فرازونشیب زندگی طلبگی ما(همنفس طلبه)

هم قدم تا خدا آباد

همنفس طلبه

طبقه بندی موضوعی

دست خدا بر سر ماست ....

جمعه, ۱۵ خرداد ۱۳۹۴، ۰۴:۵۵ ب.ظ

اماما ؛ تمام کودکی ام در تو خلاصه شده بود . قاب قلبم ، چهره ی ملکوتی شما را در آیینه ی خود حک کرده بود .

اندوه فراقت ، ناجوانمردانه پنجه بر قلبم می کشد و هنوز از پس سالها آن را باور ندارم .

باور ندارم که نیستی ، باور ندارم تو که یک موی کوخ نشینان را بر دنیای کاخ نشینان ترجیح می دادی ، اینک از حرمت کاخی برافراشته اند که چشمان مستضعفان جهان را به بازی گرفته است .

باور ندارم که نیستی ، باور ندارم آنان که زمانی همرکاب با تو ،برای اهتزاز پرچم کشورم بر سکو های جهانی مبارزه می کردند ، اینک از نامت پله های ترقی می سازند و از تو آن چیزی را به نمایش می گذارند که هرگز نبودی.

باور ندارم که تنها چند سال پس از عروج آسمانی ات ، به تمام آرمانهایت پشت کرده اند و در آزمون "علم بهتر است یا ثروت " باخته اند .

اما در میان تمام این ناباوری ها ، باوریست که به آن می بالم .  امیدی که دلم را به آن خوش کرده ام و تمام حیاتم بند به آن است ....


آغاز ولایتِ ولی امر مسلمین ، سیدنا و مولانا امام الخامنه ای بر سربازان صدیق حضرت بقیه الله فرخنده باد.

( تا کور شود هر آنکه چشم ظاهربینش تاب نور ولایتت را ندارد.) 

موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۱۵
سیده طهورا آل طاها

فرمانده

نظرات  (۱۴)

شاید سوال شود آفتاب که بخاطر شدت وضوح، نیاز به معرفی ندارد! پاسخ این است که خیلی از اوقات، شدت غفلت به اندازه‌ای است که همزمان با بهره‌مندی از نور و گرمای آفتاب، به انکار آن پرداخته می‌شود و به مانند ماهیِ در آب، سراغ آب را می‌گیرد! آفت عجیبی به نام «حجاب معاصرت» اجازه نمی‌دهد تا با چشمانی باز به مفاخر پیرامون خود بنگریم و قدر وجود مبارک آنان را -آنطور که شایسته است- بدانیم.
اللهم احفظ قائدنا الخامنه‌ای
پاسخ:
اللهم احفظ بحق فاطمه ....
۲۲ خرداد ۹۴ ، ۰۰:۱۷ رضا نعمتی ««راهـــــ شـــیـــعــــه»»
سلام
وبلاگ زیبایی دارید.خوشحال میشم سر بزنید و اگه خواستید تبادل لینک کنیم.
پاسخ:
باسلام
برادر گرامی جناب آقای نعمتی ضمن تشکر از حضرتعالی و همین طور آرزوی سلامتی و عاقبت بخیری برای حضرتعالی ، متاسفانه بنده از لینک آقایان معذورم
۱۸ خرداد ۹۴ ، ۱۲:۳۰ بانوی گمنام
دیگه عکس داشتن با ضریح آلومینیومی امام تبدیل به خاطره شد!البته ای کاش در کنار ساخت ظواهر حرم، برای خدمات رسانی در خور شأن زائران امام در طول سال هم فکری اساسی شده باشه..گرچه امّت امام خمینی آنقدر نجیب است که سالها بی عرضگی و عدم سرویس دهی مطلوب به زوار امام را به روى متصدیان امر نمیآورد.. امت خمینی در بند ظواهر نیست.. امّت خمینی از اینکه بستگان امام برای امام حرمی مجلل بسازند دلشاد نمیشوند؛ امت امام وقتی خوشحال میشود که ببیند مدعیان خط امام و بستگان امام دلبسته راه امام و مکتب امام باشند و وفادار به خلف صالح امام بمانند.. امت امام نگران عاقبت کسانی است که بعد از امام گفتند "کفانا خمینی"! والله دروغ میگوید کسی که مدعی عشق خمینی است و در دل عشق خامنه ای ندارد.وچه زیبا فرمود سید شهیدان اهل قلم، شهید سید مرتضى آوینی، آنجا که پس از رحلت امام، آقا را خطاب قرار داده و گفت:
عزیز ما، ای وصی امام عشق، آنان که معنای ولایت را نمی دانند در کار ما سخت درمانده اند. اما شما خوب می دانید که سرچشمه این تسلیم و اطاعت و محبّت در کجاست. خودتان خوب می دانید که چقدر شما را دوست می داریم و چقدر دلمان می خواست آن روز که به دیدار شما آمدیم سر در بغل شما پنهان کنیم و بگرییم. ما طلعت آن عنایت ازلی را در نگاه شما باز یافتیم. لبخند شما شفقت صبح را داشت و شب انزوای ما را شکست. سر ما و قدمتان که وصی امام عشق هستید و نائب امام زمان
حضرت آقا هم مطمئنن از این تجملات رضایت ندارند چرا که جایگاه سخنرانی امسال ایشون همان زیلوی ساده و همیشگی حسنیه امام خمینی بر روی فرش های آنچنانی حرم امام بود برای سند حرف هایم لطفا به سایت خود حضرت آقا مراجعه کنید :
http://farsi.khamenei.ir/photo-album?id=29905#i

حتی همه فهمیدن , از کشور های خارجی ! تفاوت هارو ! میتونید تفاوت های سال های قبل رو با امسال اینجا مطالعه کنید
بفرمایید اینم لینک

بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
اینجا هم منو بی بصیرت نامیدن :) ”**** ** **** **** ***** * ** *** ******** ** *** ** *** ****** *** **** *** ** *** ** ****** * *** ** *** ** **** **** **** ***** ****** **** *** ** ****** **** *** **** ** ***** **** ** *** **** ***** ***** ****** **** *** **** ** ***** *** ** **** * ** ***** * **** *** *** ***** ****
پاسخ:
ای بابا اینجا هم از اون شکلک ها نداره وگرنه عمق نبوغم رو برات به تصویر می کشیدم . الان در بشکه ام افتاد . شرمنده ام رسما". ببخش دیگه حالا بچه زدن نداره . منو دوست داشته باش لدفا.
در پاسخ به کامنت دیگه تون : احتمالا می دونم منظورتون کی هست .
عمیقا ارادتمند شما هستم .
عزیزم نه کی گفته کار ما تمام شد؟! مثل اینکه شما الان برای امام علی حرم نسازید و بگید امام علی علیه السلام ساده زیست بودن!. بعدم حضرت آقا فرمودند امام با کاخ نشینی مخالف بودن خب این چه ربطی داره به این موضوع؟ چرا حرفای حضرت آقا رو برای خودمون ترجمه میکنیم میگیم منظورشون این بوده که حرم رو نباید اینطور میساختید. اصلا اینی که شما میگید دوتا حرفه ، اینکه حرم برا امام بیازیم، با اینکه پا جا پای امام بذاریم ربطی به هم ندارن
پاسخ:
این همان برداشتی بود که از صحبت ها می شد کرد. من الان حذف کردم و متاسفانه عین کلام یادم نیست . اما من توجیه نشدم . نظر من صرف نظر از اینکه نظر افراد دیگر هم همین هست اینه که این بنا با این سازه گران قیمت و خصوصا و خصوصا توجیهات متولیان آن مورد تایید مرحوم امام نبوده و نیست . دیگران می توانند نظری کاملا مخالف با نظر حقیر را داشته باشند که قطعا قابل احترام و پردازش است . 
ضمن اینکه بنده عرض کردم مردم ما با ساخت یک حرم زیبا محکم مقاوم وسیع و آبرومند برای ایشان مشکلی ندارند اما از نظر بنده ساخت این سازه مغایر با خواست امام ره است .
یعنی منظورتون اینه که آقا در مراسم سالگرد امام وسط مهمانان خارجی انگشت اشاره به سمت تولیت حرم بگیرند و رسما و بی پروا گله کنند. حالا گیریم گله هم می کردند واقعا کسی بود که توجه کند . مثل اینکه آقا سالهاست می فرمایند مسئولین بجای اختلافات بی پایه به درد مردم برسند و اختلافاتی که اساس نظام رو با مشکل مواجه می کنه کنار بگذارند اما کو گوش شنوا. آنوقت تولیت حرم جلوی چشم حضار فرمودند : اگر رهبر امر کنند مسئولین اختلافشان را کنار می گذارند و با هم یک رای می شوند . صرف نظر از عجیب بودن این کلام و غیرمنطقی بودن آن باید گفت : برادر من شما اگر یک مروری به بیانات گذشته آقا و جریانات فتنه سال 88 بیندازید بد نیست .
ضمن اینکه در توجیه فرموده بود: ساختن این حرم یعنی اوج قدرشناسی نسبت به امام . این به نظر من ربطی به قدرشناسی نداره. قدرشناسی در موقعیت فعلی به چیزهای اساسی تری برمی گرده.
علی ای حال این نظر شخصی حقیر بود. مگر اینکه توجیه منطقی تری پیدا بشه.
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
اینم ب*** ***** * **** **** *** ****** ** ** **** ***** ********* **** ***** ***** *** * ******** * ***** **** ** * ****** ***** ** *** ****** ** * *** **** **** ***** *** **** *** ** *** ****** ** **** **** ***** ** ****** ****** ****** ****
پاسخ:
من هنوز هم همان سوال ساده را دارم : اگر امام زنده بود به  این امر راضی می شد ؟ 
وظیفه ما در قبال یاد امام ، زنده نگه داشتن آرمانهای امام است تا پای جان . یعنی همان شعار شهدای زمان جنگ " یا مرگ یا خمینی " یعنی احمدی روشن شدن یعنی شهریاری بودن . یعنی آن بسیجی نوجوانی که وقتی دید سرهنگ عراقی قصد لگد کردن عکس امام را دارد خودش را با صورت روی عکس امام انداخت و زیر لگدهای بی امان او جان داد . وظیفه شناسی و قدردانی از امام وقتی است که پشت سر نایبش حرکت کنیم بدون چون و چرا و اما و اگر . یعنی بمیریم اما ذلت نپذیریم . وظیفه شناسی و قدردانی یعنی مالک اشتر بودن وقتی به چند قدمی دشمن خدا می رسد بین کشتن او و اطاعت امر رهبرش ، اطاعت را می پذیرد . 
وظیفه شناسی و قدر دانی ........ چه کلماتی غریبی هستند این روزها . کاش می توانستم دهان باز کنم و تمام دردم را واگویه کنم تا همه معنی قدرشناسی و وظیفه دانی را بدانیم . 

بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
ﺳﺎدات ﺟﺎن ***** ** *** **** *** *** **** *** ****** **** **** *** ***** **** **** ***** ******* ***** * * ************ ** **** **** * ***** ** *** * *** * **** **** ***** **** ***** ** ***** **** ** ** ******** ***** ***** ** ***** ** *** *** ***** **** ***** ** ***** *** **** * ***** **** ** *** *** ** *** **** *** *** * ***** **** ***** ** ** *** ** * *** ** ****** ** ****** **** **** ***** ***** * ***** ***** *** * **** **** **** * *** *** **** ** *** **** ******* ** *** *** ** **** ****** ** **** **** *** ****** *** * ******* *** **** **** ***** * *** ***** **** ** ***** ***** ***** ** ***** *** **** **** *** * *** ****** ** *** *** *** ****** ****** ******** ** **** ******* ** ** ***** *** * ******** ****** ** *********** ****** **** **** ** **** ***** ** **** ***** * **** ***** **** *** **** ** ********* ***** * ****** ***** **** *** ****** ***** *
پاسخ:
شان این دو مورد که بهش اشاره شد کاملا" متفاوته. ضمن اینکه وظیفه ی آحاد مردم در قابل ولی امرشان قطعا چیزهای دیگری است . ماندن بر سر بیعت ، استواری در شدائد و رنج ها و به تعبیر مقام معظم رهبری شعب ابوطالب ها ، داشتن بصیرت و خیلی چیزهای دیگر . می گویند زمانی سلمان فارسی با حضرت علی در کوچه ها راه می رفتند طوری که حضرت جلو بودند وسلمان پشت سر ایشان . ظریفی دقت می کند و می بیند دو نفر راه می روند اما فقط جای پای یک نفر باقی می ماند . وقتی از سلمان می پرسد ایشان می گویند من پایم را جای پای حضرت می گذاریم . صرف نظر از صحت یا عدم صحت این نکته واقعیت این است که سلمان به واقع خودش را در برابر وجود حضرت اصلا به حساب نمی آورد سلمان سراپایش فقط اطاعت بود همین بود که شد " سلمان منا اهل البیت" این یعنی وظیفه مردم در قبال ولی شان ، سلمان بودن است نه کاخ ساختن . سوال اینست الان این بنا با این عظمت ساخته شد آیا تکلیف مردم جامعه دیگر تمام شد ؟ با این وصف که فرموده شده یعنی دیگر تمام شد و برویم پی کارمان.
اتفاقا خود بنده یکی از منتقدین در گذشته بودم که چرا ساخت بنا اینقدر طول کشیده البته هرگز چنین جسارتی به تولیت حرم نداشتم اما انتقاد داشتم که چرا بیست و چند سال طول کشیده اما اینها اصلا دلیل نمی شود. مردم اصلا با ساخت یک بنای آبرومند و زیبا و شکیل و وسیع و تمیز مشکلی نداشته و ندارند و اتفاقا همین طبقات پایین حاضرند کمک کنند برای ساخت بنا اما حدود و اندازه ای دارد. الان این موج اعتراضی از همین مردم ساده بلند است که همه متعجب اند که این چی بود بعد اینهمه سال؟ ضمن اینکه عرض کردم خود رهبری هم گلایه داشتند و این رو به وضوح فرمودند.
ضمن اینکه گلایه مردم خصوصا اقشار ولایی از تولیت حرم فقط این نیست کلا ایشان در این سالها حرکاتی داشتند و مسائلی پیش آمد که باعث شد اعتماد ها کمی خدشه بردارد. عدم موضع گیری مناسب ایشان در فتنه 88 و مسائل دیگر که اصلا مایل به عنوان آن نیستم به بلند شدن این دیوار بی اعتمادی بیشتر کمک می کند.
سلام سیده خانم
خیلی لطف کردید که به خونه ما سری زدید و خیلی ممنون بابت لطفتون...
ولاگتون عالیه...بااجازه شمارو با افتخار لینک کردم..
بازم بیایید:)
اللهم احفظ قائدنالامام الخامنه ای
اللهم عجل لولیک الفرج
...
یاعلی
پاسخ:
سلام سیب سرخ عزیزم .
سلامت باشید باعث افتخاره.درس پس می دهم خدمت شما.
اللهم ....
۱۷ خرداد ۹۴ ، ۱۱:۲۳ فاطمه بانو
سلام خانمی
منزل نو مبارک :)
اینم آدرس جدید منه دوست داشتی خوشحال میشم سری به ما هم بزنی
پاسخ:
سلام فاطمه جان بله خدمت رسیدم به سلامتی مبارک باشه ان شاالله . 
ان شاالله که قدمش براتون مبارک باشه
سلام سادات جان. راستش منم خیلی جا خوردم وقتی عکسا رو دیدم. خیلی هم انتقاد داشتم که این خلاف نظر امام بوده ولی یه نفر حرف خوبی زد بهم، گفت امام کم کسی نبوده، باید بیشتر از اینا هم براش میکردن کسی که حکومت اسلام رو احیا کرد، کاری که هیچ کدوم از امامان نتونستن این کارو بکنن و ان شاالله حضرت صاحب علیه ای السلام میکنند. و امام زمینه ساز این حکومت بود پس باید خیلی بیشتر از این ها برای همچین شخصیتی انجام بشه. ضمن اینکه مسول این کارا هم که اسمش یادم نمیاد تو تلوزیون اومد و یسری توضیحات خوب داد.
پاسخ:
علیک سلام عزیزم. شما عکسش رو دیدید حالا ان شاالله اگر توفیق پیدا کنید و این سازه رو از نزدیک زیارت کنید عرض می کنم خدمتتان ...
حضرت آقا هم در بیاناتشون در مراسم سالگرد امام به این موضوع اشاره کردند و فرمودند که امام با کاخ نشینی مخالف بودند(نقل به مضمون) ضمن اینکه این توجیه منطقی نیست در اینکه امام شخصیت برجسته ای بودند هیچ شکی نیست در اینکه باید بنای حرم ایشون در شان ایشون باشه هم هیچ شکی نیست اما من یه سوال بپرسم؟ آیا شان امام امت را با آن مقام ملکوتی و عرفانی شان این سازه های گرانقیمت رقم می زد؟ امام وقتی قرار بود نظرشان را در مورد ساخت مصلی ابراز کنند تاکید داشتند ساخت این مصلی خوب است و نیاز هم هست اما دقت بشود که ساده ساخته شود تا شان آن حفظ شود . ایشان اصولا با ساخت بناهای پرهزینه خصوصا در شرایط بحرانی اقتصادی موافق نبودند . سوال دیگر اینکه انصافا اگر امام زنده بودند حاضر می شدند قدم به چنین مکانی بگذارند امامی که وقتی می خواستند دیوارهای بیت جماران را سفید کنند مخالفت می کنند و می فرمایند این اسراف و تجملگرایی است . امامی که وقتی دیدند پرده های خوشرنگ تازه با قیمت مناسب در حسینه جماران نصب شده بشدت برخورد کردند.
ضمن اینکه بزرگواران در توجیه عملکردشان نکته ای را فرمودند که دل مردم را به درد آورد: تهران روی گسل زلزله است برای همین ما این بنای محکم و ضد زلزله و گران قیمت را ساختیم که بتواند تا 600 یا 700 سال دوام بیاورد . 
مردم از ما می پرسند یعنی مهم نیست اگر ما بخاطر فقر زیر آوار خانه هایمان بمانید ؟ 
امثال ما مانده ایم جواب مردم را چه بدهیم . فقط از شرمندگی سر به زیر می اندازیم.
۱۶ خرداد ۹۴ ، ۱۷:۳۶ ♡بهشـــت زودهنـــگــام♡
سلام به طهورا سادات دوست داشتنی که واقعا و عمییییییییییقا دلتنگتون شده بودم و آرزو میکردم تو بلاگ ببینمتون
خونه ی نو مبارک؛ خیرشو ببینین
وای من وقتی تو وبلاگ یکی از دوستان دیدم پرسیدم اینجا کجاس؟ گفت ایستگاه آخر متروی تهران
من چه می دونستم ایستگاه آخر متروی تهران کجاس تا اینکه با سرچ های متوالی متوجه شدم که دسته گلی کاشته اند این تولیت حرم امام
مسئولین خوب رسیدگی میکنن
پاسخ:
علیک سلام عزیزم . سلامت باشید.
یعنی باور کن من فکم چسبیده بود به سقف . نمی دونستم کجا رو ببینم. کلا" یه چیزی بود برای خودش دلم خیلی سوخت برای امامی که آنقدر ساده زندگی کرد که هیچ احدی از دشمنان نتوانست تهمت های مالی به ایشون بزنه حتما زندگی در این مکان براش کار سختی هست . مرتب از خودم می پرسم : امام من کاخ نشین نبود چرا از آرامگاهش کاخ ساخته اند.
یک بنده خدایی در عین سادگی از من می پرسید : ببخشید کی  توی این بروبیابون میره حمام که اینجا حمام ساخته اند.

۱۵ خرداد ۹۴ ، ۲۰:۴۵ عاشق ولایت
مطلب شمارادروبلاگ حوزه ثبت کردم البته حلال کنید
برادوستم دعاکنید سنگ کیسه صفراداره
خیلی برام عزیزه دید نش مرایادخدامیدازه
پاسخ:
این حرفا چیه شما صاحب اختیارید عزیزم
آخی نگران نباشید چیز قابل درمانی هست ان شاالله . هرچند آدم وقتی عزیزش سرما هم می خوره دلش می گیره و ناراحت می شه
۱۵ خرداد ۹۴ ، ۲۰:۳۹ عاشق ولایت
دیروزاگرصحبتای اقاراشنیده باشید کاخ نشینی وکوخ نشینی گفتند واقعا بایدبگم خیلی دردآوربود من داشتم قالب تهی میکردم دویاله حرم اما نرفته بودم باورت نمیشه حرم رانشناختم
پاسخ:
اغلب کسایی که دیدن دهانشون وا مونده بود. بعضی ها موبایل درآورده بودند و با شگفتی داشتند از حرم فیلم می گرفتند. طفلی شهرستانی ها هاج و واج مونده بودن چی رو نگاه کنن . بی اغراق نمای حرم امام خمینی به مراتب از نظر ساخت دست اگر نگوییم شیک تر از حرم امام رضا بود دست کمی هم نداشت . 
به هر حال تولیت حرم امام خمینی همون طور که در جریان فتنه سال 88 ما رو شگفت زده کرد در این مورد هم بهمون برق وصل کرد
۱۵ خرداد ۹۴ ، ۱۸:۲۸ بانوی گمنام
سلام طهورا جان
متن خیلی قشنگی بود مرحبا , خدا حفظتون کنه

بشنود گوش گرگهای خبیث
مملکت مال بچه های علیست
خط پایان عمر اسرائیل
فقط با یک اشاره امام خامنه ایست
اللهم احفظ قائدنا امام خامنه ای
سالروز ولایت امام خامنه ای مبارک باد
مرگ برضد ولایت فقیه
سالروزآغاز امامت مردی از تبار حضرت زهرا (سلام الله علیه) همانکه چفیه شهدا بر دوشش ، نشان جانبازی در دستش ، مرجعیت در سیره اش،شجاعت در امورش ، تدبیر در کارهایش ، ساده زیستی در زندگی اش و خلوص در عبادتش متجلی است را بر تمام شیعیان جهان تبریک و تهنیت عرض می کنیم

 
پاسخ:
علیک سلام . درس پس می دهم عزیزم
ممنون بابت تذکر خصوصی تون خیلی ممنون . نمی دونستم . محبت می کنید خودت پاکش کنید؟ از این به بعد دقت می کنم .
پس اگه سوالی بود مزاحمتون میشم .

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">