فرازونشیب زندگی طلبگی ما(همنفس طلبه)

هم قدم تا خدا آباد

همنفس طلبه

طبقه بندی موضوعی

السلام علیک یا وارث آدم صفوة الله ...

چهارشنبه, ۱۱ شهریور ۱۳۹۴، ۰۴:۱۰ ب.ظ

منزل ما طبقه ی چهارم یک آپارتمان کوچک است . بدون آسانسور . تمام سعی ام را می کنم که جوری برنامه ریزی کنم تا کمتر از پله ها پایین و بالا کنم اما بیشتر وقتها این برنامه ریزی به ثمر نمی نشیند. به دلیل مشغله های فراوان آقا سید و همین طور ماموریت هایی که دارند ، تمام مسئولیت های خانه به دوشم می افتد . بعضی وقتها دقت می کنم می بینم که چهارده بار از پله ها بالا و پایین رفته ام . اقرار می کنم که اشکم در می آید . گاهی وقتی برای آخرین بار از پله ها بالا می آیم ؛ مدتی در سکوت روی مبل فرو می روم و امیدوارانه از خودم که غرق در شگفتی هستم می پرسم " یعنی این بار آخر بود ؟ یعنی دیگر لازم نیست که از پله ها پایین بروم و باز بالا بیایم ؟ " و امان از خستگی ....


هفته ی گذشته ، درست چند روز قبل از برنامه سفرمان به مشهد مقدس ، بعد از یک هفته که از بیماری خودم و بچه ها می گذشت ؛ تازه آقا سید مریض شد . یک آنفلوآنزای سخت . تب بالا و در کنارش ضعف عمومی بدن با ناجوانمردی هر چه تمام تر به آقا سید حمله کرده بود . من که تازه از یک هفته بیماری سخت خودم و بچه ها خلاصی پیدا کرده بودم وارد مرحله ی تازه ای شده بودم . باید بگویم حاضرم من مریض بشوم اما آقا سید نه . قبول کنیم که مردها وقتی مریض می شوند انگار ستون خانه فرو می ریزد. از آنجاییکه آستانه تحمل آقایان در برابر درد و بیماری پایین تر از خانمهاست ، موقع مریضی واقعا توان و طاقت خانمهای خانه محک می خورد . برای کمک به شرایط آقاسید تمام بار کارهای خانه را به دوش گرفتم . آن روز هم از روزهایی بود که آنقدر از پله ها پایین و بالا رفته بودم که دیگر شمارش آن از دستم در رفته بود. بالاخره بعد از تلاش و پشتکار فراوان موفق شدم همسر را راهی مطب دکتر کنم . حدسم کاملا درست بود . به دلیل فشار خون پایین باید سرم می زدند . تلفن زدم و راضی شان کردم که همانجا بمانند و سرم را بزنند شاید حالشان بهتر شود . 

نگاهی به ساعت دیواری انداختم .عقربه ها ساعت 9 شب را نشان می داد . سوپ روی گاز آرام آرام می جوشید . غذای بچه ها در حال دَم کشیدن بود . خیلی خسته بودم . دلم می خواست چند لحظه روی مبل بنشینم اما یادم آمد می توانم در این شرایط تب و درد کنار همسر باشم . غذا را به صبورا سپردم و از خانه بیرون رفتم . سر راه یک کمپوت آناناس خریدم و خودم را به درمانگاه رساندم. همسر با تَن تَب دار روی تخت افتاده بود. چشمهایش بسته بود . تسبیحش را در دست می چرخاند و زیر لب ذکر می گفت . آرام از پله ها پایین رفتم . مرا که دید نیم خیز شد. گفتم : فکر می کردی نمی آیم ؟ گفت : همه اش چشم به راهت بودم .

سرم تمام شده بود و من باز هم باید از پله ها بالا می رفتم . در ذهن خسته ام مرور کردم : گاهی می شود با کارهای کوچک ، دل کسی را به دست آورد و محبت میان دو نفر را بیشتر کرد .

آن شب تا صبح بالای سرش نشستم . توی تب می سوخت . قبل از نماز صبح اصرار هایم برای کنسل کردن سفر به جایی نرسید . هر چقدر می گفتم : با این حالی که شما دارید سفر به صلاح نیست می گفتند شما کاری نداشته باش . ما سفر را طبق برنامه می رویم .

رفتم تا داروهایش را بیاورم . دیدم با آن حال نزار رو به قبله نشسته و با سوزی عجیب زیارتنامه امام رضا می خواند و اشک می ریزد. جلو نرفتم اما می شنیدم که زیر لب چیزهایی می گوید و حرفهای می زند .

مدتی بعد هیچ خبری از تب و بیماری نبود . گویا امام رئوف اذن دخول داده بودند .

موافقین ۱۲ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۱۱
سیده طهورا آل طاها

شبیه معجزه

نظرات  (۶۰)

بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام بانوجان
******* **** ***** ** ** *** ***** ***** ****** ** **** ********* ****** ***** ** ***** ******

**** * *** *** **** ********* ****
****** **** *** *** *** **** ***** **** ****
******** ****** ******* ** ***** ******* **** ****** ** *** ** ***** ***** **** ***** ****
* ** **** *** **** ** ** **** *********
*** **** ** ** **** **** **** ******** ** ******* ***** **** ** ********* ***** ***** ****
***** **** ** **** **** ******** **** **** **** ** ********** ** ***** ***** *** **** **** ****** ***** **** ***** **** ***** ****** * ***** ****** ******* ** ****** **** ************ ******* ******

**** ****** ****** * **** ** ****** *******
******** ****** **** **** ******* ****** ***** ***** **** ****** * ***** **** **********
***** ** **** ** ***** ************** *** ***** ***** ******** **** ****** ***** **** ***** ***** ***** **** ***** ****** **** ***** ** **** ***** **** ****** ***** ************* ** ***** ****** *** ****** ***** ********** ****** **** ***** *

*********** *******
****** 

پاسخ:
علیک سلام . عدم استقلال مالی مرد دلیلی برای عدم ازدواج نیست . نمی شود گفت چون مردی استقلال مالی ندارد پس نمی تواند به لحاظ شرعی ازدواج کند .ازدواج می تواند صورت بگیرد اما تبعات آن غیر قابل انکار است .مرد در صورت رضایت پدرش می تواند از امکانات مالی پدرش برای تامین معاش خود و خانواده اش استفاده کند اما اگر پدرش به هر دلیل بعد از مدتی از ارائه این امکانات خودداری کند آیا مرد می تواند اعتراض کند ؟ می بینید که این نوع وابستگی به این شکل که خواستگار شما خودش را کاملا محق می داند و این طور عنوان می کند که اصلا از این وضعیت ناراضی نیست و ظاهرا معلوم نیست تا کی قرار است به این شرایط ادامه بدهد ، منطقی نیست . به عبارت خودمانی تر تصور کنید که شما مجبور باشید برای خرید مایحتاج زندگی از پدرشوهرتان پول بگیرید و توضیح دهید که مثلا قرار است با این میزان پول چه چیزهایی را بخرید . یا مجبور باشید برای رفتن به مسافرت یا خرید لباس یا کادو توضیح بدهید و ممکن است در برابر این سوال از طرف خانواده همسر قرار بگیرید که : حالا مگه واجبه که فلان چیز رو بخرید ؟! و شما باز باید توضیح بدهید . خودتان باید بررسی کنید ببینید این شکل زندگی برایتان راحت هست یا نه؟ باید تکلیف شما با خواستگارتان کاملا مشخص شود . ببینید که این وضعیت تا کی ادامه دارد. ایشان کاملا در این مورد باید توضیح بدهد و شما هم باید در این مورد با توجه به روحیات خودتان فکر کنید تا بعد دچار مشکل و پشیمانی نشوید.
باز هم تاکید می کنم ازدواج در این شرایط غیرممکن و غیر شرعی نیست و مرد می تواند وابسته مالی به پدرش داشته باشد و ازدواج هم بکند اما شرایط عرفی و فرهنگی خانواده ها را باید در نظر گرفت و شما روی این مسئله فکر کنید.
مثالی که زده شده کاملا کودکانه و غیراصولی است . یک سفسطه ی ساده و سطحی است . 
زوج های جوان می توانند در کنار مادرشوهر زندگی کنند اما باید بدانند که شکاف نسل ها در دوره ی کنونی و فاصله ی فرهنگی به احتمال بسیار قوی ایجاد مشکل می کند . شما خودتان را بهتر از هر کسی می شناسید باید ببینید آیا توانایی این طور زندگی کردن را دارید یا نه . 
سلام.
ببخشین زودتر نشد بیام.
این بی توجهی از روی سردی نیست.کلا از لحاظ بصری خیلی قوی نیستم.
قبلا که خیلی حواس پرت بودم تازه بهتر شدم.
مثلا تو دوران عقد آرایشگاه میرفت مو کوتاه میکرد من متوجه نمیشدم.الان پیش نیومده ببینم میفهمم یا نه.
یا مثلا زخمی روی بدنش باشه کم پیش میاد ببینم.

کلا اینطوریم.خونه فامیل میریم و برمیگردیم هرچی از خونه و وسایل و لباسشون بپرسن من نمیدونم!!!

پاسخ:
علیک سلام خواهش می کنم اشکالی نداره عزیزم
احتمالا همسر شما برخلاف خیلی از آقایان دقیق و حساس هستند شما الحمدلله می دانید که باید چه مسئله ای را در خودتان تقویت کنید پس این کار را بکنید اصلا کار سختی نیست . کافیست دقتتان را بالا ببرید

سلام!

بانو ما شما رو توی وبلاگ نوپامون لینک نمودیم...البته با اجازه:دی



پاسخ:
سپیده ی عزیزم سلام ممنون از محبت شما . موفق باشید
۲۳ شهریور ۹۴ ، ۲۱:۲۵ از تبار نسیان...
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام....
***** *** ******
***** *** **** *** ****

** ***** ****** ** *** ****** ****** *** ****** *******
** *** *** **** ****** ** ******** ******* ***** **** ** *** *********
** **** *******
******** ***** ****
*** *****
***** ***** ****** ****
** ***** * ** ******
*** ********* ** ** *****
** ***** * **** * ****** ****
***** ** ***** ** ********** **** *** ******* ******** ***********

** **** ******
**** ********* ******** **
پاسخ:
سلام عزیزم این درسته که بعضی از خانواده ها با سنگ اندازی در این مسئله برای خودشون و فرزندشون ایجاد مشکل می کنن این درسته که تک فرزندی کار اشتباهی از طرف والدین هست هم برای خودشون هم اون فرزند اما همه اینها دلیل خوبی برای اینکه بگم صددرصد اونا دو سال پیش اشتباه کردند نیست . من از روحیات و میزان توانایی های شما و اینکه آیا توان اداره یک زندگی رو دارید یا نه بی خبرم پس قضاوت کردن برای من مشکل می شه . سوالم از شماست : چرا فکر می کنید که در اون سن چنین توانایی سنگینی رو داشتید ؟ چه اتفاقی افتاده که خودتون رو محک زدید و متوجه شدید که فرصت از دست شما رفته ؟ چه ملاک ها و معیارهایی رو در خودتون می دیدیدفرض کنید دوسال پیش مادر شما به دلایلی یک هفته منزل نبود آیا می توانستید از پس تمام مسئولیتهای خانه داری اعم از آشپزی تصمیم گیردر لحظات حساس و حتی بحرانی اداره مهمانی رسیدگی به پدرتان انجام امورات درسی و شخصی تان و تمام مسئولیتهای دیگر زن خانه بر بیایید؟ اگر شما منطقا پاسختان به این سوال مثبت باشد و این صرفا یک حرف نباشد بلکه در عمل هم کاملا قابل اجرا باشد و شما کاملا از پس اداره زندگی و ایجاد ارتباط با مردخانه بربیایید آنوقت باید دلایل والدین تان را جویا شد . و شاید بتوان به شما حق داد . اما واقعیت این است که تجربه عموما به من ثابت کرده که دخترها در این سن دچار احساسات می شوند در حالیکه فاقد مهارت های لازم برای اداره منزل هستند.
در هر صورت شما زمان بسیار زیادی دارید فرصت های فراوانی هم همین طور . صبور باشید . زود ناراحت و ناامید نشوید . الان برای خسته شدن زود است خیلی زود
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
**** ***** **** ** *** ***** *** **** ** **** ** ***** *** ** ** *** ******** **** * *** ** ****** ** ***** **** **** *** ** **** ** *** *** ** ** **** ** **** *** ***** **** **** * ** *** **** ***** ***** **** ****** ** *** ** **** ** ***** **** ****** * ** *** *** ** ******* **** ** **** *** ** ******* **** ** ***** ** ***  ***** ***** **** * **** **** ** **** ********** ****** **** ***** **** **** ** **** ***** * **** ** ** ***** *** **** **** *** ***** ***** ***** ******* **** ***** ******* *** ** ** *** ********* *** * ** **** **** **** **** ******* ***** *  ** *** *** **
**** **** **** *** ** ****** ** **** **** ** ** ******* *** ** ***** *** ***** **** ***** ** * *** ** ***  ****** ** ***** ***** ** ** *********** ** ***** *********** ***** ********** **** *** * ** *********** ** *** ******* * ****** * **** ****** ***** **** **** ** ********** ** ** ** **** *** ** ** ***  ***** ** **** ***** ***** **** ***** *** *** ***** ******* *********** *** ***** ** ****** ***** ***** ** ** *** ***** **** *** ** ***** **** ** ***** **** *************** ** **** *** ***** * ***** **** **** **** *** ** **** ***** ** *** ** **** ****** ** ****** ****** ********** **** ***** **** **** **** ***** ** ** *** *** ** ***** ********** **** ** ***** **** ** **** ** **** ** *** *** **** *** *** * *** ** ***** *** * ****** **** ** ** ******* ** ***** ***** ************** *******
*  **** ****** **** **** *** **** ***** *** ******** *** **** ******  ** ** *** **** 
پاسخ:
خواهر خوبم سلام . بازخریدی من از کارم فقط به خاطر ارتباط با مردها نبود. من کلا از کار بیرون از خانه خوشم نمی آمد از طرفی می دیدم که به دخترم آسیب می زند و بارداری من هم دلیل بعدی اش بود.
اما مورد شما یک مورد شخصی است بهتر است به طور دقیق به میزان مثبت بودن و منفی بودنش فکر کنید ضمن اینکه ببینید در قبال این نوع فعالیت چه چیزهایی به دست می آورید و چه چیزهایی را از دست می دهید و آیا اساسا چیزهایی که به دست می آورید در برابر آنچه از دست می دهید اصلا ارزش دارد یا نه . من شخصا اگر جای شما بودم به سرعت و بی فوت وقت کنار می کشیدم . 
سلام
ممنونم
ببخشید طهورا خانم خیلی مزاحمتون شدم.فقط هزینه هاش چجوره؟
پاسخ:
سلام عزیزم نه مزاحمتی نیست خوشحال می شم کمکتون کنم . حقیقتش شهریه امسال رو نمی دونم عزیزم یادم نیست فکر کنم ترم پیش هر کلاس بین بیست یا سی هزار تومان بود اما بازم مطمئن نیستم 

بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام 
***** **** ** *** **** *** ** **** ** **** ********* ******* ***** ********** ** **** **** *** ** **** ****** ***** **** *****
** **** ** *** *** ****** ***** **** ***** *** ** *** ***** ******* **** ****
**** ** ******* ***** ******
پاسخ:
سلام عزیزم
انتهای خیابان قادری هست . هم دروس حوزه تدریس می شه و هم دروس آزاد مثل فرهنگ رسانه تربیت فرزند همسرداری و....
سلام طهورا بانو
جای شما خالی در حرم امام رئوف نایب الزیاره بودیم به شرط لیاقتمون
فیلم محمد رسول الله رو هم دیدیم خیلی قشنگ بو
تهران بلیط نفری چقدر بود؟
پاسخ:
علیک سلام زیارتتان قبول ان شاالله زیارت کربلا. بله فیلم زیبایی بود . بستگی داره کدوم سینما بری . اما سینمایی که ما رفتیم قیمت بلیطش 8000 هزار تومان بود . امروز هم کلا توی تهران این فیلم نیم بها روی اکران رفت یعنی همون سینمایی که 8000 هزار تومان بود 4000 هزار تومان اکران کرد. هرچند اغلب سینماهای تهران روزهای یکشنبه و سه شنبه نیم بها هستن

سلام

بازم ممنون

اتفاقا با شوهرم صحبت کردم و این دفعه با زمان بندی با هم قرار گذاشتیم! انشالله که نتیجه بده. خودمم میخوام جو خونه رو تغییر بدم. مثلا تلویزیون و کامپیوتر توی یکی از اتاق خواب ها بره و فقط اخبار و نهایتا یک سریال یا فیلم در روز ببینیم. کامپیوتر هم همینطور نهایتا یکی دو ساعت.

 

برای کم رویی و ادامه کار و تحصیل شوهرم انشالله پیش مشاور میریم

 

خیلی خیلی ممنونم که جوابم رو دادید

التماس دعا(اگر یادتون بود)

پاسخ:
علیک سلام موید باشید محتاجیم به دعا
سلام ابجی جان
خوبین شما؟
ان شاءلله همیشه سلامت باشید همتون
میشه برای یه درمانده هم دعا کنید :(
پاسخ:
علیک سلام هیام جان سلامت باشید شما محبت دارید. محتاجیم به دعا ان شاالله که خدا عاقبت به خیر کند شما را
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
**** ***** ************ ****** ********** ****** **** ** ** ***** ** ************** **** **** **** ************ ** ***** ** *****
* ** **** **** ***** *** ************ **** **** ***** *** ** ***** ******* ***** ********* **** ** *******
***** *** ** **** ** ***** *** ************** *** ***** *** ** *** ** ** **** *** ** ****** ****** *****
**** ***** ************ ***** ************ ******* 
**** ***** ** *** **** * ** ********** *** ****
پاسخ:
علیک سلام عزیزم. شهریه یکی از راه های درآمد طلاب هست . بعضی امام جماعت مساجد می شوند که بابت آن حق ایاب و ذهاب می گیرند که بستگی به هیات امنای مسجد داره که چقدر در این مورد در نظر داشته باشن. بعضی هم در کنار درس خواندن وارد فعالیت های فرهنگی می شن . بعضی در دفاتر مراجع مشغول کار می شن . یه عده هم در کنار درس توی حوزه ها مشغول به کار های اداری می شن یا وارد ادارات می شن و در بخش فرهنگی ادارات مشغول می شن بعضی هم منبر می رن که البته اصلا برای منبرهاشون مبلغ تعیین نمی کنن و هر چقدر که صاحب مجلس داد رو می گیرن هرچند این موضوع عمومیت کامل نداره و متاسفانه شنیده ام که بعضی از منبری ها برای منبرهاشون مبلغ مشخصی تعیین می کنن و تا مبلغ به حسابشان واریز نشه منبر نمی رن که البته من در بین دوستان همسرم تا به حال به این مورد برنخوردم . شهریه طلبه ها هم متغیر هست و معمولا طلبه ها فقط شهریه ی یه مرجع رو نمی گیرن مثلا حضرت آقا یه مبلغ آقای مکارم یه مبلغ آقای وحید یه مبلغ و... که وقتی جمع می شه مثلا برای طلبه های پایه های بالا تا 600 یا 700 تومان می رسه . مبلغ شهریه هر مرجع متفاوته و برای طلبه های مجرد با متاهل با هم فرق داره . اغلب طلبه ها در شرایط بسیار متوسط زندگی می کنن مگر اینکه شغل دیگه ای هم در کنار درس داشته باشن که حقوق مناسبی داشته باشه که البته کم پیش می آید معمولا خودشون این کار رو دوست ندارند چون به درسشون لطمه می زنه. اغلب توی خونه های کوچیک با اجاره های پایین مستاجرند یا اینکه در منزل پدری شون زندگی می کنن که اجاره ندن. زندگی هاشون از نظر اقتصادی درحد متوسطه اما روزی همه رو خدا می ده و به هر حال هر طور هست با همه سختی ها زندگی شون می گذره . دختری که می خواهد وارد زندگی طلبگی بشه باید به همه کمبودها و کاستی های اقتصادی یه طلبه آشنا باشه و با علم به این موضوع اقدام کنه . سخت هست اما اصلا و ابدا غیرممکن نیست من نمونه های زیادی رو در این مورد سراغ دارم اما این کار عشق می طلبه همسر یک طلبه بودن واقعا جهاده .

سلام
ممنون ازتون خیلی لطف کردید.
راستی طهورا بانو شما یک کلاس قران خوب سراغ دارید برای بچه 4 ساله؟

پاسخ:
علیک سلام نه عزیزم سراغ ندارم
سلام
ببخشید متوجه نشدم.منظورتون همین میدون قیام هست که بهتره؟
پاسخ:
علیک سلام 
بله عزیزم منظورم همین جاست
دستتون درد نکنه خواهر
لطف کردی
۱۸ شهریور ۹۴ ، ۲۳:۱۱ همسر سید علی ...
اوا 
شما نیومده بودید ؟؟
اتفاقا اونجا خیلی چشم انداختم تا یه خانواده چهار نفره با دو تا دخترهمسن صبورا جون و شکورا جون ببینم ... 
نه بابا آخرسرم فیلم رو نشونمون ندادند ... عیب نداره میریم سینما می بینیم ;)
جریان اون روز رو تو وبلاگم نوشتم ...
:)
پاسخ:
نه بابا نیومدیم البته من دوست می داشتم که بیاییم.
الحمدلله که بهتون خوش گذشته ان شاالله که همیشه سالم و سرحال باشید.
بله اومدم هنرنمایی های همه رو خوندم . 
حتما برید سینما ببینید اما یه سینمای مجهز و خوب برید که کیفیت صداش خوب باشه .
۱۸ شهریور ۹۴ ، ۲۰:۳۱ عارفه الزهرا
سلام سیده جان ..
...
خداقوووت بانو جان ....
:)
امیدوارم در کنار حاج آقاتون و بچه ها خوب و خوش سلامت باشید.

التماس دعا خواهر خوبم ..بااجازه اضافتون میکنم به پیوندهام
پاسخ:
عارفه جان سلام 
سلامت باشید عزیزدل
محتاجیم بانو جان ممنون محبت می کنید لطف دارید

سلام

میگم من حواسم نبوده که خصوصی فرستادم! منتظر جواب شما بودم!

پاسخ:
علیک سلام عزیزم قبلا هم عرض کرده بودم خدمتتان کامنت رو خصوصی نگذارید چون امکان پاسخگویی رو نداره .ازطرفی برای من امکان ارسال پاسخ با ایمیل وجود نداره . 
خواهرم به نظر حقیر در جریان قرار دادن خانواده ایشون تاثیری احتمالا نداره اما اگر فکر می کنیداین یه ابزار تهدید می تونه باشه و فکر می کنید کارآمد هست دیگه تصمیم گیری با خودتونه . 
من گمان کنم بهتره با ایشون باز هم صحبت کنید نصیحت کردن نه در گذشته چاره کار بوده و نه الان . ایشون یه کاری رو با ذوق و علاقه شروع کرده اما کم کم فهمیده ابزار مناسب برای پیشبرد این کار رو در اختیار نداره همین طور متوجه شده اصلا علاقه و استعدادش جای دیگه ای هست . می تونه یا کلا این مسئله رو کنار بگذاره و از راه دیگری وارد بشه یا نه می تونه از شاخه های مختلف این کار استفاده کنه مثل اشتغال در بخش های اداری همین مجموعه که نه نیاز به لباس رسمی این کار داره و نه نیاز به این داره که ترک درس کنه . اما مقوله کم رویی هم در شما و هم د رایشون بهتره رفع بشه این نه تنها برای زندگی خودتون ایجاد مسئله می کنه بلکه بعدها با وجود فرزندانتون ، اونها با مشکل ارتباط اجتماعی روبرو می شن . اگر بنا باشه روابط اجتماعی شما به این دلیل محدود بشه فرزندانتان با مسئله روبرو می شن پس سعی کنید تا با مراجعه به مشاوره این مشکل رو در خودتون از بین ببرید.
منظور من این بود که کلا سبک درسی تون رو تغییر بدید و شروع کنید از ابتدا مسیری که همسرتون برای درسش طی می کرد طی کنید این طوری نزدیکی شما در مقوله درسی و بحث های علمی تون می تونه کمک بکنه که ایشون به درس رغبت بیشتری نشون بدن
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام طهورا بانو
***** ***** *********** ** ********** ****** ********* ********** **
**** *** *** 
******** ***** ****

پاسخ:
علیک سلام مریم جان 
من پیشنهاد می کنم اینجا رو برید فعلا یه ترم برید بعد اگر دوست نداشتید عوض کنید . ولی من گمان کنم اینجا براتون بهتر باشه منسجم تره .
۱۷ شهریور ۹۴ ، ۲۲:۱۰ همسر سید علی ...
سلام بر طهورا سادات خانم 
زیاتتون قبول باشه ...
ان شالله همیشه خودتان و خانواده تان سالم و سرحال باشید ...
:)
پاسخ:
به به سلام عزیزم . می بینم که اردو می ری . اونم تنها تنها . ما رو هم که نبردی ؟! بابا یه گوشه چشمی هم به ما داشته باشید. ما هم  طفلکی هستیم. فیلم محمد رسول الله هم براتون اکران شد؟
ما دیشب رفتیم دیدیم. تا ساعت یک نصف شب توی سینما بودیم . فکر می کردم شکورا از خواب غش کنه اما تا ته فیلم رو یه نفس دید چشم برهم نزد. به نظرم فیلم خوبی بود موسیقی فیلم واقعا بی نظیر بود همین طور تصویر برداری . صحنه دریاش رو دیدی؟ صرفنظر اینکه نمی دونم سند روایی این ماجرا داشت یا نه اما خیلی قشنگ در آورده بودند . البته باید این فیلم رو توی یه سینمای مجهز به سیستم فوق العاده صدا دید . سینمایی که ما رفتیم عالی بود . امیدوارم بهت خوش گذشته باشه.
سلامت باشید عزیزم ان شاالله قسمت شما
خوب خدارو شکر عزیزم که الان در شرایط بهتری هستین
برای ما هم دعا کنید از این شرایط سخت خلاص شم
۱۷ شهریور ۹۴ ، ۱۹:۰۶ بانوی گمنام
http://god-mylove-me.blog.ir/1394/06/16/%DB%8C%DA%A9-%D8%A8%D9%88%D8%AA%D9%87-%DB%8C-%D8%B3%D8%A8%D8%B2
نگرانم :(
پاسخ:
بله همون دیروز متوجه شدم خیلی متاسف شدم واقعا آتیش گرفتم 
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام خواهر زیارتتون قبول
طهورا بانو جان یادتون میاد میخواستم تو **** *** ** **** ***** ثبت نام کنم گفتین آخر شهریور؟
حالا من برام یه پیامک اومده از حوزه *** *** ***** **** ** در سطح 2 و 3 طلبه ازاد میگیره.حالا این حوزه به من نزدیکتره.
ولی من نمیدونم از نظر علمی در چه سطحیه.شما نمیشناسید این حوزه رو؟
به نظرتون همون علی بن موسی الرضا بهتره؟
پاسخ:
سلام مریم جان . گمان کنم حوزه قیام همونی باشه که من چند سال پیش می رفتم اما مطمئن نیستم اگر زحمتی نیست ممکنه آدرسش رو بگی اگه اونی باشه که من می رفتم به نظرم عالیه . اما باز برای اطمینان آدرسش رو بگذار ببینم اونه یا نه
۱۷ شهریور ۹۴ ، ۱۷:۴۷ یک زن خانه دار معمولی

ممنون از پاسختون.حوزه ازاد و رسمی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

چه فرقی باهم دارن؟منظورتون حضوری و نیمه حضوری هست؟

پاسخ:
خواهش می کنم عزیزم
حوزه های رسمی زیر نظر قم هستن و بعد از پایان هر دوره مدرک تحصیلی کاملا معتبر و معادل مدارک دانشگاهی می دن قوانین خاصی دارن و روی درس و اینا حساس هستن و اصلا و ابدا کشکی و الکی نمره و مدرک نمی دن . البته باز هم حوزه ها به لحاظ کیفیت با هم متفاوت هستن
اما حوزه های آزاد با اینکه کیفیت عالی یا خوبی دارن و میزان اطلاعات اساتیدشون بسیار بالاست اما مدرک تحصیلی نمی دن روی نمره ها خیلی حساس نیستن و صرفا نمره قبولی براشون کافیه بعضی از دروسشون اصلا امتحان نداره و قوانین خاصی هم نداره 
حوزه های رسمی حضوری و غیرحضوری هم دارن که البته من با حضوری موافق هستم
سلام
زیارتتون قبول باشه، ان شاءالله مکرر قسمت بشه،توفیقی شد دوروزی ماهم زائر کوی حضرت بودیم اما اینقده زمان سریع گذشت که بیقراری دیدار مجدد رو چندهزار برابر کرد،اللهم الرزقنا...

طبق اون گفتتون،عین حقیقته که حاضریم ماخانما مریض بشیم اما آقایون یه عطسه هم نکنند بخصوص بچه هامون:)

در پناه حضرت سلامت وتندرست باشید،عاقبتتون ختم بخیر باشه ان شاءالله
دعامون کنید
پاسخ:
علیک سلام . مسئله اینجاست که یک عمر بودن هم در کنار حریم حرمش باز کم است .
سلامت باشید و عاقبت به خیر
۱۷ شهریور ۹۴ ، ۱۴:۵۱ یک زن خانه دار معمولی

سلام طهورا خانوم عزیز

در طی دو شب کل مطالب وبلاگتونو خوندم.جواب خیلی از سوالاتم گرفتم .منم راه شما رو انتخاب کردم.اگر دوست داشتید بگید چه سطحی هستید؟از چه سالی مشغول شدید؟آیا من با سی و اندی سن می تونم از پس درسای حوزه بربییام؟برام دعا کنید

پاسخ:
علیک سلام بانوی خانه دار  عزیز 
خسته نباشید ان شاالله
الحمدلله که پاسخ گرفتید.
من حوزه آزادمی خونم الان چهار سال می شه . من از قوانین جدید حوزه های رسمی خبر ندارم که شرط سنی هنوز هم دارند یا نه . اما واقعیت اینه که چرا نمی تونید ؟ خیلی هم خوب می توانید عزیزم. ماهی را هر وقت از آب بگیری تازه هست. حتی اگر حوزه های رسمی شرط سنی هم داشته باشید می تونید توی حوزه های آزاد شرکت کنید 
۱۷ شهریور ۹۴ ، ۱۰:۴۷ بانوی گمنام
سلام طهورای عزیز خوب هستید توروخدا میشه برای بهشت زود هنگام دعا کنید
التماس میکنم :((
پاسخ:
علیک سلام التماس دعای شدید ما رو هم یاد کنید
چی شده مگه ؟ اتفاقی افتاده ؟ اگه چیزی شده به من بگید نگران شدم
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام بانو
زیارتتون قبول
**** ** **** **** **** ** ****** *** *** ***** *** ****** ****** ** ********
پاسخ:
علیک سلام عزیزم
قسمت شما بشه ان شاالله
دیروز با خانم شیرازی تماس گرفتم گفتند 22 شهریور به بعد 
سلام بانوی عزیز.حالتون چطوره؟زیارت قبول.
اخ بیاین این توجه کردن به همسر رو یکم به من یاد بدین.اصلا دست خودم نیستا ولی نمیدونم چرا نمیبینمش!! و ایشونم که حساس...
یعنی این پرستاری و از خودگذشتگی که شما کردین رو من نمیتونم درست و بی منت انجام بدم :(
پاسخ:
علیک سلام رعنا بانوی عزیزم
این توجه باید باشه . البته من هم کار خاصی نکردم صرفا انجام وظیفه بود اما یادت باشه اگر توجه رو از همسرت دریغ کنی از خودت هم همین توجه دریغ می شه و آنوقت تحملش برات سخت می شه. باید ببینم دلیل اینکه این توجه در شما زیاد نیست چیه ؟ آیا مسئله یا مسائلی پیش اومده که باعث این سردی در شما شده یا نه صرفا یه اخلاق هست که در شماست ؟
اگر یاد بگیریم که کارهایمان را برای رضای خدا انجام بدهیم و ثواب آن را به معصومین هدیه کنیم آنوقت دیگر هیچ منتی در کارمان نخواهیم داشت 
۱۶ شهریور ۹۴ ، ۱۱:۵۱ ♡بهشـــت زودهنـــگــام♡
سلام
آخ چقدرررررر هوس پابوسی آقارو کردم
زیارتتون قبول
خدا قوت بده اینهمه پشتکار را .... ماشالله
التماس دعا خواهر خوبم
پاسخ:
علیک سلام
ان شاالله که بزودی قسمت شما بشود فعلا که این چند روزه هر کس را می بینم زائر حریم رضوی است ان شاالله خبر زائر شدن شما ... به کوری چشم وهابیت ... بگو ان شاالله ....
ای بابا نه این خبرها هم نیست . 
محتاجیم عزیزم
سلام
با خواندن وبلاگتان احساس میکنم انسان بزرگی هستید
برایم دعا کنید مثل شما گوهر وچودم را از گزند بلایا و عقاید عجیب حفظ کنم
در این دنیایی که به لجظه عقاید عوض میشود و پاها میلغزد ثبات قدم شما تلنگری بود برای من
یا الرحمن یا الرحیم یا مقلب القلوب ثبت قلوبنا علی دینک
پاسخ:
برادر بزرگوار باسلام 
احساس تان درست نیست . انسان های بزرگ صفاتی دارند که این صفات در من نیست . شما دعا بفرمایید تا ان شاالله حاصل شود

برایتان دعا می کنم که مانند شهدا ، بتوانید وجودتان را از شر وسوسه های شیطان و نفس اماره پاک نگه دارید . برای محفوظ ماندن از شر فتنه های آخرالزمان زیادبخوانید :

یا الله یا رحمان و یا رحیم ثبت قلبی علی دینک ...

چشمانتان را از هر آنچه سیاهی و پلیدی است دور نگه دارید . چشمهایتان را در برابر نامحرم ببندید تا خداوند به ازای تمام مخلوقاتش در آسمان و زمین برایتان حسنه بنویسد. فراموش نکنید اگر چشمتان به ناموس مردم بیفتد روزگاری نه چندان دور چشمی به حرام به ناموس شما نظر می کند. دنیا دار مکافات است . 
قلبتان را از هر آنچه غیر یاد خداست تهی کنید یادتان باشد قلب حرم الله است . اگر شیطان در آن تخم گذاری کند می شود حرم شیطان .
نگذارید قدمهایتان که روزی به حریم حرم رضوی یا اماکن مقدسه باز شده است جای دیگری باز شود . این قدمها حیف است نگذارید حرام شود.
دستانتان را جز به سوی خدا و اهل بیت دراز نکنید اجازه ندهید عزت مومنانه ی شما با درخواست از غیرخدا خدشه دار شود.
هرگز دهانتان را به حرام نگشایید . لقمه های حرام نسل شما را ناپاک می کند . اجازه بدهید نسل شما روزی سربازان امام عصر شوند . 
برایتان از خدا عفت و صبر و عاقبت به خیری مسئلت دارم 
۱۵ شهریور ۹۴ ، ۲۱:۴۵ سیده ای که شفا گرفت
خدا عمر با برکت به شما و اقا سید بدهد

خیلی زیبا بود

پاسخ:
به به عزیز دل . حالتون خوبه؟
آمدم ای شاه پناهم بده...
۱۵ شهریور ۹۴ ، ۰۹:۳۶ فاطمه مامان گلها
الحمدلله... 
زیارت قبول بانو..
التماس دعا
سلام علیکم طهورای عزیز
خدا قوت
اجرتون با خود حضرت زهرا س،
بانو جان من چند وقت پیش یه کامنت خصوصی براتون نوشتم،خیلی وقته که منتظر پاسختون هستم اما...
پاسخ:
سلام عزیزم
سلامت باشید
شیما جان من کامنتی از شما به خاطر ندارم من اینجا به تمام کامنت ها پاسخ می دم عزیزم. یه بار دیگه زحمت بکشید بفرستید
سلام
راجع به تربیت فرزند، از مرحوم آیت الله آقا مجتبی تهرانی نقل شده که تربیت سخت نیست، ظرافت دارد...
+
مطالب خوبی بود...
پاسخ:
علیک سلام
بله همین طور هست که ایشون می فرمایند
۱۴ شهریور ۹۴ ، ۱۸:۳۷ بانوی عاشق :)
سلام
تقصیری ندارم عمامه خودش افتاد:))
بعد اون واقعه دیگه نمی ذارن از ده فرسخیش هم رد شم=)
پاسخ:
سلام عزیزم
بله از این دست اتفاقها می افته . اشکالی نداره . کلا همه طلبه ها روی عمامه شون حساسن . حالا ما وقتی مهمانی میرم کلا قضیه حساس تر می شه چون صاحبخونه باید دنبال یه قله قاف بگرده تا عمامه آقا رو اونجا بذاره 
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
***** ***** ** ********** *** ***** ******* ** *** ****** ************ **** *** **** *** ** ***** * **** ** *****  **** ******* ***** *** ****  ***** ***** **** ** **** ** **** *** ***** **** * **** ******* ***** *** ** **** ***** ** **** ** ** ** ***** * **** * ****** *** ***** * *** *** ***** ******* *** ** ************ **** ** *** ** ****** **** ***** ** **** ****** **** ** **** * ***** *** *** ***** *** ** *** **** ** ***** *** **** ********** *** * ***** **** **** ** ****** **** ***
** ** ****** **** *** *** **** ***** * ** ** ****** ****** **** ******** ******* ********** ** * **** ***** **** ** **** ****** ***** ******* **** **** *** ** *** ********
*** *** *** ** **** ******* **** ***** ******** ***** **** ********* ** *** ******** ** *** ***** *** ************* * ****** ****** ***** *********** ******* ***** ** ****** ***** 
پاسخ:
مورد خوبی برای پرداختن هست . اما نیاز به متن قوی داره . من سعی می کنم روش کار کنم . اما به این زودی ها نمی تونم بهتون قول بدم . شاید بتونم برای محرم آماده اش کنم . همزمان با اون ایام می تونم توی وبلاگم بنویسم اونوقت شما از وبلاگ کپی کنید و ازش استفاده کنید . لازم هم نیست آدرس وب رو بدید نیازی هم به جبران و این حرفها نیست .نیاز هم نیست زحمت بکشید و شماره به من بدید.  اگر بتونم و فرصت کنم موضوع خوبی هست . فقط مشکل من مشغله های فراوانی هست که دارم دوست ندارم قول بدم بعدا بد قول بشم . برای همین می گم تلاشم رو می کنم تا اون موقع به بهانه محرم توی وبلاگ بزنم . خیلی هم نمی تونم طولانی اش کنم چون خواننده فضای مجازی زود خسته می شه اما شما می تونید هر جاش رو که دوست داشتید حذف کنید یا اضافه کنید . به میل خودتون برمی گرده ان شاالله بتونم کمکی کنم . 
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام طهورا خانوم عزیز
***** ** ** *** *** ** ****** ** **** ***** ****** ***** ** ** **** ***** **** *** *** **** ****** **** ** ** **** **** **** ** *** ** *********** ***** ****** *** *** **** **** *** **** ** ** **** ** ***** ** ** ** ** *** ** ****** ******** **** **** ** *** ***** **** ******* **** ** ****** *** ***** ***** * **** ** **** *** *** ****
***** ** *** *** * ** ***** ****** * ** ***** ****** **** ***** ***** **** **** ** *** * ***** ***** ***** ** ** *** ***** ******* **** **** *** ***** ***** *** ** ***** **** ** ******* ** **** * ** ** *** *** *** **** *** ***** **** *** **** *** **** ** ****** **** * ******* ***** **** ******* *** **** * ***** ** ***** ******* ** ***** *** ***** ** ******** **** ***** **** **** * **** ******* ** ************ **** *** **** ** *** ** * **** *** ** **** *** **** **** *** ***** ******* *** *******
** ***** ***** ****** **** ** ** **** ***** ***** * *** **** ******** ** **** *** ******
** *** **** ** **** ******* ***** ** **** ****** * ***** ** *** ******* **** ** ***** **** **** * ****** ** ** ** *** ****** *** ** ****** *** **** * ***** ** ** **** ** ********* *** ***** ***** ****
***** ** **** *** ***** ******* **** ***** ** ***** ********** *** * **** * ** ***** ******* * ******* ***** ** **** ***** * ** ** ******** * **** **** ***** **** *******
** **** ** *** **** **** ** ** ** *** **** ***** ** ***** ***** ***** ** **** ******** **** *****
*** *** ***** ** **** ********* **** ** **** ****** **** * ****** *** ** ** *** **** ***** *** *** *** ****** ** *** ***** ***** ** **** ******* **** **** * **** **** *** ***** ***** *** ****** ***** ******** *** **** ** ***** **** ******* **** **** ** **** *** ** ** *** *** *** ***** **** *** **** **** ** *** * ***** ***** ****
*** ***** **** ** **** ******* **** *** *** ***** * ** ****** **** *** ** ***** **** ***** ** **** ** *** *** ***** ***** ** ***** ** ******* *** ***** **** ***** **** * ***** ******
*** *** *** ***** *****
*** ***** ** ** *** ** ***** ******** ** **** ******* *** ****
*** ****** *** *****

پاسخ:
سلام عزیزم . ببینید استاد ما معتقد هستند که علاوه بر اینکه در یک آپارتمان بودن مشکل سازه بلکه حتی خیلی نزدیک بودن هم مشکل ساز هست . بنا بر روایتی از حضرت علی بهتره که تا 40 خانه از هم فاصله داشته باشند . شاید قدیمتر ها زمان مادر های ما خیلی مشکل ساز نبوده اما الان به واسطه شکاف بین نسلها به احتمال قوی مشکل ساز هست . حالا یه وقت هست که دختر خودش این توانایی رو داره که مسئله رو جمع کنه و براش سخت نیست که با هم باشند یا پسر خودش قدرت مدیریتی بالایی در این زمینه داره و می تونه مدیریت کنه دو طرف مسئله رو و به خوبی خودش رو با مسئولیت هاش در قبال پدرومادر و خانواده و مسئولیت هاش در قبال همسر تطبیق بده ما می گیم ان شاالله مشکلی نیست برن زندگی کنن اما با روحیه ای که من از دوست شما می بینم و اینکه خودشون روی این قضیه حساس هستن توصیه می کنم کمی با دقت بیشتری تصمیم بگیرند و دقیقا مشخص کنند که تا کی قراره کنار هم باشن و یا نزدیک هم باشن واز طرفی هم مشکل وابستگی مالی پسر به پدرش قابل تامله . بعدها که وارد زندگی بشن دخترها معمولا از اینکه همسرشون وابستگی مالی داشته باشه احساس استقلال نمی کنن و این براشون سخته . من نمی گم که این مورد رو  رد کنن یعنی اجازه گفتن این مسئله رو اصلا در خودم نمی بینم اما می گم که با دقت بیشتری برخورد کنن. شرعا مرد تا جایی در قبال مسائل مالی پدرومادر مسئوله که بتونه به طور مناسب از عهده مخارج زندگی همسر و بچه هاش بربیاد در غیر این صورت مسئولیت مالی در قبالشون نداره اما احترام گذاشتن و محبت کردن مقوله جدایی هست . حالا اینکه این وسط نگران درس خواهر کوچیکه هم باشه دیگه قابل تامله . چون در برابر همسرش به لحاظ رسیدگی عاطفی بیشتر مسئوله تا درس خواهر کوچیکه اینکه خواهر بزرگش به درس بچه اش می رسه هیچ ربطی به رسیدگی ایشون به خواهرش نداره اون مادر اون بچه هست و وظیفه اش همینه اما ایشون !!!!! 
عالی بود
اجرکم عندالله
پاسخ:
سلامت باشید
۱۴ شهریور ۹۴ ، ۱۲:۴۹ بانوی عاشق :)
سلام
آخ آخ نگو....
طاقت یک سرفه اش را هم ندارم من:(
مثل بچه ها می شه وقتی سرما می خوره و در عین حال نمی خواد از خودش ضعف نشون بده مثلا:))

پاسخ:
سلام 
بله گمانم این مسئله ای باشه که بیشترخانمها با اون دست به گریبان باشند
سلام طهورا جان.زیارت قبول ..ممنون که این نکات ریز رو مصداقی برای ما بیان میکنید.امیدوارم امام رئوف بزودی به من هم اذن دخول بدهند...
پاسخ:
علیک سلام هانای عزیزم 
خواهش می کنم 
ان شاالله به زودی
سلام طهورای عزیزم زیارت قبول 
وای که چقدر دلتنگ امام رضا (ع) هستم
انشالله که سلامتی کامل رو بدست اوردید
پاسخ:
سلام گلم 
ان شاالله قسمتتون بشه
الحمدلله
اقا خواهشا یه سری به کربلابزن ماهم بریم کربلا
قدمتان سبکه الحمدالله هنوزنیامده ان شالله هفته دیگه بادوستم راهی مشهدمقدس هستیم
راستی بایدخیلی مراقب باشم دوباره مریض نشم
السلام علیک یا علی بن موسی الرضاعلیه السلام
پاسخ:
واقعا" ؟ خوش به حالتون التماس دعای زیاد
سلام ما را هم برسانید .
مراقب خودت باش
۱۳ شهریور ۹۴ ، ۱۶:۵۹ مامان محمد ها
زیارتتون قبول . التماس دعا . طبقه چهارم سخته ما یک و نیم سال تجربه اش رو داریم .اونم 14 بار بالا پایین کردن خیلی سختههههه آاخی خدا بهتون توان مضاعف بده
پاسخ:
سلامت باشید
محتاجیم بانو جان 
خدا ان شاالله همه رو صاحب خونه کنه
۱۳ شهریور ۹۴ ، ۱۵:۱۵ کنیز حضرت زهرا
سلام سیده زائربانو!
زیارت قبول!

پاسخ:
علیک سلام عزیزم قسمت شما بشه ان شاالله
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام عزیز دلم
زیارتتون مقبول
** ***** ** *** *** *** ****
****** ***** ******* ***** *** ***** ******* * ********** **** **** ** ** **** ***** **** **** ***** **** ***** ***** ***** ******* ***** ** ***** ** ** **** *** *** **** ** ***** **** ****  * **** **** *** *** **** ***** **** * **** **** *** *** *** **** ** ***** *********** *** *** **** * **** **** ***** ** *****
********** ** *** ***** **** *** **** ***** *** *** **** ** *** ***** **** *** **** ***** ** **** *** *****
****** **** ** *** **** ***** ** ** ** **** **** *** *** ****** ** ****** *** * ***** ****
*** **** **** ** ***** *** ** **** ** ******* **** **** *** *** ********* *** **** **** ***** ** ***** * **** *** **** ****** *** *** ***** ***** *** ***** ** ** *** **** *** ** ******* **** ******* ***
**** ** ** **** **** *** ***** *** ** *** ** ****** *** ** *** ******* *** **** ****** ** ***** **** ***
پاسخ:
علیک سلام عزیزم
زیارت شما هم قبول باشه گلم
شاید هم همزمان با هم مشهد بودیم خودمون خبر نداریم
ان شاالله که خدا روزی فراوان و حلال و طیب به شما و همه ارزانی کنه . اتفاقا من چند سال توی دو تا اتاق کوچیک یکی 6 متری و یکی هم 8متری زندگی می کردم دستشویی توی حیاط بود و با طبقه بالامون مشترک بود حمام طبقه سوم بود . یه آشپزخونه 3 متری داشتیم توی حیاط که در نداشت و ما پرده زده بودیم . اون خونه پراز موش بود. هر وقت توی آشپزخونه ظرف می شستیم از توی چاه توی حیاط آب بالا می زد و اونوقت باید کلی وقت صرف می کردم تا آبهای کثیف توی حیاط جمع بشه. خونمون توی یکی از محلات جنوب تهران بود که به لحاظ فرهنگی اصلا شرایط خوبی نداشت . اما هر چی که بود با تمام سختی ها و مشکلاتش گذشت . ان شاالله برای همه به خیر و خوشی بگذره
سلام خانمی ممنونم از دعاتون شما برام دعا کنید شاید قسمت بشه
پاسخ:
سلام گلم
اللهم الرزقنا ...
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
**** ***** ********** ******** ** *** ***** ** **** ** ***************** ** ***** ** ***** **** *** *** ***** ************ ** *** ** **** ******** ********* ****** ***** *** ***** ***** **** ******* **** ***** **** ******* ******** **** * **** ** ***** ***** ***** *** ***** ** ** *** *** ******* ****** **** ******
****** ** **** ***** *** ** ****** **** ***** ***** ***** ** **** *** ***** ***** *** *** *** **** ***** *** ******* *** *** **** **** ** ** *** ******** **** ** **** *********** **** *** ******* ** ***** ******* ** ****** *** * ** *** ** ***** *** *** ********* ** *** ****** ***** ******** **** **** ** ******* ** *** *** * ***** *** ****** **** *****
***** ***** *** **** ***** ** ** **** ****** ****** ************* ***** ** **** ***** **** ******* **** *****
**** *** **** ** **** *** ***** **** **** ****** *** **** ** ****** *** ** ***** ****** ** ***** **** *** *****
**** *** ** **** ** **** ****** * **** **** * ***** ****** ************ ** ***** *** ***** ****
* ***** ** **** **** ******* ** **** **** *** **** ***** **** ****** ******** ** **** ******* *** ***** *****

***** ****** ********** ** *** ******************* ** *** **** ***** *** *** *** **** *****
**** **** ***** ****** **** ****** ** **** ***************** *** *********** *** ****** ** ** **** *** **** ******
پاسخ:
سلام نرگس جان 
تلاش شما قابل تقدیره اما یادتون باشه به شکلی نباشه که الان به درس شما لطمه بخوره . درس شما الان در اولویت هست . بعد در کنارش اگر برنامه ریزی تون جوری باشه که به این کار هم برسید خیلی خوبه.
بهترین کتابی که می تونم خصوصا در مورد آفت های عزاداری بهتون معرفی کنم کتاب حماسه حسینی شهید مطهری هست که توصیه می کنم بخونید کلا برای بالا رفتن میزان اطلاعاتتون خوبه . هر چند ایشون معتقدند شخصیت حضرت رقیه وجود خارجی نداشته که در هر صورت یه نظریه هست و قابل رد کردنه اما می تونید کلا از این کتاب استفاده کنید همین طور سلسله سخنرانی ها و توصیه های آقا در باب عزاداری امام حسین و آفت ها می تونه بهتون کمک کنه . 
حتما هم لازم نیست عکس کتاب گذاشته بشه همین که منابع معرفی بشه کافی هست . این کار ، کاری هست که جای بحث زیادی داره منبع کم نمی آورید . می توانید خیلی راحت روش مانور بدید. موفق باشید

سلام

زیارتتون قبول

پیام خصوصی من بهتون رسید؟ میتونین بهم کمک کنین؟

پاسخ:
سلام بله عزیزم رسید اما چون خصوصی کرده بودید نمی تونستم پاسخی بهتون بدم .
خواهر خوبم احتمالا همسر شما با تشویق خانواده خصوصا پدرشون وارد این کار شدن . شاید اوایل بی میل نبودن اما احتمالا علاقه شخصی خودشون و همین طور استعدادشون چیز دیگه ای بوده . من البته از روی نوشته های چند سطری شما صحبت می کنم و اینها بیشتر جنبه احتمال داره و ممکنه این طور هم نباشه اما اگر این واقعیت داشته باشه ممکنه رفته رفته به این روند عادت کنند احساس نوعی سرخوردگی و اینکه استعداد و علاقه شون به هدر رفته اذیتشون کنه . به همین دلیل هست که گرفتاری بی میلی به این کار شدن . گویا در پشت این قضیه احساس تکلیف یا علاقه ای ندارند . شاید ایشون تمایل زیادی به کارهای ذوقی یا حتی تاحدی هیجانی دارند اما از اونجاییکه این کار هیجان ایشون رو ارضا نمی کنه براشون خسته کننده است . اما اونچه مهم هست کمک های خانواده که از روی محبت و احساس پدرومادر نسبت به فرزندشون هست اعم از کمک های مالی یا مسکونی که به ایشون شده از یک طرف و کم خرجی و مراعات کردن های شما از طرف دیگه همه و همه باعث شده که از بابت مخارج زندگی تاحدی آسوده خاطر بشن و برای کسب روزی تلاش کمتری بکنند. مسئله مهم این وسط کم رویی ایشون هم هست این شغل اصلا و ابدا کم رویی رو برنمی تابه . باید بررسی بشه و ببینم این کم رویی آیا ریشه خانوادگی و تربیتی داره ؟ باید ایشون در این زمینه روی خودشون کار کنن حتی شده پیش مشاور برن تا درمان بشن . من گمانم ایشون فرد احساسی یا ذوقی هم باشن .
در هر حال باید مشکل کم رویی ایشون حل بشه و برای این مسئله تشویق های شما و البته خواست خودش هم مهم و اثر گذاره.
من نمی خوام شما رو تشویق کنم به اینکه خدای نکرده بدون در نظر گرفتن شرایط مالی ایشون خواسته های غیر منطقی داشته باشید اما این حق شماست که خواسته های منطقی و معقول تون در زندگی بر آورده بشه . شاید بد نباشه اگر ایشون متوجه مخارج زندگی بشن . هر چند باز هم تاکید می کنم به شکل منطقی و درست . فرزند دار شدن شما هم ممکنه بتونه به این مسئله کمک بکنه . اگر والدین ایشون رفته رفته کمک های مالی شون رو کمتر کنند این اجاز رو به همسرتون دادن که روی پای خودش بایسته و برای مخارج زندگی تلاش کنه . اما بهتره در این زمینه با خانواده همسرتون صحبت نکنید دانستن آنها شان همسر شما رو زیر سوال می بره و کمک زیادی بهتون نمی کنه ضمن اینکه ممکنه هم خودشون هم خانواده شون جلوی شما جبهه بگیرند و آرامش تون به هم بخوره .
من توصیه می کنم همراه ایشون مطالعه کنید یعنی کنارشون بنشینید و از ایشون بخواهید که با هم مطالعه کنید و یادداشت برداری کنید . سعی کنید همراهشون باشید . اگر خودتون هم شروع به خواندن درس بکنید شاید روند تشویق ایشون به مطالعه رو بیشتر کنه چون می تونید در کنار هم به مباحثه های علمی بپردازید . ارتباط تنگاتنگ با دوستانی که از نظر علمی در موقعیت خوبی هستند و فن بیان خوبی هم دارند کمک کننده هست سعی کنید رابطه خانوادگی با این افراد برقرار کنید تا ایشون با دیدن آنها سعی کنه آرام آرام خودش رو بالا بکشه . 
سعی کنید آرامشتون رو حفظ کنید از هر بحث و مشاجره پرهیز کنید . نیازهای منطقی و لازمتون رو بخواهید که برآورده کنند بهشون بگید از اینکه با پول و هزینه خودشون چیزهای مورد نیاز خونه رو تهیه کنند خوشحال می شید و بهشون افتخار می کنید . از اینکه می تونید به عنوان مرد خونه و تکیه گاه بهشون تکیه کنید خوشحال می شید . سعی کنید این مسئله رو با تشویق و آرامش حل کنید . کمک کنید تا برای رفع کمرویی خودشان اقدام کنند .
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
هیییییییییییییییییییییی طهورا جان دلمون آتیش گرفت
ببین شوهر من یه عجیب الخلقه هستند.
این که نوشتید رفتید پیش همسرتون که کنارش باشید. ببین اگه من این کارو میکردم همسرم عصبانی میشد میگفت مگه من بچه ام که اومدی پیشم باشی؟!!!
** ****** * *** *** ****** ***** ** *** ******** ** *** ********
خودش انجام نمیداد که هیچ منم انجام میدادم میزد تو ذوقم
هیییییییییییییییییییییی
*** ****** ** * ***** ******** **** ** *****
**** **** *** *** ***** *****
خب چه کنم   " من یک زنم"
.............................................................
امیدوارم الانه دیگه حال هر 4 تایی تون خوب باشه!
نگران شده بودیم.
زیارتتون قبول
پاسخ:
نه اصلا این طور نیست خیلی مردها مثل شوهر شما هستند . احساس می کنند در این صورت ابهت مردانه شان زیر سوال می رود . اینها هیچ کدام دلیل این نیست که احساس عاطفی شان کمرنگ باشد بلکه فقط شکل ابراز علاقه شان فرق می کند . این حالت حتی در بعضی از خانمها هم هست من دقیقا موردش را داشته ام که شوهر خانم بسیار عاطفی بود اما همسرش به شدت از این رفتارها دوری می کرد . البته این مسائل به شکل تربیتی دوران تجرد افراد هم برمی گرده همین طور شغلی که دارن . مسئله اینه که فکر نکنید فقط این همسرشماست که خصوصیات اینچنینی داره اغلب آقایان همین طور هستند . به طور مثال مردها عموما از اینکه در کنار خانواده و همسرشون از کسی آدرس بپرسند بیزارند. احساس می کنند که غرورشان خدشه دار می شود . شاید این مسئله برای شما خنده دار باشد اما واقعیت اینه که اگر زن توی خیابان از شوهرش بخواد که آدرس رو از کسی بپرسه مرد به شدت عصبانی و ناراحت می شه . اینها به خصوصیات ذاتی شون برمی گرده. 
اصلا هم ابراز این نوع مشکلات نه زشت هست و نه ایرادی داره . یادتون باشه خصوصیات رفتاری خانمها با آقایان متفاوته. همین به همین سادگی . 
الان بهتریم الحمدلله . سلامت باشید
قسمت شما بشه ان شاالله
۱۲ شهریور ۹۴ ، ۱۱:۰۶ ریحانه مامان دوقلو ها
سلام طهورا جان زیارت قبول
خوش به سعادتتون
چقدر دلم زیارت می خواد . دوست داشتم حالا که قسمت نیست روز زیارتی امام رضا(ع) مشهد باشیم حداقل به پابوس خواهرشان مشرف می شدیم ولی دیروز باز هم دکتر گفت مسافرت ممنوع! . و چقدر حال من و همسرم گرفته شد . دعا کنید این سید کوچولو به موقع و سالم و صالح به دنیا بیاد . باز هم خدا رو شکر

التماس دعا از همگی
پاسخ:
سلام 
ان شاالله که کوچولو به سلامتی و میمنت به دنیا قدم می گذارند و بعد همگی با هم به پابوس امام رئوف می روید همان جا امام برات کربلایتان را امضا می کند و به یمن قدوم کوچولوتون عازم کربلا می شید . اونوقت و اون روز منو از دعای خودتون محروم نکنید
سلام طهورای عزیز   زیارت قبول خوش به سعادتتون   به بند اخر نوشته هاتون که رسیدم بغضم ترکید   هنوز اقا به ما اذن دخول نداده   التماس دعا
پاسخ:
علیک سلام عزیزم ان شاالله به زودی قسمت شما بشه
سلام علیکم خواهر طهورا
زیارت قبول
خب سوغاتی چی اوردی برام خواهر؟
شوخی کردم تو حرم یه دعا برای همه ی جوونا میکردی میشد سوغاتی من
التماس دعای فرج
پاسخ:
علیک سلام عزیز
ان شاالله قسمت شما بشه
سوغاتی ... زرشک آلو زعفرون نبات هل ... شما چی می خوای ؟ بفرمایید تقدیم می کنم
اللهم ...

Slm .tahoraye azizo bozogvar , roziyetan karbala.moltamese doaa .dosetan daram ajib khahari jan

پاسخ:
علیک سلام بانو جان 
با شما ان شاالله
دل به دل لوله کشی داره عزیزم ما بیشتر
آخی مشهد بودین طهورا بانوجانم
زیارتتون قبول باشه خواهر عزیزم
پرستاری های خالصانه تون هم قبول باشه ان شاالله:*
پاسخ:
بله جای شما خالی ان شاالله به زودی قسمت شما بشه
سلامت باشید 

چه قشنگ بود...ممنون از ثبت این خاطره ی زیبا.
پاسخ:
سلامت باشید فاطمه بانوی عزیزم
سلام
خونه ما هم طبقه چهارم یه آپارتمان کوچیکه بدون آسانسور! با کرایه....
درکتون میکنم. واقعا سخته.
امسال میخوایم بلند شیم بریم یه جایی که پله کمتر داشته باشه کرایه اش هم کمتر باشه! فکر کنم باید بریم تو زیرزمین...
پاسخ:
علیک سلام
آخ آخ .. پس به قول شاعر همشهری ما ... " بیا سوته دلان با هم بنالیم "

ما که هر کاری کردیم نشد بریم یه خونه طبقات پایین تر . زندگی طلبگی و هزارویک مشکل مالی. اما ان شاالله شما یه خونه خوب طبقه اول پیدا کنید با اجاره مناسب
سلام خواهرزیارت قبول
پاسخ:
علیک سلام خواهر جان حالت خوبه ؟
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام
ای وای شما مشهد بودین؟
** **** **** **** **********
** **** ******* *** **** ***** *****
** ** ****** ****** * *** **** **** ***** *** ****** **** * ***** **** ** ******
***** ** **** ******* ***** ******
****** ** **** * **** *** ** **** *** **** **** ****
**** ****** * ***** **** ***** **** *** **** **** ********* *** **** ** ** ** **** *** **** ***** *** * ****** *** *** **** ** ****
*** *** ** **** ***** ***** ***** ** **** **** *** * ** **** *** **** ** ***** *** ** ******* ***** * *** ** **** * ** **** ** *** * ******* ***** *** ****
*** ******* ** ***** **** ** ****** ** ***** **** ** *****

پاسخ:
سلام عزیزم
بله مدتی ساکن بهشت بودم از دیروز دوباره به زمین بازگشته ام .
راست می گی چقدر عالی . از نظر من خدام حرم امام رضا فرشته هایی هستند که ساکن حرم رضوی شده اند . 
اتفاقا تمام جمعه را در حرم گذراندیم . 
خیلی خوبه که ابعاد مسئله رو از تمام جوانب بررسی می کنی اما خوب هست اگر آن روی سکه را که عدم طلاق هست را هم بررسی کنی از تمام جوانبش . بعد انها را با هم مقایسه کنی .ببینی میزان موفقیت در کدام یک بیشتر است . 
۱۱ شهریور ۹۴ ، ۱۶:۵۰ بانوی گمنام
سلام طهورا جان
زیارت قبول
خوش به سعادتتون
پاسخ:
علیک سلام ممنون قسمت شما بشود ان شاالله

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">