای ناامید شدن زوده .شما هنوز فرصت دارید. خوشبختی هم فقط در گرو ازدواج کردن نیست. لازم نیست یادآوری کنم که خیلی ها با ازدواج عاقبت بخیر نشدند خیلی ها هم مجرد بودند اما خوشبخت و عاقبت بخیر شدند.
تاخیر در ازدواج ممکنه عوامل مختلفی داشته باشه اما علتش هر چی باشه دلیل نمی شه از ترس افتادن در چاله با آغوش باز به استقبال چاه بری
یه متن بلند بالا فرستادم براتون .. سوال بود در مورد بچه داری و ...
فقط یادم نیست خصوصی فرستادم یا نه! یعنی نرسیده؟؟
پاسخ:
یه بار دیگه بفرستید فقط لطفا خصوصی نفرستید هم امکان سریعتر پاسخ دادنش هست هم اینکه بقیه هم استفاده کنن. اگه دوست نداشتید متن کامنت نمایش داده بشه بفرمایید تا متن رو ستاره دار کنم
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
**** ****** **** *** ********** ** ** *** ** ***** ***** *** **** ***** ** ****** ***** ***** ****** **** *** ** **** ***** ***** ***** * ****** ** ***** ************** ***** *** ** ***** ******* ****** **** **** ** ***** ** ******* * ****** ***** ** *** *** *** ***** ***** ****** * **** *** ***** **** *****
پاسخ:
سلام . من چنین چیزی رو نشنیدم مطالب رو با سند بخواهید
با نام و یاد خدا
سلام سادات 
عیدتون مبارک و التماس دعا
پاسخ:
سلام عزیزم عید شما هم مبارک 
محتاجیم به دعا

سلام سادات 
عیدتون مبارک و التماس دعاذ
پاسخ:
علیک سلام عزیزم
عید شما هم مبارک
سلام سیده جان
عیدتان مبارک
پیام بنده رو دریافت کردین؟؟
پاسخ:
سلام ممنونم عزیزم. عید شما هم مبارک. 
کدوم کامنت ....
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
***** *** **** ****** ***** ***** ** ***** ***** *** ** ****** ***** ** **** ****** ** ** ***** ****** *** **** *** ** ******* *** ***** ** **** ** ** ******* *** **** *** ** ***** ** ** ***** ** ***** **** **** ****** ***** ** **** ***** ****** *** ** ** **** *** ** ** ** **** **** ******* **** *** ***** *** ******* *** **** ** ******* ******* **** ****** *** ***** *** **** ***** ** *** ****** ***** ** ***** ***** *** *** *** ****** ** ***** *** ***** **** **** ***** **** **** *** *** ***** **** *** ** *** ** *** *** ***** *** *** **** **** ** **** ** ****** **** *** **** ** *** ****** ******** ***** **** * ** **** * ** ***** ** *** *** ***** **** **** ******* ***** ***** ** ** ** ***** *** ***** **** *** **** ***** **** *** ** ***** ** ** *** **** *** ** **** ***** **** ***** ** ***** ***** * ******* ****** ** **** ******** *** ***** ** ******* * *** ***** **** ****** ** ****
پاسخ:
سلام عزیزم ممنون .قطعا رفتار ایشون صحیح نبوده و مودبانه نیست. شما این دلخوری را از طریق واسطه به ایشون منتقل کنید ولی جوری رفتار نکنید تا تصور بشه شما برای این قرار اشتیاق دارید وفراهم نشدن آن به شما لطمه میزنه
سلام طهورا جان
سادات عزیز
عیدتون مبارک
التماس دعا
پاسخ:
سلام عزیزم عید شما هم مبارک
سلام.عیدشمامبارک
پاسخ:
سلام عمه عزیزم عید شما هم مبارک
راسی انقد جوشی شدم که یادم رف عید بزرگ شیعیان رو به شما و دوستای وبلاگیموو تبریک بگم

دوستان عید بزرگ شیعیان مبارککککککک

دست و روبوسی؛-*
پاسخ:
سلاااااامــــــــــــ 
عیدشما هم مبارکــــــــــــــــــــــــــــــــــ

سلام سادات عزیزم 
عیدتون مبارک ان شاء الله بهترینها رو عیدی بگیرید از دست مولا 
برای ما هم دعا کنید 
ندیده خیلی دوستون دارم 
پاسخ:
علیک سلام عزیرم
عید شما هم مبارک باشه
محتاجیم به دعـــــــــــــــــــــــا
سلامت باشید
سلام طهورا سادات مهربونم ((((((((((((:
پیشاپیش عیدتون مبارک
ان شاالله که آخرین عید غدیر دوران غیبت باشه.
بشدت محتاج دعاهای خیرتون هستم.
پاسخ:
علیک سلام عزیزم.
عید شما هم مبارک باشه گلم
ان شااللـــــــــــــــــــــــــــــــــه
محتاجیم به دعا
۲۹ شهریور ۹۵ ، ۱۴:۴۴ ریحانه مامان دوقلو ها
سلام خواهر جان عیدتون مبارک
پاسخ:
سلام عزیزم . عید شما هم مبارک
طهورای عزیزم سلام
عیدتون مبارک بانو
انشالله که زیر سایه حضرت حق موفق و سربلند باشید 
دخترای گلت رو میبوسم و صمیمانه این عید بزرگ رو بهتون تبریک میگم
پاسخ:
سلام خواهرم سپاس بی کران. عید شما هم مبارکـــــــــــــــــــــــــــــــــا.💐
سلام طهورا جان
متأسفانه جدیدا روی دشمن افتاده به دزدان دولت میخوان بگن اهای بی حجابها اهای بی عفت و حیا ها اهای زنها و مردهای فاسد از شما بدتر هم هس پس شما به همون کسافت کاریهای خودتون برسید سرتون به اآخور گندتون گرم باشه 
واقعا برای کامنت مطلع و امسال ایشون متأسفم که به راحتی اسیر حربه های دشمن چندین و چندساله‌ی اسلام میشم کاش مسلمونها بیشتر از این اعتماد به نفس و عزت نفس داشتن
اونوقت دیگه انقد مولایم امام زمانم و نائب بالحقش تنها نبودن
پاسخ:
سلام. به هر حال باید برای خاموش کردن عذاب وجدانشون و پاسخ به دلیل هنجار شکنی شان یک بهانه ای جور کنن.

بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
**** **** * **** * ***** **** *** ******** ******** *** *** ***** ** ****** * **** ** ** ******* * ****** ******* ***** **** ****** *** ****** *** *** *** ** ** **** ***** ** ******** ******* * *** ****** **** **** ** ******* **** **** ** ***** *** *** *** ******* ** *** *** ******** **** **** **** **** ****** **** ** **** ***** *** ************ ** ***** ** ** ***** ***** **** ***** * ** ** ********** *** **** *** ** **** *** *** **** ** ***** ***** **** ******* ***** ********* ** ****** ** ***** *** ***** *** **** ** **** *****
پاسخ:
علیک سلام عزیزم. 
اگر باهاشون برخورد داشتین اصلا و ابدا موضوع خواستگاری رو پیش نکشید . این برای حفظ شان شما بهتره.
سرسنگین و خشک برخورد نکنید اما خیلی هم دور و بر ایشون نباشید که فکر کنن لابد معطل خواستگاری موندین . خیلی عادی باشید انگار اتفاقی نیفتاده.
اگر زنگ زدند و بعد آمدند حتما برای حفظ موقعیت خودتون و اینکه اونا هم متوجه کارشون بشن ، مادرتون دلیل تاخیرشون رو بپرسه. 
خیلی هم بهش فکر نکنید زندگی تون رو بکنید.
خاک بر سرم :|
منم یه روز منتظر دوستم بودم تو خیابون دیدم یه خانومی یه وضع فجیعی اومده بیرون. از طرز راه رفتنش سلانه سلانه اش  هم معلوم بود که این همه رسیدگی نیاز به دیدن بیشتری داره!
خاک بر سرمون میشه این ها رو چجوری میشه کمک کرد؟
من همش به این فکر می کنم ما در گناه این افراد شریکیم وقتی قدمی در اصلاحشون برنداریم:(
پاسخ:
دور از جانتان خواهرم. خاک بر سر دشمنان انقلاب و ایران عزیزمان. 
البته شما درست می فرمایید باید به اون بخش از کسانیکه از سر ناآگاهی یا مشکلات شخصیتی دست به ناهنجاری های رفتاری می زنند کمک کرد. بی تفاوتی نسبت به این افراد کار درستی نیست
۲۸ شهریور ۹۵ ، ۱۶:۵۹ ... یک بسیجی ...
سلام
طهورا بانو
آنقدر اوضاع شهر من بد است آنقدر بد است که دوست ندارم بیرون برم...
فاصله منزل من تا دریا یک ربع ساعت تا کوه یک ربع ساعت تا جنگل یک ربع ساعت است...

اما امان از بی حیایی...روسری را چند سالی است که بادهای بهاری برده است... نیم متری پارچه را سر هم کرده اند مثلا خود شان را در آن می پیچند...
حجاب کجاست؟؟؟ زنان چادری شهر من جوراب نمی پوشند. لاک می زنند. آرایش می کنند. موهایشان را چتری از زیر چادر بیرون می گذارندو در مجلس عروسی های مختلطشان رقص چاقوی کیک می کنند و با پیچ و تاب دادن اندامشان دلبری می کنند و و ...
آه...
آه...
همسایه ها مراعات نمی کنند...بی حجاب مانند الهه زیبایی رومی ها در بالکن می ایستند و بیرون را تماشا می کنند...و مردان چشم چران با چشم هایشان آنها را لقمه چرب و نرمی برای دل هوس رانشان می یابند...

آنقدر اوضاع شهر من خراب است آنقدر خراب است که  دوست نداری با فامیلهایت رفت و آمد کنی چون نمی فهمند محرم و نامحرم یعنی چه... در خانه خودت باید پذیرای زنانی باشی که آنقدر یقه لباسشان باز است که رویت نمی شود نگاهشان کنی و همسر جوانت را چه کنی؟؟؟همسری که زیر لب غر می زند حاشا به غیرت شوهرش حاشا به غیرت شوهرش چرا یقه ی زنش را جمع نمی کند...

بی حجابی در شهر من خیلی دامن گیر شده...فراتر از نداشتن روسری...
لباسهای کوتاه بی آستین...
قطع صله رحم هم که نمی شود... چگونه در این اوضاع فرزند مهدوی تربیت کنم؟برایمان دعا کنید سیده بانو
من عاشقانه به چادرم به خانم حضرت فاطمه زهرا(س)صاحب چادرم به زندگی ام به همسرم عشق می ورزم...
دعایم کنید


پاسخ:
سلام بانوی بسیجی .
روسری ها را باد بهاری نبرده است ، باد بهاری زندگی می بخشد. آنچه روسری ها را برده است ، بی غیرتی مردها و آزاد بودن زن هاست . همه ی ما اگر بنده باشیم تن به ذلت آزاد بودن نمی دهیم. مخصوصا حقیر. دعا کنید بنده بودنم را فراموش نکنم.
تربیت فرزند مهدوی در این محیط کار سختی هست اما عیر ممکن نیست . مگر اهل بیت در بدترین شرایط شاگردان و فرزندان مهدوی تربیت نکردند.... مگر امام خمینی  در شرایط اسفبار دوره  حکومت پهلوی ، فرزندان و شاگردان برومند تربیت نکرد...
امیدوار باشید.... عاقبت از آن متقین است خواهر عزیزم...
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
**** ***** **** *** *** ***** ** **** **** * **** ** *** ** **** ** *** ******* *** ***** ****** ***** *********** ** ***** **** ****** ***** ** **** ** ** ********* **** * ***** ***** *** ****** ** *** ** ** ****** *** * ****** ***** * ******* ***** *** ** ** ****** *********** ** **** ** **** ***** ** *** ******** *** ******* ************ *** ******** *** ****** * ***** *** ** **** ** **** ********* ***** ***** * ******* ** **** ********* **** ****** ****** ** ** ** ** **** * **** ****** **** ******** ****** * *** *** ** ***** ***** **** * *** **** * ********* **** ***** ****** *** *** * ********** ** *** **** ***** * **** ***** **** ** ** ** **** **** * **** ********* ***** ** *** ***** ** *** **** *** ***** ** *** ** *** **** ** ** **** ** *** * ***** ** ** ***** ****** ** ** *** ******* ** *** ***** *** **** *** ** **** ** ***** *** **** *** *** **** * **** *** *** *** *********** *** *** ******* ** **** ****** **** * **** **** ****** *** ** *** **** **** ******* *** **** ** ** ****** ** ***** * **** **** *** *** **** **** ** *** *** ** *** ** ** **** ** **** *** ** **** ****** ****** ***** ***** *** ** ***** *** ** *** ********* ********** ***** **** * ****** **** ** ***** * ** *** ***** ****** ***** *** ********* * *** ***** **** *** **** ** ****** ** ***** *** **** ***** ****** ** *** ** ****** *** ******* ****** ** **** **** ******** *** ***** **** *****
پاسخ:
سلام عزیزم. متاسفانه بعضی از افراد رعایت ادب را ندارند و به خودشان اجازه می دهند هر وقت دوست دارند بیایند و هر وقت دوست دارند بروند و پشت سرشان را هم نگاه نکنند.
پیشنهاد می کنم خودتان را اذیت نکنید و فکرتان را مشغول نکنید به کارهای روزانه تان برسید.اگر این ازدواج ، برای شما رقم خورده باشد به هر شکل برای شما روی میدهد و اگر غیر این باشد زمین وزمان هم با هم هماهنگ شود ، اتفاق نمی افتد. دعا کنید آنچه خیر است پیش بیاید. 
اما اگر دوباره آمدند از طریق بزرگترهایتان دلیل تاخیرشان را بپرسید. بگذارید متوجه مادرستی رفتارشان بشوند
ممنونم سیده جان از جوابتون
من اون پست ها رو خونده بودم. مگه میشه شما چیزی نوشته باشن و من نخونده باشم، ولی خوب فکر میکردم از جایی که سنش کمه هنوز متوجه روضه ها نمیشه که فرمودید  الام رو درک میکنن. چشم.
ممنونم. اجرتون با مادر سادات. 
پاسخ:
شما به حقیر محبت دارین
سلام
من هدف از این تئاتر مسخره رو متوجه نشدم.
اگه واقعا زن و شوهر بودن، چرا تو خیابون تئاتر بازی کردن؟
اگه با هم هماهنگ بودن پس چرا آخرش به کتک کاری ختم شد؟
اگه هماهنگ نبودن وقتی همو دیدن چرا همدیگرو نشناختن؟
جدا از داغون بودن اولش،اصلا آخر داستان دیگه خیلی داغونه.
پاسخ:
سلام
اگر توجه تان را بالا ببرید ، ان شاالله هدفش را درک می کنید.
زن و شوهر بودند و تاتری در کار نبود. ماجرا هم خیالی نبود.
هماهنگ بودند..!!؟؟ 
شما اصلا پست رو خوندی ؟!... گل من...! اصلا از روبرو همدیگر رو ندیدند . مرد از پشت سر به زن نزدیک شد . زن هم چون صدای شوهرش را شناخته بود ، برگشت و بعد تازه همدیگر رو دیدند و شناختند. 
شما به بزرگی خودتون داغون بودن اولش و خیلی داغون بودن آخرش رو ببخشید.

بسم الله
سلام سیده جان
چقدر خوشحال شدم وقتی دیدم همچنان وبلاگتون دائره آخه از وقتی که خداحافظی کرده بودین دیگه سر نزدم...
خیلی عالیه که بازم برامون نوشتید. خدا خیرتون بده و اجرتون با مادر سادات ان شاءالله. 
سوال مهمی داشتم و اون اینکه پسر من هشت ماهشه. قبلا وقتی کوچیکتر بود خیلی خیلی از جمعیت و صداهای بلند وحشت داشت. ما که میرفتیم هیئت روضه که می‌خوندن مجبور میشدیم از شدت گریه بیاریمش بیرون. مدتی روضه هارو یکی در میون و دو تا در میون کردیم. الان الحمدلله بهتر شده و دیگه خیلی از جمعیت نمیترسه و باهامون میاد بیرون و یا مسجد و... روضه هم که میخونن مشکلی نداره ولی بازم صدا که میره بالا لب ورمیچینه و گریه میکنه. البته با بازی سرگرم میشه ولی اگر یه لحظه غافل بشم از بازی باهاش باز متوجه بالا رفتن صدا میشه. میخواستم بدونم با توجه به اینکه محرم نزدیکه اینکه من میبرمش روضه  که گاهی باعث ناراحتیشه تاثیر بدی روش نمیذاره؟ بعدا خاطره ی بدی از روضه و هیئت نداره؟ چون خیلی برام مهمه تو هیئت باشه و روضه رو بشنوه و تو اون محیط بخوابه و شیر بخوره و... اما چون خودم بچه که بودم خیی از عرب های حرم امام رضا (علیه السلام) میترسیدم و چون مامان بزرگم منو با خودشون میبردن و طولانی اونجا میموندیم و ایشون مشغول دعا و نماز بودن و من تمامشو تو استرس بودم تا مدتها بعد هم دوست نداشتم خیلی برم حرم و از بوی عود حرم خیلی خاطرات بدی داشتم. تا وقتی که دیگه بزرگتر شدم و بیشتر فهمیدم. دوست ندارم حتی یه دقیقه این اتفاق برای بچه‌م بیفته. ممنون میشم بهم بگین چیکار کنم و همینطور اگر تجربه ای دارین برای نگه داشتن بچه های این سنی توی هیئت خیلی خوبه باهام در میون بذارین. ما محرم ها دهه‌ی اول بعد از عزاداری کلاس داریم و معمولا تا برسیم خونه یک بعد از نیمه شب شده. اینکه یه کمی هم توی این محیط ها سخت تر میخوابه اگر من ببرمش بد میشه براش؟ یا نه اشکالی نداره یه کمی هم غر بزنه و من ارومش کنم؟!‌ ببخشید سوالم یه کم خنده داره شاید ولی واقعا برام مهمه این مسئله‌ی مسجد و هیئت از ابتدا درست انجام بشه براش. اسمش محمده و دست بوسه سیده جان.
التماس دعا.
پاسخ:
سلام عزیزم . احتمالا شما پست های مربوط به این سن رو مطالعه نکردید. اونجا اتفاقا در این مورد صحبتهایی شده بود . سوال شما ابدا خنده دار نیست اتفاقا موضوع بااهمیتی هست که لازمه بهش پرداخته بشه .
همان طور که توی اون پستها هم عرض کردم در سن گل پسر شما ، بچه ها از صدای بلند واهمه دارن خصوصا اینکه توی روضه ها گاهی با صدای بلند و شبیه فریاد یا گریه ها و جیغ های اطرافیان مواجه می شویم که شنیدنش برای بچه ها آزار دهنده است . در ثانی طبع بچه ها لطیفه و از حضور ناراحت می شن و اندوه رو درک می کنن. حتی وقتی سن کودک شما بالاتر بره و قدرت درکش اضافه بشه تا سن زیر هفت سال اصلا نباید باهاش در مورد شهادت و نحوه شهادت اهل بیت یا جزییات واقعه عاشورا حرف بزنید . نباید در مورد رنج های اهل بیت و نحوه شهادتشون بگید. نباید از مرگ اطرافیانشون بهشون بگید. بچه ها درک درستی از این مساله ندارن و آسیب می بینند. شما فقط از محبت اهل بیت از اینکه مهربان بودند و بچه ها رو دوست دارن بگید. در غیر این صورت کم کم به شدت از شهادت و مرگ می ترسند. دچار ترس از دست دادن اطرافیانشون می شن . از اینکه جنگی
رخ بده واهمه دارن . اهل بیت رو انسانهای شجاعی معرفی کنید که با وجود شجاعت بسیار با محبت بودند. 
لڌا توصیه می کنم فرزندتون رو در مجالس عزاداری ببرید اما به محض تاریک شدن محیط و شروع گریه های بلند و روضه های باز از محیط خارج بشید. یادتون یاشه بچه ها برخلاف ا نچه تصور می شه به دلیل روح پاک و ملکوتی آلام وارده بر اهل بیت رو درک می کنن و این تحملش برای بچه ها سخته . 
جدای از اینها بچه ها تا سن هشت ماهگی به دلیل هوش اجتماعی که دارن به سرعت متوجه غریبه ها می شن. از آغوش مادر جدا نمی شن در محیط های ناآشنا می ترسن گریه می کنن مضطرب می شن . هیچ کدام جای نگرانی نداره و روند عادی هوش اجتماعی اونهاست.
۲۴ شهریور ۹۵ ، ۱۵:۰۳ ریحانه مامان دوقلوها
عزیز جان در خصوص فرمایش اون مهمانتان در مورد دکمه میفرمودید اینجا دکمه تحرییییییییییییییییییم شده و البته میزان پارچه مورد نیاز برای دوخت ی پوشش ک قدیما میشد بهش بگی مانتو
نفس های آقا...
چه تعبیر قشنگی (:
سایه شان بر سر ما مستدام ان شاءالله
پاسخ:
مستــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــدام باااااااد.....💓
سلام (:
واقعا وضعیت حجاب افتضاح شده. خیالمون از قم راحت بود که اینجا هم دیگه داره از دست درمیاد.
تو تهران و شمال که خیلی جاها راحت بدون روسری هستن.... من نمیدونم دیگه فاجعه یعنی چی؟
تو خونواده ها که پدر و برادر و شوهر نه تنها مشکلی با این قضیه ندارن که خانم ها رو تشویق هم می کنن(تو خونواده ی همسر من اینجوریه) حتی بشدت از ارتباط با خونواده های مذهبی نهی می کنند.!!!!!!
تو ادارات و فروشگاه ها و .... هم که هیچ نظارتی وجود نداره
هر چی هم که حضرت اقا میگن ناتوی فرهنگی ، ولنگاری فرهنگی... هیچکسی اصلا توجهی نمیکنه... از اون دولت خیره سر که انتظاری نیست اما بقیه ی مردم چرا کاری نمی کنن؟ بابا اخه چرا همش ما تو خیابون فحش بخوریم؟ خب بقیه هم بیان این فرهنگ امر به معروف رو راه بندازن یکمی عادی بشه برای مردم.
ما یه مسافرت رفتیم و اومدیم دیگه فقط دلمون می خواست گریه کنیم از دست این مردم، تو ماشین که روسری نداشتن، موقع عکس گرفتن نداشتن، موقع عصرونه خوردن نداشتن آخه چرا؟ ما داریم به کجا می ریم؟ بعد میگن دلمون پاکه/: خب اخه دقیقا چجوری دلشون پاکه؟؟؟؟!!!!!!
ببخشید سرتون رو دردآوردم ولی خیلی اعصابم خورده از این وضعیت.

پاسخ:
سلام. اوضاع توی شیراز گویا بدتره . وضعیت اسفباره . من شخصا معتقدم خانواده ها بیشتر از دولت مقصر هستند
سلام طهورا بانو
شما تهران هستید؟
حس کردم باید این -سرزمین عجایبی- که ازش نوشته اید تهران باشد.

پاسخ:
علیک سلام ضحی جان. بلـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــه...... تهرانیــــــــــــــــــــــــــــم.
یک بنده خدایی از دوستان ما ، که در همین تابستان چند روزی مهمان تهرانیها بود می فرمود "تهران انگار شهر زامبی هاست .". همان بنده خدا با دیدن وضعیت پوشش زنهای شهر ما آنقدر شگفت زده شده بود که به طنز می فرمود ... توی شهر شما گویا هنوز دکمه  اختراع نشده ، چون مانتو زنهای شهرتان همه ، بدون دکمه است....

دیگه سهم ما هم شده این شهر دود گرفته ، هزار رنگ . دلخوشیم به نفس هابی که آقا و مولایمان در این شهر می کشد .


باسلام

بنده دقت نکردم که این وبلاگ مخصوص خواهران است
ضمن پوزش از شما و سایر خواهران عضو این وبلاگ
آدرس این وبلاگ را به همسرم خواهم داد
ایشان مربی قرآن میباشند و بسیار علاقمند به مباحث تربیتی و خانواده
هردو فرزند ما از سن 4 سالگی نماز خواندن را کامل یاد گرفتند
خودم از پیشتازان مبارزه با فساد و بی بندوباری و جریان نفاق بودم
اما وقتی دیدم بهتر که نشد هیچ-بدتر هم شد
بنابراین کنار کشیده و فقط افسوس روزهایی را میخورم که وقت و انرژی و توان و سلامتی جسم و روحم را در این مسیر گذاشته بودم
امیدوارم شما به حال و روز من دچار نشوید
موفق باشید
پاسخ:
باسلام

مساله ای نیست و اشکالی هم ندارد . نیازی هم به پوزش نیست . شما هم حلال بفرمایید . موضوع کلاه مخملی ها را هم که فرموده بودید پیگیری کردم . از این موضوع بی اطلاع بودم. واقعا تاسف بار بود . ناراحت کننده تر وقتی بود که ریاست شورای شهر تهران در برابر آنها ، دست به سینه و مودبانه خیر مقدم می گفت . ناخودآگاه به یاد تصاویر دار و دسته شعبان جعفری در ماجرای کودتای ۲۸مرداد افتادم.
از این دست مایوس شدن ها رخ می دهد . برای بنده هم اتفاق افتاد . بعد از واقعه برجام بشدت دچار یاس شده بودم . دست آخر توصیه های دکتر قنبری استاد مسلم تاریخ اسلام ما که البته دستی هم در امور سیاست دارد کمکم کرد تا از پیله ای که به دور خودم بسته بودم رها شوم .
شما هم استوار بمانید . این مملکت صاحبی دارد که خودش مراقب امور هست . این مملکت عزاخانه جد غریب ما حسین است. خیالتان راحت باشد. کافیست هر کدام از ما به وظایف خودمان عمل کنیم . به قول امام روح الله که فرمودند ما موظف هستیم تا به تکلیف خودمان عمل کنیم ، حصول نتیجه اش در ید اختیار کس دیگری است.
در پناه اباالغوث ، حیدر کرار سربلند باشید.
سلام. ببخشید من خواستگاری دارم که سه سال از من کوچکتر است. خودم خیلی از این موضوع نگرانم اما شرایط سنی ام اجازه توجه به نگرانیم رو نمی ده. آیا باید این نگرانی رو با اون آقا در میون بذارم؟ کلا به چه چیزهایی باید توجه کنم؟
پاسخ:
سلام گلم. اگر خواستگار شما از نظر درک عقلی و منطقی سطحشون بالاست و حتی از این نظر از شما بالاترند و از نظر فیزیک چهره هم شما ظریف تر هستید اشکالی نیست . هر چند توصیه می کنم برای اطمینان بیشتر هر دو حضورا با یک مشاور صحبت کنید
باسلام

بله جوابگو هستم و اتفاقا جواب خود را در اینجا درج میکنم تا خود و خوانندگان قضاوت نمایند که چه کسی حق میگوید
برادر عزیز! شما که خود فردی روحانی هستید و ملبس به لباس پیامبر(ص) میباشید تا چه حد نصایح خود را در این پست رعایت نمودید؟

بنده را به تهمت زدن متهم مینمایید در حالیکه خود تهمت میزنید کافیست نگاهی به تیتر این پست بیندازید(آهای مردان بی غیرت شهر.............) وقتی تمام مردان یک شهر را به بی غیرتی متهم میکنید چه باید گفت؟
از دیدگاه شما یعنی حتی یک مردباغیرت در شهر پیدا نمیشود که این تهمتی بسیار سنگین است
ضمنا انتخاب واژه ها در خصوص کسانی که حقوقهای کلان میگیرند را بنده انجام ندادم بلکه کسانی انجام دادند که چندین سال آنان را در پستهای کلیدی گمارده اند و دستشان را تا آنجا بازگذاردند که چنین فجایعی را بیافرینند و گزک به دست مخالفان نظام بدهند 
اگر حق هستید و میخواهید حق بگویید لطفا بصورت اساسی و زیربنایی به مسائل بپردازید و مستحضر باشید که آسیبی که از سوی یک مدیر باحقوق فضایی به اعتقادات مردم وارد میشود بسیار سنگین تر از آسیبی است که سایز روسری یک خانم ایجاد میکند
مقوله بدحجابی با هیچ منطقی قابل دفاع نیست اما اوج ساده انگاری است که چشمان خود را بر برخی ناهنجاریهای اساسی تر ببندیم و بدحجابی را بزرگترین دغدغه مردم بدانیم
ضمنا آیا فقط مقوله حجاب اختصاص به بانوان دارد؟
آیا مردان از این دستور دینی بی نیاز میباشند
اگر مردان جامعه برای چشمان خود حجاب قائل بودند هیچ خانمی قصد بی حجابی و خودنمایی نمیکرد
اشکال کار همه ما همین قضاوتهای یکطرفه و عجولانه است

مدام از پدیده زنان خیابانی سخن میگوییم در حالیکه کوچکترین اشاره ای به مردان خیابانی نمیشود
مردی که چشمانش در میان جمعیت دودو میزند و چهره زنان و دختران مردم را میکاود دچار " فحشای باصره " است اما شما کوچکترین اشاره ای بدان نمیکنید
اگر به همان میزان که به دختران خود " چگونه پوشیدن" را دیکته کردیم به پسران خود "چگونه نگریستن" را آموزش میدادیم وضعمان بهتر میشد
عنایت داشته باشید که در نماز جمعه هفته گذشته " راهپیمایی کلاه مخملی ها" برعلیه رژیم سعودی برگزار شد!!!!
نگاهی به چهره این افراد بیندازید؟
آیا آن وضع ظاهری مورد تایید شما هست یا خیر؟
پدیده کلاه مخملی یک ناهنجاری در وضعیت ظاهری مردان است دقیقا به مثابه ناهنجاری ظاهری در زنان که تحت عنوان "بدحجابی" معرفی گردیده
آوردن این افراد به نماز جمعه یعنی تایید تلویحی این افراد!!!!
بنابراین این سئوال به اذهان متبادر میگردد که آیا نظام دستش تا این حد از ناحیه افراد مومن و خداجو خالی گردیده که به چنین افرادی میدان میدهد؟؟
تقاضا دارم منطقی بیندیشید و بجای تاختن به کسانی که ناهنجاریها را در لفافه مطرح مینمایند قدری به مسائل اساسی و زیربنایی جامعه بپردازید
فردی که کرورکرور اسکناس از بیت المال این مردم برمیدارد و دختر خانمش در مجلس صراحتا میگوید "ما سهم خود را از سفره انقلاب برداشتیم"
اینان را باید مورد بازخواست قرار دهید اینان را باید ارشاد کرد وگرنه چهار تار موی یک زن و دختر آسیب چندانی به اعتقادات مردم و من نمیزند
ضمن اینکه هیچگاه از روی فاکتورهای ظاهری نباید در مورد میزان تقید افراد به مسایل شرعی و دینی قضاوت کرد
وضعیت ظاهری رییس بانک............را در ذهنتان مرور کنید
تمام فاکتورهای ظاهری را به نحو احسن رعایت کرده بودند 
حال نیم نگاهی به عملکرد ایشان بیندازید  تا به عمق فاجعه پی برده باشید
این چیزها دل هر انسان معتقدی را به در میاورد 
با اطمینان میگویم که بخشی از بدحجابی موجود در جامعه بخاطر "لجاجت" است  حقوقهای فضایی و...... را میبینند وضعیت ظاهری گیرندگان این حقوقها را مشاهده میکنند آنگاه از سر لجبازی به تمام مسائل بی اعتنا میشوند
برادر گرامی لطفا قدری بیندیشید و ببینید اشکال کار در کجاست
موفق باشید

پاسخ:
باسلام

شما انقدر عجله کردید و از خواندن پست انقدر عصبانی شدید که به خودتان زحمت ندادید حداقل یکی دو تا از پست ها را بخوانید اگر مطالعه می کردید می فهمیدید که اولا نویسنده این وبلاگ یک خانم است ثانیا این وبلاگ جنبه اموزشی و مشاوره دارد. روی صحبت من در این وبلاگ اکثرا با خانمهاست . مطالبی پیرامون تربیت فرزند و همسر داری و رعایت حیا و عفاف. مقوله حجاب هم موضوعی است که هر چند به اقایان هم مربوط می شود اما همان طور که گفتم از انجاییکه بعنوان یک خانم روی صحبت من بیشتر با خانمهاست به این مساله از منظر خانمها پرداختم.اصولا قرار نیست من اینجا به قول شما به شکل زیر بنایی به مسایل مربوط به کشور و.. بپردازم . 
باز هم تاکید می کنم دزدی در هر لباسی به هر عنوانی حرام و گناه است اما دزدی یک عده مجوز بی حیایی یک عده دیگر نمی شود که اگر این طور بود اینهمه روایات و توصیه به زنان در حغظ حیای و رعایت حیا و توصیه به مردان در حفظ نوامیس و غیرت و هشدار به اینکه مردان بی غیرت چه جایگاهی دارند , بی معنا می شد و محلی از اعراب نداشت چرا که همواره بودند کسانیکه در لباس ها و ظاهر غلط انداز به اموال مردم دست درازی می کردند. 
از سوی دیگر برخلاف نظر شما اسلام همان اندازه که به باطن مسلمین توجه دارد به حفظ ظاهر انها بر طبق اصول اسلامی توصیه کرده است . روایات متعدد اهل بیت شاهد صادق این ادعاست . اگر غیر از این بود بسیاری از احکام پوشش و حجاب دستخوش رای و نظر شخصی می شد . این میان پوشش اهل بیت پیامبر الگوی ماست.
در باب عنوان این پست باید بگویم شنیده اید چوب را که بلند می کنند گربه دزده حساب کار خودش را می کند...
اتفاقا بحمدالله مملکت ما علیرغم تمام مسایل پر است از مردان باغیرتی که برای امر به معروف و نهی از منکر به شیوه توصیه شده اهل بیت , حتی از جان و جوانی و سلامتی شان می گذرند . کسانیکه با خواندن این پست اصلا عنوانش را به خودشان نگرفتند چون از این دایره خارجند . نوک پیکان این عنوان فقط به همان دست از مردانی نشانه رفته است که علم بی غیرتی برداشته اند  و نه سایرین.
اگر از دید شما و به قول شما بیرون گڌاشتن چهار تار مو از درجه اهمیت کمتری نسبت به سایر گناهان برخوردار است ، پس تکلیف آیه حجاب و حدود رعایت آن و روایات مربوط به آن و مجازات عدم رعایت آن در محشر نعوڌبالله همه اش کشک است ..
اینقدر خلط مبحث نکنید . اجازه ندهید با خواندن نظر شما ، برداشت ما از شما فردی شود که صرفا برای مخالفت با یک مطلب آویزان هر ریسمانی می شود و به موضوعی چنگ میزند. 
قطعا و یقینا حجاب مربوط به هم مرد می شود و هم زن . اما این واضح و مبرهن است که اگر یک طلا فروش ، طلایش را کنار چهارراه و روی یک تکه پارچه بی مقدار بساط کرد و پای بساطش فریاد کرد آهای ارزانش کردم تا مشتری شوید... آتیش زدم به مالم ... اینطرف بازار را هم نگاه کنید ... حراجیــــــــــــــــــــــه ... نباید شاکی شود اگر این وسط دزد به بساطش بزند یا اگر گردنبند یاقوتش را مفت و مسلم از دست داد نباید شکوه کند و ناراضی باشد. چراکه که این خود او بوده که جواهرات ارزشمندش را به بی ارزش ترین وجه ممکن حراج کرده است.
درست است که در مورد کنترل چشم توصیه های زیادی به مردان شده اما این یک قاعده بدیهی است که اگر زن حیا و عفت داشته باشد مرد هم کنترل نگاهش بیشتر است . اگر چه آدم بیمار همیشه پیدا می شود اما لااقلش این است که زن به تکلیف شرعی و اخلاقی و قانونی خودش عمل کرده است.
من توصیه می کنم صرفا جهت مخالفت ، همه چیز را به هم قاطی نکنید . استدلال شما برای موجه جلوه دادن این هنجارشکنی مخالف نص صریح آیات و روایا ت و مستندات تاریخی شیعه است . اگر نظریه شما صحیح باشد بعنی شما اگر یک آقا باشید به نوامیس خود مجوز می دهید که .. مادامی که مشتی دزد در لباس دین و ظاهر صلاح ، چپاول می کنند ، شما هم خدایی نکرده بی حیایی کنید . اگر هم یک خانم باشید چرتکه می اندازید که تا وقتی فلان مقام مسوول به اموال مردم دست درازی می کند من هم جواز دارم که امنیت و آرامش یک خانواده و یک جامعه را زیر پا له کنم. یعنی اگر دزدی نباشد بد پوششی هم از بین می رود؟
محض رضای خدا یک مقدار روی استدلال هایتان فکر کنید . این طرز تفکر زیبنده یک مسلمان شیعه اعم از مرد یا زن نیست .
سلام خواهر جون  این بی غیرتی ها خیلی زیادشده اینقدر که اگه یه مردی نسبت به ناموسش غیرت نشون بده متهم میشه به بد دلی واقعا وحشتناکه وقتی میشنوی مردی برای همسرش که پیش چشم مردهای فامیل میرقصه با ذوق کف میزنه
پاسخ:
سلام عزیزم . بله دیگه الان داره شرایط برعکس می شه . تازه یه عده پیدا می شن و ما رو متهم می کنن که اصلا به چه حقی به خودتون اجازه می دین در مورد بدحجابی و بی حجابی حرف می زنین . به قول یه بنده خدا که می گفت کم کم اونا طلبکار می شن. بله از این دست مرد نمایان نامرد هستند.
من از بی حجابی دفاع نمیکنم

فقط یادآوری کردم که از مردان خدایی که ماهیانه 400میلیون تومان سهم خود را از سفره دین برمیدارند هم یاد بفرمایید تا این عزیزان گمنام و مظلوم باقی نمانند
دوست آن است که دوست را یاد کند
البته همگان قادر به یاد کردن از این بزرگواران نیستند این کار لیاقت میخواهد
پاسخ:
شما از بی حجابی نباید هم دفاع کنید . 

مردان خدا دزد نیستند.  دزدان اموال بیت المال،  گرگانی هستند که لباس میش به تن کرده اند. وقتی استدلال می کنید مراقب انتخاب واژه ها و کلماتتان باشید. 

اشکالی ندارد امثال بنده به دشت کردن این برچسب ها و به دوش کشیدن بار این تهمت ها عادت کرده ایم . شما بابت تهمتی که زدید دیر یا زود جوابگو خواهید بود. 
تا سیه روی شود آنکه در او غش باشد....

شما منتظر باشید ما هم منتظر می مانیم...
سلام

باز بحث حجاب شد و دینداران برآشفتند

آن کسی که حقوق 400 میلیونی میگیرد را هم یاد کنید اگر واقعا مومنید

کسی که الحمدالله پیشانی مبارکش هم پینه بسته و نورانی هم هست

همان مردان خدا را منظورم هست
پاسخ:
سلام

باز بحث حجاب شد و غیرتمندان به سنت غیرتمندی عباس علمدار ، فرزند نامدار غیرت الله حیدر کرار ، به شیوه ی اهل بیت محمد مصطفی از هجوم هرزگی ها و برهنگی ها که از آستین شیطان رجیم ، که مظهر ونماد بی عفتی و بی غیرتی است ، برآشفتند.
بی شک دزدی از اموال بیت المال به همان اندازه کثیف و رقت انگیز و گناه محسوب می شود که دزدی از حیا و عفت و صلب آرامش از حریم خانواده ها و زیر پا گڌاشتن سرخی خون شهیدان این مرز و بوم کثیف و رقت انگیز و گناه است .

واقعا که استدلالی تا این حد کودکانه و سطحی نوبر است . مگر دزدی یک مشت خون آشام گرگ صفت جواز هرزگی و برهنگی مشتی معلوم الحال است ... لااقل اگر قرار است برای هنجارشکنی اجتماعی و فرهنگی و اخلاقی و اعتقادی یقه بدرانید ، بگردید و یک  مجوز منطقی و درست و حسابی پیدا کنید.ن
سلام طهوراسادات خانم
من ی دوستی دارم ک ایشون مادرشوهرش متاسفانه خیلی تلخ زبونن،جون بچه های دیگشون ب وظایف فرزندی عمل نمیکنن و ایشون هم شرایط جسمی مساعدی ندارن و نمیتونن خوب راه برن و برای انجام کاراشون ب کمک احتیاج دارن،این دوست من خیلی کمک میکنه و میره مثلا همه خریداشون انجام میده و کاهی وقتا شده سرویس خونشون شسته و... هرجیم نیش میزنن جواب نمیده و...ولی الان ک نزدیکه دوازده ساله از زندکیشون کذشته دیگه خسته شده،دیگه صبرش داره تموم میشه،خیلی داره از این رفتارا و بی انصافیا اذیت میشه
تقریبا هم امکان کم کردن روابط بخاطر تنهایی و ناتوانی ایشون وجود نداره
شما چ راهکاری ب این دوست من میدین تا ارامش ب خودش برکرده؟

پاسخ:
علیک سلام . به خواهر خوبمان بفرمایید روایت داریم که ای مومنان صدقه های خود را با منت گڌاشتن خراب و ضایع نکنید. 
به ایشان بفرمایید از این پس هروقت که خواستی کاری برای مادرهمسرت انجام دهی ، ثواب آنرا به حضرت حجت ، صاحب الزمان هدیه کن . به ایشان بفرمایید امام زمانش کسی نیست که مدیون او بماند روزی می رسد که به بهترین شکل تمام هدایای تو را جبران میکند . 
به خواهر مهربانمان بگو به خاطر خدا ، نیروی جوانی اش را نڌر امام زمانش کند و آنرا صدقه بدهد و شک نکند که ...ایزد در بیابانش دهد باز...
سلام عزیزجان.بتازگی با وبلاگت آشنا شدم تقریبا تمام نوشته هاتو خوندم برام جالب بود .خصوصا داستان سهراب ...راستی این ماجراها اتفاقاتیه که همسرتون از مراجعینشون براتون تعریف میکنن ؟در هر صورت خیلی آموزنده اس.ممنونم که هستی 
پاسخ:
سلام عزیزم . از آشنایی با شما خوشحالم . 
بعضی از اتفاقات از جمله مواردی هست که شخصا برام پیش اومده و بعضی از موارد هم دو رابطه با همسرم بوده اما بعضی از موارد مربوط به اساتید بنده هست که اینجا نقل میشه
اتفاقا چند وقت پیش توی جمع خانوادمون وقتی دیدم دخترعموم به راحتی سر موضوعی پدرش رو مسخره کرد به درست بودن این حرف حاج آقا پناهیان پی بردم که اگه اقتدار مرد توی خانواده شکسته شه دخترها باحجاب بار نخواهند اومد
پاسخ:
آفرین.... درسته این موضوع از آموزه های ایشونه
سلام..خوب هستید؟انشاءالله همیشه سلامت باشید
یه چیزی بگم؟؟من با قشر بد حجاب زیاد در ارتباطم،خیلی هاشون واقعا بحران هویت دارن،و به قول آقا فقط نقص ظاهری دارن،بنظرم هیچکس اندازه آقا لطیف در مورد این موضوع صحبت نکردن،اسمش رو گذاشتن نقص ظاهری بلافاصله هم پشتش میگن خب منم نقص باطنی دارم...یعنی میخوام بگم اکثر مذهبی ها به جای جذب بد حجابها،هی زدن تو سرشون گفتن شما بی غیرتید و خون شهدا رو زیر پا گذاشتید و دل أهل بیت (ع)رو شکستید و... .این وضع رو خیلی خیلی بد تَر کرده،به جای جذب به خوبی های دین هی تحقیر شدن...یه جا خوندم امام موسی صدر برای از بین بردن بد حجابی کار های خیریه راه انداختن که روح انسانی افراد بیدار بشه...خیلی هم ربطی نداشت به متن،ولی دوست داشتم اینو یه جا بگم که با زبون خوش خیلی بهتر جذب میشن و خیلی راحت با دین و حتی با الگوهایی مث شهدا رفیق میشن..چون برخورد بد از طرف مذهبی ها زیاد دیدم با بدحجابها،همین..دلتون خوش..امتحانم هم خوب شد،وقت جشن روپوش سفیدمه،دیگه دارم دکتر میشم☺️ممنون که هستید😊
پاسخ:
به به سلام علیکم خانوم دکتر مهربون. خانم دکتر شدی ما رو هم تحویل بگیر عزیز. آدرس مطبت رو هم بده . ارزون حساب کن مشتری ات بشیم دکتر جان... 
شما کاملا درست می گی با شما موافقم . بعضی وقتها برخوردهایی از سر عصبانیت با این افراد از طرف اقشار مڌهبی دیدم. به خودشون هم گفتم که رفتارشون فقط دافعه داره . تا جاییکه من دیدم اکثر این خانمها که هنجارشکنی می کنن از اختلال هویت وشخصیت و مشکلاتی از جمله عدم اعتماد به نفس رنج می برند. بعضی هم کاملا سازماندهی شده و عامدا نه این کار رو می کنن من شاهد رفتارهای کاملا متبحرانه و در عین حال زشت و زننده اونها در مجامع عمومی در تهران بودم و گزارش بعضی شون از شهرهای مختلف از جمله قم به دست میرسه . بیانات آقا علاوه بر ظرافت و درستی بیانگر نهایت رافت اسلامی است. برخورد ایشون مثل برخورد پدری مهربان و دلسوزه . رفتار امام موسی صدر خیلی فراتر از اون چیزی هست که فرمودید البت ایشون این رفتارها رو در فضای لبنان آن سالها انجام می دادن با همون شرایط حاد و خاص و عجیبش. اینجا شرایط کار متفاوته. 

سلام
واقعا اوضاع حجاب خیلی خراب شده خیلی
هر دفعه که میرم بیرون تمام ذهنم درگیر این موضوعه
گاهی بدون خرید مورد نظرم بیخیال میشم و برمیگردم خونه
و خوب چون چادری ها کمتر از خونه خارج میشن به هر دلیلی متاسفانه بهدنظر میاد که جمعیت بد حجابها غالبه و اکثریت مخصوصا نوجونها دیگه به هیچی معتقد نیستن
جدیدا اطرافیانم رو که برانداز میکنم خندم میگیره
مادر باحجاب و نماز خون
دختر ....
اینا چه مادرایین؟
میشه گفت مادری کردن طهورا جان؟


پاسخ:
سلام. بله اوضاع بسیار وخیم است.
مطلبی که شما فرمودید ریشه های مختلفی داره اما یکی از دلایل بدحجابی و هنجار شکنی دخترها فقدان یک پدر مدیر و مقتدر در خانواده است . با دقت در این خانواده ها می بینیم که پدر در این خانواده ها از داشتن اقتدار در محیط خانه بی بهره اند.

۲۰ شهریور ۹۵ ، ۱۵:۰۰ پلڪــــ شیشـہ اے
:|
:(
اووووه

2بار متن رو خوندم
عجب دنیایی😰😰😰😰


خانوم عزیز محتاج دعاتون هستم.ممنون میشم دعام کنید😶
پاسخ:
اختیار دارید محتاجیم به دعا
به روی چشم
وحشتناک بود

هیچی ندارم برای گفتن
پاسخ:
 بیا سوته دلان با هم بنالیم.....

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">