فرازونشیب زندگی طلبگی ما(همنفس طلبه)

هم قدم تا خدا آباد

همنفس طلبه

طبقه بندی موضوعی

دوران امیری (2)

چهارشنبه, ۶ خرداد ۱۳۹۴، ۰۶:۱۹ ب.ظ

- کودک گریه می کند . آرام و قرار ندارد . او نمی فهمد که مادرش باید نمازش را بخواند ، او مادرش را می خواهد و تا در آغوش گرفته نشود کوتاه نمی آید . این طور مواقع به جای آنکه تمام وجودتان را اضطراب گریه های بی امان کودکتان فرا بگیرد یا چشمتان به صورت خیس از اشک کودکتان باشد موقع نماز بغلش کنید . 

بچه را پیش از وقت نمازتان تعویض کنید تا پاک باشد و هنگام نماز او را در آغوش بگیرید . هنگام سجده او را به زمین بگذارید و بعد موقع تشهد و سلام مجدد او را بغل کنید . حتی هنگام تشهد و سلام اگر لازم باشد می توانید به او شیر هم بدهید . 

- بجای آنکه مرتب به کودکتان امر و نهی کنید و اشیا خطرناک را از او بگیرید ، آنها را از تیررس او دور کنید. کودکی که خاک گلدان را به دهان می گذارد را از این کار نهی نکنید بجای آن گلدان را از جلوی او بردارید. 

- تا دو سالگی با بچه ها بازی های جنبشی و چرخشی کنید و از دو سالگی تا چهارسالگی با او بازی های فکری و هیجانی مانند گرگم به هوا و خانه سازی کنید.  

- حتما شما هم در مهمانی ها بچه هایی را که اذیت می کنند و همه را با اذیت های خود عاصی می کنند دیده اید. این بچه ها معمولا" بچه هایی هستند که در خانه مرتب امر و نهی می شوند ، دعوا می شوند یا حتی کتک می خورند و وقتی می بیند که مادر در مهمانی کاری نمی تواند بکند، هرکاری که دلش می خواهد انجام می دهد. اما بچه هایی که در خانه تحت تربیت نبوی بزرگ می شوند در مهمانی ها ، آرامتر و معقول تر هستند وبه شکل خود به خود به اصطلاح ما "آبروداری می کنند."

** علی کوچولو با کفش های گلی روی صندلی سفید امام خمینی بالا و پایین می پرید . عروس امام با عجله می روند تا بچه را بگیرند و مانع کثیف شدن روکش سفید صندلی ایشان شوند اما ، امام اجازه نمی دهند و می فرمایند: روکش صندلی را می شود شست و تمیز کرد اما هول و اضطرابی که شما به این بچه وارد می کنید هیچ وقت از اعصابش پاک نمی شود. 



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۰۶
سیده طهورا آل طاها

تربیت فرزند

نظرات  (۱)

سلام
طهورا جان با عرض پوزش بابت مزاحمت دوباره
پسر من 4 سالشه. وقتی دنبال بازی می کنیم، به شدت دچار اضطراب میشه و میگه نیا منو بگیر نیا. یا وقتی نزدیکش میشم میگه استپ. و وقتی دور شد دوباره بازی رو ادامه میده.
باید چه عکس العملی نشون بدم؟
پاسخ:
علیک سلام عزیزم این حرفا چیه خوشحال می شم کمکی بکنم
احتمالا این بازی هیجانش برای بچه شما زیاده . شاید فرزند شما بیشتر تمایل به آرامش و بازی های ملایم و آروم داره . لازم نیست خیلی بهش سخت بگیرید برای اینکه از بازی لذت ببره گاهی به پارک ببریدش تا یاد بگیره چه طوری با همسالانش بازی و تعامل داشته باشه توی بازی های گروهی بچه ها چیزهای زیادی یاد می گیرن از جمله هیجان مناسب و معقول رو . همین طور یاد می گیرن چطور حقوق هم رو رعایت کنن. روابط اجتماعی شون قوی می شه . 
مثلا می تونید اول با هم مسابقه دو بدید یا مسابقه بدید که دور گل های قالی بچرخید و کسی پاش بیرون نزنه. یا بالا بلندی بازی کنید . یه جاهایی رو توی خونه بالا قرار بدید و بعد هر کس بالا باشه نفر بعدی نمی تونه اونو بگیره . آروم آروم بازی رو به جلو ببرید ببینید وضعش چطور می شه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">