فرازونشیب زندگی طلبگی ما(همنفس طلبه)

هم قدم تا خدا آباد

همنفس طلبه

طبقه بندی موضوعی

امیدهای ناامید....

سه شنبه, ۲۶ تیر ۱۳۹۷، ۰۶:۲۰ ب.ظ

گذاشتن این پست صرفا به معنی نشان دادن عمق فاجعه است..

پیشاپیش عذرخواهی بنده را بابت آنچه مطالعه می کنید پذیرا باشید.


عصبانی و خسته بود . دستهایش را لای موهای جو گندمی اش فرو کرد. هیچ کدام جرات نداشتیم تا کلامی بر زبان بیاوریم. 

استاد پشت تریبون نشست . بلندگو را تنظیم کرد. جرعه ای آب نوشید. دانه های درشت عرق پیشانی اش را زدود . 

دستهایش که حالا به وضوح می لرزید را دور کمر لیوان آب حلقه زد . صدایش را صاف کرد.

بچه ها یکی یکی این پا و آن پا شدند. زمزمه های آرام بچه ها به پچ پچه های بلند تبدیل شد تا آن وقت که کلام رسا اما دردمندش , فضا را پر کرد.

حرف هایش بیشتر شبیه درد دل های پدرانه بود تا کلاس درس تا جلسه سخنرانی. حرفهایش از جنسی بود غریب.... قریب ....


******************************

صبح اول وقت با پدر و مادرش آمده بودند برای مشاوره. پسرک که بعد فهمیدم دانشجوی یکی از بهترین دانشگاه هاست با ظاهری رقت انگیز وارد اتاق شد.

گوشواره ای به گوشش آویزان شده بود . از لاله ی بینی اش , حلقه ای ظریف آویزان شده بود . شلوار فاق کوتاه پاره اش توی ذوق می زد. موهای وزوزی اش مرا به یاد آن زن مو وزوزی انداخت که آن ور آب پاهایش را روی پا انداخته و آروغ فمنیستی میزند . با یادآوری اش , دل و روده ام بالا آمد.

پسرک ابروهایش را برداشته بود . لبهایش اندکی به سرخی میزد. چشمهایم دو دو می زد بی خیال ظاهرش شدم و از خانم موقر کنار دستش پرسیدم :بفرمایید امرتون چیه. در خدمتم....

مادر دستش را مشت کرد. نگاهی به آ دامس جویدن پسرش کرد و گفت :تا مقطع دبیرستان , در یکی از بهترین مدارس غیرانتفاعی درس می خواند . درسش عالی بود . من و پدرش از صبح تا شب جون می کندیم تا "امید" درس بخونه. هیچ وقت ازش هیچی نخواستیم . حتی بچه دیگه ای نیاوردیم تا امید یکه تاز باشه و امکانات در اختیارش باشه و فقط درس بخونه.

کلی هزینه کلاس کنکورش رو دادیم حالا دو سال هست که داره دانشگاه , مهندسی می خونه . اما این شده وضع و حالش.

من و پدرش کم آوردیم. حرف نمی فهمه. حرف نمیزنه. اومدیم تا شما یه راه پیش پای ما بذارین.

مادر رو از اتاق بیرون فرستادم.

رو به پسرک گفتم :آدامست رو دربیار.

آدامسش رو در آورد. 

تا اومدم یک کلمه حرف بزنم خیلی واضح و جویده جویده گفت:ببین دکتر... دکتری دیگه نه؟

منتظر جوابم نماند.

من ازدواج کردم. با دوستم. یکی از پسرای دانشگاهمونه. خیلی هم با هم خوبیم. مشکلمون فقط بچه است.,شما که بهت می گن دکتر می دونی من چطور می تونم بچه دار بشم؟!!!


زمان متوقف شد . متوجه سفید شدن موهایم می شدم. از اتاق بیرون رفتم.مادر جلو دوید. 

چی شد آقای دکتر راه حل مشکل امید چیه؟

نگاهش کردم..."فقط یه راه حل هست . همین امروز هر چی می تونید پول جمع کنید بفرستیدش از این مملکت بره. بفرستیدش خارج."

*************************************

کلاس تمام شد . سخنرانی تربیت فرزند هم .......

استاد نشسته بود ..... ماهم......


موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۷/۰۴/۲۶
سیده طهورا آل طاها

نظرات  (۴۴)

۱۵ شهریور ۹۷ ، ۰۹:۰۷ دخترک مژده دهنده
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
**** ************ *****
***** ** **** ************** ********* ************
********* ***** ** ******** ***** ****** ******
************* ** ************* ** ********** ********* ****** **** **** * ***** ** ***** ********* *** ********** ** *** ********** ****** ******* ******** ********************* ******* **** ** **** ******* ***** ** ******* *** ** **** *** *** ***** ******* ** *********** *** *** **** **** ** ********************* *************
**** ***** ** **** ** ***** *** ***** ****** **** ** **** *****
************************** ***** *** ** *** ******* ******* *** ************* *********** ******** ***** **** ****** ******
******** *************** ** ** *** **** ******
******** ** *** ***************** ******* ***** ***** ********* ***** ** ** *** ********* ***** *** ************** **** ****** ***************
***** ** ***** *** ****** **** *** ******* *** ***** **** ******* *** ********* *** ********* ****************** *** ******** *** ******** **** *** ************
**** ******** *** **************** ******** ** ** ********** ******* ********* *** **** ** *** ***** ** ************ ***** **** *** **** ** ********* ** ***** **** *** ******* ***** ************ ***** **************** *** **************
پاسخ:
عزیزم سلام مورد شما نیاز به دقت و توجه همه جانبه داره پس حتما بی گدار به آب نزنید به بهانه اینکه محرم نزدیکه اصلا عجله نکن. مورد اول که فرمودی من متوجه سوالت نشدم. سوالتون رو واضح بپرسید عزیزم.
موقع خواستگاری روسری رنگ روشنی بپوش که رنگش ملایم باشه و با رنگ لباست ست و هماهنگ باشه و رنگ جیغی هم نباشه. چادرت رو هم رنگی و قشنگ انتخاب کن.
الان برای قضاوت در مورد قیافه زوده. صبر کن با هم چند جلسه صحبت کنید محاسنش رو بررسی کن و بعد درباره اش با هم حرف می زنیم.
من شما رو نمی شناسم از میزان توانایی تون برای اداره زندگی مشترک بی خبرم. نمی دونم تا چه حد اصلا آمادگی ازدواج دارین پس نمی تونم به راحتی قضاوت کنم من دخترهای همسن شما رو می شناسم که ازدواج براشون زوده و هنوز به بلوغ لازم نرسیدن. اما درست دخترهایی رو در سن شما می شناسم که شرایط لازم رو دارن. این مورد درباره اقا پسر هم صادقه. من ایشون رو نمی شناسم ممکنه واجد شرایط باشن یا نباشن. اما مراقب باشید زیادی اهل پس انداز بودن هم همیشه نشونه خوبی نیست. 
سلام طهورا خانم عزیز
سوال داشتم خدمتتون 
شما عروسی هایی که رقص و آهنگ داره میدونم که قطعا نمیرین؛حالا سوالم اینه که چرا نمیرین
من تو قشر مذهبی حتی طلبه ها  دیدم که میرن تو اینجور مراسمات یکی میگه خواهرمه یا برادرمه نمیشه نرم یکی میگه تومن اثری نداره یکی میگه میرم ولی گوش نمیدم به آهنگ...
من الان گیج شدم واقعا نمیدونم چیکار کنم من میگم اگه گناه نیست چرا نریم ملت هم از دستمون ناراحت نمیشن ولی اگه گناهه دیگه از بعضی ها بعیده واقعا
مراجع تقلید هم که گفتن حضور در مجلس گناه حرامه
میشه منو از بلاتکلیفی در بیارین؟ممنون 
پاسخ:
سلام عزیزم پاسخ سوالتون رو باید از مرجعتون بپرسید . به دفتر مرجعتون زنگ بزنید و با همین دقت از ایشون بپرسید و حرفشون رو حجت و فصل الخطاب قرار بدید
سلام بانوجون خوبین؟
عیدتون مبترک باشه
اولا ک جرا دیکه نمینویسین؟؟
مردیم از انتظار
دوما کمن حدودا ماهی ٤٥٠تومن ماهیانه دارم ک تقریبا ١٠٠تومنش میدم برای کارای خیر و ١٠٠تومنشم خرج کلاسام میشه
باقیش میمونه برا خودم ک جیزی برا خودم بخرم یا هدیه برا دوستام و خانواده و خرج رفت و امد و...
ولی همش عذاب وجدان دارم نکنه همین ٢٠٠تومنم نباید برا خودم خرج کنم و اونم باید بدم برای ادمای نیازمند تو شرایط الان ک خیلیا گرفتارن
البته من واقعاا ولخرج نیستم و نسبت ب دخترای اطرافم خیلییی کمتر خرید میکنم و... ولی خب ی وقتام لباس و روسری و...برا خودم میخرم جون رفت و امدام زیاده و نمیخوام تکراری باشم
میشه راهنماییم کنین؟ایا من اسراف میکنم؟
پاسخ:
سلام عزیزم محبت دارین . چشم ان شالله به زودی پست میذارم یه کم سرم شلوغ بود و یه مدتی هم دسترسی ام به نت زیاد نبود.

عزیزم عذاب وجدان شما کاملا بی دلیله . راحت خرج کنید
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام
**** ***** ****** ** *** **** ** ***** ******  *** *** ** *** ** **** ***** ****** ***** ** ***** **** *** * ***** ******   
****** **** ******* * ***** **** **** ** ** *** **** *****  ***** ***** ******* **** **** * **** **** *** * **** ** **** **** ** *** ******* ***** **** **** **** *****   * ****** ********* ** *** ***** ***  ** **** **** **** **** *** **** ******* * **** ***  ******  ** **** **** ***** **** ** *** *** **** *** * *** **** *********  *****  ** *** **** ** ***** **** ***** **** ***** *** ***** ***** ** ****
پاسخ:
سلام. عزیزم حتما به کرم موبر خوب از داروخانه تهیه کن. اول موها رو با قیچی نوک گرد تا جاییکه مقدوره کاملا کاملا کوتاه کن. بعد طبق دستورالعمل از کرم موبر استفاده کن. 
سلام خوبین
ببخشید من چند وقته که حساسیتم نسبت به گناه کم شده باخدت ارتباط خوبی ندارم.وقتی میخوام عبادتی انجام بدم باخودم میگم که چی بشه نماز صبحم بعضی موقع ها قضا میشه
قبلا اگه یه گناهی انجام میدادم بلافاصله توبه میکردم و گریه وحالم خوب میشد؛ولی الان انگار نه انگار
نمیدونم چم شده 
پاسخ:
سلام عزیزم . شما خوبی؟
خب چرا دلیلش چیه؟شغلت رو عوض کردی؟با چه کسانی رفت و امد داری؟گناه های کوچیکت رو تازگیا دست کم نگرفتی؟
سلام سادات جان
مطلب آخری که نوشتم به شما مربوطه...
اگه نتونستی متنش رو بخونی،تصویرش رو ببین:)
پاسخ:
سلام جانم. بله استفاده کردم ممنون
۲۰ مرداد ۹۷ ، ۲۰:۴۴ دخترک مژده دهده
سلام
خوبید؟
سربزنید
پاسخ:
سلام
۱۷ مرداد ۹۷ ، ۱۹:۵۲ ریحانه مامان دوقلو ها
سلام خوبید؟
از مشهد مقدس براتون پیام میزارم تو این چند روز که اینجا بودم به یاد شما و رضوان جان (تو فقط لیلی باش) بودم 
ان شاءالله قسمت شما و همه آرزومندان بشه بیان قدری تو بهشت نفس بکشن 
شنیدین میگن کنار گندم تلخه هم آب می خوره حکایت کار منه بخاطر حضور کنار آقا سیدم و دسته گلای سیدم اومدم زیارت 
پاسخ:
سلام به روی ماهتون . زیارت نوش جانتان. چقدر خوشحال شدم  از کامنتتون. چقدر محبت کردید. سپاسگزارم
حتما عنایت بوده که رفتم و الا لیاقت که ندارم. ولی ای کاش عنایت می شد حاجت روا برگردم نه اینکه همش برم و بیام بی نتیجه.
سلام و عرض ادب خدمت مشاور عزیز
سوال من در مورد تیک عصبی هست...پسر خواهرم امسال کلاس هفتم میرن...از کلاس سوم تیکشون شروع شده..اولش فقط تیک چشم بود...بعد آروم آروم تیک دهان،گوش،شونه هاش،انگشت شست به اونا اضاف شده
دانش آموز فوق العاده باهوشی هست ...امسال با توجه به اینکه مقطع تحصیلی پسرشون عوض میشه و اینکه تیکهاشون هم  تشدید شده...نگرانن که مورد 
تمسخر بچه ها قرار بگیرن...تا به حال اصلا مشاور نبردنشون از ترس اینکه داروهای اعصاب تجویز بشه...خواااااهش میکنم راهنمایی کنید که چه اقداماتی لازم هست...واقعا ترکیب چند تیک با هم خیلی جلب توجه میکنه و مادرشون هم نگران این مسئله  هستن.
پاسخ:
سلام بزرگوار. احتمالا فرزندشون دچار استرس و اضطراب هستند. تیک ها عوامل مختلفی داره اما احتمالا تیک های ایشون مربوط به سن نوجوانی اش هست . بهترین کار اینه که روی تیک ها تمرکز نکنن و حساسیت نشون ندن تا بیشتر نشه.ابدا بچه رو سرزنش نکنن. فشارهای روحی و عاطفی کمبود ویتامین یا منیزیم هم ممکنه باعث تیک بشه. تیک ایشون الان مزمن شده بهشون بگید برن پیش روانشناس. روانشناس دارو بهش نمیده فقط ریشه تیک ها رو پیدا می کنه و با تکرار و تمرین رفعش می کنه. بگین حتما پیگیری کنن چون باعث طرد یا انگشت نما شدن تو اجتماع میشه و بچه اذیت میشه.طب سنتی هم درمان داره برای تیک اما من نمی تونم درمانش رو بهتون بگم چون از شرایط مزاجی بچه بی اطلاعم .
سلام. برای تولد امام رضا چند روزی مشهد بودم، به یادتون بودم و دعاتون کردم. خیلی مستجاب الدعوه نیستم، توی این سفر هم اصلا زائر خوبی نبودم، کلا حال مساعدی برای بندگی ندارم، خسته ام و مستعد غر غر و کفر اما امیدوارم خدا و امام رضا به شما توجه خاص داشته باشند.
پاسخ:
سلااااااااام. زیارتتون قبول. خوش بحالتون.
خیلی لطف کردید. ممنون.
مشمول عنایت حضرت رضا شدید که شما رو به خونه شون دعوت کردند.
سلام
خوبین؟
اینکه میگن تربیت فرزند از قبل از ازدواج شروع میشه یعنی چی؟من که الان مجردم چه کارهایی باید انجام بدم؟

پاسخ:
سلام عزیزم.
چشمهاتون رو روی گناه ببندید. مراقب باشید با پاهاتون قدم به کجا می گذارید. مراقب گوشهاتون باشید.
قلب خانه خداست غیر خدا رو به قلبتون راه ندید. اگه نمی تونید خدا رو ببینید مراقب باشید لااقل غیر خدا رو نبینید.
۰۹ مرداد ۹۷ ، ۱۴:۰۸ زهرا سادات
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام
ممنون طهورا جان
راسش شرمنده میشم که وقت باارزش شما رو بگیرم
ولی از یه طرف هم خیلی خیلی خوشحال میشم از صحبت هاتون استفاده کنم
ممنون
***********
پاسخ:
سلام عزیزم. خواهش می کنم اختیار دارید خوشحال میشم کمک کنم
۰۷ مرداد ۹۷ ، ۲۰:۴۲ صـــا لــحـــه
سلام
بانو، میشه در مورد اینکه چه رفتارهایی و اتفاقاتی در خانواده در طول هفت سال اول زندگی بچه، موجب بروز اختلالات جنسی در آینده میشه توضیح بدید و یه فهرست در صورت امکان ازش برامون بنویسید. واقعا ممنون میشم
پاسخ:
سلام بابت تاخیر پوزش می خوام.
سن زیر هفت سال , سنی هست که کودک تقلید می کنه . پس در این سن بزرگسالان باید مراقب نوع رفتار و پوشش خودشون باشن. مجموع رفتارهای ما , زیر بنای برخوردها و ریشه رفتاری فرزندان ماست. مثلا والدین باید نراقب نوع لباس پوشیدنشون جلوی فرزندانشون باشن. مراقب رفتارهای بین خودشون باشن این به اون معنی نیست که از ترس بازخورد منفی , از ابراز محبت به هم جلوی بچه ها خودداری کنند .. هرگز ... اتفاقا بچه ها باید تعاملات محبت آمیز بین والدین رو ببینند. مثلا والدین می تونن یکدیگر رو جلوی بچه ها ببوسند بوسه های عادی . مثل وقتی که یه خواهر , برادرش رو می بوسه. بچه ها حتما و حتما باید جدای از والدینشون بخوابند. بچه ها از زمانیکه دیگه پوشک نمیشن باید طهارت گرفتن رو یاد بگیرن.اگه قراره با هر کدوم از والدینشون برن حمام, والدین مراقب نوع پوشش خودشون و فرزندشون باشن. هیچ وقت بچه های غیر همجنس رو هرگز برای بازی با هم تنها نگذارید و مراقب باشید ترجیح اینه که اصلا بچه های غیر همجنس با هم بازی نکنن. بچه های همجنس رو باهم به رختخواب و زیر یک پتو نفرستید. مراقب رفت و امدهاتون با افراد باشید. حواستون به سلامت محیط زندگی تون باشید. مراقب استفاده از موسیقی باشید . مراقب لقمه هاتون باشید. بچه ها اجازه ندارن آرایش کنن.  مجموع این رفتارها برای زیر شش سال اخلاق جنسی زیر شش سال است
سلام طهورا جان
مشاورها معمولا توصیه میکنند، شروع زندگی مشترک در یک خانه با خانواده همسر نباشد.
ولی در هر حال بعضی زوج ها ناگزیر از این کار می شوند. مخصوصا با شرایط مالی فعلی که اگر بخواهند منتظر تامین خانه مستقل توسط پسر بشوند، ممکن است ازدواج چند سال به تاخیر بیفتد.
اگر ممکن است مطلبی درباره نحوه صحیح همزیستی مسالمت آمیز با خانواده همسر در یک ساختمان بنویسید. بعضی خانم ها از اول با گارد خیلی بسته برخورد میکنند. و برخی هم صمیمیت بیش از حد در ابتدای امر به خرج می دهند و هر دو در سال های بعد و حتی بعد از استقلال از تبعاتش رنج می برند. ممنون
پاسخ:
سلام . بله درسته به دلیل تفاوت نسل ها معمولا توصیه می کنیم زوجین با خانواده هاشون زتدگی نکنن. اما گاهی شرایط لاجرم هست و چاره ای نیست . در این صورت اگه به یکسری از توصیه ها توجه کنن ان شاالله مشکلات به حداقل خودش میرسه. نزدیکی و بودن در یک ساختمان باعث بوجود اومدن توقع میشه. یعنی والدین انتظار دارن , عروسشون مرتب بهشون سر بزنه یا پسرشون مرتب اونجا باشه بهترین کار این هست که زن و شوهر جوان , قبلا با هم صحبت کنند به توافق برسن و برای رفت و آمدهاشون مرز مشخص بذارن. مثلا قرار بذارن چهارشنبه ها رو با والدینشون بگذرونن حالا یا اونا شام دعوتشون کنن یا خودشون برن منزل والدین. روزهای تعطیل و ایام عید رو هم برنامه بریزن مثلا چند روز اول عید رو با اونا باشن حالا یا سفر یا هر چی. اما بقیه ایام عید رپ در اختیار خودشون باشن. یکسری موارد هم هست که بالاخره غیرقابل پیش بینی هست مثل وقت بیماری یکی از والدین که دیگه ناچارا شرایط عادی تغییر می کنه و باید برخورد صبورانه ای رو در پیش گرفت. البته این میان نقش والدین و نوع رفتار و سطح توقعشون هم سرنوشت سازه و موثره. زوجین هم باید بدونن که با قبول شرایط وارد فاز تازه ای از زندگی میشن , پس باید صبرشون رو بالاببرن.از طرفی بدونن رفت و آمدهای بیش از حد و خلاف چهارچوب مشخص هم مناسب نیست. 
۰۶ مرداد ۹۷ ، ۰۷:۲۸ زهرا سادات

سلام طهورا جان

من یه پسر هشت ساله و یه دختر 25 ماهه داارم

سه ماهه دیگه دختر سومم رو بدنیا میارم

میخواستم یه سری راهنمایی کلی بابت نحوه رفتار با سومی جوری که دختر کوچیکم کمتر حسادت کنه ازتون بگیرم

اگه در خصوص افزایش اعتماد به نفس پسرم که هشت سالشه هم بهم کمک کنین ممنون میشم

اجتماعی هست ولی تو جلسات اول هر کلاسی ترس داره . و کلا خجالتی هست .

و اینکه خیلی دوست داره ناز و نوازش بشه

این ناز و نوازش محدودیت سنی نداره ؟ درخواست زیادش نشونه چیه ؟

بابت وقتی که ازتون میگیرم عذرخواهی میکنم.

پاسخ:
زهرا سادات عزیزم موضوع سوال شماطولانی هست . تایپ همه اینها برام مقدور نیست. لطفا شماره تماس بگذارید تا بهتون پیامک بدم و وقت مشاوره بگذارم. 
مشاوره ها هم رایگان است.
سلام

با سپیده خانم موافقم

ما خیلی دوست داریم از تجربه های امیدبخش و خوشحال کننده شماهم استفاده کنیم
پاسخ:
سلام. ان شاالله
سلام بانو
لطفا کمکم کنید.حالم خیلی بده اصلا نمیدونم برای چی دارم زندگی میکنم انگار هدف زندگیمو گم کردم قبلا سخنرانی گوش میدادم و کمی به خودم تکون میدادم و حرکت میکردم ولی الان کاملا ساکن شدم هیچ چیزی باعث حرکتم نمیشه همه کارام مونده اصلا انگیزه ندارم.قبلا مثلا میگفتن برای رضایت خدا فلان کار رو میکنم و میکردم ولی الان این حرفها هم منو تکون نمیده
پاسخ:
سلام. پیامرسان ایتا دارین؟اگه دارین وارد این کانال بشید ان شاالله نتیجه می گیریدjalasaaat@
aitaa.com/jalasaaat جلسات سبک زندگی
اگه سروش دارید ادرسش اینه
https://sapp.ir/jalasaaat 
اگه هم این پیامرسانها رو ندارین نصب کنید و وارد این کانال بشید. 
سلام
عیدتون مبارک
روز میلاد امام رضاست
کاش یک متن پرامید بگذارید
پاسخ:
سلام عزیزم عید شما هم مبارک ان شاالله در پناه الطاف کریمانه امام رضا باشید
سلام
عیدتون مبارک


آدم نمیدونه دلش باید بسوزه برای اینها یا ازشون متنفر باشه
پاسخ:
سلام. عید شما هم مبارک
براشون دعا کنید
واقعا طبیعت چه ظلمی کرده به این آقا امید که نمیتونه حامله بشه طفلک :D
۰۲ مرداد ۹۷ ، ۱۳:۱۲ همسرسیدعلی
اوا ....
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
**** ***** ***** ****
****** ******* **** **** ******* ******** *********** ***** ** ** ****** * **** **** ***** ****** *** ****
***** ** ****** ***** ****** ***** ***** ******** **** ** ***** **** *** *********** **** *** * ***** ***** *** *** *** ***** **** *** * *** * *** ** ***** ***** * **** *** * ***
***** * ***** *** *** ** ******* * ** ***** **** ** **** ******** ******* **** *** ***** ************* ***** *** * ** **** ***** ******* *** * ******* *** *** * *** ******* *** *** ***** **** * **** ** * **** **** ****** * ***
***** *** *** **** ****** *** ** ****** ************* * ****** ***** **** *** ***** **** * ***** **** ***** *** *** *** *** * **** **** ***** **** ****** * ****
** ***** ***** * ***** ********* ** * ***** ** **** *** **** * ***** ******** **** **** **** *** * ***** ** *** * ****** *************** *** ****** ********
***** **** ************* **** *** * * ***** *** ** ****** ** **** ***** ** ***** *** * ****** **** * *** ***** ******* ********** ******
** ** ** **** ***** * ******* ** ******* **** * **** ******** ****** ** * ******* ***** **** **** **** * ** *** **** ** * ** *** **** ** ***** **** **** * ******** ****** ***
***** ***** ** **** ***** ** *** ** ***** ****** ****** **** ******** ***** *** *** ** ***** * **** **** ***** ******* * *********** *** **** **** ** ******* ** **** * * ** **** **** ** **** ** *** ** ********* **** ******* **** ******** *** ** ******** ************* ****** **** *****
***** ** ********* * *** ****** ****** *** **
*** ** *** ***** *   ****** *** * *** ** **** *** ********* ** *** *** ****** ****** *** * **** **** ***** ******* *** ***** * ** **
*** ** ***** **** *** **** *** ** ***** **** *** *** **** ***** **** ***** *** * **** **** ** **** ** ***** * ****** *** ** ***** * *** **** *****
****** *** ****** ***** **** *** * ***** *** ** *** ** ********* ****** ** ****** *** *** ***** *** ** **** * ****** ******* **** ******** ** ****** **** ** * *** ** ***** ******* ******** **** ** ****
******** ******* ********* ***** *** * *** **** ********** **** * **** ***** **** ******** *** ********* ** **** ***** ****** ********* *** ***** *** * ** ** ***** **** ** * **** * *** **** *** ****** **** ***** ****** **** *********** ***** ** ****** **** *** *** ***** ***** ***** *****
******* ****** ***** **** **** * *** ** **** *** *** **** ***** ************** ** **** **** **** * *** ** ***** *** *** ****
*** * **** **** *** ****
******* ******* **** ** *** ****
** ************

**** ** ****** ****** * **** ********* **** ******* ***** ***** *** ******

******
**** *** ****
پاسخ:
سلام عزیزم. خواهر خوبم با وجود تنها بودن ایشون و اینکه شما هم خیلی حال خوب روحی ندارین و حوصله و وقت پر کردن اوقات تنهایی همسرتون رو ندارین رفتار ایشون اصلا عجیب نیست. البته این توجیه بدی رفتار ایشون نیست. رفتارش بده اما دلیل این رفتار بد خود شمایی. ایشون از صبح که شما سر کاری تنهاست وقتی عصر شما می ایی نه رمق داری نه حوصله . به اقرار خودتون خیلی هنر کنی شام بپزی . پاقعا خودت جای همسرت بودی برای پر کردن اوقات فراغتت چکار می کردی؟ایشون یا باید این مدت خالی رو بره سرکار یا اگه به هر دلیل امکانش نباشه خب خونه هست. شما باید یه فکری کنی. یا زندگی و همسرت یا سرکار. یه تدبیری باید انتخاب کنی که مشکل حل بشه مثلا مرخصی سه ماهه تابستون بگیر ولو بدون حقوق. یا ترتیبی بده دو سه روز در هفته خونه باشی . می دونم شرایط بارداری ات سخته اما اگه استراحتت بیشتر بشه شرایط بارداری ات هم راحتتر میشه. همس شما از تنهایی به این کار رو اورده دنبال چیزی هست که شما نمی تونی بهش بدی. دنبال همصحبته. باید فکری به حالش بکنی . هر چه زودترررر
راستش من بازم نفهمیدم اینکه امید خودش از خودش ناامید شده چه دلیلی میشه که مشاور هم از رحمت خدا ناامید بشه و همه ی درها رو به روی امید بسته ببینه و حتی بدتر از اون اینکه حاضر بشه اونو تو منجلابی که هست بیشتر فرو کنه.
ایشون یه سوال ساده از خودش می پرسید که آیا من قراره یه نفر رو توی منجلابی که هست بیشتر فرو کنم یا قراره کمکش کنم بیاد بیرون؟
وقتی یه نفر خودکشی می کنه دیگران سعی می کنن نجاتش بدن، چه اون طرف دلش بخواد نجات پیدا کنه و چه دلش نخواد. نمی دونم چطوری مشاورهای شما حساب می کنن که به این نتیجه می رسن که حتی طرف رو واگذار هم نکنن، دقیقا راهی پیش پاش بذارن که به بدتر شدن شرایطش کمک کنه!!
هر جور فکر می کنم به این نتیجه می رسم که چه مشاورهای ترسناکی تو دنیا وجود دارن... .
پاسخ:
شما از کجا می دونید که تلاشش رو نکرده؟ایشون تمام اونچه باید انجام بده رو انجام دادن. من که نمی تونم تمام مراحل کار ایشون رو اینجا بگذارم. اصلا امکانش نیست. 

سلام طهورا بانو

ببخشید من از دست دختر 7 ساله م کلافه ام اصلا از زندگیش راضی نیست.اصلا از هیچی راضی نمیشه .یه پسر 5 ساله هم دارم وقتی پسرم دنیا اومد تمام سعیمونو کردیم که به خاطر ورود پسرم اذیت نشه حتی به پسرم که نوزاد بود توجه آنچنانی نداشتیم و بیشتر توجهمون به دخترم بود.ولی حالا که پسرمم بزرگ شده دخترم مدام در حال مقایسه کردنه.جوری برخورد میکنه و این حس رو بهت منتقل میکنه که ما اونو از سر راه آوردیم مشکل اصلیم باهاش سر خریده تا وقتی چیزایی که میخواد فراهم میشه ما خوبیم اما وقتی یه چیزیو بگیم نه ما رو می بنده به حرف که بله شما ها بدقولین شماها دروغگویین .شما به من قول دادین فلان چیز رو بخرین شما بهم دروغ گفتین.اصلا مناعت طبع نداره از چیزایی که داره راضی نیست و اگه به اون باشه دوست داره تمام وقتشو صرف خرید کنه.والبته بگم ما خیلی از نظر مالی معمولی هستیم و خرید خیلی از خواسته هاش برامون سخته.من برای پسرم چیز زیادی نمی خرم مگر اینکه خودم ببینم فلان چیز رو   نداره براش تهیه کنم ولی با هر خرید دخترم چند برابر برادرش توقع داره. از این همه حرصش اعصابم خرد میشه و بعضی موقع ها بهش میگم البته با لحن بدی که تو چرا از هیچی راضی نمیشی.امروز دیگه بهش گفتم دیگه فقط چیزی برات خریداری میشه که من تشخیص بدم لازم داری پس لیست نده.که در صورت فراهم نشدن خواسته هات ما رو ببندی به حرف.اگه قرار باشه جایی بریم مسافرت به تنها چیزی که اهمیت میده چیزایی که میخواد بخره دیگه چیز دیگه ای براش مهم نیست خیلی هم بداخلاقه در مقابل دوستاش یعنی توی همکلاسی هاش یه دونه دوست هم نداره.

نمیدونم مشکل دخترم از چیه یه جایی توی برخورد باهاش اشتباه کردیم نمی دونم کجا.به قول شما توی 7 سال اول بوده لابد.اینم بگم خودم که بررسی میکنم می بینم خیلی توی 4-5 سالگیش بهش شاید آزادی ندادیم نمی دونم میشهه جبران کرد اون 7 سال رو؟چیزی که میدونم با این وضع اوضاع وخیم ترم میشه و توی نوجوونیش دیگه با این عزت نفس پایینش خدا به دادمون برسه.هرچی هم میخوام باهاش با محبت رفتار کنم این توقعاتش و بعد به دنبالپش حرف خوردن ها واقعا اذیت میکنه.و این رفتارهاش کاری میکنهه که ناخود آگاه به  پسرم چون ازش راضی ترم توجه بیشتری بکنم و همین هم وضع رو بدتر میکنه.ممنون میشم راهنماییم کنید

پاسخ:
سلام. یکی از اشتباهات بزرگ والدینی که وقتی عضو جدیدی وارد خانواده شون میشه  , به نوزاد تازه وارد توجه نمی کنن و همه توجه رو معطوف به بچه اول می کنن. این راه درستی برای ثبات رفتار فرزند اول و بهبود اوضاع و فرار از حسادت نیست.این مساله علاوه بر ضربه های روحی به نوزاد تازه وارد باعث بروز مشکلاتی برای بچه بزرگتر میشه یکی اش اینکه زیاده خواه میشه و دیگه هر کاری براش بکنی بازم کمه و اون راضی نمیشه. اساسا قرار نیست هر چی بچه خواست براش فراهم بشه. وقتی قراره به احتیاجات بچه توجه کنیم باید مجموعه مسایل رو بررسی کنیم. شرایط مالی مون رو در نظر بگیریم. نیاز حقیقی بچه رو در نظر بگیریم. از بین نیازهای غیر ضروری یک یا دوتا رو فقط انتخاب کنیم مثلا... دختر شما نیاز به یک دست لباس داره که واجبه تهیه بشه . توان مالی شما برای تهیه لباس پنجاه هزار تومنه. در کنارش دخترتون اصرار داره حتما کیف و کفش و گلسر و روسری دلخواهش رو بخرید. شما توان مازادت ده هزار تومنه که با پنجاه تومن جمعا ۶۰تومنه. پول لباس که حیاتی هست رو بگذارید کنار تا حتما بخرید بعد بهش توضیح بدید شما روسری مناسب , کفش خوب و گلسر داری اما اگه دوست داری می تونیم از بین روسری یا گل سر یکی اش رو برات تهیه کنیم حالا خودت انتخاب کن تا برات بخریم. دقت کنید هرگز نگید پول نداریم فقط بگید تو اینا رو داری و الان داشتن دوباره اش ضرورتی نداره. این کار باید همراه محبت و ارامش باشه اگه دیدید شلوغ کاری کرد داد زد اصلا کوچکترین واکنشی نشون ندید بگذارید عصابتیتش رو خالی کنه شما عادی به امور روزانه تون برسید وقتی اروم شد بهش بگید من خیلی دوستت دارم. اما این رفتارت رو دوست ندارم. آروم آروم باید یادش بدید. 
نداشتن ازادی عمل هم زیر هفت سال می تونه تنش زا باشه اما ازادی عمل در زیر هفت سال هم لجام گسیخته نیست و قواعد خودش رو داره. حتما توی تابستون براش یه برنامه ورزشی ترتیب بدید تا هیجاناتش کنترل بشه. یادتون باشه دعوا فایده نداره و جواب نمیده. در مورد اعتماد به نفسش هم یادم بندازین تا بهتون توصیه هایی بکنم . فعلا اینا رو انجام بدین.
۳۰ تیر ۹۷ ، ۲۰:۵۱ مــحــدثــه ...
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
**** ****
**** ** ***** *** ***** ** *** *****
***** ** ***** ***** **** ***** *** ***** ***************** ****** *** ******
** **** ****
** *** *** *** ** *** ***** ** ***** ** **** ****** **** ***** ** *** ***** ** *** ****** * ******* *** ** *** **** *********** ****** ** **** ** ****
*** **** *** * ** ***** **** ** *** ** ***** ***** ** **** ** *** *** **** ** *** ***** ** **** ***** ** ******** *** ***** ******* ** *** ***** ** ***** *** ***** * ***** * *** **** * ****** ** *** ** ***** ** ** ***** *** *** *********** ***** ******** ** ** ** *** ******* ** ***** **** ** ** * *** *** ***** ******* ** *** ** **** *** * ******* ** **** ******** * **** ******** ***** * ****** ** ******** *** ***** ** ** **** ** ***** ****** ** ******** * ******** ********** **** *** **** ** ** ***** * ******** **** *** **** ** ** **** *** ** ************ ** ** ********** ** ****** **** *** *** ** ** **** ** **** ** ********* **** ** ** ***** ***** ** ** * ** ** ** ** ** *** ******* ****** ** ** * ** ** ****** *** ** ****** **** ** **** ****** ****** **** ** *** ******* * ***** *** ** ***** ** *** **** * ** **** ** **** ***** ** ******* ** **** ** ** ** ** *** ** ** ****** ** ***** ** ** ** ** *** ** *** *** ** *** ** **** **** **** ** **** ** ***** *** ***** *** ** ***** ***** ********** ***** ** *** ** ****
** **** *** **** ****** ** ** *** ***** ***** ** ** *** ***** ** ******** ******* ******* **** **** ** ** * **** ******* ****** ** **** ** ** ***** ***** ***** **** ******
** **** ** **** **** **** ***** **** ******** ****** ** ****** ****
***** ** *** ***** ** ** *** **** ****** ** **** ** ** ** ***** ********* ** *****  ** ****** ** **** *** **** * ***** ** *** ****** ******* *** *** ******** ** *** **** *** ** **** *** ****** ***** *** **** *** **** *** ** ** ** ******* ** **** **** ** *** *** **** **** ** *** ***** ***** **** ***** *** * ****** ****** ********* *** ***** ** **** ** **** *** ******* ****** ****** ** ******** ***** *** **** *** **** ***** *** ***** ** **** **** ***** ***** ***** ** ** *** ****** *** *** ** *** ***** ** **** *** ** ******* ***** ******** **** ** **** **** * *** ***** ** ***** ** *** *** ****** **** ************ *** ******** ** ******** ** **** ** ** ******

** *** *** **** ** *** ***** ** **** ***** ****** ** ** *** *** ***** *** ******** ****** ** ** ***** ** **** *** ***** **** ****** ******* ***** *** *** ***** ***** ****** *********** ** *** ****** ** **** *** ** *** *** ** **** ******* ** ** *** ***** *** * ** *** ** ***** **** ***** ** *** *********** **** *** ***** ***** * **** *** * **** *** ***** ** *** ***** ****
*** ** *** *** ** ******* ** **** ***** ***** **** ** *** **** ** *** * ***** ** *** ***** ** **** ********* ** *** ***** ** ***** **** ** ******* *** ** *** ********* **** ****** **** * ***** ******** *** *** ***** ***** *** ** ********** *** **** *** * ** *** ******* ***** ** ***** * ** *** **** ** **** **** ***** *** ******** **** ** ***
***** ** **** *** ******* **** ****** ** ******
پاسخ:
سلام عزیزم . بحث در این رابطه خیلی گسترده و علمیه اصلا و ابدا نمیشه در قالب یک بله یا خیر ساده بهش پرداخت . اما معمولا در خانواده هایی که مثال زدید ,کلا ترس از ارتباط جنسی بوجود میاد . اما ممکنه مواردی هم باشه که صدق مثالتون باشه. 

۳۰ تیر ۹۷ ، ۱۲:۳۷ زهرا شیرازی

آدم میمونه واقعا چی بگه!
حق با شماست

خیلی جاها این ویروسها رو فقط باید از بقیه دور نگه داشت

اینها اصلاح بشو نیستن

۲۸ تیر ۹۷ ، ۲۳:۳۶ عینکی عینکی
با حرف ها تون موافقم. ولی تو هفت سال اول چه کار هایی باید برای بچه هامون انجام بدیم؟؟؟
پاسخ:
یکی از اهداف مهم در این سن بازی کردن , همبازی داشتن هست. این کار باعث میشه بچه علاوه بر رشد عقلی و اجتماعی و هوش , اعتماد به نفس پیدا کنه اضطرابش کنترل بشه. محبت کردن و در آغوش خانواده و خصوصا مادر بودن هم اهمیت زیادی داره. آزاد بودن در این سن تا جایی که صدمه نرسونه هم اهمیت داره
۲۸ تیر ۹۷ ، ۲۲:۱۲ دختر تنها
سلام طهورای عزیز
خوب هستید؟
دیدگ در جواب یک کامنت در مورد عالم ذر نوشتید، میشه منبعی جامع و کامل و البته ساده در موردش معرفی کنید، میدونم چقدر سرتون شلوغه ولی میشه یه پست هم در موردش بنویسید.
ممنونم ازتون
پاسخ:
سلام. پست که نمی تونم بنویسم چون ربطی به موضوع وبلاگ نداره  اندوخته هام برگرفته از گفته های اساتیدم مثل اقای عالی هست. کتابهایی که در موردشون خوندم به طور فصلی به این بخث اشاره کردن.

‌یه نفر میاد پیش مشاور و مشکلشو میگه و مشاور به جای اینکه به طرف کمک کنه تلاش می کنه مشکل بقیه رو حل کنه! این مشاور خودش از اساس مشکل داره. هنوز ایشون متوجه نشده اصلا شغلش چیه؟! متوجه نشده که پولو داره از یه بنده خدایی می گیره که مشکلشو حل کنه، اما خب برای حل مشکلات دیگران و به قول خودش جامعه تلاش می کنه!

خب الان ایشون بره خارج مشکلش کمتر میشه یا بیشتر یا همین طوری میمونه؟! قبول ندارین که بیشتر میشه؟ آیا این مشاور در مقابل بیشتر شدن مشکل اون شخص مسئولیتی ندارن و صرفا مسئول نجات (!!) دیگران از دست ایشون هستن؟!
اون وقت همین شماها به خیییییلی ها در شرایط بسیاااار بدی هی نمی گین توکل کنین و ناامید نباشین و ال و بل؟ خب الان چی شد؟ وقتی قضیه به چیزایی می رسه که به نظر شما خیلی دیگه خط قرمزن توکل و توسل و تلاش و دعا و همه رو باید گذاشت کنار و بچه رو فرستاد بره رژه ی همجنس بازا تو هلند!
بعید می دونم اون قدری که شما از اون بنده ی خدا ناامیدین خدا خودش ناامید باشه!! بعید میدونم اون قدری که شما طرد کردین این بنده خدا رو خدا طردش کرده باشه. امیدوارم خدا اون بنده ی خدا رو از شر تمام آدمایی که به جای تلاش برای حل مشکلش طردش می کنن و می فرستنش توی یه منجلاب بدتر. کاش یه مشاور بهتر رفته بود. حیف!


پاسخ:
ا تا زمانیکه تخصصی در امر مشاوره نداریم , حکم صادر کردن و نتیجه گرفتن یه کار درست و حرفه ای نیست عزیزم.شما از کجا می دونید ایشون بابت مشاوره پول گرفتن؟
گاهی وقتها نگاه مشاور , نگاه کلان به موضوع هست. شما روی زمین ایستادی چهار نفر دور و برت رو می بینی و بهشون اشراف دلری اما مشاور از روی تجربه و تحصیل , روی بام ایستاده و از بالا داره به ماجرا نگاه می کنه , پس وسعت دید و نگاهش با شما متفاوت میشه.,
من بخاطر فضای اینجا نمی تونم داستان دنباله دار و طولانی بنویسم لذا شما مطمین باشین ایشون تمام مراحلی رو که باید برن رو رفتن و نهایتا این مطلب رو گفتن. من نمی تونستم ریز به ریز همه رو بگم. 
خدا از ما ناامید نمیشه اما گاهی ما خودمون از خودمون ناامید میشیم . چقدر حیفه که آدم خودش از خودش ناامید بشه.
مساله اینجاست که امید اختلال روانی یا جنسی یا ژنتیکی نداشت اون از خودش ناامید شده بود با میل و انتخاب خودش قدم به تاریکی گذاشته بود. مسیرش رو نه اینکه نمی تونست بلکه نمی خواست که تغییر بده. 
بیم این بود که همان طور که یکروز امید آلوده شد , نفر بعدی فرزند شما یا همسرتون یا .... باشه. 
قضاوت کردن در مورد چیزی که اشرافی بهش نداریم کار درستی نیست.

سلام. 
سوالم بیربط به پستتون هست. میشه لطفا راهنماییم کنین؟ 
بیشتر اوقات ناراحتم. 

یه وقتهایی بی دلیل و اکثر اوقات به دلیل افکار مزاحمی که صبح تا شب همراهمن و اذیتم میکنن. خیلی سعی میکنم به خودم غلبه کنم. ولی این افکار دست خودم نیستن و به راحتی هم نمیتونم از دستشون خلاص شم. خسته شدم. دلم میخواد صبح که از خواب بیدار میشم سرحال و شاداب باشم و با انرژی به کارهام برسم. ولی اکثر اوقات بی حوصله و ناراحتم. خیلی سعی میکنم حال و هوام رو خوب نگه دارم. ولی تاثیر زیادی نداره. یه چند روز خوبم و اکثر اوقات نه. اصلا حس میکنم یه درجه خفیفی افسردگی دارم. نمیدونم.

سلام. 
سوالم بیربط به پستتون هست. میشه لطفا راهنماییم کنین؟ 
بیشتر اوقات ناراحتم. 

یه وقتهایی بی دلیل و اکثر اوقات به دلیل افکار مزاحمی که صبح تا شب همراهمن و اذیتم میکنن. خیلی سعی میکنم به خودم غلبه کنم. ولی این افکار دست خودم نیستن و به راحتی هم نمیتونم از دستشون خلاص شم. خسته شدم. دلم میخواد صبح که از خواب بیدار میشم سرحال و شاداب باشم و با انرژی به کارهام برسم. ولی اکثر اوقات بی حوصله و ناراحتم. خیلی سعی میکنم حال و هوام رو خوب نگه دارم. ولی تاثیر زیادی نداره. یه چند روز خوبم و اکثر اوقات نه. اصلا حس میکنم یه درجه خفیفی افسردگی دارم. نمیدونم.

پاسخ:
سلام. افکارتون چیه؟باید توضیحاتتون بیشتر باشه اینا خیلی گنگ هستن. 
۲۷ تیر ۹۷ ، ۱۹:۲۲ ریحانه مامان دوقلو ها
نظرات رو که می خوندم چقدر خوشحال شدم که بخاطر خودم و بچه ها کارم رو ول کردم و شدم مادر خانواده دار 
امیدوارم وجودم تو خونه موثر باشه 
در مورد مواجهه با بیحجابان رفتار و عکس العمل خودمون با اونها چطور باشه 
دوقلوهام 7 سالشونه و دخترم خداروشکر اصلا دوست نداره بی روسری بره بیرون 
پاسخ:
هر چند کار خوبی کردین که خونه موندین و نظارت روی بچه هاتون رو مستقیم انجام دادین اما این همه راه نیست . این لازمه اما کافی نیست
اینطوری که غرب میشه یه کلونی فاسدی که از جهان جداست و هیچ درمانی هم نداره و باید به مرور از درون نابود شه. 
تردید دارم. اما نمیدونم. شایدم حق با شما باشه. 
پاسخ:
این مشکلات محصول روانشناسی , اعتقادات بی ریشه و آزادی سرشار از بندگی و بردگی غرب هست. خود کرده را تدبیر هست؟؟ 
یک وقت هست که ما این مشکل رو در نوجوانی یا ابتدای جوانی می بینیم , در اون صورت هر چند نه قاطعانه و صد در صد اما با درصدی امیدواری برای اصلاح اقدام می کنیم. اما بعد از این دوران همان درصدهای ناچیز هم احتمالش برای اصلاح کم تر و ناچیزتر و بسا , محوتر میشه. هرچند انسانهای بااراده می تونن با استعانت از قدرت اراده به کمک خودشون بیان اما با کمال تاسف باید حقیقت تلخی رو گفت . احتمال بازگشت این افراد نزدیک به صفره. 
شاید ملموس تر باشه اگه براتون یه فرضیه رو مطرح کنم.. فرض کنید فرزندی دارید که در ابتدای سن نوجوانی است. فرزند شما دوستی داره که دست به همجنس بازی یا خودارضایی میزنه و همکلاس و همنشین فرزند شماست .واکنش کاملا طبیعی و دفاعی شما به مساله چیه؟روشنفکرانه از کنارش می گذرید؟با اولیای بچه و اولیای مدرسه صحبت می کنید و صبر می کنید که اون بچه در عین اینکه به همنشینی و دوستی با فرزندتون ادامه میده , امیدوار به درمانش میشید یا از فرزندتون محافظت می کنید و هر گونه ارتباط رو منع می کنید؟پاسخ شما اگر از روی حقیقت درونی باشه که ان شاالله هست , راه بنده رو برای پاسخگویی به شما هموار می کنه
عزیزم شما خیلی لطف دارید و بزرگوارید 
بند آخری که مرقوم فرمودید در پاسخ ، کاملا درسته  چون مفهوم آیه ی قرآنه
«هیچ قومی اصلاح نمیشن مگر اینکه خودشون بخوان»
در این رابطه ، اثبات  روش صحیحی نیست
کما فی السابق علاقمندم از نکاتی که در پستهای شما وجود داره استفاده کنم.
خداوند افرادی چون شما ومبلغانی چون همسر شما را برای اسلام حفظ بفرماید ان شاالله
پاسخ:
سلامت باشید جانم

سلام

خوب واقعا اشکالش چیه ؟ این آقا هم تمایلاتش اینجوریه ۰اگر معتقد هستین که بیماره ٫ خب کمکش کنیم که درمان بشه . اگر هم بیمار نیست ٫ که خو قبول کنیم بعضی افراد اینجوری هست و وجودشون را بپذیریم .این فرد هر چه که هست در درگاه خدا به جان ارزیده ٫ ما چکاره هستیم که براش حکم ببریم و به جای کمک کردن سنگ قلابش کنیم که جایش اینجا نیست و بهتر است ترک دیار کند ?

پاسخ:
سلام
اشکالاتش خیلی زیاده مثل اختلال در نظم آفرینش اختلال در سلامتی روحی و جسمی فرد افزایش آمار افسردگی و بیماریهای خاص و حاد فساد سایرین و شاید اینها و بقیه عوامل بوده که خدا همجنس گرایی را حرام عنوان کرده.
نمیشه گفت خب فلانی تمایلاتش اینه ولش کنیم به حال خودش. چون اون فقط به خودش صدمه نمی زنه مثل یه بز گر تمام گله رو گر می کنه. یه روز امید سالم بود وقتی با یه همجنس باز دوست وهمنشین شد به اینجا رسید. چه ضمانتی هست نفر بعدی فرزند شما یا شوهر شما نباشه. اگه خدایی نکرده یه روز باخبر بشی دختر یا پسرت یا همسرت به این راه افتادن هم باز همین قدر روشنفکرانه باهاش برخورد می کنید؟
چند بار گفتم بازم عرض می کنم امید بیمار نبود . بیمار نیست. به دلایل اخلاقی و تربیتی به این مسیر افتاد. 
اینکه اونو همین طور که هست قبول کنیم یعنی هیچ وقت برای اصلاح هیچ کس اقدام نکنیم و فرد رو اونجوری که هست بپذیریم. فرد وسواسی رو درمان نکنیم چون از وضعش راضیه. فرد افسرده رو درمان نکنیم چون همینی که هست. دنبال دلیل اشتیاق یه عده به قتل نباشیم چون اونا اینطوری راضین. دنبال این نباشیم که چرا یه عده در عین پول دار بودن دزدی می کنن چون اونا همین هستن . دنبال درمان بچه ای که خودارضایی می کنه نباشیم چون اون مشکلی باهاش نداره.... خب بزرگوار این طوری و با این فرض که جنگل از محیط زندگی ما شرافتمندانه تره. پس اگه اینطوره چرا خدا برای قوم لوط پیامبر فرستاد. چرا اصلا این کار حرام اعلام شد. یعنی نعوذبالله اولین کسی که بی دلیل تو کار بقیه دخالت کرد خود خدا بود. چون در امری وارد شد که لازم نبود وارد بشه.
در مورد اینکه چرا رفتن براش بهتره بود در کامنت های دیگه گفتم . محبت فرموده مطالعه کنید
خدایا  مو به تنم سیخ شده 
ینی همه چیزایی که تو این سالها از غریبه ها می شنیدیم به خودش رنگ واقعیت گرفته؟؟؟
استغفرالله
خیلی ناراحتم طهورا بانو  خیلی
این روزها برای من و همسرم زندگی کردن با دیگران سخت شده همیشه دلمون میره نزد رهبرمون ، پیامبر ص و حضرت علی ع
اینجوری کمی می تونیم تنهایی های اون ها رو بفهمیم!  چه فهم پر هزینه ای!
اکثر تحصیل کرده های دور و بر ما اسلام رو قبول ندارن رهبر عزیزمون رو اصلا ! اسم مملکتمون رو منهای یک کلمه اسلام پذیرفتن....!  
 پس از این همه دانش و آگاهی و روشنفکری،  تازه  عرب  رو از عجم سوا می کنند  ،  خدایا چه سخته اینجور زندگی کردن
من یک معلمم که تو دبستان !  کار من شده پاک کردن افکار غلطی که همین اولیا در مورد دین رهبر کشور و غیرت ذره ذره تو دهن نوجوون ها کاشتن
که متاسفانه چون هدف همه پرسنل مدرسه همین نیس به جای درست و حسابی نمی رسیم!
تو بیشتر دور همی ها کار من و همسرم شده  دفاع و توضیح
جالبه که به همسرم میگن بسه  دیگه  انقدر تو پرانتز نذار خودتو زندگیتو!
طهورا بانو  باید بهتون بگم تربیت فرزندم هم تو این اوضاع  بسیار سخت شده
من خیلی سال هست که خواننده ی وبلاگتون هستم 
از خیلی نکات استفاده کردم ممنون.اما تا به حال  نظری ننوشتم
امروز اما خون به جوش آمده ام امانم نداد.
کاش همه درک کنند که :
 تا خانواده درمان نشه جامعه بیمار خواهد ماند . این نظر همیشگی من و همسرمه
ما که امیدمون فقط سایه توجهات حضرت ولی عصر عج  و خدای بزرگ هست
به امید ظهور ان شاالله
پاسخ:
سلام. برام باعث خوشبختی که شما با اینجا همراهید.
بله نظر منم همینه اول خانواده. نکته این پست هم , همین بود. خانواده فکر می کرد میشه تمام مسوولیتها رو انداخت گردن مدرسه و بعد رفت دنبال پول. شما نکته این پست رو گرفتید .
یه توصیه خواهرانه در جمع های فامیلی , دنبال اثبات نباشید. لزومی به این کار نیست. هیچ تغییر خاصی رخ نمیده. نگاه کنید ببینید در بین تمام بحث هایی که داشتید چقدر به نتیجه رسیدید؟چند نفر؟چند درصد؟واقعیت اینه که اکثر این افراد دنبال راه نیستند چون در بیراهه گم شدن و به همین راضی ان. یادتون باشه هیچ قومی اصلاح نمیشن مگر اینکه خودشون بخوان
سلام...وقت بخیر
میشه بیشتر توضیح بدین؟آیا این اختلال ریشه در تربیت غیرصحیح داره یا نه ذاتی هست؟آیا میشه زودتر متوجه شد کهوفرزند پسر همچین مشکلی داره؟میشه پیشگیری کرد یا درمان؟
پاسخ:
سلام.
سلامت باشید. این مورد اصلا اختلال نیست. اختلال ها ممکنه جنبه پزشکی یا روانی و جسمی داشته باشه که اصلا در حوزه کار و,تشخیص ما نیست. این مورد دقیقا یک نقص تربیتی هست.,
امید در واقع مشکل جسمی و پزشکی نداشت . این مشکل به دلیل نه کم توجهی که بی توجهی والدین در هفت سال اول زندگی و نقص جدی در دوران نوجوانی فرزندشون بود که سرنوشت تلخی رو رقم زد. البته که میشه پیشگیری کرد. 
۲۷ تیر ۹۷ ، ۱۱:۰۸ ریحانه مامان دوقلو ها
سلام 
وایییییییییییی خدای من 
یعنی تو محیط دانشگاه اینطور شده؟تو مدرسه ؟
مگه اینجور مسائل تو کشور ما هم زیاده؟
فکرش هم آدم رو دیوونه می کنه 
همینجوری با حال و اوضاع این روز های جامعه تن و بدنمون همش داره میلرزه . حالا اینم شد قوز بالا قوز 
خواهر جان شما چه راهکاری دارید برای مواقعی که بیحجاب ها رو میبینیم؟
چند باری صبح های جمعه همراه خانواده به کوه نزدیک خونه رفتیم اونجا افرادی کاملا بیحجاب دیدم یه بار هم تو شهر دخترکان یا زنانی رو دیدم هر کدوم ترک موتور پسران ..... بودن که یکیشون کاملا بیحجاب بود و با آرایشی که بیشتر احساس حالت تهوع بهت دست میدادتا زیبایی
اینجور مواقع باید چکار کرد؟
پاسخ:
سلام. نه الحمدالله تو کشور ما آمارش اصلا به اندازه کشورهای اروپایی نیست اما اینم نیست که بگین مشکلی وجود نداره.
این مورد ریشه دار هست. مادر شاغل بوده. تمام تمرکزش فقط روی پولی بوده که باهاش خرج مدرسه غیرانتفاعی رو بده بچه بره دانشگاه. پسر تک فرزند بوده , همیشه تنها بوده همیشه هر چی می خواسته فراهم بوده ,و..... نهایتا در دانشگاه با حلقه دوستان نامناسب به انفجار رسیده. برای بررسی مشکل باید به هفت سال اول کودک برگشت. 
منظورتون خودتون هستید که چکار کنید یا کوچولوتون؟اگه منظورتون بچه هان بفرمایید چند ساله هستند؟
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام‌..خسته نباشین هرحای نظرم رو صلاح دونستین حذف کنین ** ***** ****
** *** *** ***** **** ***** *** **** ****** **** * **** ** *** ***** *** ***** **** **** ***** *** **** ***** ******* **** ***** ** ********* ** ******* ** **** ***** ****** ************** *** **** ** *** ** **** ****** **** ********* ** *********** *** ***** ** ** ** *** ***** ***** **** * ** ** ** ****** **** ** *** ***** **** **** **** **** *** ** ***** ** ***** ****** ***** ** **** ** **** ***** **** *** * *** *** *** ** *** **** **** ** *** *** ** ********* **** *** ****** *** ** *** **** ** ** **** **** * ******** ** ** ****** ****** 
پاسخ:
سلام . ممنون همچنین.
نه عزیزم اصلا این مورد اختلال نبود. بحث اصلا وارد این جنبه های خاص نمیشد چون این مرحله اصلا در حوزه تخصص ما نیست . موضوع دقیقا تربیتی بود.
۲۷ تیر ۹۷ ، ۰۷:۱۴ زهرا سادات

سلام

خدای من

چرا اینجوری

یعنی یهو اینطوری شده ؟!!!

یهو که غیر ممکنه ؟

طهورا جون من واقعا می ترسم از بچه هام

یعنی چطوری ممکنه تمام تلاشهای ادم یهو اینجوری جواب بده ؟

ثمره همه زندگیمون بشه این .....

می ترسم ...

 

 

ببخشید استاد دانشگاه همون مشاور بود درسته ؟

پاسخ:
سلام. نه یهو که نبود. یک فرایند تربیتی و نظارتی غلط پشت مساله بود. 
تربیت اساسا یه مقوله حساس هست . نمیشه بگی فلان کار رو می کنم دیگه قطعا ضمانت تربیت بچه ام نمیشه.
تربیت درست اصلا به قبل از ازدواج و سلامت والدین برمی گرده. بعد به نطفه پاک. رزق حلال. مال خمس داده شده. محیط زندگی سالم. پدر و مادر همراه و جو آرام تربیتی. محیط سالم دوستان و مدرسه. معلم خوب و بعد تازه پای خود فرد وسط میاد. انسان می تونه راهش رو خودش انتخاب کنه. مسیری که خودش انتخاب می کنه. تعهدی که خودش در عالم زر , قبل ولادتش داده و پذیرفته همه موثره. به همین دلیله که حتی فرزندان اولیای الهی و انبیا و امامان هم گاهی منحرف میشدن.
سلاح بزرگ ما دعاست. خیلی برای بچه هاتون دعا کنید. استادی داشتیم که وقتی دوره تربیتی مون باهاش تموم شد در اخرین جلسه و اخرین دقایق گفت.. بچه ها هر چی تو این مدت یادتون دادم فقط یک درصد راه هست ۹۹درصدش دعاست.
واقعا تنها راه حل همین بود؟!
پاسخ:
در این مرحله و در این مورد و یا موارد مشابه در کمال تاسف بله. فقط باید از بقیه جداشون کرد. مشکلات جنسی و بعضی مسایل اخلاقی به سرعت پخش میشه.,ویروسش فاجعه است. مثل وبا و طاعون می مونه گاهی تنها راه علاج نجات بازمانده هاست. 
سلام. اتفاقا این موضوع خیلی برای من جای سوال و بحثه. تو فضای مجازی و تو اکثر پیج ها، این موضوع رو تحت عنوان اینکه تمایلاتشون دست خودشون نیست و باید بهشون حق داد و هر کسی رو آزاد گذاشت هر طور میخواد زندگی کنه عنوان میکنن. میگن اینا ک ب جامعه ضرری نمیرسونن و کاری ندارن. باید بهشون حق داد. دست خودشون نیست و اگر جلوی تمایلشون گرفته بشه خیلی آسیب می بینند و این برخلاف انسانیته.
هیچ کس هم نمیاد منطقی و واضح توضیح بده این کار چ اثراتی روی جامعه داره... من خودم فکر میکنم ترویج این موضوع ،اثر القایی رو بقیه ی افراد داره و جامعه رو به کل از هم گسیخته میکنه، اما خیلیا با این حرف قانع نمیشن و میگن تو زندگی خصوصی و تمایلات بقیه نباید دخالت کرد‌. ممنون میشم توضیح بدید...
پاسخ:
سلام اون بخشی که دست خودشون نیست اختلالات ژنتیکی و هورمونی و جسمی هست. اونا فرق دارن و اصلا در حوزه تشخیص ما نیستن.اما افرادی مثل نمونه پست در کمال صحت و با تشخیص دست به همجنس بازی می زنن. این عمل علاوه بر اینکه نظم هستی رو بهم میزنه به سلامت جامعه و فرد صدمه های جبران ناپذیر می زنه. حرام هست و باعث بروز پدیده های اسفناک اجتماعی فرهنگی و اعتقادی میشه.
اگه بنا بود در بعضی امور خلاف طبیعت , سلامت و اعتقاد و فرهنگ و اخلاق وارد شد پس اساس نهی از منکر چیه؟
آیا فردی که ادعای روشنفکری می کنه و معتقده نباید در امر خصوصی این فرد دخالت کرد خودش حاضره شوهرش با این فرد رفت و امد کنه یا می پذیره که پسرش با این ادم دوست باشه؟یا پزهای روشنفکری اش فقط برای ماست؟
۲۶ تیر ۹۷ ، ۱۹:۳۹ پلڪــــ شیشـہ اے
...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">