فرازونشیب زندگی طلبگی ما(همنفس طلبه)

هم قدم تا خدا آباد

همنفس طلبه

طبقه بندی موضوعی

مرضیه خانم در یک نگاه...

شنبه, ۱۷ شهریور ۱۳۹۷، ۰۵:۰۵ ب.ظ
وقتی خبر جدای شان را شنیدم خیلی تعجب نکردم این جدایی محصول عوامل زیادی بود . یکی اش وسواس فکری مرد خانواده.
حالا هر چه که بود مرضیه خانوم از آقا مجتبی جدا شده بود و هر کدام مسیر زندگی شان را از هم جدا کرده بودند. چند ماه بعد فرصتی دست داد تا با مرضیه خانم صحبت کنم. او برایم از آن روزها گفت . از اینکه بعد از یک مشاجره ساده قهر می کند و به رسم چندین باره پیش مادرش میرود. برایم گفت فکر می کردم مثل دفعات قبل می آید دنبالم و با هم آشتی می کنیم اما او نیامد . گفته بود دیگر نمی آیم اگر خواستی خودت برگرد و مرضیه خانم می گفت غرورم اجازه بازگشت نداد. حال بعد از جدایی شان حال خوبی نبود . هر دو افسرده شده بودند . با وجود امکانات مالی فراوان , هیچ کدام خوشبخت نبودند.
با مرضیه خانم که حرف میزدم می گفت هیچ زنی نمی تواند مجتبی را تحمل کند , او مرد غیرقابل تحملیست. 
مرضیه خانم , وکیل موفقی بود . شرایط مالی اش خوب بود . چهره ی خوب و قشنگی داشت اما گمانم یک چیز نداشت .... صبر....
چند سال بعد خبر آمد آقا مجتبی ازدواج کرده . با یک بانوی مشهدی. بانویی که از همسر خدابیامرزش دو پسر داشت. معلم بود و اوضاع مالی اش چنگی به دل نمی زد. قیافه چندان خوبی نداشت . زن ساده و آرامی بود. 
الان چند سالی هست که با هم زندگی می کنند. گمانم بانوی مشهدی یک چیز را خوب می دانست ... او صبور بود و می دانست چطور زن باشد... 

***بعدا نوشت:بزرگوارانی که نیاز به مشاوره دارن لطفا لطفا لطفا کامنت هاتون رو خصوصی نگذارید چون امکان پاسخگویی وجود ندارد. همچنین امکان مشاوره برام از طریق ایمیل نیست خواهش می کنم اصرار نکنید. درصورتیکه خانم هستید می تونید شماره همراهتون رو بگذارید تا براتون وقت مشاوره تلفنی بگذارم که کاملا رایگان هست . در غیر اینصورت کامنت ها را عمومی بگذارید تا در خدمتتون باشم. همچنین می تونید به آدرس اینستاگرام که در پست "توجه توجه" آدرس آن موجود است, مراجعه فرمایید.
موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۷/۰۶/۱۷
سیده طهورا آل طاها

نظرات  (۳۷)

همیشه باید صبر کرد؟
تحت هر شرایطی؟!
طلبه ها و مشاورهای دینی فقط میگن تحمل کن صبر کن

پاسخ:
من نمی دونم شما قبلا با کی مشاوره گرفتی اما اتفاقا در بیشتر موارد اصلا نباید صبر کرد بلکه باید راه حل صحیح پیدا کرد
۱۹ آبان ۹۷ ، ۱۵:۰۶ اجاره آپارتمان مبله در تهران
متاسفانه صبر کردن رو یاد نگرفتیم ... به جاش تا دلتون بخواد تجمل گرایی ، وسواس فکری ، چشم و هم چشمی ، پز عالی جیب خالی و ... زا یاد گرفتیم ... :(
___________________________
اجاره آپارتمان مبله در تهران
https://eskanbama.com
بفرمایید. قدمتون روی چشم. چرا که نه. ولی من جدی می پرسم واقعا چه راهی هست برام برای باز شدن گره های بزرگی که تا به حال با هیچ دعا و راهکاری باز نشدن؟ دلم می خواد این راه رو هم امتحان کنم شاید نظر لطف خدا شامل حالم بشه.
پاسخ:
سلامت باشید عزیزم. ان شاالله به وقتش خدا حاجتتون رو میده. 
می شه دعوتشون کنم خونه خودمون؟ نه واقعا نیست. در حال حاضر فقط 5 تا سید تو ذهنمه که با هم میان اونم دوستامن که از اندونزی برای پیاده روی اربعین میان. یه دوست صمیمی سید دارم که بنده خدا انقدر گرفتاره که هیچ جا نمی ره. مامانم هم چندتا دوست و همکار دارن که بعید می دونم بشه با هم بیان.
پاسخ:
می خوای من با فک و فامیل خودم و شوهرم خدمت برسیم؟گمانم یه دویست , سیصد نفری بشیم بیایم؟
14 تا سید رو باید همزمان دعوت کنیم؟ من ندارم دور و برم این تعداد سید که حاضر بشن با هم بیان. ولی یهو این کامنتو دیدم گفتم شاید گره از کارم باز کنه. آقا و خانوم نداره؟
پاسخ:
بله باهم باید باشن. زن و مرد نداره. واقعا اطرافتون اینقدر سید نیست؟در عوض دور و بر من تا دلتون بخواد هست
سلام بانو خوبین؟من بارها و بارها تصمیم گزفتم و برنامه ریزی کردم برای رسیدن به یه سری اهدافی که تو ذهنم دارم بارها برای روزهام برنامه ریزی کردم که بدون هدف نگذره و مفید باشه اون روزم ولی عمل نکردم متاسفانه و این عمل نکردنم باعث کسلی و بی برنامگی م میشه باعث میشه احساس خوبی از خودم نداشته باشم..واقعا کلافه و پریشون میشم ولی نمیدونم چیکار کنم..
پاسخ:
سلام عزیزم. برنامه ریزی تون احتمالا اشتباهه. اینکه شما امروز بشینید و برای مثلا یک هفته یا یک ماه آینده برنامه بنویسی و بخواهی بهش عمل کنی باعث مشکلاتی میشه از جمله اینکه مثلا قرار شما در برنامه تون این بوده که ساعت ده صبح , وقت مطالعه تون هست اما اتفاقا ساعت ده مهمون میاد و نمیشه. پس بهترین کار اینه که برنامه ریزی تون روزانه یا حتی هر نیم روز باشه . در این صورت اتفاقات غیرقابل پیش بینی رو راحت تر پشت سر می گذارید. 
سلام مجدد

خیلی ممنون از پاسختون

لطفا ادامه رو ستاره دار کنید!
هم آقا و هم خانوم برون گرا هستن.  آقا اجتماعی و شوخ طبع و مهربان هست. ولی خانوم بیشتر از نظر شغل و موقعیت اقتصادی نتونست باهاش کنار بیاد. یعنی آقا موقعیتای شغلی خیلی خوب با درامد بالا براش بوده و هست, ولی اعتقاد داشت که معلوم نیست درامدش حلال باشه یا نه. واسه همین شغلش ثابت نبود و همش دنبال درامد حلال بود و نتونست توقعات خانوم رو برآورده کنه و خانوم هم دچار مقایسه با اطرافیان شده بود

خلاصش این که بیشتر مشکلاتشون به خاطر این مساله بوده

و زندگیشون طوری بود که همه وقتی خبر جداییشونو شنیدن میگفتن اونا دیگه چرا؟؟  یعنی جلوی دیگران خیلی خودشونو عاشق هم جلوه میدادن و همه هم فکر میکردن اینا بدون هم میمیرن!!!!!
البته آقا عاشق زنش بود و خیلی تلاش کرد خانومش رو برگردونه سر زندگی. ولی خانوم قانع نشد

آقا الان در تلاشه که از نظر اقتصادی مشکلی نداشته باشه و بعد ازدواج کنه, ولی با شرایط جامعه خیلی پیشرفتی نمیکنه
ما هم کلی منبر رفتیم که وقتی ازدواج کنی درامدت برکت پیدا میکنه و روزی رسان خداست و ... . الان میخواد ازدواج کنه ولی مورد مناسب پیدا نکرده؛ و همونطور که گفتم انگار حسرت زندگی گذشته رو داره

ببخشید خیلی زیاد نوشتم!
پاسخ:
سلام عزیزم. در اینصورت اگه حقیقتا هنوز درگیر ارتباط گذشته هست حتما اول باید اونو برای خودش تموم کنه و بعد سراغ یک رابطه تازه بره. اگه نمی تونه باید بره پیش مشاوره
۱۹ مهر ۹۷ ، ۱۲:۴۲ دخترک مژده
سلام
خوبید؟
سربزنید...
پاسخ:
سلام به روی ماهتون. شما خوبی؟
ممنون از دعاتون. 
سخته، چون این همه سید اطراف من نیست. دوم اینکه نمیخوام کسی از مشکلم چیزی بدونه، یا مشکوک بشه. میخواستم یه نذری باشه که بین خودم و همسرم و خدامون باشه.
سلام طهورا خانوم
برای بچه دار شدن، نذری هست؟ 
شما که سید هستین دعا کنین خدا به ما بچه بده🙏
پاسخ:
سلام عزیزم . ان شاالله خدا از فضلش به شما فرزندان سالم و صالح عطا می کنه. 
الان ذکر خاصی برای بچه دار شدن تو ذهنم نیست اما به ما گفته شده که در امور مهم برای رفع حاجت ۱۴نفر از سادات رو دعوت کنید منزلتون. بعد هر کدام از آنها ۱۰۰۰بار ذکر "یاجوادالایمه ادرکنی" را بگن . در آخر هم اون سادات رو اطعام کنید. غذا هم لازم نیست یه چیز خاص باشه اگه نون و خرما یا نون و,پنیر و سبزی هم باشه صدق اطعام می کنه. ان شاالله حاجت روا بشین
سلام طهورا خانوم
احساس میکنم رفتارای شوهرم طبیعی نیست بشدت حساسه رو مسایل و مشکلات حتی چیزای کوچیک خیلیم ریزبینه مدام از اطرافیاش نقد میکنه و غر میزنه حتی میگه از خداهم ناراضیه نمازشم ترک کرده بشدت ناامیده دارم دیوونه میشم از دستش اوایل خیلی بهتر بود ولی الان دیگه بدجور بهونه گیر شده خیلی صبوری کردم بعد سه سال صبوری میخواستم جدا بشمچون بچه کوچیک دداشتم خانواده منصرفم کردن مدام تحقیرم میکنه اعتماد بنفسمو خیلی کم کرده البته تو بقیه اعضای خانوادشونم این مشکل هست اما کمتر که بعد ازدواج متوجه شدم اینقدر خودخواه و خودرای هم هست که حرف کسیو قبول نمیکنه مجرد که بودم خیلی آرامش داشتم اما بعد از متاهلی از تحقیرا و بهانه گیریای همسرم وجودم مضطرب شده خیلی برا ازدواج و همسر صالح دعا میکردم نمیدونم حتما اینم امتحان منه ولی داره خیلی از خدا دورم میکنه همسرم با تعریف کردن از زنای اطرافش تخم حسادتو تو دلم کاشت و مدام چون تو همه چی نمرم بیست نیست بهم میگه تو آدم متظاهری هستی چرا اینقدر حجاب میگیری یا چرا نماز میخونی از فضاهای مذهبی خیلی دور شدم دلم برا خودمو حالای خوبم تنگ شده خیلی تو سختیم دعا کنید خدا کمکم کنه اگر امتحانه بتونم تحمل کنم خیلیم حرف از جدایی میزنه و تا حالا چندین بار بهم گفته علاقه ای بهم نداره مسلما منم بی عیب نیستم ولی نه درحدی که اینقدر وجودم برا شوهرم غیر قابل تحمل شده توی بحثا و مشاجرات اوایل خیلی صبوری میکردم و هر فحشی میداد چیزی نمیگفتم اونم تا دلش میخواست بارم میکرد اما الان منم نمیتونم خودمو کنترل کنمو یه چیزی میگه ممکنه جوابشو بدم و جالب اینه هربار که بتندی چیزی میگه من اگر بدتر جواب بدم دیگه ساکت میشه و چیزی نمیگه خدامنو ببخشه شاید اینم امتحانه منه توی اطرافیان هم به سختگیری معروفه موقع تحقیق همه ازش تعریف میکردن چون شرایط خیلی عالی داشت مدرس دانشگاه بود با تحصیلات عالیه و فوق العاده متشخص از خانواده مذهبی فقط یکی از دوستام از کسی شنیده بود سختگیره به منم گفت من فکر کردم به لحاظ مذهبی میگه نمیدونستم که ظاهرا مذهبیه چون از بیت المالم وارد زندگیمون کرده دلم برا بچم میسوزه میخواستم سرباز امام زمان تربیت کنم باباش نه اهل خمسه نه هیچی اولین دعوای زندگیمون سر این مسایل بود 
دعام کنید
پاسخ:
سلام عزیزم . علت بد رفتاری مردها معمولا تربیت غلط خانواده یا عوامل محیطی پراسترس یا دوستان نامناسب یا مشکلاتی مثل بدبینی یا افسردگی هست. 
این موضوع باید با ریزبینی بیشتری بررسی بشه اما اگر یکی از موارد فوق هست باید عامل رو درمان کرد
سلام بانو
وقتتون بخیر

آقایی از همسرش دو سه ساله جدا شده. آقا همسرش رو خیلی دوست داشت ولی خانوم دیگه نمیخواست زندگی مشترک رو ادامه بده و جدا شدن. الان اون خانوم ازدواج کرده و بچه هم داره.  ولی آقا هنوز ازدواج نکرده, یعنی میخواد ازدواج کنه ولی مورد مناسبی پیدا نکرده. من احساس میکنم آقا هنوز در حسرت زندگی قبلیش هست و حتی ویژگی هایی که برای فردی که میخواد بره خواستگاری در نظر داره تقریبا شبیه همسر قبلی اش هست. خانومه هم که ماشاالله خوش بر و رو و خوش زبون و خوش رفتار و باکلاس و مهربون بود. فقط سر ناسازگاری با آقا داشت!!
آقا هم دلش بدجور شکست

خلاصه که من فکر میکنم آقا دلش میخواد یکی مثل همسر قبلی اش رو پیدا کنه

آیا ازدواج مجدد این آقا با این شرایط میتونه درست باشه؟؟

چون این آقا از اعضای خانوادم هست میخوام کمکش کنم
پاسخ:
سلام عزیزم. احتمالا اون خانم برون گرا بوده و شاید چون آقا درون گرا بوده و آروم نتونسته با ویژگی هاش کنار بیاد. ویژگی های اون آقا رو برام میذارید ؟چون دانستنش می تونه کمک کنه. اما در کل عرض کنم خدمتتون باید حتما اون آقا باهاشون صحبت بشه. اینکه حدس شما درسته یا نه خیلی مهمه. اگر واقعا اون آقا هنوز درگیر رابطه و ازدواج قبلی هست و نتونسته فراموش کنه , ایجاد ارتباط جدید هم برای خودش هم برای فرد تازه وارد درست نیست و آسیب زاست. اگر حدس شما درست نباشه ازدواجش مشکل نداره مشروط بر اینکه باید بدونیم آقا درون گراست یا برون گرا چون اگر درون گرا باشه بهتره همسرش هم درون گرا باشه در غیر اونصورت ممکنه باز به مشکل بخورن. برای همینه که می گن آقا بهتره برن مشاوره
باسلام ببخشید من درمورد انتخاب مرجع تقلید دچار تردید شده ام.لطفا راه شناخت اعلم بودن که شما خودتون بهش رسیدین رو بگین
پاسخ:
سلام. اول از همه بگم شما الان مرجعتون کیه؟چون تغییر مرجع به سادگی نیست و بعضی مراجع عدول از مرجع زنده به مرجع دیگر رو جایز نمی دونن مگر در شرایط خیلی خاص.
راه تشخیص.. اول اینکه خودتون اونقدر اهل علم باشید و اشراف به مشایل فقهی داشته باشید که بتونید اعلم رو تشخیص بدید.
کسی باشه که میان اهل علم به اعلمیت مشهور باشه مثل امام
دو نفر عادل و اهل خبره بر اعلمیت کسی یا کسانی شهادت بدن و اونا رو معرفی کنن به شرطی که دو نفر اهل خبره و اهل علم دیگر اون افراد رو نقض نکنن. مثلا جامعه مدرسین چند مرجع رو معرفی کردن می تونید انتخاب کنید. کسی هم در اعلمیت اونا شک نکرده
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام طهورا خانم 
****** ** ** **** ** ***** *** ****** ***** ****  
** **** **** **** **** ** ***** ** ***** *** **** ***** * ** * ***** ** ** ** ** **** ****** ****** * *** ** ***** ** **** ** ***** ******** * **** ** ****** *** **** *****
**** ** **** **** ** *** ***** ***** **** ** *****
**** **** * ** ** *** *** ****** *** * *** *** ** *** ****** ** *** ***** **** * ** **** ** *** **** **** ** *** **** **** **** ** ***** ************ ******** *** **** ** **** ****** ******* **** *** **** 
******* ***** ***** *** **** ** **** ** **** ***** ** **** * ** *** ** **** ***** *** ***** ** ***** **** **** **** *****
**** ***** ** ***** *** ****
پاسخ:
سلام عزیزدلم. هیچ اشکالی نداره . هر سوالی داشتی می تونی از خودم بپرسی خجالتم نداره. دختر به این خوبی چرا باید فکرش درگیر بشه؟ اولا برای وسواست سعی کن درمانش کنی. اگر احکام طهارت رو یاد بگیری می بینی اصلا اسلام سخت نگرفته . همین که فقط محل خروج ادرار شسته بشه کافیه. در بحث طهارت نباید به شک اعتنا کرد و فقط باید به یقین اعتنا کنیم. مثلا فکر کنم ادرار به پاهام ریخت آیا باید پام رو آب بکشم؟خیر نیاز نیست چون یقین ندارید. یقین یعنی با چشم خودت قطره های ادرار رو ببینی. صددرصد مطمین بودن رو یقین می گن یعنی اگه یه درصد هم شک داری , پاک هست.
اما در مورد سوالت .. آسیب دیدن در اون ناحیه به این سادگی ها هم نیست . من یقین دارم کاملا سالمه . اما برای اطمینان خودت می پرسم آیا بعدش روی لباس زیرت خونی دیدی؟ 
اگر ندیدی هیچی نیست. اصلا من اطمینان دارم هیچی نیست فقط برای اطمینان خودت پرسیدم. وگرنه خیالت راحت باشه
طهورا جان سلام
آیا رفتن به مشاور در مراحل ازدواج رو به همه توصیه میکنید؟ اگر نه،‌از کجا بفهمیم در جریان یک خواستگاری احتیاج به مشاور داریم یا نه؟
چطور به آقایان بگیم که سوء برداشت نشه؟
اگر رفتیم،‌دختر باید سهم مشاوره خودش رو بده یا بده جلوی آقا دست کمه تو جیبش؟ با تشکر پیشاپیش
پاسخ:
سلام. مشورت گرفتن در ازدواج حتما کار خوبیه اما اینکه الزاما برید پیش مشاور و حتما هر چی تشخیص داد بی بروبرگرد درسته , خیر اینطور نیست. مواردی بوده که مشاور به طرفین گفته به درد هم نمی خورید طرف الان یه بچه داره. عکسش هم صادقه. گفته مشکلی نیست برید ازدواج کنید , طرف در شرف جدایی هست. اما بازم اگر بتونید پیش مشاور مطمین و خوب برید , خوبه. 
معمولا اگر واقعا تصمیم دارین پیش مشاور برین مادر دختر به مادر پسر خیلی محترمانه بگه "نظرتون درباره اینکه بچه ها پیش مشاور برن چیه" بعد ببینید چی می گن. 
در مورد هزینه بستگی به طرفین داره معمولا هر کس هزینه خودش رو میده . این طوری که اگه خانواده ها در مورد رفتن پیش مشاور به توافق رسیدند , در این مورد هم صحبت می کنن. مواردی هم بوده که هزینه مشاوره رو خود پسر داده و گفته به عهده خودمه
فکر کنم سوالم رو بد برداشت کردین. شاید هم من جدیدا شنیدم اما من کلا خیلی اهل نشستن پای مباحث دینی بودم از 12-13 سالگی و راستش تازگیها یعنی دو سه سالیه شاید می شنوم. حالا چه جدید و چه قدیم می خوام بدونم چرا اینطور گفته می شه یعنی چه بار معنایی ای داره که اهل بیت بودن اونو نداره و آیا در روایتی هم چنین اصطلاحی بوده و کلا از کی و توسط کی بکار رفته و...
ممنون
پاسخ:
عزیزم ببخشید پاسختون دیر شد حلال کنید. 
متوجه منظورتون شدم. ببینید کلمه آل الله اولین بار بعد از حمله اصحاب فیل برای قریش بکار برده شد. بعد از اون هم توسط جناب عبدالمطلب در شعری که سروده بودند بکار برده شد. خود امام صادق هم درباره این لفظ توضیحاتی دادن که طولانیه. خلیفه دوم هم از این لفظ استفاده می کرده.
اما آل الله اصلا به این معنی نیست که وابستگی خانوادگی منظور باشه بلکه به این معنی هست که اهل بیت خاندانی هستن که بخاطر قرب الهی , بخدا منسوب شدن. مثل واژه بیت الله . خدا که به خونه نیاز نداره اما به مسجد می گیم بیت الله 
۰۸ مهر ۹۷ ، ۱۳:۰۶ فوری فوری
سلام بانوجان
سوال من نرسید؟
پرسیده بودم راهکارتون برای ی نوجوون ١٤ساله ک دچار گرفتاری و گناه در زمینه جنسی شده جیه؟در مورد جنین ادمی توی این سن ایا بحث تقواپیشه کردن جواب میده یا صرفا باید جیزاهایی ک زمینه انحرافات براش ایجاد میکنن حذف کرد؟

پاسخ:
سلام همین الان پاسخ دادم نگاه کنید پیداش می کنید
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

**** **** **** *****

**** ** ** ******* **** ******** ** ******* ***** ******* ***** **** ********* ****** ** *** *** *****


** ** ***** * **** * * **** ***** *** ******* ** **** *** ** ******* ***** ***** *** *** **** ** **** *** *** ****** ***** ** **** **** ** *** ** * **** ***** ** ***** ******** ******


** **** ** ***** ** *** *** ** *** ** ******* ***** ******

*** ***** ** **** ***** *******

**** ** **** ***** ***** *****

**** ** *** **** **** ***** ****** *** ****


** **** ***** ** * ***** **** ***** * ** ** ******** ** **** ****** ** **** **** ** **** **** *** *** ***** ** ****


**** *** *** ******* ** ** ***** ** ** **** ******* ** ** **** ***** ** ** ** ****

*** ** ***** ** ** ***** ****** ** **** *** *** ** ***** *** ******* ** * ** ****** ****


*** * **** ** *** *** *** * **** ***** **** *****


****** ** ** **** **** **** ***** **** ******* ** *** **** ***** *** **** **** **** ***** ** ** *** ***** **** *** ** **** **** ****** ***** **** **** 

****** ***** ****** ** ***** * ** ****** *****


**** ****** ***** ***** ** *** ******* * ** **** *** *** *** * *** ***** ***** *** **** ** ******

**** ** **** **** ** **** ** ******* ***** ** ***** ****** ** **** ** **** ******** *** * ****** ***** **** ****** ******


*** **** *** ***** * ***** ***** **** **** **** *** **** ***** *** *** **** ****


**** *** ***** ***** ** ***** ***** **** *** *** ******* **** ****** *** ****** **** * ***** ****** ***** ******** *** **** ** *** **** *****


*** *** *** ** **** * ***** *** **** ** ***** *******



** **** ***** *** *** ******* **** ***** *****

پاسخ:
سلام عزیزم. خدا بهتون عزت و توان بده. جان دلم می دونید که همسر شما بعنوان پسر خانواده موظف هست به لحاظ شرعی و اخلاقی تا جاییکه براش مقدور هست در کنار تامین نیازهای شما از هر لحاظ ,در خدمت پدر و مادرش باشه . از طرفی والدین همسرتون جزء ارحام شما هستن و شما هم در قبالشون مسوول هستید اما با توجه به شرایط فعلی شما , بهترین کار اولا برنامه ریزی هست به این شکل که با همسرتون صحبت کنید که یک جمعه رو ایشون منزل و در کنار شما باشن و تفریح و... داشته باشید و جمعه بعدی رو با هم برید منزل پدری ایشون. از اون طرف وسط هفته هم شما و هم همسرتون دو سه بار باهاشون تماس بگیرین. با محبت و احترام باهاشون رفتار کنید. حواستون باشه احترام و محبتی که شما به اونا می کنید به زندگی تون برمی گرده و شما و فرزندانتون رو بیمه می کنه. ممکنه بی تابی کنن , گله کنن که چرا کم می ایید . بگذارید به حساب دلتنگی های ایام پیری. یادمون باشه هممون یه روز مثل اونا میشیم و تازه می فهمیم. سعی کنید براشون شرایط رو توضیح بدید . هر وقت هم رفتید منزلشون دست خالی نرید. یقین کنید صبوری شما جای دوری نمیره
سلام استاد 
خوبین؟
ببخشید میشه درمورد راهکارهای نجات ی نوجوان ١٤ساله ک دجار گرفتاری و گناه جنسی شده صحبت کنین؟ج کارایی باید کرد؟قشنک توضیح میدین؟
و ایا اینکه تو این سن هم بحث تقوا داشتن معنی میده؟ایا باید نوجون با این مباحث اشنا کردتا از درون خودنگهدار باشه یا صرفا عوامل گناه ازش دور کرد؟
پاسخ:
سلام. استاد؟استاد نیستم عزیزم.
ببینید موضوع مطرح شده از طرف شما یکی از جدی ترین مباحث دوران نوجوانیه . شما خیلی کلی مطلب رو عنوان کردید و جواب حتما جزیی تر و ریشه ای تره. اگه تمایل دارید شماره همراهتون رو بگذارید تا بهتون پیامک بدم و وقت مشاوره بدم . مشاوره ها هم رایگانه
چرا جدیدا به اهل بیت می گن آل الله؟ 
پاسخ:
والا جدید نیست شما جدیدا شنیدین حتما
سلام.منظورم اینه ایا اون اشتباه باعث میشه کارای دیگش از بین بره؟ و راهکار بدین در مورد اون مسئله.ممنون
پاسخ:
سلام. اول از هر چیز به دفتر مرجع تقلیدشون زنگ بزنن ببینن آیا اصلا ازدواجش با اون آقا حلال هست یا نه. 
ایشون مرتکب حرام شدن و باید توبه کنن و عمل رو ترک کنند و ارتباطشون با اون آقا رو هم قطع کنند
چه نکته خوبی داشت این پست.
پاسخ:
سلام. در مورد سوالی که در خصوصی پرسیدید متوجه منظورتون نشدم. نظرم رو درباره چه چیزی می خواهید؟
معمولا اونهایی که همسرشون فوت شده ، قدر زندگی را بهتر میدونن توی ازدواج بعدی
چون میدونن اگه قدر ندونن ممکنه همین نعمتو هم از دست بدن 
خدا اخر و عاقبت همه مونو ختم به خیر کنه
این روزای عزیز التماس دعا بانو
پاسخ:
محتاجیم به دعا عزیزم
طهورا خانم سلام
پیامی از من برا شما ارسال نشده؟ ببخشید نمیدونم فرصت نکردین یا ارسال نشده..
پاسخ:
سلام عزیزم چرا ارسال شده. به روی چشم پاسخ میدم خدمتتون یه کم سرم این روزا آشفته هست
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
**** ******* *********** ****
* **** *****
** ** ***** ***** ***** * ******* ****** **** * ****
*** ** ******* * ****** ** *** ***** *** *** **** ** **** *** *** *** * ** * ****** **** ** ****** **** **** ** ********* **** **** ** * *** * *** * *** **** **** ** ** ** ** ****
******* **** ** ***** ***** *** * *** **** **** ***** ****** ***** * *** **** *** ********* ***** * *** **** ** ***** **** *****
*** *** ***** **** *** ****** ****** ** **** ****** **** ***** *** ***** ********* ***** ****
** ******* ***** ****** * ** ***** ******* ****** ** * **** ***** * ******* *** ***** ***** ***** **** * ******** ***** *** ***
** ***** *** ***** ** **** *** *** * ****** * *** **** ** **** *** *** * **** **** ***** ***** ***** ******* ** **** * ***** ******* * **** ***** **** ***
*** ********* *** ****** * *** ****** ***** ******* ************* ** ** *** ****** *** **** ***** * *** **** **** **** ******* *** ***** * *** ***** **** **** * ************** **** ***** *** *** *** * *** **** ****** ****** ***** * ****** ****** *** * **** ***** **** **** ***** ****
**** ** ****** **** **** *** *** ****** *** **** ** ****** ******** *** ***** ***
**** ***** **** **** *********** **** *****


پاسخ:
سلام عزیزم. تلفن زدن شما اشکالی نداره مشروط بر اینکه با احترام و آرامش همراه باشه و از قضاوت هم دور باشه. رسیدگی به والدین وظیفه فرزندان و خصوصا برعهده پسر خانواده است.هر چند باید اونقدر مهارت داشته باشه که هم در خدمت همسر و فرزندش باشه و هم وظایفش نسبت به والدینش رو فراموش نکنه. 

بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
**** ***** ***
************ ****
**** *** *** * ******* ** *** **** ****
****** **** **** ****** ***** ******* **** **** ** ****** *** ****** **** ** ** ******* ****** *****
****** ** **** *** *** **** ******* **** *** *** ** ** *** * *** ** **** ** *** **** ** ********* ****** ** **** ****** ********* *** **** ******* ** *** ***** ******** ***** ** ** *** *** ***** **** *** *** ********* *** ** **** ***** ***** **** ******* ********* ***** *** ***** *** **** ** **** **** **** *** *** ******* ************* *** *** ** ** *** ***** ******* **** **** *** ****** ** *** ****** ******** **** ********* ****** ****** ****** **** ** **** **** * ***** *** ***** **** ***** **** **** *** ** ***** ******** ** ** ****** ** ******* * *** ** **** **** **** ****** **** **** ******* **** ******** **** ** ** ** *** **** ***** ****** *** *** *** **** ****** ***** ******* *** ** ***** **** **** ** ***** **** ** ******* ** *** **** ******* ** *** ** * *** **** ********* ****** *** *** ***** *** **** ***** ** **** **** ****** **** * *** ******** ** ****** ** ***** ** **** ** ***** *** ******* ******** **** *** **** *** *** ** ******** ****** ** *** ** *** *** ***** ******** **** ****** ********* ******* **** ****** ************ ** ** ***** **** ****** *** ** ** *** ***** **** ** ** **** ***** **** ** *** **** **** ***** ** **** **** *** ***** ***** ** ****** **** ***** **** **** ****** **** ***** **** ******** ** ********* ******* ****** **** ** *** ** ** ** ********* ** ***** ****** **** ***** **** ***** *** ** ** ***** **** * ** **** ***** ** *** ******** ***** ** ***** **** ** ****** **** *** **** ****** **** ********* ****** ***** ** **** ** ** **** ****** *** ** ***** ***** ** ******* **** ******* ***** *** *** *** ****** *** *** *** *** *** **** **** *** **** ***** ***** ********** *** **** ****** *** **** * ***** ****** ***** *** ***** ** ** ******** **** **** ****** **** ***** *** ** ***** ***** ** ***** ****** *** ***** *** ** *** ******** ***** **** *** *** *** ** ***** *** ***** ** **** ** **** **** ******* *** ******** *** ** ***** **** ***** ****** ****** *** *** **** ****** ***** ****** ****** **** **** **** ***** **** ****** *** *** ** **** ****** ***** ********** ****** ******* ***** *** ** ***** ******* **** *** **** *** ***** *** **** ****** *** *** *** * ***** *** ***** **** **** ***** ** ***** *** ********** ******** **** **** ***** ****** *** ***** ***** **** *** ** ***** *** **** ***** ***** ************ **** ** ******* ******* ** ** *** **** **** *** ** ****** *** *** *** ** *** *** * ** **** **** *** *** ****** ** *** ****** ** ****** ****** ******* *** **** ** ********* ****** *** *** ** ** ***** ***** **** * ** ** **** *** ****** ****** *** *** *** *** ***** *** ****** ***** ***** *** ****** ** **** ******** ****** *** ***** ********* *** ** *** *********** ******* **** ******* ********* ****** *** ****** ***** * *** **** **** *** *** * *** ** *** ****** ** ***** * * *** *** ****** ****************** **** ****
***** ***** **** ** ***** ** ****
پاسخ:
سلام عزیزم . خیلی ممنون محبت کردین.
عزیزم فرمودید پسرتون طبق قراین بیش فعال نیست. منظورتون طبق کدوم قراین هست؟ در این مورد پیش پزشک بردینش؟
عزیزم مساله دوقطبی بودن یک مساله کاملا تخصصی هست که از عهده بنده خارجه . شما نگران نباشید نگرانی فقط استرس به شما میده و شما رو از پا می اندازه. اگه خیلی نگرانید با همین دکتری که بیشتر قبولش دارین صحبت کنید و نظرش رو بپرسید. با اینکه این مساله تخصصی هست اما شخصا تصور می کنم رفتار پسرتون ممکنه به دلیل مشاجرات شما و شرایط خونه تون باشه و در واقع اکتسابی باشه اما مراجعه به پزشک متخصص رو نفی نمی کنم
سلام خانم طهورا ممنون که به همه سوالا جواب میدین
من برادر و خواهر ناتنی دارم که خواهر زاده های مامانم میشن
مامانم اونارو خیلی اذیت کرده والبته اوناهم اذیتش کردن الان هم هیچکدومشون کوتاه نمیان که همدیگه رو ببخشن و هی به هم بدی میکنن پدرمم طرف بچه هاست البته مادرم با پدرم هم بد رفتار میکنه ازوقتی که یادمه توخونمون دعوا ونیش و کنایه بوده وهست.الان خواهر برادرام ازدواج کردن ورفتن وفقط آخر هفته ها میان خونه پدری که بازم دعوامیشه.من هرچی سعی کردم نتونستم رابطه  شونو درست کنم.الانم مامانم میگه شما نباید برین خونه اونا وباهاشون رفت وآمد نکنین.مادوتا خواهر موندیم چکار کنیم.وقتی میریم مادرم ناراحت میشه وقتی نمیریم اونا ناراحت میشن هرچی باشه برادر خواهرامونن البته باماخیلی مهربونن
مادرم هم خودشو اذیت میکنه هم مارو و حاضر هم نیست اشتباهشو قبول کنه

پاسخ:
سلام . خواهش می کنم عزیزم انجام وظیفه هست. از نظر شرعی صله رحم واجبه. احترام به والدین هم واجبه اما تا وقتی که امر به کار غیرشرعی نکنن. در ثانی شرعا شما وظیفه داری مطابق اجازه پدرت کار کنی. در واقع ولی شما پدرته نه مادرت. پس راه حل مساله مشخص شد شما احترام مادرتون رو حفظ کنید و بهش محبت کنید . در کنارش با اجازه پدرتون , منزل خواهر و برادرتون برید اما لازم نیست حتما مادرتون بدونن. شما هم لازم نیست هفته ای یه بار برید , ماهی یکی دو بار برید سربزنید و برگردید و باقی موارد با تلفن و پیامک و... باهاشون در ارتباط باشید. 
سلام 
برادر زاده من دختره و11سالشه اطرافیانش به خاطر قیافش مسخره ش میکنن 
و اونم خیلی دلش میشکنه و ناراحت مییشه و هی میپرسه که چرا خدا منو اینطوری آفریده؟چه جوابی بهش بدم که مناسب سنش باشه و درک کنه؟ممنون
پاسخ:
سلام بهار جان. عزیزم شما تلاش کن سطح شعور و درک بزرگترهای اون بچه رو اصلاح کنی . زیبایی های اون بچه رو براش پررنگ کن اما نه غیر واقعی. مثلا دندان های مرتبش. مثلا چشم قشنگی که سالمه. ابروهایی که قشنگ و پرپشته و... هر چیزی که هر چقدر هم کوچیکه. ازش عکس بگیر و توی پروفایلت یا صفحه گوشی ات بذار و یه جوری رفتار کن تا ببینه. 
چشم. الان سفر هستم. برگردم حتما شماره تماس می ذارم. سپاسگزارم.
ولی در کامنت منظورم این بود که الان کامنت گذاشتم تا درباره همچین چیزی مشورت بگیرم.
سلام طهورا بانو جان!یک سوال این بانوی مشهدی که با دو پسر یتیم ازدواج دوم انجام داده و خب با وجود وسواس فکری آقا مجتبی؛ایشون عملا امکان ترک زندگی را ندارند و باید تحمل کنند؛اسم این را می شود صبر گذاشت؟اینکه ما در شرایطی باشیم که نه راه پس داشته باشیم نه پیش به نظرم این صبر نیست؛یکجور گیر افتادن!شما کاملا از جزییات زندگی این خانم خبر دارید؟افسردگی نگرفتند؟پرخاشگری یا حتی بیماری جسمی؟پسرها در چه شرایط روحی هستند؟چیزی که من از خانم های اطرافم از قدیم تا جدید دیدم صبر نبوده،گیر افتادن بوده با تحمل حجم عظیمی از بیماری جسمی و روحی و یا دعوا و قهر و طلاق!امکانش هست یک پست در مورد صبر سازنده که منجر به بهبود زندگی مشترک بشود،بنویسید؟
پاسخ:
سلام عزیزم. متوجه منظورتون از عدم امکان برای ترک خانه نشدم. منظورتون از ترک خانه , جدا شدن هست یا سفر رفتن؟اگه منظورتون سفر رفتنه باید بگم ایشون جوری زندگی کردن که آقا مجتبی شیفته شون هست. به اتفاق خانواده زیاد سفر میره. وسواس درمان داره . درسته که درمانش کار سختی هست اما لاعلاج نیست .صبر کردن در عین استفاده از شیوه های درمانی راه بیرون رفت از این مشکل هست.هر دو از اقوام نزدیک بنده هستن و من به زندگی شون اشراف دارم. 
پسرها زندگی تشکیل دادن و با اونا زندگی نمی کنن. 
 
دوست داشتم همونطور که به قصور زن تو این مشکلات اشاره میشه، به قصور مرد هم اشاره میشد. اما یا اصلا گفته نمیشه، یا فقط اشاره‌ی کوتاهی میشه در حد پست شما. زیاد از صبر و تحمل زن گفتیم که گفتنش هم واقعا به‌جاست، اما این زیاد گفتنه گاهی اوقات باعث توقع بیش از حد و کمرنگ کردن وظیفه طرف مقابل یعنی مرد میشه، طوری که آقایون دیگه نقش و وظیفه‌ای واسه خودشون قائل نمیشن و سرتاپا میشن توقع. به آقایون هم یاد بدیم..
پاسخ:
کاملا توقع بجایی هست . البته وسواس مورد خودخواسته ای نیست . نیاز به درمان داره و برای درمانش طرف مقابل باید صبور باشه و خود فرد هم همکاری کنه.
الان من برای ازدواج با شما تماس گرفتم. یه سری از سوالا رو بهم بگین. من مشکلم اینه که خیلی خجالت می کشم و اصلا نمی تونم خوب حرف بزنم. اگه اون آقا یه خانوم باشه راحت باهاش مباحثه می کنم.
پاسخ:
مگه شما با من تماس گرفتین؟اگه تماس نگرفتین شماره بذارین نا بهتون پیامک بدم و وقت مشاوره بدم. مشاوره ها هم رایگانه
سلام
یک جا خونده بودم. به نظرم غیر معقول اومد. گفتم با شما مشورت کنم☺
پاسخ:
سلام عزیزم. چی رو خونده بودین متوجه نشدم
شما همیشه می گید که از طرف استادتون اجازه طرح سوال خواستگاری ندارید و ما هم اصلا نمی دونیم چیا بپرسیم چیا نپرسیم. گلبرگ و اینا رو خوندم. خیلی سواله.
پاسخ:
نه اینکه اصلا هیچ کدام از سوالها رو نگم . اتفاقا تمام کسانیکه در مورد ازدواج با من تماس گرفتن می دونن که من یه سری از سوالا رو می گم اما تعدادش کمه. این تعداد رو می گم تا بدونید چه طور سوال بپرسید. اما اینکه بشینم تمام سوالا رو بگم , نه این کار رو نمی کنم . استادم چنین احازه ای نمیده . دلیلش اینه که مواردی بوده که دخترها از اون سوالا استفاده کردن بعد پسر با توجه به نوع سوالا برداشتش این بوده که دختر از درک بالا و آمادگی کافی و قدرت تحلیل برخورداره بعد رفته تو زندگی متوجه شده اصلا دختر خانوم اونی که نشون میداده نبوده .ما می خوایم دختر خانوم ها یه کم خودشون زحمت بکشن. مطالعه کنن. روی خواسته ها و معیارهاشون کار کنن.
سلام رفقا

ما متوجه چند نیاز و مشکل شدیم مثل اینکه:
🔸امسال سال حمایت از کالای ایرانی هست و ایرانی خریدن و کمک به اقتصاد کشور, چند سالی هست که دغدغه مطرحی شده و ما باید در حد خودمون به رفع این نیاز کمک کنیم.
🔸بسیاری از دوستانمون که در سنین باروری و فرزنداوری هستن, نیازمند کالاهای موردنیاز مادر و کودک هستن.
🔸 دوستان یا از طیف کامل محصولات بی خبرن, یا امکان مراجعه حضوری به مراکز خرید رو به دلیل محدودیت های بارداری و فرزندپروری ندارن یا از نشان های ایرانی تولیدکننده اون محصولات بیخبرن و مطلع نیستن در مورد یک کالای خاص, چندین نشان باکیفیت ایرانی وجود داره و یا خبر دارن اما دسترسی به فروشنده کالای ایرانی ندارن و فروشگاه های اطرافشون یا محل های بورس کالای کودک, در احاطه برندهای خارجی ترک و چینی و اروپایی و ... هست.

✅همه این نیازها ما رو بر اون داشت که مجموعه ای به نام سرزمین مادری ایجاد کنیم و در اون, در درجه اول طیف کامل محصولات مورد نیاز مادر و کودک رو جمع اوری کنیم, سپس به شناسایی و معرفی نشان های مختلف ایرانی تولیدکننده اون محصولات بپردازیم.

✅قدم بعدی ما ایجاد فضایی برای سهولت دسترسی به محصول کودک و فروش اونها در فضای مجازی از طریق کانال و سایت هست.

💡نیت ما برداشتن قدم هایی مصمم و پیوسته برای پوشش طیف کامل محصولات مادر و کودک با هدف قطع هرگونه وابستگی و خرید کالای ساخت بیگانه و کمک به اقتصاد مردم کشورمان و همچنین بر زمین نماندن کلام ولی فقیه و نایب امام زمان و ادای تکلیف شرعیمان است.

بیایید در این مسیر با هم همراه باشیم, از نظرات و ایده هاتون ما رو مطلع کنین, تبلیغگر محصولات و نشان های ایرانی باشیم ....
که من اگر برخیزم, تو اگر برخیزی, همه برمی خیزند...

https://ble.im/sarzaminemadari
https://sapp.ir/sarzaminehmadari
ادم وقتی میتونه در مقابل رفتار های شوهرش صبر کنه  که ببینه اونم چندتا قدم واسه خوب شدن زن و زندگیش برمیداره بدون این غیر قابل تحمل میشه
پاسخ:
بله شما قطعا درست می فرمایید . اما یه قطعا دیگه هم هست.. شوهرداری یه هنره که اگر به کار گرفته بشه قدمهای مهمی برداشته میشه
سلام طهورا جان
از خواستگار بپرسیم اگر همسرتون مریضی لاعلاج بگیره یا بچه دار نشه چکار میکنید؟ پرسیدنش فایده داره یا  اصلا کسی تو جلسه خواستگاری نمیگه طلاقش میدم یا زن دیگه میگیرم؟ ممنون
پاسخ:
سلام عزیزم. انصافا بگو این سوالا رو از کجا آوردی؟نه جانم این چیزا رو نپرس چیز خوبی نیست نتیجه هم نمی گیرید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">