فرازونشیب زندگی طلبگی ما(همنفس طلبه)

هم قدم تا خدا آباد

همنفس طلبه

طبقه بندی موضوعی

قصه های تکراری ... رنج های بی پایان...

سه شنبه, ۱۴ فروردين ۱۳۹۷، ۱۱:۰۳ ق.ظ

مادر سردرگم و کلافه بود . هر از گاهی آه بلندی می کشید و ساکت می شد و دوباره شروع به صحبت می کرد . پیدا بود که به شدت ناراحت و عصبی است . می دانستم که اول باید مادر را آرام کنم بعد به سراغ مشکل فرزندش بروم . صدای لرزان و سکوت گاه و بیگاهش نشان از بغض فروخورده ای می داد که آزار دهنده بود . دلم می خواست مرهمی باشم روی دلش . دوست داشتم آرامش کنم . کار سختی بود اما...

فقط باید مادر باشی تا بفهمی چقدر سخت است که یک روز ناغافل بفهمی که پسر نوجوانت پای فیلم های نامناسب نشسته است . آنهم پسری که همیشه آرام و ساکت است . پسری که سرش توی درس و کتاب و مدرسه اش هست .

آن وقت هزار فکر و خیال به ذهنت هجوم می آورد که شاید من کم کاری کرده ام . شاید پدرش پول نادرست به خانه آورده . شاید این نتیجه رفت و آمد با فلانی است . شاید دوستان ناباب پسرم را از راه به در آورده اند . شاید این بخاطر ندادن خمس های سالانه است . شاید نتیجه تماشای فیلم های ماهواره است شاید .....

حالا دیگر کار از کار گذشته و شخم زدن این شایدها ، خیلی فایده ندارد . باید دنبال راه حل گشت . باید این غده سرطانی را درمان کرد . باید این مشکل را برطرف کرد .

مادر... همچنان جسته و گریخته ، ریز ریز گریه می کرد و توضیح می داد که ....

گوشی تلفن را محکم توی دستهایم گرفتم . پیش خودم فکر می کردم اگر من جای او بودم . اگر این فرزند ، فرزند من بود ... راستش حتی تصورش هم وحشتناک است ...


کار سختی بود اما ، مادر را آرام کردم . این آرامش حق او بود . 

طبق عادت همیشگی ام خواستم که قلم و کاغذ بیاورد تا آنچه می گویم را یادداشت کند. برحسب تجربه می دانستم که به دلیل فشار روحی ممکن است بخش زیادی از آنچه می گویم را فراموش کند : پسر شما درون گراست . نباید فکر کنید اینکه تمام مدت آرام و ساکت سرش توی درس و کتابش است ، نشان از آرام بودن اوضاع است . برعکس این طور مواقع زنگ خطر به صدا درمی آید . باید حساس باشید . کنجکاور باشید . همان قدر که بسیج رفتن و هیات رفتن ، برای یک نوجوان مصونیت نمی آورد ، مطمئن باشید که درس خواندن و از صبح تاشب پای تکالیف مدرسه نشستن هم نشان دهنده بروفق مراد بودن اوضاع نیست . اتفاقا باید خیلی زودتر از اینها نسبت به این حالت فرزندتان کنجکاو می شدید و حساسیت نشان می دادید. 

در شرایط فعلی نوجوان شما نمی داند که شما متوجه شده اید که او در لحظات تنهایی اش ، فیلم ها و تصاویر نامناسب می بیند پس باید با احتیاط رفتار کنید تا قبح مساله نریزد و شان شما هم حفظ شود.

این روش البته در مواجه با مشکل مشابه در زندگی زناشویی هم کاملا" صادق است و می تواند راهکار خوبی باشد .

یادمان باشد در مسایل تربیتی و خانوادگی اصل در با تدبیرعمل کردن است نه احساسی و هیجانی برخورد کردن . لذا آهسته اما با دقت گام برمی داریم . در اولین قدم نظارت غیر محسوس خودتان را روی فرزندتان بیشتر کنید . مثلا" از این پس تا جاییکه ممکن است او را در خانه تنها نگذارید . به بهانه هایی مثل تغییر دکوراسیون منزل ، تلوزیون و کامپیوتر را از اتاق او به محل عمومی خانه مثلا پذیرایی منتقل کنید . پرکاری و خصوصا پرکردن صحیح اوقات فراغت راه حل مناسبی برای عدم کشش نوجوان ها به تماشای این تصاویر و فیلم هاست . پس تا جاییکه ممکن هست اوقات او را با دادن مسئولیت های مناسب سن و توانش پر کنید . 

اگر فرزند شما بالای سیزده سال است معاد باوری و اعتقادات مذهبی را در او تقویت کنید .

مادر در حالیکه مشخص بود مشغول یادداشت برداری است ، سرفه کوتاهی کرد و پرسید : یعنی بهش نگم که فهمیدم . می خواستم امروز که برگشت سیاه و کبودش کنم . می خواستم ... وسط حرفش پریدم که : خواهر جان توضیح دادم که برخورد هیجانی درست نیست . کتک زدن که راهش نیست عزیزم . فردا که پرزورتر از امروز شد تلافی اش را سر شما در می آورد . لازم نیست مستقیما" بهش بگید که ماجرا را فهمیدید اما او را در خوف و رجای دانستن یا ندانستن قرار بدهید . یک جاهایی جوری برخورد کنیم که تصور کند ما فهمیده ایم و یک جاهایی جوری برخورد کنیم که مطمئن شود ما چیزی نمی دانیم . اما این در صورتی موثرتر خواهد بود که ما رابطه صمیمی و درستی با نوجوان مان داشته باشیم . شاه کلید حفظ نوجوانان در بحران نوجوانی ، ارتباط درست و صمیمی با اوست .

در ادامه برای محکم کاری گفتم : عزیزم رابطه درست و مناسب و به دور از تنش میان شما و همسرتون هم می تونه گره گشا باشه . سعی کنید فضای خونه تون فضای صمیمی و آرومی باشه.

همه چیز را تمام شده تصور می کردم که یکدفعه بغض زن ترکید ...

پشت تلفن هاج و واج مانده بودم که چه شد پس ... آروم شده بود که ؟!!!

زن از پشت صدای بغض آلودش گفت : کدوم آرامش خانوم ؟ فکر می کنید پسر من این فیلمها رو از کجا آورده ؟ وقتی پدرش تمام وقتش رو پای این فیلمها می گذرونه تکلیف من چیه ؟ کدوم آرامش ؟ وقتی بابای بچه ات سرش توی تصاویر نامناسبه تکلیف من چیه ؟ 

شما نمی دونی درد من چیه ؟ باید مادر باشید تا بدونی وقتی پسر هفت ساله ات میاد و میگه از بابام بدم می آید یعنی چی ؟ باید مادر باشید تا بدونی وقتی همون پسر بهت می گه نصف شب که رفتم آب بخورم بابا رو دیدم که داشت فیلم بد می دید . حالم از بابام بهم می خوره ، یعنی چی ؟


زن تلفن رو قطع کرده بود . خدا رو شکر که قطع کرده بود و صدای هق هق گریه های منو نمی شنید.




این رو اینجا نقل کردم تا بدونید همان طور که مردن آدمها برای پزشکان و پرستاران عادی و تکراری نمیشه شنیدن غصه های مردم هم برای ما عادی و تکراری نمیشه . بارها و بارها با غصه های شما گریه کردم . در خلوت خودم سر همه عالم و آدم دادکشیدم . این خاطره ، یکی از عادی ترین و معمولی ترین خاطره هاست . نقل بعضی شون واقعا ممکن نیست . شنیدنش برای شما و بازگو کردنش برای من سخته خیلی سخت . درست مثل آخرین موردی که داشتم ....همین دیشب یا همون دوشب پیش ... یا اون دختر نوجوانی که قبل عید مشکل داشت ...یا .....

موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۷/۰۱/۱۴
سیده طهورا آل طاها

فیلم های مستهجن

نظرات  (۲۰)

سلام و خسته نباشید
خیلی عالیه.

بازگو کردن و خواندن سخته ولی عوضش چیزهای خوبی دستگیرمون میشه که تو زندگی جلوی اشتباهات رو بگیریم.
نوشته هاتون خیلی کمک کننده س.
پاسخ:
سلام سلامت باشید.
ممنون از پاسخ گوییتون 
پس از نظر شما کی میتونم این مفاهیم رو بهم دخترم یاد بدم؟
پاسخ:
به همسرتون یاد بدید عزیزم. دختر شما الان از ایشون داره الگو برداری می کنه
سلام طهورای عزیزم
من مادر یه دختر سیزده ماهه هستم
واقعیتش اینه که از نظر اطرافیان من یه مادر سهل گیرم که زیادی با بچه ام مهربونم و اصلا دعواش نمی کنم یا جدیتی تو کارم نشون نمیدم 
از نظر خودم این جور نیست 
نسبت به کارهایی که برای فرزندم خطرناکه حساسیت زیادی نشون میدم و دخترم هم متوجه این حساسیت ها هست .... میخواد اون کاری رو انجام بده که من دوست ندارم چندین مرتبه برمیگرده واکنش من رو ببینه ... 
و  مساله ای که باهاش مواجه هستم اینه که وقتایی که دخترم تو موقعیت های شلوغ و مهمونی اصلا نمیخوابه ، این از نظر بقیه بده .. میگن چرا اخم نمیکنی بهش؟ تا متوجه بد بودن کارش بشه ... 
آخه یه بچه سیزده ماهه هنوز درک درستی ازاز این مسائل نداره که من بخوام با اخمم دل اونو برنجونم... 
به نظربه شما چه کاری درسته؟ من باید چیکار کنم؟ ممنون میشم راهنمایی کنید
پاسخ:
سلام عزیزم. کار درستی می کنید . به حرفهای غیر منطقی بها ندین

سلام طهورا خانم  وقتتون بخیر. یه سؤال داشتم اگه پاسخ بدین خیلی ممنون میشم راهنماییم کنید. من حدود یکساله ازدواج کردم.  ********* شاغل هستم و ماشین داشتم قبل از ازدواج و همسرم ماشین نداره. ماشینمو در اختیار ایشون میذارم و ایشون کاراشو میکنه و سرکار میره و حتی مقداری از کارای خانوادشو هم با ماشین من انجام میده. حالا اخیرا انتظار داره من ماشینمو در اختیار یکی دو تا از اقوامش هم بذارم و  بدون اجازه من اینکارو کرده و من ناراحت شدم. بنظرتون چیکار باید بکنم. ***********

خیلی ممنون.

پاسخ:
سلام عزیزم با توجه به شناختی که فرمودید از ایشون در این یکسال دارید و همین طور از خانواده شون اصلا از ابتدا نباید این کار رو می کردید . یعنی بهتر بود که از ابتدا به همسرتون می گفتید ماشین رو فقط خودشون برای انجام کارهای مربوط به خانواده استفاده کنن و خیلی محترمانه و زیبا مطرح می کردید که تمایل ندارین به دست کس دیگه ای بدین حتی می تونستید ماشین رو بفروشید تا مشکل ساز نشه . در کنارش همسرتون تلاش کنن خودشون یه ماشین بخرن . این طوری از بروز این اتفاقات جلوگیری می شد . الان هم می تونید با همسرتون صحبت کنید که یا قصد فروش ماشین رو دارید و براش یه بهانه جور کنید یا رسما اما محترمانه و بدون تنش بهش توضیح بدید تمایلی ندارین که ماشین رو دست کسی بدین . در غیر این صورت چاره ای جز کنار آمدن با شرایط موجود نیست . اصلا یکی از دلایلی که ما به خانمها توصیه می کنیم رانندگی یاد بگیرین اما این طور نباشه که مرتب پشت ماشین باشید همین هست . همین که مرد متوقع می شه و کم کم وظایف خودش رو به دوش زن می اندازه و می گه خودت انجام بده تو که رانندگی بلدی ماشین هم که هست . در مورد شما که کلا ماجرا یه کم عمق بیشتری پیدا می کنه ماشین هم مال شماست .

من راه حل رو کاملا منطقی بهتون عرض کردم اما جدای این پاسخ یه چیزی عرض کنم خدمتتون ؟ اگر من شخصا بودم و احساس می کردم اگه بخوام این مطلب رو بگم زندگی دچار تنش می شه و آرامش به هم می خوره ترجیح می دادم که با خدا معامله کنم . یعنی بگم خدایا من این مالم رو این ماشین رو در راه رضای تو و به امید تعجیل در فرج امام زمان و برای رضایت امام رضا در اختیار شوهرم می ذارم که اگر کسی هم گره ای تو کارش هست بیاد با این ماشین گره اش رو باز کنه و من بخاطر تو روی نفسم پا می ذارم و مالم رو طلب نمی کنم اما در عوضش از شما می خوام که مثلا یه نسل سالم و صالح بهم بدی . یا در عوض از شما می خوام عاقبت به خیری بهم بدی . یا هر چیز دیگه .... به نظر من بچه شیعه باید زیرک باشه وقتی یه خدایی به این بخشندگی داره اونم بخشنده باشه اما از بخشنده ی برتر یه چیز خوب طلب کنه . حالا دیگه تصمیم با شماست 
سلام مجدد
اگر امکانش نیست که بهم ایمیل بدید اینجا بفرمایید
فقط من یکم عجله دارم برای جواب اگر زحمتی نیست
پاسخ:
سلام. عزیزم من اصلا متوجه منظورتون نشدم.اگه دوست دارین شماره تون رو بگذارید من وقت مشاوره بدم بهتون. این طوری من اصلا متوجه مشکلتون نشدم
۰۳ ارديبهشت ۹۷ ، ۰۹:۲۸ علی رضا عظیمی راد
سلام
فرا رسیدن اعیاد شعبانیه و قرارگرفتن در جرگه 100 وبلاگ برتر بیان در سال 96 را خدمت شما تبریک عرض میکنم.
محجبه میزبان نگاه ها و افکار زیبای شماست.
mohajabe.blog.ir
پاسخ:
سلام . متشکرم ان شاالله خدمت می رسم
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام طهورا خانوم ی بار پیام دادم گفتم شاید ثبت نشده برا **** ****** ****** ******
**** ***** ******* *** ****
***********
****** **** ****
پاسخ:
سلام. نه پیامی از شما ثبت نشده بود. براتون پیامک می فرستم
۲۸ فروردين ۹۷ ، ۰۷:۳۰ همسر سید علی
سلام بانو جان 
سال نو و اعیاد گذشته مبارک :)
هیعیی روزگار ...
چند وقته پیش با روانشناس مدرسه امون در رابطه با شغلش و خوبی ها و بدی های کار مشاوره و تجربیاتش صحبت می کردم، یک چیزهایی از مشاوره هاش گفت ، دهن من باز مونده بود، 10 سال تو مرکز مشاوره کار می کردند، می گفت سه سال آخر کارم با سه سال اول کارم بلکل مسائلی که مردم می اومدند در موردش مشاوره می گرفتند فرق کرده بود طوری که احساس می کردم اصلا تو ایران زندگی نمی کنم :/ 
خدایا پناه بر تو
پاسخ:
سلام. سلامت باشید. همچنین بر شما....

راست میگه بنده خدا... ان شاالله خدا بهشون توان بده
سلام طهورا جان
در زمینه اشتغال زنان، رهبر خیلی روی رعایت حریم محرم و نامحرم و پرهیز از اختلاط تاکید دارند. 
اگر ممکن هست یکم روی مصداق های عدم رعایت و اختلاط توضیح بدید. دریاره خنده و شوخی بیجا و پوشش نامناسب و رفتار های با ناز و عشوه بحثی نیست. 
ولی آیا کار کردن توی اداره ای که همکارهای آقا هستند و به خاطر کار گروهی دائما باید بحث و مشورت کرد و جلسه رفت هم رعایت نکردن حریمه؟
سوالم اینه که اون مرز باریکی که یک طرفش رعایت حریم و اون طرفش عدم رعایته کجاست؟ چون خودتون هم یک زمانی کار اداری داشتید میپرسم.
پاسخ:
سلام عزیزم. ببینید شما بعنوان یه کارمند خوب می دونید کجای حرفتون جنبه کاری داره,کجا جنبه خوش و بش , کجا جنبه احوال پرسی های معمولی ... همون رو شما رعایت کن. ارتباطات اضافی رو فاکتور بگیر. 
سلام سیده خانم دعام کنید میخوام عروسی کنم منتها  یه مقدار به مشکل مالی خوردیم دعاکنید قبل از ماه مبارک برم سر زندگیم 
پاسخ:
سلااام. الحمدلله. الحمدلله. به سلامتی و مبارکی ان شاالله. امیدوارم نسلی سالم و صالح خدا بهتون بده.
نگران نباشید به مدد امام رضا حل میشه. خدا رو شکر که تن سالم دارید و دل پاک
با سلام
ممنون که مطالعه کردید و جواب دادید
تو شهرمون روانشناس خوبی سراغ ندارم
امکانش هست من پیش خود شما بیام
با توجه به شرح حالی که براتون دادم فکر میکنید چند جلسه درمان من طول میکشه
نوبت دهی شما چطوریه؟ هفته ای هست؟
حالم خیلی بده و خیلی دارم اذیت میشم
میشه یه بار تلفنی با شما حرف بزنم چون واقعا حالم خیلی بده زمان خیلی سخت برام میگذره، و از یه طرف دیگه سرکارمم نمیتونم برم 
ممنون از شما
پاسخ:
سلام . بهتون پیامک میدم
سلام بر طهورا بانوی مهربونم(:
چقدددددرررررررررر وحشتناک 
همیشه یکی از بزرگترین ترس هام همین قضیه س):
خدا برای هیچ پدر و مادری نیاره اینو که ببینه بچش داره قدم کج برمیداره...
پاسخ:
سلام عزیزم
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

با سلام

** ***** **** ** ***** ** **** ***** ***** ****** ** *** ****** **** ******** * **** **** ****** ** ***** * ***** ** *** ***** ***** ***** ** ** ******* *** ** ***** ** *** ** *** ****** *** ***** ********* ** *** **** **** ******* ***** **** *** **** ** ** ** *** *** ***** ** ***** **** ***** *** ******** ***** ***** ** ** **** **** *** ******** **** ***** ******* *** *** ******** ***** **** *** *** ** ***** *** ** **** *** ****** ******* ** ** **** ****** ** **** ***** * *** **** * ********* ** *** *** **** ***** ** **** **** ** ** ***** ****** *** ** **** *** ****** *** **** * ********* *** ** **** ********* ** *** ***** **** *** *** ** ** ***** ** *** ***** *** *** ** **** ******* ** ********* ** ***** ***** *** **** ** ** ** ***** *** **** ***** * *** **** ****** ** ***** *** ***** ***** * *** **** ** *** **** **** ** *** **** *** **** **** **** *** ***** **** ***** **** **** ** *** ** ** ****** **** * *** **** ****** ***** ** ******** **** **** * ** *** *** *** **** ****** ***** ********* * *** ***** ** *** **** ***** ***** *** ******* ***** ***** ****** **** ***** ***** *** ****** **** **** **** **** **** ** ** ** ***** **** *** *** ***** **** *** * ** ***** **** ***** **** *** *** ****** **** ** ******* *** *** ******* ****** *** *** ***** **** ** *** **** **** ** ******* ** **** **** **** *** *** **** **** **** ** **** ****** ***** **** *** *** * *** ***** **** ***** *** ** ** *** **** * ****** *** ********* *** **** ***** **** *** ** ** *** *** ** ** ****** *** **** *** ******* *** **** ***** **** * ** ** **** ****** *** **** **** **** **** **** ***** * ** ***** *** ***** ** ***** **** **** ** * ****** ***** ****** *** *** **** ***** *** *** **** **** **** **** *** *** * ***** ****  *** *** ** * ****** **** **** * **** *** *** ******* ***** *** ** *** ** ****** ***** ******* ***** ** ***** **** * ** **** **** ******* ******* ***** * ***** **** * *** **** ****** ** ****** **** * ** ** *** ***** ***** ****** **** *** *** ** ** *** ***** *** * ******* ** ****** ***** ** **** ***** **** **** *** ***** ** *** *** **** *** *** *** ******** **** **** *** **** ********* *** **** ** *** ***** **** * **** **** ****** ***** ****** **** ** ** *** ******* ***** *** ** **** *** * ******** *** ***** *** ** **** **** *** *** *** *** ***** ***** *** ****** ** ** **** ***** ***** ** *** **** **** ** *** ***** *** *** **** * *** **** ** *** ******* **** ******* ******** * ***** * *** ** *** * *** ** ***** * **** **** ** *** ***** ***** ****** **** ** ***** **** ** *** **** ****** *** **** **** *** ***** ** **** **** ** ** ***** ** *** *** ** ******* ** **** **** ***** ** ***** **** **** ** * ****** ***** ** ** ** ***** ***** *** *** * *** **** ** ** *** **** **** **** *** **** ** ** *** ** *** ****** **** *** ***** **** **** *** ***** *** ** ** ********** ** ** ******** * ***** *** ***** * *** ** ** ** **** ****** *** **** ** ** *** ********* *** **** ** **** **** ** ******* ***** ** ** ** ***** *** ******* ** **** ** ***** ****** ** ** **** ****** * ** ***** **** **** ***** ***** *** ****** * **** ***** *** *** **** *** ****** *** **** * ** **** ***** **** *** ****** * ** **** ***** *** **** ***** *** ** ********** **** ********* *** *** *** ****** **** **** * **** **** ******* * ******** *** ****** *** **** **** ** ***** ** ** ***** **** **** ** * ******* *** ** ** ***** ****** **** * ** ****** ** ** *** *** ** ** ** *** ***** *** ***** * ***** ****** *** **** *** ** **** **** ***** ** ***** **** *** **** ****** ** * ***** **** ***** **** *** ****** *** ***** ****** *** **** ****** **** ** **** **** ****** *** * ***** ****** ** * **** ***** *** **** **** ****** *** **** ** *** **** ********* * *** **** ** *** **** * ** ****** ***** *** *** ** ***** **** ******* ** ******* * ***** * *** *** **** ****** ******* ***** ***** ******* ** ****** **** ****** **** *** **** *** **** * ** ****** ***** ***** **** *** *** *** *** *** ** ** **** *** ****** *** **** *** *** ** **** ** ***** * ** *** ** ** ** ******* ** ****** **** ** ** ***** *** *** ** *** ****** *** **** **** ***** **** ** ** **** ***** ** ****** *** ** ********* ***** ******* ****** ***** * ***** ***** *** * ** ** ***** **** **** **** ****** **** **** ** **** *** ***** * **** *** ***** *** **** ******* ***** **** *** ***** **** **** ** **** * **** ******* *** ***** **** *** *** **** **** ****** ******* ***** **** **** *** ****** **** **** *** ****** **** **** ***** ** *** *******

پاسخ:
سلام به روی ماه شما. عزیز دلم فکر کنم لازم نباشه برات توضیح بدم که هر دو بار دچار اشتباه شدید. هیچ کدام از این دو نفر اساسا قصد ازدواج با شما رو نداشتند. شما در مورد اول اگر چه مرتکب اشتباه اولیه یعنی ایجاد رابطه شدید اما خوشبختانه کرفتار مشکل بزرگتر نشدید اما در مورد دوم به دلیل افسردگی که داشتید به مشکل جدی تری برخورد کردید .الان شما همچنان,دچار افسردگی هستید که اکه درمان نشه ممکنه شما رو وارد فاز دیگه ای,از افسردگی کنه پس,توصیه جدی بنده مراجعه به یک روانشناس هست.این مشکل باید خیلی زودتر از اینها درمان میشد.  
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
**** ***** ******* *** ****** ***** ** ****** *
** ** ***** ** ** **** ** **** ***** *** **** ******** *** ****** *** ********* ***** ** ****** ***** **** **** **** ********** ***** ** ******** **** **** *** *** **** *** * ** ****** ****** **** *** *** **** ***** ** ******* 
***** **** ** **** ***** ***** **** ** **** ** **** *** ** ** ****** ***** ** ******* ** **** *** ******* ** **** ****** * *** *** ** ******* ** ***** ** *** ***** *** ***** * *** ****** **** *** ***** * ***** *** ***** ****** *** *********
*** ** ***** ** *** ***** ********** ** **** ***** *** ****** ****** *** **** **** ****** **** **** ** *************** *** **** ** ***** *
پاسخ:
سلام عزیزم. شما باید عزم تون رو تقویت کنید  . عزم با اراده فرق داره. مثلا وقتی تشنه هستید می خواهید و می دانید که باید آب بخورین اما بلند نمی شوید برید آب بیارید یخورید این یعنی شما اراده اب دارید اما عزن ندارین . پس باید عزمتون رو تقویت کنید.امام خمینی از استاد خودشون ایت الله شاه ابادی نقل می کردن که چیزی که عزم رو از انسان می گیره گوش دادن به موسیقی هست. 

سلام طهورا جان خیلی نیاز ب مشاوره دارم حالم بده چطوری میتونم باهاتون مطرح کنم؟
پاسخ:
سلام عزیزم. می تونین اینجا بفرمایید. یا یه شماره تماس از خودتون اینجا بگذارید . من به شما پیامک میدم و وقت مشاوره میدم. مشاوره ها هم رایگانه
سلام طهورا سادات عزیزم 
سال نو مبارک ان شاء الله سالی پر برکت زیر سایه ی اهل بیت علیهم السلام داشته باشید 
ببخشید عزیزم من ساکن تهران هستم آدرس یه مشاور خوب و متدین و متعهد برای مشاوره ی قبل از ازدواج رو شما دارید؟  ممنون میشم راهنماییم کنید 
التماس دعا 
پاسخ:
سلام سال نو شما هم مبارک. میدان قدس. ک دوم سمت راست . کوچه شهید سلیمان زاده انتهای ک بن بست سوسن مرکز مشاوره خانواده دکتر ایمانی ت ۲۲۷۳۹۱۰۱

سلام طهورا جان

سال نو مبارک

خدا بهتون صبر بده انشاا...

پاسخ:
سلام عزیزم سال نو شما هم مبارک
سلام طهوراجان
سال نو و ایام مبارک رجب بر شما مبارک

طهوراجان اولش که داشتم میخوندم پیش خودم گفتم حتما پیام بدم به طهوراجان و بگم که چقدر قلمش شیوا و اثرگذار هست.. مخصوصا این پست وقتی میخوندم فکر میکردم که سر کلاس نشستم و دارم درس میگیرم.
بعد که صدای هق هقت رو شنیدم.. و صدای فریادت رو.....
 آره شنیدم.. 
همانطور که تو بر سر تمام عالم فریاد میکشی..
 همانطور هم فریاد به حقت از اعماق جان ما مخاطبان شنیده میشه..

این فریادیه که هممون باید بزنیم ..چون بی صاحبیم.. چون صاحبمون رو گم کردیم و حواسمون نیست..
باید فریاد بزنیم تا صاحبمون بیاد و ما رو نجات بده
یا صاحب الزمان..

همینطور که داشتم به صدای هق هقت گوش میدادم با خودم گفتم .. .. خدا به شما صبر بده و به اون خانواده نعمت هدایت بده و به امثال ما که ناشکری میکنیم عقل و همت و توفیق شکرگزاری عنایت کناد.

اجرت با حضرت زینب سلام الله علیها
پاسخ:
سلام به روی ماه شما. ایام خجسته بر شما هم مبارک باشه.



اللهم عجل لولیک الفرج......
۱۴ فروردين ۹۷ ، ۱۹:۲۲ دخترک مژده دهنده
سلام
ماه رجب مبارک!
التماس دعا!
پاسخ:
سلام عزیزم. سلامت باشید.محتاجیم بدعا

سلام بانو

سال نو مبارک

ان شالله سال جدید سال پر از خیر و برکت و صحت و سلامتیو عافیت برای همه باشه

چقدررررررر آدم به هم میریزه از شنیدن برخی مشکلات :(

پاسخ:
سلام. سال نو شما هم مبارک

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">