فرازونشیب زندگی طلبگی ما(همنفس طلبه)

هم قدم تا خدا آباد

همنفس طلبه

طبقه بندی موضوعی

وقتی فرشته ها می میرند...

شنبه, ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۱۲:۰۱ ب.ظ

با مادرش آمده بودند برای مشاوره . از سر و وضع هر دو کاملا مشخص بود که رفاه کامل مالی دارند . 

مادر به شدت تلاش می کرد تا مبادی آداب باشد . سنگین و رنگین نشست روبروی خانوم مشاور.
دختر کاملا متین و موقر بود . حدودا 24 ساله می نمود . پوست گندمی و چهره ی معصومی داشت . آنقدر که دلت می خواست بنشینی و ساعتها به معصومیت و مظلومیتی که توی چهره اش موج می زند ، نگاه کنی . خانوم مشاور با دلخوری نگاهش را از دخترک چرخاند . واقعا" کی دلش میاد نگاه از این همه معصومیت بردارد ؟
از مادر موقر پرسید مشکل چیه ؟ مادر موقر چادر گران قیمتش رو محکمتر چسبید و لبخندی زد ... مشکلی نیست خانوم جون . ما برای مشاوره ازدواج خدمت رسیدیم . راستش عزیزم برای دخترم یه خواستگار خوب آمده که کاملا" مناسب شان و موقعیت خانواده ماست اما دخترم ابدا" زیر بار این ازدواج نمی رود و ما چون خانواده اصیلی هستیم نمی خواهیم به این ازدواج مجبورش کنیم . آمدیم خدمت شما تا شما کمکمون کنید . مبلغ مشاوره هم هر چی که باشد مهم نیست .
خانوم مشاور تا خواست لب از لب بازکند ، مادر موقر ادامه داد : از موقعیت خانوادگی مون اگه می خواهید بدانید باید عرض کنم ،همسرم یکی از مدیران ارشد در مجموعه **** است . آقای **** . حتمامی شناسیدش.
خانوم مشاور آقای مدیرارشد را می شناخت . اما به روی خودش نیاورد . در واقع این اصلا مهم نبود . مهم مساله ای بود که باید حل می شد . 

خانوم مشاور به چشمهای دخترک خیره شد. چشمها همیشه اسرار مگویی دارند . 
مشاور تمام تلاشش را می کرد اما دهان دختر جز به کلمه " نه " باز نمی شد : من اصلا" قصد ازدواج ندارم . نه با ایشون نه با هیچ کس دیگه . من مشکلی ندارم که خونه پدرم باشم . من می خوام تا آخر عمرم مجرد بمونم دوست ندارم ازدواج کنم . می خوام درس بخونم . در کارهای خیر شرکت کنم . می خوام کارهایی رو بکنم که دوست دارم ...
مرغش یک پا داشت " نه ".... مادر موقر عصبانیتش را کنترل می کرد همان طور که مشاور کنجکاوی اش را ... یک جای کار می لنگید ... این را تجربه ی سالهای مشاوره اش می گفت ... 
وقت مشاوره تمام شد و قرار بعدی گذاشته شد...

شب هنوز به انتها نرسیده بود که تلفن همراه خانوم مشاور زنگ خورد .از پشت گوشی تلفن صدای نازک دخترکی معصوم به گوش می رسید که اصرار داشت فردا بدون مادرش برای مشاوره بیاید. صدا غریبه نبود . خودش بود همان دختری که معصومیت از چهره اش می بارید ...

خانوم مشاور دل توی دلش نبود . حس کنجکاوی اش از مرز گذشته بود و رنگ فضولی گرفته بود. میخواست پرده از اسرار مگوی چشمهای دخترک بردارد.
دخترک وارد اتاق شد . تنها . مادرش نبود . همان خانوم موقر. نشست رو به روی خانوم مشاور. نمی دانم چرا چهره اش فرق کرده بود . معصومیت از چهره اش نمی بارید انگار .... 

دخترک شروع کرد . بی مقدمه . بی تعارف . 
چهار سال پیش یه پسر دانشجو اومد خواستگاری ام . پسر خوبی بود . دوستش داشتم . دوستم داشت. فقط مشکل مالی داشت . می گفتند : در شان خانواده ما نیست . می گفتند : خانواده اش در سطح ما نیستند ....
اما من دوستش داشتم . دوستم داشت .
با هم ازدواج کردیم . الان چهار ساله که من همسرش هستم . هر بار که پدر و مادرم می روند مسافرت من تهران می مانم . به هر بهانه ای ... مثلا درس ...
بعد می رویم ویلای پدرم با همسرم زندگی می کنیم ... مشکلی هم نداریم ...

خانوم مشاور آب دهانش را به زحمت پایین داد . پرسید : ازدواج کردین ؟ چه طوری ؟ بدون رضایت پدرت؟ 

دخترک گفت : آره . ازدواج کردم . صیغه را هم خودمان خواندیم . مهریه هم نخواستم . خرجمان را هم از پول تو جیبی که پدرم می دهد در می آوریم . 
خانوم مشاور با صدایی که از ته چاه در می آمد گفت : ازدواج شما از نظر شرعی اشکال داره ؟ نمی دونی ؟ دختر گفت : در عوض دلمون پاکه ... حالا خودتون یه جوری مادرم رو از فکر ازدواج من منصرف کنید . حق مشاوره تان هم هر چقدر بشه مهم نیست .

خانوم مشاور به دستهایش نگاه کرد ... یک فرشته مرده روی دستهایش مانده بود.!
موافقین ۹ مخالفین ۰ ۹۷/۰۲/۱۵
سیده طهورا آل طاها

ازدواج سفید1

نظرات  (۳۹)

۲۸ مرداد ۹۷ ، ۱۲:۳۲ دخترمادر مقدس
سلام علیکم.دوست دارم مطالبتون رو
پاسخ:
سلام عزیزجان . ممنونم
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
**** ********
*****
**** **** *** ** *****
**** **** *** ***** ******* ** ***** ******

*** ***** *** ** *** **** *** ***** *****
***** **** **** ** *** ***** *** * ***** ***** * ** ** ******** ******
***** ** ***** **** ****** *** *****
***** *** ***** *** **** ** *** ***** ***** ***** **** **** * ** ******* ****** *****

***** ***
** **** ** **** ******
*** ***** ** *** ***** *** ***** **** *** *** **** **** * ** **** ** ***** ***** ** ** ******* ***** *** ****

*****
***** ***** ***** **** ***** ****
*** ** ** *** **** ******
*** ** **** ***** ******* ** ******* ** **** *** ****

** **** *** ** ***** ** **** **** *** ******** **********
***** ** * **** ** **** ** *** ***
** **** **** ** **** *** ***** ***** ***** ****** ***** 
*** ***** ***** ** ****** 
*** **** ***** ** **** ****
*** ******* *** ****
******* ** ** ** **** ** ** **** **** ********** ****
** ** **** ***** ******
*** ** *** *****


** **** ** *** **** **** **** ******
** *** ** ********
*** ***** ******
** **** ****** ** *** ****** *** ** ***** **** *** * ** **** *** **** *** *******
***** ***** ** **** **** * ***** ****
** **** ****** **** ** *****
****
**** ***
**** **** ***** ****
***** ****
******** ** **** ****

*** ** ** *** ** ****** ** **** *** ** *** ***** ***** **** **** *** **** ***** ** ** *** ** ********
*** *** ** **** ***** * ***** ***** ** **** ** ** **** **** *** ** ******* ***

**** ***** **
*** **** ***
** ***
پاسخ:
سلام عزیزم. کار خوبی کردین مجدد پیام دادین. من تلگرام ندارم. سروش هم ندارم. فقط تو ایتا هستم و بله. 
عزیزم من اجازه این کار رو ندارم. شما زنگ بزنید دفتر مرجعتون و شرایط تون رو بگید اگه ایشون اجازه داد برای جدایی اقدام کنین

۲۲ خرداد ۹۷ ، ۱۰:۱۷ زهرا سادات

سلام طهورا جان

خوبین ؟

چه خبر نیستین بانو ؟

پاسخ:
سلام عزیزم. خوبم. چند بار خواستم مطلب بذارم اما کامپیوترم خراب شده نتونستم. فکر کنم مجبور باشم با موبایل پست بذارم . اینطوری بیچاره میشم ولی چاره چیه
سلام 
نظرتون درباره انتقاد های سحر محرابی چیه؟
واین که رهبری فرمودن صداسیما و قوه قضاییه
تحت مدیریت من نیست
پاسخ:
سلام . بنده انتقادهای ایشون رو نشنیدم. بخاطر فشردگی برنامه هایم. اصلا فرصت نکردم. به طبع صحبت های رهبری رو هم نشنیدم متاسفانه.... 
سلام طهوراجان
طاعات و عباداتتون قبول
التماس دعا در این شبها

پاسخ:
سلام عزیزم محتاجیم به دعا
به روی چشم
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
**** * ****
****** **** ***** ***** ****** ****** ****
**** ****** *** * ***** ** * *** *** ** ** ***** ********* 
**** ****** ****** ** ***** ********** ***** ******

پاسخ:
سلام . مرکز مشاوره راه روشن .تلفن ۳۳۵۰۴۶۳۶
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
***** **** *** **** * *** *** ** ** ***** ****** ******
*** ****** ** *** ***** ** ***** ** ** ** **** *** ***** ********** *** **** ****** ****** **** ***** **** ***** ***** ****** ***** ****** ** *** **** ******
**** ******
پاسخ:
سلام . همین جا شماره بگذارید . بهتون پیامک میدم بگید خانوم برادرتون باهام تماس بگیره . من با اقایون صحبت نمی کنم عزیزم
۱۱ خرداد ۹۷ ، ۲۳:۰۳ خدایاپناهم بده
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
****
** ****** ***** ******
***********
پاسخ:
سلام. بهتون پیام میدم
۰۸ خرداد ۹۷ ، ۱۹:۲۳ زهرا فاتحی
با سلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما
میخواستم گزارشی در خصوص وبسایت بسیار معروف نی نی سایت بدهم.

https://www.ninisite.com/

متاسفانه توی این سایت انواع توهین ها به رهبری و نظام جمهوری اسلامی و انقلاب شکوهمند اسلامی و امام خمینی و امام خامنه ای می شود و حرف های ضد دینی بسیار مورد قبول و پذیرش افراد است.

هیچ نظارتی روی سایت وجود ندارد و مسئولان و مدیر این سایت خانم مونا تهرانی از مخالفان نظام هستند که افراد را تشویق به تاپیک های براندازی می کنند.
متاسفانه اگر در مقابل این توهین ها جوابی بدهیم یا حتی اعتراض کنیم، بدون کوچکترین حرفی قطع دسترسی میشویم.

خواهشمندم پیگیری کنید، این سایت دشمن خانواده و دین هست و هر روز با تبلیغ سبک زندگی غربی و بد جلوه دادن سبک زندگی اسلام،‌ سعی در ریزش بنیان خانواده دارد.

با سپاس فراوان از شما
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
** *** * **** *** ******* ***** ****** *** ***** **** * ******** ***** ***** **** *** ***** *** **** ****** ** *** ***** ** ***** ***** ****** ** *** **** **** **** * **** ***** ***** ** **** ** ** *** ****** ***** *** ** ***** **** ** ****** *** **** *** ***** **** ******** *********
پاسخ:
من باهاشون صحبت نکردم پس نمی تونم توصیه ای بهشون بکنم. مگر اینکه خانم برادرتون باهام تماس بگیره . در غیر این صورت فقط می تونم بگم برن مشاور. اونم نه هر مشاوری. یه مشاور خوب و مذهبی برن.
۰۷ خرداد ۹۷ ، ۱۷:۱۳ خدایاپناهم بده
سلام خانم آل طاهای عزیز
زندگیم داره میپاشه،اصلا حرف نمی تونم بزنم
مشاوره می خوام😭😭😭😭😭😭
چه کنم؟
هزینه ش برام مشکله
پاسخ:
سلام . شماره موبایلتون رو بگذارید بهتون پیامک میدم بعد وقت مشاوره تلفنی بگیرین. البته اگه خانم هستید. با اقایون صحبت نمی کنم. هزینه هم نداره
سلام طهورا خانم...
یک سوال داشتم
من خییییلی علاقه دارم به مشاوره و این رشته وواقعا میدونم تواناییشم دارم
الان سطح ۲جامعه الزهرام، چطور میتونم یک مشاوربشم!؟

پاسخ:
سلام عزیزم . چه طور به این نتیجه رسیدید که توانایی این کار رو دارید؟
اما شما یا باید از طریق دانشگاه وارد این عرصه بشوید. یا در کلاس های معتبر و زیر نظر اساتید برجسته تعلیم ببینید. 
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام، ضمن تشکر از وقت شما، لطفا یا نظرم را سانسور کنید یا ***** ** *** *****
****** * *** *** ** ***** *** **** ** *** **** * ***** *** ********* ** *** *** ****** ** **** **** ** ***** **** *** ** ** **** ** **** **** *** ** *** ******* ***
**** ** *** ****** ** ** ** ********* **** ******* ****** **** 
*** ****** **** *** ***** *** ***** ** **** ***** *** ***** **** *** ***** ** **** ***** **** ***** * **** ***** * *** ***** ****** ** **** **** ***** *** *** *** *** ***** **** **** ***** ******* **** ****** ** **** ****
***** **** ***** ***** ***** **** *** ******* ****** *** *** ** **** ** ****** ** ******* *** ***** ***** ******
** ** *** **** ** ***** **** ** ****** *** *****
**** ** **** ***** ***** **** ****** **** **** ** ******* **** ** *** **** *****   ** **** ** ** *** ***** *** *** ** ****** ** ***

** **** ***** ****** ***** **** **** **** *** *** *** ***** ** ****** *** *** ***** ** *** *** ***** ***** 
****** ** *** * *****
*** ****** ***** **** ***** ** ***** ****** 
پاسخ:
سلام عزیزم. ای کاش خیلی زودتر به فکر می افتادید تا این سالها از دست نره. اولین توصیه حقیر مشاوره هست. به هردوشون عمیقا توصیه کنید پیش مشاور برن . در غیر این صورت شرایط حاد و غیرعادی میشه. ممکنه دلیل اینکه برادرتون می خواد جدا و در شهر دیگه ای زندگی کنه , ازدواج مجدد یا پنهانی باشه . چه موقت یا دایم. اگه مشکل حل نشه علاوه بر اینکه دوام زندگی به چالش کشیده میشه , مشکلات عدیده برای هر دو و به تبعش هر دو خانواده پیش میاد. ضمن اینکه سالهای جوانی شون به هدر میره و خدایی نکرده ممکنه به گناه کشیده بشن
۰۶ خرداد ۹۷ ، ۱۹:۳۵ دخترک مژده دهنده
سلام
خوبید؟
سربزنید.آپم
پاسخ:
سلام عزیزم. چشم
سلام بانو
لطفا منو راهنمایی کنید
من چند ساله که ازدواج کردم ولی باخانواده شوهرنمیتونم ارتباط برقرار کنم
من همسر کوچکترین فرزند توخانوادشون هستم و همه شون از ما خیلی بزرگ ترن ما خانوادتا کم حرف هستیم ولی خانواده شوهرم خیلی پرانرژی هستن وزیاد حرف میزنن.توجمع خانوادگیشون شوخی وگرم گرفتن با نامحرم دارن و چون من روی این مسایل حساسم تو جمع مختلط همیشه ساکتم این باعث شده که اونا به من بی احترامی کنن و بگن که چیزی نمیفهمه.وقتی هم تو جمع زنانه هستیم ونامحرمی نیس به من بی محلی میکنن وقتی میخوام باهاشون حرف بزنم روشونو برمیگردونن وبه حرفام گوش نمیدن.یا مثلا اگه مراسمی باشه به من زنگ نمیزنن به شوهرم زنگ میزنن و دعوت میکنن.این اتفاقا باعث شده از بودن تو جمعشون بدم بیاد هروقت یه دور همی دارن من حالم گرفته میشه و چند روز ناراحت میشم. من چند ماه پیش سقط داشتم خانواده همسرم مثلا برای عیادت من اومده بودن خودشون یه گوشه نشسته بودن باهم میگفتن و میخندیدن منم تنها نشسته بودم.
واقعا نمیدونم در مقابل این رفتاراشون چه واکنشی نشون بدم 
همیشه احترامشونو داشتم و دارم ولی نمیدونم چرا این ارتباطه درست نمیشه
پاسخ:
سلام عزیزم. رفتارهای شما که ناشی از ساختار تربیتی و شخصیتی شماست , براشون ایجاد سوتفاهم جدی کرده. شما باید رفتارتون رو اصلاح کنید . ممکنه این مساله روی روابط شما و همسرتون هم تاثیر بگذاره
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام خانم آل طاها خسته نباشید
من چهارتا بچه دارم و بچه های اولم دوقلوی پسر دختر هستن و هفت سالشونه
حالا فهمیدم دخترم بیش فعاله ومشکلاتی دارم باهاش مثلا اینکه تمرمز نداره،  کلا شاداب نیست نمیدونم چیکار کنم باهاش
خیلی دلم میخاد ازتون مشاوره بگیرم اگه لطف کنید خبرم کنید
***********

پاسخ:
سلام . پیامک میدم خدمتتون. تماس بگیرین
سلام. نماز و روزه هاتون قبول
یه سوال بی ربط به پست دارم. درمان تنبلی و بیحوصلگی چیه؟
پاسخ:
سلام عزیزم. همین طوری نمیشه گفت . سوال شما خیلی کلی هست. همین طوری بخوام جواب بدم می گم برنامه ریزی کنید . برنامه ریزی تون هم لازم نیست یه چیز فشرده لحظه به لحظه باشه . بعد هم خودتون رو ملزم به پیاده کردنش کنید. هر طور هست مداومت کنید تا بعد چند هفته کاملا ملکه ذهنتون بشه. اما تنبلی و بی حوصلگی ممکنه ریشه اش پزشکی باشه کمبود بعضی چیزها باعث میشه فرد بی حوصله باشه. ممکنه دلیل افسردگی یا عدم اعتماد به نفس یا نداشتن احساس,مفید بودن یا.... باشه
۲۸ ارديبهشت ۹۷ ، ۰۷:۳۰ دخترک مژده دهنده
سلام
خوبید؟
سربزنید
پاسخ:
سلام
سلام بانو
این خبرو خوندین ؟؟



دبیر فراکسیون زنان مجلس از تهیه طرح اصلاح مواد 1043 و 1044 قانون مدنی با 20 امضاء و 3 ماده که درباره ملغی کردن شرط اذن پدر یا حکم دادگاه برای ازدواج دختران 28 ساله و بالاتر است و تقدیم آن به هیات رییسه مجلس خبر داد.

معصومه آقاپورعلیشاهی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: این طرح با افزودن یک تبصره به مواد فوق به دخترانی که 28 سال سن داشته و شرط احراز رشد از سوی مرجع قضایی، مدرک کارشناسی ارشد و پنج سال سابقه کار و بیمه بازنشستگی را داشته باشند، از نیاز به اذن پدر و حکم دادگاه برای ازدواج معاف می‌کند.
نماینده مردم شبستر در مجلس ادامه داد: این طرح درصدد پاسخ به نیازهای دخترانی است که دارای شرایط مذکور باشند. دلیل تعیین سه شرط مذکور هم این بود که دختران 28 سال و بالاتر دیگر از روی احساس تصمیم نمی‌گیرند. علاوه بر آن، تعصبات و شرایط خاص در برخی نواحی کشور موجب مشکلات عدیده‌ای برای دختران شده است.
عضو فراکسیون زنان مجلس با بیان اینکه این طرح یک فوریتی تقدیم هیات رییسه مجلس شده است، گفت: طبق این طرح افرادی که شرایط بالا را نداشته و نیاز به حکم دادگاه دارند، ظرف مدت یک ماه تعیین تکلیف می‌شوند.
به گفته وی، جامعه هدف این طرح عدد «کمی» را تشکیل می‌دهد.
آقاپور ادامه داد: اگر این کار انجام نشود خانواده‌هایی که شرایط خاص و سختی را پیش پای دختران‌شان قرار می دهند هیچ وقت شاهد ازدواج دختران‌شان نخواهند بود. این طرح درصدد تسهیل شرایط سخت به ویژه در برخی نواحی کشور است.
پاسخ:
خدا کنه مثل بقیه طرح ها و مصوبه ها بیست دقیقه ای تایید نشه و بعد ملت دور از جون مثل چی تو گل گیر کنن. چون خیللللی نیاز به بررسی داره. عمق فاجعه رو ما که داخل این ماجراییم بهتر درک می کنیم
ببخشید سلام
اگه عقدشون باطله پس توی ماجرای قبلی که دختر در حین عقد باطل به ازدواج دیگری دراومده بازم به هم حرام میشن؟ مثل این نیست که دختر فقط رابطه نامشروع قبل ازدواج داشته؟
پاسخ:
پست قبلی هم عرض کردم که کلا حرام بود رابطه
خدا رو شکر امروز قراره طرحی در مجلس مطرح بشه که اجازه پدر برای بعضی دخترها شرط نباشه که دیگه انقدر پدر و مادرها مانع ازدواج بچه هاشون نباشن همه هم ازشون طرفداری کنن
پاسخ:
ابدا این طرح همه جا به صلاح نیست. شخصا به عنوان مشاور با موارد بدی روبرو بودم . این طرح شاید در معدود موارد در نگاه اول خوب به نظر بیاد اما در بیشتر موارد می تونه تبدیل به فاجعه بشه
گویا که قصۀ غصه های پر تشویش ما ندارد پایان.

راستش هربار نوشته ها و کامنت های این جا را می خوانم، خیلی دلگیر می شوم. اما به صبوری و مهرورزی شما آفرین می گویم.
خداوند بر توفیقاتتان بیفزاید و سلامتی و صلابت ایمان عطایتان فرماید.
پاسخ:
اینجا به لحاظ مسایل اخلاقی , تازه امکان باز کردن موارد وجود نداره و من ناچارا سر بسته می نویسم. مثل پست قبل که نمی تونستم خیلی واضح ماجرا رو شرح بدم و فقط به تلنگر بسنده کردم. این پست هم فاجعه بار تر از اینی بود که نوشتم. ناچارا به لحاظ اینکه از هر حدود سنی خواننده وجود داره گاهی مجبور به حذف یا ویرایش بخشی از ماجرا میشوم. مسایل بسیار دردناک هست. مثل اینکه هیچ جا گفته نمیشه ایران دارنده مقام دوم طلاق در دنیاست... اونوقت کشور کمونیستی چین با یک میلیارد جمعیت مقام چندمه؟
۲۱ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۷:۳۵ 🌷علی🌷 ‌‌‌‌
چن نفر پرسیدن منم دوباره میپرسم چون واضح جواب داده نشده.
مگر عقد این خانوم ، باطل نیست؟
اگر باطل نبوده پس چی بوده؟ اشکال داره یعنی چی؟ مثلا گناهش کمتره؟ همون رابطه نامشروع میشه دیگه.
اگر اشکال با بطلان فرق میکنه من نمیدونم.
فرض کنیم مهریه هم مشخص کرده باشن. پرداخت هم شده باشه . فقط و فقط اجازه پدر دختره نباشه درحالی که از نظر شرعی نیاز بوده باشه. خب حالا چی؟ باطل نیست؟
پاسخ:
بله عقد محل اشکال و باطله.  رابطه نامشروعه. اجازه پدر در ازدواج دختر باکره شرط هست.

ای وای اگه این وسط بچه ای وسط بیاد پناه میبرم به خدا والا پدر و مادر هر چی هم باشند حقشون یه چنین چیزی نیست. کاش مشاور اگاهشون کنه.وخانواده رو در جریان بزاره
پاسخ:
نه مشاور هیچ وظیفه ای برای آگاه کردن خانواده ایشون نداره و چنین کاری هم نکرد.
چه قدر مهیب بود

خانم مشاور در نهایت چه راهکاری داده بود به این دختر؟
پاسخ:
هیچ راهکاری ندادن. چون اصلا دختر دنبال عبور از بحران و راهکار نبود. کاملا به وضعیت راضی بود. 
سلام طهورا خانم
من یه نگرانی دارم درباره خواستگارام  اینکه چطوری میتونم مطمئن بشم ادم متعهدی هستن؟
راستش حرفای عجیب زیاد میشنوم یه خورده نگرانم کرده
پاسخ:
سلام عزیزم .نگرانی نداره که گلم . باید گام به گام و درست پیش برید. ازشون سوالات لازم رو بپرسین بعد تحقیقات برید بعد توکل کنید بعد توسل کنید حله ان شاالله
سلام این ماجرای عبرت انگیز منو یاد یه خاطره انداخت .چند سال پیش یه سریال نشون داده بود که یه دختر و یه پسر از هم خوششون اومده بود و پدر دختر هم  راضی بود و خود پدره به زبان فارسی از دختره رضایت گرفت که حاضری همسر این پسر بشی دختره هم گفت آره و حالا کلی ماجرا داشت این فیلم ولی یادمه اون موقع ها بچه های کلاسمون که دبیرستانی بودن همش می پرسیدن اگه دختر و پسری از هم خوششون بیاد می تونن با همین الفاظ فارسی به هم محرم بشن؟ و یه آدم حسابی دور و بر ما نبود که به این سوال درست و دقیق جواب بده.
پاسخ:
سلام فاطمه جانم. کدوم سریال؟یادت هست؟ برای ازدواج یک دختر اولا رضایت پدر دختر شرط لازم هست ثانیا باید و الزاما صیغه عقد جاری بشه
سلام به نظر من یه لگدی هم به خانواده این دختر هم باید زد.
اولا که از نظر شرعی جای بررسی داره. ما تو احادیثی داریم ( البته جای بحث زیاد داره و اختلاف هست) که همین که طرفین راضی باشند و متعهد باشند حتی بدون خواندن صیغه به هم حلال می شوند. (احتمالا شرایط خاص دارد).
بهترین کار اینه که ازدواج این دو رو رسمی کنند.
پاسخ:
سلام. 
همین که طرفین راضی باشن بدون خواندن صیغه کافیه!!!!عجب!!!لطفا متن تمام احادیث و منابع روایی شون رو اینجا بگذارید. نظر تمام مراجع شیعه از ابتدا تا اکنون رو که ادعای شما رو تصدیق می کنند به طور دقیق همراه با ملیت اینجا بگذارید. دیگه آخه برادر من تحریف یه ذره , دو ذره , سه ذره دیگه نه اینقدر. یه چیزی بگین بگنجه...
سلام
این جوری که این پسر مجانی زن دار شده، من زن هم هوس زن گرفتن  میکنم! هم جایی ثبت نشه، هم خرج زندگیشو پدر دختر بده اونم قایمکی! هم این که کی رفتی، کجا رفتی، با کی رفتیش معلوم نیست...چه فکری می کنن این دخترا؟!! مرد این جوری نمیمونه برای دختر...
پاسخ:
سلام. بله فرمایشتون کاملا درست هست. متاسفانه این موارد در تجربه کاری ما کم هم نیستن. 
ای واای.....


۱۵ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۸:۴۵ ریحانه مامان دوقلو ها
سلام 
ای وای من 
شنیدم میگن هر کسی را بخاطر گناهش سرزنش کنی سرت میاد 
نفس سرکش قابلیت تبدیل شدن به شمر رو هم داره اگر مهارش نکنی از شمر بدتر هم میشی 
خواستم بگم وای به این پدر و مادر که ترسیدم خودم بدتر بشم 
تازه این جوان ها در دوران بهتری از امروز بزرگ شدن 
خدا به دادمان برسه برای تربیت بچه ها مون 
چقدر این موارد زیاد شده 
آخرش هم همه میگن دلمون که پاکه 
پاسخ:
سلام عزیزجان. بله متاسفانه... منم نگران آینده ام...
آه از این جهالت ها و سادگی ها که معصومیت ها را می کشد...
پاسخ:
عه... سلام ... اومدی دوباره. خوش اومدی خوشحالمون کردی
سلام بنظرتون کسی که شوهرش با ادامه تحصیل در دانشگاه مخالفه چجوری میتونه سطح علمیشو بالا  ببره ...دروس حوزوی هم خیلی سنگینه  ولی دوست دارم درس بخونم تا بیسواد نباشم ..
پاسخ:
سلام . می تونید حوزه ازاد بخونید. هم اطلاعات خوبی پیدا می کنید هم قوانین دست و پا گیر رو نداره
۱۵ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۵:۳۰ پلڪــــ شیشـہ اے
:0
عجب سر نترسی دارند بعضی دخترها :|

+شرط اذن پدر در ازدواج دختر باکره تا چه اندازه اثر گذار هست؟  یه پست مشاوره ای از یکی از روحانیون خونده بودن به این مضمون که درسته رضایت طرفین در ازدواج جزو شروط هست ولی اگه ازدواجی به اصرار و اجبار صورت بگیره عدم رضایت قلبی طرفین باعث باطل شدن صیغه عقد و اطلاق رابطه غیر شرعی به این زوجیت نمیشه. ایا شرط اذن پدر هم اینطور هست یا خیر؟
پاسخ:
مساله شرعی رو از دفتر مرجعتون بپرسید عزیزدل چون نظرات مراجع متفاوته.
۱۵ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۲:۳۹ صـــا لــحـــه
:(
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
**** **** **** *** ***** *** ******

** * ***** ******* *** **** ***** ***
******* *** ***** **** ***** ** * ***** ****** *** ******* **** *** ******* ***** ***
***** **** **** ** ***** ****** *** ** ****** **** ***** *******
*** **** ** ***** ** ***** ***** *** **** ** ***** **** **** * ***** **** **** ****  *** ***** ******* ***** **** ***** **** * ** *** ******* ** *** ***** ***** ********* ****** ***** **** ***** ****** ** ** ****** *** **** *** **** ***** *** ***** ***** **** ****** ** ****** ***** *  ** ***** * ** *** **** ** *** *** *** ***
***** **** ** ***** **** ** *** *** ** *** ***** ***** **** 
*** ** *** ***** *** ****** ****** * *** * **** **** ******* ***** *******
پاسخ:
سلام عزیزم بهتر بود این اتفاق نمی افتاد .شاید بهتر باشه اصلا به روی خودتون نیارید و بگید این  رسومات قدیمی شده.
ای وای .....
ازدواج سفید.
چه رنگ متناقضی..

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">